Diskuze k článku


  • Gatta • 4. dubna 2017

    Takový nadšený výkřik … a) – „Zastavte uhelné elektrárny“ (udělani jsme si na to přece strategickou koncepci).
    Jsem pro, ale chybí mi to b), c), d) ….
    Plánuje se pokles výroby o těch odstavených cca 30 TWh. Pokud to půjde o omezení výroby na vývoz – může být – ale chtělo by předložit to nějaká čísla a jasný dlouhodobý plán. Nebo klesne domácí spotřeba ? – O kolik a jakým způsobem ???
    Nebo odstavený výkon nahradíme? – Čím ??? – Dovozem ? Odkud a za kolik ??? Nebo atomem, ruským plynem, větrníky, vodním dílem na Bílém Labi, dalšími soláry, nebo kvašením kukuřice … ? V jakém poměru a kolik hektarů bude na nákhradu potřeba vyjumout z potravinářské výroby ???
    Máme prostě „rozvinutou technickou společnost“ a ta potřebuje hodně a hodně energie – nakonec je to problém všech, technicky i mnohem méně vyspělých, rozvinutých a složitých civilizací, táhnoucí se celými dějinami lidstva.

  • Admirál • 4. dubna 2017

    Donaldovi navzdory. Ono zřejmě v emerice to uzavírání uhelných elektráren bude mít nějaký ekonomický základ (výroba je fuč, elektřina není třeba). To to toho Obamu moc úsilí nestálo, stačilo jen koukat, jak reálná výroba bere z emeriky draka. U nás to tak zatím není a tak se nezavírá. Zaplať Pán Bůh. Než dělat za bídný peníz chovatele škodné, to radši průmysl i s těmi sem tam čmoudíky,

  • Gatta • 4. dubna 2017

    Jen mi není jasné z čeho se budou napájet ta skvělá ekologická elektroauta ?

    Nějak moc záhad na jednom místě … jestli ono nejde o něco úplně jiného …

  • Bety • 4. dubna 2017

    Podstatná věta: K naplnění koncepce musí vláda splnit dvě podmínky – zaprvé promítnout ekologické škody do zvýšení cen elektřiny.
    To je to, oč tu běží. Ten lidský citron ještě není dost vymačkaný, ještě trochu šťávy zbývá.

  • idiotronic • 4. dubna 2017

    Gatta napsal
    jestli ono nejde o něco úplně jiného …

      

    Tak třeba energie pro výrobu automobilu je větší, než energie, kterou vyrobí jeho motor za celou životnost vozu. Takže úsporu můžeme hledat v jeho – řekněme- 35 -leté životnosti. U kolejové dopravy je to dávno běžné. Přitom se za dobu života vozidla (lokomotivy, tramvaje) průběžně modernizuje elektrická výzbroj , takže třeba tramvaj začínala s odporovou regulací a končí po létech svůj život s pulsní regulací (takže jí třeba v zimě chybí ztrátové teplo na topení). Také se stává, že ekonomický život výrobce některých dílů je kratší, než životnost vozidla.

  • idiotronic • 4. dubna 2017

    A ještě jedna věta: Rozvojem elektroniky se ,,kurvítka“ stávají obtížně prokazatelná.

  • racek • 4. dubna 2017

    Tak s tím zásadně nesouhlasím. Elektronika je sama největší kurvitko.

  • racek • 4. dubna 2017

    Takhle demagogicky článek se vidí málokdy. Co slovo, to hloupost. A oni to velmi dobře vědí!.

  • Gatta • 13. dubna 2017

    Ještě něco k těm elektrárnám a vidině budoucí skvělé ekodopravy.
    Autor, na rozdíl od vládních i všech nevládních expertů, to načrtl aspoň v hrubých číslech …

    http://dfens-cz.com/elektromodebilita/