Zapomeňte na volby!




Zkuste se zeptat svých přátel a známých, kdo z nich ví, kdy se vlastně konají krajské a senátní volby a kdo kandiduje v jejich volebním obvodu. Předvolebních billboardů a plakátů je mnohem méně, než jsme byli zvyklí, v médiích se o volbách píše také poměrně málo. Dokonce i náš „nadstranický“ pan prezident před nedávnem při setkání s hejtmany odpověděl na dotaz „jakou očekává volební účast“ slovy, že „jako obvykle“ a nevyužil této nahrávky od novináře ani ke své obvyklé výzvě občanům, aby se voleb v co největším počtu zúčastnili.

 

Pokusme se vypozorovat taktiku dvou našich největších stran. Sociální demokracie se snaží přesvědčit své málo disciplinované voliče, aby tentokrát přišli k volbám opravdu masově. Hlavním argumentem je antisociální politika ODS. Sociální demokraté se pokoušejí své voliče mobilizovat i tím, že v případě špatného volebního výsledku padne vláda a budou odstraněny ty nejhorší pravicové excesy. Opět ve velké míře používají negativní reklamu, především v podobě „ODS mínus“. Do této taktiky se zdá  zapadat i „černý“ billboard s fotografií středočeského hejtmana Petra Bendla, jeho Audi a sloganem „S poctivostí a ODS nejdál dojdeš“. K autorství se nikdo nehlásí, ale pokud je to dílo Lidového domu, musíme jeho volebním stratégům pogratulovat k trefě do černého. Podle předvolebních průzkumů totiž vše nasvědčuje tomu, že tentokrát bude tento způsob předvolební prezentace fungovat, protože si jej voliči budou moci zkonfrontovat s realitou dvou let vlády pravicové koalice.

 

Taktika ODS se zdá být naopak velmi defenzivní. Na předvolebních materiálech se její kandidáti snaží přesvědčit voliče, že v krajích vládli dobře a co nejvíce se distancovat od stranického vedení. Loga ODS na předvolebních materiálech jsou co nejmenší a krčí se někde v koutku, plakátům dominují nic neříkající slogany typu „Tady jsme doma“ nebo „Kraj, kde je nám dobře“. Mistrovským kusem této taktiky se staly „chameleónské billboardy“ senátorského kandidáta Zdeňka Schwarze. Na nich totiž logo ODS zcela chybí a navíc jsou laděny do oranžova. Člověk, neznalý věci, by si mohl myslet, že ředitel pražské Záchranné služby kandiduje za ČSSD. Vrcholem této defenzivní taktiky je zbabělé odmítnutí Mirka Topolánka jít do nedělní televizní debaty s Jiřím Paroubkem.

 

Vypadá to, že ODS rezignovala na snahu oslovit někoho mimo své „tvrdé jádro“ a jedinou její taktikou je „Zapomeňte na volby!“ Nezapomínejme ovšem na to, že do voleb je ještě týden, a tak překvapení z modré „bezpečnostně-zpravodajské“ kuchyně nejsou vyloučena. A tentokrát to bude muset být opravdová mediální bomba!

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments