Taky šmejdi

Reklama


Přišla nám reklama na vytvoření snímků tepelných úniků domu. Nebyla ale ve schránce, byla na schránce. Visela tam úplně stejně, jako kdyby to byla nějaký městská vyhláška či oznámení plynáren (vodáren, energetiků) o odstávce, a stejně tak se svojí grafickou úpravou i tvářila – oficiálně.


Také nic nenabízela, ale pouze oznamovala, že: „ve městě proběhne kontrola úniků tepla u zateplených i nezateplených domů,“ zjevně ve snaze vlastníkům domů vsugerovat, že nemají na výběr, protože jde o výkon již přijatého rozhodnutí. A aby nad tím lidé příliš nehloubali, tak jim i pohrozila, že se tak děje „podle zákona č. 406/2000 sb., novely č. 318/2012 sb.“ a že „může být použito pro povinný průkaz energetické náročnosti budov,“ přičemž „může být,“ bylo napsáno běžným písmem, zatímco „povinný průkaz“ tučně.


Moc bych za to nedal, že případná stížnost by byla smetena se stolu s tím, že to klamavá reklama není, protože vše uvedené je v podstatě pravda, ale nemohu si pomoci, tohle jsou šmejdské způsoby, protože vyvolávají dojem oficiální akce nařízení státní správou či samosprávou. Vůbec přitom nezáleží na tom, že každá jednotlivost je sama o sobě v podstatě korektní, jde o celkové vyznění, které je jednoznačné – vystrašit, zmást a zmanipulovat.


Ano, i takhle si někteří představují poctivé podnikání. Ale to nakonec není to nejhorší, za mnohem horší považuji, že se pořád najde dost takových, kteří tyto způsoby budou omlouvat a schvalovat s tím, že každý je odpovědný sám za sebe a kdo naletí, tak si za to může sám. Jenže tohle je jasný agresivní faul toho druhu, který by se rozhodně tolerovat neměl.


P.S. O jakou firmu se jedná, vám nepovím, protože negativní reklama je také reklama a já takovým šmejdům reklamu dělat nehodlám.

Převzato z blogu Tribun

Přejít do diskuze k článku