Triumf značky

Reklama


Výsledek 1. kola volby prezidenta mě nepřekvapil. On mě totiž přímo vyděsil. Že postoupí Zeman, to bylo celkem pravděpodobné, ale že v těsném závěsu za ním bude Karel Schwarzenberg, o němž jsem si myslel, že musí být pro každého soudného člověka, který by mu vystavil účet, nevolitelný. Zjevně jsem poněkud přecenil politickou gramotnost a odpovědnost svých spoluobčanů.


Zájem o volby totiž není totéž, co zájem o politiku. A když nevím, co je co a kdo je kdo, jak se rozhodnu? Sáhnu po nejsilnější značce. Telefon, mikina, lyže nebo prezident, nezáleží na tom, co to je a jak to vzniklo, hlavně, že to má tu správnou značku, se kterou budu free & cool & in a kterou prokážu svůj sociální status. A značku má Karel Schwarzenberg opravdu silnou. Je atraktivní, roste a klienti jsou k ní loajální.


Tak jako se Rakušanům povedlo přesvědčit celý svět, že Hitler byl Němec a Mozart Rakušan, tak se fanouškům značky Karel Schwarzenberg podařilo přesvědčit téměř čtvrtinu voličů, že předseda TOP09 je v podstatě nestraník, který nemá se svojí stranou, její politikou a jejími členy, zejména jistým Miroslavem Kalouskem (který tímto okamžikem získal od voličů generální morální pardon), nic společného, a že ideálním kandidátem na prezidenta republiky je původem šlechtic.


Triumf Karla Schwarzenberga v 1. kole prezidentské volby je v podstatě vítězstvím iluze nad realitou, podobným, jakého jsme byli svědky v roce 1989. Kocovina, která nás čeká, ovšem bude patrně ještě horší, než ta, kterou prožíváme nyní, protože národ je dvaceti lety budování mafiánského kapitalismu pod taktovkou lidí typu Karla Schwarzenberga zesláblý, vyhladovělý a nemocný.

 

Převzato z blogu Tribun

Přejít do diskuze k článku