Diskuze k článku


  • JK • 22. prosince 2018

    Nikdy jsem s poštou neměl větší problém. Až do minulého měsíce, kdy po 30 letech dala výpověď doručovatelka, která oblast mého bydliště obsluhovala. Od té doby zásilky nejsou doručovány, protože prý nemají lidi. Pošta zajíždí jen sporadicky, např. tento týden vůbec. A nic se neděje, dovolat se nejde, telefony nezvedají.
    Dosud byla ČP mojí přednostní volbou při výběru dopravy, měl jsem s ní nejlepší zkušenosti ze všech dopravců. Bohužel to je, zdá se, minulostí. Moje dosavadní spokojenost byla asi vázána na zmiňovanou a opravdu zodpovědnou doručovatelku, které se ani nezeptali proč dává výpověď. Po 30 letech dobré práce a zkušeností. Já to vím přes jinou doručovatelku, která s ní pracovala. Mimochodem, také už skončila. Důvodem je prý rostoucí chaos ve firmě v posledních několika letech, rostoucí tlak na zaměstnance, arogance vůči zaměstnancům a stagnující mzda. Na vedoucí pozice nastoupili mladíci po škole, jednajíci s lidmi jako s póvlem, včetně těch kmenových, dlouholetých a spolehlivých.
    Firma je nejspíš cíleně vedena ke zkáze, jako mnoho jiných dříve. Až poštu zlikvidují a zprivatizují, můžeme se těšit na skokové zdražení doručovacích služeb. Samozřejmě plošně, nikoli jen u ČP.

  • orinoko • 22. prosince 2018

    Připojuji se. Chtěl jsem na České poště jednoduchou záležitost. Žádost jsem prý vyplnil špatně. Tak jsme se do toho dali jaksi on line, což poštovní soudruzce příliš nešlo, a mě to přišlo na 400 kachli. Dneska , po půl roce, me Česká pošta vyzývá k témuž.
    Já jsem zacvakal 400 konu, a kde nic tu nic.
    Takže si, Česká pošto, vyhul brkana.
    Mám zkušenosti s rakouskou. Ta je hodně byrokratická.
    Ale funguje.

  • racek • 22. prosince 2018

    Milý JK, to je u nás obecný jev. Zažíval jsem to ve své praxi dnes a denně. Říkalo se jim Baby Mynagement. Na recepcích stáli separátně a mezi sebou hovořili výhradně anglicky .. No řada z nich se to časem i naučila. Samozřejmě, nejhorší to bylo v bankovnictví a státní správě. Pak se objevili „političtí“. Sami si tak říkali. Ti neměli ovšem ani příslušné vzdělání či praxi. Zažil jsem jmenování politického, 27 let s vzděláním základním do funkce předsedy dozorčí rady banky. Naštěstí strýčka ministra brzy zavřeli. Takže vše dobře dopadlo a zvolili mě. Tedy, na tři měsíce, aby řeč nestála. Pak přišel sekáč. Ten se nezakecal. … S. s B. ho měli hodně rádi. Byl pro ně velmi cenný. Doslova.

  • Bety • 23. prosince 2018

    Mám dobré vztahy s naší doručovatelkou, což ale nelze říci o jejím vztahu
    k poštovnímu managementu.
    Tak mě napadá, že v celém tomhle systému, zdaleka ne jen poštovnímu, je
    v jeho středobodu takové smrduté, prohnilé a jedovaté místo, které nutí
    celý ten management, tu předůležitou byrokracii chovat se k lidem jako dobytek.
    Oni si samozřejmě myslí pravý opak, jsou přesvědčeni, že dobytek jsou ti
    ostatní, které je třeba bez ustání mačkat a mačkat. Nějakou dobu to jde, ale
    pružinu nelze stlačovat do nekonečna – a když se pak vrátí…

  • Tribun • 23. prosince 2018

    > Firma je nejspíš cíleně vedena ke zkáze, jako mnoho jiných dříve. Až poštu zlikvidují a zprivatizují, můžeme se těšit na skokové zdražení doručovacích služeb.

    Copak zdražení, hlavně pak ale budeme až do mrtva poslouchat, jak jedině soukromé funguje a jak jedině privatizace řeší problémy. Až tomu uvěříme, jak je vědecky dokázáno.

  • idiotronic • 23. prosince 2018

    Všichni jsme zažili, jak pošťačka ,,nezastihla adresáta“ , přestože na ni čekal (utekla za roh) a na poště zásilku neměli ,,protože ji paní doručovatelka má u sebe“. Dobře, zprivatizujeme poštu. Ale ona zprostředkovává také komunikaci mezi občanem a státem, různé ty dopisy s pruhy, s nimiž jsou spojeny podstatné právní důsledky. To mi povolávací rozkaz na vojenské cvičení doručí hokynář, mající vedlejšák s nějakým eseróčkem, sídlícím na Kypru?

  • racek • 24. prosince 2018

    No, vážení přátelé, v oblasti služeb samozřejmě zpravidla fungují soukromníci lépe. Jednou s velkých výjimek z pravidla jsou ovšem některé poštovní služby. Ne všechny, třeba doručování balíků pracuje např, PPL spolehlivě a o 25% levněji. Ovšem když mě, důchodci, který je většinou doma nebyla jediná doporučená zásilka doručena pošťákem ale musel jsem dojet 5 km na poštu autem … Tak si říkám, jak by doručili třeba mobilizační rozkaz. Asi by adresáta nezastihli. Jak se dočítám z papírku.

  • JK • 24. prosince 2018

    racek napsal

    No, vážení přátelé, v oblasti služeb samozřejmě zpravidla fungují soukromníci lépe. Jednou s velkých výjimek z pravidla jsou ovšem některé poštovní služby. Ne všechny, třeba doručování balíků pracuje např, PPL spolehlivě a o 25% levněji.Ovšem když mě, důchodci, který je většinou domanebyla jediná doporučená zásilka doručena pošťákem ale musel jsem dojet 5 km na poštu autem … Tak si říkám, jak by doručili třeba mobilizační rozkaz. Asi by adresáta nezastihli. Jak se dočítám z papírku.

    PPL je z těch, s kterými mám také spíše lepší než horší zkušenosti. Ale levnější rozhodně není. Např. balíček do 2kg doručí za 144,-Kč, ČP jako balík do ruky za 138,-Kč, případně jako doporučený balíček se součtem rozměrů do 90cm za 83,-Kč. Pro firmy je ceník PPL lepší a ČP myslím také poskytuje firmám jiné ceny, ale to mě jako soukromou osobu nemusí zajímat.
    Jak jsem psal dříve, buďte si však jist, že pokud se podaří poštu zprivatizovat, ceny půjdou nahoru u všech. Zatím nemůžou, ale až budou moct, tak váhat nebudou ani minutu.

    Co se kvality dopravy týče, asi nejhorší zkušenosti mám s TopTrans, bohužel však jako jedni z mála přepravují nadměrné zásilky. U PPL také záleží, který soukromník pro ně zrovna kterou oblast obsluhuje. Nezřídka se stane, že oznámí doručování v určitý den, vezmu si kvůli tomu dovolenou a pán mi večer zavolá, že to nestihne. S poštou není problém, vyzvednu si zásilku cestou z práce na poště(kterou nám ještě nezavřeli). Do depa soukromých dopravních služeb to mám 40km a více. Je to ale všude i o lidech. Co mě docela pobavilo, když řidič jedné přepravní společnosti šetřil i na zavolání. Pouze prozvonil a musel jsem mu zavolat zpět.
    Také mám zkušenosti se zprivatizovanou poštou Deutsche post, i když stát je tuším dodnes majoritním akcionářem. Také bída. Pošťák rozhodně nezazvoní dvakrát, někdy se ani neobtěžuje hledat zvonek ani schránku, což je v kombinaci s tím, že fluktuace lidí je značná, také nemilé. Když už dojde k předání, není zaručeno že se s ním dokážete na něčem domluvit, protože často se jedná o cizince ovládajícího němčinu jen na nejzákladnější úrovni. Plané oznámení o doručení také občas bylo.
    …Prostě je to rozesrané asi všude. A jak píše Tribun, až to dorozeserou i s poštou, tak se ještě budou tvářit jako hrdinové.

  • Gatta • 25. prosince 2018

    Re Tribun – taky znám pás lidí, co dělali nebo dělají u Pošty – tedy jen článek potvrzuji. Prostě dlouhodobé tunelování – podobně jako ČD.

    Re: „… pak ale budeme až do mrtva poslouchat, jak jedině soukromé funguje a jak jedině privatizace řeší problémy.“
    Každý státní zaměstnanec v řídící pozici, pro ministra financí to platí stonásobně !, který by tvrdil, že stát je nemožný hospodář, si zaslouží jen jediné – Bez nároku na odstupné okamžitě propustit a zahájit proti němu vyšetřování výsledků jeho práce a následků jeho působnosti ve státní správě !