Diskuze k článku


  • Martin (už bez taky m) • 24. května 2018

    https://cz.sputniknews.com/byznys/201709095941521-Rusko-absolutni-rekord-SSSR-uroven-obiliny/
    Bez dotací a GMO…
    http://kremlin.ru/events/president/news/57527
    Uč se od dětství, své si ubraň, a využij chyby protivníka…

  • koloděj • 24. května 2018

    Martin (už bez taky m) napsal

    https://cz.sputniknews.com/byznys/201709095941521-Rusko-absolutni-rekord-SSSR-uroven-obiliny/
    Bez dotací a GMO…
    http://kremlin.ru/events/president/news/57527
    Uč se od dětství, své si ubraň, a využij chyby protivníka…

    No, Martine, hezký, ale první odkaz je z loňska, a v druhém nic o chybách protivníka … trošku jsme se zasnili, ne ? :-).
    Ohromnou úrodu měli loni také na Ukradině. Bohužel nedostatek skladovacích a dopravních kapacit (nedostatek funkčních vagónů, rozbité cesty na venkově a náklaďáky v žalostném stavu ) způsobil, že velká část úrody přišla vniveč…

    Jinak vaše příspěvky čtu rád, neberte to osobně, prosím.

  • Martin (už bez taky m) • 24. května 2018

    koloději, jak mohou prosím psát o LETOŠNÍ úrodě??
    Snad je určitá predikce – ale vždy to bude jen předpověď.
    Jistě sám víte, že platí „zemědělec míní, a pánbůh (příroda, počasí) mění…
    Je dobře, že jste zmínil návaznosti, kapacitách.
    Ty v RF jsou nepochybně na lepší úrovni – vč. „skrytých dotací“ např. výrobcům zrnin na dopravu. Ale také v RF snad ví, že jistým způsobem právě nejistoty a „přebytky“ profinancovat výrobcům musí – chtějí-li vnímat agrární sektor a zdravé potraviny jako jeden z pilířů samostatnosti, nezávislosti, stabilizace zaměstnanosti, příp. jejího rozvoje.
    Nevím zda jste zaregistroval dost velký progres ve výrobě zemědělských strojů v RF. I“skryté“ „negativní dotace“ – v podobě „snakcí“ spoluzpůsobily rozvoj zpracovatelského průmyslu v RF. :-)
    RF se i z mezinárodního hlediska investice a dobrá správa, uvážlivý rozvoj zemědělského, zpracovatelského a navazujícího technického sektoru nesporně vyplatí.
    Potraviny a zemědělská produkce jsou snadno dopravitelné po souši.
    Čína, Indie, Pákistán i Írán budou mít vždy nepochybně zájem o odběr kvalitní zemědělské produkce z RF.
    Sami mají nedostatek vhodných půd, často extrémní terénní či klimatické překážky, velkou nejistotu výnosů (přijde monzun- nepřijde, bude vždy dost vody na závlahy?, zasolení půd, etc.).
    Mají také velmi nerovnoměrně plošně rozložené obyvatelstvo, extrémní přírůstek toho městského, atd.
    Co se juda týče, tam je důležité poznat mnohé z POSTOJE, umět číst pohyby ve smyslu předpokladu poznat záměr protivníka – o zlomek času dříve, nebo využít přímo chybu, energii, etc. Ta poslední větička byla jen mou parafrází významu, proč NA OFICIÁLNÍM VLÁDNÍM WEBU je info o takové akci PRO MLÁDEŽ…
    Snažím se komentáře nepsat většinou proplánově, a spíše pro čtenáře nežli pro „rozohněné“ diskutéry.

  • peter. • 26. května 2018

    Tieto deti budú mať čo žrať celkom isto:
    https://cont.ws/@lapsha71/956291

  • PPK • 26. května 2018

    peter, zklidněte hormon. Všechno má svůj čas, i obnova sociální spravedlnosti v Rusku. Ale pokud Vás ten JEJICH problém tak pálí, tak Vám asi nezbude nic jiného, než odcestovat do Ruska a udělat tam druhou Velkou říjnovou revoluci. Možná Vám potom po smrti také postaví mramorové mauzoleum jako Leninovi.

  • peter. • 26. května 2018

    PPK
    Vás problém Rusov zjavne nepáli.Prezentujete tu prednášky z VUMLu,robíte zo seba rozhorčeného kritika kapitalizmu,ale keď ide o Putina,tak by ste mu odpustili nie len jeho 18 ročné zavádzanie kapitalizmu v Rusku,jeho podporu oligarchátu ale aj hocijakú inú špatnosť.Tak uvidíme,kam dovedie Rusko,lebo mu ostáva už len 6 rokov.Vaše sprosté narážky na mauzóleum ktoré by mi mali postaviť vyzerajú na pozadí toho,čo tu vypisujete ,na pozadí vašich článkov len ako váš prejav rozpoltenosti ak nechcem napísať…schizofrénie.Skôr si ale myslím,že u vás sa jedná o charakterovú vadu.Rady od vám podobných ľudí ,ktorí nedokážu ani v pokročilom veku zaujímať princiopiálne stanoviská,nepotrebujem.O moje hormóny starosť mať nemusíte.Starajte sa radšej o tie svoje.

  • peter. • 27. května 2018

    https://cont.ws/@putanik/957029

  • zajoch • 27. května 2018

    Mi připadá, že jsou zde diskutující, kteří pojímají svět tak jako kdybychom se nacházeli v době do první poloviny 20. století. Neberou v úvahu, že se situace natolik změnila, že taková jednání by vedla k nějaké katastrofě. Neumím si představit k jaké konkrétně, ale nejspíš buď ke světové válce, anebo naprostému porobení Slovanstva a především Ruska a po čase k vyhlazení Slovanů. Tak jak to má Západ v plánu odjakživa. Kovbojské metody používá Západ doposud a myslím si, kdyby podobně odpovídalo Rusko, už bychom zde také mohli mít válečné pole. Zaplať pámbu, že je Putin takový jaký je a že dokáže balancovat na hraně v prospěch Ruska. Jakékoliv jánošíkovské postupy, zde předkládané, by myslím znamenaly zkázu přinejmenším pro Rusko, ale v důsledku i pro nás.

  • Amenre • 27. května 2018

    peter. napsal

    Tieto deti budú mať čo žrať celkom isto:
    https://cont.ws/@lapsha71/956291

    …Dochází ke zvýšení poplatků od obyčejných lidí. Protože náš stát má dva zdroje doplňování rozpočtu – příjmy z ropy a kapsy našich občanů. Třetím zdrojem jsou oligarchové, ale toto je tabu. Nikdo se je nedotkne….

    To je jak u nás, až na tu ropu, takže český hejl musí cvakat víc :)

  • peter. • 27. května 2018

    zajoch napsal
    Jakékoliv jánošíkovské postupy, zde předkládané, by myslím znamenaly zkázu přinejmenším pro Rusko, ale v důsledku i pro nás.

    Nikto tu žiadne jánošikovské postupy nepredkladá!Jednak preto,že by to bolo neúčinné a v Kremli zase až tak veľa čitateľov OM nebude.No a potom aj preto,že vy namiesto toho,aby ste reagovali na článok často krát v Rusku uznávanej osobnosti,tak sa radšej uchýlite k osobným útokom na predkladateľa odkazu.O čom takéto konanie svedčí,si určite viete domyslieť aj sama.
    Častokrát sa pýtam na vaše predstavy o tom,aké Rusko očakávate po Putinovi.Neviete odpovedať inak,ako tým,že cit.Putin nemôže urobiť to čo by chcel,lebo Rusko zatiaľ nie je celkom svojprávne.Tak sa pýtam:
    Čo také chce Putin vykonať a nemôže?
    Kto sú tí ľudia v Kremli ktorí mu v tom bránia?(pýta sa na to aj Pjakin v „otázkach-odpovediach“ zo dňa 14.5.2018).
    Putin sa vyjadril,že jeho vzorom je imperátor Alexander III.
    Aj on podobne ako Alexander III.chce brániť záujmy Ruska a zaistiť rast vplyvu a autority Ruska vo svete.To povedal Putin v Levadijskom paláci na Jalte pri príležitosti odhalenia sochy Alexandra III.Nuž pomáhaj mu Pánboh,aby sa mu to podarilo a ja mu v tom držím palce.
    Tento imperátor bol synom osvieteného panovníka Alexandra II.,ktorý vyčistil Balkán od Turkov,zrušil nevoľníctvo,zaviedol v Rusku reformy ktoré zlepšili ekonomický rast impéria …no a predal USA Aljašku za 7,2 milióna dolárov.
    Alexander III hneď po svojom nástupe na trón zrušil otcove reformy,nikdy sa nezmieril s tým,že jeho otec zrušil nevoľníctvo a bol autorom zákona nazývaného „kuchárkine deti“,ktorý dával ženám a deťom z chudobných rodín právo len na minimálne vzdelanie.Za jeho vlády bohatí bohatli a chudobní chudobneli.Na to potom doplatil syn Alexandra III. Nikolaj II.
    Tak tie odkazy na články z ruských webov sem dávam preto,že to čo sa v Rusku deje,je veľmi podobné tomu,čo sa dialo v r.1881 – 1894 za vlády Alexandra III.

  • zajoch • 27. května 2018

    Peter, neberu vám váš názor, ale kdepak jsem se ve svém kometáři obrátila právě k vám? A kdepak jsem napsala to co jste mi podsunul jako výplod mé klávesnice?

  • peter. • 27. května 2018

    zajoch napsal
    Mi připadá, že jsou zde diskutující, kteří pojímají svět tak jako kdybychom se nacházeli v době do p

    Na OM sú len dvaja diskutéri,ktorých ste obvinila z trollovania.fajt a ja.Keďže fajt už niekoľko dní na OM nechodí,tak mi logickou úvahou vychádza,že máte na mysli mňa.Ak tomu tak nie je,tak sa hlboko ospravedlňujem a prosím o prepáčenie.

  • Bety • 27. května 2018

    Bože, v Rusku je spousta oligarchů a jejich dětičky po nich možná budou dědit.
    To přece ke kapitalismu tak nějak patří, ne? Akorát u nás se těm zbohatlíkům neříká oligarchové, to je zřejmě termín vymyšlený čistě pro ty ruské, jako by
    oligarcha bylo něco horšího a samozřejmě jiného a závažnějšího, protože je to
    ruské! Rusové je pochopitelně nesnáší, stejně jako my ty naše, ale zase je to něco
    jiného. Že by to bylo tím, že ti oligarchové jsou bohatší a mocnější než ti naši?
    Ale pokud je to tak, tak bez ohledu na všechny možnosti které mají, je Rusko
    povinno jim okamžitě šlápnout na krk a to bez ohledu na to, jaké nepokoje nebo
    přímo občanskou válku by mohli vyvolat. Co na tom, že by ti již zavedení
    světoobčanští západní multimiliardáři zavyli nadšením, co na tom, že by ti
    oligarchové mohli i sabotovat ruskou obranu, co na tom, že Rusko má v podbřišku
    totálně zblbnutou Ukrajinu, ani nemluvě o jiných.
    Možná některé pálí, že navzdory těm vším v medvědím kožichu to Rusko
    přes všechno vykazuje technologické a hospodářské úspěchy, že se vymanilo
    z totálního propadu a získává třebaže neochotný, přece jen respekt ve světovém
    měřítku? Jsou prostě pomalí, i Putin je pomalý, měl by se víc snažit, snažit,
    snažit!!! Pak by mu některé klávesnice možná byly dokonce ochotné vyjádřit
    zdráhavé poděkování, že tvoří určitou protiváhu tomu novému světovému
    pořádku, v jehož programu je to omezení populace na zlatou obslužnou
    miliardu, podle novějších zpráv by jim prý i stačilo 500 milionů…

  • Martin (už bez taky m) • 27. května 2018

    Každý kdo má z různých důvodů naše sympatie by jistě mohl být i dokonalejší.
    Ovšem pokud se bavíme O LIDECH, tak i ten sympaťák normálně něco „nestíhá“, má určité vady, či se normálně občas dopustí i chyby. On sám to moc dobře ví. Proto se snaží, aby ty chyby nebyly velké, neustále inovuje, hledá nové metody a postupy.
    Často to znamená smutný kompromis- který nejenže všechny neuspokojí, ale některé bohužel i pomine. Takové už je rozhodování STÁTNÍKA ve VELMOCENSKÉ FUNKCI. Nemyslím si, že by rozhodování a konání jiných prezidentů jiných velkých států i jen sneslo dlouhodobě srovnání…
    Myšlenky a smyšlenky, dezinformace i informace se dnes šíří rychlostí „odmáčknuté klávesy“, stejně rychle je možné sdílet postupy napomáhající skromným dílečkem k dalšímu zlepšení. Každým člověkem, každý NOVÝ DEN.
    Mnozí pochopili a přidali se svým dílkem, střípkem- i když jsou si vědomi, že nejen že jejich díleček vše nezmění, ba že se o něj často sami „pořežou“…
    V současnosti je nepochybně mnohonásobně větší odvahou V.V. Putina podporovat, „následovat cestu“- byt to prosím nevylučuje kritiku.
    Ale pánembohem se ani po kritice (i kdyby ji z ČR zaslechl) nestane.
    Zůstane člověkem, byť někdy i omylným.
    Kladu si otázku KOLIK A JAKÝCH PROBLÉMŮ by dnes svět řešil nebýt jednoho jediného Vladimíra Vladimíroviče… V tomto kontextu PRO MNE OSOBNĚ POSUZUJI I DALŠÍ KROKY JEHO i jiných jím ovlivněných. Kdo se dívá daleko protože musí, ten logicky občas „narazí“ do toho co je „příliš blízko“.
    Role jednotlivce je mimo jeho schopnosti, dispozice, znalosti a šikovnost (či jejich opaky) v tom, že DÁVÁ PŘÍKLAD, případně činy VYBÍZÍ K NÁSLEDOVÁNÍ.
    Osobně vím, že PRÁVĚ U NÁS V ČR PŘÍKLADY CHYBÍ.
    Tak možná víc potlačím kritiku a vyzdvihnu to, co jak jsem pochopil chtěl ten „antidemokratický ďábel“ říci. :-)

  • Martin (už bez taky m) • 27. května 2018

    To neznamená „zbožštění“ „nekritické přijímání“ či „výběrovou slepotu“. Jen je to „profil“ (level, atp.) který je víc zaměřen NA POZITIVA DANÉ OSOBNOSTI A JEJÍCH ČINŮ.
    Podle aktuální situace a dlouhodobého kontextu může každý samozřejmě svůj přístup změnit, či naopak „potvrdit“- je to jeho volba – jedna z mála dnešních skutečně „jeho voleb“.
    Každý píšeme různě- chválabohu.
    Odmítám tvrzení, že soudobý OM je nějaký „Putinův nektitický fanklub“.
    Tato tvrzení jsou prostě a jednoduše nepodložená.
    Je samozřejmě obtížnější kritizovat někoho, kdo bezesporu každý den již po víc jak 18 let přidává další dílek k již vykonané práci PRO SVOU ZEMI I SVĚT, PRO poctivé lidi a PRO snahu o alespoň elementární spravedlnost.
    Opakuji: rozhlížím se kolem … a pusto, prázdno…
    Ne v RF- kde již naštěstí VVP není rozhodně osamělým „kůlem v plotě“, ale: NIKDE V EU ani v USA nevidím ani jen trochu srovnatelného SKUTEČNÉHO POLITIKA A VLASTENCE!
    A již vůbec ne nějakého, který by měl takovou podporu doma i v zahraničí, takovou míru sympatií- často zcela zasloužených…
    I když opakuji NEJDE O PÁNABOHA, ale ČLOVĚKA.
    Mám-li nějaký čas a cítím-li že bych mohl něčím přispět, mohu-li něco doplnit, ozřejmit, přidat či se pokusit vysvětlit v intencích svého porozumění činím tak.
    Za sebe myslím, že kritické nazírání je správné, ale příliš osobním temperamentem laděná kritika nemusí být účinná, a věci samy myslím nezlepší.
    Jako jeden z mála skutečných státníků VNÍMAVÝ, CITLIVÝ V.V. Putin nikdy nepůsobil jako „slon v porcelánu“- což je jinde u jiných v jejich až NAPROSTÉ BEZOHLEDNOSTI ZCELA ZJEVNÉ…
    V „západní“ pakultuře dneška je egocentričnost, sebestřednost nazírána jako podmínka „úspěchu“ – stejně jako touha po „zviditelnění“ (zejm. u „světových nul“).
    JINÉ NÁRODY ALE MAJÍ I JINÉ- SVÉ ZVYKLOSTI.

  • Martin (už bez taky m) • 27. května 2018

    Nevšiml jsem si, že vy v RF proběhla nějaká „sociální revoluce“ bourající dosud běžící systém a zavádějící „socialismus 2:0″…
    Proto ano – i Vladimír Putin respektuje Ústavu, současné nastavení PŘEVLÁDAJÍCÍ části společnosti i světa, a nesnaží se „hlavou prorážet sociální bariéry“… Ale na skoro každém „dovnitř“ zaměřeném vystoupení jej slyším hovořit o „nutnosti obnovovat co nejširší sociální výtahy“, potřebě široce obnovovat kádry. Setkává se masově s mládeží, jedná nepovýšeně, je přístupný kritice i po tolika letech ve vrcholné funkci „nezpanštěl“…
    Jedná VŽDY VYSOCE PROFESIONÁLNĚ, ba za sebe si skromně myslím, že se stal SYMBOLEM PROFESIONÁLNÍHO A ČESTNÉHO POLITIKA MYSLÍCÍHO NA SVOU ZEMI – nejenom ale PŘEDEVŠÍM.
    Přál bych si jistě zlepšení zejména u nás, ale i v RF. Ale stále více si myslím, že efektivní cesta je v tom „přidat se“ a ne kritizovat a moralizovat že „svatý není dost svatý“… Jistě že je to cesta, otázkou je KAM.
    Já osobně v tom prosím smysl nevidím.
    Česká společnost (jiné velmi málo znám, zejm. mimo „Slovanský okruh“) dneška již mnohé zapomněla, mnohé „účelově přeladili“ a !dolaďují“ merdia i úřady a „naši“ úplatní pobli-tici dle „Západodemokratického“ vzoru. Od dějin a historie, přes otázky a prosté žití každého „obyčejného“ dne, po „svátky“, snahu přenastavit vnímání lidí (čistě k „úspěchu“ a hmotným potřebám)…
    Proto vidím jako přínosnější nezadusit to „pozitivní z Východu“ přílišnou kritičností k nedostatkům (bezesporu existujícím), a pokusit se dílečkem, maličkým střípkem přispět pochopit že „Východ“ není APRIORI nepřítel, antikrist, či „rozbíječ hodnot“…Skutečných hodnot- protože ty Jandovy a Langšádlovic – ty bych spolu s Kalouskovic podlostí rozbil s chutí…
    Ne snadno přežívajíc na maličké vsi snažím se skromně PŘISPĚT- k míru, životu.

  • zajoch • 27. května 2018

    „Ne snadno přežívajíc na maličké vsi snažím se skromně PŘISPĚT- k míru, životu“, napsal Martin.
    A děláte to podle mne moc dobře Martine. Vaše úvahy je radost číst, není v nich žádné sebepředvádění, jen logické úvahy s vývody, které sedí.

  • peter. • 27. května 2018

    Bety napsal
    je Rusko
    povinno jim okamžitě šlápnout na krk a to bez ohledu na to, jaké nepokoje nebo
    přímo občanskou válku by mohli vyvolat. Co na tom, že by ti již zavedení
    světoobčanští západní multimiliardáři zavyli nadšením

    Tak predovšetkým,ruských zlodejov majetku patriaceho ruskému ľudu nazvali „oligarchami“ruské médiá.Až v poslednej dobe,sa objavujú u čelných predstaviteľov vlády RF a u ľudí blízkych Putinovi snahy nahradiť toto hanlivé pomenovanie názvom byznysmeni alebo manažéri pracujúci pre vlasť.(v ofšóroch zrejme).Vy samozrejme viete lepšie ako rada vážených ruských profesorov,historikov a žurnalistov,prečo robí Putin to či ono dobre či zle.
    Lebo:
    1 – nechce aby vypukla občianska vojna!Kto proti komu by v nej bojoval už nepíšete.Prosto to viete a každý kto zmýšľa inak ako vy, nenávidí Putina.
    2 – Putin chráni svet pred jadrovou vojnou.Nuž ak sa v Bielom dome rozhodnú,že takú vojnu spustia,tak tomu Putin nezabráni ani keby sa rozdal po kúskoch.
    3 – Putin zatiaľ nemôže robiť to čo chce lebo bohužiaľ,Rusko je ešte stále nesvojprávne (už 18 rokov,čo je Putin vo vedení štátu).Prečo je to tak – o tom už nepíšete a zdá sa,že vás to ani nezaujíma.
    4 – Nepíšete ani o tom,ako môže spoločenský systém nastolený v Rusku Putinom,pozitívne ovplyvniť ten spoločenský systém v ktorom žijeme my.Za 6 rokov Putin skončí a ja som presvedčený o tom,že tento západný odiózny,hnusný kapitalizmus v ktorom dnes žijeme, je predsa len lepší ako ten ktorý sa rýchlo vyvíja v Rusku.
    No a pre mňa je udivujúce,akým spôsobom reagujete všetci štyria či piati na to,keď sem (na OM)zavesím odkaz na článok, ktorý má oprávnené výhrady k tomu čo sa v Rusku deje.Vás ten článok nezaujíma a slúži vám len k tomu,aby ste toho kto naň upozorní,obvinili za všetkých možných averzií k Rusku a niektorí z vás sa rovno uchýlia sa k invektívam.Vy si ten článok možno aj prečítate a ja zaboha neviem pochopiť prečo sa nevyjadrujete k jeho obsahu a miesto toho útočíte na predkladateľa odkazu.
    No…asi to už inak nebude,takže…..

  • PPK • 27. května 2018

    peter. napsal
    ja som presvedčený o tom,že tento západný odiózny,hnusný kapitalizmus v ktorom dnes žijeme, je predsa len lepší ako ten ktorý sa rýchlo vyvíja v Rusku.

    Tak vida! Jedno české přísloví praví: „Chceš-li se od někoho dozvědět skutečnou pravdu (nejen) o jeho světonázoru, počkej si, až bude opilý anebo tzv. -hodně rozčilený-„. No a když to bude již od povahy (nebo podle cizí instrukce?) vztahovačný cholerik, pak budeš mít jasno hned – dodávám já.
    Milý pán peter, já osobně za sebe už jen zkonstatuji: Bez ohledu na Vaši diagnózu (veterináře) o mé údajné schizofrenii Vás ujišťuji, že požadovat od Vás léčení na dálku – to v úmyslu rozhodně nemám. Ale to je vedlejší, protože tu pro Vás mám ještě jiné a závažnější sdělení: Od určité doby jsem totiž přestal věřit upřímnosti Vašich výroků na OM a bude mi trvat možná velmi dlouho, než svůj názor změním. Pokud ho vůbec změním.
    Uvědomte si, prosím, že Vaše názory Vám tady na OM nikdo nebere. Ale uvědomte si prosím rovněž, že nikdo není povinen KLADNĚ reagovat na to, co Vy osobně tady napíšete. Respektujte, prosím, názory druhých a nevnucujte jim dogmaticky jen ty názory své, nota bene pořád jen a jen o Rusku, ačkoliv Vy sám jste Slovák (doufám) – a nežijete tam.
    Táži se Vás proto zpříma: Proč je tu na tapetě pořád jen to Rusko a proč Vás a fajta to tak pálí přesto, že tam nežijete? Že by proto, že fajt je Polák a že Vaše manželka je Ukrajinka, jak jste tu kdysi vy dva s fajtem sami o sobě napsali? ….
    Ostatně, pokud se Vám tak báječně tady na OM diskutovalo se štvavým americkým sionistou Daníčkem z Floridy, pak prosím, věnujte tu svou pozornost především jemu, i když s ním údajně nesouhlasíte. Jistě Vás to velmi uklidní a Vašemu zdraví prospěje. Příjemný večer!

  • Bety • 27. května 2018

    Jen jsem upozornila, že v kapitalismu jsou zbohatlíci (i jejich zlatá mládež)
    celosvětový fenomén. Článek jsem si přečetla a myslím, že jsem se vyjádřila jasně
    v tom smyslu, že že tento typ lidí nesnáším stejně, jako autor článku.
    A také si myslím, že dědická daň to nezachrání.
    A protože my si s těmi svými nevíme rady, není od nás spravedlivé chtít recept
    na okamžité vyřešení toho co s nimi na jediném člověku, potažmo státu, který dělá co
    může, aby se vyhrabal z problémů a kterému přitom celý svět a zvláště ten bohatý
    hází klacky pod nohy při každém kroku – naše vlastní státy také nemají v tomto
    ohledu nejčistší svědomí. Tak snad mi Peter promine, že za těchto okolností
    spíše oceňuji to, čeho už dosáhli, místo toho, abych stále hledala, čeho ještě
    nedosáhli. Doma se jaksi toho, čeho už jsme dosáhli dopátrám stěží.

  • peter. • 27. května 2018

    V Bielorusku počas vojny zahynulo viac ako 30% z predvojnového počtu obyvateľov.No nové posudzovanie histórie VVV a „opravu“ dejín zachytila už aj už aj bieloruská kinematografia.Predkladám recenziu na bieloruský film „Nepriatelia“.Vykresľuje „seľanku“ na bieloruskej dedine obsadenej Nemcami.
    https://colonelcassad.livejournal.com/4214853.html

  • peter. • 27. května 2018

    PPK napsal
    Vaše manželka je Ukrajinka, jak jste tu kdysi vy dva s fajtem sami o sobě napsali? ….

    Moja žena je Rusínka a nie Ukrajinka.Má síce v dokladoch napísanú ukrajinskú národnosť,ale len preto,že v minulom režime rusínska národnosť nebola povolená a všetci Rusíni museli byť Ukrajincami.A Rusko ma páli preto,že mám k nemu vzťah,ktorý vy so svojim pokrytectvom a charakterom nie ste schopný nikdy pochopiť.A áno!Radšej budem žiť v tom súčasnom,prehnitom kapitalizme ako v tom ,ktorý dozrieva v Rusku.Lebo ten bude pre obyvateľov RF devastujúci omnoho viac ako ten ktorý tu máme dnes my.
    My sme za socializmu mávali tzv.stranícke školenia pre nestraníkov(tak akosi sa to volalo).Chodieval nám „prednášať“istý aktivista z OV KSS a vždy nás svojimi prednáškami náramne pobavil.No,ako by som počúval vás,keď čítam vaše oduševnelé články kovaného marxistu,ktoré sem predkladáte k diskusii.Rozdiel medzi vami je v tom,že on by na rozdiel od vás nikdy nedokázal akceptovať to,čo prebieha dnes v Rusku.Preto tá vaša schizofrénia.A nebojte sa! Vás by som neliečil ani keby som to vedel!Ten aktivista bol jednoduchý chlap – pôvodne mechanizátor na JRD no mal, zase na rozdiel od vás, charakter a presvedčenie ktoré nemenil.Vaše hodnotenie mojej osoby ma nezaujíma.Rád sa štylizujete do role mentora na tomto webe,no pre mňa mentorom určite nie ste.Radšej by ste sa mali naučiť,že v diskusii sa k argumentácii ad hominem uchyľujú len slabosi neschopní predkladať protiargumenty.Všimnite si prosím,že ani teraz som vás nenazval ani „pejsánkom“,ani hlupákom trpiacim porazenectvom a ani trollom.

  • Vlad • 27. května 2018

    Zajoch, Bety, Martin i bez M: I přesto, že občas souhlasím s argumentací Petera. Musím uznat, že Vaše slova se mnou více souzní. Neumím to popsat ani argumentačně podložit, ale tak nějak cítím (třeba i nevyváženě), že Vás chápu…Tebe Martine, Zajochu i Bety. Promiň Peter, vím, že to beru více srdcem než mozkem :-)

  • peter. • 27. května 2018

    Vlad napsal
    Promiň Peter, vím, že to beru více srdcem než mozkem :-)

    V pohode! Máš právo vyjadriť svoj názor.

  • zajoch • 28. května 2018

    Vlade, jsem ráda, že nejsme ve svém pohledu na dění spolu s Bety a Martinem a dalšími osamoceni. Pěkně to napsal Martin ve svém komentáři:
    „Přál bych si jistě zlepšení zejména u nás, ale i v RF. Ale stále více si myslím, že efektivní cesta je v tom „přidat se“ a ne kritizovat a moralizovat že „svatý není dost svatý“… Jistě že je to cesta, otázkou je KAM.
    Já osobně v tom prosím smysl nevidím.
    Česká společnost (jiné velmi málo znám, zejm. mimo „Slovanský okruh“) dneška již mnohé zapomněla, mnohé „účelově přeladili“ a !dolaďují“ merdia i úřady a „naši“ úplatní pobli-tici dle „Západodemokratického“ vzoru. Od dějin a historie, přes otázky a prosté žití každého „obyčejného“ dne, po „svátky“, snahu přenastavit vnímání lidí (čistě k „úspěchu“ a hmotným potřebám)…
    Proto vidím jako přínosnější nezadusit to „pozitivní z Východu“ přílišnou kritičností k nedostatkům (bezesporu existujícím), a pokusit se dílečkem, maličkým střípkem přispět pochopit že „Východ“ není APRIORI nepřítel, antikrist, či „rozbíječ hodnot“. To jsou slova, která mluví i za mne.
    Oni naši vymývači mozků také říkají něco z pravdy, ale použijí jen výsek z pravdy a buď něco nedořeknou, nebo pravdu překryjí desinformací, nebo vytrhnou, či zdůrazní z informace jen to nepříznivé a potom se dá namítnout: vždyť přece řekli pravdu! Ano, ale pokroucenou pravdu, která může v myslích lidí vyvolat opak pravdy. Podobně jednají i určití přispěvatelé do diskuse zde.

  • Aleš • 28. května 2018

    Vlade: Právě proto, že používáme mozek, zkoušíme dělat vše proto, abychom se úspěšně vyhnuli konečnému řešení slovanské otázky. A to, že tomu někteří naši horkokrevní spoluobčané nerozumí nebo je jim to málo, ničemu nepomáhá. To co nazýváte srdce, je tím myšlením a že jste to zatím přesně nepopsal? Nevadí. Do jisté nadnárodní teroristické organizace se tu často nestrefuju jen tak s plezíru…

  • peter. • 28. května 2018

    zajoch napsal
    Proto vidím jako přínosnější nezadusit to „pozitivní z Východu“ přílišnou kritičností k nedostatkům (bezesporu existujícím), a pokusit se dílečkem, maličkým střípkem přispět pochopit že „Východ“ není APRIORI nepřítel, antikrist, či „rozbíječ hodnot

    A preto treba zadusiť každého,kto vyjadrí svoj kritický pohľad na súčasnú politiku vedenia Ruska hneď v zárodku tým,že opľujete diskutéra už aj za to,že sa odváži zavesiť na OM odkaz na kritický článok v ruských médiách.Čo na tom,že práve takýto prístup k tzv „ruskej propagande“je pracovnou metódou tých,čo volajú po cenzúre internetu a sociálnych sietí.Čo na tom,že podobnú pracovnú metódu(zamlčiavanie správ)používajú aj naše verejnoprávne televízie a rozhlasy.Hlavne,že sa nebude kritizovať Rusko a Putin
    Pochopil som,že očakávate od Ruska,že sa znovu stane tým „mohutným dubiskom“okolo ktorého sa zjednotia Slovania.Nuž, toto je pri súčasnej politike RF len neuskutočniteľným snom,lebo kapitalizmus je nadnárodný a navyše 7 z 10 – ich olig…pardon manažérov a byznysmenov v Rusku má neslovanský pôvod a 6 z nich nosí vo vrecku izraelský pas.
    Píšete,že chcete čítať len o úspechoch ktoré dosahuje Rusko a o genialite Vladimíra Vladimíroviča.O tvrdej realite v ktorej sa RF nachádza,nechcete ani čítať ani počuť.Tak vám rád pripomeniem,že tí čo dnes riadia Rusko,stáli aj pri tzv.“banditskej privatizácii“(Čubajs) na začiatku 90.rokov,keď len málo chýbalo k totálnemu zničeniu Ruska.Tak pod vedením Putina len upravili pomery tak,aby ľudia nezomierali od hladu a nevychádzali demonštrovať do ulíc.Lebo potom by nemal kto robiť na ich jachty,vily a ich rozmaznaných potomkov.Keď tento vývoj v Rusku potrvá ešte 6 rokov,tak ja „z východu“ nečakám nič dobré.Kedysi som napísal,že raz za čas sa narodí človek,ktorý za sebou strhne svoj ľud do boja za svoje práva a sociálnu spravodlivosť.Že vytvorí spoločenský systém ktorý bude vzorom aj pre iné národy ktoré ho budú chcieť nasledovať.Tiež som veril,že takýmto človekom bude práve Putin.Zmýlil som sa.No verím,že raz sa taký človek narodí!

  • Martin (už bez taky m) • 28. května 2018

    Nikoho jsem ve svém komentáři neurážel, „nedusil“ ani k něčemu podobnému nevyzýval. Tvrzení o „potřebě zadusit každého kto vyjadrí svoj kritický pohlad na súčasnů politiku Ruska…“ je z pohledu mého komentáře nepravdivé.
    Snažím se vyjadřovat osobní názor, ale vzdor tomu jsem často napadán jako „mentor, morálně poučující, atd…“ . Nemohu ale zabránit zkreslenému vnímání mnou skutečně napsaného.
    Urážkám se snažím vyhýbat.
    V mainstreamu je možno nalézt tolik „kritiky“ – účelové špíny – na VV Putina i RF, že ji na alternativní scéně prosím sám za sebe zrovna opravdu nevyhledávám.
    Pokud se někdo v někom zmýlí, ještě to nemusí znamenat, že všichni ostatní se mají také zmýlit či že se také mýlí.

  • peter. • 28. května 2018

    Martin (už bez taky m) napsal
    Nikoho jsem ve svém komentáři neurážel, „nedusil“ ani k něčemu podobnému nevyzýval. Tvrzení o „potřebě zadusit každého kto vyjadrí svoj kritický pohlad na súčasnů politiku Ruska…“ je z pohledu méh

    Prv než sa začnete zaoberať mojim komentárom,tak si prosím všimnite,komu je adresovaný.Odpovedal som p.zajoch a nie vám.Vás som ani len nespomenul!

  • Irena • 28. května 2018

    Tak tady je pěkný souhrn toho, co Rusko pod Putinovým vedením dokázalo, pro všechny ty, co sice cítí srdcem, ale rozum už používat asi neumějí, i čisté trolíky.
    http://voicesevas.ru/news/38696-esche-raz-pro-to-kak-putin-vse-slil.html

    Závěr článku jsem vám přeložila:
    Nehledě na zuřivou kritiku vnitřní Putinovy politiky z obou extrémních pozic politické smetánky, nejsou občané RF ve své absolutní většině náchylní podporovat taková krajní hodnocení, což potvrdily nedávné volby. A odmítají na jedné straně extrémní „liberální reformy“, které by mohly opět uvrhnout stát do chaosu neřízenosti a sociálního zmatku, a na druhé straně výzvy k okamžitému přerozdělení vlastnictví a k „revolučním společenským přeměnám“, které v ruských dějinách VŽDY KONČILY OBČANSKOU VÁLKOU! Absolutní proputinská většina právem oceňuje Prezidenta státu především za udržení státu před jeho zcela reálným rozpadem, za dosaženou sociálně-politickou stabilitu, třebaže se zatím dost skromnou úrovní celostátní životní úrovně. A samozřejmě za úspěšné uzavření kriticky nebezpečného okna vnější, a to včetně vojenské, zranitelnosti státu, který tu existoval na konci devadesátých let, jež se mohlo stát Rusku osudným nezávisle na jakkoliv dobrých úmyslech jeho politických elit.
    A co víc? Jen za poslední tři roky Putin díky své vrozené zdrženlivosti a získané státnické moudrosti minimálně desetkrát odvrátil začátek třetí světové války, kterou by nám na jeho místě již dávno zařídili někteří milovníci krásných frází rozhodných gest (ŽE PETER?). Včetně našeho hurá-patriotického tábora. A která by pro nás všechny měla smrtelné důsledky. A zatím stále žijeme a dál můžeme v klidu žvýkat svůj chléb!

  • Irena • 28. května 2018

    Jestliže tedy hodnotíme situaci V CELÉM JEJÍM SOUHRNU z pozic státnického myšlení, které předpokládá především vyřešení fundamentálních problémů bezpečnosti a zajištění životaschopnosti Ruska, nemůžeme neuznat, že priority rozvoje zvolené Putinem jsou dokonce i při všech nevyhnutelných a občas velice vysokých nákladech, vyvolaných kombinací těch nejrozličnějších a často si navzájem protiřečících úkolů a nutností jejich souběžného řešení, v tom hlavním a nejpodstatnějším z hlediska života zcela opodstatněné a sotva by se našla jiná rozumnější alternativa. JESTLIŽE OVŠEM NEBEREME V ÚVAHU TAKOVÝ KUMŠT NĚKTERÝCH OBČANŮ VYLÍT Z VANY SPOLEČNĚ S VODOU I DÍTĚ!

  • peter. • 28. května 2018

    Irena napsal
    desetkrát odvrátil začátek třetí světové války, kterou by nám na jeho místě již dávno zařídili někteří milovníci krásných frází rozhodných gest (ŽE PETER?). Včetně našeho hurá-patriotického tábora.

    O vonkajšej politike ktorú vedie Putin som napísal v príspevku o Alexandrovi III.
    Čo sa tretej svetovej vojny týka,tak tá vypukne bez ohľadu na Putinove záchranárske rozhodnutia vtedy,keď sa k tomu Biely dom rozhodne.Keď sa rozhodne spáchať samovraždu.Lebo tretia svetová vojna nemôže mať víťaza.ňNo a pri hodnotení Putinovej vnútornej politiky – len zopakujem,že súčasné vedenie vrátane Putina bolo účastné toho chaosu a rozkrádania zo začiatku 90 .rokov.
    Za ľúbivé frázy možno označiť čokoľvek.Aj to,čo píšete vy opakujúc po Pjakinovi!(PRAVDA IRENA?).

  • Punta • 28. května 2018

    Pěkná legrace je tu dneska, až je z ní jednomu skoro smutno. Je pozoruhodné, jak si dokáže vjet do vlasů několik, jinak jistě rozumných lidí, v podstatě s totožnými názory. Stojí Vám to za to?

  • PPK • 28. května 2018

    Peter, máte to marné, majdan v Moskvě nebude! Smiřte se s tím, že Vaše tajné přání na občanskou válku v Rusku se neuskuteční!

  • Irena • 28. května 2018

    Vás se Peter týkají spíš ta rozhodná gesta, která vypadají působivě, ale vedou do pekla, ve kterých si tu tak libujete. A že tu se svými kámoši nerozebíráte nové ruské zbraňové systémy, ty jdou tak nějak mimo vás, že?
    A mimochodem Putin v Rusku kapitalismus nezaváděl, to byl Gorbačov a partička okolo Jelcina, co se o to postarali za přizvukování „inteligentního“ davu, který jim speciálně v ČSSR k tomu zvonil náruživě klíčky. Ať si každý sáhne do svého svědomí, díky komu tu ten kapialismus máme a jak k tomu sám přispěl. A jinak je mi celkem jedno, jak na to zareagujete konkrétně vy, ty příspěvky tu primárně uvádím pro lidi, ať už si udělají obrázek sami. Občas je tu kvůli intenzitě trolovských příspěvků zapotřebí uvést nějakou tu jejich protiváhu.

  • peter. • 28. května 2018

    PPK napsal

    Peter, máte to marné, majdan v Moskvě nebude! Smiřte se s tím, že Vaše tajné přání na občanskou válku v Rusku se neuskuteční!

    To ako naozaj?Majdan ani občianska vojna nebude? Nebude ani tretia svetová vojna?Tak to naozaj neviem či túto Jóbovu zvesť prežijem!Som z toho na kolenách a prepadám strašnému sklamaniu. A tak som sa tu na OM snažil!Snažil som sa,trollovať zo všetkých síl,lebo viem,že Gosudar so svojou suitou,keď ráno otvoria oči,tak hneď utekajú k počítačom,pripoja sa na internet aby si prečítali čo nové sa píše na OM.Potom si celý deň lámu hlavy nad tým,čo napísal PPK.Pravdou je,že sú na svete aj krajšie veci ako sa na diskusnom fóre neustále hádať s päticou zatrpknutých ľudí,ktorí sa rozhodli venovať zbytok svojho života spájaniu svojich egregorov aby takto nazbieranou energiou vytvorili lúč nesmiernej sily zameraný na povzbudenie Vladimíra Vladimíroviča a Valerija Viktoroviča.Tak len s chuťou do toho!

  • peter. • 28. května 2018

    Irena napsal
    a partička okolo Jelcina, co se o to postarali za přizvukování „inteligentního“ davu, který jim

    Ja som sa dočítal zo spoľahlivých zdrojov,že Putin bol Jeľcinov človek a jeho kandidatúru podporili aj Berezovskij a Abramovič.Ale napriak spoľahlivosti zdroja nevylučujem,že je to výmysel,hoax, fake a že to vymysleli nepriatelia Putina – liberáli,kresťanskí fundamentalisti a komunisti..

  • zajoch • 28. května 2018

    peter. napsal
    Ja som sa dočítal zo spoľahlivých zdrojov,že Putin bol Jeľcinov človek a jeho kandidatúru podporili aj Berezovskij a Abramovič.Ale napriak spoľahlivosti zdroja nevylučujem,že je to výmysel,hoax, fake a že to vymysleli nepriatelia Putina – liberáli,kresťanskí fundamentalisti a komunisti..

    Vaše spolehlivé zdroje vám možná spolehlivé připadají, ale nezveřejňujete je. Potom to není argument. Můžete za ně klidně považovat Mf Dnes, zprávy na Seznamu, nebo Novinky. I pokud by v jelcinských dobách byl Putin jeho člověk a jestli jeho kandidaturu (zřejmě po Jelcinovi) podpořili Berezovskij a Abramovič, nemusí znamenat nic škodlivého pro budoucnost Ruska. Naopak, mohl to být způsob jak vytáhnout co nejspolehlivějším způsobem Rusko alespoň z drápů samotné ruské loutkové špičky. Ostatně dění v politice není přímočaré a využívají se pro dosažení cíle rozličné postupy. A jestli Putin použil určité způsoby jak se stát prezidentem i s případným využitím těch osob, které jste jmenoval, tak výsledky jeho práce ukazují, že udělal správné kroky, že je člověkem na svém místě, že je k užitku nejen Ruska, ale také světa. Argumenty zde předložily Irena a Bety, zbytečně bych je opakovala. Vaše ironie ve vašich komentářích je zbytečná, ale je to vaše volba.

  • zajoch • 28. května 2018

    Peter uvedl: „zajoch napsal
    Proto vidím jako přínosnější nezadusit to „pozitivní z Východu“ přílišnou kritičností k nedostatkům (bezesporu existujícím), a pokusit se dílečkem, maličkým střípkem přispět pochopit že „Východ“ není APRIORI nepřítel, antikrist, či „rozbíječ hodnot.“
    Ale Peter, to jsem nenapsala já, jenom jsem ocitovala část komentáře Martina, protože jsem se s ním ztotožnila a také jsem to poctivě uvedla. Proto se Martin vůči vašim slovům ohrazuje po právu, adresoval jste svoji výtku jeho textu, ne mému.

  • peter. • 28. května 2018

    zajoch napsal
    Vaše spolehlivé zdroje

    Toto je pre mňa dostatočne spoľahlivý zdroj a navyše apolitický:
    http://www.magistra-historia.sk/putin-a-jeho-cesta-k-moci/
    Čo sa Martina týka,tak to,že sam označil časť jeho výroku vo vašom komentári je úplná náhoda.Moja reakcia patrila vášmu komentáru.

  • Martin (už bez taky m) • 28. května 2018

    peter. napsal
    Toto je pre mňa dostatočne spoľahlivý zdroj a navyše apolitický:
    http://www.magistra-historia.sk/putin-a-jeho-cesta-k-moci/
    Čo sa Martina týka,tak to,že sam označil časť jeho výroku vo vašom komentári je úplná náhoda.Moja reakcia patrila vášmu komentáru.

    peter: napíši vám to zde již po ostravsky: jděte se svými „náhodami“ do haj.zlu!
    Pro mne už jste jen lump poškozující diskusi a urážející zde všechny na všechny strany.
    S vašimi komentáři už se snažím delší dobu nic nemít společného, ale vaši sprostotu a urážky kterých si ve svých vlastních textech snad už ani neuvědomujete, na to ještě tentokráte reagovat budu.
    Já se s vámi snažil diskutovat či polemizovat vždy asi až příliš slušně, decentně a opatrně.
    Mohu ale kur.a také dost jinak, že-
    ale od tohoto tento web není.
    Proto vás do budoucna budu již NAPROSTO IGNOROVAT.
    Co se mého „pokrytectví a egregoru“ týče nemusíte mít obavy, mi stačí že předpoklady, názory a náhledy které jsem tu víc jak 6 let uváděl se vesměs splnily či plní, nebo jen pár dní či týdnů po mně je opakují zajímaví a vzdělaní lidé. Osobně se např. o světovou politiku zajímám od dětství a je to tedy také již nějaký ten pátek abych mohl maličko srovnat a odhadnout.
    Polibte mi tedy již prosím osobně šos.
    Dávno jsem pochopil, že nedosahuji úrovně vašich oblíbených spoludiskutérů typu Dana a nemám žádný zájem dále jakkoliv o čemkoliv diskutovat s provokatérem který si „nevidí do vlastních úst“.

  • peter. • 28. května 2018

    Martin (už bez taky m) napsal
    Proto vás do budoucna budu již NAPROSTO IGNOROVAT.

    Na nič múdrejšie ste nemohli prísť.
    A ovládajte sa človeče!

  • Irena • 28. května 2018

    Apolitický zdroj píšící o politice, je třeba to dál komentovat?

  • peter. • 28. května 2018

    Irena napsal

    Apolitický zdroj píšící o politice, je třeba to dál komentovat?

    Je to o histórii a história je väčšinou o politike.
    Ale ja uznávam,že to čo ja považujem za dôverihodný zdroj,tak vy nemusíte.Tak by som privítal,keby ste zverejnila iný zdroj ktorý píše o histórii vstupu Putina do vysokej politiky.

  • Bety • 28. května 2018

    Jeden ze zdrojů uvedených pod apolitikou je Kasparov, hezké.

  • Amenre • 29. května 2018

    Je krásné číst morální floskule na téma vztahovačnost od lidí, kteří jakýkoli, byť jen pochybovačný názor na Rusko a Putina berou jako útok na vlastní osobu. No a že se tu najednou celá ta hlavní pětice sešla.

  • Bety • 29. května 2018

    Amenre – nějak opomíjíte, že toto je ALTERNATIVNÍ web. Lidé ho čtou, protože
    mají plné zuby jednotné fronty oficiálních médií s jejich podlézavým přístupem
    ke všemu, o vyhlásí EU, Anglie, USA a další. V těchto médiích se snaží ze všech
    sil, aby slova Rus a ruský byla zařazena mezi sprostá slova, jakýkoli kladný názor
    je nepřijatelný, i prostý souhlas s něčím, co z Ruska zazní, je div ne velezrada.
    Alternativní znamená možnost volby mezi dvěma, nebo více možnostmi.
    Ať se Peter zlobí jak chce, ale on neustále dělá totéž co média, jen z jiného
    úhlu. Obviňuje Rusko, že zatím není dost socialistické, že je stejně prohnilé
    jako západ, čímž vlastně jakoukoli možnost volby eliminuje. Není to hloupé,
    to ne. Ale nedivte se, že místo toho, abychom s ním souhlasili, že všechno stojí
    za houby a že nestojí za to Rusko aspoň slovně podpořit a poukázat na lži,
    které se o něm šíří, máme jiný názor. Svět není černobílý a už vůbec není jen
    černý a alternativy jsou a existovat nepřestanou.

  • peter. • 30. května 2018

    Bety napsal
    Ať se Peter zlobí jak chce, ale on neustále dělá totéž co média, jen z jiného
    úhlu. Obviňuje Rusko, že zatím není dost socialistické, že je stejně prohnilé
    jako západ, čímž vlastně jakoukoli možnost volby eliminuje. Není to hloupé,
    to ne. Ale nedivte se, že místo toho, abychom s ním souhlasili, že všechno stojí
    za houby a že nestojí za to Rusko aspoň slovně podpořit a poukázat na lži,
    které se o něm šíří, máme jiný názor.

    Bety:
    Je dobré,že OM v Rusku nečíta zase až tak veľa ľudí,aby to mohlo ovplyvniť verejnú mienku.To čo píšete nie je hlúpe,to nie!Vy si len neuvedomujete,že Rusom a Rusku poskytujete „medvediu službu“ (I.Krylov,bájka o pustovníkovi a medveďovi).To čo píšete možno zhrnúť v kocke takto :
    Kapitalizmus v Rusku je síce realitou ktorú ale chce Putin zmeniť (už 18 rokov sa o to snaží a bojuje ako lev a 6 rokov toho boja má ešte pred sebou)no nemôže,lebo Rusko „doposiaľ nie je celkom suverénne a proti nemu stoja zradcovské elity -oligarchovia. Prečo nie je Rusko úplne svojprávne,som sa nedozvedel ani od Pjakina,ani od vás.
    Keby sa proti nim(elitám,oligarchom) postavil,došlo by vraj k občianskej vojne!Lebo oligarchovia majú svoje súkromné „batalióny“ktoré tú vojnu začnú…hovorí Pjakin.Nespomenul už,že Putin má pod palcom celú ruskú armádu,vojská ministerstva vnútra a ním (Putinom)vytvorenú 300 tisícovú Národnú gardu zloženú z elitných vojakov.Veliteľský zbor NG vyberal sám.(Mám určité podozrenie o účele vytvorenie NG).Takže aká by to bola vojna!?Pjakin straší vojnou už od r.2014.Ja plne podporujem Putina v jeho zahraničnej politike.Ale aj Alexander III. – Putinov vzor, mal obdivuhodnú zahraničnú politiku.Len tú vnútornú mal podobnú tej Putinovej.
    Píšete,čo všetko Putin urobil pre Rusov ako im zdvihol životnú úroveň.Pravdou je,že až tak ako v 90.rokoch Rusi nehladujú a penzisti nehynú v takých množstvách .Prosto – Putin požiadal oligarchov aby tie kosti zo svojho stola ktoré hádžu ľudu,neohrýzali až tak veľmi.
    Zdvihol sa mi žalúdok z Pjakinových slov v najnovšom videu.On tvrdí,že 2.úderná armáda generála Vlasova nebola zložená zo zradcov.Boli to vojaci ktorí bojovali a zomierali za vlasť.Zradcom bol len generál Vlasov.Vlasovci nie. Pjakin pootvoril ďaľšie okno.

  • peter. • 30. května 2018

    peter. napsal
    On tvrdí,že 2.úderná armáda generála Vlasova nebola zložená zo zradcov.Boli to vojaci ktorí bojovali a zomierali za vlasť.Zradcom bol len generál Vlasov.Vlasovci nie. Pjakin pootvoril

    Aby nedošlo k dezinterpretácii mojich slov.
    Zradcami neboli tí príslušníci 2.údernej armády gen.Vlasova,ktorí sa prebili z obkľúčenia alebo sa dali k partizánom.Tí ktorí vytvorili jadro ROA,považujem jednoznačne za zradcov.Na sklonku vojny sa „vyznamenali“ aj na Kysuciach.

  • Amenre • 30. května 2018

    Bety – to si samozřejmě uvědomuji. Chodím sem už nějakou řádku let, ještě dříve než Zajoška publikovala svoje ruské oči :)
    Jenom nevidím alternativu v bezbřehém a nekritickém obdivování opaku od oficiálních médií. Pro mě je alternativa právě v té možné kritice a v těch různých názorech. A zde hlavně kultivovaně, logicky a odborněji podaných, což se vidí málokde. Tak to tu bylo dříve mnohem víc, než teď.
    Pokud to mám přehnat, tak mi to občas přijde, že jsem o 30 let nazpět a a Sovětský svaz je náš vzor, učitel i ochránce. Vše, co se tam děje je správné a vše, co se děje na imperialistickém Západě je špatné. A přitom to není až tak úplně pravda, ne ? A to si myslím, že na to se snaží peter a někteří ostatní poukázat. Pochybuji, že kromě lehovistky Dany tady někdo opravdu nenávidí Rusko nebo Putina, jen si prostě někteří kladou více otázek, třeba kam celé směřuje, kdo je v pozadí a komu to tím pádem prospěje.

    peter – o Vlasovcích mi vyprávěla kdysi prababička, že když procházeli Prahou, tak jí tak trochu domlátili domácnost, když hledali něco k jídlu. A i přes škody, co nadělali ( rozbité dveře a pár oken ) byla poměrně v klidu, jelikož věděla, že jí neublíží, protože se snažili jen projít a nikoho nezabíjet. Že zabíjeli jen útočníky a bez milosti dobíjeli raněné, na což doplatil dědečkův kamarád. Toť její osobní zkušenost.

  • peter. • 30. května 2018

    Amenre napsal
    Že zabíjeli jen útočníky a bez milosti dobíjeli raněné, na což doplatil dědečkův kamarád. Toť její osobní zkušenost.

    Cit

    No mne o nich zase rozprával otec.A dosť svinstiev napáchali aj na Slovensku.Aj keď zďaleka nie toľko,ako Haličania z SS divízie Galicia.
    Pár dní pred koncom vojny urobili na Kysuciach toto:
    http://www.pluska.sk/regiony/stredne-slovensko/pred-70-rokmi-zomrelo-kysuciach-21-nevinnych-muzov.html

  • Bety • 30. května 2018

    1.Pochybuji, že v Rusku někdo OM čte a hodnotí naše názory.
    2.Toto je český web a Češi jsou zahlceni kritikou Ruska z oficiálních zdrojů.
    3.Mají mít tedy možnost srovnání , nebo si přiložíme raději polínko?
    4.Pokud Peter považuje zmíněnou kritiku Putina za apolitickou a důvěryhodnou,
    přičemž zdroje článku jsou Kasparov a film vysílaný ČT2, zpracovaný ve
    Francii ve spolupráci s polskou televizí…., ano, pak samozřejmě musí hodnotit
    jiný názor jako nekritický obdiv.
    5.Doporučuji všem, aby si ten článek skutečně přečetli. Dozví se takové perly,
    že Putin trval na obnovení hymny z dob SSSR (tučně vytištěno, jako jedna
    z hlavních výtek), dále že schválně prodlužoval válku v Čečensku i pravda
    opatrné tvrzení, že teroristické akce na území Ruska organizovala nejspíš
    KGB, přeneseně tedy Putin. No Peter, gratuluji. Štětina hadr.
    A film končí konstatováním, že prý navzdory slibům které dal odmítl pokračo-
    vat v politice svých předchůdců – tedy Gorbačova a Jelcina. Co dodat?
    Je to prostě nespolehlivý hajzl a politika Ruska se jeho zásluhou stala
    „nečitelnou!“

  • Bety • 30. května 2018

    Prečo nie je Rusko celkom svojprávne?
    Co například přes všechny snahy přetrvávající napojení na dolar? Zeptejte se
    Bulharů jak dopadli se svým hospodářstvím a měnou, když se pokusili vrátit
    k socialismu! A obchodování v jiných měnách jak jistě uznáte chce opravdu
    čas a spolupráci s jinými státy, o což se Rusko snaží, ale tak úplně na něm to
    nezávisí, jak jistě víte.

  • Martin (už bez taky m) • 30. května 2018

    NR:
    Proč jsou Putinovy ​​metody lepší než Stalinovy
    http://www.novarepublika.cz/2018/05/proc-jsou-putinovy-metody-lepsi-nez.html
    Nejde prosím přímo o kritiku Stalina – asi tehdy neměl na výběr.
    Ale zopakuji se: nebýt obdivuhodné série kroků, výzvám k zapojení i těch poněkud jinak smýšlejících do činnosti PRO lepší Rusko, jeho JASNÉHO, ČITELNÉHO JEDNÁNÍ už bychom tady asi nebyli.
    Sympatie si nebudoval z důvodu OSOBNÍCH výhod (rizika z takové funkce, takových postojů takto prosazovaných „přebijí“ JAKÉKOLIV výhody- často jen situační) – ale JAKO SYMPATIE PRO NOVÉ RUSKO.
    A po mém skromném soudu se mu to opravdu podařilo.
    Dnešní „Brežněv“ nesedí v Kremlu…
    Zdaleka ne všichni Rusové dnes ještě stále chtějí „žít jako na Západě“. A když si člověk navíc představí z jakého rozvalu vycházel…
    Odhalení NAPROSTO ANTIDEMOKRATICKÝCH POSTUPŮ A ČINŮ ZÁPADNÍCH finančním spekulantům a oligarchům oligarchům poplatných politiků- figurek stojí v základu zhroucení posledních „důvěřivců“ v „Západní hodnoty“.
    Ano – často musel kličkovat – ale DLOUHODOBĚ je nepochybně jeho politika ÚSPĚŠNÁ. Vidím to odsud z ČR- jistě mnohé problémy neznám a nevidím, ale přesto si myslím, že jeho politika je prospěšná- především pro RF.
    Dokáže respektovat vysokou diplomatickou úroveň „Východu“ – např. Číny, Indie, Japonska… Ty sympatie tamních „vůdců“ nejsou strojené – vychází Z DŮVĚRY A RESPEKTU, VZÁJEMNÉ ÚCTY. Putin – a nyní i oni již jasně vidí, že výhody SMYSLUPLNÉHO ROZVOJE všech těchto SPOLUPRACUJÍCÍCH států JASNĚ PŘEBIJÍ VŠECHNY „výhody“ SEBEPREFERENCÍ ve stylu kdyby „hřímal“ jako Kačer: „RF First!“.
    RF i VV Putin jsou BEZESPORU SVÍ A ORIGINÁLNÍ.
    A Originalita a VLASTNÍ CESTA je mj. také TRVALÁ HODNOTA – protože se musíte umět dívat kolem, a učit se.
    TRVALE.
    Stále zůstává dost skromným- a člověkem.

  • peter. • 30. května 2018

    Bety napsal
    Je to prostě nespolehlivý hajzl a politika Ruska se jeho zásluhou stala
    „nečitelnou!“

    Je mi ľúto,že to vidíte takto,ale nič s tým už neurobím.Viete história je len to,čo je napísané.A ten článok a je založený na faktoch,napísaných aj zaznamenaných na rôznych nosičoch informácií.Možno vy disponujete inými znalosťami o tom,ako sa Putin stal prezidentom.V tom prípade vás prosím aby ste zverejnili fakty,ktoré vyvrátia článok v „Magistra historia“.Budem tomu len rád a rád sa aj ospravedlním
    Nuž treba sa trochu vrátiť v čase do doby,keď vznikala banka „Rossija“,a keď fungovala komunita Ozero.
    Ja vážená Bety nebojujem s nikým,ani s mainstreamom.Svojimi názormi nikoho neohrozujem ani nikomu nepomáham.Ani z Kremľa mi netelefonujú a ani Trump sa mi akosi neozýva.Bojím sa,že ani ten Kiska alebo Fico nevedia o mojej existencii a RTVS za mnou neposiela svojich reportérov.Keby aspoň ten Soroš…..! Nemrzí ma to.Tento web,aspoň si to myslím,vznikol preto,aby si na ňom ľudia vymieňali názory na udalosti,ktoré prebiehajú doma a v zahraničí.Nie na to,aby rozdeľoval ľudí na priateľov alebo nepriateľov Putina.Môj názor na Gosudara som vyjadril jasne.Putin je liberál,ktorý rozdáva bohatstvo Ruska do rúk iných liberálov.
    K obmedzenej suverenite a väzbe na dolár.Nie som ekonóm,no viem čítať.A renomovaní ruskí ekonómovia píšu že pes je zakopaný v ústave,( Bod o CB RF)ktorú treba zmeniť.Pjakin však ešte pred nedávnom tvrdil,že ústava je v poriadku a že ju netreba meniť (ŽE IRENA ?).Dnes si s tým už nie je taký istý ani on.Aspoň mne sa tak zdá po tom,čo som videl jeho posledné video.
    Na záver! Bojujte si Bety s kým chcete a ako chcete.Mňa však do žiadneho boja neťahajte. Buďte tak láskavá a dovoľte mi vyjadriť svoj názor bez toho,aby ste na mňa vylievali vedrá špiny.Uspokojilo by ma,keby ste sa moje argumenty pokúsila vyvrátiť logickými protiargumentami.

  • peter. • 30. května 2018

    peter. napsal
    Uspokojilo by ma,keby ste sa moje argumenty pokúsila vyvrátiť logickými protiargumentam

    Pred 9.májom su publikoval svoje názory na „zadeklované“mauzóleum,na upadajúcu úroveň vojenských prehliado a na nasmrteľný pluk.No prečítajte si,čo za svinstvá ste mi na to odpovedali.A keď potom,14.5. Pjakin skoro doslova zopakoval to,čo som napísal ja,tak ani v jednom z inkvizičnej päťky vulgo „Rady pre ideovú čistotu OM v záujme ochrany nepošvrniteľnosti Vladimíra Vladimíroviča“, sa nenašlo ani toľko slušnosti,aby napísal … prepáč!

  • Irena • 30. května 2018

    peter. napsal
    Pjakin však ešte pred nedávnom tvrdil,že ústava je v poriadku a že ju netreba meniť (ŽE IRENA ?)

    NE PETER. Pjakin říkal, že v určitých situacích papírová změna ústavy nic nevyřeší. Nevyřeší nic v případě, že nemáte řízení plně ve svých rukou, že nemáte dost lidí, kteří by se ho chopili na klíčových místech apod. A navíc může uškodit, protože takoví PETEROVÉ, budou první vyřvávat: „Putine, ústavu jsme ti změnili! Proč nic neděláš?“ Za to, jestliže umíte v řízení dobře lavírovat, není vám ani taková ústava na závadu, abyste si své řízení postupně a S ROZMYSLEM (s rozmyslem PETER) prosazoval. Ale to jsou obvykle věci, které vy tak nějak vždy opominete, asi náhodou ne?
    PS: Ten zdroj, co jste uvedl, to je tedy hnůj. Přesně jak napsala Bety: Štětina hadr.

  • peter. • 30. května 2018

    Irena napsal
    PS: Ten zdroj, co jste uvedl, to je tedy hnůj. Přesně jak napsala Bety: Štětina hadr.

    Tak ešte k tej výtke,že v zdroji je uvedený Kasparov.
    Nie je jasné,či sa jedná o Garry Kasparova.Skôr pôjde o nejakého fotografa Kasparova.Ja si ten zdroj neviem otvoriť a že ide o foto usudzujem zo skratky jpg uvedenej v odkaze.
    A Irena! Pre vás je hnoj všetko,čo je v rozpore s vašim vnímaním reality.Ja žiť obklopený toľkým hnojom ako vy, nedokážem.Ak sa s portálom Magistra historia oboznámite a ešte aj potom budete trvať na tom,že je to hnoj,tak potom už máte problém s ktorým vám môže pomôcť len odborník.
    A k tej apolotickej histórii.Historik je bádateľ,ktorý zhromažďuje dokumenty a zaznamenané fakty o nejakej historickej udalosti, ktoré sa vo väčšine prípadov týkajú dobovej politiky,vyhodnocuje ich a vyslovuje k tomu čoho sa jeho výskum týkal svoj názor.Názor ktorý je na základe jeho výskumu najpravdepodobnejší.
    Seriózny historik sa pri svojom výskume ani pri písaní záverov z výskumu nenecháva ovplyvniť svojim vlastným politickým presvedčením.Je teda pri realizácii výskumu apolitický,jeho práca je tiež apolitická a periodikum v ktorom svoju prácu historik publikuje,môže byť tiež apolitické! Apolitické preto,lebo nie je ovplyvnená politickým presvedčením samotného historika príp.majiteľa periodika.

  • Irena • 30. května 2018

    peter. napsal
    Apolitické preto,lebo nie je ovplyvnená politickým presvedčením samotného historika príp.majiteľa periodika.

    Promiňte Peter, ale to je kolosální hovadina. Něco, co pojednává o politice je vždy politické, ať už se vám to líbí či ne. A tím, že je to apolitické, se lidé ohánějí jen v případě, že svým argumentům a svým pohledům chtějí ubrat na ostrosti a platit může podobný argument jen pro prosťáčky. A jako obvykle jste se argumentům obratně vyhnul, že? Přestože se s nimi tak rád oháníte. A promiňte mi, nemám tolik času diskutovat s trolly, takže na tomto bych tuto bezpředmětnou a tudíž neplodnou diskusi ukončila.

  • peter. • 30. května 2018

    Irena napsal
    Promiňte Peter, ale to je kolosální hovadina. Něco, co pojednává o politice je vždy politické, ať už se vám to líbí či ne. A tím, že je to apolitické, se lidé ohánějí jen v případě, že svým argumentům a svým pohledům chtějí ubrat na ostrosti a platit může podobný argument jen pro prosťáčky. A jako obvykle jste se argumentům obratně vyhnul, že? Přestože se s nimi tak rád oháníte. A promiňte mi, nemám tolik času diskutovat s trolly, takže na tomto bych tuto bezpředmětnou a tudíž neplodnou diskusi ukončila.

    Jasné!Prístup k historickým prácam o Alexandrovi Macedónskom(nesporne politická osobnosť) alebo Napoleonovi(tiež politik) musia byť politické,tj.ovplyvnené politickým presvedčením historika!Toto zase považujem ja za riadnu blbosť! Keď o ňom píše demokrat,tak je výsledok jeho práce zásadne iný,ako keď o ňom píše konzervatívec a celkom iný ak o ňom píše komunista?Písal som o serióznej histórii a serióznych historikoch.Tam politické presvedčenie bádateľa nemá čo robiť.Historik ak je seriózny,tak má byť vo svojom prístupe k výskumu …apolitický!

  • peter. • 30. května 2018

    Irena napsal
    A promiňte mi, nemám tolik času diskutovat s trolly,

    Keby ste zabudla zasmradiť,tak by som bol sklamaný z toho,že som sa vo vás pomýlil.

  • hudryper • 30. května 2018

    Včera jsem obdržel mail,v němž stálo,že nejsem vidět na OM. Pisatelka měla pravdu.Jedním z důvodů je totiž i to,že se na OM občas diskutuje nepříliš korektně. Nemyslím tím „politickou korektnost“. Omezil jsem své příspěvky také proto,že jsem se vystěhoval do ciziny ve značném časovém presu a také proto,že
    už delší dobu vnímám osobní averze mezi diskutujícími. Na místě Stana,pokud se to nezmění,bych ukončil provoz OM. 10 let jeho zajímavé existence si nezaslouží stupňující se nepřátelské invektivy vůčí diskutujícím,kteří vidí daný problém
    jinak,než je většinový názor. Poznal jsem Rusko za pěrestrojky i po ní v r. 1995, kdy jsem si připadal v Moskvě jako na frontě. Dnešní Moskva má stejně nevkusné
    mrakodrapy jako jsou v „city“ kdejakého amerického města a tamní kapitalismus
    je stejně odpudivý,jako ten západní. Dávám k úvaze,jestli p.t. diskutující mají zato ,že neuvěřitelný rozvoj zbraňových systémů v Rusku je výsledkem pouze vnitřních sil Ruska,které si ještě v roce 2008 sestřelovalo vlastní letadla ve válce s Gruzií a o pár let později zesměšnilo zastaralou stíhačkou vybavenou elektronickou zbraní systém Aegis torpedoborce Cook v Černém moři.Myslím si,že vzestup Ruska coby světové velmoci slouží k zajištění vojenské rovnováhy ve světě a vše ostatní je druhotné.Je to samozřejmě i v našem zájmu,a proto sledujeme vychvalování úspěchů ve zbrojení té kvantitatívně slabší strany a rádi tomu věříme.
    Ruský občan může situaci svého státu a svou vidět podstatně jinak.Připusťme prosím,že i jeho pohled má právo na vyjádření a nekamenujme ty,kteří si dali tu
    práci,aby nás s jeho názorem či postojem seznámili. Nic není škodlivější,než stav
    věcí,který neodpovídá realitě a který zákonitě v čase způsobí náhlé vystřízlivění.
    Tak tomu bylo v r.68 a naposledy po „vítězném listopadu“ !

  • QQ • 31. května 2018

    hudryper napsal

    Včera jsem obdržel mail,v němž stálo,že nejsem vidět na OM. Pisatelka měla pravdu.Jedním z důvodů je totiž i to,že se na OM občas diskutuje nepříliš korektně. Nemyslím tím „politickou korektnost“. Omezil jsem své příspěvky také proto,že jsem se vystěhoval do ciziny ve značném časovém presu a také proto,že
    už delší dobu vnímám osobní averze mezi diskutujícími. Na místě Stana,pokud se to nezmění,bych ukončil provoz OM. 10 let jeho zajímavé existence si nezaslouží stupňující se nepřátelské invektivy vůčí diskutujícím,kteří vidí daný problém
    jinak,než je většinový názor. Poznal jsem Rusko za pěrestrojky i po ní v r. 1995, kdy jsem si připadal v Moskvě jako na frontě. Dnešní Moskva má stejně nevkusné
    mrakodrapy jako jsou v „city“ kdejakého amerického města a tamní kapitalismus
    je stejně odpudivý,jako ten západní. Dávám k úvaze,jestli p.t. diskutující mají zato ,že neuvěřitelný rozvoj zbraňových systémů v Rusku je výsledkem pouze vnitřních sil Ruska,které si ještě v roce 2008 sestřelovalo vlastní letadla ve válce s Gruzií a o pár let později zesměšnilo zastaralou stíhačkou vybavenouelektronickou zbraní systém Aegis torpedoborce Cook v Černém moři.Myslím si,že vzestup Ruska coby světové velmoci slouží k zajištění vojenské rovnováhy ve světě a vše ostatní je druhotné.Je to samozřejmě i v našem zájmu,a proto sledujeme vychvalování úspěchů ve zbrojení té kvantitatívně slabší strany a rádi tomu věříme.
    Ruský občan může situaci svého státu a svou vidět podstatně jinak.Připusťme prosím,že i jeho pohled má právo na vyjádření a nekamenujme ty,kteří si dali tu
    práci,aby nás s jeho názorem či postojem seznámili. Nic není škodlivější,než stav
    věcí,který neodpovídá realitě a který zákonitě v čase způsobí náhlé vystřízlivění.
    Tak tomu bylo v r.68 a naposledy po „vítězném listopadu“ !

    Osobně a bohužel osobní trochu a nechtěně i budu, si myslím, že diskuze zde naopak kdysi bývaly hodně ostré a vysloveně osobní a silně podpásové a jako malou namátku momentálně mohu vzpomenout jen přezdívky jako vlk a „nicky“ i přezdívky jako parabellum, leho, bystrý pozorovatel, který ve své vášni (nikoliv nepodoné některým z vezdejších) vnutit vesmíru status quo ani nezpozoroval, jak bystře mu ujel vlak. V té době, kdy to bylo někdy skutečně jen pro otrlé a v hodně kalnýchch vodách ve kterých dokázali kormidlovat jen pánové jako orinoko a hudryper a paní Clair, však nikdo nevyzval k uzavření stránek a už vůbec bych se ani ve fajt-peter mokro-snu nenadál, že podobnou podporu jandových evropských hodnot, si jednou přečtu z pera takového legendárního barda jakým býval jistě nejen mnou často obdivovaný hudryper. Nevím, jestli se nakonec podaří stránky uzavřít, ale už za tuto výzvu doufám fajt alespoň to pivko zaplatil/zaplatí. :-))

    Dnes, v době, kdy naopak asi musí dát hodně námahy nepochopit o co jde a kam svět kráčí, jsou diskuze spíše jen útrpně unavné, než vulgární. Ono házet perly opravdu nemá smysl a zejména ne zaníceným jasánkům, kteří sebemenší odchylku od jejich názorového stylu vnímají jako bolestný dotek jejich hnisavě nabobtnalého ega (nedej bože zadání). A vnímají skutečně velmi a až huso-provázkovsky potrefeně.

    Podle mě zde velmi solidně, slušně argumentačně a s citem místo ega, diskutují především ženy, kterým patří ode mě veliký dík za řadu skutečně zajímavých a odbivně trefných komentářů. Jejich trpelivost, stejně jako trpělivost snad již legendárně slušního diskutéra Martina (už i taky bez m) si zaslouží nejen obdiv, ale i velké uznání. A tak se naopak u Stana přimlouvám za zachování stránek a jsem v podstatě rád, že dnes na jeho místě není hudryper.

  • hudryper • 31. května 2018

    QQ napsal
    už vůbec bych se ani ve fajt-peter mokro-snu nenadál, že podobnou podporu jandových evropských hodnot, si jednou přečtu z pera takového legendárního barda jakým býval jistě nejen mnou často obdivovaný hudryper. Nevím, jestli se nakonec podaří stránky uzavřít, ale už za tuto výzvu doufám fajt alespoň to pivko zaplatil/zaplatí. :-))

    Reakce QQ na můj apel demonstruje (jeho-její) neschopnost opravdu diskutovat.
    Pokud se místo otevřené diskuse bude nálepkovat a urážet a hloupě podezřívat, nemá diskuse smysl.

  • Irena • 31. května 2018

    Je zvláštní, že „osmašedesátníkovi“, který nám ho tady chtěl instalovat už v roce 68, připadá kapitalismus odpudivý. Ale pozitivní je, že ruské zbraňové systémy jsou mu očividně trnem v patě a nejen jemu. Chvála Bohu za to, že je mají.

  • Irena • 31. května 2018

    A ještě mě s ohledem na Petera napadlo, že nám prostě zČulíkovatěl, tj. vyplavala na povrch jeho pravá tvář a proč? To už je otázka. Nemyslím, že by to byla náhoda. Pozorujte a přemýšlejte.

  • koloděj • 31. května 2018

    Irena napsal

    Je zvláštní, že „osmašedesátníkovi“, který nám ho tady chtěl instalovat už v roce 68, připadá kapitalismus odpudivý. Ale pozitivní je, že ruské zbraňové systémy jsou mu očividně trnem v patě a nejen jemu. Chvála Bohu za to, že je mají.

    Irenko,

    Dávám k úvaze,jestli … neuvěřitelný rozvoj zbraňových systémů v Rusku je výsledkem pouze vnitřních sil Ruska mi nepřipadá jako ukazování trnu ve své patě..

    Ono, když použijete selský rozum a znalosti, které už máme tak ruský technický pokrok a prudký hospodářský rozvoj v podmínkách sankcí, nízkých cen ropy a všudypřítomného podrážení nohou má opravdu známky vnější pomoci ( a nemyslím tím USA ). Před 20ti lety byl průmysl Ruska v troskách, ruský dluh skoro 100% HDP, sebevraždy, alkoholismus, prostituce z hladu, drogy (skoro jako dnešní USA, že ) …

    Méně už souhlasím s naznačováním, že zveřejnění Petrem článku (nevynášejícího Ruko do nebes) se stalo důvodem Vám a jiným k osobním útokům proti němu.

    Článek je OK, ale Petrův dovětek a druhý post k němu je silně tendenční a negativistický, a to se stalo terčem kritiky a odmítání, ne článek, ne Petr.
    Jenže Petr okamžitě začal kritiku brát osobně a navážet se do diskutujících + přikládat jejich článkům význam a sdělení, která ani náhodou mít nemohli …

    Vás problém Rusov zjavne nepáli.Prezentujete tu prednášky z VUMLu,robíte zo seba rozhorčeného kritika kapitalizmu, … a pokračuje kritikou Putina za to, že během 18ti let v Rusku nezavedl komunismus nebo co ..

    …. Keby ste zabudla zasmradiť,tak by som bol sklamaný z toho,že som sa vo vás pomýlil. …

    …A preto treba zadusiť každého,kto vyjadrí svoj kritický pohľad na súčasnú politiku vedenia Ruska hneď v zárodku tým,že opľujete diskutéra už aj za to,že sa odváži zavesiť na OM odkaz na kritický článok v ruských médiách. …

    no, fakt je že nemám sílu ani chuť tohle číst ….

    Přeji vám i ostatním disutujícím krásné léto s příjemnou dovolenou, pevné nervy .. a hlavně zdraví …

  • peter. • 31. května 2018

    Irena napsal

    Je zvláštní, že „osmašedesátníkovi“, který nám ho tady chtěl instalovat už v roce 68, připadá kapitalismus odpudivý. Ale pozitivní je, že ruské zbraňové systémy jsou mu očividně trnem v patě a nejen jemu. Chvála Bohu za to, že je mají.

    Ešte zvláštnejšie je,keď zarytá marxistka a ateistka telom aj dušou prepadne „čaru“sektárskej KSB,bludom o hierofantoch a 8000 ročnom GP,tomu,že tento okrídlený GP z nenávisti k Čechom vymyslel chmelené pivo plzenského typu aby potlačil ich reprodukciu(chmel je známe antiafrodziakum)a podobné nezmysly.
    Je zvláštne,keď človek ktorý aj mňa v minulosti napádal a obviňoval z náboženského fanatizmu,sa prerodil a dnes je prívržencom KSB ktorá hlása vieru v Boha a „koránický“islam.
    Vaša kritika hudrypera je zákerná a podlá,lebo kritizujete obdobie jeho života,za ktoré kruto zaplatil počas normalizácie.S udalosťami r.68 môžeme súhlasiť,alebo ich odvrhnúť.Ale človek ktorý dnes z celou dušou podporuje budovanie kapitalizmu v Rusku,nemá právo kritizovať za postoje v r.1968 nikoho.Vy obzvlášť nie IRENA!

  • aram • 31. května 2018

    Uzavřít? Ó nikoliv. Naopak tato diskuze mi připomíná zlaté doby OM.
    K Peterově argumentaci ohledně historie. Putin ani 90tá v RF nejsou historie a ještě dlouho nebudou. To je prosím současnost. A jak známo současníci současnost nejsou schopni hodnotit nezaujatě a to ani historici. Současní. To možná až ti budoucí.

  • Amenre • 31. května 2018

    Vítejte Hudrypere, je fajn, že jste se tu po dlouhé době ukázal.
    Ať se Vám v Itálii daří dobře :)

    Mrzelo by mě uzavření OM, i když poslední dobou se v diskuzích na jiných „spřátelených“ webech dozvím víc, než tady.

  • PPK • 31. května 2018

    aram napsal
    Uzavřít? Ó nikoliv. Naopak tato diskuze mi připomíná zlaté doby OM.

    Souhlasím. Krom toho se přimlouvám, aby 1/ nástrojem diskuse byla věcnost a slušnost, 2/ aby smyslem diskuse bylo hledání pravdy o prokazatelných událostech především podle našich vlastních zkušeností a zážitků, pokud možno bez argumentace pomocí odkazů na názorové články „autorit“ autorů těch článků.
    A když už nalezneme pravdu děje reality, pak se umět rozhodnout, zda v tom ději máme odvahu vyjádřit závěr: Bylo to spravedlivé? A pokud ne, tak CO by mělo být spravedlivé? A až budeme vědět „co“, pak případně zkusme navrhnout „jak“.

  • Gatta • 31. května 2018

    Re Amenre + PPK
    Plný souhlas.
    No a slova pana PPK – přímo psát do skript, nebo tesat do kamene.

    Jsem tady nedávno psal celkem věcnou a konstruktivní kritiku výběru článků na OM. A taky jsem ocenil, že nikde jinde jsem neviděl prostředí, kde může vzniknout skutečná konstruktivní diskuze. Tedy rozhodně NERUŠIT.

    Za sebe (a možná i za jiné):
    Klesjící účast v diskuzích má u mě několik důvodů:
    – Zvýšené časové vytížení v zaměstnání a takřka 100% vytížení doma.

    – Vzhledem k tomu, že obvykle píši zvláště když mě něco doslova vyprovokuje k novým myšlenkám, tak mám připomínku k článkům i diskuzi:

    – Články často nedávají prostor k diskuzi o skutečně aktuálních problémech.
    – Články RETRO jsou většinou zajímavé jen jako pohled do zpětného zrcátka.
    Tedy diskutovat po 150. o tom stejném … to už jsou spíš takové „hospodské kecy štamgastů“.

    – „Diskuzní“ příspěvky typu “ odkaz CTRL-C CTRL-V nějaký LINK“ by se měly používat jen opravdu uměřeně. Nikdo je stejně nestačí všechny přečíst a také se těžko až nemožně na takový odkaz reaguje, nebo dále diskutuje.

    – V diskuzi se poslední dobou projevuje u některých diskutérů patrně frustrace, nebo únava, což vede k perzonifikaci diskuzních postojů a hledání si „náhradního nepřítele“.

  • orinoko • 31. května 2018

    Hmm… hmm…
    Já už jsem na článek reagoval , ale dlouze a hodně s ohledem na moje poslední zkušenosti s kapikem. Příspěvek zmizel už při odesílání řekl bych.
    Tak … a to je ono. Už zase píšu kokotiny.
    Článek me příjemne překvapil humorným nadhledem. Nekterych diskusních při se neúčastnil , protože to považují za kokotinu, ačkoli s jednou stranou bez výhrad souhlasim.
    A už je to zase v řítí.
    In medias res? … Jak říkáme my dobrodruzi.
    Zásadně neukoncovat existenci OM ani související diskusi. Intuice mi napovídá, ze blíží chvíle , kdy budou pukat nejen pukavci , ale i poslední obruče zido-britsko- koloniálního ovlivňování sveta.
    PPK i hudryperovi vinsuju pevne zdraví a pro tuto chvíli koncim. Snad to dojde.

  • Bety • 31. května 2018

    Tak Hudryper navrhuje rovnou nám zavřít hubu, protože jsme Peterovi trochu posolili ocásek. Tak pardon, já nevěděla, že diskuze znamená bezvýhradný souhlas a nadávat na Putina je in.
    Mimochodem nechápu, proč je povoleno chválit jen jeho zahraniční politiku, jakoby zahraniční politika neměla vliv na poměry uvnitř státu.
    To nám tedy v té naší kolonii povídejte.

  • orinoko • 31. května 2018

    Tak a opět. Psal jsem pokračování a jakýmsi dotekem se přesunulo vedle, a rit vše následujíciobstarala. Stejně jako ted.
    Není nad komunikační prkno.

  • orinoko • 31. května 2018

    Jen tak na okraj , mrtvý rusky novinář na Haliči je prý živý. A ted si představte, ze tady se stáhne roleta.

  • zajoch • 31. května 2018

    PPK, připojuji se ke značce Gatta v ohodnocení vašeho posledního komentáře. Podle mne jste bezvadně navázal na dobrá slova aram. Značka QQ zde není často vidět a její dnešní komentář spustil vlnu reakcí, z nichž mnohé jsou nelogické. Velmi jsem se podivila nad komentářem hudrypera i nad jeho reakcí na značku QQ. Nedovedu si vysvětlit úvahu člověka (mám na mysli komentář hudrypera), kterého jsem až dosud měla za rozumného, znalého, který se dovede v politickém dění dost dobře orientovat. Ale jeho reakce na QQ, to už je skutečně nad mé chápání. Výkřik potrefeného, který reaguje nic neříkajícími frázemi. Jarku, co se to s tebou stalo? Psal jsi to vůbec ty?
    Proč jsem se sem vložila. Protože chci i já požádat Stana, aby tyto výborné stránky nerušil a nás věrné příznivce OM neopouštěl. Jestli se někomu nelíbí, ať je nečte a je to vyřízené. Je pravda, že dříve bylo více diskusních příspěvků, projevovalo se tu více čtenářů, někdy byly debaty ostré, ale za tu dobu co sem chodím (myslím že od roku 2009), jsem si nikdy nemyslela, že by neměly existovat. Paradoxní je, že mě na OM přivedl hudryper, který nyní navrhuje Stanovi jejich uzavření.
    Co se týká obsahu diskusních komentářů. Neřekla bych, že ty zdejší jsou horší než jiné. Lze se podívat třeba na Novou republiku, kterou považuji za velmi dobrou, ale komentáře tam se mi vůbec nechce číst. Často hádavé, hloupé a trollové tam také řádí jak vzteklí. To zdejší trollové alespoň udržují jakousi kulturu stylu, ač obsah jejich textů je hanebný.
    Bety, Ireno, aram, vytrvejme, byly jsme jakožto ženská část diskusní komunity kladně ohodnoceny, tak nás to jistě povzbudí k obhajování našeho přesvědčení.
    Moc se mi zde stýská po Clair s jejími hodnotnými příspěvky.

  • orinoko • 31. května 2018

    Hmm… Hmm..
    V Americe to dneska není jednoduché. Muzu se mýlit , ale zkuste někdy sledovat bednu. Ovšem ne vasenase CT.
    Když na ten sajrajt dneska Rusko, Cina, jejich spojenci , a západní odpadlíci zatlačí , tak je tu celosvětová krize do dvou měsíců.
    Bojuj s kretenem, když tvoje vlastni úsilí poškodí vlastni zájmy.
    Pokud jde o hudrypera… Žije jinde. Český slepicinec mu přijde nejspíš jako Volkswagen v Kalifornie poušti.
    Já bych od něj ocekaval příspěvky z Itálie. Ta je ted špičková. Politicky bez debat.
    On doporučuje roletu.

  • Bety • 31. května 2018

    orinoko napsal
    Jen tak na okraj , mrtvý rusky novinář na Haliči je prý živý. A ted si představte, ze tady se stáhne roleta.

    Tak nám zabili Babčenka, paní Mullerová.
    No nic, reakce lidí třeba pod Mitrofanovem je boží.
    Jen být Babčenkem, tak bych se toho vzestupu z nicoty do záře reflektorů moc
    neradovala. Teď, když je konečně známý a jeho protiruské postoje byly dostatečně
    prezentovány, by nový pokus mohl být naostro a další případ Skripal by mohl být na světě.
    Zabili jste mi strejčka, tak válka muší bejt.

  • Martin (už bez taky m) • 31. května 2018

    RF:
    «Пресечены каналы поставок оружия»: ФСБ и МВД провели совместную операцию в 14 регионах России
    https://russian.rt.com/russia/article/518470-fsb-oruzhie-postavki-zaderzhanie

    Sýrie, prezident Assad:
    «Либо у нас есть страна, либо её нет»: Асад о будущем Сирии и поддержке со стороны России
    https://russian.rt.com/world/article/518376-intervyu-bashar-asad

  • Martin (už bez taky m) • 31. května 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=pULhPaAmDKs

  • Martin (už bez taky m) • 31. května 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=kk3T_zP59qA

  • hudryper • 31. května 2018

    zajoch napsal
    Ale jeho reakce na QQ, to už je skutečně nad mé chápání. Výkřik potrefeného, který reaguje nic neříkajícími frázemi. Jarku, co se to s tebou stalo? Psal jsi to vůbec ty?

    Žádnou roletu jsem nestahoval a ani to nemám v úmyslu. To může udělat jenom Stan a nikdo jiný.Svůj názor na diskusi nejen pod tímto článkem jsem uvedl tak,
    aby zněl jednoznačně. QQ či zajoch kupodivu ve svém prvním příspěvku čerpal informace z mailu,který jsem jednomu z nich poslal.Musím se ohradit proti tomu, že jsem reagoval nic neříkajícími frázemi,co tak rozčilily zajocha. Napsal jsem ,že dle mého názoru nemá smysl věnovat čas invektivám,nálepkám a konspirování.
    Pokud pro diskutující je budoucnost OM tak nepostradatelná,stačí jen ubrat na
    expresivitě a při výběru sloves. Stan to jistě bude určitě kvitovat s uspokojením.
    Zejména ženské části diskutujících by slušelo více uměřenosti a méně asertivity.

  • Gatta • 31. května 2018

    Pro všechny zde – k výše napsanému – trochu nadhledu a optimismu:
    (doporučuji i pro ty, kteří Billa zrovna nemusí)

    https://www.youtube.com/watch?v=Q4K7eLo-bxc

  • Bety • 31. května 2018

    hudryper napsal
    Zejména ženské části diskutujících by slušelo více uměřenosti a méně asertivity.

    Podle wiki :
    „Pojem asertivita označuje schopnost prosazovat jiný názor, stanovisko nebo zájem. Považuje se za důležitou komunikační dovednost. Umožňuje jasně
    vyjádřit a prosadit naše myšlenky, aniž bychom narušovali práva ostatních.“
    Takže se ptám a předem upozorňuji, že nejsem ten typ feministky, který dnes letí:
    Znamená to v tomto kontextu že mám držet hubu a krok, nebo ne?

  • orinoko • 31. května 2018

    Bety, skvěle. Mas u me flasku . já osobně mám rad odbojné ženské. Ale musí mit esprit. Ne pripnute koule do dolu.

  • Bety • 31. května 2018

    Orinoko :-)