Diskuze k článku


  • Sio • 10. května 2015

    :-) V Libanonu, Somálsku a Severní Koreji to nepotřebují. Cesty, na kterých by se dalo jet 150 tam nejsou.

  • Bety • 10. května 2015

    Zdá se, že Větva chce, aby se vrátil čas o 150 roků zpátky. Děkuju, nechci.

  • Mirek • 10. května 2015

    Bety napsal

    Zdá se, že Větva chce, aby se vrátil čas o 150 roků zpátky. Děkuju, nechci.

    Mě by stačilo vrátit čas o 50 zpátky. To by mě bylo 21.

  • brankoslav • 10. května 2015

    „Jezděte lidsky, ne jak hovada“-souhlas
    Problém je, že většina obyvatelstva-řidiči, jsou pologramotní polodementi -> nefunguje nic jiného než VELKÝ KLACEK (I.P.Pavlov)

  • petr • 10. května 2015

    Tak to ses synku pořadně vyblul. Chapu Hluzko, že rano opilca je velmi těžke, když permonici intenzivně buši v hlavě, když se k tom přida těžka depka a doma nesu ani kysle ogurky, ani novodobe patoky zvane pivo. To pak radši nic něpiš. Bo ti unika, že i ta Poruba byla postavena komunystama, tak jako Zabřeh, Haviřov a další. I ten stadyon Banika a Vitkovic a vedle ten atleticky postavili komunysti. Přiště se poradně vyspi, a pak pospřemyšlaj co budeš psat.

  • zamp1 • 12. května 2015

    Kdo jsou to ti bolševici? Myslí autor komunisty, odéesáky, topáky nebo všeobecně všechny politiky? Měli se obyčejní lidé mezi válkami lépe než v roce 1960 a později za socialismu? Kolik bylo za komunistů zbytečných nebo zneužitelných zákonů a kolik jich je teď!? Tenhle článek míchá dohromady několik věcí, což je ta nejtěžší demagogie!!!

  • Gatta • 12. května 2015

    150km/h na dálnici je problém politický, technickýa lidský.

    Politický spočívá v klasické otázce – „Co tím chceme dosáhnout“.
    Patrně umožnit osobním autům a motocyklům jet touto ryclostí, že? Co tím dosáhneme? Patrně především uspokojení ega řidičů, neboť na úseku 100 km při konstantní rychlosti 130 resp.150 km/h – tedy za ideálních podmínek – úspora 6 minut.

    Problém technický je složitější – konstrukční parametry pominu. Ale obecně nejbezpečnější provoz je takový, kdy všechna vozidla jedou stejnou rychostí v bezpečných rozestupech. Za takové rozestupy se v praxi zjednodušeně považuje úsek ujetý za 2 sekundy při danné rychlosti. Ve 150 to je minimálně asi 83 metrů. Se stoupající rychlosí se prakticky snižuje bezpečná vytížitelnost jakékoliv vozovky, přičemž její hodinová přepravní kapacita se zvyšuje jen zcela nepatrně.
    Dále je zde technický problém kamionů s jejich maximální 90, kteří mnohdy zaplní celý pravý pruh. A k tomu přidáme normální dojížděče do práce, začátečníky, důchodce, rodiny s dětmi – no a pak ty „levičáky“ (trvale v levém pruhu ) na 150, které nesmí nikdo omezit, když oni „můžou“ – tedy v praxi, aby nepřišli o ŘP, tak se budou držet do 180.

    A to je problém lidský, který nemá smysl zde snad ani šířeji rozpitvávat.

    A dále je zde otázka proč to vůbec řešit, když už dnes si každý jezdí jak chce a nikoho to netrápí.

  • chalupář • 12. května 2015

    Jízda vysokou rychlostí ovšem vyžaduje nejen kvalitní auto, což zpravidla bývá, kvalitní silnici, což už zdaleka není tak obvyklé, ale také dobrého a zkušeného řidiče. Být dobrým řidičem je hlavní a zásadní, ale jak vyjadřuje známé rčení, chlap nikdy nepřizná dvě věci: že je špatný milenec a špatný řidič. Za volantem či řidítky motocyklu může sedět i řidič dobrý, ale únava, okamžitá indispozice, rodinné či firemní problémy, nemoc apod. mohou vykonat své. Pak jízda nedovolenou rychlostí ohrožuje nejen řidiče, což by se dalo považovat za jeho věc, ale i spolujezdce a zejména jiné účastníky silničního provozu. Sebevědomý řidič využívající maximální rychlost svého vozu často ani netuší, že se může dostat do okolností, kdy jeho situační zátěž přesáhne jeho situační kapacitu a zákonitě musí selhat. Dojde k havárii se zvlášť těžkými následky.
    Tak jako zákon chrání občany před účinky drog, a dokonce i cigaretového kouře, měl by chránit i před neuváženým užíváním silných aut. Ty tisíce mrtvých, zraněných a doživotních mrzáků jsou vážným mementem. Protože ochota dodržovat rychlostní limity je mizivá, jsem pro evropský zákon, který by omezil nejvyšší dovolenou konstrukční rychlost aut např. na 160 km/hod. Znamená to, že by se nesměla vyrábět auta, která by mohla dosáhnout vyšší rychlosti, a u těch stávajících by se rychlost musela technicky omezit. Takový zákon už před lety navrhl britský europoslanec Chris Davis, ale v europarlamentu nebyl přijat, proti němu se postavil i tehdejší český europoslanec Březina.
    Škoda.

  • Gatta • 12. května 2015

    Připojím ještě jeden jednoducý výpočet.

    Jedete za kamionem 90 a chcete předjet, třeba i s „dobrým“ autem a někde dalekov levém pruhu jede něco 150, třeba taky jen motorka.
    Tedy podíváte do zrcátka – daleko tam nic není, tedy něco hodně daleko – začnete tedy předjíždět – a přitom se k vám něco blíží rychlostí 60 km/h – tedy 16,7 m/s – tedy 50 metrů za 3 vteřiny od chvíle kdy jste vybočili z pravého pruhu, což je o malou chvilku později než jste se dívali dozadu … následuje blikání … brzdy …
    Na suchu třeba dobrý, na i jen mokré silnici už obvykle ne tak dobrý.
    Čím větší rozdíl rychlostí a čím méně adhezní povrch, tím pochopitelně větší potencionální problém.

    A toto není ani o lidech, to je jednoduchá matematika ve vztahu „dráha – čas“.

    Řěšení vidímjednoduché – v rozdělení řidičů na 2 kategorie.
    Plebs bude jezdit bezpečně 90 v kolonách s náklaďáky a elita bude spokojeně jezdit ve volném levém 150, případně podle vlastního uvážení.