TOPlist

Autorem parodického vydání New York Times je židovská pacifistická skupina

Reklama


Falešné vydání NYT kritizovalo postoj tohoto deníku k Izraeli.

Přečtěte si několik titulků falešného vydání New York Times , které bylo distribuováno v úterý v New Yorku:

  • Izraelští generálové obvinili izraelskou vládu z nedávného násilí
  • Bývalá ministryně zahraničí Hilarity Clifton ukončila svoji prezidentskou kampaň
  • Senátor Schumer požaduje ukončení finanční pomoci Izraeli
  • Starosta De Blasio vystupuje proti islamofobii poté, co ukončil svoji cestu po Izraeli
  • Palestinská vesnice obdržela Nobelovu cenu míru
  • Izrael byl přinucen otevřít svoji náruč uprchlíkům

Parodie na noviny, jež udávají tón mainstreamového zpravodajství v celém světě a které se vyznačují nekritickým postojem k Izraeli a přehlížením jeho válečných zločinů, naplňuje slogan „Všechny zprávy, které jsme neotiskli“. A tak se např. dozvíme, že prezidentská kandidátka Hilarity Clifton poté, co odstoupila z kandidatury na prezidentku USA, míří do palestinského Ramalláhu, aby se tam stala šéfkou ženské neziskové organizace, a že Spojené státy od roku 1948 poskytly Izraeli finanční pomoc ve výši 121 mld. USD. Falešné noviny se v úvodníku také pokorně přiznávají k tomu, že jenom v září a říjnu loňského roku otiskli osmnáct titulků popisujících Palestince jako násilníky, ale ani jeden, který by takto popisoval Izraelce. Ve falešných NYT, kterých dobrovolníci rozdali 10 tisíc, najdete dokonce i reklamu a předpověď počasí.

Redakce New York Times vyjádřila znepokojení nad zneužitím svého jména, britský Independent označil autory mystifikace za „protiizraelské aktivisty“. Shahar Azani, jeden z ředitelů mezinárodní izraelské vzdělávací organizace StandWithUs napsal, že šíření lží a démonizace Izraele nepřinesou mír.

K autorství se v tomto pořadu americké nezávislé televize Democracy Now! přiznala židovská pacifistická skupina Jewish Voice for Peace. Jejím cílem bylo poukázat na zkreslování zpráv o palestinsko-izraelském konfliktu ze strany mainstreamových médií.

Zdroje:
alternet
independent
mintpressnews


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 250 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde , nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

Přejít do diskuze k článku 2 komentáře