Diskuze k článku


  • hudryper • 17. červnaec 2015

    Naposledy,kdy jsme to uměli a hlavně perfektně předvedli sobě i světu,byl občanský odpor proti
    invazi hlavně v Praze,počínající 21,8.68 a pak s postupně stále menší efektivitou pokračující ještě pár měsíců. Hranou upadající morálky byl leden 69. Na to reagoval Jan Palach svou obětí a národ se zase narovnal. O 4 měsíce později ale výhra našich hokejistů nad sbornou, tuším v Norsku, kdy už byli nachystání estébáci,kteří akcí pod cizí vlajkou (rozbití výlohy Aeroflotu) zneužili spontánní oslavu vítězství na Václaváku k argumentaci zrádcům národa,z nichž se rovnou vyklubali rozzuření normalizátoři. V dubnu 69 nastoupil do čela KSČ Gustáv Husák a okolo něho klubko nejhorších
    partajních zrůdiček počínaje Biĺakem a konče Kapkem,Hoffmanem a pár trochu přijatelnějšími
    figurkami ze Slovenska.
    Od té doby nic ! Žádná událost,která by mohla odůvodnit Tribunův optimismus a víru,že v tom,co na nás čeká dobře obstojíme. Černou labuť bychom měli očekávat a rozeznat podle toho,že nejde
    o labuť jako obvykle bílou,nýbrž o událost,která se našim zkušenostem vymyká. Když vezmu v úvahu obvyklou skepsi některých diskutujících vůči nadějím,které se občas a bohužel stále méně objeví i na OM, mohli bychom tu černou labuť vytipovat jako opak těch nejpravděpodobnějších tvrzení. Problém je ale ve výběru oněch zkoumaných tvrzení. Odborníci na metody řízení lidské společnosti,kterých je zde celkem dostatek,by se mohli trochu zamyslet a přijít s něčím konkrétním
    ,s něčím co by jim i nám ostatním ukázalo správný postup při využívání poznatků gen. Petrova.

  • Béda • 17. červnaec 2015

    hudryper,

    o co konkrétně šlo v „Majdanu“ v r.1968 jejím protagonistům – původně to snad mělo být něco jako socialismus s lidskou tváří – jestli o tento anebo o návrat liberálního kapitalismu, je mi dodnes záhadou.

  • Béda • 17. červnaec 2015

    hudryper,

    jinak v té době kdy sověti „dělali pořádek ve své Jaltou vymezené sféře vlivu, USA pilně „demokratizovaly“ svůj „zadní dvorek“.

  • lomikel • 17. červnaec 2015

    http://ografologii.blogspot.cz/2012/12/nassim-nicholas-taleb-cerna-labut.html
    Jako příklad můžeme uvést 1. či 2. světovou válku, teroristický útok 11. září 2001, dnešní „finanční krizi“ či vynález laseru, počítačů nebo internetu. Žádná z těchto událostí nebyla dostatečně zřetelně a s předstihem předvídána takovým způsobem, aby bylo možno se na ni reálně připravit. Jakákoli suma znalostí a dat (ať už z oblasti historie či ekonomie) nemohla stačit, aby jakýkoli odborník takovou událost předpovídal.

    1. prvni svetova valka byla relizovana konkretnimi kroky konkretnich lidi, kunknete za zvedavce. nesedi
    2. druha svetova valka byle naplanovana jako valka nemecka proti rusku ze strany angloamerickeho kapitalu ktere profinancovalo nemecko, nesedi
    3. 11 zari bylo naplanovano a realizovano spec sluzbami Usahelle, nesedi
    4. financni krize byla realizovana jako tresbnicka na dortu po letech tisknuti/entrovani peneze, jako takovy bonus pro vlastniky tiskaren/velke banky. nesedi
    5. vynalezi :), snad ani nebudu resit

    suma sumarum, neni to cele nejaka kravina s tou labuti ?
    neni to spise tak ze nekteri lide maplanovali a realizovali svinarnu ktere dopadla na stamiliony a ze ktere profitovala hrstka?

  • hudryper • 17. červnaec 2015

    Béda napsal
    o co konkrétně šlo v „Majdanu“ v r.1968 jejím protagonistům – původně to snad mělo být něco jako socialismus s lidskou tváří – jestli o tento anebo o návrat liberálního kapitalismu, je mi dodnes záhadou.

    To je ovšem jen Váš problém. Že tomu nerozumíte dokazuje použití hloupého pojmu majdan pro mnohaletý obrodný proces šedesátých let vrcholící na jaře 68. Vůbec nechápete,že pravděpodobné
    vyústění krize nejvyššího stadia kapitalismu nabude charakter třetí cesty,o kterou šlo tenkrát v Československu a nebylo pro ni důležité,jestli se k ní dostanou národy zleva,tedy od státního socialistického kapitalismu,nebo ze strany už tehdy začínajícího neoliberalismu,regulovaného ještě nezbytností udržovat v západní Evropě sociální stát. Obrodný proces totiž vrcholil v 68. ve velkých státech Evropy a také tam byl násilně zadušen,přičemž proti němu byly ze strany vládnoucí elity
    uplatňovány mnohé podrazy pod cizí vlajkou včetně nastolení státy kontrolovaného tzv. rudého terorismu. Generace 20-40 letých z té doby si přály mír a konec absurdního zbrojení za stavu, kdy každá z proti sobě stojících stran byla schopna zničit tu druhou třeba 500krát. I když jsme byli poraženi,přesto se ale podařilo uklidnit válečníky obou stran a dospět k Helsinským dohodám ,
    k řadě mezinárodních odzbrojovacích smluv i k jejich plnění. Dnes jsou ze strany neoconů v USA rušeny jedna za druhou,včetně té OBSE,kterou zničili vyloučením Ruska,o jehož zavázání plnit
    všechny body Helsinské dohody v roce 1975 vlastně šlo.Historie jakoby se nám,pamětníkům,smála
    do očí a předváděla absurditu konání lidské společnosti s tím,že klidně vymění na šachovnici barvy
    soupeřících stran.Z nelidského sovětského systému rovnou do nelidského neoliberalismu us.střihu,
    kdy bývalá totalita je dnes demokratičtější než bývalá demokracie. Až černá labuť přiletí a sedne si
    na náš komín,asi ji ještě chvíli od černého komínového ústí nerozeznáme,ale časem si všimneme.

  • Béda • 17. červnaec 2015

    hudryper,

    omlouvám se za ten „Majdan“. Faktem je, že skutečně netuším co bylo „cílováno“ Šikem , Mlynářem a spol.. Jestli jim šlo skutečně ještě o socialismus anebo o plíživou transformaci v kapitalismus. O co šlo Havlovi a spol., to bych si ještě dovedl představit. Tím chci říci, že společnost byla značně rozpolcena a těžko říct, co si v té době přála většina a ještě obtížněji, kam chtěly dospět jednotlivé politické „frakce“. Že by, národ v r.1989 na náměstích svými „mluvčími“ těžce podveden řečmi o návratu moci do rukou lidu (dneska ji drží v rukou Brusel, ECB, MMF, Washington, Berlín víc než tehdy komunisté a SSSR), o vylepšeném socialismu a kvalitnějším sociálním státě (následoval „úkrok“ stranou ke kapitalismu, vstup do NATO, bourání sociálního státu, privatizace, výprodej státu a lidštější společnosti – viz bezdomovci, nezaměstnaní, války, podpora fašismu etc… – o tom nepochybuji.

  • peter. • 17. červnaec 2015

    Určite tá zmutovaná čierna hus priletí,lebo to napätie v spoločnosti cítiť.Ja nejako intuitívne cítim,že napodiv nepriletí ani z východu,ani z juhu.Skôr sa s obavami pozerám na západ a na sever,pri čom tento svoj „pocit“nedokážem ani definovať a ani zdôvodniť.Som ale taký človek,ktorý je presvedčený o tom,že ak sa niečo môže posrať,tak sa to aj poserie.Nečakane a poriadne.No a s tým sa nedá urobiť nič.Ticho pred búrkou.Tak sa tomu hovorí.

  • Sio • 17. červnaec 2015

    @hudryper: nevím, zda jsi tím odborníkem na řízení myslel mě, asi ano, když toho generála Petrova jsem si kromě tebe asi vyslechl jen já.
    Můj názor na celou záležitost KSB a DVTŘ se tříbí a vyvíjí, kritický přístup (snad vyvážený) jsem předvedl v několika delších příspěvcích pod vystoupením Velička, pokud máš zájem.

  • Kamil Mudra • 17. červnaec 2015

    Béda napsal

    hudryper,

    o co konkrétně šlo v „Majdanu“ v r.1968 jejím protagonistům – původně to snad mělo být něco jako socialismus s lidskou tváří – jestli o tento anebo o návrat liberálního kapitalismu, je mi dodnes záhadou.

    Nevím oč šlo protagonistům, ale většině národa asi jen o tři věci:
    1) Zrušení cenzury ve všech tvůrčích oblastech
    2) Možnost svobodného cestování na všechny světové strany
    3) Možnost soukromého podnikání alespoň na úrovni tzv. rodinných podniků či jednotlivých osob.

    Jistě se našli lidé, kteří měli ambicióznější cíle a očekávání, ale tahle „míra změny“ by postačila ku spokojenosti drtivé většiny národa. A myslím že podobně a ve stejné populační síle to bylo i když se v listopadu zvonilo klíči.

    Je smutné když si člověk uvědomí, jak málo kroků bylo potřeba pro zlepšení bývalého režimu k tomu aby byl přijatelný pro většinu lidí. Smutné – když člověk začne počítat ty, které by se stejným cílem potřeboval ten současný. Nemluvě o proveditelnosti.
    Protože ty minulé požadované kroky bylo možné (technicky) učinit „ze dne na den“.

  • hudryper • 17. červnaec 2015

    Kamil Mudra napsal
    Je smutné když si člověk uvědomí, jak málo kroků bylo potřeba pro zlepšení bývalého režimu k tomu aby byl přijatelný pro většinu lidí.

    Máte naprostou pravdu. Smutné je na tom hlavně to,že si to uvědomovali ti,kteří se sovětskými
    orgány společně celý ten sametový proces vedli a po uklidnění Havlem z něho kapitálně profitovali, zatímco jejich komplici z ruské strany jenom „partnersky zasalutovali“. Ovšem přípravu na samet
    nezanedbali hlavně partneři ze západu,zatímco ruská strana jen gorbačovsky improvizovala. Kdo
    něco takového mohl od KGB očekávat ? Tohle byla černá labuť jak hrom. A navíc, měli nás tady za
    ta léta perfektně přečtené. Věděli,že svou izolací od reality obyčejných lidí na západě jsme přesně
    nereálně natěšení,důvěřiví a tragicky naivní. Podobně tomu bylo třeba i v Gruzii a v dalších post
    socialistických zemích,naposledy na Ukrajině.

  • orinoko • 17. červnaec 2015

    Vazeni,
    smrklo se, a jak … a jak pravi mrtvy basnik … to jiz brzy uvidime hospodu. Dodavam, ze s wifi.
    Osobne nemam rad teorii cerne labute, nejsem naboZENSKY zalozen. Radeji mam teorii , drazdi hada intosskou nohou.
    Pro cizka jeste neprisla ona drazdiva chvile. Ale leccos se deje. Tolik deti s obrim nakladem na zadech jsem uz dlouho nevidel. A kdyz jsem volal na nejaka jen devcata – jedem dobre na Varsavu … tak se ozvalo, do you speak english?
    Neco je v povetri, nebudte malomyslni. Cele roky jsem nevidel tolik malych skautu jako tento rok. Mozna si neumite predstavit, jak je to boli … ale jak jim to zaroven sekne. A v ramci objektivity je treba rici, ze pomer holek a kluku je … 3:2.
    Jak rikam, nemam rad naboZENSKE labute.

  • Georgius z Raduně • 17. červnaec 2015

    peter. napsal

    Určite tá zmutovaná čierna hus priletí,lebo to napätie v spoločnosti cítiť.Ja nejako intuitívne cítim,že napodiv nepriletí ani z východu,ani z juhu.Skôr sa s obavami pozerám na západ a na sever,pri čom tento svoj „pocit“nedokážem ani definovať a ani zdôvodniť.Som ale taký človek,ktorý je presvedčený o tom,že ak sa niečo môže posrať,tak sa to aj poserie.Nečakane a poriadne.No a s tým sa nedá urobiť nič.Ticho pred búrkou.Tak sa tomu hovorí.

    Peter, mám podobný pocit – avšak určitou v praxi už jednou ověřenou naději bych viděl v dnes opět utěšeně narůstajícím pravidelném tahu hejna Bílých labutí TU160. Proč je NATO překřtilo na „Blackjack“ je mi záhadou.

  • Georgius z Raduně • 17. červnaec 2015

    Kamil Mudra napsal
    Nevím oč šlo protagonistům, ale většině národa asi jen o tři věci:
    1) Zrušení cenzury ve všech tvůrčích oblastech
    2) Možnost svobodného cestování na všechny světové strany
    3) Možnost soukromého podnikání alespoň na úrovni tzv. rodinných podniků či jednotlivých osob.

    Jistě se našli lidé, kteří měli ambicióznější cíle a očekávání, ale tahle „míra změny“ by postačila ku spokojenosti drtivé většiny národa. A myslím že podobně a ve stejné populační síle to bylo i když se v listopadu zvonilo klíči.

    Je smutné když si člověk uvědomí, jak málo kroků bylo potřeba pro zlepšení bývalého režimu k tomu aby byl přijatelný pro většinu lidí. Smutné – když člověk začne počítat ty, které by se stejným cílem potřeboval ten současný. Nemluvě o proveditelnosti.
    Protože ty minulé požadované kroky bylo možné (technicky) učinit „ze dne na den“.

    Děkuji Vám, napsal jste to opravdu výstižně.

  • Sio • 17. červnaec 2015

    Georgius z Raduně napsal
    Peter, mám podobný pocit – avšak určitou v praxi už jednou ověřenou naději bych viděl v dnes opět utěšeně narůstajícím pravidelném tahu hejna Bílých labutí TU160. Proč je NATO překřtilo na „Blackjack“ je mi záhadou.

    Není to spíše „Black swan“?

  • Georgius z Raduně • 17. červnaec 2015

    Sio napsal
    Není to spíše „Black swan“?

    Opravdu Blackjack. Swan by mi nepřipadal divně i když ta labuť je fakt bílá.

  • Martin (už bez taky m) • 17. červnaec 2015

    Sio napsal
    Není to spíše „Black swan“?

    Ne.
    http://www.armyweb.cz/clanek/nejvetsi-a-nejtezsi-bombarder-v-dejinach-lidstva-tupolev-tu-160-blackjack

  • Martin (už bez taky m) • 17. červnaec 2015

    nebo
    http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1361

  • peter. • 18. červnaec 2015

    Uf!Keby tak nejaký európsky štát,alebo nedajbože Rusko riešilo problém imigrantov tak ako USA…..
    http://www.niejetotak.sk/masove-hroby-na-mexicko-americkej-hranici/

  • aram • 18. červnaec 2015

    Béda napsal

    http://www.literarky.cz/politika/svet/20261-kdy-se-zane-pedlueny-svt-zane-hroutit-

    A jak do toho zapadá Rusko? V roce 2001 st. dluh skoro 50% a v roce 2011 necelých 10.
    http://wikifigures.com/rusko-statni-dluh-prehledny-graf-data-udaje-cz-2-853

  • peter. • 18. červnaec 2015

    V DNR a LNR sa blízkej dobe začnú vydávať občanom pasy RF,podobne ako tomu bolo v Abcházsku a J.Osetsku:
    http://glagol.su/2015/07/17/v-dnr-i-lnr-nachnetsya-vyidacha-pasportov-rf-po-primeru-abhazii-i-yuzhnoy-osetii/
    Občania Donbasu sa tak stanú aj občanmi RF a budú spadať pod jej ochranu.Otázka znie,ako zareaguje Putin potom,keď Porošenko nezastaví bombardovanie Donbasu a naďalej bude zabíjať ľudí,teraz už občanovRF.
    http://www.politnavigator.net/zhiteli-donecka-i-luganska-popadut-pod-zashhitu-moskvy-posle-polucheniya-pasportov-rf.html

  • ducatista • 18. červnaec 2015

    lomikel: myslím, že Taleba jste trošku unáhleně shodil, on píše o předvídání budoucích jevů a událostí na základě získaných dat a zkušeností. A v podstatě o nemožnosti účinně předvídat ony Černé labutě mající pak zásadní dopad na životy lidí. Jednoduše řečeno, v knize zásadně popírá okřídlené úsloví „kdo se nepoučí z historie, je nucen ji opakovat“.

  • ducatista • 18. červnaec 2015

    Ještě k ruské Bílé labuti – americké pojmenování ruských strojů musí vždy začínat stejným písmenem abecedy, jako stejná třída amerických letadel. Tudíž všechny ruské stíhačky mají kódové označení začínající na F (Fulcrum, Fishbed, Frogfoot), protože daná kategorie má označení Fighter ( F14, F15 atd.). To stejné u bombardérů, kategorie B ( B1B, B2…), proto Blackjack, Bear…
    Mimochodem Blackjack se mi líbí, prostě nejvyšší kombinace karet, a pak už game over.. To Amíci trefili dobře. A Tu 160 je podle mě i nejkrásnější letadlo, jaké kdy bylo vyrobeno.

  • Béda • 18. červnaec 2015

    aram napsal
    A jak do toho zapadá Rusko? V roce 2001 st. dluh skoro 50% a v roce 2011 necelých 10.
    http://wikifigures.com/rusko-statni-dluh-prehledny-graf-data-udaje-cz-2-853

    Rusko třeba ne, ale černá labuť možná ano.

  • Martin (už bez taky m) • 18. červnaec 2015

    https://www.youtube.com/watch?v=JfhOAKjc6wM

  • orinoko • 18. červnaec 2015

    Asi pred pul hodkou jsem zahledl pruhovaneho labutaka.
    Leto budiz pochvaleno.
    Prave si davame ceskou pizzu – boruvkovy kolac. Vlci bouda je plna bicyklistu. Cizci se prekonavaji. Neni tu jedine auto.
    A pokud jde o labute, kdyz jsme vcera moji vinou bloudili, tak na tech rybnikach jich byly mraky. A vsechny byly bile.

  • Béda • 18. červnaec 2015

    To je ale materiálek v „ČSSD“: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Poslanec-CSSD-se-rozepsal-v-cem-jsou-uzasne-USA-A-rovnou-nadvakrat-384620

    „USA jsou velmi demokratickou zemí a na rozdíl od Evropy v ní demokracie vychází zespodu. Problémem je ale nadvláda ekonomiky a finančních skupin zejména nad zahraniční politikou USA, tvrdí sociálnědemokratický poslanec Antonín Seďa. Uvedl to v odpovědi na dotazy čtenářů, které mu přišly na jeho profil na serveru ParlamentníListy.cz…“

  • Georgius z Raduně • 18. červnaec 2015

    orinoko napsal

    Asi pred pul hodkou jsem zahledl pruhovaneho labutaka.
    Leto budiz pochvaleno.
    Prave si davame ceskou pizzu – boruvkovy kolac. Vlci bouda je plna bicyklistu. Cizci se prekonavaji. Neni tu jedine auto.
    A pokud jde o labute, kdyz jsme vcera moji vinou bloudili, tak na tech rybnikach jich byly mraky. A vsechny byly bile.

    Orinoko, čistě pro pořádek se mrkněte kolik těch bílých labutí má pod křídly čtyři reaktivní motory. Podle toho, co čtu občas na Novinkách, není možné, aby ani jedna z nich nebyla TU160.

  • Georgius z Raduně • 18. červnaec 2015

    ducatista napsal

    Ještě k ruské Bílé labuti – americké pojmenování ruských strojů musí vždy začínat stejným písmenem abecedy, jako stejná třída amerických letadel. Tudíž všechny ruské stíhačky mají kódové označení začínající na F (Fulcrum, Fishbed, Frogfoot), protože daná kategorie má označení Fighter ( F14, F15 atd.). To stejné u bombardérů, kategorie B ( B1B, B2…), proto Blackjack, Bear…
    Mimochodem Blackjack se mi líbí, prostě nejvyšší kombinace karet, a pak už game over.. To Amíci trefili dobře. A Tu 160 je podle mě i nejkrásnější letadlo, jaké kdy bylo vyrobeno.

    Děkuji za srozumitelné a smyslu plné vysvětlení. První ruská letadla, která jsem v roce 1950 uviděl kousek ode mne, byla typu Mig 15 a letěla ve formaci kolem hradu Helfštýna na letiště do Přerova. Od té doby se ledacos změnilo. A i mé znalosti letecké techniky natolik vzrostly, že s Vaší závěrečnou hodnotící větou mohu a musím souhlasit. Synové mají vojenské letecké školy a ani vnouček není marný. Je tak fascinován letounem BE200, že mu musím prezentační video pouštět mnohokrát po sobě. Vnoučkovým snem je totiž přání být pilotem právě tohoto letadla, neboť pak by mohl být pilotem, námořníkem i hasičem současně – což mu jiný stroj zajistit nedokáže.

  • Martin (už bez taky m) • 18. červnaec 2015

    pro vzpomínku na to co jsme v ČSSR dovedli a ještě to létá…
    třeba potěší…
    http://www.mojevideo.sk/video/19844/rusky_letecky_akrobaticky_tim.html
    http://www.mojevideo.sk/video/1c30a/rusky_letecky_akrobaticky_tim_2.html
    Mně učaroval jako povedené latedýlko v dětství a dospívání Zlín 5O…
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Zl%C3%ADn_Z-50
    modernější ruské akrobat. stroje- například:
    https://www.youtube.com/watch?v=TKqexa3LWQg
    https://www.youtube.com/watch?v=eKLaJDIoWfI
    https://www.youtube.com/watch?v=uSD4UpUmLoQ

    Su-35
    https://www.youtube.com/watch?v=yVlmoNtcyhY
    https://www.youtube.com/watch?v=M_wc04VQXCM

  • Martin (už bez taky m) • 18. červnaec 2015

    tak než a pokud ten komentář vyjde, tak alespoň něco míušných tanců:
    https://www.youtube.com/watch?v=eKLaJDIoWfI
    a něco létající ČSSR historie
    http://www.mojevideo.sk/video/1c30a/rusky_letecky_akrobaticky_tim_2.html

  • Botičky od Diora • 18. červnaec 2015

    Uprchlíci museli přijít, aby bylo na koho svést, v jakém svrabu se ČR nachází.
    Vláda USA nám posílá do země uprchlíky. Jsme tomu rádi. Budeme stavět ploty a opravovat je, každý rok, z evropských dotací. Prooplocujeme se k prosperitě.
    Až nám sem americká vláda nasadí kobylky, budeme zase nakupovat (americké) insekticidy round-up a učit děti zabíjet otravný hmyz.
    Až nám odpálí Temelín, budeme tři dny držet smutek a pak začneme stavět nový, bezpečnější.
    My si vždycky poradíme. Čech se vždycky ohne.

  • merlin • 18. červnaec 2015

    Sio napsal

    @hudryper: nevím, zda jsi tím odborníkem na řízení myslel mě, asi ano, když toho generála Petrova jsem si kromě tebe asi vyslechl jen já.
    Můj názor na celou záležitost KSB a DVTŘ se tříbí a vyvíjí, kritický přístup (snad vyvážený) jsem předvedl v několika delších příspěvcích pod vystoupením Velička, pokud máš zájem.

    mýlíš se, jsem to poslouchala, ve snaze přijít na to, čím tě to tak fascinuje. Abych to neznehodnotila od pasu. Ale bohužel mé výtky k tomu celému zůstávají konzistentní. Nesnáším v teoriích, co se tváří vědecky,, mysteriózní prvky a náznaky o velkém makanú a tajemných a neznámých silách. Taky mi přijde, že je to posbírané, takový eklekticismus a jen si to na hloubku hraje.

  • lomikel • 18. červnaec 2015

    btw. cerna labut (je to takove ordinereni :) bude spise ve zmenach na urovni biosfery, ne sociosfery, pac ta biosfera je porad zaklad. Biosfera bez spolecnosti jo, wobracene ne, tazke i kdyz jak asi vite islam v cr nechci, tak preci jen za vetsi nebezpeci povazuji nezvladnute a nezvladnutene ( ve smyslu osetreni dopadu na biosferu ktera je vyuzivana jako odkladiste odpadu z nedoresenych/nedoresitelnych technologii – neco jako privatizace zisku, zespolecensteni nakladu, jen v daleko zakladnejsi podobe) technologie na kterych vysi previs populace a prevys zivotni urovne. Tohle neobejde zadky system koncpetualizace spolecnosti, prava, leva. Dovolim si parafrazi. Jen dve veci me naplnuji jistotou, smrt jedince a smrt lidske spolecnosti ktera se chova jako plisen v petriho misce Zeme – furt roste.

    Tazke trebas zemetreseni a tsunami je cerna labut, ale Fukusima uz ne, to je jen dusledek lidske povahy.

  • lomikel • 18. červnaec 2015

    merlin napsal
    mýlíš se, jsem to poslouchala, ve snaze přijít na to, čím tě to tak fascinuje. Abych to neznehodnotila od pasu. Ale bohužel mé výtky k tomu celému zůstávají konzistentní. Nesnáším v teoriích, co se tváří vědecky,, mysteriózní prvky a náznaky o velkém makanú atajemných a neznámých silách. Taky mi přijde, že je to posbírané, takový eklekticismus a jen si to na hloubku hraje.

    beru to tak ze to je sociokulturni inovace, ktera jsa cilena na masy, musi objektivne 😉 obsahovat nejake nabozenske prvky pac statisticky je furt vice vericich v bohy nez ateistu. Nejedna se o teorie vedeckou ale o navod k premysleni o sobe a svete ktery snad ma nahradit liberalisus a marxismus, teismus ci jiny ismus.

  • orinoko • 18. červnaec 2015

    Ducatista, ja take diky za srozumitelnou informaci stran letadel. Je to tak. Prazaci naproti me plkli – pan pracuje, kdyz videli tablet. Vysvetlil jsem, ze trolluju. A uz to letalo. Jeden me opravil, ze Fulcrum neni Suchoj, ale MIG, a kdyz jsem zminil ceske zalozaky a jejich aktivitu, tak je to zajimalo vice nez zenske. A ze ty jejich mely velmi reaktivni motory…
    Motory u labuti musim pro Moravu teprve overit.
    Chteli jsme zajit na hraz na muziku, ale vypada to, ze bude bourka. A take se Brnande vratil drive syn z Bogoty. Dnesek zkracujeme, abychom rano byli brzy pouzitelni.
    No a to nejlepsi nakonec. Nad mistem konani zabavy zacal letat dron-trubec. To bylo neco pro me. Vybehl jsem a zacal ho fotit jak o zivot. A ke stolu jsem volal – to jsou trollove z OM!!
    Vrcholem bylo, kdyz dron priletl nade me, snesl se nize a kameru otocil na me. Ja ho fotil, on me natacel. Celkove tam bylo docela halo.
    Timto zdravim Georgiuse z Moravy a hudrypera z hlavniho mesta.
    To byl urcite jejich stroj. A nebyla to cerna labut. Trubec byl bily.
    Pro dnesek … mission is over.

  • vittta • 18. červnaec 2015

    Botičky od Diora napsal

    Uprchlíci museli přijít, aby bylo na koho svést, v jakém svrabu se ČR nachází.
    Vláda USA nám posílá do země uprchlíky. Jsme tomu rádi. Budeme stavět ploty a opravovat je, každý rok, z evropských dotací. Prooplocujeme se k prosperitě.
    Až nám sem americká vláda nasadí kobylky, budeme zase nakupovat (americké) insekticidy round-up a učit děti zabíjet otravný hmyz.
    Až nám odpálí Temelín, budeme tři dny držet smutek a pak začneme stavět nový, bezpečnější.
    My si vždycky poradíme. Čech se vždycky ohne.

    A jak jsou na tom ti, co se neohnuli?
    Předpokládám, že jsou to všichni ostatní, než Češi.
    Miluji tyhle (placené) lámače národní morálky, kteří se (nás) bičují a bičují a….bičují.
    Jediné, čemu se divím, že mezi námi ještě nějací Češi jsou, protože ten (antičeský) tlak je neskutečný, obludný!!!!

  • Georgius z Raduně • 18. červnaec 2015

    merlin napsal
    mýlíš se, jsem to poslouchala, ve snaze přijít na to, čím tě to tak fascinuje. Abych to neznehodnotila od pasu. Ale bohužel mé výtky k tomu celému zůstávají konzistentní. Nesnáším v teoriích, co se tváří vědecky,, mysteriózní prvky a náznaky o velkém makanú atajemných a neznámých silách. Taky mi přijde, že je to posbírané, takový eklekticismus a jen si to na hloubku hraje.

    Merlin, mne to „veledílo“ fascinuje z několika důvodů. Až doposud jsem se domníval, že existují určité hranice, za něž nepůjde ani úplatný takyvědec. Stejně tak jsem byl přesvědčen, že umím odhadnout, čemu jsou vzdělaní lidé ochotni uvěřit. Domníval jsem se také, že umím alespoň přibližně odhadnout počet těch nekriticky důvěřivých a byl jsem klidný. Od jisté doby však každé ráno při holení s údivem hledívám do zrcadla na toho epochálně namyšleného blbce. Můj klid vzal za své a co je mnohem horší – přílet nějaké té černé labutě považuji za jistotu. Dobu jejího příletu se už však neodvažuji věštit. V dnešním světě je možné cokoliv a kdykoliv.

  • Georgius z Raduně • 18. červnaec 2015

    Orinoko, krom pozdravu a přání pěkných zážitků posílám zásadní informace. My Moraváci jsme svým způsobem konzervativci silně nábožensky založení a místo těch módních létajících hračiček pracujeme metodami zděděnými po předcích. Zejména, když nám už od mlada každý velebný pán připomínal, že kam čert nemůže – tam nastrčí ženskou. Proto v souladu s další ověřenou pravdou, místo focení elektronických létajících špiclů, chraňte se raději koňského zadku a ženského předku!

  • Sio • 18. červnaec 2015

    merlin napsal
    mýlíš se, jsem to poslouchala, ve snaze přijít na to, čím tě to tak fascinuje. Abych to neznehodnotila od pasu. Ale bohužel mé výtky k tomu celému zůstávají konzistentní. Nesnáším v teoriích, co se tváří vědecky,, mysteriózní prvky a náznaky o velkém makanú atajemných a neznámých silách. Taky mi přijde, že je to posbírané, takový eklekticismus a jen si to na hloubku hraje.

    Já si věci ujasňuji pomalu a s rychlými a černobílými soudy šetřím. To, co se nelíbilo tobě, se většinou nelíbilo i mně. O tom, co se mi líbilo, jsme prakticky nediskutovali. Přečti si ty mé poněkud delší příspěvky zde:
    http://outsidermedia.cz/michail-velicko-rozmluvy-o-zivote-xii/?show=comments#comment-37772, musíš je bohužel vyhledat, odkazy na jednotlivé komenty nefungují.

  • Alena • 19. červnaec 2015

    poslední odstavec autora
    …………..Kdo chce, může se zatím bát mračen, která jsou vidět, ale větší smysl by mělo se na přílet černé labutě připravovat, začít diverzifikovat naše společenské a ekonomické struktury, protože ve své současné monokultuře jsme velmi zranitelní. Můžeme být připraveni, jde jen o to chtít a umět – umět vymyslet jiné strategie, než zbrojení a utahování šroubů. A to my umíme, zbývá tedy jediné – dovolit si to……….
    Diverzifikace je pojem, používaný v ekonomice. Tedy různorodost v podnikání rozmělňuje rizika. Např. v zemědělství se nezaměřím na jednu plodinu, ale více, a tím mám zaručeno, že alespoň z jedné budu mít výnosy a výdělek.
    Diverzifikace společenské struktury je pro mne pojem neznámý. Autor měl na mysli, že když v české kotlině bude žít 20 % Čechů a zbytek multikulti myšmaš tak nám bude lépe?
    Paradoxně, právě diverzifikace zemědělství poslední doby využívá české a moravské tradice pro zemědělské podnikání- namátkou dovolená na vesnické farmě, cyklostezky, to vše oprašuje naše zvyky a tradice. Přijedou sem cizinci mrknout se na hudbu, která se běžně provozuje, nebo nefalšovanou moravskou písničku? Totéž platí o jídle, oblékání, atd. Právě naše vymezování vůči multikulti světu a návrat ke starý, tradicím přitáhne lidi z celého světa jako vděčné turisty.
    Půvabné je autorovo tvrzení, že monokultura je zranitelná. Právě naopak, protože ji máme po svých předcích ve svém srdci.
    Autor je propagátor multi kulti, ale je začátečník. Jeho argumenty nejsou moc propracované

  • Béda • 19. červnaec 2015

    http://www.novarepublika.cz/2015/07/pplk-mudr-marek-obrteldemonstrace-nd-na.html

    „…Z tohoto důvodu a také proto, že USA, NATO a Evropská unie dopustili, nebo spíše sami způsobili, pravděpodobně cíleně, zničení mnoha států Blízkého a Středního východu a Severní Afriky, máme zde dnes tisíce až desetitisíce a do budoucna jistě statisíce a miliony uprchlíků z těchto oblastí světa. Právem se zlobíme a žádáme satisfakce za to, že Evropa se zmítá v problémech, které s touto nezákonnou a nelegitimní imigrací souvisí. Strach a napětí roste, agresivita a nacistické tendence po celé Evropě jsou toho všeho důsledkem. Je to přesně tak, jak si to světový hegemon a nejen jeho elitářské struktury naplánovaly. My si svůj vztek chceme a možná i budeme vybíjet na uprchlících a viníci si mnou ruce, jak jim jejich plán funguje…..

    A proto přicházím při této příležitosti se svým poselstvím…

    Nedovolme jim to!! Nedovolme vládnoucím evropským, ale ani zdejším českým strukturám, aby nás před našimi zraky postavili do role nacistů, agresorů a hloupých vykonavačů něčí vůle…

    Obraťme svůj hněv vůči viníkům, požadujme po nich, ať řeší situaci na úkor sebe, svých finančně-hospodářských zájmů. Ať realizují to, čím argumentovali, když tyto země ničili – říkali, že těmto zemím přinesou demokracii, svobodu, lidská práva a nezávislost!!! Ptejme se, kde to všechno je, proč je to všechno jinak? Nenechme si brát naši svobodu, mír, bezpečí, národní identitu a stabilitu, ale neberme ji ani druhým….“

  • hudryper • 19. červnaec 2015

    orinoko napsal
    Timto zdravim Georgiuse z Moravy a hudrypera z hlavniho mesta.
    To byl urcite jejich stroj. A nebyla to cerna labut.

    Omyl ! Nešlo o filmování Orinoka,jak si ve svém egoismu namlová,dron byl namířen na tu Brňanku- zřejmý to důvod jeho i naší (OM) spokojenosti s jeho mentální proměnou k lepšímu.
    Myslím že nejen já,ale též Georgius Ti přejeme pořád tak dobrou náladu jako máš v těchto dnech
    a vydařenou dovolenou plnou humoru.

  • Béda • 19. červnaec 2015

    Černá labuť natvrdo! https://www.youtube.com/watch?v=LLtm-3jTJWE

  • Georgius z Raduně • 19. červnaec 2015

    hudryper napsal
    Omyl ! Nešlo o filmování Orinoka,jak si ve svém egoismu namlová,dron byl namířen na tu Brňanku- zřejmý to důvod jeho i naší (OM) spokojenosti s jeho mentální proměnou k lepšímu.
    Myslím že nejen já,ale též Georgius Ti přejeme pořád tak dobrou náladu jako máš v těchto dnech
    a vydařenou dovolenou plnou humoru.

    Hudrypere, vyjádřil jste i můj názor. Orinokovi také já přeji pouze to nejlepší. Jen Vás musím informovat, že to použití zpravodajské techniky nebylo nutné. Pokud byste se s důvěrou obrátil na ÚV strany Moravané, mohl jste s jeho souhlasem obdržet snímky a kontakty na naše vynikající spolupracovnice z řad MBIS (moravské bezpečnostní a informační služby), které jsou již po splnění svého náročného poslání postaveny mimo službu a mají tedy mnohem více praktických zkušeností a dovedností, než ty dosud v službě činné, vynikající zatím hlavně nezdolnou čiperností. Té je totiž, při úvodním rozpracovávání zatvrzelého oponenta znovuobnovení moravského zemského zřízení, třeba opravdu nejvíce. Teprve na změnu politických postojů rozpracovaného budou použity skutečné kádry kategorie VLCH – naše vnadné lamačky charakterů. Boj o bytí či nebytí samosprávné Moravy si žádá právě takovouto bezohlednost!

  • Georgius z Raduně • 19. červnaec 2015

    Béda napsal

    Černá labuť natvrdo! https://www.youtube.com/watch?v=LLtm-3jTJWE

    Bédo, toto je opravdu sólokapr, jehož nevyužít byl neodpustitelný hřích! Opravdu vzácná ukázka skutečného smýšlení našich nových amerických „přátel“!

  • merlin • 20. červnaec 2015

    lomikel – sice rozumím Vašemu postoji, ale nemyslím, že lidi tak nutně potřebují lidi k tomu, jak přemýšlet o světě, jak by se zdálo. Stejně zkušenost nic nenahradí, a ta je individuální
    Georgius z Raduně – myslím aspoň tak půl roku dozadu, dýl si to nepamatuju :-), jste nenapsal nic, s čím bych nemohla v zásadě souhlasit. Černá labuť bude něco podobně roztomilého jako důvod vyhynutí dinosaurů. :-)
    sio – asi si to teda budeme muset někdy probrat podrobněji

  • Georgius z Raduně • 20. červnaec 2015

    merlin napsal

    lomikel – sice rozumím Vašemu postoji, ale nemyslím, želidi tak nutně potřebují lidi k tomu, jak přemýšlet o světě, jak by se zdálo. Stejně zkušenost nic nenahradí, a ta je individuální
    Georgius z Raduně –myslím aspoň tak půl roku dozadu, dýl si to nepamatuju :-), jste nenapsal nic, s čím bych nemohla v zásadě souhlasit. Černá labuť bude něco podobně roztomilého jako důvod vyhynutí dinosaurů.
    sio – asi si to teda budeme muset někdy probrat podrobněji

    Pro mne – Puňťu – a manželku – Matyldu – tak nás před léty podle kresleného seriálu o brontosaurech titulovali naši synové, černá labuť přilétne brzy. Tímto si však nestěžuji – spíš naopak se už začínám těšit, poněvadž skutečně jako z nepochopitelných příčin svoji epochu přežívající brontosaurus si začínám připadat už ráno. Stačí, abych pustil manželce ráno televizi na dvojce, pohlédl na to hejno nad nějakým blafem vzájemně si přikyvujících a neustále se usmívajících culíků a z jejich vygumovaných a duchaprostých tváří ten pocit na mne padne.