14 milionů od Chrenka k Fischerovi

Reklama


Tahle sumička od miliardáře Tomáše Chrenka, spolumajitele Třineckých řelezáren, pomůže tedy Janu Fischerovi získat nad svými méně dotovanými soupeři v boji o Hrad významný a možná i rozhodující náskok. Darované miliony jeho prezidentskou kampaň rozšíří i zintenzivní, umožní mu zvýšit počet bilboardů, množství reklamních spotů na internetu, rozsah inzercí v tisku, velikost reklamních ploch v našich městech i vesnicích, jedním slovem všechno to, co v konečné fázi o úspěchu či neúspěchu člověka v politickém boji v zásadní míře rozhoduje. Je to takto samozřejmě špatně.


Člověk cítí, že při výběru nejvyššího představitele státu by mělo rozhodovat nikoliv materiální, ale duchovní, ale on se z pojednávaných politikovi darovaných milionů šklebí ještě další a mnohem závažnější problém. Do jaké míry bude totiž onen politik, štědře a zásadně miliardářem sponzorovaný, ve svém budoucím a možná už opravdu prezidentském rozhodování skutečně svobodný, a do jaké míry se naopak bude cítit povinen číst svému sponzorovi i z pohybu vrásek kolem očí, co si přeje či nepřeje. Nu a protože odpověď na tuto otázku se nabízí sama sebou, a jelikož miliardáři v důsledku totožných zájmů tvoří jednolitou a svornou vrstvu, protikladnou k většině lidí obyčejných, kouká pro nás – ty druhé – z takovéhoto uspořádání jen opravdu málo povzbudivého.


Stanův komentář: Kdo koukal na Davis Cup, musí ho nutně napadnout linka Kalousek – Chrenek – Fischer. Nejsem reklamní expert, ale Fischer dle mého názoru v kampani roztáčí stamiliony. Nechtěl by se tomu někdo od fochu podívat na zoubek?

Přejít do diskuze k článku