Obscénnosti par excellence

Reklama


Nedá mi to, abych nezareagoval na dva články zveřejněné na Britských listech (26. a 23. 12. 2011) Nejdříve na článek pana Daniela "Život nezmění ani polévka, ani hala na spaní" o bezdomovcích, kterým autor doporučuje odstěhovat se na vesnici do pustých a prázdných domů, kde je bydlení málem zadarmo. Tam mají zvelebit zanedbané a opuštěné zahrádky, no, ještě že jim nedoporučil pěstovat zeleninu a chovat králíky, prodávat to jako bio a stát se bohatými podnikateli. To by prý vyřešilo alespoň částečně problém bezdomovectví. Z toho je zřetelně vidět, že pan Daniel zná vesnici tak akorát z nějaké turistické vycházky či z fotografií. Na vesnice se stěhují z měst lidé finančně velice dobře zajištění, nikoliv chudí. Funguje to tedy opačně – chudí se tlačí do měst, bohatí na dědinu. Bezdomovec na vesnici může přežít maximálně tři dny. Ve městě může skoro bezproblémově přežívat sběrem odpadků z popelnic, žebrotou a přehrabáváním se v městských skládkách smetí, což je na dědině nerealizovatelné. A také bych položil ještě otázku, proč třeba squatteři (většinou z velice dobře hmotně situovaných rodin) nejdou na vesnici a raději „okupují“ volné městské bytové prostory, asi ví proč. Takže návrh pana Daniela je jaksi úplně mimo realitu.

Ovšem obscénností par excellence je primátorovo nalévání rybí polévky bezdomovcům, je to úplně stejné pokrytectví a farizejství jako papežovo velikonoční umývání nohou dvanácti vybraným bezdomovcům, což má být jako symbol dvanácti chudých apoštolů. Tihle humanitně založení svobodní demokraté se tetelí morálním blahem, jakýže předobrý skutek před tváří Boha učinili a jaká značně vysoká odměna je v Nebi za to čeká.

Druhá má reakce se týká poznámky pana šéfredaktora ohledně kondolence k úmrtí Kim Čong una, ve které píše: "Vzhledem k tomu, že za Kim Čong ila zemřely v Severní Koreji hladem podle odhadů až dva miliony lidí a hladomor znovu hrozí, je Filipova formulace o "Kim Čong ilově úsilí o štěstí korejského lidu" obscénní."

Neobdivuji vojenský režim v severní Koreji, stejně tak neobdivuji demokracii v USA či u nás. Ale není přímo stejnou absurditou zbožštění osoby „milovaného“ vůdce tam u nich jako u nás? Nevidím v tom žádný rozdíl! Zemřel náš exprezident i severokorejský prezident. Všichni vidíme málem zaměnitelné televizní smuteční pořady a obřady, stejně pompézní u nich jako i u nás. Kdyby tam neměli šikmé oči, mohly by si televizní štáby vyměňovat ony záběry smutku. Korejský prezident byl zvolen samozřejmě absolutně všemi hlasy jejich parlamentu, ale to ten náš taktéž! Mohli bychom spíše hledat nějaké rozdíly – našli bychom nějaké? Asi nenašli.

Kondolence k úmrtí VH zaslali (a dokonce někteří se i zúčastnili pohřebního ceremoniálu) autoři válečného scénáře v Libyi, strůjci války v Iráku a Afghánistánu (a ti pastevci v horách tu svobodu a demokracii nechtějí a nechtějí, a tak nám nezbývá nic jiného, než je k té svobodě a demokracii násilím přinutit!), provozovatelé mučírny v Guantanámu (a i jinde), zařizovatelé bombardování Gazy… Připadlo mi to, jakoby se sešli váleční zločinci hovořící o humanitě, nastolení míru, rovnosti, práva, spravedlnosti atd., atp.

To je přece vrcholná obscenita!

Tvrzení pana Čulíka o dvou miliónech obětí hladomoru má stejnou vypovídající hodnotu jako výrok nějakého slovenského biskupa tvrdícího svým ovečkám, že Stalin zavraždil 80 miliónů vlastních obyvatel, jinde se dovídám, že to bylo dokonce 120 miliónů! Paranoidní? Nebo jenom idiotismus?

Opravdu už obyvatel severní Koreje není 20 miliónů, nýbrž pouhých 18? Možné to je, nelze to popřít, ani nelze podat důkaz. Prokazatelně ale na občasných filmových záběrech nevidíme na ulicích severokorejských měst žádné žebráky a bezdomovce, ani žádné otrhance, ani lidi podvyživené, ani nějaké uniformní montérky všichni nenosí, naopak vidíme lidi dobře živené a v pestrém oblečení. Asi před týdnem jsem viděl v šotu o severní Koreji v našich televizních zprávách krátké záběry silně podvyživených dětí, ale všiml jsem si, že nemají šikmé oči, však také televize neuvedla, odkud ty záběry jsou, pouze je tam dala jako ilustraci, takže ty záběry klidně mohly pocházet i z nějaké svobodné a navýsost demokratické země, možná to má někdo nahrané a upřesní místo, kde byly pořízeny uvedené záběry. Co když to byly filmové dokumenty z favel a slumů naší bílé civilizace? (Pokud je mi známo, tak nějaké takové ty naše běžně rozšířené slumy se v obou Korejích, Japonsku, ani Číně nevyskytují.) Čistota ulic v jejich městech je také dost v kontrastu s tím, jak to naše média líčí, prý že tam lidé okusují kůru ze stromů a jedí hmyz. Když však člověk vidí, jak média dokáží lhát i nám o nás tady doma, kde si lze pravdu snadno ověřit, tak jejich informacím z takové Koreje nelze věřit už vůbec nic. Kriminalitu mají naprosto mizivou, možná je to důsledkem vojenského režimu, ale myslím si, že spíše to vyplývá z asijské mentality. Zajímavá je také skutečnost, že po skončené válce nezůstali v severní Koreji žádní čínští vojáci, kdežto v jižní Koreji jsou američtí vojáci nepřetržitě už více než půl století. Nenastal konečně čas na sjednocení? Samozřejmě, už je konečně načase, a domnívám se, že to už ani dlouho trvat nebude. Severokorejci mají atomovou bombu, teda už několik bomb, a to by zbídačení, hladoví a nevzdělaní lidé snad nedokázali, nebo jo? Třeba dostali v koncentráku rozkaz: Vymyslete to či ono pod hrozbou trestu smrti, no a oni vymysleli vlastní systém pro počítače (základem je Linux), a to by nevzdělanci nedokázali, mají mobily a platební karty, kdoví jestli mají i vlastní komunikační satelity, ale dle všeho ano.

Závěrem musím konstatovat, že vlastně pojmu obscénní (nemravný, nestydatý, oplzlý) vůbec nerozumím a nechápu, oč vůbec jde a co ten pojem vlastně vyjadřuje.

P. S. Nebylo by vhodné požádat nějakého skutečně znalého člověka o popis situace v severní Koreji?

Přejít do diskuze k článku