Diskuze k článku


  • hudryper • 18. ledna 2015

    Vážený PPK ,tento text je Vaše dílo,nebo se na něm ještě někdo kromě Vás podílel ? Pokud jste
    tím autorem Vy sám,pak jste se minul s osobním osudem přinejmenším rádce nějakého panstva.
    Když se těchto zásad drží učitel,dokáže se svými žáky úžasné věci.Třeba je i rozplakat jako ve filmu Obecná škola rozplakal i ty největší darebáky učitel Hnízdo správně podaným příběhem Jana Husa.

  • merlin • 18. ledna 2015

    Vynikající. I Machiavelli by závistí jen tiše zelenal.:-)

  • Sio • 18. ledna 2015

    Ano, tak to je. Musím ocenit i stručnost a srozumitelnost. Velmi dobře napsáno. :-)

  • Hamilbar • 18. ledna 2015

    Není co dodat. Smekám.

  • K. J. • 18. ledna 2015

    Staré indiánské přísloví:
    Ten, kdo vypráví příběhy, vládne světu.

  • Aleš • 18. ledna 2015

    Již před rokem jsem tu inzeroval http://www.ucimesepribehy.cz
    Mocní světa už to dávno pochopili. Ostrůvkům pozitivní „deviace“ vyložit nějaký příběh a je vymalováno.
    PPK- k diskusi pod jiným článkem- ale dám to tu, kvůli souvislosti. Snažil jsem se hodně duhákům vysvětlit, že pokud to prosereme s Ukrajinou a Ruskem, tak se jim už asi nikdy nepodaří uskutečnit jejich představy k přírodě ohleduplného žití. A že podléhání jakékoliv propagandě vzdaluje od smyslu toho, co se snaží ti poctiví dělat.

  • Sio • 18. ledna 2015

    Jedinou obranou proti vylízanosti mozků je vzdělání, které u některých probouzí i schopnost samostatného myšlení. Ovšem … co mi nepřišlo mailem?
    *Učitelství*

    *Pokud si myslíte, že učitelem může být každý,
    kdo 45 minut udrží křídu a moč, jste na omylu. *

    *Dnes verbují do školství důstojníky s výcvikem
    pro přežití v extrémních podmínkách. *

    *Současné učitelství je služba v permanentně
    nepřátelském prostředí bez možnosti obrany.*

    Krizové situace tu jedou na běžícím pásu a
    napětí, stres a adrenalin stříkají jak Niagarské
    vodopády.

    Jedna hodina učitele rovná se tři hodiny v jiné
    práci. Zkuste si to jediný den!

    Vsaďte se, že o velké přestávce se budete cítit
    vyčerpaní, jako byste holýma rukama povalili
    stoletý dub,
    a po odpoledce radši strčíte hlavu lvovi do
    tlamy, než byste si znovu stoupli před tabuli.

    *Chcete učit? *Vítejte v klubu odvážlivců!

    – Cestou za adrenalinovým nářezem si nevšímejte
    dopravního značení – všechny otočené a zasprejované
    značky jsou jen dílem žáků krátících si cestu z
    domova.

    – Zásadně neparkujte před školou, pokud
    nechcete mít urvané stěrače, ucpaný výfuk,
    poplivané sklo.

  • Sio • 18. ledna 2015

    pokračování
    – Jo, ještě před otevřením školy si dojděte na
    záchod. Až tu budou žáci, mohli by vás na WC
    zabarikádovat. Pokud budete nuceni se jít
    vymočit během dne, stoupněte si zády ke dveřím.
    Jinak vás vyfotí mobilem a fotku pověsí na web
    školy.

    – Abyste si to patřičně představili, vybral
    jsem vám 9. třídu v čase, kdy jsou všichni
    přijati na střední školy. Člověk by řekl – proč
    sem vlastně ty vousaté a prsaté děti ještě chodí
    a nezůstanou radši doma, když se stejně odmítají
    učit? No protože je pro ně škola jen druh
    zábavy, estráda, show.

    *Tak, připraveni ke vstupu do třídy? *

    *Totální výtlem*

    Začátek hodiny. Nenechte se zmýlit malým počtem
    žáků v učebně.
    – Zbytek přijde tak za čtvrt hodinky – musí
    nakoupit v Žabce naproti kuřivo, čipsy a redbuly.

    – Když omladina dorazí, vevalí se s ní do třídy
    čmoud trávy, cigár a tabáku z vodních dýmek.

    – Jakmile se žáci usadí, začnou si vyměňovat
    flašky s pitím (pitný režim zaručuje školní řád).

    – Vzduchem létají z první do poslední lavice
    plastové lahve, které se občas za letu srazí.

    „Kreténe, debile, čubko, zmrde!“ ozve se
    obvykle po takové kolizi, což druhá strana
    kvituje slovy:

  • bbb • 18. ledna 2015

    Sio napsal
    Jedinou obranou proti vylízanosti mozků je vzdělání, které u některých

    Také sport, někdy i vhodnější než vzdělávat vzděláváním. Dosud stále žádný Romák v č. reprezentaci.
    http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/video-fotbalovy-klub-aver-roma-chanov-drti-soupere
    „Dva týmy fotbalového klubu Aver Roma Chanov se v první části letošní sezóny neztratily.“

  • Neználek • 18. ledna 2015

    No a to ještě nevíte, za co v těch příbězích jste.

  • Sio • 18. ledna 2015

    bbb napsal
    Také sport, někdy i vhodnější než vzdělávat vzděláváním. Dosud stále žádný Romák v č. reprezentaci.
    http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/video-fotbalovy-klub-aver-roma-chanov-drti-soupere
    „Dva týmy fotbalového klubu Aver Roma Chanov se v první části letošní sezóny neztratily.“

    Samozřejmě, to je bez debat. To, co se ze škol ztrácí, je především výchova. A výchova musí být nedílnou součástí vzdělání, pokud ne, není ani vzdělání. A závodní sport, to je disciplína, kolektivní myšlení, žádné drogy a chlast, méně vysedávání u počítačů.
    Dobrovolné trenéry mládeže by měli vyznamenávat, jejich vliv na další osudy těch dětí se velmi nedoceňuje.

  • merlin • 18. ledna 2015

    PPK já bych si tenhle text s dovolením uložila. Při druhém čtení je to ještě lepší než poprvé, strhující rytmus.

  • PPK • 18. ledna 2015

    Zdravím! Nebyl jsem přítomen, reaguji proto až nyní. Nejprve dík za chválu a pár slov k „pramenům“, z nichž bylo čerpáno. Jsou to: Už poměrně dlouhý vlastní život, pozorování lidí a zejména – občasná zamyšlení nad současnou politikou ve světě i u nás a nad jejími obrazy na OM. Lituji, žádní Indiáni, žádní ideologové falešných projektů údajně jen pozitivních příběhů lidí z EU, žádná moudra pana otrokáře a agenta CIA dalajlámy. Ale to vůbec nevadí. … A proč slovo Příběh? Protože je to Slovo a to uznává i Bible, Korán a další Knihy lidí.

    Jak vidím vývoj „lidské společnosti“ a její poslední fáze, společnosti občanské? Jako nikdy zcela nevysvětlitelný původ jejich existence, jako jejich komunikaci, (sdělování informací a tedy i příběhů), jako pravidla soužití, jako vzájemné vztahy citové i silové, výrobně technologické, právní, atd. Zkrátka občanskou ideologii (včetně různých náboženství a kultů), vědu, technologii a kulturu lidí různých společenství- a nad tím vším zákony přírodní, které nikdy všechny beze zbytku nepoznáme.

    Přiznejme si to. Pan cnemo i Eric Jade mají pravdu. Všichni na Planetě jsme v jádru „xenofobními“, ovšem ale s výjimkou hrstky jedinců, hrstky kterou sjednocuje „náboženství“ světového byznysu. Nám je drahá naše kultura a naše tradice, jim je drahý zisk a jejich peníze. Pokud všichni lidé žijí mírumilovně ve svých hranicích, není co řešit. Leč starověky, středověký i novověký kolonialismus ukázaly, že ta hrstka jedinců, která usiluje vždy jen pomocí válek o světovládu a jejich sluhové a propagandisté, ti jsou tu rozptýleni všude. A jen ti – způsobují války, krev a smrt.

  • PPK • 18. ledna 2015

    A když to nejde všemi těmi nacionalismy a dalšími -ismy, tak zkouší i opak – stěhování národů a multikulturalismus. Proto, aby ty ostatní mohli po celé věky provokovat k válkám, které jim – provokatérům – pak přináší zisk nových zdrojů v koloniích. A proto i vypráví lidem ty své falešné příběhy.

    Tak tedy si pamatujme, co je ve hře především: Náboženství lidí byznysu a sociální důsledky, plynoucí z VÝKLADŮ TOHOTO NÁBOŽENSTVÍ BYZNYSU, které oni ostatním lidem vštěpují a vnucují. A pak i mnoho těch zcela zbytečně mrtvých fanatických a důvěřivých agresorských hlupáků ve vojenských uniformách a dalších mnoha mrtvých – obránců svých původně mírumilovných domovů a svých užitečně výchovných a tvořivých škol, jak správně připomíná Sio.

  • PPK • 18. ledna 2015

    merlin napsal

    PPKjá bych si tenhle text s dovolením uložila. Při druhém čtení je to ještě lepší než poprvé, strhující rytmus.

    Vážená paní merlin, je mi ctí.

  • mirror • 18. ledna 2015

    Článek je bez pochyby vynikající. O důležitosti příběhu svědčí psaní Britských listů v době bombardování Jugoslávie. Tehdy si Čulík se svými čtenáři nerozuměl. Rovněž jeho pokusy hledat hnidy na minulém režimu se mu moc nedařilo. Čulík dokola mlel, že potřebuje příběh, příběh a ještě jednou příběh.
    Církev o důležitosti příběhu přesvědčovat netřeba. S oblibou publikují životopisy svatých, což je také příběh na celý život.

  • Aleš • 19. ledna 2015

    PPK: Ne xenofobie, ale skutečné vlastenectví, tam mnohem spíše bude jádro pudla. Láska k bližnímu, naší zemi, našim tradicím. A vedle toho respektování těch druhých, kteří mají jiné tradice a kulturu a případně i jinou zemi. Xenofobie je o vyvolávání strachu. Přiznávám, že pan cnemo se tentokráte poměrně dost blíží pravdě, ale kolikrát se i v detailu může skrývat ďábel.

  • Gatta • 19. ledna 2015

    Re PPK – obdivuhodné.
    Při čtení se mi vybavil Nový Zákon a … Saint-Exupéry a jeho Citadela.
    Vše co píšete je dokonalá zkratka o lidské povaze a technologii vládnutí.

    Jen na dovětku jsem se zarazil.
    Existence elit a vedení společnosti je nutnost. Nástroj, či mechanismus takového vedení společnosti je také nutnost.
    Otázkou je ovšem vždy a u všeho „účel a smysl“ ! Tedy co s takto získanou mocí a s těmi lidmi uděláte ?
    To je možná úkol pro jiný – vyšší příběh, určený ne pro lidi, ale pro vládce a elity.

  • Aleš • 19. ledna 2015

    PPK: Krásný příklad citoval pan sio. Ta šílená situace ve školství, čeho je následek? Nejenom toho, že jsme nechali vykrást naši kulturu a tradice. Ono se to stalo už bohužel její součástí a je právě díky XENOFOBII, která neumožňuje těm dotyčným z toho vybočit, současnou normou. Vybočit z řady se trestá, nedržet hubu a krok, rýpat a kritizovat vyvolává záchvaty xenofobní hysterie. To je pro ty mladé ještě snad horší zločin, než donést do školy blbej mobil. Namátkově jsem nějaké články z om např. od P.C. Robertse, ale i jiné často týkající se Ruska a Ukrajiny přeposlal někomu, o kom jsem nevěděl, jak moc se nechává klamat oficiální euroatlantskou propagandou. Následovaly většinou dva typy reakcí. Buď mě měli za hlupáka, který se nechává strhnout lživou ruskou propagandou a moc čtu konspirační bludy a hemzy a propadám paranoie. Anebo následoval nenávistný záchvat xenofobní hysterie. Pokud chceme si naši kulturu, tradice, zemi a nás uchovat před mocí náboženství byznysu, nesmíme naši obranu postavit na lži. Přestože je tato lež dost dobře kamuflovaná a vypadá jako pravda a v něčem omezeně může sloužit jako nástroj k šíření pravdy. Napadá mne podobnost s Kristkovou Nordickou lstí. Zkuste se na to podívat i s této stránky.
    Každá stránka mince má rub a líc a chleba dvě kůrky. Pořád Vás mám za geniálního analytika. Ale s tou xenofobií je to zvláštní případ a past, kde jste se nechal nachytat.

  • PPK • 19. ledna 2015

    Gatta napsal

    Re PPK – obdivuhodné.
    Při čtení se mi vybavil Nový Zákon a … Saint-Exupéry a jeho Citadela.
    Vše co píšete je dokonalá zkratka o lidské povaze a technologii vládnutí.

    Jen na dovětku jsem se zarazil.
    Existence elita vedení společnosti je nutnost. Nástroj, či mechanismus takového vedení společnosti je také nutnost.
    Otázkou je ovšem vždy a u všeho„účel a smysl“ !Tedy co s takto získanou mocí a s těmi lidmi uděláte ?
    To je možná úkol pro jiný – vyšší příběh, určený ne pro lidi, ale pro vládcea elity.

    Re Gatta: Díky, vážím si Vašeho hodnocení. Ale nyní k věci: Ano, ten článek, to všechno je zajisté pouze o fázích realizace technologie uchopení moci, ale už nikoliv o následné organizaci života určitého společenského celku. Konec konců, všechno má své pořadí a právní konsekvence. A tak např. i trafika nejprve musí existovat a mít svého majitele a obchodní kooperátory, aby teprve pak mohla mít i svého provozního šéfa, své zákazníky a organizační a prodejní řád zboží.

    Účelem článku tudíž nebyl návod „co se získanou mocí“, ale děj, který
    předchází stavu, než se ta moc nad nějakým nově vzniklým národním objektem (a jeho vnitřním občanským subjektem) začne uplatňovat. A to, „co se získanou mocí“, to by bylo na úplně jiný článek, resp. na knihu. Ano, zajisté máte pravdu, když píšete, že to je úkol pro elity toho vnitřního subjektu – čili elity občanského národa.

    Smysl článku je ve varování, jak to skončí, když takový společenský subjekt, jako je národ, sám se sebou hloupě nechá nějakými nepoctivými duchovními a majetkovými elitami – ekonomicky a právně manipulovat a duchovně vláčet. Elity jej pak mají na lopatě.

  • PPK • 19. ledna 2015

    Aleš napsal

    PPK: Krásný příklad citoval pan sio. Ta šílená situace ve školství, čeho je následek? Nejenom toho, že jsme nechali vykrást naši kulturu a tradice. Ono se to stalo už bohužel její součástí a je právě díky XENOFOBII, která neumožňuje těm dotyčným z toho vybočit, současnou normou. Vybočit z řady se trestá, nedržet hubu a krok, rýpat a kritizovat vyvolává záchvaty xenofobní hysterie. To je pro ty mladé ještě snad horší zločin, než donést do školy blbej mobil. Namátkově jsem nějaké články z om např. od P.C. Robertse, ale i jiné často týkající se Ruska a Ukrajiny přeposlal někomu, o kom jsem nevěděl, jak moc se nechává klamat oficiální euroatlantskou propagandou. Následovaly většinou dva typy reakcí. Buď mě měli za hlupáka, který se nechává strhnout lživou ruskou propagandou a moc čtu konspirační bludy a hemzy a propadám paranoie. Anebo následoval nenávistný záchvat xenofobní hysterie. Pokud chceme si naši kulturu, tradice, zemi a nás uchovat před mocí náboženství byznysu, nesmíme naši obranu postavit na lži. Přestože je tato lež dost dobře kamuflovaná a vypadá jako pravda a v něčem omezeně může sloužit jako nástroj k šíření pravdy. Napadá mne podobnost s Kristkovou Nordickou lstí. Zkuste se na to podívat i s této stránky. Každá stránka mince má rub a líc a chleba dvě kůrky. Pořád Vás mám za geniálního analytika. Ale s tou xenofobií je to zvláštní případ a past, kde jste se nechal nachytat.

    Re Aleš:

    a/ Ano, „ďábel“ je často skrytý v detailu. Takže, pokud jsem napsal „.. Všichni na Planetě jsme v jádru „xenofobními“ .., tak by asi bylo dobré uvážit právě ten detail úvozovek. Nicméně, abych Vás neodbyl pouhou jedinou větou, tak mi dovolte svůj výrok ještě blíže vysvětlit: Máte zajisté pravdu, když píšete, že „.. Xenofobie je o vyvolávání strachu.“

    Položte si, prosím, proto např. tyto pomocné otázky:

    1/ Platí skutečně v ČR vztahy PRÁVNÍ, jež lze analogicky popsat takto? Stát = nemovitost a stavba na ní, občané = majitelé objektu, zahraniční korporace = nájemníci, imigranti = hosté (někdy a jen vyjímečně! i dočasní podnájemníci), politikové = advokát či makléř s nějakou plnou mocí majitele, ministerstva a soudy = údržbáři, domovník nebo vrátný … ?

    2/ Jsou vůbec u nás takto podobně a jasně dány vztahové definice statutů našeho národa a funkcí jeho státu, aby bylo možné hovořit o jeho ryze xenofobní HYSTERII?

    3/ Je logické, např. považovat za samostatný právní vztah státu jeho dílčí situaci ve školství, když vyšší statusy a vztahy politické právně to školství podmiňují?

    anebo jinak:

    4/ Má v přírodě strach tvor silnější z jiného tvora fyzicky slabšího, anebo je tomu naopak? A co udělá ten, který dostane strach? Brání se, anebo utíká?

    5/ Je nutnou podmínkou pro vznik inciativní a aktivní nesnášenlivosti, nenávisti, či dokonce nějakého útoku jedněch lidí proti jiným lidem, strach z těchto lidí, anebo se stane něco úplně jiného, protože je to naopak?

    A jaké budou logické odpovědi? Kdo asi může (nejen) za mnohé nemocné mozky bez trpělivosti koncepčního myšlení, zejména u dnešních mladých lidí? Za mozky, vymyté soudobou havlistickou propagandou? Jsou to výhradně ti mladí lidé sami, anebo za to mohou autoři propagandy? Chápou význam plotu kolem domu?

  • Gatta • 20. ledna 2015

    Re PPK:
    Ano, jak už ocenila merlin, napsal jste bravurní zkratku na téma „mechanismus vzniku moci“ – podobně jako se to pokusil udělat už kdysi, můj oblíbený, Niccolo Machiavelli.
    Nedávno mě Ivan David přivedl na ještě jednu myšlenku ohledně tohoto autora.

    Machiavellimu je dáváno za vinu, že prý byl nemorální, ale to není ten jeho pravý prohřešek kvůli němuž je téměř na indexu.
    NM ve své knize odhalil, že ne naivní zbožná přání a „svatá morálka“, ale pragmatické chování vede k úspěchu a tím na tento postup vládnutí upozornil – myslím na tu historií osvědčenou cestu k moci.
    Ovšam jeho největší „provinění“ bylo a dodnes je to, že toho všeho se dopustil jako plebejec. Naprosto nepatřičně si dovolil přemýšlet o moci a způsobech jak ji dosáhnout a udržet, dovoli si o tom napst knihu a dovolil si dokonce radit Medicejskému knížeti.

    Maciavelliho Vladař tedy není knihou pro vladaře, ty tuto praxi velmi dobře znají, ta kniha je zbraň poznání pro „lid“ – aby pochopil jakým způsobem je mu vládnuto. Podobně jako Marxův Kapitál o tocích peněz … nebo i Váš článek.
    Proto patrně i tolik snahy, ze strany elit, tyto autory odsoudit a zdiskreditovat.
    ***

    Doufám, že o „smyslu a cílech moci“ ještě budeme mít možnost někdy podiskutovat. Dnes bohužel musím končit.