Diskuze k článku


  • Sio • 28. října 2014

    No, ale aspoň tady se mi chvíli zdá, že více lidí začíná chápat, o co Zemanovi vlastně jde. Řeknu to po lopatě. O ekonomickou prosperitu Česka.
    Tady jen slyším nářky, že rozprodal firmy (co byly většinou po vládě ODS zadlužené a na pokraji krachu), rozprodal banky (co byly už za pokrajem krachu, padaly jako hrušky ze stromu) a pozval tu zlé cizáky, co tu dřou naše lidi (kteří už stejně seděli doma na 60% platu po celé měsíce, pokud nebyli úplně bez práce). Vzpomíná si tu někdo na Klausovy balíčky a Tošovského vládu?
    Pokud bude Česko rájem pro investory, bude tady práce, bude vývoz a obchod a k tomu i vzroste cena práce, protože tam, kde chtějí všichni investovat se cena pracovní síly zvyšuje. Pokud vím, tak čínská pracovní síla už také není tak levná, jak bývala, Čína zaznamenala ohromný technologický i ekonomický rozmach. Chce tu někdo popřít, že to bylo díky zahraničním investicím? Západní státy se zbavují výrobních kapacit a následně logicky i kvalifikované pracovní síly. K nám výrobu přinášejí, což je dobře. Je krátkozraké si myslet, že to budou dělat zadarmo a také je krátkozraké to soudit jen podle těch nejhorších. Naopak – být dílnou Evropy – to mi nepřipadá jako špatná perspektiva.

  • Béda • 28. října 2014

    Sio,

    smyslem té polemiky byla půtka o Zemanovu příslušnost k levici, jestli jste si nevšiml.

  • peter. • 28. října 2014

    No ale ako si to mohol dovoliť!Neslýchané!Fuj!!Vari nevie,že kto nejde s nami je proti nám?Nevie,že s Čínou môžu obchodovať len Vyvolení?Zabudol na subordináciu?Čo to je,hájiť záujmy svojho národa?On má len jednu povinnosť.Každé ráno zatelefonovať do Bieleho domu a do Bruselu,zaželať pekný deň,opýtať sa čo môžu Česi urobiť urobiť pre Ameriku a EU a na diaľku pobozkať pánu prezidentovi Obamovi a p.Tuskovi zadok.Potom bude z neho dobrý,v médiách oslavovaný a hlavne demokratický prezident.A Česi?Veď chudoba cti netratí,tak čo.

  • Béda • 28. října 2014

    Proti spolupráci jako takové bych neměl námitky. Záleží ale na podmínkách té spolupráce a o jaké kontrakty se jedná. Jestli půjde o vývoz české práce do Číny (viz nedávný článek, že většina značkových sportovních textilek dnes šije převážnou část produkce v Číně), tak to za moc velký přínos nepovažuji. Ani nějaké finanční kšefty ve prospěch Zemanova doprovodu – PPF a J§T. Pokud půjde o vývoz hotového českého zboží do Číny to ano, ale obávám se že o tento druh kontraktů asi nepůjde.

  • PPK • 28. října 2014

    Řekl bych, že už je nejvyšší čas, aby si vláda republiky udělala koncepční a personální pořádek ve SVÝCH veřejnoprávních mediích. Není normální, když tato media informují veřejnost zaujatě a tendenčně, nebo dokonce prezidenta a vládu pomlouvají.

  • Sio • 28. října 2014

    Béda napsal

    Sio,

    smyslem té polemiky byla půtka o Zemanovu příslušnost k levici, jestli jste si nevšiml.

    Nevím, co máte na mysli. Moje reakce není ohledně nějaké jedné konkrétní polemiky. Spíše je reakcí na mnohé a mnohé diskuse, které se tu na téma Zeman odehrály.
    Popravdě, dělení levice/pravice se mi nějak po tom, jak se chová ČSSD nějak stírá, už nevím, kdo je kdo. Proto se ani nezabývám škatulkováním Zemana, nemá to smysl. Pokud bude prosperita, bude sociální stát, to mi docela stačí.

  • Sio • 28. října 2014

    Béda napsal

    Proti spolupráci jako takové bych neměl námitky. Záleží ale na podmínkách té spolupráce a o jaké kontrakty se jedná. Jestli půjde o vývoz české práce do Číny (viz nedávný článek, že většina značkových sportovních textilek dnes šije převážnou část produkce v Číně), tak to za moc velký přínos nepovažuji. Ani nějaké finanční kšefty ve prospěch Zemanova doprovodu – PPF a J§T. Pokud půjde o vývoz hotového českého zboží do Číny to ano, ale obávám se že o tento druh kontraktů asi nepůjde.

    Ale že jste dobře skočil našim médiím na špek. :-)

  • Sio • 28. října 2014

    PPK napsal

    Řekl bych, že už je nejvyšší čas, aby si vláda republiky udělala koncepční a personální pořádek ve SVÝCH veřejnoprávních mediích. Není normální, když tato media informují veřejnost zaujatě a tendenčně, nebo dokonce prezidenta a vládu pomlouvají.

    Jen jestli to nedělají z příkazu vlády … :-)

  • Béda • 28. října 2014

    Sio napsal
    Nevím, co máte na mysli. Moje reakce není ohledně nějaké jedné konkrétní polemiky. Spíše je reakcí na mnohé a mnohé diskuse, které se tu na téma Zeman odehrály.
    Popravdě, dělení levice/pravice se mi nějak po tom, jak se chová ČSSD nějak stírá, už nevím, kdo je kdo. Proto se ani nezabývám škatulkováním Zemana, nemá to smysl. Pokud bude prosperita, bude sociální stát, to mi docela stačí.

    To není tak jisté. Klidně může být prosperita pro horní patro a žádný sociální stát být nemusí. Papírově to sice bude vypadat hezky ale ve skutečnosti se bude společnost blížit k sociálnímu konfliktu. tak funguje neoliberalismus, kde společnost naoko prospívá ale výhodné je to pouze pro omezenou skupinu společnosti. Pro jakékoliv hodnocení, včetně Zemanovy cesty je potřebné vědět podrobnosti těch dohod. Jinak jsou to pouze zbožná přání a věštění z koule. Jedině tak můžeme říct, jestli to naší společnosti přinese nějaký prospěch, anebo to přinese prospěch pouze několika podnikavcům.

  • fajt • 28. října 2014

    Zeman je pouze další minoritní akcionář PPF ( tu mažoretku Kellnera bych chtěl fakt vidět, nesmrtelná lošaď klausovic chlívu ), který šel podpořit svůj byznys do říše draka ( že s ním soudruzi od žluté řeky ale pohrdaj). Co jim vlastně může nabídnout, co vlastně číňané nemaj, že by to potřebovali od žebráka americké banánové kolonie, která už není ani na žádných školních mapách elementary school říše…že by sebe a partu bývalých estebáků, kteří by rádi dožili v činském skanzenu na Vltavě za misku rýže. ..)

  • hudryper • 28. října 2014

    PPK napsal
    PPK • 28. Říjen 2014

    Řekl bych, že už je nejvyšší čas, aby si vláda republiky udělala koncepční a personální pořádek ve SVÝCH veřejnoprávních mediích. Není normální, když tato media informují veřejnost zaujatě a tendenčně, nebo dokonce prezidenta a vládu pomlouvají.

    PPKCitovat

    Máte naprostou pravdu. Když může v době nepřítomnosti prezidenta vystoupit na ČT 24 Orley Clark Ashenfelter z University
    Princenton s neskutečně populistickým projevem,v němž uvádí velmi skandální informace (byť většinou docela pravdivé) a na
    závěr prohlásí : “ Bezpečnost uvnitř Evropské unie může být narušena násilnými nepokoji českých občanů a EU se tak oprávněně obává, že politika České republiky a její dnešní politické reprezentace, povede k destabilizaci jednak ekonomiky a jednak bezpečnosti v centrální oblasti EU. Důrazné kroky jsou tak potřebné a zdůvodnitelné a současná politická reprezentace v Česku musí se zásahem zvenčí počítat na 100%, protože ohrožuje jak konkurenceschopnost trhu, tak ekonomiku státu a podnikatelské sféry, tak i bezpečnost. Vše co v ČR vydělává, se dostává do majetku jediné společnosti PPF Group, jejíž majetek je původně ukradeným ziskem velké privatizace firem bývalé ČSSR. PPF Group založili v roce 1991 agenti bývalé Státní bezpečnosti, v čele s Milošem Zemanem a Václavem Klausem, kteří prošli v ČR všemi nejvyššími funkcemi ve státě a zanechali za sebou vykradený, zchudlý stát a bezmocné občany na úrovni rozvojových zemí. Titíž agenti vycvičili právě dva politiky – pravicového a levicového – tedy Klause a Zemana. Titíž agenti StB založili v témže roce umělou opozici bývalé předlistopadové KSČ – ODS a ČSSD.

    Proto se nyní lidé kolem, PPF Group snaží nalézat prostředky a důvody k postupné likvidaci nezávislých osob v rámci těchto stran – likvidace Haška a Tejce. Proto se snaží vyprodukovat problém u osob v nezávislé ANO, která je spolu s těmi seriozními sociálními demokraty, nebezpečím pro mafii PPF Group.
    PPF Group dlouhodobě financuje soukromé vojenské jednotky a teroristické akce v Asii a Africe, ale i na území ČR. Má na svědomí

  • zajoch • 28. října 2014

    fajte, myslím, že se ve svém posledním komentáři mýlíte. Čína nepotřebuje jenom obchod nebo suroviny, ale potřebuje také spojence ke spolupráci, ať jsou významní velmi nebo méně. Její politika není zaměřena jen na současnost, ale především do budoucnosti. Zde v různých komentářích se vyskytují názory, že jsme ztraceni, na pokraji zániku, ubozí hlupáčci, ale ono to tak divoké s námi možná nebude. Chtělo by to trochu hrdosti a ne si ze sebe dělat větší ubožáky než opravdu jsme, nebo se jimi opravdu staneme.

    Zajímalo by mne, jestli ti, kteří s takovým pohrdáním píší o svých krajanech, se také počítají mezi ně, anebo jsou přesvědčeni o své výjimečnosti.

  • mirror • 28. října 2014

    Sio napsal
    Pokud bude Česko rájem pro investory, bude tady práce, bude vývoz a obchod a k tomu i vzroste cena práce, protože tam, kde chtějí všichni investovat se cena pracovní síly zvyšuje.

    Sio, vy jste všechno pomotal. Už několikrát tady bylo řečeno, že návratnost cizích investic v ČR je 13%. U vyspělých zemí je to jen 4,8% a u rozvojových zemí je to 8,4%. Ty čísla si zapište za uši. Dobře se pamatují. U nás se vydělávé na nízké ceně kvalifikované práce. Naše produkce je z velké části pod kontrolou cizích investorů, kteří shrábnou zisk finalisty. Rozkradení a zašantrošení majetku s cizími investory je cestou do záhuby, v našem případě do kolonialismu. Z Afriky byli cizi investor vykopýni a my jim lezeme do oprátky. Konečně nízké mzdy vítají I domácí podnikatelé. Mohou rychleji bohatnout.

  • mirror • 28. října 2014

    PPK napsal
    Řekl bych, že už je nejvyšší čas, aby si vláda republiky udělala koncepční a personální pořádek ve SVÝCH veřejnoprávních mediích.

    Co se stalo dnes před přenosem z Pražského hradu? Ví to někdo?

  • Béda • 28. října 2014

    Jinak oceňuji, že Zeman v Číně neudělal žádnou ostudu. Choval se diplomaticky, obchodně pragmaticky, neusnul jako někteří (nebudu jmenovat ale jsem rád, že zemi nereprezentoval jeho prezidentský protikandidát – to by byl asi z ostudy kabát), neopil se, nerýpal do nastupujícího ekonomického hegemona kapitalismu.

  • Sio • 28. října 2014

    mirror napsal
    Sio, vy jste všechno pomotal. Už několikrát tady bylo řečeno, že návratnost cizích investic v ČR je 13%. U vyspělých zemí je to jen 4,8% a u rozvojových zemí je to 8,4%. Ty čísla si zapište za uši. Dobře se pamatují. U nás se vydělávé na nízké ceně kvalifikované práce. Naše produkce je z velké části pod kontrolou cizích investorů, kteří shrábnou zisk finalisty. Rozkradení a zašantrošení majetku s cizími investory je cestou do záhuby, v našem případě do kolonialismu. Z Afriky byli cizi investor vykopýni a my jim lezeme do oprátky. Konečně nízké mzdy vítají I domácí podnikatelé. Mohou rychleji bohatnout.

    No, pomotané to samozřejmě máte vy. Ta čísla samozřejmě znám, ale stlačení mezd není dílem Zemana, ale pravicových vlád, které vymýšlejí, kde by ze sociálního státu něco ukrojily. Nic proti silným odborům, které si vyválčí pro své lidi kus z těch 13%, akorát – kde je vidíte? To číslo je pro ně a znamená – řekněte si o víc.
    Tolik k těm číslům.
    Pokud je jak to tak vypadá podle vaší logiky jedinou a hlavní podmínkou zisku nízká cena práce, jak tedy vysvětlíte, že tu vůbec ti investoři jsou a ještě tak vydělávají? Je spousta zemí, kde je práce levnější, než v Česku, tak proč nejsou všichni tam? Já vám řeknu proč. Prostě to není pravda. Prodává se tu daleko líp kvalifikovaná práce, než nekvalifikovaná. Té je dost nabízeno i jinde a levněji.
    A domácí podnikatelé? To jako podle vás nějak záleží na tom, jestli třeba Tatru Kopřivnici vlastní Američan a vyveze zisk nebo Čech, který ji zaregistruje na Seyschelech a vyveze zisk také? Já si myslím, že ne.
    Co se týče kolonialismu, ten tu je, ať už sem příjdou další investoři nebo ne.

  • Sio • 28. října 2014

    hudryper napsal
    Máte naprostou pravdu. Když může v době nepřítomnosti prezidenta vystoupit na ČT 24 Orley Clark Ashenfelter z University
    Princenton s neskutečně populistickým projevem,v němž uvádí velmi skandální informace (byť většinou docela pravdivé) a na
    závěr prohlásí : “ Bezpečnost uvnitř Evropské unie může být narušena násilnými nepokoji českých občanů a EU se tak oprávněně obává, že politika České republiky a její dnešní politické reprezentace, povede k destabilizaci jednak ekonomiky a jednak bezpečnosti v centrální oblasti EU. Důrazné kroky jsou tak potřebné a zdůvodnitelné a současná politická reprezentace v Česku musí se zásahem zvenčí počítat na 100%, protože ohrožuje jak konkurenceschopnost trhu, tak ekonomiku státu a podnikatelské sféry, tak i bezpečnost. Vše co v ČR vydělává, se dostává do majetku jediné společnosti PPF Group, jejíž majetek je původně ukradeným ziskem velké privatizace firem bývalé ČSSR. PPF Group založili v roce 1991 agenti bývalé Státní bezpečnosti, v čele s Milošem Zemanem a Václavem Klausem, kteří prošli v ČR všemi nejvyššími funkcemi ve státě a zanechali za sebou vykradený, zchudlý stát a bezmocné občany na úrovni rozvojových zemí. Titíž agenti vycvičili právě dva politiky – pravicového a levicového – tedy Klause a Zemana. Titíž agenti StB založili v témže roce umělou opozici bývalé předlistopadové KSČ – ODS a ČSSD.

    Proto se nyní lidé kolem, PPF Group snaží nalézat prostředky a důvody k postupné likvidaci nezávislých osob v rámci těchto stran – likvidace Haška a Tejce. Proto se snaží vyprodukovat problém u osob v nezávislé ANO, která je spolu s těmi seriozními sociálními demokraty, nebezpečím pro mafii PPF Group.
    PPF Group dlouhodobě financuje soukromé vojenské jednotky a teroristické akce v Asii a Africe, ale i na území ČR. Má na svědomí

    No, tak pokud tomuto věříme, tak o čem tu ještě diskutujeme? Příjdete s informací, kterou řekl nějaký Amík v televizi a zcela nekoresponduje s ostatními informacemi. Tak co teď? Zavrhneme všechno a všechny a dáme se na modlení?

  • Sio • 28. října 2014

    fajt napsal

    Zeman je pouze další minoritní akcionář PPF ( tu mažoretku Kellnera bych chtěl fakt vidět, nesmrtelná lošaď klausovic chlívu ), který šel podpořit svůj byznys do říše draka ( že s ním soudruzi od žluté řeky ale pohrdaj). Co jim vlastně může nabídnout, co vlastně číňané nemaj, že by to potřebovali od žebráka americké banánové kolonie, která už není ani na žádných školních mapách elementary school říše…že by sebe a partu bývalých estebáků, kteří by rádi dožili v činském skanzenu na Vltavěza misku rýže. ..)

    Hmm, nějak moc toho víte, podobně jako hudryper. Takže z vaší řeči plyne, že Zeman jel do Číny, protože je úplně blbý, sedl si do letadla PPF, která mu částečně patří, protože je ještě blbější a profláknul to.
    No, ale já si to nemyslím.

  • Sio • 28. října 2014

    Béda napsal
    To není tak jisté. Klidně může být prosperita pro horní patro a žádný sociální stát být nemusí. Papírově to sice bude vypadat hezky ale ve skutečnosti se bude společnost blížit k sociálnímu konfliktu. tak funguje neoliberalismus, kde společnost naoko prospívá ale výhodné je to pouze pro omezenou skupinu společnosti. Pro jakékoliv hodnocení, včetně Zemanovy cesty je potřebné vědět podrobnosti těch dohod. Jinak jsou to pouze zbožná přání a věštění z koule. Jedině tak můžeme říct, jestli to naší společnosti přinese nějaký prospěch, anebo to přinese prospěch pouze několika podnikavcům.

    Bédo, jistě máte pravdu v tom, že záleží, jaké kontrakty to porodí. Nejde zdaleka jen o to, jaké podepsané smlouvy Zeman přivezl. Jde o to, že ukázal otevřené dveře, respekt a nabídl asi dobré podmínky pro investory. Odpoštění daně nemohl nabídnout, není předsedou vlády.
    Jo, co z toho kdo urve … nedělám si iluze, už dávno jsem se smířil z realitou, že žijeme z toho, co elity hodí pod stůl. Ale když se jim daří, háží toho podstatně víc, chtějí mít také klid, to je fakt. A zaměstnanost je zaměstnanost. Když ty zlé zlé montovny odejdou, zůstane spousta nezaměstnatelných lidí. A to je velká pohroma, aspoň si myslím. Nejen finanční, ale i morální a duchovní.

  • Béda • 28. října 2014

    Sio,

    tím jsem jenom chtěl naznačit, že „ráno je moudřejší večera“. prozatím nevíme, co konkrétně tam bylo domluveno, tak je předčasné jásat. Až praktické výsledky ukážou co konkrétně a komu to přinese.

  • hudryper • 28. října 2014

    Sio : Uklidněte se. Pokusil jsem se formou diskusního příspěvku nakopírovat tu nejdůležitější a silně skandální pasáž z projevu
    onoho profesorka na ČT 24. Omezený počet znaků příspěvku mi to překazil. Do toho přišel hodinu a půl dlouhý skype a nepochopení jak Brno je na světě. Mám to z mailu,který mi poslala jedna hodně překvapená přítelkyně,kolegyně na OM.
    Pro Vaši potřebu se omluvit posílám toho profesora mailem. Můžete potom usilovně přemýšlet proč letěl Zeman zpět jiným
    letadlem domů bez mezipřistání .

  • mirror • 28. října 2014

    Sio napsal
    Je spousta zemí, kde je práce levnější, než v Česku, tak proč nejsou všichni tam? Já vám řeknu proč.

    Sio, postavil byste montovnu aut s převodovkárnou jako je v Nošovicích někde v Siera Leone nebo Nambii? Tam by šlo platit ještě méně než v Česku, ale pochybuji, že byste tam k montážnímu pásu sehnal někoho, kdo utahoval někdy v životě matici na šroubu. V Česku je takových lidí habaděj. Protože je politici prodali, nemusí se jim moc platit, oni vystačí s tím, co byste platil v Nambii. Není třeba u naši pracovní síly drahého zapracování a je také garance, že kvalita výrobku bude dobrá. Ideální je pro cizí investory střední a východní Evropa.

    Před nějakou dobou jsem byl v cizí firmě na tzv. výzkumných dnech. Předváděli jsme tam, co umíme. Po dotazu u piva, co Němci u nás hledají, mi jeden z nich vysvětlil, že žádné know how nechtějí, ale že hledají talentované lidi – matematiky – k práci se špičkovým software. Hledali po celé Evropě a nabízeli 4 tisíce euro při nástupu s podmínkou, že se takto špičkově honorovaný pracovník s titulem PhD přesume do Německa. Platí vás zahraniční firma stejně? Přece nejste žádný začátečník! Nedal jsem mu žádnou adresu i když bych mohl. V cizině hledá personální agentura specialisty za jejich půlroční plat.

  • mirror • 28. října 2014

    hudryper napsal
    Pro Vaši potřebu se omluvit posílám toho profesora mailem.

    hudrypere, nemohl bych se k tomu vystoupení dostat take?

    K cestě z Pekingu do Prahy. Ze Soulu lítá bez mezipřistání přímo do Prahy Boeing 777. Zeman měl v Pekingu letadlo a tím se mohl nechat převézt do Soulu. Letadlo je plné Korejců, Letušky a stewardi jsou Češi, kteří rádi prohodí pár slov s domorodci z Čech. Ti samozřejmě se s Korejci nemohou bavit, protože si nerozumějí. V tom letadle by Zeman dostal pravdivé informace, jak to v ČSA chodí.

  • hudryper • 28. října 2014

    Mirrore, podle zpráv cestovala hlava ČR v narychlo firmou PPF koupeném letu volného letadla z Pekingu bez mezipřistání do Prahy .Musel mít závažnější důvod než dekorování českých novogenerálů ,že neletěl žádným z obou speciálů vládní letky,ani tryskáčem PPF.

  • Sio • 29. října 2014

    Béda napsal

    Sio,

    tím jsem jenom chtěl naznačit, že „ráno je moudřejší večera“. prozatím nevíme, co konkrétně tam bylo domluveno, tak je předčasné jásat. Až praktické výsledky ukážou co konkrétně a komu to přinese.

    To jistě máte pravdu. Pro mě je to jen střípek, který dobře pasuje do skládanky, kterou si na téma „Zeman“ tvořím. A pasuje tam. Jaké budou výsledky – nikdo není kouzelník.

  • Sio • 29. října 2014

    hudryper napsal

    Mirrore, podle zpráv cestovala hlava ČR v narychlo firmou PPF koupeném letu volného letadla z Pekingu bez mezipřistání do Prahy .Musel mít závažnější důvod než dekorování českých novogenerálů ,že neletěl žádným z obou speciálů vládní letky,ani tryskáčem PPF.

    Nic mě nenapadá. Že by mu šlo o život?

  • Sio • 29. října 2014

    mirror napsal
    Sio, postavil byste montovnu aut s převodovkárnou jako je v Nošovicích někde v Siera Leone nebo Nambii? Tam by šlo platit ještě méně než v Česku, ale pochybuji, že byste tam k montážnímu pásu sehnal někoho, kdo utahoval někdy v životě matici na šroubu. V Česku je takových lidí habaděj. Protože je politici prodali, nemusí se jim moc platit, oni vystačí s tím, co byste platil v Nambii. Není třeba u naši pracovní síly drahého zapracování a je také garance, že kvalita výrobku bude dobrá. Ideální je pro cizí investory střední a východní Evropa.

    Před nějakou dobou jsem byl v cizí firmě na tzv. výzkumných dnech. Předváděli jsme tam, co umíme. Po dotazu u piva, co Němci u nás hledají, mi jeden z nich vysvětlil, že žádné know how nechtějí, ale že hledají talentované lidi – matematiky – k práci se špičkovým software. Hledali po celé Evropě a nabízeli 4 tisíce euro při nástupu s podmínkou, že se takto špičkově honorovaný pracovník s titulem PhD přesume do Německa. Platí vás zahraniční firma stejně? Přece nejste žádný začátečník! Nedal jsem mu žádnou adresu i když bych mohl. V cizině hledá personální agentura specialisty za jejich půlroční plat.

    No, a také je český dělník dražší, než ten ze Sierra Leone. Ten by se ani zaškolit nedal.

  • fajt • 29. října 2014

    Sio napsal
    Hmm, nějak moc toho víte, podobně jako hudryper. Takže z vaší řeči plyne, že Zeman jel do Číny, protože je úplně blbý, sedl si do letadla PPF, která mu částečně patří, protože je ještě blbější a profláknul to.
    No, ale já si to nemyslím.

    hmm, možná je blbost vedena v lékařských tabulkách jako nemoc ( tedy pro významné, u plebsu samozřejmě chápu, že ti si mohou za všechno sami), pak je Zemanovi vše prominuto, páč jako nepříčetný ( a na záznamu vypadal i jako nepřítomný ) není před bohem a veřejným svědomím za nic zodpovědný. Pamatuji si toho blba, jak 89 vykřikoval něco o vykradené a vypálené zemi komunisty ( ty si dejte do uvozovek), dnes když se jeho vize stala realitou, nedokázal ani potlačit touhu dosednout na trůn zdejšího knížectvi ( který plní roli pouze okrasnou – tedy pro zvrhlíky a milovníky růžovek) a tady se kymácet jako švejk – jediný co lze připustit, že jeho alter náhradník, který se taky cpal na Hrad, je pedál bez příkras, za jeho hodování by česko pohaslo sofort – nevím, ale hájení jediného projektu, na který se jeho kumpáni za 25 let zmohli ( krom jedné zničené zemičky), je dost málo na to , aby vstoupil do světových análů jako další významný zločinec, tedy pardon civilizační umělec, prý státník a významný občan – a na to neptřebuji ani žádné insider informace, abych vám to mohl říci, či napsat, milý Sio. ..)

  • fajt • 29. října 2014

    zajoch napsal

    fajte, myslím, že se ve svém posledním komentáři mýlíte. Čína nepotřebuje jenom obchod nebo suroviny, ale potřebuje také spojence ke spolupráci, ať jsou významní velmi nebo méně. Její politika není zaměřena jen na současnost, ale především do budoucnosti. Zde v různých komentářích se vyskytují názory, že jsme ztraceni, na pokraji zániku, ubozí hlupáčci, ale ono to tak divoké s námi možná nebude. Chtělo by to trochu hrdosti a ne si ze sebe dělat větší ubožáky než opravdu jsme, nebo se jimi opravdu staneme.

    Zajímalo by mne, jestli ti, kteří s takovým pohrdáním píší o svých krajanech, se také počítají mezi ně, anebo jsou přesvědčeni o své výjimečnosti.

    Potěšila jste mne, p. Zajoch :-) páč teď si směle mohu říci – a přece mě čtou – a jedním dechem k Vám dodávám – I ty, Brute ?! :-) nechci Váš text nijak rozebírat, či nedej bože pitvat, stejně píšete v obecné rovině a ani patetismu nejste ušetřena, ale přeci jenom si dovolím jednu poznámku – že si člověk nasadí růžové brýle, nebude ten svět lepší, když se začne člověk chovat k hovadům slušněji, oni opravdu nebudou lepší lidé a pokud začnete stavět něco seriozního na hnoji, nikdy se nedoberete cílenéného a kýženého výsledku, a cesta k němu bude stejně ošklivá jako konečný zmetek…ostatní omíjím ( se vám u toho určitě zvedl tlak :-)), hrdost je vlastnost, kterou hlavně poslední dobou oplývaj ti nejméně čestní a tvořiví, krom toho nejsem xenofob, nedělim lidi podle státních průkazů ( tabulková národnost v podání kapitálu je nemlich to samé), ale podle činů a skutků, tedy na dobré a darebáky (ale i vědomá slepota, nečinnost a ominutí, tedy zbabělá rezignace je hřích) a že zrovna v rozdrbané kokotlině jich pobíhaj mraky a mávaj falešnou vlajkou a matou falešným dresem je věci rozhodně ke kritice ( tím rozhodně nemyslím Vaší práci pro OM). ..)

  • Alena • 29. října 2014

    i kdybychom byli sebehorší, nebo se sebevíce podceňovali, naše území mělo a má strategický význam.

  • fajt • 29. října 2014

    http://www.novinky.cz/krimi/351922-zena-z-ostravy-porodila-v-autobuse-cestou-do-prace-syna-nechala-zemrit-ve-studene-trave.html – mno, to je taky česko…a nejde o žádnou výjimečnou věc, spíše běžná situace. ..

  • ducatista • 29. října 2014

    fajt napsal

    http://www.novinky.cz/krimi/351922-zena-z-ostravy-porodila-v-autobuse-cestou-do-prace-syna-nechala-zemrit-ve-studene-trave.html– mno, to je taky česko…a nejde o žádnou výjimečnou věc, spíše běžná situace. ..

    Nevím sice jak tenhle otresny případ souvisí se Zemanem, ale pokud z jednání jedné posahane baby vyvozujete „běžný stav věci“, pak jste trefil hodně vedle…

  • fajt • 29. října 2014

    peter. napsal

    Niečo o Čechoch,pre Čechov .
    http://weissbach-info.webnode.cz/news/dokonce-ani-za-protektoratu-nebyla-proticeska-propaganda-tak-silna-jako-dnes-/

    v podstatě za špatnou situací v česku ( tedy krom situace pár asi evro jedinců, kteří jeli podle plánu a nakradli si) může pouze protičeská propaganda :-) sice jsem myslel, že tady jede 25 let těžce kapitalistická reklama, která nezná bratra, ale vše je prý jinak….škoda, že tak mazaně šikovný národ, který dřel – a myslel – jak kobyla co nevidět zajde na úbytě – a ti co přežijí se asi moc vehementně k odkazu a krvi svých předků hlásit nebudou, páč svět nemá moc v lásce neuspěšné, a už vůbec ne padlé, viz indiáni a jejich evropští okupanti, tak proč zbytečně dráždit zmiji českou hnátou, že, gór když už bude pracovitý Honza historické etnikum, a další kostlivec v imperiální skříni americké korporace…i když tady to jede a příjde tak nějak samo od sebe. ..)

  • fajt • 29. října 2014

    ducatista napsal
    Nevím sice jak tenhle otresny případ souvisí se Zemanem, ale pokud z jednání jedné posahane baby vyvozujete „běžný stav věci“, pak jste trefil hodně vedle…

    odvozuju to od toho, že těchto „pošahaných bab“ je tady poměrně dost – jinak jsem zapomněl, že někteří zdejší rezidenti vidí pouze božské poslání „prezidenta“, smrt jednoho fakana, který se na světě ani neohřál, přeci nemůže mít žádnou sovislost s něčím tak honosným jako je stát, společnost a přízemní až elementární obchodní soudržnost, která jedina tvrdí budoucí českou muziku…fakt díky za islámisty, či jiné barbary. ..

  • ducatista • 29. října 2014

    fajt: „Poměrně dost“, opravdu zajímavý počet pro definování pojmu „téměř běžná záležitost“, což? Můžete být přesněšjší, vy amatérský statistiku?
    A opravdu, tragické úmrtí novorozence nijak nesouvisí s cestou Zemana do Číny. Pokud ano, zkuste mě přesvědčit o opaku…

  • orinoko • 29. října 2014

    Tak čekám … a ono nic. Njn, co si člověk neudělá sám , to není.

    Tak především nechat ležet ladem včerejší bezprecedentní slávu na Pražském hradě je docela na pováženou. Podle mě se vymyká všem zavedeným zvyklostem a běžným očekáváním. A naopak je v souladu s latentním /i když ne úplně/ pohybem v části Viszegradské čtyřky. Zeman dal najevo změnu českého politického paradigmatu – herrGott to je cóóó. Namísto hnízdění v řiti McDŽUDYstánu je aktuální přepřehání na užší cooperaci s některými sousedy, s nimiž pupek pod Řípem a pod praDědem pojí narůstající společný zájem.
    Být včera na Hradě někdo z Maďarska, tak už by to byl pro Eurosojuz docela knockout.
    Koneckonců Moravák v čele české vlády to potvrdil v minulých dnech zcela nedvojsmyslně.

    http://literarky.parlamentnilisty.cz/politika/svet/18602-budape-zvauje-pomale-vycouvani-z-eu

  • fajt • 29. října 2014

    tedy pro příště, doufám, že se neočekává, že bych měl odpovídat na každou asocialní reakci…krom toho, Zemanova cesta, podle toho jak chodil, tak asi křížová cesta, toho s českem obecně moc společného asi taky neměla, spíše s PPF ( ale to se už opakuji) …no a má tahle klausovic partička nějakou hymnu a svůj fábor, či improvizuje podle toho, kolik jich ještě v klubu zůstalo a kdo co má ze zbylých čez-kých pánů rád? :-)

  • Sio • 29. října 2014

    fajt napsal
    hmm, možná je blbost vedena v lékařských tabulkách jako nemoc ( tedy pro významné, u plebsu samozřejmě chápu, že ti si mohou za všechno sami), pak je Zemanovi vše prominuto, páč jako nepříčetný ( a na záznamu vypadal i jako nepřítomný ) není před bohem a veřejným svědomím za nic zodpovědný. Pamatuji si toho blba, jak 89 vykřikoval něco o vykradené a vypálené zemi komunisty ( ty si dejte do uvozovek), dnes když se jeho vize stala realitou, nedokázal ani potlačit touhu dosednout na trůn zdejšího knížectvi ( který plní roli pouze okrasnou – tedy pro zvrhlíky a milovníky růžovek) a tady se kymácet jako švejk – jediný co lze připustit, že jeho alter náhradník, který se taky cpal na Hrad, je pedál bez příkras, za jeho hodování by česko pohaslo sofort – nevím, ale hájení jediného projektu, na který se jeho kumpáni za 25 let zmohli ( krom jedné zničené zemičky), je dost málo na to , aby vstoupil do světových análů jako další významný zločinec, tedy pardon civilizační umělec, prý státník a významný občan – a na to neptřebuji ani žádné insider informace, abych vám to mohl říci, či napsat, milý Sio. ..)

    S vámi je to velmi prosté. Jakožto ideově správně usazený to vidíte tak černobíle, že je mi naprosto jasné, proč to nemůžete pochopit. Vám by asi nevyhověl ani politik s vlastnostmi Ježíše. Takže v poho, milý fajte.

  • fajt • 29. října 2014

    http://www.czechfreepress.cz/emil-kalabus/bulharsky-politik-vyzval-ke-zruseni-idiotskych-sankci-je-cena-ropy-manipulovana-aby-poskodila-rusko.html – Podle slov politika bylo Bulharsko už dvakrát ve svých dějinách zataženo do války s Ruskem a pokaždé to pro ně skončilo národní katastrofou. Siderov je přesvědčen, že evropští lídři by měli začít prosazovat politiku v zájmu vlastních států a přestat se chovat jako vazalové ve vztazích s Washingtonem….na místě Bulharska bych asi taky velmi silně uvažoval o odchodu z EU a připojení k Euroasijské unii. ..

  • fajt • 29. října 2014

    to Sio – to su rád, že pro mě máte hnedle přihrádku, takovou jasně danou, pěkně retro černobílou … nechám vás osudu, věčného osáhavače horkých kamen, snad s vámi zase nějaký hot Zeman ošklivě nevyjebe. ..)

  • ducatista • 29. října 2014

    A co si představujete pod tou asociální reakci? Četl jste vůbec ten článek, na který jste dával link? Nebo jen nadpis a perex?

  • peter. • 29. října 2014

    orinoko napsal
    http://literarky.parlamentnilisty.cz/politika/svet/18602-budape-zvauje-pomale-vycouvani-z-eu

    Maďari jednoducho neznášajú,keď s nimi niekto jedná povýšenecky,ako oni hovoria “ z koňa“(z konského chrbta).

  • pacifista • 29. října 2014

    No to je tu drbárna. Takové hospodské řeči. Jeden se nestačí divit.

  • Aleš • 30. října 2014

    orinoko napsal

    Tak čekám … a ono nic. Njn, co si člověk neudělá sám , to není.

    Tak především nechat ležet ladem včerejší bezprecedentní slávu na Pražském hradě je docela na pováženou. Podle mě se vymyká všem zavedeným zvyklostem a běžným očekáváním. A naopak je v souladu s latentním /i když ne úplně/ pohybem v části Viszegradské čtyřky. Zeman dal najevo změnu českého politického paradigmatu – herrGott to je cóóó. Namísto hnízdění v řiti McDŽUDYstánu je aktuální přepřehání na užší cooperaci s některými sousedy, s nimiž pupek pod Řípem a pod praDědem pojí narůstající společný zájem.
    Být včera na Hradě někdo z Maďarska, tak už by to byl pro Eurosojuz docela knockout.
    Koneckonců Moravák v čele české vlády to potvrdil v minulých dnech zcela nedvojsmyslně.

    http://literarky.parlamentnilisty.cz/politika/svet/18602-budape-zvauje-pomale-vycouvani-z-eu

    A všiml sis, že žádný z poserů se nesnažil ani naznačit možnost vystoupení z NATO?! Ale pomazánkový krém a tuzemák našinci bude ležet v žaludku více než jaderná hlavice sestřelená nám nad hlavou. Ale náhodou. To vyfakování karbanátků v říši středu chtělo odvahu, a tu možná tuZEMÁKovi závidí diskutér fajt a proto do něj tak ryje. Ani ten koupený jiný let nemusel mít hladké přistání. Svět je malý a o „náhody“ v něm není nouze. Na vyfakování tuZemáka není opravdu vhodná doba. I když Zelená jednoho dne předčí R.U.M. i s becherem. Jdu dnes zapít Doněck a připravit se psychicky na další dny, zvlášť pokud by měli být naše poslední. A zdůrazňuju o tu odvahu možná ještě půjde.
    Vřele doporučuju:
    Batlička, O.: Kavalíři Odvahy. Sfinga, Ostrava, 1992.