Diskuze k článku


  • Sio • 14. ledna 2015

    Čajíček. Pokud složíme elektrárnu z lidí šlapajících na kole připojeném ke generátoru tak to máme max 100W výkonu na jednoho člověka. Na 1000 MWh blok Temelína potřebujeme … moment … 10 miliónů lidí najednou. Na tři směny … nejméně 30 miliónů sportovně zdatných lidí. Dáme práci nejen všem v ČR, dáme práci všem nezaměstnaným v EU. Stačí jen zrušit jeden blok Temelína! Při minimální mzdě v Česku bude 1 kWh stát jen … asi 1000 Kč. Cha! A kde jsou teď Němci? Byli by moc drazí, zkrachují.

  • hudryper • 14. ledna 2015

    Dřív než sem skočí rovnýma nohama zastánci jádra,dovolím si vašnosty seznámit s dalším zajímavým nápadem,který by jim nemusel až tak vadit :
    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/5362-novy-vetrny-strom-produkuje-energii-temer-bez-hluku

  • K. J. • 14. ledna 2015

    Sio napsal

    Čajíček. Pokud složíme elektrárnu z lidí šlapajících na kole připojeném ke generátoru tak to máme max 100W výkonu na jednoho člověka. Na 1000 MWh blok Temelína potřebujeme … moment … 10 miliónů lidí najednou. Na tři směny … nejméně 30 miliónů sportovně zdatných lidí. Dáme práci nejen všem v ČR, dáme práci všem nezaměstnaným v EU. Stačí jen zrušit jeden blok Temelína! Při minimální mzdě v Česku bude 1 kWh stát jen … asi 1000 Kč. Cha! A kde jsou teď Němci? Byli by moc drazí, zkrachují.

    Sio, vy jste génius. Právě jste vyřešil problém s muslimskými imigranty. Vymyslel jste pro ně naprosto geniální práci a společenské uplatnění. A vlastně nejenom pro ně. Napadají mě další… Dvě mouchy jednou ranou.

  • r.m. • 14. ledna 2015

    aby mohli ještě pár let těžit ztrátové a špinavé uhlí … koncentrované uhlovodíky jen tak něco nepřekoná zelení soudruzi
    nejdřív se musí na severu dokutat do dna bývalého třetihorního jezera aby se mohlo zaplavit jako severočeské moře, tomu brání právě ty slisovaný lesy poté, co ujely Krušný hory do zlomu pod ním

  • K. J. • 14. ledna 2015

    V Německu dávají obnovitelné zdroje energie práci pro 360 tisíc lidí. + šílené dotace
    A pak se Němci můžou posrat, že mají po Dánsku druhou nejdražší elektřinu v Evropě. Gratuluji jim k tomuto úspěchu.

    Neposkvrněné početí zeleného mesiáše z lůna nadnárodních korporací:
    http://www.enviweb.cz/clanek/energie/99312/solarni-panely-mohou-skodit-vice-nez-uhli

    http://technet.idnes.cz/jak-se-pocita-cena-elektriny-d12-/tec_technika.aspx?c=A140204_234241_tec_technika_mla

    http://hp.ujf.cas.cz/~wagner/popclan/energetika/reakce_rozhovor_Zajicek.htm

    http://technet.idnes.cz/co-znamena-tezby-plynu-z-bridlic-pro-ceskou-republiku-jak-probiha-a-co-prinasi-1xm-/tec_technika.aspx?c=A120411_165226_tec_technika_mla

    http://technet.idnes.cz/ceska-a-nemecka-energetika-musime-si-pomahat-jak-presne-p1r-/veda.aspx?c=A131223_121543_veda_mla

    http://technet.idnes.cz/obnovitelne-zdroje-cesko-nemecko-dq4-/veda.aspx?c=A131103_182539_veda_mla

    http://technet.idnes.cz/co-ma-delat-ceska-energetika-dp0-/veda.aspx?c=A130226_122647_veda_mla

    http://neviditelnypes.lidovky.cz/nemecko-problematicke-tepny-energeticke-transformace-ppa-/p_ekonomika.aspx?c=A140210_165917_p_ekonomika_wag

    http://www.cenyenergie.cz/zelena-energie-kolik-stoji-cista-elektrina/

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Obnoviteln%C3%BD_zdroj_energie

    http://www.czechfreepress.cz/cfp-doporucuje/nove-technologie-ktere-by-zachranily-svet-jsou-americany-zakazany.html

    http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=http://www.apfn.org/apfn/magnetic_motor.htm&prev=search

    PS: Nejsem fanatickým zastáncem jádra, ale pouze matematiky a zdravého rozumu v pragmatické kombinaci, místo „zeleného terorismu“ (zejména na peněženky odběratelů).

  • cnemo • 14. ledna 2015

    Rytí rýčem by zaměstnalo 50x víc lidí, než když použijete pluh. Měli bychom s tím začít:)

    https://nautilus2.wordpress.com/2015/01/14/zelena-modlitba-ateistova/

  • r.m. • 14. ledna 2015

    cnemo napsal
    Rytí rýčem by zaměstnalo 50x víc lidí

    abys na to jednou překvapeně nekoukal sám, pracovní skupiny Krumpáče a lopaty jsou v plánu

  • Neználek • 14. ledna 2015

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/358588-evropa-resi-emise-rtuti-vznikajici-pri-kremacich-aktiviste-navrhuji-trhani-zubu.html

    Přitom existuje jednoduché a ekologické řešení – kompostování.

  • Sio • 14. ledna 2015

    K. J. napsal
    Sio, vy jste génius. Právě jste vyřešil problém s muslimskými imigranty. Vymyslel jste pro ně naprosto geniální práci a společenské uplatnění. A vlastně nejenom pro ně. Napadají mě další… Dvě mouchy jednou ranou.

    A to jsem ještě zapomněl, že je k tomu nutná administrativa. Účetní, daňoví poradci šéfové, šéfové šéfů, šéfévé šéfů šéfů … a pak ještě pobočné zisky. Třeba výrobci kol se napakují. Bude potřeba udělat konkurzy atd. Prostě práce pro všechny.

  • cnemo • 14. ledna 2015

    Neználek napsal

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/358588-evropa-resi-emise-rtuti-vznikajici-pri-kremacich-aktiviste-navrhuji-trhani-zubu.html

    Přitom existuje jednoduché a ekologické řešení – kompostování.

    Jo, četl jsem tu srandu. Tak ještě bude na povel tmavozelených hanobit mrtvoly. Hlavně, že vypustiti mezi lidi ohromné množství rtuti, když zakázali obyčejné žárovky.

  • Sio • 14. ledna 2015

    cnemo napsal

    Rytí rýčem by zaměstnalo 50x víc lidí, než když použijete pluh. Měli bychom s tím začít:)

    https://nautilus2.wordpress.com/2015/01/14/zelena-modlitba-ateistova/

    To je ale zatracená dřina. Máte ponětí, jak je takový zlatý rýč těžký?

  • Sio • 14. ledna 2015

    cnemo napsal
    Jo, četl jsem tu srandu. Tak ještě bude na povel tmavozelených hanobit mrtvoly. Hlavně, že vypustiti mezi lidi ohromné množství rtuti, když zakázali obyčejné žárovky.

    To je jenom reklama na odlučovače na komíny krematorií.

  • mirror • 14. ledna 2015

    Nenápadně si dovoluji upozornit, že větrníky vyzařují infrazvuk (opak ultrazvuku), který sice neslyšíme, ale lidskému tělu škodí. Naše hygienické normy neznají pro hladinu infrazvuku limity na rozdíl od norem německých. Také se povídá, že infrazvuk škodí mužské potenci. Pánové, buďte opatrní a neunáhlete se.

  • K. J. • 14. ledna 2015

    Sio napsal
    A to jsem ještě zapomněl, že je k tomu nutná administrativa. Účetní, daňoví poradci šéfové, šéfové šéfů, šéfévé šéfů šéfů … a pak ještě pobočné zisky. Třeba výrobci kol se napakují. Bude potřeba udělat konkurzy atd. Prostě práce pro všechny.

    Napadá mě jediný ZELENÝ háček! Ti šlapači spotřebují zvýšenou fyzickou prací více kyslíku a vyprodukují více CO2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A to nám kurva drát, ale zase oteplí planetu! A nedej bože, aby si u toho uprdli a vypustili krapet metanu… To nás vrací opět na začátek. Leda, leda, že by možná u každého mohl stát nějaký regulátorčík, který by ho vždy méně, či více přiškrcoval, podle aktuálních dat z klimatického panelu. Další pracovní místa na světě.

    A jak se nám to nabaluje a pracovní místa rostou, tak nesmíme zapomenout na hlídání korupce…

  • K. J. • 14. ledna 2015

    Neználek napsal

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/358588-evropa-resi-emise-rtuti-vznikajici-pri-kremacich-aktiviste-navrhuji-trhani-zubu.html

    Přitom existuje jednoduché a ekologické řešení – kompostování.

    To aby se člověk, který se celý život bojí zubaře bál umřít, při představě, že mu po smrti surově vyrvou všechny zuby.
    Humánním řešením by ovšem bylo, zlepšit zubní péči pro obyvatelstvo takovým způsobem, aby lidem vypadaly všechny zuby ještě za živa. Zároveň je to absolutně ekologické a levné.

  • K. J. • 14. ledna 2015

    Mám pocit, že nejpřínosnější a hlavně NEJEKOLOGIČTĚJŠÍ počin lidstva, pro tuto planetu, by byla jeho kolektivní a 100% sebevražda. Snad se jednou najde nějaký zodpovědný aktivista, který se toho s chutí ujme.

  • hudryper • 14. ledna 2015

    A to všude tvrdím,že máme na OM nejlepší a kultivovanou diskusi ! Ten humor na účet utečenců
    se mi,pánové,vůbec nelíbí. Je to poněkud pokleslá zábava nadlidí pohrdajících neštěstím druhých.

  • idiotronic • 15. ledna 2015

    Neználek napsal

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/358588-evropa-resi-emise-rtuti-vznikajici-pri-kremacich-aktiviste-navrhuji-trhani-zubu.html

    Přitom existuje jednoduché a ekologické řešení – kompostování.

    Hlavním-šiřitelem-rtuti-je-el.Chvaletice.(v-té-zlé-formě-prachoplynové)

  • idiotronic • 15. ledna 2015

    Otázka:Kolik-státního-dluhu-splácejí-OZE?(fosilní-elektrárny-splácejí)

  • Sio • 15. ledna 2015

    hudryper napsal

    A to všude tvrdím,že máme na OM nejlepší a kultivovanou diskusi ! Ten humor na účet utečenců
    se mi,pánové,vůbec nelíbí. Je to poněkud pokleslá zábava nadlidí pohrdajících neštěstím druhých.

    Co byste čekal o smějících se bestií? Nic jim není svaté. I páter Halík to už zjistil.

  • cnemo • 15. ledna 2015

    hudryper napsal

    Dřív než sem skočí rovnýma nohama zastánci jádra,dovolím si vašnosty seznámit s dalším zajímavým nápadem,který by jim nemusel až tak vadit :
    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/5362-novy-vetrny-strom-produkuje-energii-temer-bez-hluku

    Já opravdu nevím, jestli mne zkoušíte nebo si děláte srandu. To jako že místo živých stromů v parcích, na zahradách a podél ulic bude mít takové mechanické strojky s výkonem tak okolo 100-200W/ks (když fouká)? Upozorňuji, výkon jednoho bloku Temelína je 1 GW. Dobře, budu optimista 0,5kW/ks (ale nevěřím), to je 2 miliony takových stromů, když fouká. Mějme rozměr koruny 5m, pak pro celkem 4 plánované bloky Temelína potřebuje cca 2/5 katastrálního území Prahy – tedy když fouká. Pochopte prosím rozměr problému, zvaného energetika. A OZE si můžeme hrát podle libosti, ale pak potřebujeme něco, to tu energii skutečně vyrobí, abychom tyto hrádky mohli dál provozovat:)

  • Aleš • 15. ledna 2015

    hudryper: To je jednoduché. Kultivovaná diskuse na om probíhá ještě tak ohledně červených karet. Ale když jde o hypotetickou změnu finančních toků generovanou změnou v stereotypu uvažování, který se běžně nápadně hodí k udržení finančních toků vstříc mocným a bohatým, jde do tuhého. Ti, jež ten stereotyp i proti vlastním zájmům nechtějí překonat, jsou totiž v podstatě pobouřeni, že aniž bychom jim to někdy řekli, jim tím dle jejich způsobu uvažování naznačujeme, že jsou natvrdlí se pořád dokola na všechno dívat s omezeným úhlem pohledu. (A ti, jež se pobouřeni necítí, ale názorově s takovými nadále souzní, jsou tak mocnými dál využíváni ke svým plánům.) Nejsem sice psycholog, ale mnoho indicií mi říká, že někde tady může být taky jedno z jader pudla. Některé změny nám blokuje banda psychoušů někde za mořem, ale některé máme na dosah, ale díky cyklení v bludném kruhu, kterému pomáhá propaganda, se k nim ne a ne dostat. Salámová destruktivní metoda vůči případným změnám jen oddaluje změny budoucí a pomáhá současným parazitům se držet déle u moci. Ten větrný strom, to by mohlo být zajímavé pro oblasti s menší stabilitou proudění vzduchu jako u nás. Nemuseli by být ani ve všech 6tisících katastrálních územích a zanechali by významnou stopu v energetickém mixu.
    A to se jistě pan cnemo nekouká na balíky slámy a sena hnijící u usedlostí a statků. Buď bychom mohli zvýšit počet kusů dobytka a čili i materiálu do bioplynek nebo přímo hmotu, o kterou jinak nebude zájem, přímo v nich nebo v jiných energoblocích využívat. Na dotace se dá dohlédnout tak, abychom tím jen nedotovali ropnou či jadernou lobby. (Energie vyrobená musí být významně vyšší než spotřebovaná na sklizeň, dopravu a výrobu).

  • Aleš • 15. ledna 2015

    A to sem zapomněl na pobouření těch, kterých se asi bytostně dotýká omezení byznysu v podobě parazitismu. Když aktivista ovlivní přísun nějaké té miliardy parazitům, to už vyvolá ryzí nenávist. Tu nenávist jsou pak schopni přenést i na své slouhy či příbuzné a známé.

  • Alena • 15. ledna 2015

    této problematice tak dalece nerozumím. Existuje nestranná analýza, kolik energie budeme potřebovat do budoucna s výhledem, že můžeme přijít o ruský plyn? Vždyť energie je limitující pro jakýkoliv průmysl a technologický pokrok. Takže- stačí alternativní zdroje na náš průmysl? Pokud ano, není co řešit. Pokud ne, je tento článek zbytečný.

  • Martin (už bez taky m) • 15. ledna 2015

    Fajn, hudryperem inzerovaný „větrný strom“ by mohl být zajímavý! Údajně existují i větrné elektrárny se spirálovým listem. Jistěže nemohou a nesmí nahradit skutečné stromy, musí se zohlednit riziko zabíjení ptáků (pokud by tvořily souvislé linie). Ale pro venkov či menší sídla ve výhodných oblastech to opravdu může být zajímavé. Snížilo by to ekonomické znevýhodnění malých rozptýlených sídel.
    Připomínám, že jsem odpůrce nastavení současných dotací na OZE, stejně tak zejména velkých větrníků. Že jich například od Oderských vrchů po Rychlebské hory nemáte oněch proklamovaných 250 cca 150 m vysokých turbín, za to vděčíte zejména několika „ekoteroristům“…
    U fotovoltaiky nutno rozlišovat a je třeba opravdu zohledňovat emise při výrobě – a něco co produkuje x krát účinnější skleníkové plyny nevyrábět!
    Ale: vývoj pokračuje, a tuším nejen v USA se zkouší úplně nová technologie založená na „tištění“ plátů s maximalizací zvětšení aktivního povrchu, či dokonce využití „fotomikroorgnismů“.
    V podstatě opět jen nápodoba přírodních struktur.
    OZE současnosti asi opravdu neřeší velké superaglomerace a obrovské výrobní příkony. Ale: tyto jsou často tak jako tak jen problémem (nic proti rozumné míře výroby a spotřeby, to není o loučích a jeskyních), který bude třeba řešit i z jiných důvodů (odpady, nároky na vodu, znečištěná voda, doprava doporavní stavby, atd..).
    Přimlouval bych se za poctivou kritiku i OZE tak, aby STIMULOVALA efektivnější, nápaditější a šetrnou výrobu či produkci. Navrhuji tedy všem technikům a strojařům aby pouvažovali jak OZE technologickou inovací zlepšit, a ne je bezhlavě zatracovat. Také k výrobě a potřebě energie pro ni: ano potřebné výrobě, ale copak vy nevíte o případech, kdy si výroba obrovských množství šuntů přímo VYNUCUJE výrobu jinak zbytné energie?!

  • Alena • 15. ledna 2015

    je zbytečný z důvodu, že drobní spotřebitelé musí být ždímáni, podobně jako v našem systému exekucí. Jinak by tu nebyly fotovoltaické lány na zemi, ale na každé střeše rodinného domu

  • fajt • 15. ledna 2015

    http://www.zvedavec.org/vezkratce/9681/

    mozna je uz na case v Evrope spustit vsechny mozne i nemozne varianty nahradnich zdroju energie – a nemusi byt ani moc ciste, i kdyz otrocka prace ne-lidi je v Evrope stale povazovana za ryzi kapitalismus s lidskou tvari. ..)

  • cnemo • 15. ledna 2015

    Aleš napsal

    A to sem zapomněl na pobouření těch, kterých se asi bytostně dotýká omezení byznysu v podobě parazitismu. Když aktivista ovlivní přísun nějaké té miliardy parazitům, to už vyvolá ryzí nenávist. Tu nenávist jsou pak schopni přenést i na své slouhy či příbuzné a známé.

    Aleši a Koperník, to byla taky žena:) Mě fascinuje ta neúcta k fyzikálním zákonům a k okolní realitě. Všichni žvaní o OZE, jejich úspěších, levnosti a ekologičnosti. Když ale jdete po libovolném takovém projektu zjistíte, že část je nevyrobí ani energii pro vlastní výrobu (většina biopalivových projektů) nebo je to možné jen za velkých subvencí nebo je to nestabilní zdroj. O ekologických škodách, spojených s OZE, které se raději nemluví. Solární panely zlevnily ne díky inovaci, či masovější výrobě, ale z důvodu přesunu výroby do Číny a jiných zemí s nízkou ochranou pracovníků a katastrofální ekologickou kulturou. Čisté ekoněmecko prostě touto cestou vyváží své ekologické škody do jiných zemí ale celoplanetárně je to v lepším případě pořád stejné.

    Na OZE není nic „demokratického“, je to korporátní projekt nejvyšších světových elit. Jedná o jednu nejsmělejších krádeží v lidských dějinách, kdy korporace zapojí do ždímání občanů jejich vlastní státy a už jen inkasují.

  • Aleš • 15. ledna 2015

    Martin (už bez taky m) napsal

    Fajn, hudryperem inzerovaný „větrný strom“ by mohl být zajímavý! Údajně existují i větrné elektrárny se spirálovým listem. Jistěže nemohou a nesmí nahradit skutečné stromy, musí se zohlednit riziko zabíjení ptáků (pokud by tvořily souvislé linie). Ale pro venkov či menší sídla ve výhodných oblastech to opravdu může být zajímavé. Snížilo by to ekonomické znevýhodnění malých rozptýlených sídel.
    Připomínám, že jsem odpůrce nastavení současných dotací na OZE, stejně tak zejména velkých větrníků. Že jich například od Oderských vrchů po Rychlebské hory nemáte oněch proklamovaných 250 cca 150 m vysokých turbín, za to vděčíte zejména několika „ekoteroristům“…
    U fotovoltaiky nutno rozlišovat a je třeba opravdu zohledňovat emise při výrobě – a něco co produkuje x krát účinnější skleníkové plyny nevyrábět!
    Ale: vývoj pokračuje, a tuším nejen v USA se zkouší úplně nová technologie založená na „tištění“ plátů s maximalizací zvětšení aktivního povrchu, či dokonce využití „fotomikroorgnismů“.
    V podstatě opět jen nápodoba přírodních struktur.
    OZE současnosti asi opravdu neřeší velké superaglomerace a obrovské výrobní příkony. Ale: tyto jsou často tak jako tak jen problémem (nic proti rozumné míře výroby a spotřeby, to není o loučích a jeskyních), který bude třeba řešit i z jiných důvodů (odpady, nároky na vodu, znečištěná voda, doprava doporavní stavby, atd..).
    Přimlouval bych se za poctivou kritiku i OZE tak, aby STIMULOVALA efektivnější, nápaditější a šetrnou výrobu čiprodukci. Navrhuji tedy všem technikům a strojařům aby pouvažovali jak OZE technologickou inovací zlepšit, a ne je bezhlavě zatracovat. Také k výrobě a potřebě energie pro ni: ano potřebné výrobě, ale copak vy nevíte o případech, kdy si výroba obrovských množství šuntů přímo VYNUCUJE výrobu jinak zbytné energie?!

    Vynikající komentář!!! Abych trknul ty (ne)věřící Tomáše do pozadí ještě víc, připomínám: Proboha k čemu potřebujeme nadměrně osvícené úseky dálnic a rychlostních komunikací mimo obce, jako v případě úseků Prostějov Olomouc, obchvatů Brna a jeho částí, Prahy a urbanizovaného prostoru kolem ní, některých komunikací u Ostravy? K čemu potřebujeme energeticky náročnou údržbu, provoz i stavbu komplexů hypermarketů a jejich logistických center v současné zcela nadbytečné míře? K čemu potřebujeme energeticky neúplně zanedbatelnou spotřebu na osvícení reklam a billboardů? K čemu potřebujeme vyrábět počítačové systémy se zabudovanými kurvítky („zastaralost“ při vývoji nových se starým nekompatibilních částí není nic jiného než kurvítko). K čemu potřebujeme udržovat energeticky náročné nepotřebné kilometry čtvereční trávníků v satelitních městech? K čemu potřebujeme obrovské ztráty energie při vedení energie z velkých energetických zdrojů na velké vzdálenosti? K čemu potřebujeme na všechno plno obalového materiálu? K čemu potřebujeme Langrovy a Lukšovy apod. golfové areály, jejichž údržba je energeticky náročná? K čemu potřebujeme stavby dalších sjezdovek a lanovek, když si vlekaři pořád stěžují na nedostatek lyžařů a špatné podmínky? Stavba i provoz jsou taktéž energeticky náročné a nebýt obrovských dotací, praní špinavých peněz a kriminálnímu chování na ministerstvech, by k tomu nemohlo nikdy dojít. K čemu potřebujeme smlouvu TTIP a jiné, které zvýhodňují energeticky náročné způsoby hospodaření v zemědělství? K čemu potřebujeme dovoz oblečení a obuvi, jež se za půl roku rozpadne ? (tohle také není energeticky zanedbatelné) K čemu potřebujeme vyhazovat skleněné obaly? Proč užíváme hliník jako obalový materiál, to je energeticky náročné? K čemu potřebujeme Tykačovi pevnosti?

  • Neználek • 15. ledna 2015

    Aleš napsal

    A to sem zapomněl na pobouření těch, kterých se asi bytostně dotýká omezení byznysu v podobě parazitismu. Když aktivista ovlivní přísun nějaké té miliardy parazitům, to už vyvolá ryzí nenávist. Tu nenávist jsou pak schopni přenést i na své slouhy či příbuzné a známé.

    Konečně trocha sebekritiky.

  • fajt • 15. ledna 2015

    Aleš napsal
    Vynikající komentář!!! Abych trknul ty (ne)věřící Tomáše do pozadí ještě víc, připomínám: Proboha k čemu potřebujeme nadměrně osvícené úseky dálnic a rychlostních komunikací mimo obce, jako v případě úseků Prostějov Olomouc, obchvatů Brna a jeho částí, Prahy a urbanizovaného prostoru kolem ní, některých komunikací u Ostravy? K čemu potřebujeme energeticky náročnouúdržbu, provoz i stavbu komplexů hypermarketů a jejich logistických center v současné zcela nadbytečné míře? K čemu potřebujeme energeticky neúplně zanedbatelnou spotřebu na osvícení reklam a billboardů? K čemu potřebujeme vyrábět počítačové systémy se zabudovanými kurvítky („zastaralost“ při vývoji nových se starým nekompatibilních částí není nic jiného než kurvítko). K čemu potřebujeme udržovat energeticky náročné nepotřebné kilometry čtvereční trávníků v satelitních městech? K čemu potřebujeme obrovské ztráty energie při vedení energie z velkých energetických zdrojů na velké vzdálenosti? K čemu potřebujeme na všechno plno obalového materiálu? K čemu potřebujeme Langrovy a Lukšovy apod.golfové areály, jejichž údržba je energeticky náročná? K čemu potřebujeme stavby dalších sjezdovek a lanovek, když si vlekaři pořád stěžují na nedostatek lyžařů a špatné podmínky? Stavba i provoz jsou taktéž energeticky náročné a nebýt obrovských dotací, praní špinavých peněz a kriminálnímu chování na ministerstvech, by k tomu nemohlo nikdy dojít. K čemu potřebujeme smlouvu TTIP a jiné, které zvýhodňují energeticky náročné způsoby hospodaření v zemědělství? K čemu potřebujeme dovoz oblečení a obuvi, jež se za půl roku rozpadne ? (tohle také není energeticky zanedbatelné) K čemu potřebujeme vyhazovat skleněné obaly? Proč užíváme hliník jako obalový materiál, to je energeticky náročné? K čemu potřebujeme Tykačovi pevnosti?

    v podstate k nicemu…ale zkuste jim to vzit, trebas tomu poslednimu jeho ujety bunkr…a vo tom to cele taky je. ..)

  • Neználek • 15. ledna 2015

    Aleš napsal
    Vynikající komentář!!! Abych trknul ty (ne)věřící Tomáše do pozadí ještě víc, připomínám: Proboha k čemu potřebujeme nadměrně osvícené úseky dálnic a rychlostních komunikací mimo obce, jako v případě úseků Prostějov Olomouc, obchvatů Brna a jeho částí, Prahy a urbanizovaného prostoru kolem ní, některých komunikací u Ostravy? K čemu potřebujeme energeticky náročnou údržbu, provoz i stavbu komplexů hypermarketů a jejich logistických center v současné zcela nadbytečné míře? K čemu potřebujeme energeticky neúplně zanedbatelnou spotřebu na osvícení reklam a billboardů? K čemu potřebujeme vyrábět počítačové systémy se zabudovanými kurvítky („zastaralost“ při vývoji nových se starým nekompatibilních částí není nic jiného než kurvítko). K čemu potřebujeme udržovat energeticky náročné nepotřebné kilometry čtvereční trávníků v satelitních městech? K čemu potřebujeme obrovské ztráty energie při vedení energie z velkých energetických zdrojů na velké vzdálenosti? K čemu potřebujeme na všechno plno obalového materiálu? K čemu potřebujeme Langrovy a Lukšovy apod. golfové areály, jejichž údržba je energeticky náročná? K čemu potřebujeme stavby dalších sjezdovek a lanovek, když si vlekaři pořád stěžují na nedostatek lyžařů a špatné podmínky? Stavba i provoz jsou taktéž energeticky náročné a nebýt obrovských dotací, praní špinavých peněz a kriminálnímu chování na ministerstvech, by k tomu nemohlo nikdy dojít. K čemu potřebujeme smlouvu TTIP a jiné, které zvýhodňují energeticky náročné způsoby hospodaření v zemědělství? K čemu potřebujeme dovoz oblečení a obuvi, jež se za půl roku rozpadne ? (tohle také není energeticky zanedbatelné) K čemu potřebujeme vyhazovat skleněné obaly? Proč užíváme hliník jako obalový materiál, to je energeticky náročné? K čemu potřebujeme Tykačovi pevnosti?

    Ještě jste zapomněl na solární a větrné elektrárny.

  • ducatista • 15. ledna 2015

    Schweiz poslal Euro do kopru
    http://www.investing.com/currencies/eur-chf

  • Aleš • 15. ledna 2015

    cnemo napsal
    Aleši a Koperník, to byla taky žena:) Mě fascinuje ta neúcta k fyzikálním zákonům a k okolní realitě. Všichni žvaní o OZE, jejich úspěších, levnosti a ekologičnosti. Když ale jdete po libovolném takovém projektu zjistíte, že část je nevyrobí ani energii pro vlastní výrobu (většina biopalivových projektů) nebo je to možné jen za velkých subvencí nebo je to nestabilní zdroj. O ekologických škodách, spojených s OZE, kterése raději nemluví. Solární panely zlevnily ne díky inovaci, či masovější výrobě, ale z důvodu přesunu výroby do Číny a jiných zemí s nízkou ochranou pracovníků a katastrofální ekologickou kulturou. Čisté ekoněmecko prostě touto cestou vyváží své ekologické škody do jiných zemí ale celoplanetárně je to v lepším případě pořád stejné.

    Na OZE není nic „demokratického“, je to korporátní projekt nejvyšších světových elit. Jedná o jednu nejsmělejších krádeží v lidských dějinách, kdy korporace zapojí do ždímání občanů jejich vlastní státy a už jen inkasují.

    Jste energetik? Tak to změňte. Chyby, které se udělaly v Hostětíně či v případě drtivé většiny solárních projektů, nebo se dělají při stavbě větrníků, copak nejdou odstranit? Nelze donekonečna brečet nad korporace sem, korporace tam. Jim je jedno, zda to budou dělat s OZE nebo bez nich. Vývoj, výzkum a inovace na poli energetiky jsou nezbytné. O penězích ani neuvažujte. Za jeden rok provozu tokamaku bychom mohli mít střední Evropu zásobenou 100% (střílím od boku, ale to je jedno) pomocí alternativních zdrojů. Civilizace založená na ničím nekrytých petrodolarech (které lze libovolně tisknout, proč to neudělat z důvodu využití jiných zdrojů?) se nemusí strachovat o finanční stránku věci. Šmajsova deklarace závislosti je založena na respektu k přírodním zákonitostem (samozřejmě včetně fyziky). Neúcta k fyzikálním zákonům, ta vás děsí co? A proto z toho obviňujete druhé? To je podobné, jako když karlovci obviňují druhé z čehokoliv, jenom aby zakryli vlastní pochybení často právě v tom, v čem sami obviňují. Já neumím zkonstruovat turbínu, kotel, elektrárnu a v elektrických obvodech se vyzná jen otec. Ale to, že tady nemáme inovace na tomto poli, je ostudou těch, co to umí. Poptávka společnosti po tom je nevyhnutelná. Prosba a zároveň i rozkaz těm, co to umí, zní. Už na tom dělejte. Jak říká kolega Martin, součástí toho může být i poctivá kritika OZE. Od té se můžeme odrazit. Ale i MUSÍME.
    Zkuste napsat nějaký článek o ekologických škodách způsobených dnešními technologiemi v OZE. Rád se poučím.

  • Mudrc • 15. ledna 2015

    Jsou z OZ jisté problémy, ale mají jasnou výhodu!!! Nemusíte jim dodávat jakékoliv palivo a nejste v závislosti. Ještě se musí dotáhnout akumulace, jinak jsou OZ naprosto bez konkurence!!! V Německu už pokrývají 27% spotřeby a když se s nimi začalo, tvrdili škarohlídi, že pokryjí tak s bídou nejvíce 4% !!!!
    Ostatní jsou naprosto bezduché kecy celkem o ničem. Zastáncům jádra a fosilní energetiky spadla čelist a teď budou jenom čumět na ten fičák, jak s nimi tržní síly zacvičí, protože OZ se již cenově vyrovnávají !!! A nebudu potřebovat žádné uhlí a jádro a to je štve nejvíce. Docela je i lituji, protože prodělají kalhoty!!!! Jde jinak o dost velký problém i pro státy, protože s pádem cen investic a stávajících instalací nastanou velké ekonomické starosti pro všechny. Přestavba energetiky na OZ je také nákladná i pro stát, ale jedině správná cesta. V Německu už to pochopil každý, jenom u nás někteří troubové budou pořád plácat páté přes deváté!!! Jejich hloupost.

  • Alena • 15. ledna 2015

    Mudrc napsal

    Jsou z OZ jisté problémy, ale mají jasnou výhodu!!! Nemusíte jim dodávat jakékoliv palivo a nejste v závislosti. Ještě se musí dotáhnout akumulace, jinak jsou OZ naprosto bez konkurence!!! V Německu už pokrývají 27% spotřeby a když se s nimi začalo, tvrdili škarohlídi, že pokryjí tak s bídou nejvíce 4% !!!!
    Ostatní jsou naprostobezduché kecy celkem o ničem. Zastáncům jádra a fosilní energetiky spadla čelist a teď budou jenom čumět na ten fičák, jak snimi tržní síly zacvičí, protože OZ se již cenově vyrovnávají !!! A nebudu potřebovat žádné uhlí a jádro a to ještve nejvíce. Docela je i lituji, protože prodělají kalhoty!!!! Jde jinak o dost velký problém i pro státy, protože s pádem ceninvestic astávajících instalací nastanou velké ekonomické starosti pro všechny. Přestavba energetiky na OZ je také nákladná i pro stát, ale jedině správná cesta. V Německu už to pochopil každý, jenom u nás někteří troubové budou pořád plácat páté přes deváté!!! Jejich hloupost.

    a strojírenský, popř.hutní průmysl v Německu taky pokryjou OZ?

  • brtník v brlohu • 15. ledna 2015

    Vzhledem z zásobě svíček a nouzového plánu co z potravinami v mražáku plně německou Energiewende podporuju, mrznout nebudu protože mám možnost se uchýlit ke kachlákům kde si zatopím částí z 25 kubíků dřeva co mám pod verandou. Televizi oželím, stejně se na čt nedívám, pro tento účel mám doma povícero knížek ke kterým jsem se zatím nedostal a většinou chodím pěšky – výjimečně jedu vlakem.

  • cnemo • 15. ledna 2015

    Tak jsme zasmáli, a teď vážně.

    1. Nejsem energetik, zato jsem prošel různými obory s ekologií úzce souvisejícími
    2. O 27% OZE v Německu tu byla řeč, jen připomeňme, že je to umožněno rekordní spotřebou uhlí.
    3. Dotace OZE udělali z energetiky pro investory neperspektivní obor, takže je docela možné, že zásobování pomocí OZE zažijeme chtíc nechtíc. A to už nepůjde připojit se na síť, když zaleze slunce. Připomeň, že díky technologickým postupům a nárazovosti OZE nepůjde většina potřebných zařízení ani vyrobit (panely, vrtule) :) Bude to drsný experiment, ale kdo nechce pochopit musí pocítit
    4. Těším na první větší blackout, který bude určitě způsobený nízkým podílem OZE:) A jak se budou prsit ti, co mají na střeše dva panely a mohli tak přes den nabít baterku mobilu, s nímž se však mohou tak akorát vyfotit:)
    5. Možná je na čase si zopáknout ruštinu nebo se začít učit mandarínskou čínštinu, protože tady civilizace zdá se pomalu končí, utopena v ignoranci, propagandě a hlouposti.

  • petr • 15. ledna 2015

    Aktualitka. Pokud je to pravda, tak brzy bude horko a nám zima. „Rusko škrtí dodávky plynu pro Ukrajinu, odřezává je pro 6 evropských zemí“ http://www.nwoo.org/2015/01/15/rusko-skrti-dodavky-plynu-pro-ukrajinu-odrezava-je-pro-6-evropskych-zemi/

  • Neználek • 15. ledna 2015

    Aleš napsal
    O penězích ani neuvažujte. Za jeden rok provozu tokamaku bychom mohli mít střední Evropu zásobenou 100% (střílím od boku, ale to je jedno) pomocí alternativních zdrojů. Civilizace založená na ničím nekrytých petrodolarech (které lze libovolně tisknout, proč to neudělat z důvodu využití jiných zdrojů?) se nemusí strachovat o finanční stránku věci.

    Proč cnemo nenecháte Aleškovi poslední slovo? Proč na tohle vůbec reagujete?

  • peter. • 15. ledna 2015

    brtník v brlohu napsal

    Vzhledem z zásobě svíček a nouzového plánu co z potravinami v mražáku plně německou Energiewende podporuju, mrznout nebudu protože mám možnost se uchýlit ke kachlákům kde si zatopím částí z 25 kubíků dřeva co mám pod verandou. Televizi oželím, stejně se na čt nedívám, pro tento účel mám doma povícero knížek ke kterým jsem se zatím nedostal a většinou chodím pěšky – výjimečně jedu vlakem.

    Gratulujem.Som na tom podobne,len ešte mám v šope domáci generátor EINHELL a sud s naftou,vlakom chodím len málokedy a v pivnici mám na háku dva boky slaniny.

  • cnemo • 15. ledna 2015

    Neználek napsal
    Proč cnemo nenecháte Aleškovi poslední slovo? Proč na tohle vůbec reagujete?

    Máte pravdu, je to nesmyslné. Už toho nechám.

  • jogín • 15. ledna 2015

    Když jsou OZE za slušnou cenu, samozřejmě bez dotací, nic proti. Jenže ony nejsou, viz antireklama Duhy. A dezinformace zelení samozřejmě používají, např. cena energií, kdy se nevyplatí stavět elektrárny, protože OZE jsou dotovány a konkurujte desetinásobné dotaci. No a připočtěte projekty co vypadají rozumě, ale nejsou- třeba sluneční věž v americké poušti, která ze slunce dělá v reálu čtvrtinu elektřiny proti projektu a prakticky vyrábí díky pálení ropy a ještě je ztrátová. Stejně dopadnou distribuované chytré sítě. Tenhle nápad měl už Mao s distribuovanou výrobou železa a následoval krach. Bohužel výhoda z rozsahu funguje. Mohl by fungovat methan z odpadu, ale zásadní je splácení investice a o tom se nikdo nezmiňuje- aby nepodrazil projekt? Všechny jiné bio.. jsou mínus kvůli zoufale nízké výtěžnosti fotosyntézy. No a zcela nepochopitelný je odpor zelených vůči přečerpacím elektrárnám. Bohužel se zdá, že ideologie vítězí nad rozumem.

  • Neználek • 15. ledna 2015

    jogín napsal
    ideologie vítězí nad rozumem

    Takže normálka.

  • Mudrc • 15. ledna 2015

    Alena napsal
    a strojírenský, popř.hutní průmysl v Německu taky pokryjou OZ?

    27% je zatraceně hodně a mohou pokrýt všechno ! Je otázkou, jak vypadá denní odběrový diagram a co je možné pokrýt OZ a na co je nutné mít rezervy v klasice. Je vidět, že problému nikterak dobře nerozumíte, ale nechci vás napadat za váš názor.Ale raději se někoho zeptejte , než něco napíšete. Je dnes celkem jasné, že cesta jsou OZ, které se musí ještě etablovat. Jsou již programy v Německu na akumulaci, především do výroby „metanu“ – nechci se odborně rozepisovat. Jediná překážka pro OZ jsou špatně „umístěné“ investice do klasiky a co s nimi, kdo bude hradit ztráty?

  • Mudrc • 15. ledna 2015

    cnemo napsal

    Tak jsme zasmáli, a teď vážně.

    1. Nejsem energetik, zato jsem prošel různými obory s ekologií úzce souvisejícími
    2. O 27% OZE v Německu tu byla řeč, jen připomeňme, že je to umožněno rekordní spotřebou uhlí.
    3. Dotace OZE udělali z energetiky pro investory neperspektivní obor, takže je docela možné, že zásobování pomocí OZE zažijeme chtíc nechtíc. A to už nepůjde připojit se na síť, když zaleze slunce. Připomeň, že díky technologickým postupům a nárazovosti OZE nepůjde většina potřebných zařízení ani vyrobit (panely, vrtule) Bude to drsný experiment, ale kdo nechce pochopit musí pocítit
    4. Těším na první větší blackout, který bude určitě způsobený nízkým podílem OZE:) A jak se budou prsit ti, co mají na střeše dva panely a mohli tak přes den nabít baterku mobilu, s nímž se však mohou tak akorát vyfotit:)
    5. Možná je na čase si zopáknout ruštinu nebo se začít učit mandarínskou čínštinu, protože tady civilizace zdá se pomalu končí, utopena v ignoranci, propagandě a hlouposti.

    Smát se budou investoři do OZ , protože jsou již výhodnější investice do OZ, než do fosilních zdrojů a to již bez dotací!!!! Všechno ostatní jsou celkem nepodstatné kecy možná i „zaplacených“ diskutérů! Panely FT padají v cenách řádově a další zcela unikátní vlastnosti FT panelů jsou u nově vyvinutých typů! Tím fosilní technologie a jádro skončí, protože je nikdo nebude kupovat!!!!

  • Mudrc • 15. ledna 2015

    Mudrc napsal
    Smát se budou investoři do OZ , protože jsou již výhodnější investice do OZ, než do fosilních zdrojů a to již bez dotací!!!! Všechno ostatní jsou celkem nepodstatné kecy možná i„zaplacených“ diskutérů! Panely FT padají v cenách řádově a další zcela unikátní vlastnosti FT panelů jsou u nověvyvinutých typů! Tím fosilní technologie a jádro skončí, protože je nikdo nebude kupovat!!!!

    Možná jsem měl ještě připomenout, že nejsou jenom panely FT, ale další druhy OZ , na které bych neměl zapomínat. Státy u moře mají vítr, slapové rozdíly přílivu, vlny a další technologie. Dobré jsou také lodě s draky, na kterých jsou větrníky! Vypadá to jako fantasmagorie, ale na moři může být větrníku nepočítaně ve výšce , nikomu nevadí, mohou být umístěny vysoko na severu, či jihu a na lodích se bude z OZ vyrábět zkapalněný plyn a když bude loď plná , přijede do přístavu a naplní současnou plynovou instalaci. Jde o fakt, že OZ nesmí rušit přírodu. Větrníky u Německa jsou ošklivé a tady je elegantní řešení. Dnes je zcela jisté, že pouze OZ jsou cesta! Nakonec rozhodne trh a ten si s fosilními zdroji poradí! Všechno ostatní jsou kecy o ničem!!!!!

  • Mudrc • 15. ledna 2015

    jogín napsal

    Když jsou OZE za slušnou cenu, samozřejmě bez dotací, nic proti. Jenže ony nejsou, viz antireklama Duhy. A dezinformace zelení samozřejmě používají, např. cena energií, kdy se nevyplatí stavět elektrárny, protože OZE jsou dotovány a konkurujte desetinásobné dotaci.No a připočtěte projekty co vypadají rozumě, ale nejsou- třeba sluneční věž v americké poušti, která ze slunce dělá v reálu čtvrtinu elektřiny proti projektu a prakticky vyrábí díky pálení ropy a ještě je ztrátová. Stejně dopadnou distribuované chytré sítě. Tenhle nápad měl už Mao s distribuovanou výrobou železa a následoval krach. Bohužel výhoda z rozsahu funguje. Mohl by fungovat methan z odpadu, ale zásadní je splácení investice a o tom se nikdo nezmiňuje-aby nepodrazil projekt? Všechny jiné bio.. jsou mínus kvůli zoufale nízké výtěžnosti fotosyntézy. No a zcela nepochopitelný je odpor zelených vůči přečerpacím elektrárnám. Bohužel se zdá, že ideologie vítězí nad rozumem.

    A jakým nesmyslným způsobem je dotováno jádro a také jiné fosilní zdroje jsou vlastně skrytě dotovány!!!! Bez dotací energetika v současné době není nikde na světě! Možná v Norsku kde jedou jenom na vodu a ještě mohou vyvážet!
    Rozvodné sítě jsou všude dotovány, není možné postavit síť a zaplatit vše ve spotřebě! K některým odběratelům se bez dotací vůbec nedostanete a takový „spotřebitel“ svojí přípojku nikdy nezaplatí i kdyby platil desetinásobek normální ceny!!!!

  • hudryper • 15. ledna 2015

    Vážení, mám pro vás všechny horkou zprávu. Putin se konečně nas.al a dal příkaz omezit dodávku
    plynu do Evropy na 40% ! Začíná energetický chaos,jehož důsledky budou mnohem důležitější,
    než hádačky okolo OZ,nebo jádra. Moskva skutečně provozuje timming svých reakcí na sankce
    optimálním způsobem. Evropská zima se přibližuje a kdo nemá komín a vincek se zásobou dřeva
    či uhlí (byť i toho sírového se žlutým kouřem,pánbůh zaplať za něj) a spoléhá na plynové pohodlí,
    spláče nad výdělkem.Tak dlouho jsme medvěda dráždili,až se rozhodl tuhle zimu nespat.

  • peter. • 15. ledna 2015

    A navyše vykopol vyjednávačov EU na čele s našim Marošom Šefčovičom aj s ich ultimatívnymi podmienkami.viď odkaz pod článkom : “ ISDS : Zisky koncernů,nade vše“.

  • Neználek • 15. ledna 2015

    Mudrc napsal
    A jakým nesmyslným způsobem je dotováno jádro

    No tak jakým?

  • ducatista • 15. ledna 2015

    hudryper: a není to nějaká kachna? Hned jsem pátral, ale na RT nebo Bloombergu nic nevisí, to by bylo určitě v hedlajnech?!

  • cnemo • 15. ledna 2015

    hudryper napsal

    Vážení, mám pro vás všechny horkou zprávu. Putin se konečně nas.al a dal příkaz omezit dodávku
    plynu do Evropy na 40% ! Začíná energetický chaos,jehož důsledky budou mnohem důležitější,
    než hádačky okolo OZ,nebo jádra. Moskva skutečně provozuje timming svých reakcí na sankce
    optimálním způsobem. Evropská zima se přibližuje a kdo nemá komín a vincek se zásobou dřeva
    či uhlí (byť i toho sírového se žlutým kouřem,pánbůh zaplať za něj) a spoléhá na plynové pohodlí,
    spláče nad výdělkem.Tak dlouho jsme medvěda dráždili,až se rozhodl tuhle zimu nespat.

    No příteli, ta zpráva je pár let stará. Ale nic si z toho nedělejte, já si naběhl úplně stejně:)

  • brankoslav • 15. ledna 2015

    hudryper napsal

    Vážení, mám pro vás všechny horkou zprávu. Putin se konečně nas.al a dal příkaz omezit dodávku
    plynu do Evropy na 40% ! Začíná energetický chaos,jehož důsledky budou mnohem důležitější,
    než hádačky okolo OZ,nebo jádra. Moskva skutečně provozuje timming svých reakcí na sankce
    optimálním způsobem. Evropská zima se přibližuje a kdo nemá komín a vincek se zásobou dřeva
    či uhlí (byť i toho sírového se žlutým kouřem,pánbůh zaplať za něj) a spoléhá na plynové pohodlí,
    spláče nad výdělkem.Tak dlouho jsme medvěda dráždili,až se rozhodl tuhle zimu nespat.

    Myslím že se mýlíte. Ruské omezení dodávek plynu vůči očekávaným důsledkům nové náboženské sekty OZ, bych přirovnal asi tak účinku luku vůči atomovce.

  • petr • 15. ledna 2015

    Něco nového. Jak dopadlo jednání Gazprom/Rusko a EU – http://svobodnenoviny.eu/gazprom-rusko-neobnovi-projekt-south-stream-eu-muze-cerpat-rusky-plyn-z-turecka/

  • petr • 15. ledna 2015

    hudryper napsal

    Vážení, mám pro vás všechny horkou zprávu. Putin se konečně nas.al a dal příkaz omezit dodávku
    plynu do Evropy na 40% ! Začíná energetický chaos,jehož důsledky budou mnohem důležitější,
    než hádačky okolo OZ,nebo jádra. Moskva skutečně provozuje timming svých reakcí na sankce
    optimálním způsobem. Evropská zima se přibližuje a kdo nemá komín a vincek se zásobou dřeva
    či uhlí (byť i toho sírového se žlutým kouřem,pánbůh zaplať za něj) a spoléhá na plynové pohodlí,
    spláče nad výdělkem.Tak dlouho jsme medvěda dráždili,až se rozhodl tuhle zimu nespat.

    Zpráva na : Russia Cuts Off Ukraine Gas Supply To 6 European Countries http://www.zerohedge.com/news/2015-01-14/russia-cuts-ukraine-gas-supply-6-european-countries, český překlad na http://www.nwoo.org/2015/01/15/rusko-skrti-dodavky-plynu-pro-ukrajinu-odrezava-je-pro-6-evropskych-zemi/ .Co je na tom pravdy se brzy ukáže.

  • hudryper • 15. ledna 2015

    cnemo napsal
    No příteli, ta zpráva je pár let stará. Ale nic si z toho nedělejte, já si naběhl úplně stejně:)

    http://www.nwoo.org/2015/01/15/rusko-skrti-dodavky-plynu-pro-ukrajinu-odrezava-je-pro-6-evropskych-zemi/

  • Alena • 15. ledna 2015

    Mudrc napsal
    27% je zatraceně hodně a mohou pokrýt všechno ! Je otázkou, jak vypadá denní odběrový diagram a co je možné pokrýt OZ a na co je nutné mít rezervy v klasice. Je vidět, že problému nikterak dobře nerozumíte, ale nechci vás napadat za váš názor.Ale raději se někoho zeptejte , než něco napíšete. Je dnes celkem jasné, žecesta jsou OZ, které se musí ještě etablovat. Jsou již programy v Německu na akumulaci, především do výroby „metanu“ – nechci se odborně rozepisovat.Jediná překážka pro OZ jsou špatně „umístěné“ investice do klasiky a co s nimi, kdo bude hradit ztráty?

    27 % je zatraceně hodně a může pokrýt všechno? tomu bych věřila, kdyby to bylo 72 % a více. Konec plynu z Ruska znamená zdražení energií a potravin, jednoznačně a doplatí na to země, které nemají moře s ložisky plynu
    http://czech.ruvr.ru/news/2015_01_15/Evropsti-poslanci-uvitali-zruseni-Jizniho-proudu-8568/

  • Alena • 15. ledna 2015

    Experti na OZ by měli udělat školení Maďarům. Ti primitivové budou stavět atomovou elektrárnu

  • ducatista • 15. ledna 2015

    petr napsal
    Zpráva na : Russia Cuts Off Ukraine Gas Supply To 6 European Countries http://www.zerohedge.com/news/2015-01-14/russia-cuts-ukraine-gas-supply-6-european-countries, český překlad na http://www.nwoo.org/2015/01/15/rusko-skrti-dodavky-plynu-pro-ukrajinu-odrezava-je-pro-6-evropskych-zemi/ .Co je na tom pravdy se brzy ukáže.

    Článek na zerohedge je kompilát, který vychází ze dvou zdrojů. Prvním zdrojem, na který se odkazuje je článek v Daily Mail, který je z doby, kdy Rusko skutečně stoplo dodávky přes UA. V článku se píše o Putinovi jako o předsedovi vlády a o ČR jako o zemi předsedající EU. Druhý zdroj, který použil zerohedge je článek z Bloombergu, a ten je už dnešního data. Ale je tam jen to, co je už známé – Rusko se vykašlalo na EU a sází na Turecko. Zerohedge je obvykle dobrý zdroj, zrovna dneska jsem tu dával odkaz na zajímavý článek o ropě, ale tady ujeli.

  • fajt • 15. ledna 2015

    http://www.csfd.cz/film/354607-leviatan/ – opravdu silne movie ( dost vypovidajici o zemi, ktera se probouzi a chce do cela ) – ale nekterym to muze vzit ilize ( i kdyz ve vecnosti asi bez asibky). ..)

  • Eric Jade • 15. ledna 2015

    Tak jaderné energie zdaleka nekončí. Rozhodně ne ve světovém horizontu. Do roku 2025 bude jad. elektráren jen v JV Asii poměrně hodně – Vietnam 11, Thajsko 5, Malajsie a Indonésie po 4. Čína jede svůj dlouhodobý jaderný program opět na plný plyn, byť po Fukušimě bylo cca dva a půl roku moratorium na přezkoumání všech projektů z hlediska bezpečnosti. Všechno to budou reaktory 3 a 3,5-té generace. Společně s tím jde samozřejmě ruku v ruce i vývoj a zkoušení nástupnických technologií. Do vývoje reaktorů 4. generace teď nasypali na 10 let dopředu minimálně dvakrát víc peněz.

  • idiotronic • 16. ledna 2015

    Mudrc napsal
    Jsou již programy v Německu na akumulaci, především do výroby „metanu“ – nechci se odborně rozepisovat.

    Tady-se-autor-dotýká-podstatného-problému,totiž-náhrady-fosilních-zdrojů-v
    -chemické-výrobě.Vyčerpáním-ropných-a-plynových-nalezišť-se-igelitka-stane-dražší,než-nákup.Bohužel,řešení-opět-někdy-v-nezávazné-budoucnosti-tedy-nikdy.Zatím-platí,že
    -fotovoltaika-z-Číny-zanechala-ekologickou-spoušť-sice-jinde-na-Zemi,ale-zanechala-a-energetická-návratnost-je-stále-nejistá.Může-za-to-Všemohoucí,protože-udělal-křemík-tak,jak-jej-udělal(spalné-teplo).Předpovídat-pokles-cen-současné-fotovoltaiky-
    na-základě-levnějších-integrovaných-obvodů-je-vědomá-lež.Panely-nebudou-
    nikdy-milionkrát-menší,než-dnes,Moorův-zákon-je-něco-jiného,FVpanely-už-svoje-miliardy-korun-národu-sežraly.
    Od-trhu-bych-moc-nečekal:
    Na-elitní-trati-270-(a-navazujících)-se-léta-podílel-jeden-provozovatel-a-poslední-spoj-z-Prahy-do-Vítkova(okr.Opava)-Odjížděl-ve-20.17.hod.Teď-se-tam-živí-3-provozovatelé-a-poslední-spoj-z-Prahy-jede-ve-19.17,tedy-cesta-se-prodloužila-po-miliardových-investicích-do-koridoru-o-jednu-hodinu.(rozdíl-si-odčekáte-při-přestupech,dříve-jich-bylo-méně)-Cnemovi-pozdrav.
    http://www.cd.cz

  • Sio • 16. ledna 2015

    Asi jediná momentálně i cenově schůdná varianta, jak uskutečnit prakticky bez dotací a podstatného zvýšení cen lokální výrobu elektřiny je použití plynových agregátů. To by ale EU včetně nás nesměla nasírat Rusy a podporovat fašisty na Ukrajině.

  • Alena • 19. ledna 2015

    Je to jasné. Ekologové mohou předčit ty německé, protože severní proud z Ruska do Německa poteče. Plynovod na Ukrajině bude sloužit pouze Ukrajincům. Jižní proud skončí na Turecko- řeckých hranicích. Jak dál? Je potřeba urychlené řešení, smlouva na plynovod přes Ukrajinu končí v roce 2020. Co lidi v paneláku, co naše podniky, kde jsou plynové kotle? Je už málo času. Někteří tvrdí, že plyn půjde z Německa, ale např. Norsko plyn dotěžuje. Takže nemám jistotu , zda severní trasa plně nahradí těch 70 % objemu našeho plynu. Ale třeba OZ vše zvládnou
    http://www.novarepublika.cz/2015/01/gazprom-rusko-neobnovi-projekt-south.html