Nenápadná změna paradigmatu

Reklama


Leden 14, 2012


http://rookery.s3.amazonaws.com/1620000/1620131_75cb_625x625.jpg

Včera vyšel na Aktuálně článek YouTube se chystá zabít televizi, pomáhá mu v tom Čech. Pokud nemáte rádi televizi, patříte mezi fanoušky kapitalismu nebo jste trochu nacionalista, možná vás taková zpráva potěší. Ale i přesto by vás na té zprávě mohlo něco zarazit a zneklidnit, konkrétně tato pasáž: „Podle Kyncla má tradiční televizní vysílání řadu slabin: oslovuje jen omezenou diváckou základu, je omezeno čtyřiadvacetihodinovým časovým rámcem a poskytuje vysílatelům minimální množství dat o divácích.“


Jestli to dosud bylo tak, že televize prodávala vám, tak teď přichází změna – televize budoucnosti bude prodávat vás. Jako divák už nebudete zákazníkem televize, maximálně statisticky zprůměrovaným a anonymizovaným, ale stanete se jejím podnikatelským aktivem, konkrétním cílem se známým chováním a preferencemi, který bude televize prostřednictvím cílené kontextové reklamy prodávat svým obchodním partnerům.


Nebo policii či jinému úřadu pro dohled nad nezávadnosti myšlení, protože už nebude žádný problém zjistit, zda se díváte na to, na co byste se jako slušný a loajální občan dívat měl, a nedíváte se naopak na to, na co byste se jako slušný a loajální občan dívat neměl.


A pokud by to byla podmínka toho, aby se paní korporace dostala na tak velký trh, jako je třeba Čína, tak ta data policii určitě ochotně poskytne, protože se přece musí chovat tržně.


Převzato z blogu Tribun

 

Foto: zdroj

Přejít do diskuze k článku