Dejte lidem příběh

 

Dejte lidem příběh a oni mu časem uvěří. Dejte do příběhu nějakou filosofii o smyslu jejich života a oni ji po čase přijmou za vlastní. Vložte do toho příběhu pravidla žití v nějakém Dobru a v boji proti nějakému Zlu a lidé to uvítají jako svůj základ jistot a bezpečí. Přijmou pak už nejen ten Váš příběh, ale i způsob žití v něm a rádi a ochotně začnou plnit jakékoliv povinnosti z toho plynoucí.

Sjednoťte tím systémem a jeho příběhem lidi do společenství na jimi poznaném území a prohlašte sami sebe za posly nějakých bohů na nebi. Lidé vám pak uvěří a rádi si vás zvolí za vůdce. Vůdcové jsou totiž vždy jen posly dobrých zpráv, zejména nesou-li těm druhým naději. I když to svým posluchačům neřeknete, oni si pak sami začnou představovat, že když právě Vy znáte ten Příběh, jeho Smysl a jeho Systém, tak proto musíte znát i budoucnost jejich životů.

Dejte lidem příběh. Příběh jich samých, jejich předků i potomků, jejich protivníků i spojenců. Tohle všechno učiňte a stanete se Mistry, šamany, papeži, generály i Vůdci a Spasiteli svých národů. Zkrátka – přineste jim Ideologii! Ideologii, která dává jim i všemu okolo myšlenkový tvar a silné emoce. Příběh, který jim objasní jejich minulost, ukáže pravidla soužití a dá najevo, že bezpečně zná i jejich budoucnost.

Sepište ten příběh do Knihy, vymyslete si historii těch, k nimž promlouváte a tím jim dáte jejich Náboženství. Dejte jim to náboženství a oni se rádi stanou Vašimi vojáky víry, Vašimi stoupenci a dobrovolnými služebníky. A to jenom za tu víru, kterou jste jim přinesl, se mnozí dokonce i stanou nejen Vašimi oddanými otroky, ale třebas i nejkrutějšími a fanatickými vrahy. Otroky a vrahy, kteří vždy ochotně a radostně vyplní všechny Vaše rozkazy, dnešní i ty budoucí.

Dejte lidem příběh a dali jste jim nejen smysl života a náboženství, ale přinesli jste jim i pocit spravedlnosti a bezpečí v systému jejich představ obecného a přirozeného práva. Zkrátka, zakotvili jste jim do životů politiku a zároveň jste se i stali vynálezci propagandy.

A ještě něco: Zapomeňte na dosavadní realitu! Od této chvíle totiž, budete-li chtít, tak všechny ty lidi už máte na lopatě…

Foto: zdroj

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
23 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hudryper
hudryper
18. 1. 2015 8:16

Vážený PPK ,tento text je Vaše dílo,nebo se na něm ještě někdo kromě Vás podílel ? Pokud jste
tím autorem Vy sám,pak jste se minul s osobním osudem přinejmenším rádce nějakého panstva.
Když se těchto zásad drží učitel,dokáže se svými žáky úžasné věci.Třeba je i rozplakat jako ve filmu Obecná škola rozplakal i ty největší darebáky učitel Hnízdo správně podaným příběhem Jana Husa.

merlin
merlin
18. 1. 2015 9:15

Vynikající. I Machiavelli by závistí jen tiše zelenal.:-)

Sio
Sio
18. 1. 2015 9:27

Ano, tak to je. Musím ocenit i stručnost a srozumitelnost. Velmi dobře napsáno. :-)

Hamilbar
Hamilbar
18. 1. 2015 9:36

Není co dodat. Smekám.

K. J.
K. J.
18. 1. 2015 12:36

Staré indiánské přísloví:
Ten, kdo vypráví příběhy, vládne světu.

Aleš
Aleš
18. 1. 2015 13:45

Již před rokem jsem tu inzeroval http://www.ucimesepribehy.cz
Mocní světa už to dávno pochopili. Ostrůvkům pozitivní „deviace“ vyložit nějaký příběh a je vymalováno.
PPK- k diskusi pod jiným článkem- ale dám to tu, kvůli souvislosti. Snažil jsem se hodně duhákům vysvětlit, že pokud to prosereme s Ukrajinou a Ruskem, tak se jim už asi nikdy nepodaří uskutečnit jejich představy k přírodě ohleduplného žití. A že podléhání jakékoliv propagandě vzdaluje od smyslu toho, co se snaží ti poctiví dělat.

Sio
Sio
18. 1. 2015 15:37

Jedinou obranou proti vylízanosti mozků je vzdělání, které u některých probouzí i schopnost samostatného myšlení. Ovšem … co mi nepřišlo mailem? *Učitelství* *Pokud si myslíte, že učitelem může být každý, kdo 45 minut udrží křídu a moč, jste na omylu. * *Dnes verbují do školství důstojníky s výcvikem pro přežití v extrémních podmínkách. * *Současné učitelství je služba v permanentně nepřátelském prostředí bez možnosti obrany.* Krizové situace tu jedou na běžícím pásu a napětí, stres a adrenalin stříkají jak Niagarské vodopády. Jedna hodina učitele rovná se tři hodiny v jiné práci. Zkuste si to jediný den! Vsaďte se, že o… Číst vice »

Sio
Sio
18. 1. 2015 15:39

pokračování – Jo, ještě před otevřením školy si dojděte na záchod. Až tu budou žáci, mohli by vás na WC zabarikádovat. Pokud budete nuceni se jít vymočit během dne, stoupněte si zády ke dveřím. Jinak vás vyfotí mobilem a fotku pověsí na web školy. – Abyste si to patřičně představili, vybral jsem vám 9. třídu v čase, kdy jsou všichni přijati na střední školy. Člověk by řekl – proč sem vlastně ty vousaté a prsaté děti ještě chodí a nezůstanou radši doma, když se stejně odmítají učit? No protože je pro ně škola jen druh zábavy, estráda, show. *Tak, připraveni… Číst vice »

bbb
bbb
18. 1. 2015 16:11

Sio napsal
Jedinou obranou proti vylízanosti mozků je vzdělání, které u některých

Také sport, někdy i vhodnější než vzdělávat vzděláváním. Dosud stále žádný Romák v č. reprezentaci.
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/video-fotbalovy-klub-aver-roma-chanov-drti-soupere
„Dva týmy fotbalového klubu Aver Roma Chanov se v první části letošní sezóny neztratily.“

Neználek
Neználek
18. 1. 2015 16:33

No a to ještě nevíte, za co v těch příbězích jste.

Sio
Sio
18. 1. 2015 16:52

bbb napsal
Také sport, někdy i vhodnější než vzdělávat vzděláváním. Dosud stále žádný Romák v č. reprezentaci.
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/video-fotbalovy-klub-aver-roma-chanov-drti-soupere
„Dva týmy fotbalového klubu Aver Roma Chanov se v první části letošní sezóny neztratily.“

Samozřejmě, to je bez debat. To, co se ze škol ztrácí, je především výchova. A výchova musí být nedílnou součástí vzdělání, pokud ne, není ani vzdělání. A závodní sport, to je disciplína, kolektivní myšlení, žádné drogy a chlast, méně vysedávání u počítačů.
Dobrovolné trenéry mládeže by měli vyznamenávat, jejich vliv na další osudy těch dětí se velmi nedoceňuje.

merlin
merlin
18. 1. 2015 16:56

PPK já bych si tenhle text s dovolením uložila. Při druhém čtení je to ještě lepší než poprvé, strhující rytmus.

PPK
PPK
18. 1. 2015 17:01

Zdravím! Nebyl jsem přítomen, reaguji proto až nyní. Nejprve dík za chválu a pár slov k „pramenům“, z nichž bylo čerpáno. Jsou to: Už poměrně dlouhý vlastní život, pozorování lidí a zejména – občasná zamyšlení nad současnou politikou ve světě i u nás a nad jejími obrazy na OM. Lituji, žádní Indiáni, žádní ideologové falešných projektů údajně jen pozitivních příběhů lidí z EU, žádná moudra pana otrokáře a agenta CIA dalajlámy. Ale to vůbec nevadí. … A proč slovo Příběh? Protože je to Slovo a to uznává i Bible, Korán a další Knihy lidí. Jak vidím vývoj „lidské společnosti“ a… Číst vice »

PPK
PPK
18. 1. 2015 17:01

A když to nejde všemi těmi nacionalismy a dalšími -ismy, tak zkouší i opak – stěhování národů a multikulturalismus. Proto, aby ty ostatní mohli po celé věky provokovat k válkám, které jim – provokatérům – pak přináší zisk nových zdrojů v koloniích. A proto i vypráví lidem ty své falešné příběhy. Tak tedy si pamatujme, co je ve hře především: Náboženství lidí byznysu a sociální důsledky, plynoucí z VÝKLADŮ TOHOTO NÁBOŽENSTVÍ BYZNYSU, které oni ostatním lidem vštěpují a vnucují. A pak i mnoho těch zcela zbytečně mrtvých fanatických a důvěřivých agresorských hlupáků ve vojenských uniformách a dalších mnoha mrtvých –… Číst vice »

PPK
PPK
18. 1. 2015 17:03

merlin napsal

PPKjá bych si tenhle text s dovolením uložila. Při druhém čtení je to ještě lepší než poprvé, strhující rytmus.

Vážená paní merlin, je mi ctí.

mirror
mirror
18. 1. 2015 17:18

Článek je bez pochyby vynikající. O důležitosti příběhu svědčí psaní Britských listů v době bombardování Jugoslávie. Tehdy si Čulík se svými čtenáři nerozuměl. Rovněž jeho pokusy hledat hnidy na minulém režimu se mu moc nedařilo. Čulík dokola mlel, že potřebuje příběh, příběh a ještě jednou příběh.
Církev o důležitosti příběhu přesvědčovat netřeba. S oblibou publikují životopisy svatých, což je také příběh na celý život.

Aleš
Aleš
19. 1. 2015 6:35

PPK: Ne xenofobie, ale skutečné vlastenectví, tam mnohem spíše bude jádro pudla. Láska k bližnímu, naší zemi, našim tradicím. A vedle toho respektování těch druhých, kteří mají jiné tradice a kulturu a případně i jinou zemi. Xenofobie je o vyvolávání strachu. Přiznávám, že pan cnemo se tentokráte poměrně dost blíží pravdě, ale kolikrát se i v detailu může skrývat ďábel.

Gatta
Gatta
19. 1. 2015 7:36

Re PPK – obdivuhodné.
Při čtení se mi vybavil Nový Zákon a … Saint-Exupéry a jeho Citadela.
Vše co píšete je dokonalá zkratka o lidské povaze a technologii vládnutí.

Jen na dovětku jsem se zarazil.
Existence elit a vedení společnosti je nutnost. Nástroj, či mechanismus takového vedení společnosti je také nutnost.
Otázkou je ovšem vždy a u všeho „účel a smysl“ ! Tedy co s takto získanou mocí a s těmi lidmi uděláte ?
To je možná úkol pro jiný – vyšší příběh, určený ne pro lidi, ale pro vládce a elity.

Aleš
Aleš
19. 1. 2015 7:49

PPK: Krásný příklad citoval pan sio. Ta šílená situace ve školství, čeho je následek? Nejenom toho, že jsme nechali vykrást naši kulturu a tradice. Ono se to stalo už bohužel její součástí a je právě díky XENOFOBII, která neumožňuje těm dotyčným z toho vybočit, současnou normou. Vybočit z řady se trestá, nedržet hubu a krok, rýpat a kritizovat vyvolává záchvaty xenofobní hysterie. To je pro ty mladé ještě snad horší zločin, než donést do školy blbej mobil. Namátkově jsem nějaké články z om např. od P.C. Robertse, ale i jiné často týkající se Ruska a Ukrajiny přeposlal někomu, o kom… Číst vice »

PPK
PPK
19. 1. 2015 18:05

Gatta napsal Re PPK – obdivuhodné. Při čtení se mi vybavil Nový Zákon a … Saint-Exupéry a jeho Citadela. Vše co píšete je dokonalá zkratka o lidské povaze a technologii vládnutí. Jen na dovětku jsem se zarazil. Existence elita vedení společnosti je nutnost. Nástroj, či mechanismus takového vedení společnosti je také nutnost. Otázkou je ovšem vždy a u všeho„účel a smysl“ !Tedy co s takto získanou mocí a s těmi lidmi uděláte ? To je možná úkol pro jiný – vyšší příběh, určený ne pro lidi, ale pro vládcea elity. Re Gatta: Díky, vážím si Vašeho hodnocení. Ale nyní k… Číst vice »

PPK
PPK
19. 1. 2015 18:38

Aleš napsal PPK: Krásný příklad citoval pan sio. Ta šílená situace ve školství, čeho je následek? Nejenom toho, že jsme nechali vykrást naši kulturu a tradice. Ono se to stalo už bohužel její součástí a je právě díky XENOFOBII, která neumožňuje těm dotyčným z toho vybočit, současnou normou. Vybočit z řady se trestá, nedržet hubu a krok, rýpat a kritizovat vyvolává záchvaty xenofobní hysterie. To je pro ty mladé ještě snad horší zločin, než donést do školy blbej mobil. Namátkově jsem nějaké články z om např. od P.C. Robertse, ale i jiné často týkající se Ruska a Ukrajiny přeposlal někomu,… Číst vice »

Gatta
Gatta
20. 1. 2015 7:13

Re PPK: Ano, jak už ocenila merlin, napsal jste bravurní zkratku na téma „mechanismus vzniku moci“ – podobně jako se to pokusil udělat už kdysi, můj oblíbený, Niccolo Machiavelli. Nedávno mě Ivan David přivedl na ještě jednu myšlenku ohledně tohoto autora. Machiavellimu je dáváno za vinu, že prý byl nemorální, ale to není ten jeho pravý prohřešek kvůli němuž je téměř na indexu. NM ve své knize odhalil, že ne naivní zbožná přání a „svatá morálka“, ale pragmatické chování vede k úspěchu a tím na tento postup vládnutí upozornil – myslím na tu historií osvědčenou cestu k moci. Ovšam jeho… Číst vice »