Diskuze k článku


  • Vlastimil • 23. března 2017

    Pěkná snůška nesmyslů. Ani náznak konstruktivního myšlení. Zdražíme elektřinu…. Copak už to nědělají?, Zavedeme mýtné kde se dá…. A přitom doprava lidí do práce a z práce z venkova skomírá. Vlaky jezdí v době, kdy je nikdo nepořebuje, autobusy nestaví kde by mohly…. Hezké plány hezké. Ale počítal někdo z navrhovatelů, že jsou letos volby?

  • racek • 23. března 2017

    Jak se ukazuje, hlavní skleníkový plyn je metan a dále vodní pára. Takže nám zakážou pr… a požívat vodu, ev. se mýt. No, jen tak dál. Též na termity a krávy se bude nutno podívat. Měli by začít u sebe.

  • peter. • 23. března 2017

    Významnou mierou sa na tvorbe skleníkových plynov podieľa doprava.Kým u pozemných dopravných prostriedkov je tento problém riešený,tak letecká doprava stojí v tomto trochu bokom.Pritom lietadlo produkuje obrovské množstvo CO2 a to vo výške cca 10 km.Tento skleníkový plyn v tejto výške zostáva dlhodobo a nie je ani splachovaný dažďom.Tento problém je pri prudkom rozvoji leteckej dopravy čoraz významnejší,no napodiv, do „Parížskej dohody o zmene klímy“sa nezmestil.Táto dohoda vstúpila do platnosti 4.novembra minulého roku.Na internete si možno nájsť mapu leteckej prepravy,na ktorej je znázornené,aké obrovské množstvo lietadiel je v každom okamihu vo vzduchu.Píšem o tom len preto,aby sa nestalo to,že zavádzanie opatrení na zníženie skleníkových plynov sa stanú málo účinnými len preto,že sa opomenie nejaký veľmi významný zdroj skleníkových plynov.Pre ilustráciu – vlak na trase Londýn – Paríž vyprodukuje 22 kg CO2.Lietadlo na tej istej trase vyprodukuje až 231 kg tohoto plynu.Zaujme aj hodnotenie leteckých spoločností podľa plnenia ekologických kritérií.Tu zaujímajú ČSA miesto medzi 10 – timi najhoršie hodnotenými spoločnosťami sveta.Ak je produkcia skleníkových plynov naozaj takou hrozbou ako sa uvádza(sú aj názory opačné),tak to treba riešiť komplexne ako celok a nie parciálne.Prospel by aj okamžitý zákaz rúbania dažďových pralesov.

  • idiotronic • 24. března 2017

    peter. napsal
    Prospel by aj okamžitý zákaz rúbania dažďových pralesov.

    Například Japonsko je přelidněné, nebo jinak řečeno , musí dovážet dřevo, proto
    podporuje činnost ozbrojených skupin, které se starají o potlačení aktivit původních obyvatel pralesů , kteří je odmítají opustit. Takový rozměr mají motivy pro vykácení pralesů. (pralesy mají nulovou bilanci CO2, ale jejich hydrologický vliv je planetární)

  • idiotronic • 24. března 2017

    peter. napsal
    Pre ilustráciu – vlak na trase Londýn – Paríž vyprodukuje 22 kg CO2.

    Tohle by mohl vědět právě Peter:
    Kolik železničních stanic je v okrese Svídník? Na jízdních řádech ČD už ŽSR mapy nejsou.

  • zedd • 24. března 2017

    Při současném tempu rozvoje OZE je to v našich podmínkách nesplnitelný cíl. Smrdí to dalším solárním tunelem.

  • peter. • 24. března 2017

    idiotronic napsal
    Tohle by mohl vědět právě Peter:
    Kolik železničních stanic je v okrese Svídník? Na jízdních řádech ČD už ŽSR mapynejsou.

    Idiotronic:
    okres Svidník nemá železničnú stanicu ani železničnú trať.Svidník využíva žel.stanicu v Bardejove.Železnica je aj v okrese Medzilaborce,no tieto mestá(Svidník a Medzilaborce) oddeľujú hory a cesta medzi nimi je tým pádom dlhšia a zložitejšia.Myslím,že sa so železničnou traťou cez svidnícky okres ani neuvažuje.Celý okres tak trpí neúnosnou záťažou kamiónovej prepravy s Poľska na juh a opačne.

  • idiotronic • 24. března 2017

    Peter,díky za informaci.