V metru i v Metru (deníku, a možná i leckde jinde) útočí na cestující sloganem Máme řešení – národní protikrizový plán „výběr s odborníků" NERV a s ním nedávno minulá Topolánkova vláda. „Podržíme vás," snaží se tito výtečníci s pomocí obrázku rozšafné řemeslnice vsugerovat cestujícím, kteří se nudí až tak moc, že ze zoufalství čtou reklamy.
To ovšem není všechno, připojen je ještě doprovodný text následujícího zněni: „Ekonomická krize nevznikla v České republice. A také neskončí, dokud se neobnoví světová poptávka. Vláda Mirka Topolánka ve spolupráci s předními ekonomickými odborníky NERV připravila řešení, která pomohou občanům a firmám přestát těžkou dobu."
Inu, jak praví přísloví, každý liška chválí svůj ocas…
Jenže tahle sebechvála smrdí přeci jenom o něco víc, než obvykle:
1. Opatřeními proti krizi se zde chlubí vláda, která existenci krize dlouho popírala, potom bagatelizovala, pak o ní tvrdila, že se ČR netýká, a až když už to nebylo udržitelné, tak její existenci připustila. A ejhle, teď se najednou dozvídáme, že proti ní celou dobu odhodlaně bojovala.
2. Veškeré zásluhy si připisuje vláda, ačkoliv krize je celospolečenský problém a pouze na celospolečenské bázi může být řešena, to znamená i ve spolupráci s (tehdy ještě) opozicí, která, pokud si dobře vzpomínám, se na vypracování příslušných opatření a jejich schválení skutečně aktivně podílela.
3. Protikrizová opatření jsou personifikována a spojována s osobou bývalého (!) premiéra, jako kdyby to byla on a pouze, sokol jasný, hrdina bez bázně a hany, kdo se krizi postavil a slavně ji udolal. Už chybí jen heroické: „Bajaja!" Nápadně to připomíná pokus o vytvoření kultu osobnosti, nebo alespoň rehabilitaci nejméně oblíbeného a úspěšného premiéra.
… a aby toho nebylo málo, chlubí se cizím peřím.
Převzato z blogu Tribun