Třikrát o společenství

Reklama


Foto: Jana Šefrová

Křesťanství začalo docela nenápadně tím, že apoštolská jedenáctka nebo podobně velký mančaft "byl shromážděn na jednom místě", to jest v jedné větší místnosti (Sk 2,1). Pak přišly Letnice, to je ten hukot, plameny, zdánlivá opilost, což prý bylo ve tři odpoledne nemožné, mluvení jazyky, Petrovo kázání a jiné věci. Po Petrově výzvě "Zachraňte se z tohoto zvráceného pokolení!", vznikla církevní struktura daná křtem: "Ti, kteří přijali jeho slovo, byli pokřtěni a přidalo se k nim toho dne na tři tisíce lidí." (Sk 2,41) Duch Páně si tedy neshromažďuje partu jednotlivců, ale buduje strukturované společenství, které má ideu, obřady a společný způsob života.


A nyní zpět k tomu, co už mnozí na našem webu nemohou snášet, to jest k dnešku. Lidé jsou hodní a dávají dary důchodkyni, kterou ožebračili exekutoři tak, že nemohla pohřbít svou dceru. Individuální dary a štědrost stále ještě fungují, i v dnešní těžké situaci. Zajímalo by mne, kolik přispělo bohatých, ale to se nikdy nedozvíme.


Jiná věc ovšem je podpora dobrých struktur. Zmiňme jednu dobrou úmyslem, ale kontroverzní co do formy a budoucnosti. V Chomutově, to je tam, kde nějaká paní Řápková hledá index a spolužáky z plzeňských práv, začíná vznikat první občanská domobrana. Zatím mají k dispozici pouze psy, obušky a spreje. Tudíž prozatím nemohou legálně zabíjet nezletilé jako na Floridě v uzavřených čtvrtích hlídaných ozbrojenou milicí ochotnou střílet podle zákona o posvátnosti vlastního pozemku (Stand your gound). Občanská iniciativa plodí potenciálně nebezpečnou strukturu poté, co naší občanskou lhostejností přestává fungovat stát, zejména v severních Čechách. Když nemáme slušné policajty, tak se ozbrojme sami a berme si spravedlnost a pepřák do vlastních rukou. Až do nich přijde zbraň ve slušivé uniformě nějaké černé gardy, možná bude trochu pozdě. Jako pro floridského mladíka Martina Trayvona.


Převzato z Umlaufovin

Přejít do diskuze k článku