A co děti, budou mít co žrát?

Když se v 80. letech probouzelo ekologické uvědomění, promítalo se i slov písní, tak jako v případě známého refrénu: „Co děti, mají si kde hrát?“ Tenhle problém nakonec až tolik neeskaloval a děti si mají kde hrát. Možná ale nebudou mít co žrát, protože se na nás valí problém větší – sucho. Problém umocněný tím, že je zatím stále nahlížen ekonomistickou optikou, takže se jeví více jako otázka nákladů, ztrát a účetních bilancí, než jako otázka fundamentálně-existenciální.

Názorně to předvedli v rozhovoru v sobotních LN, který byl problematice sucha věnován, ministr životního prostředí Brabec a zpovídající redaktorka. Když došla řeč na dopady sucha na zemědělce, tak ministr vůbec nezmínil produkční funkci agrokomplexu, tedy zajištění potravin, ale vypíchl pouze miliardové ztráty a vícenáklady, které sucho pro zemědělství znamená. Jako kdyby to byl největší problém, který by se nakonec dal vyřešit s dostatkem alternativních zdrojů peněz, ať již z daní, nebo z dotací; jako kdyby zemědělská produkce byla funkcí peněz, a nikoliv půdy, vody, osiva, škůdců a počasí.

A redaktorka ho při tom samozřejmě nechá a nezeptá se ho, co tedy budeme žrát, když se neurodí (a neurodí-li se u nás, velmi pravděpodobně se neurodí i jinde v Evropě), nepřipomeneme mu, že peníze jíst nemůžeme, byť tuto banální pravdu, v naší civilizaci ovšem systematicky vytěsňovanou, znali již severoameričtí Indiáni.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
89 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin (už bez taky m)
24. 5. 2018 8:21

https://cz.sputniknews.com/byznys/201709095941521-Rusko-absolutni-rekord-SSSR-uroven-obiliny/
Bez dotací a GMO…
http://kremlin.ru/events/president/news/57527
Uč se od dětství, své si ubraň, a využij chyby protivníka…

koloděj
koloděj
24. 5. 2018 9:41

Martin (už bez taky m) napsal

https://cz.sputniknews.com/byznys/201709095941521-Rusko-absolutni-rekord-SSSR-uroven-obiliny/
Bez dotací a GMO…
http://kremlin.ru/events/president/news/57527
Uč se od dětství, své si ubraň, a využij chyby protivníka…

No, Martine, hezký, ale první odkaz je z loňska, a v druhém nic o chybách protivníka … trošku jsme se zasnili, ne ? :-).
Ohromnou úrodu měli loni také na Ukradině. Bohužel nedostatek skladovacích a dopravních kapacit (nedostatek funkčních vagónů, rozbité cesty na venkově a náklaďáky v žalostném stavu ) způsobil, že velká část úrody přišla vniveč…

Jinak vaše příspěvky čtu rád, neberte to osobně, prosím.

Martin (už bez taky m)
24. 5. 2018 11:49

koloději, jak mohou prosím psát o LETOŠNÍ úrodě?? Snad je určitá predikce – ale vždy to bude jen předpověď. Jistě sám víte, že platí „zemědělec míní, a pánbůh (příroda, počasí) mění… Je dobře, že jste zmínil návaznosti, kapacitách. Ty v RF jsou nepochybně na lepší úrovni – vč. „skrytých dotací“ např. výrobcům zrnin na dopravu. Ale také v RF snad ví, že jistým způsobem právě nejistoty a „přebytky“ profinancovat výrobcům musí – chtějí-li vnímat agrární sektor a zdravé potraviny jako jeden z pilířů samostatnosti, nezávislosti, stabilizace zaměstnanosti, příp. jejího rozvoje. Nevím zda jste zaregistroval dost velký progres ve výrobě zemědělských… Číst vice »

peter.
26. 5. 2018 15:14

Tieto deti budú mať čo žrať celkom isto:
https://cont.ws/@lapsha71/956291

PPK
PPK
26. 5. 2018 16:01

peter, zklidněte hormon. Všechno má svůj čas, i obnova sociální spravedlnosti v Rusku. Ale pokud Vás ten JEJICH problém tak pálí, tak Vám asi nezbude nic jiného, než odcestovat do Ruska a udělat tam druhou Velkou říjnovou revoluci. Možná Vám potom po smrti také postaví mramorové mauzoleum jako Leninovi.

peter.
26. 5. 2018 19:22

PPK Vás problém Rusov zjavne nepáli.Prezentujete tu prednášky z VUMLu,robíte zo seba rozhorčeného kritika kapitalizmu,ale keď ide o Putina,tak by ste mu odpustili nie len jeho 18 ročné zavádzanie kapitalizmu v Rusku,jeho podporu oligarchátu ale aj hocijakú inú špatnosť.Tak uvidíme,kam dovedie Rusko,lebo mu ostáva už len 6 rokov.Vaše sprosté narážky na mauzóleum ktoré by mi mali postaviť vyzerajú na pozadí toho,čo tu vypisujete ,na pozadí vašich článkov len ako váš prejav rozpoltenosti ak nechcem napísať…schizofrénie.Skôr si ale myslím,že u vás sa jedná o charakterovú vadu.Rady od vám podobných ľudí ,ktorí nedokážu ani v pokročilom veku zaujímať princiopiálne stanoviská,nepotrebujem.O moje hormóny… Číst vice »

zajoch
27. 5. 2018 7:22

Mi připadá, že jsou zde diskutující, kteří pojímají svět tak jako kdybychom se nacházeli v době do první poloviny 20. století. Neberou v úvahu, že se situace natolik změnila, že taková jednání by vedla k nějaké katastrofě. Neumím si představit k jaké konkrétně, ale nejspíš buď ke světové válce, anebo naprostému porobení Slovanstva a především Ruska a po čase k vyhlazení Slovanů. Tak jak to má Západ v plánu odjakživa. Kovbojské metody používá Západ doposud a myslím si, kdyby podobně odpovídalo Rusko, už bychom zde také mohli mít válečné pole. Zaplať pámbu, že je Putin takový jaký je a že… Číst vice »

Amenre
Amenre
27. 5. 2018 7:29

peter. napsal

Tieto deti budú mať čo žrať celkom isto:
https://cont.ws/@lapsha71/956291

…Dochází ke zvýšení poplatků od obyčejných lidí. Protože náš stát má dva zdroje doplňování rozpočtu – příjmy z ropy a kapsy našich občanů. Třetím zdrojem jsou oligarchové, ale toto je tabu. Nikdo se je nedotkne….

To je jak u nás, až na tu ropu, takže český hejl musí cvakat víc :)

peter.
27. 5. 2018 9:00

zajoch napsal Jakékoliv jánošíkovské postupy, zde předkládané, by myslím znamenaly zkázu přinejmenším pro Rusko, ale v důsledku i pro nás. Nikto tu žiadne jánošikovské postupy nepredkladá!Jednak preto,že by to bolo neúčinné a v Kremli zase až tak veľa čitateľov OM nebude.No a potom aj preto,že vy namiesto toho,aby ste reagovali na článok často krát v Rusku uznávanej osobnosti,tak sa radšej uchýlite k osobným útokom na predkladateľa odkazu.O čom takéto konanie svedčí,si určite viete domyslieť aj sama. Častokrát sa pýtam na vaše predstavy o tom,aké Rusko očakávate po Putinovi.Neviete odpovedať inak,ako tým,že cit.Putin nemôže urobiť to čo by chcel,lebo Rusko zatiaľ… Číst vice »

zajoch
27. 5. 2018 10:44

Peter, neberu vám váš názor, ale kdepak jsem se ve svém kometáři obrátila právě k vám? A kdepak jsem napsala to co jste mi podsunul jako výplod mé klávesnice?

peter.
27. 5. 2018 11:22

zajoch napsal
Mi připadá, že jsou zde diskutující, kteří pojímají svět tak jako kdybychom se nacházeli v době do p

Na OM sú len dvaja diskutéri,ktorých ste obvinila z trollovania.fajt a ja.Keďže fajt už niekoľko dní na OM nechodí,tak mi logickou úvahou vychádza,že máte na mysli mňa.Ak tomu tak nie je,tak sa hlboko ospravedlňujem a prosím o prepáčenie.

peter.
27. 5. 2018 11:25

peter. napsal
Na to potom doplatil syn Alexandra III. Nikolaj II.

comment image

Bety
Bety
27. 5. 2018 11:54

Bože, v Rusku je spousta oligarchů a jejich dětičky po nich možná budou dědit. To přece ke kapitalismu tak nějak patří, ne? Akorát u nás se těm zbohatlíkům neříká oligarchové, to je zřejmě termín vymyšlený čistě pro ty ruské, jako by oligarcha bylo něco horšího a samozřejmě jiného a závažnějšího, protože je to ruské! Rusové je pochopitelně nesnáší, stejně jako my ty naše, ale zase je to něco jiného. Že by to bylo tím, že ti oligarchové jsou bohatší a mocnější než ti naši? Ale pokud je to tak, tak bez ohledu na všechny možnosti které mají, je Rusko povinno… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
27. 5. 2018 12:22

Každý kdo má z různých důvodů naše sympatie by jistě mohl být i dokonalejší. Ovšem pokud se bavíme O LIDECH, tak i ten sympaťák normálně něco „nestíhá“, má určité vady, či se normálně občas dopustí i chyby. On sám to moc dobře ví. Proto se snaží, aby ty chyby nebyly velké, neustále inovuje, hledá nové metody a postupy. Často to znamená smutný kompromis- který nejenže všechny neuspokojí, ale některé bohužel i pomine. Takové už je rozhodování STÁTNÍKA ve VELMOCENSKÉ FUNKCI. Nemyslím si, že by rozhodování a konání jiných prezidentů jiných velkých států i jen sneslo dlouhodobě srovnání… Myšlenky a smyšlenky,… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
27. 5. 2018 12:47

To neznamená „zbožštění“ „nekritické přijímání“ či „výběrovou slepotu“. Jen je to „profil“ (level, atp.) který je víc zaměřen NA POZITIVA DANÉ OSOBNOSTI A JEJÍCH ČINŮ. Podle aktuální situace a dlouhodobého kontextu může každý samozřejmě svůj přístup změnit, či naopak „potvrdit“- je to jeho volba – jedna z mála dnešních skutečně „jeho voleb“. Každý píšeme různě- chválabohu. Odmítám tvrzení, že soudobý OM je nějaký „Putinův nektitický fanklub“. Tato tvrzení jsou prostě a jednoduše nepodložená. Je samozřejmě obtížnější kritizovat někoho, kdo bezesporu každý den již po víc jak 18 let přidává další dílek k již vykonané práci PRO SVOU ZEMI I SVĚT,… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
27. 5. 2018 13:01

Nevšiml jsem si, že vy v RF proběhla nějaká „sociální revoluce“ bourající dosud běžící systém a zavádějící „socialismus 2:0″… Proto ano – i Vladimír Putin respektuje Ústavu, současné nastavení PŘEVLÁDAJÍCÍ části společnosti i světa, a nesnaží se „hlavou prorážet sociální bariéry“… Ale na skoro každém „dovnitř“ zaměřeném vystoupení jej slyším hovořit o „nutnosti obnovovat co nejširší sociální výtahy“, potřebě široce obnovovat kádry. Setkává se masově s mládeží, jedná nepovýšeně, je přístupný kritice i po tolika letech ve vrcholné funkci „nezpanštěl“… Jedná VŽDY VYSOCE PROFESIONÁLNĚ, ba za sebe si skromně myslím, že se stal SYMBOLEM PROFESIONÁLNÍHO A ČESTNÉHO POLITIKA MYSLÍCÍHO NA… Číst vice »

zajoch
27. 5. 2018 14:30

„Ne snadno přežívajíc na maličké vsi snažím se skromně PŘISPĚT- k míru, životu“, napsal Martin.
A děláte to podle mne moc dobře Martine. Vaše úvahy je radost číst, není v nich žádné sebepředvádění, jen logické úvahy s vývody, které sedí.

peter.
27. 5. 2018 14:37

Bety napsal je Rusko povinno jim okamžitě šlápnout na krk a to bez ohledu na to, jaké nepokoje nebo přímo občanskou válku by mohli vyvolat. Co na tom, že by ti již zavedení světoobčanští západní multimiliardáři zavyli nadšením Tak predovšetkým,ruských zlodejov majetku patriaceho ruskému ľudu nazvali „oligarchami“ruské médiá.Až v poslednej dobe,sa objavujú u čelných predstaviteľov vlády RF a u ľudí blízkych Putinovi snahy nahradiť toto hanlivé pomenovanie názvom byznysmeni alebo manažéri pracujúci pre vlasť.(v ofšóroch zrejme).Vy samozrejme viete lepšie ako rada vážených ruských profesorov,historikov a žurnalistov,prečo robí Putin to či ono dobre či zle. Lebo: 1 – nechce aby vypukla… Číst vice »

PPK
PPK
27. 5. 2018 16:39

peter. napsal ja som presvedčený o tom,že tento západný odiózny,hnusný kapitalizmus v ktorom dnes žijeme, je predsa len lepší ako ten ktorý sa rýchlo vyvíja v Rusku. Tak vida! Jedno české přísloví praví: „Chceš-li se od někoho dozvědět skutečnou pravdu (nejen) o jeho světonázoru, počkej si, až bude opilý anebo tzv. -hodně rozčilený-„. No a když to bude již od povahy (nebo podle cizí instrukce?) vztahovačný cholerik, pak budeš mít jasno hned – dodávám já. Milý pán peter, já osobně za sebe už jen zkonstatuji: Bez ohledu na Vaši diagnózu (veterináře) o mé údajné schizofrenii Vás ujišťuji, že požadovat od… Číst vice »

Bety
Bety
27. 5. 2018 17:13

Jen jsem upozornila, že v kapitalismu jsou zbohatlíci (i jejich zlatá mládež) celosvětový fenomén. Článek jsem si přečetla a myslím, že jsem se vyjádřila jasně v tom smyslu, že že tento typ lidí nesnáším stejně, jako autor článku. A také si myslím, že dědická daň to nezachrání. A protože my si s těmi svými nevíme rady, není od nás spravedlivé chtít recept na okamžité vyřešení toho co s nimi na jediném člověku, potažmo státu, který dělá co může, aby se vyhrabal z problémů a kterému přitom celý svět a zvláště ten bohatý hází klacky pod nohy při každém kroku –… Číst vice »

peter.
27. 5. 2018 17:46

V Bielorusku počas vojny zahynulo viac ako 30% z predvojnového počtu obyvateľov.No nové posudzovanie histórie VVV a „opravu“ dejín zachytila už aj už aj bieloruská kinematografia.Predkladám recenziu na bieloruský film „Nepriatelia“.Vykresľuje „seľanku“ na bieloruskej dedine obsadenej Nemcami.
https://colonelcassad.livejournal.com/4214853.html

peter.
27. 5. 2018 20:48

PPK napsal Vaše manželka je Ukrajinka, jak jste tu kdysi vy dva s fajtem sami o sobě napsali? …. Moja žena je Rusínka a nie Ukrajinka.Má síce v dokladoch napísanú ukrajinskú národnosť,ale len preto,že v minulom režime rusínska národnosť nebola povolená a všetci Rusíni museli byť Ukrajincami.A Rusko ma páli preto,že mám k nemu vzťah,ktorý vy so svojim pokrytectvom a charakterom nie ste schopný nikdy pochopiť.A áno!Radšej budem žiť v tom súčasnom,prehnitom kapitalizme ako v tom ,ktorý dozrieva v Rusku.Lebo ten bude pre obyvateľov RF devastujúci omnoho viac ako ten ktorý tu máme dnes my. My sme za socializmu mávali… Číst vice »

Vlad
Vlad
27. 5. 2018 21:34

Zajoch, Bety, Martin i bez M: I přesto, že občas souhlasím s argumentací Petera. Musím uznat, že Vaše slova se mnou více souzní. Neumím to popsat ani argumentačně podložit, ale tak nějak cítím (třeba i nevyváženě), že Vás chápu…Tebe Martine, Zajochu i Bety. Promiň Peter, vím, že to beru více srdcem než mozkem :-)

peter.
27. 5. 2018 22:05

Vlad napsal
Promiň Peter, vím, že to beru více srdcem než mozkem :-)

V pohode! Máš právo vyjadriť svoj názor.

zajoch
28. 5. 2018 4:05

Vlade, jsem ráda, že nejsme ve svém pohledu na dění spolu s Bety a Martinem a dalšími osamoceni. Pěkně to napsal Martin ve svém komentáři: „Přál bych si jistě zlepšení zejména u nás, ale i v RF. Ale stále více si myslím, že efektivní cesta je v tom „přidat se“ a ne kritizovat a moralizovat že „svatý není dost svatý“… Jistě že je to cesta, otázkou je KAM. Já osobně v tom prosím smysl nevidím. Česká společnost (jiné velmi málo znám, zejm. mimo „Slovanský okruh“) dneška již mnohé zapomněla, mnohé „účelově přeladili“ a !dolaďují“ merdia i úřady a „naši“ úplatní… Číst vice »

Aleš
Aleš
28. 5. 2018 5:04

Vlade: Právě proto, že používáme mozek, zkoušíme dělat vše proto, abychom se úspěšně vyhnuli konečnému řešení slovanské otázky. A to, že tomu někteří naši horkokrevní spoluobčané nerozumí nebo je jim to málo, ničemu nepomáhá. To co nazýváte srdce, je tím myšlením a že jste to zatím přesně nepopsal? Nevadí. Do jisté nadnárodní teroristické organizace se tu často nestrefuju jen tak s plezíru…

peter.
28. 5. 2018 6:36

zajoch napsal Proto vidím jako přínosnější nezadusit to „pozitivní z Východu“ přílišnou kritičností k nedostatkům (bezesporu existujícím), a pokusit se dílečkem, maličkým střípkem přispět pochopit že „Východ“ není APRIORI nepřítel, antikrist, či „rozbíječ hodnot A preto treba zadusiť každého,kto vyjadrí svoj kritický pohľad na súčasnú politiku vedenia Ruska hneď v zárodku tým,že opľujete diskutéra už aj za to,že sa odváži zavesiť na OM odkaz na kritický článok v ruských médiách.Čo na tom,že práve takýto prístup k tzv „ruskej propagande“je pracovnou metódou tých,čo volajú po cenzúre internetu a sociálnych sietí.Čo na tom,že podobnú pracovnú metódu(zamlčiavanie správ)používajú aj naše verejnoprávne televízie a… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
28. 5. 2018 10:03

Nikoho jsem ve svém komentáři neurážel, „nedusil“ ani k něčemu podobnému nevyzýval. Tvrzení o „potřebě zadusit každého kto vyjadrí svoj kritický pohlad na súčasnů politiku Ruska…“ je z pohledu mého komentáře nepravdivé. Snažím se vyjadřovat osobní názor, ale vzdor tomu jsem často napadán jako „mentor, morálně poučující, atd…“ . Nemohu ale zabránit zkreslenému vnímání mnou skutečně napsaného. Urážkám se snažím vyhýbat. V mainstreamu je možno nalézt tolik „kritiky“ – účelové špíny – na VV Putina i RF, že ji na alternativní scéně prosím sám za sebe zrovna opravdu nevyhledávám. Pokud se někdo v někom zmýlí, ještě to nemusí znamenat, že… Číst vice »

peter.
28. 5. 2018 10:21

Martin (už bez taky m) napsal
Nikoho jsem ve svém komentáři neurážel, „nedusil“ ani k něčemu podobnému nevyzýval. Tvrzení o „potřebě zadusit každého kto vyjadrí svoj kritický pohlad na súčasnů politiku Ruska…“ je z pohledu méh

Prv než sa začnete zaoberať mojim komentárom,tak si prosím všimnite,komu je adresovaný.Odpovedal som p.zajoch a nie vám.Vás som ani len nespomenul!

Irena
28. 5. 2018 11:52

Tak tady je pěkný souhrn toho, co Rusko pod Putinovým vedením dokázalo, pro všechny ty, co sice cítí srdcem, ale rozum už používat asi neumějí, i čisté trolíky. http://voicesevas.ru/news/38696-esche-raz-pro-to-kak-putin-vse-slil.html Závěr článku jsem vám přeložila: Nehledě na zuřivou kritiku vnitřní Putinovy politiky z obou extrémních pozic politické smetánky, nejsou občané RF ve své absolutní většině náchylní podporovat taková krajní hodnocení, což potvrdily nedávné volby. A odmítají na jedné straně extrémní „liberální reformy“, které by mohly opět uvrhnout stát do chaosu neřízenosti a sociálního zmatku, a na druhé straně výzvy k okamžitému přerozdělení vlastnictví a k „revolučním společenským přeměnám“, které v ruských… Číst vice »

Irena
28. 5. 2018 11:52

Jestliže tedy hodnotíme situaci V CELÉM JEJÍM SOUHRNU z pozic státnického myšlení, které předpokládá především vyřešení fundamentálních problémů bezpečnosti a zajištění životaschopnosti Ruska, nemůžeme neuznat, že priority rozvoje zvolené Putinem jsou dokonce i při všech nevyhnutelných a občas velice vysokých nákladech, vyvolaných kombinací těch nejrozličnějších a často si navzájem protiřečících úkolů a nutností jejich souběžného řešení, v tom hlavním a nejpodstatnějším z hlediska života zcela opodstatněné a sotva by se našla jiná rozumnější alternativa. JESTLIŽE OVŠEM NEBEREME V ÚVAHU TAKOVÝ KUMŠT NĚKTERÝCH OBČANŮ VYLÍT Z VANY SPOLEČNĚ S VODOU I DÍTĚ!

peter.
28. 5. 2018 12:17

Irena napsal desetkrát odvrátil začátek třetí světové války, kterou by nám na jeho místě již dávno zařídili někteří milovníci krásných frází rozhodných gest (ŽE PETER?). Včetně našeho hurá-patriotického tábora. O vonkajšej politike ktorú vedie Putin som napísal v príspevku o Alexandrovi III. Čo sa tretej svetovej vojny týka,tak tá vypukne bez ohľadu na Putinove záchranárske rozhodnutia vtedy,keď sa k tomu Biely dom rozhodne.Keď sa rozhodne spáchať samovraždu.Lebo tretia svetová vojna nemôže mať víťaza.ňNo a pri hodnotení Putinovej vnútornej politiky – len zopakujem,že súčasné vedenie vrátane Putina bolo účastné toho chaosu a rozkrádania zo začiatku 90 .rokov. Za ľúbivé frázy možno… Číst vice »

Punta
Punta
28. 5. 2018 12:29

Pěkná legrace je tu dneska, až je z ní jednomu skoro smutno. Je pozoruhodné, jak si dokáže vjet do vlasů několik, jinak jistě rozumných lidí, v podstatě s totožnými názory. Stojí Vám to za to?

PPK
PPK
28. 5. 2018 12:36

Peter, máte to marné, majdan v Moskvě nebude! Smiřte se s tím, že Vaše tajné přání na občanskou válku v Rusku se neuskuteční!

Irena
28. 5. 2018 12:37

Vás se Peter týkají spíš ta rozhodná gesta, která vypadají působivě, ale vedou do pekla, ve kterých si tu tak libujete. A že tu se svými kámoši nerozebíráte nové ruské zbraňové systémy, ty jdou tak nějak mimo vás, že? A mimochodem Putin v Rusku kapitalismus nezaváděl, to byl Gorbačov a partička okolo Jelcina, co se o to postarali za přizvukování „inteligentního“ davu, který jim speciálně v ČSSR k tomu zvonil náruživě klíčky. Ať si každý sáhne do svého svědomí, díky komu tu ten kapialismus máme a jak k tomu sám přispěl. A jinak je mi celkem jedno, jak na to… Číst vice »

peter.
28. 5. 2018 12:55

PPK napsal Peter, máte to marné, majdan v Moskvě nebude! Smiřte se s tím, že Vaše tajné přání na občanskou válku v Rusku se neuskuteční! To ako naozaj?Majdan ani občianska vojna nebude? Nebude ani tretia svetová vojna?Tak to naozaj neviem či túto Jóbovu zvesť prežijem!Som z toho na kolenách a prepadám strašnému sklamaniu. A tak som sa tu na OM snažil!Snažil som sa,trollovať zo všetkých síl,lebo viem,že Gosudar so svojou suitou,keď ráno otvoria oči,tak hneď utekajú k počítačom,pripoja sa na internet aby si prečítali čo nové sa píše na OM.Potom si celý deň lámu hlavy nad tým,čo napísal PPK.Pravdou je,že… Číst vice »

peter.
28. 5. 2018 13:43

Irena napsal
a partička okolo Jelcina, co se o to postarali za přizvukování „inteligentního“ davu, který jim

Ja som sa dočítal zo spoľahlivých zdrojov,že Putin bol Jeľcinov človek a jeho kandidatúru podporili aj Berezovskij a Abramovič.Ale napriak spoľahlivosti zdroja nevylučujem,že je to výmysel,hoax, fake a že to vymysleli nepriatelia Putina – liberáli,kresťanskí fundamentalisti a komunisti..

zajoch
28. 5. 2018 14:48

peter. napsal Ja som sa dočítal zo spoľahlivých zdrojov,že Putin bol Jeľcinov človek a jeho kandidatúru podporili aj Berezovskij a Abramovič.Ale napriak spoľahlivosti zdroja nevylučujem,že je to výmysel,hoax, fake a že to vymysleli nepriatelia Putina – liberáli,kresťanskí fundamentalisti a komunisti.. Vaše spolehlivé zdroje vám možná spolehlivé připadají, ale nezveřejňujete je. Potom to není argument. Můžete za ně klidně považovat Mf Dnes, zprávy na Seznamu, nebo Novinky. I pokud by v jelcinských dobách byl Putin jeho člověk a jestli jeho kandidaturu (zřejmě po Jelcinovi) podpořili Berezovskij a Abramovič, nemusí znamenat nic škodlivého pro budoucnost Ruska. Naopak, mohl to být způsob jak… Číst vice »

zajoch
28. 5. 2018 14:55

Peter uvedl: „zajoch napsal
Proto vidím jako přínosnější nezadusit to „pozitivní z Východu“ přílišnou kritičností k nedostatkům (bezesporu existujícím), a pokusit se dílečkem, maličkým střípkem přispět pochopit že „Východ“ není APRIORI nepřítel, antikrist, či „rozbíječ hodnot.“
Ale Peter, to jsem nenapsala já, jenom jsem ocitovala část komentáře Martina, protože jsem se s ním ztotožnila a také jsem to poctivě uvedla. Proto se Martin vůči vašim slovům ohrazuje po právu, adresoval jste svoji výtku jeho textu, ne mému.

peter.
28. 5. 2018 15:24

zajoch napsal
Vaše spolehlivé zdroje

Toto je pre mňa dostatočne spoľahlivý zdroj a navyše apolitický:
http://www.magistra-historia.sk/putin-a-jeho-cesta-k-moci/
Čo sa Martina týka,tak to,že sam označil časť jeho výroku vo vašom komentári je úplná náhoda.Moja reakcia patrila vášmu komentáru.

Martin (už bez taky m)
28. 5. 2018 15:40

peter. napsal Toto je pre mňa dostatočne spoľahlivý zdroj a navyše apolitický: http://www.magistra-historia.sk/putin-a-jeho-cesta-k-moci/ Čo sa Martina týka,tak to,že sam označil časť jeho výroku vo vašom komentári je úplná náhoda.Moja reakcia patrila vášmu komentáru. peter: napíši vám to zde již po ostravsky: jděte se svými „náhodami“ do haj.zlu! Pro mne už jste jen lump poškozující diskusi a urážející zde všechny na všechny strany. S vašimi komentáři už se snažím delší dobu nic nemít společného, ale vaši sprostotu a urážky kterých si ve svých vlastních textech snad už ani neuvědomujete, na to ještě tentokráte reagovat budu. Já se s vámi snažil diskutovat… Číst vice »

peter.
28. 5. 2018 16:00

Martin (už bez taky m) napsal
Proto vás do budoucna budu již NAPROSTO IGNOROVAT.

Na nič múdrejšie ste nemohli prísť.
A ovládajte sa človeče!

Irena
28. 5. 2018 19:00

Apolitický zdroj píšící o politice, je třeba to dál komentovat?

peter.
28. 5. 2018 19:38

Irena napsal

Apolitický zdroj píšící o politice, je třeba to dál komentovat?

Je to o histórii a história je väčšinou o politike.
Ale ja uznávam,že to čo ja považujem za dôverihodný zdroj,tak vy nemusíte.Tak by som privítal,keby ste zverejnila iný zdroj ktorý píše o histórii vstupu Putina do vysokej politiky.

Bety
Bety
28. 5. 2018 19:50

Jeden ze zdrojů uvedených pod apolitikou je Kasparov, hezké.

Amenre
Amenre
29. 5. 2018 6:45

Je krásné číst morální floskule na téma vztahovačnost od lidí, kteří jakýkoli, byť jen pochybovačný názor na Rusko a Putina berou jako útok na vlastní osobu. No a že se tu najednou celá ta hlavní pětice sešla.

Bety
Bety
29. 5. 2018 9:33

Amenre – nějak opomíjíte, že toto je ALTERNATIVNÍ web. Lidé ho čtou, protože mají plné zuby jednotné fronty oficiálních médií s jejich podlézavým přístupem ke všemu, o vyhlásí EU, Anglie, USA a další. V těchto médiích se snaží ze všech sil, aby slova Rus a ruský byla zařazena mezi sprostá slova, jakýkoli kladný názor je nepřijatelný, i prostý souhlas s něčím, co z Ruska zazní, je div ne velezrada. Alternativní znamená možnost volby mezi dvěma, nebo více možnostmi. Ať se Peter zlobí jak chce, ale on neustále dělá totéž co média, jen z jiného úhlu. Obviňuje Rusko, že zatím není… Číst vice »

peter.
30. 5. 2018 5:24

Bety napsal Ať se Peter zlobí jak chce, ale on neustále dělá totéž co média, jen z jiného úhlu. Obviňuje Rusko, že zatím není dost socialistické, že je stejně prohnilé jako západ, čímž vlastně jakoukoli možnost volby eliminuje. Není to hloupé, to ne. Ale nedivte se, že místo toho, abychom s ním souhlasili, že všechno stojí za houby a že nestojí za to Rusko aspoň slovně podpořit a poukázat na lži, které se o něm šíří, máme jiný názor. Bety: Je dobré,že OM v Rusku nečíta zase až tak veľa ľudí,aby to mohlo ovplyvniť verejnú mienku.To čo píšete nie je… Číst vice »