Diskuze k článku


  • Morybundus • 13. října 2014

    No, když ono ani není tak důležité CO kdo říká, ale KDO co říká. Předseda např. Strany demokratického socialismu by mohl do omrzení opakovat, že BUDE LÍP. Otázka je, kdo by se o tom vůbec dozvěděl.
    Hodiny komentářů a stovky stran politologických analýz k fenoménu Babiš by se dalo shrnout do několika rozvitých vět:
    Úspěch ANO stojí a padá na financích, které je toto hnutí schopno do své propagace vrazit.
    Propagace je ve skutečnosti to, co (nejen) v ČR vyhrává volby a kdo si pořád myslí, že jde o nějaký souboj idejí je vedle jak ta jedle. Mít komunisté zbytných 500 milionů na kampaň, zvítězí na celé čáře. Politologové se ve studiích dohadují, analyzují a vyvozují a přitom je to tak prosté milý Watsone.
    A voliči? Skutečně si myslíte, že se protentokrát rozhodli na základě dluhodobých úvah? Podle mého skromného odhadu tvoří bývalí voliči ODS jen malou část dnešních ANO-hlasů. Podle mě se jich nejvíce rekrutuje mezi bývalými voliči ČSSD, možná i KSČM. Tedy mezi onou „vrtkavou masou“, která dříve vždy rozhodovala, bude-li vládnout ČSSD, nebo ODS. Ovšem, nebudou-li sliby plněny, je to právě tento elektorát, který neváhá ze dne na den změnit svou podporu klidně opačným směrem.

  • K. J. • 13. října 2014

    Motto voleb 2014 a různých budoucích:

    Je štěstím pro Babiše, když lidé nepřemýšlejí.

    Původní citát vymyslel údajně jistý, nechvalně známý pán s knírkem, původem z Rakouska, seberealizující se svého času v Německu a byl obsahem prakticky stejný:
    Je štěstím pro stát, když lidé nepřemýšlejí.

  • brtník v brlohu • 13. října 2014

    Trafné!

  • brtník v brlohu • 13. října 2014

    Tam mělo být TREFNÉ – trafné budou je výpady Trollů

  • Alice • 13. října 2014

    Tribune, k tomu prostřednímu odstavci – „Co když voliči ale nejsou tak hloupí…?“. V každém případě je dobré si to vyzkoušet. Třeba po Babišovi bude snadnější se vrátit ke klasické, slušné politice, než ji teď zvedat na nohy ze dna. Já Babišovi nevěřím, nevěřím ani jeho „nepolitice“, i když je mi často i sympatický. Jenže to nestačí a myslím si, že po nějakém čase zase procitneme. Žádný zázračný, rychlý lék neexistuje, ani v osobě miliardáře. Resp. v té podle mého vůbec ne. Ale zřejmě si na to musí lidé přijít sami (jako se stalo s veverkami a topkou). To si myslím já, takže jsem vlastně vůči Vám v opozici, za což se omlouvám :-)

  • Alena • 14. října 2014

    Takže už nikoho nezajímá, že tady máme obrovský střet zájmů. Ve včerejších zprávách bylo panem Babišem řečeno, že o 2.pilíři důchodové reformy se bude rozhodovat nejdříve v roce 2017. Tato slova nevyřkl jako ministr financí ( státní rozpočet o tyto peníze přichází , ale důchody se vyplácet musí),ale jako soukromý podnikatel, který banky a jejich úvěry potřebuje. No, pane Tribune, mezičlánek fakt odpadl, oligarchizace české politické scény pokročila

  • peter. • 14. října 2014

    Oligarchát sa nepáči ani mne.No ak sa Babišovi podarí odstrániť zo štátnej správy tento fenomén,ktorý je nezlučiteľný s riadením podniku:
    http://www.dolezite.sk/Obor-ludskej-debility-wj6m8u.html
    tak jeho pôsobenie v politike môže byť pre ČR prínosom.

  • Gatta • 14. října 2014

    Re Tribun – velmi přesné.

    Lidé prostě potřebují naději a „tonoucí se stébla chytá“. Zvláště pokud si už v několika slepých uličkách několikrát „nabil hubu“.

    Stejně se mi zdá, že náš lid doposud projevil vzácnou „trpělivost“ Homera Simpsona :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=XTKtyBupoHE

  • Béda • 14. října 2014

    Jak se zdá lidé už jsou unaveni parlamentní žvanírnou, podvodnými kmotry a nesplněnými sliby. Proto volí nový mišmaš slibotechny smíchané ze všeho možného (pravého i levého) namíchaný odborníky na politickou reklamu. Nový nadšjný subjekt má v čele „Honzu“ (Jána), který bůhví jak ve světě k velkým penězům přišel a kolem sebe širokou plejádu mediálně přitažlivých bulvárních celebrit a je veřejně propagován médii nového „spasitele“. Že jde o projekt oligarchů ve prospěch oligarchů umně „odpolitizován“ jak zprava tak zleva, to si zřejmě velká většina frustrovaných voličů nevšímá. Všimnou si to až ve chvíli když na vlastní šrajtofli a postavení poznají, oč vlastně novému uskupení jde.

  • peter. • 14. října 2014

    http://www.hlavnespravy.sk/v-usa-ziadaju-pre-simpanzov-ludske-prava/392595
    Už došlo aj na šimpanzov.(LGBTI-komunity,Neprispôsobiví spoluobčania a šimpanzy).

  • peter. • 14. října 2014

    peter. napsal

    http://www.hlavnespravy.sk/v-usa-ziadaju-pre-simpanzov-ludske-prava/392595
    Už došlo aj na šimpanzov.(LGBTI-komunity,Neprispôsobiví spoluobčania a šimpanzy).

    Toto dodá liberálom a socialistom v Europarlamente nový elán,povzbudenie a chuť do novej,pre ľudstvo nesmierne prínosnej práce.
    No ale za tie prachy?Aj práva tchorov by som obhajoval.

  • dixi • 14. října 2014

    Babiš nejednou zmínil, že je potřeba privatizovat zbývající státní podniky.Žádný zachránce to nebude.Po volbách se spojil s lidovci, to mluví za vše.

  • Aleš • 14. října 2014

    dixi napsal

    Babiš nejednou zmínil, že je potřeba privatizovat zbývající státní podniky.Žádný zachránce to nebude.Po volbách se spojil s lidovci, to mluví za vše.

    To spojení s lidovci vzešlo pokud vím od Českého Spolku Samých Dobráků. Morybundus na to kápl, jak se věci mají. Babišovci jsou bývalí ódéesáci přebírající voliče socanům a komunistům. Nesplněné sliby si Babiš zatím moc dovolovat nemůže. Spíš je problém ve voličské základně, když ji dá Babiš později po koulích, ona se nebude umět spravedlivě odměnit. Naši znechucení voliči reagují častěji poklesem volební účasti než jinou volbou. A i když to vidím kapku jinak než pan Tribun, něco na jeho článku je.
    http://www.novinky.cz/domaci/350438-udelali-jste-z-nas-pitomce-volici-vam-olomouc-spocitaji-vzkazal-babis-cssd.html
    Říkají Vám něco jména jako Tesařík, Mačák, Pišťák, Kajnar, Onderka, Hašek, Vlček, Zaorálek?
    Béda: Stav šrajtofle – mizerný. Ale mírný vzestup. V porovnání s řadami vlád zpět výrazný rozdíl. Vlády zpět na stav šrajtofle měly velice zhoubný vliv. Jednooký mezi slepými králem.

  • Alice • 14. října 2014

    Aleši, máte špatnou paměť. Cituji z Týdne 31.10.2013:

    „Hnutí ANO 2011 a KDU-ČSL buď půjdou do vlády společně, nebo nepůjde ani jedna strana. Uvažují i o podpoře menšinové vlády ČSSD. Zástupci obou stran to uvedli ve společném prohlášení. Obě strany se na dnešním jednání shodly také na tom, že mají mnoho společných programových priorit.“

    Babišovci jsou skutečně často bývalí odeesáci, ale že by někdy ODS volili socani a komunisti, to je nesmysl. Tím pádem si odporujete.

  • Morybundus • 14. října 2014

    Alice napsal

    Aleši, máte špatnou paměť. Cituji z Týdne 31.10.2013:

    „Hnutí ANO 2011 a KDU-ČSL buď půjdou do vlády společně, nebo nepůjde ani jedna strana. Uvažují i o podpoře menšinové vlády ČSSD. Zástupci obou stran to uvedli ve společném prohlášení. Obě strany se na dnešním jednání shodly také na tom, že mají mnoho společných programových priorit.“

    Babišovci jsou skutečně často bývalí odeesáci, ale že by někdy ODS volili socani a komunisti, to je nesmysl. Tím pádem si odporujete.

    Těmi socany a komunisty, co dnes volí Babiše nemám na mysli „skalní“ straníky-tedy ty, kteří volí z dlouhodobého přesvědčení. Měl jsem na mysli „masu“, která volí socany (daleko méně komunisty) z okamžitého popudu a momentální nálady. Přesně tato „masa“ byla schopna zařídit pro ČSSD výsledky přes 30%. Soc-dem tak díky nim dosahovala leckdy astronomické zisky, ale také musela snad jako jediná strana počítat s tím, že tato podpora je maximálně vrtkavá a zpravidla se při příštích volbách odvrací. ODS, KSČM, KDU, později TOP – to jsou všechno strany s poměrně disciplinovaným voličstvem, zatímco ČSSD vítězila ani ne tak díky vlastní členské základně, jako díky „mase“ váhajících, kteří ji nakonec dali svůj hlas nikoliv, že by v sobě objevili sociální demokraty, ale protože to považovali za „menší zlo“. A přesně tyto „socany“ mám na mysli, hovořím-li o nich, jako o současném jádru voličského potenciálu ANO.
    A propos, ANO se už začíná konečně vybarvovat (pro některé se vybravilo už dávno) i po stránce ideové, kdy namnoze odmítá radniční koalice s KSČM z důvodu, že prostě odmítá jednat s KSČM… (Zatím, co vím, se s nimi dohodli pouze v Chomutově, ale kdoví, co na to pan B. až to zjistí?)

  • Alice • 14. října 2014

    Morybundus – ano, skalní voliči jsou něco jiného. Jen že Aleš tvrdí, že spojení s Lidovci vzešlo od socdem (i když mluví v jinotaji).Na to byla má původní reakce.
    Každá strana má nějaké voličské jádro. Je fakt, že některým voličům socdem vadila i bradavice a jsou naopak ochotni se přiklonit třeba i k miliardáři, kde si myslí, že dojde naplnění sociální politika. Přitom Babiš se občas vyjadřuje jasně. Jemu jde jen o to, vydělávat prachy bez překážek a jediný rozdíl mezi ním a minulými vládami je, že chce na to klid a nechce krást (snad). Stejně jako jim mu nejde o lidi. Přitom např. voličskému „jádru“ topky oproti socdemjádru nevadí ani senilní kníže, ani primitivně vulgární zloděj Kalousek. Ale to už bychom se dostali k inteligenci, (ne)samostatnému myšlení a možná i ev. nenávisti „pravicových“ voličů k čemukoliv jinému, než vyznávají oni a proto jsou ochotni volit i tu knížecí atrapu.
    Jinak souhlas. Hezký den.

  • Aleš • 14. října 2014

    Alice napsal

    Aleši, máte špatnou paměť. Cituji z Týdne 31.10.2013:

    „Hnutí ANO 2011 a KDU-ČSL buď půjdou do vlády společně, nebo nepůjde ani jedna strana. Uvažují i o podpoře menšinové vlády ČSSD. Zástupci obou stran to uvedli ve společném prohlášení. Obě strany se na dnešním jednání shodly také na tom, že mají mnoho společných programových priorit.“

    Babišovci jsou skutečně často bývalí odeesáci, ale že by někdy ODS volili socani a komunisti, to je nesmysl. Tím pádem si odporujete.

    Ale to už bylo několik týdnů po volbách. To byl důsledek předvolebních a povolebních jednání, kdy tlaky uvnitř ČSSD vyautovali jiné možnosti povolebního uspořádání (komunisti, socani, úsvit, babiš, včetně těch možností – i se zemanovci, piráty, zelenými , které mohly teoreticky dopadnout, kdyby volby dopadly o pár procent jinak). A vzhledem k tomu, že předvolební spekulace, které účelově vyautovávali ostatní hráče, měli vliv na výsledek voleb, dovoluji si oponovat. A neodporuju si, myslel jsem to tak, že voliči socanů a komunistů dnes volí Babiše.
    Citát z týdne už byl jen o tom, kdy Babiš postaven před hotovou věc se rozhodoval, zda bude součástí menšinové vlády nebo vládní koalice při pojistce, aby nějakého obejdu nenapadla koala s Topkou a ODskou.

  • Alice • 14. října 2014

    Aleši, nedá se napsat nic jiného, než – ale no tak! Volby byly poslední říjnový víkend, tedy je to prohlášení z doby pár dnů po volbách. CO se dělo za pár týdnů (při sestavování vlády vítěznými stranami)pak bylo i důsledkem tohohle postoje, tedy nevzešlo od socdem.Té by se dalo vyčítat, že souhlasila, ale mezi námi – jakou měla jinou volbu? Odstoupit od vládnutí a nechat to ANO a KDU, ať se spojí s ODS+TOP, nebo trvat na menšinové vládě. Bylo by to lepší?
    A s těmi voliči ANO mám malý rebus: V našem vol.okrsku celá ODS pár týdnů před volbami hromadně vystoupila ze strany a byli na Babišově kandidátce. Nevyhráli, ale měli kolem 20%. Kdo je asi volil?
    Ono s tím odhadováním odkud se berou ti kteří voliči, je docela problém. Já jsem přesvědčena, že to jsou tzv. voliči turisti, kterým když nevadí bradavice, tak si nechají vnutit jiný „důvod“. Jako voliči za moc nestojíme, přelétáváme z jedné strany na druhou a hledáme spasitele. Lidem chybí pevný postoj a tak naskakují na rozeštvávání opačného spektra a očekávají zázrak.
    Já osobně si nijak nestěžuji, jsem ráda, že ta tlupa všehoschopných asociálů je pryč a současnost vidím spíš jako cestu ke změně politiky, která za pár let snad přijde.

  • Alena • 14. října 2014

    Alice napsal

    Morybundus – ano, skalní voliči jsou něco jiného. Jen že Aleš tvrdí, že spojení s Lidovci vzešlo od socdem (i když mluví v jinotaji).Na to byla má původní reakce.
    Každá strana má nějaké voličské jádro. Je fakt, že některým voličům socdem vadila i bradavice a jsou naopak ochotni se přiklonit třeba i k miliardáři, kde si myslí, že dojde naplnění sociální politika. Přitom Babiš se občas vyjadřuje jasně. Jemu jde jen o to, vydělávat prachy bez překážek a jediný rozdíl mezi ním a minulými vládami je, že chce na to klid a nechce krást (snad). Stejně jako jim mu nejde o lidi. Přitom např. voličskému „jádru“ topky oproti socdemjádru nevadí ani senilní kníže, ani primitivně vulgární zloděj Kalousek. Ale to už bychom se dostali k inteligenci, (ne)samostatnému myšlení a možná i ev. nenávisti „pravicových“ voličů k čemukoliv jinému, než vyznávají oni a proto jsou ochotni volit i tu knížecí atrapu.
    Jinak souhlas. Hezký den.

    Alice, cožpak to nechápete? Pan Babiš nemá přece zapotřebí krást, ale jeho cílem je prosazovat takové zákony, které jsou ve prospěch jeho firem. Mám to pro vás rozebírat dále, nebo mi rozumíte( namátkově – zelená nafta, dotace na řepku, dotace zemědělské, snaha o snížení DPH u potravin). Přiznám, že některé jeho snahy jsou mi sympatické, ale např. to, jak se staví k 2.důchodovému pilíři, svědčí o tom, jak je na bankovním sektoru závislý. Po pravdě, lidi s takovým podnikatelským záběrem by měli mít zakázáno, pohybovat se v politice. A to nemluvím o mé domněnce provázanosti na TTIP, kdy jeho Agrofert s MONSANTO přímo spolupracuje

  • Alice • 14. října 2014

    Aleno myslím, že nejsme v žádném rozporu. Podobné jsem chtěla říct tímhle: „Přitom Babiš se občas vyjadřuje jasně. Jemu jde jen o to, vydělávat prachy bez překážek a jediný rozdíl mezi ním a minulými vládami je, že chce na to klid a nechce krást (snad). Stejně jako jim, ani jemu nejde o lidi.“ Chápu, že si to každý může vyložit jinak. Ve snaze nebýt rozvláčná se občas nevyjádřím přesně.
    Se zákony to tak snadné mít nebude, přeci jen nemá v PS většinu a rozhodně se mu nic nepodaří prosadit potichu a přes noc, jako to minulá vláda udělala s círk.restitucemi. Souhlasím s Vámi i v tom, že Babiš do politiky nepatří. Ale na druhé straně…. zaplať Bůh za Babiše po těch, co tam byli před ním, protože takové nedozírné škody snad už nikdo nadělat nemůže. Ani Babiš.

  • Béda • 14. října 2014

    Trochu od věci: http://www.noveslovo.sk/c/Vitaj_v_kapitalizme_redakcia_SME

  • Sio • 14. října 2014

    Alena napsal
    Alice, cožpak to nechápete? Pan Babiš nemá přece zapotřebí krást, ale jeho cílem je prosazovat takové zákony, které jsou ve prospěch jeho firem. Mám to pro vás rozebírat dále, nebo mi rozumíte( namátkově – zelená nafta, dotace na řepku, dotace zemědělské, snaha o snížení DPH u potravin). Přiznám, že některé jeho snahy jsou mi sympatické, ale např. to, jak se staví k 2.důchodovému pilíři, svědčí o tom, jak je na bankovním sektoru závislý. Po pravdě, lidi s takovým podnikatelským záběrem by měli mít zakázáno, pohybovat se v politice. A to nemluvím o mé domněnce provázanosti na TTIP, kdy jeho Agrofert s MONSANTO přímo spolupracuje

    Babiš není žádný Gándhí, samozřejmě. Pracuje ve svůj prospěch. Jen mám pocit, že ten jeho prospěch více konvenuje s prospěchem lidí v tomto státě. Nemusí to tak být ve všem a vždy. Ale teď ano.
    Kdo je alternativou k Babišovi? Banky a korporace. Z velké části spekulativní kapitál a zahraniční kapitál, reprezentovaný například obchodními řetězci. Nebo je Babiš nadšen z toho, že tu jsou? On je jejich dodavatel. Sice VIP, ale i tak se s ním asi nemazlí.
    Babiš je zástupcem reálné ekonomiky. Bakala třeba ne, i když vlastnil doly. Byla to pro něj jen akvizice, střelil je, jak to šlo.
    Nic není černobílé, ale radši vidím v politice Babiše, než Bakaly (to prý jsou VV)
    Bude to na něm. Má šanci stát se novodobým Baťou. Anebo něčím podstatně horším, to uvidíme. To čírokalouskovci nemohou nabídnout této zemi naprosto nic. Vlastně ano, restituce, rozkrádačky, cestu do otrocví. Mám pro ně slogan:
    TOP09 – cesta do otroctví.

  • Morybundus • 14. října 2014

    Sio napsal
    Babiš není žádný Gándhí, samozřejmě. Pracuje ve svůj prospěch. Jen mám pocit, že ten jeho prospěch více konvenuje s prospěchem lidí v tomto státě. Nemusí to tak být ve všem a vždy. Ale teď ano.
    Kdo je alternativou k Babišovi? Banky a korporace. Z velké části spekulativní kapitál a zahraniční kapitál, reprezentovaný například obchodními řetězci. Nebo je Babiš nadšen z toho, že tu jsou? On je jejich dodavatel. Sice VIP, ale i tak se s ním asi nemazlí.
    Babiš je zástupcem reálné ekonomiky. Bakala třeba ne, i když vlastnil doly. Byla to pro něj jen akvizice, střelil je, jak to šlo.
    Nic není černobílé, ale radši vidím v politice Babiše, než Bakaly (to prý jsou VV)
    Bude to na něm. Má šanci stát se novodobým Baťou. Anebo něčím podstatně horším, to uvidíme. To čírokalouskovci nemohou nabídnout této zemi naprosto nic. Vlastně ano, restituce, rozkrádačky, cestu do otrocví. Mám pro ně slogan:
    TOP09 – cesta do otroctví.

    Mě zrovna není moc příjemná představa státu, kde je reálná moc podřízena přáním lokálních „kapitánů průmyslu“. Jakkoliv mohou být dobrými podnikateli, řízení státu je od řízení firmy naprosto odlišné.
    Pokud se někdo spokojí s „kapitalismem s lidskou tváří“ je to jeho volba, ale zároveň by si měl uvědomit, že tak zabetonuje cestu k případným alternativám na generace dopředu. A kapitál zbavený alternativ už stihl ukázat, jak to dovede roztočit.

  • Aleš • 15. října 2014

    S Agrofertem mám taky právě strach v provázanosti s Monsantem a tím pádem jejich zájmu na tom, aby TTIP vešla v platnost. A to může mít negativní důsledky i v zahraniční a bezpečnostní politice čr. Já nemám jakoukoliv potřebu se ANO zastávat. Jen mě nasraly ty hysterické výlevy proti nim či dobře míněná, ale ne moc přesná varování proti nástupu fašismu. Ten už tu totiž je a nemá přímou souvislost s panem Babišem. Korporátní fašismus si tu už zavedly jiné PARTIČKY. Hysterické výlevy proti Babišovi slouží Kalouskům, Langrům, Klausům, Stanjurům, Fialům, Gazdíkům, Bělobrádkům, Bursíkům ale i různým lumpům např. v ČSSD aby lidé sypali hlasy a podporu jim. Kdo z těch proti Babišovských aktivistů je proti TTIP? Bylo by hodně překvapující, kdyby jejich počet byl větší než 0. TOP 09 je cesta do otroctví a ke konečnému řešení české otázky. Myslíte, že jsem odvázaný z Babiše, který chce s TOPkou spolupracovat a naštěstí mu v tom ožralý Kalousek brání?! Ale dokud tu bude Bohumínské usnesení či antiestablishment nespojí své síly, nevidím jiné cesty. Využijme ji, dokud jejich impérium ještě potřebuje investovat do reálné ekonomiky. Pokud se rozhodnou živit jen spekulacemi, bude to na revoluci!