Diskuze k článku


  • fajt • 28. listopadu 2016

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14915642_1735215046805701_3396868136315386103_n.jpg?oh=e13a94095fef54dbdf3911e8e47282f1&oe=58B5F933 – alternativní levice v této kolonii nikdy nebude, venku je to v bledě hnědém, takže forsáží do propasti a tam ode dna zpět na atomy a do hmoty, která už bude pouhým vakuem. ..)

  • idiotronic • 28. listopadu 2016

    Abych vám usnadnil orientaci, kde že se momentálně nacházíme:
    Při úmrtí v rodině využila represívní složka ozbrojených sil hysterické reakce jistých dam a sebrala mi mobilní telefon a počítač k týdennímu hloubkovému průzkumu . V té době již byla známa příčina úmrtí,ale údaje o tom,které weby nám kdo navštěvuje je samozřejmě k nezaplacení…

  • Béda • 29. listopadu 2016

    Hlavní myšenka článku není skryta v (přílepku) to je v P.S. ale v 98% textu, t.j. že mezi globalisty a nacionalisty jde o KONFLIKT PRAVICE S PRAVICÍ o další vývoj kapitalismu.

    V přílepku je obsaženo akorát zamyšlení, jestli vůbec levice, které historickým úkolem je nalézt a prosadit alternativní nekapitalistickou cestu vývoje (na rozdíl od pseudolevice, která podporuje mezinárodní oligarchii, nadnárodní korporátní zájmy, Sorosáky, korporátní fašisty a fašisty na Ukrajině) má v tomto konfliktu pravice někoho (Trumpa, Putina, Le Penovou, AFD – ze kterých může nakonec vzejít cokoliv) vůbec podporovat anebo stát pasivně zcela stranou.

  • Admirál • 29. listopadu 2016

    Dnešní levice buďto nehájí zájmy lidí živících se prací nebo je marginální a nemá na chod věcí vliv. O různých multikulti, militantních zelených, není řeč – není to levice.
    Z mnoha důvodů po ní ani nebyla poptávka (což se mění).
    Kde není silná organizace hájící zájmy lidí živících se prací se silným intelektuálním zázemím, není alternativní program k současnému uspořádání.
    Kde není alternativa, nemůže být změna.

    Situace lidí živících se prací si ale všimla část pravice – ta nacionální (to jsou paradoxy). Ne snad z přílišné empatie, ale z různých jiných důvodů, z nichž hlavní asi bude, že “ kde není poptávka, je převis nabídky a nejsou zisky“.

    Globální část pravice na to má recept – neofeudalismus.

    Tudíž pro mne je nyní přijatelnější nacionální pravice než pseudolevice.

  • Aleš • 29. listopadu 2016

    Stane: https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/422031-v-kanade-se-zritil-bojovy-letoun-pilot-zahynul.html
    Letadla strážící kapitalismus jsou v kondici staré osvědčené jihočeské sprostonárodní: Kalamajka mig mig mig, z nebe padá plukovník. Ne nadarmo tu Martin odkazuje Redfordův film Poslední pevnost. Nebo si myslíš, že v Sýrii Rusové bojují za udržení kapitalismu?

  • Aleš • 29. listopadu 2016

    To je jen oficiální přiznání, že tu armádu proti nám mají a používají. Jde jen o to, aby posvětili aktivní boj a formy útlaku a nikdo se náhodou nedivil. Tak se nebude moci divit, protože půjde o veřejný zájem, obrana proti „ruské agresi“. Proto jsem neudělal tu chybu a neschoval se za virtuální nick (který stejně neuchrání anonymitu dotyčného). Jakákoliv forma „obrany“ proti takové „cizí agresi“ se takto stává terorem těchto sil vůči konkrétnímu občanu vlastní země, ne cizímu špionovi. Z vlády používající takové metody dělá teroristickou bandu, jež by neměla být subjektem mezinárodního práva a státnosti. Současné selhávání mezinárodního společenství, které zčásti uznává podobné teroristické skupiny jako je Kyjevská banda, snad nebude dlouhodobě trvalý stav. Problém je stav Evropy a USA, který diktuje stav mezinárodních společenství. Všeho jenom do času. Mne by se více líbilo zlepšení stavu Evropy, ale pokud Evropa sama nechce, svět se s tím vyrovná její marginalizací.
    Kyberšikana bude sloužit k prodlužování udržení statu quo, čili užitečný idiotismus mocným.
    Pokud je z ruských serverů věrohodnější a užitečnější zpravodajství, nelze v porovnání s našimi i veřejnoprávními a oficiálními zdroji mluvit o nějaké ruské propagandě. Kdo argumentuje takovými zdroji, že u nás působí ruská propaganda, sám je propagandista.
    A milá vládo. Pošlu ti vzkaz. Proč tohle obyčejní lidé jako já dělají? Protože zde všechny poplyšákové vlády kašlou na lidi. A nezabezpečují lautr nic. Ač je vaše poslední vláda lepší co se týče sociální politiky i ekonomiky, stejně jako vlády předchozí selhává v otázkách bezpečnosti. Fanatické trvání na našem zakotvení v NATO, bez ohledu na její politiku, je HLUBOKÉ SELHÁNÍ politiky vlády.
    Za tohle o koryta přijdete. Bez ohledu na snahu umlčet kritiku.

  • idiotronic • 29. listopadu 2016

    Aleš napsal
    Bez ohledu na snahu umlčet kritiku.

    Dobře řečeno,Aleši. Jen dodávám,že umlčet všechny nejde. Jde o vytipování
    těch,kteří by mohli převzít iniciativu. Tak se to dělalo vždycky(odborového předáka koupit nebo zabít) . Vždyť politické
    strany jsou jen drobné sekty a dělí se o hlasy milionů voličů.

  • Gatta • 29. listopadu 2016

    Boj s ruskou propagandou zdárně probíhá.
    Na Novinkách.cz s, ke všemu co se i vzdáleně týká Ruska, se během několika posledních dnů naprosto zásadně změnil obsah příspěvků diskuzí.
    Podobně na iDnes – k normálním tématům – normální diskuze, normálních, kriticky uvažujících a rozumných lidí. Ke všemu co se i vzdáleně týká Ruska – diskuze občanů, kteří to mají jako svůj pracovní úkol.

    Re idiotronic – souhlas – ale je tu ještě jeden mechanismus, na který je každá moc krátká – apatie, nedůvěra, lhostejnost a hlavně neochota lidí se za danou elitu jakkoli angažovat. A když je první příležitost, tak utéct, nebo podpořit, či alepoň se nebránit elitě jiné. A potom, když je překročena hrana vývoje, tak se najednou vše sesype jak domeček z karet … V 89 také nebyl prakticky nikdo, kdo by se aktivně angažoval za Jakeše …

    On útěk od tyrana – exodus – bylo tradiční antické řešení utlačovaného obyvatelstva – nejen Židů. A odpor byrokraticky utlačovaných obyvatel padajícího Říma byl také velmi laxní proti přicházejícím barbarům.

    Video z Aleppa (už jsem to dal i článek vedle) – jistě, vybojovat to museli „Tygři“, ale – ti lidé i po letech pod komandem IS a spol. – ta jejich radost není hraná.
    https://www.youtube.com/watch?v=U3hzGUpnfM8

  • Velekněz Ratata • 29. listopadu 2016

    Bédovi dík, že se nestydí pokaždé znova zvednout prostinkou, základní, neřešenou otázku (btw, o tom, jak jsou podobné otázky, byť mířené ke zcela konkrétní věci, velmi populární třeba v polit. stranách a samosprávě, bych mohl smutně vyprávět:-)

    K věci samé: předně souhlas s Admirálem – aby levice mohla špekulovat, ke komu se přidá, musela by (relevantně) existovat. A ostatně fandění + držení palců nelze vnímat jako „přidávání se“. K analýze nebo aspoň pokecu je tu tedy minimálně dvojí – ty dvě „pravice“ i „levice“. Béda se mi líbí, že na to jde od Marxe, tak si zkusme říct, jak by v hrubém obrysu vypadal rozbor z třídního hlediska. Podle jednoho možného náhledu je třídní struktura současné společnosti: 1) plutokrati – 0,001 % a méně 2) širší majetková/kapitalistická elita, 3)“salariát“ (špičková/jistá zaměstnání), 4) „professionals“, 5) zbytky klasické dělnické třídy – „proletariátu“, 6) „prekariát“ (krajně nejistá zaměstnání, u nás i část formálních OSVČ) a 7) „lumpen-prekariát“. Střet uvedených dvou pravicí se pak jeví jako střet 1) proti 2) nebo 1) a části 2) proti 2), to vše za aktivní (vědomé, nebo aspoň ideologicky silně reflektované ) účasti hlavně (zástupců) 3), 4). Třeba Trump si pro sebe zmobilizoval převážně americké 5) a 6) určitě, ale obtížná otázka už je, kolik a proč ulovil ze 4), případně 3) (a to by souviselo i s rozmazáním jednoznačného přechodu mezi třídami, tím, že údajně až desítky % am. obyv. subjektivně vnímají pád ze střední do nižší „třídy“ atd.). Ještě těžší je říct, čí třídní zájem Trump – model té nacionální pravice – objektivně hájí. Podle takového Pjakina je to vlastně zájem těch „plutokratů“, on říká „globalščiki“, ale podstatné je, že ti na nějaký nacionální zájem de facto kašlou, Trump má podle této teorie přeci hlavně zperestrojkovat USA, aby nebyl problém. Ale nemusí to tak být a Trump může (aspoň zkoušet) hájit prostě „postaru“ hlavně zájmy 2), nechat žít 3) a 4) a nenasírat 5) (že by něco zásadního udělal pro 6), je asi SF). A teď vybírejte. Levice zase zatím nepřišla na to, jak dát dohromady hlavně 5) a 6) a na jaké bázi přitom obrodit starý dobrý internacionalismus. A je jasné, že bez mobilizace 6) to nepůjde a že ta 2. pravice je zatím podchytává líp. Ona ta situace zas není tak nepodobná řekněme začátku a rozhořívání WWI, když ještě nebylo vidět, jaký průser i pro vládnoucí třídy to bude.

    On o podobném už mluvil např. prof. Krejčí a ani on samozřejmě nemohl vymyslet kouzelnou hůlku. V sobotu je v Praze Varoufakis, tak kdo tam budete, zkuste se prosím zeptat jeho. Pokud se nebude dialekticky vytáčet, odpověď by aspoň mohla být zajímavá.

  • Irena • 29. listopadu 2016

    Gatta napsal
    Video z Aleppa (už jsem to dal i článek vedle) – jistě, vybojovat to museli „Tygři“, ale – ti lidé i po letech pod komandem IS a spol. – ta jejich radost není hraná.
    https://www.youtube.com/watch?v=U3hzGUpnfM8

      

    http://www.rbc.ru/rbcfreenews/583d44309a794787c3fc4203
    A tady reakce jednoho z „demokratických tygrů“

  • Gatta • 29. listopadu 2016

    Re Irena – „Tygrama“ jsem v tomto případě myslel (nejen) Tygry z SAA.

    Jinak frantíci by se měli, když už něcvo, tak starat o Mosul … o jimi rozvrácenou Libyii … no, ale hlavně o Paříž.

  • idiotronic • 29. listopadu 2016

    Gatta napsal
    V 89 také nebyl prakticky nikdo, kdo by se aktivně angažoval za Jakeše …

    Pár milicionářů šlo,,dělat pořádek do Prahy“. Nakonec byli odvoláni, ale u jednoho
    z účastníků jsem viděl schovanou bedýnku ostrého střeliva v roce 1992.(synové se pochlubili).

  • Gatta • 29. listopadu 2016

    Re idiotronic – jo, pár jich bylo, co by šli … taky jsem znal … jenomže s takovýma by zase normální lidi do ničeho dobrovolně nešli … a tak to ta mlčící většina prostě nechala umřít.

    Bedýnka – takový věci se zrovna moc rychle nekazí, ty vydrží … navíc, když si člověk představí to vysvětlování ve sběrným dvoře kde k tomu přišel … řekl bych že to ještě mají …

  • Stan • 29. listopadu 2016

    Aleš napsal

    Stane: https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/422031-v-kanade-se-zritil-bojovy-letoun-pilot-zahynul.html
    Letadla strážící kapitalismus jsou v kondici staré osvědčené jihočeské sprostonárodní: Kalamajka mig mig mig, z nebe padá plukovník. Ne nadarmo tu Martin odkazuje Redfordův film Poslední pevnost. Nebo si myslíš, že v Sýrii Rusové bojují za udržení kapitalismu?

    Ano, myslím.