Diskuze k článku


  • PPK • 12. března 2016

    Napsáno vskutku osvíceným perem. Zaslouží si být vydáno nejen jako jedna z učebnic historie, ale zejména zdravé myšlenkové logiky. Ukládám, přeposílám (pokud autor laskavě dovolí).

  • J. Hruška • 12. března 2016

    Slintat blbosti o něčem, čemu nerozumím, ale co tím víc nenávidím je sice snadné a laciné, ale dost ubohé. Autor se tímto způsobem realizuje jak o křesťanství, tak o Stalinovi.

  • Béda • 12. března 2016

    Nejnovější papežský vládce ve Vatikánu silně podporuje islamizaci Evropy. Někteří pozorovatelé si kladou otázku, jestli náhodou nejde o idiota.

  • Dolmen • 12. března 2016

    J. Hruška napsal
    Slintat blbosti o něčem, čemu nerozumím, ale co tím víc nenávidím je sice snadné a laciné, ale dost ubohé. Autor se tímto způsobem realizuje jak o křesťanství, tak o Stalinovi.

    A jakpak tomu rozumí génius Hruška? Poplivat někoho, komu nerozumím, to není laciné?

  • peter. • 12. března 2016

    Neberme ľuďom Boha a ich vieru v neho,lebo viera v Boha pre nich častokrát predstavuje poslednú nádej v najťažších chvíľach života.A ak veriacim nikto nedokáže dať účinnejšie posledné útočisko a nádej ako je táto ich viera ,tak by sa nikto nemal ani pokúšať ľuďom túto poslednú nádej brať.A to ani vtedy nie,ak má po ruke argumenty vychádzajúce z historických reálíí.Keď už pre nič iné,tak preto,že že aj lekári častokrát keď ich k tomu donútia okolnosti,podajú pacientovi placebo,dúfajúc v jeho účinok.A placebo efekt ako sa v mnohých prípadoch dokázalo, funguje.Je príliš veľa ľudí na svete,ktorí už nemôžu dúfať v nič,len v toho Boha.
    Kritizujme farizejstvo,chamtivosť,krutosť a zločinnosť cirkevných hodnostárov,pápežov a prelátov,no ja osobne si myslím,že podobné články ako tento od p.Kadubca by sa mal diskutovať v užšom a uzavretejšom kruhu záujemcov o túto tematiku.
    Ak by ma chcel niekto z diskutujúcich obviniť z tmárstva a bigotného katolicizmu ako sa mi to už raz na tomto fóre stalo,tak zopakujem,že nie som ani veriaci,ale ani ateista.

  • Béda • 12. března 2016

    Problém s náboženstvím není většinou v tom, že by ho věřícím někdo chtěl brát ale spíš v tom, že jej věřící vnucují druhým lidem a že se náboženská smetánka snaží toho využívat k zištným cílům – čím víc oveček, tím větší materiálně finanční náboženské vzdělávací a politické nároky. Kdyby náboženství zůstávalo v ryze intimní (neinstitucionalizované, nepolitizované, nematerializované, nefinancializované) rovině, nebyl by to žádný problém.

  • peter. • 12. března 2016

    Béda napsal

    Problém s náboženstvím není většinou v tom, že by ho věřícím někdo chtěl brát ale spíš v tom, že jej věřící vnucují druhým lidem a že se náboženská smetánka snaží toho využívat k zištným cílům – čím víc oveček, tím větší materiálně finanční náboženské vzdělávací a politické nároky. Kdyby náboženství zůstávalo v ryze intimní (neinstitucionalizované, nepolitizované, nematerializované, nefinancializované) rovině, nebyl by to žádný problém.

    A vám ho kto vnucuje?A ak áno,darí sa mu to?
    Žiadne náboženstvo nie je problém.Problém je jeho zneužívanie,častokrát na prízemne pozemské a celkom neduchovné ciele.
    Neznášam ani náboženských fanatikov ani fanatických ateistov.

  • Béda • 12. března 2016

    peter. napsal
    A vám ho kto vnucuje?A ak áno,darí sa mu to?
    Žiadne náboženstvo nie je problém.Problém je jeho zneužívanie,častokrát na prízemne pozemské a celkom neduchovné ciele.
    Neznášam ani náboženských fanatikov ani fanatických ateistov.

    Kdo mi ho vnucuje? Třeba ti, co se snaží šířit náboženskou výuku ve školství, náboženské kuráty v armádě, náboženské politické strany v politice, nahrazovat zdravotní a sociální péči státu církevní péčí, ten co prosazuje církevní „restituce“, zavádění šaríi… Podle mně by mělo platit ať si každý v soukromí věří jakému bohu chce, ale ať s tím neotravuje na veřejnosti a nevznáší na základě toho žádné požadavky.

  • peter. • 12. března 2016

    Béda napsal
    Kdo mi ho vnucuje?

    Nedajte sa Béda!Bojujte!Nedajte sa zverbovať do armády,nevoľte náboženstvom podmienené strany a nedávajte svoje deti(vnukov) do cirkevných škôl.Aj tie reštitúcie odklepli chamtivým biskupom strany,ktoré boli vtedy vo vláde,lebo si ich zvolili občania.Nadávajte na ľudí,nie na náboženstvo.

  • Béda • 12. března 2016

    peter. napsal
    Nedajte sa Béda!Bojujte!Nedajte sa zverbovať do armády,nevoľte náboženstvom podmienené strany a nedávajte svoje deti(vnukov) do cirkevných škôl.Aj tie reštitúcie odklepli chamtivým biskupom strany,ktoré boli vtedy vo vláde,lebo si ich zvolili občania.Nadávajte na ľudí,nie na náboženstvo.

    Ještě jsem zapomněl na pravidelné mše a náboženská „okénka“ ve „veřejnoprávních“ médiích – neměly by je dostat rovnoměrně všechny církve co jich je (když už v „demokracii“ nemají stejný prostor všechny politické strany?)

  • peter. • 12. března 2016

    Béda napsal
    Ještě jsem zapomněl na pravidelné mše a náboženská „okénka“ ve „veřejnoprávních“ médiích – neměly by je dostat rovnoměrně všechny církve co jich je (když už v „demokracii“ nemají stejný prostor všechny politické strany?)

    Mali!

  • Béda • 12. března 2016

    peter. napsal
    Mali!

    To byla jenom taková řečnická otázka. Podle mně neměly, protože pak by ve „veřejnoprávních“ médiích nebylo nic jiného než náboženská propaganda od rána do večera.

  • Bety • 12. března 2016

    Zaujala mne ta citace Heideggera: Bůh opustil tento svět a Evropa je bez něj odsouzena k zániku.
    Jelikož církve potřebují Boha ke své existenci, a řekněme si to rovnou, kněží jsou kasta, která nemusí fyzicky pracovat, těší se úctě a svým způsobem i beztrestnosti, neboť zaprvé- je těžké obvinit kněze z nepravosti a za druhé- pokud k tomu přesto dojde, řeší je většinou církevní soud, o lásce k moci a majetku ani nemluvě…
    Takže ztráta víry a věřících je pro církev pohroma.
    Možná, že proto se církve sbližují. Možná, že je pro stávající církve je přijatelnější vyměnit Boha za Alláha a začlenit se tak do New Orderu v jakékoli církvi, hlavě že jim jejich výsady zůstanou.
    Nechci se tím dotknout věřících, i ráda uznám, že existují kněží, kteří berou své poslání vážně a snaží se lidem pomáhat.
    Jen si myslím, že církve jsou taková úřednická nadstavba, která vlastně věřícím k ničemu není.

  • peter. • 12. března 2016

    Bety napsal
    Jen si myslím, že církve jsou taková úřednická nadstavba, která vlastně věřícím k ničemu není.

    Áno.Presne tak.

  • Béda • 12. března 2016

    Béda napsal
    To byla jenom taková řečnická otázka. Podle mně neměly, protože pak by ve „veřejnoprávních“ médiích nebylo nic jiného než náboženská propaganda od rána do večera.

    Při stejné aplikaci (nejen ve „veřejnoprávních médiích ale i ve ve vzdělávacím systému, v armádě etc.) by také došlo ke 24 hodinové propagandě (všech náboženských ideologií) v těchto institucích.

  • PPK • 12. března 2016

    Bety napsal
    je pro stávající církve je přijatelnější vyměnit Boha za Alláha a začlenit se tak do New Orderu v jakékoli církvi, hlavě že jim jejich výsady zůstanou.

    Paní Bety, uhodila jste hřebíček na hlavičku! V současné době totiž už nejde jen o to velmi dobře napsané historické čtení o náboženstvích od pana Kadubce, byť by i všechna náboženství nebyla ničím jiným, než lidskými výmysly (jako že jsou).
    Jde tu totiž o tu nejbrutálnější politiku, za níž už není vůbec žádné úsilí o svět bez válek, ale naopak jen snaha, na této planetě urychleně zavést novou politicko-náboženskou mocenskou ideologii, nazvanou Nový Světový Řád!

    Takže k tomu odkazu, aby mu bylo správně porozuměno: Velmoci, vedení EU, Vatikán a další hlavní církve a světová náboženská centra se tam pod vedením orgánů nejvyššího světového zednářství (říkejme jim např. globální prediktor) totiž mj. dohodli, že od 1.května 2016 pro všechny lidi na této planetě začíná politická éra jediného světového náboženství – New Age – se všemi realizačními důsledky podle tohoto memoranda!
    Co by to např. znamenalo? Inu, mj. i oficiální rozklad a definitivní zrušení suverenity, národních zákonodárství a armád všech států našeho typu, jak se už začalo koneckonců i realizovat … (Vpravo nahoře na tom webu je možné zvolit si překlad do češtiny).

    http://apokalypsisnow.blogspot.cz/2015/04/blog-post.html

  • peter. • 12. března 2016

    PPK napsal
    jediného světového náboženství – New Age – se všemi realizačními důsledky podle tohoto memoranda!

    Jeden národ,jedno náboženstvo a jedna vláda „vyvolených“ ktorá bude novovytvorenému davu s bledokakaovou pleťou a IQ 90,slúžiť zároveň aj ako Božstvo.

  • Béda • 12. března 2016

    PPK napsal
    Paní Bety, uhodila jste hřebíček na hlavičku! V současné době totiž už nejde jen o to velmi dobře napsané historické čtení o náboženstvích od pana Kadubce, byť by i všechna náboženství nebyla ničím jiným, než lidskými výmysly (jako že jsou).
    Jde tu totiž o tu nejbrutálnější politiku, za níž už není vůbec žádné úsilí o svět bez válek, ale naopak jen snaha, na této planetě urychleně zavést novou politicko-náboženskou mocenskou ideologii, nazvanou Nový Světový Řád!

    Takže k tomu odkazu, aby mu bylo správně porozuměno: Velmoci, vedení EU, Vatikán a další hlavní církve a světová náboženská centra se tam pod vedením orgánů nejvyššího světového zednářství (říkejme jim např. globální prediktor) totiž mj. dohodli, že od 1.května 2016 pro všechny lidi na této planetě začíná politická éra jediného světového náboženství – New Age – se všemi realizačními důsledky podle tohoto memoranda!
    Co by to např. znamenalo? Inu, mj. i oficiální rozklad a definitivní zrušení suverenity, národních zákonodárství a armád všech států našeho typu, jak se už začalo koneckonců i realizovat … (Vpravo nahoře na tom webu je možné zvolit si překlad do češtiny).

    http://apokalypsisnow.blogspot.cz/2015/04/blog-post.html

    Vždyť to je, jako kdyby se někdo pokusil uměle spojit oheň a vodu. Chtěl bych vidět tu dohodu (a hlavně pak tu praxi) spojení imámů s katolickými kněžími, nadnárodními korporacemi, které neberou ohledy na žádné hodnoty a ideologii…

  • Sio • 12. března 2016

    peter. napsal
    Áno.Presne tak.

    Souhlas. Náboženství samotné problémem není. Jeho světské organizace (církve) problémem jsou. Tedy ty velké, dokonce nadnárodní, určitě ano. Protože neodolají pokušení lézt do politiky, hrabat a obblbovat své členy v něčím zájmu.
    Takže to mám rozděleno – víra – klidně. Institucionalizované církve – ne. Podpora ze státních zdrojů – ne. Neliturgický majetek – ne. 100% sekularizace státu od církví – ano.
    Budu li se bavit s věřícím o jeho Bohu, budu tolerantní, i když v něčem třeba nesouhlasím. Máme svobodu vyznání. Budu-li se s ním bavit o církvi, no – asi to bude krátký rozhovor.

  • Sio • 12. března 2016

    Béda napsal
    Při stejné aplikaci (nejen ve „veřejnoprávních médiích ale i ve ve vzdělávacím systému, v armádě etc.) by také došlo ke 24 hodinové propagandě (všech náboženských ideologií) v těchto institucích.

    Bédo, přece se mohou jednoduše rozdělit o čas, který mají teď.

  • Bety • 12. března 2016

    Béda napsal
    Vždyť to je, jako kdyby se někdo pokusil uměle spojit oheň a vodu. Chtěl bych vidět tu dohodu (a hlavně pak tu praxi) spojení imámů s katolickými kněžími, nadnárodními korporacemi, které neberou ohledy na žádné hodnoty a ideologii…

    BédaCitovat

    Neříkám, že to tak bude. Ale když jde o moc a majetek, jsou možné i hodně krkolomné kotrmelce. Hodnoty a ideologie? Obojí se dá přizpůsobit. A mít poslušné stádo, ve kterém se každý jedinec bojí proti čemukoli protestovat, neboť tresty jsou drakonické – ukamenování, zbičování a pod., by za trochu námahy stálo.
    Co například Jindřich VIII? Nechal setnout pár hlav, také se vesele upalovalo, a hle. Z katolické Anglie se plavně přešlo do područí anglikánské církve. Král zbohatl, ti chytřejší okolo něj také, ti nepřizpůsobiví v lepším případě jen zchudli a lidu se nikdo na nic neptal.
    Tenhle svět je bláznivý, černé je označováno jako bílé a naopak. A přestože prý vládne demokracie, lidu se na jeho názor stejně nikdo neptá.

  • Béda • 12. března 2016

    Sio napsal
    Bédo, přece se mohou jednoduše rozdělit o čas, který mají teď.

    To jako, že procesí na Velehradě by bylo hned na začátku vystřídání záběry z brněnské mešity, pak přestřih na zasedání Svědků Jehovových, adventistů, pravoslavných, judaistů, budhistů, českých bratří … Tak to bych chtěl vidět tu dělbu „veřejnoprávního“ prostoru, kde by katolická restituentská sekta byla marginalizována na úroveň ostatních.

  • Lena • 12. března 2016

    Na mne příliš rozsáhlý článek, z počátku mnohem lepší, než ke konci. Autor relativizuje (des)informace a doplňuje je a nahrazuje je jinými (des)informacemi.
    Připadá mi to podobné jako u toho diváka, který šel do divadla a uprostřed představení se zvednul v hledišti a začal řvát, že to, co je na jevišti není pravda, že je to podvod, že ten Romeo neexistoval, že si jej ten podvodník Šejkspír vymyslel. Ostatní diváci jej okřikují, aby držel hubu, protože to vědí, nebo protože tu hru požívají jako skutečnou. Nakonec se musí přerušit představení, toho idiota vyvedou ven, a začne se hrát znovu od nového letopočtu. A zase samé poutavé krváky, krvesmistva, maskary, krize, incesty, pedofilie, zlodějny, zločiny a další svinstva, která nás nebo našeho boha v nás tak převelice zajímají…

  • PPK • 12. března 2016

    Lena napsal

    Na mne příliš rozsáhlý článek, z počátku mnohem lepší, než ke konci. Autor relativizuje (des)informace a doplňuje je a nahrazuje je jinými (des)informacemi.Připadá mi to podobné jako u toho diváka, který šel do divadla a uprostřed představení se zvednul v hledišti a začal řvát, že to, co je na jevišti není pravda, že je to podvod, že ten Romeo neexistoval, že si jej ten podvodník Šejkspír vymyslel. Ostatní diváci jej okřikují, aby držel hubu, protože to vědí, nebo protože tu hru požívají jako skutečnou. Nakonec se musí přerušit představení, toho idiota vyvedou ven, a začne se hrát znovu od nového letopočtu. A zase samé poutavé krváky, krvesmistva, maskary, krize, incesty, pedofilie, zlodějny, zločiny a další svinstva, která nás nebo našeho boha v nás tak převelice zajímají…

    @Lena – hmm, jen dojmy diskutérky Leny, fakta o chybách článku chybí. Takže, kde je tam to „relativizování (des)informací? To by mne vskutku velice zajímalo. :-/

    viz též
    http://outsidermedia.cz/dojmy-fakta-a-informacni-zdroje/

  • petr • 12. března 2016

    Církev sama sebe usvědčuje z nevíry v Boha a pohrdání jeho vůlí.

    Při řízení a vydávaní majetku v tzv. Církevních restituci, se církve a různé její odnože obracejí ne k Bohu o pomoc, ale vyhledávají pomoc různých civilních institucí a právníků.
    To, co rozhodl a rozhoduje Bůh je nezajímá. Oni musí prosadit svou chamtivost po hmotných statcích. To je jejich víra !!!

  • peter. • 12. března 2016

    Bety napsal
    kněží jsou kasta, která nemusí fyzicky pracovat, těší se úctě a svým způsobem i beztrestnosti,

    Pre zaujímavosť.Pred podpisom Brest-Litovskej (1595) a Užhorodskej(1646)únie s Vatikánom (tak vznikla Grécko-katolícka cirkev)niektorými pravoslávnymi kňazmi,mali títo pravoslávni kňazi povinnosť platiť zemepánovi poddanské poplatky a zúčastňovať sa roboty na panskom.Presne tak,ako hociktorý iní poddaní.Takže sa medzi pravoslávnymi popmi našlo niekoľko takých,ktorý svoju vieru zapredali za vymoženosti ktoré v tom čase užívali kňazi RKC.Prestali byť poddanými,nemuseli chodiť na panské a začali dostávať poplatky od poddaných.

  • Sio • 12. března 2016

    @PPK: Nejsem katolik ani věřící. Ale článek jsem četl jen zběžně. Připadá mi nudný a rozvleklý. Plný banálních faktů, které asi nejen já, znám od školních let. Tudíž mlácení prázdné slámy. Je spousta věcí, za které se dají kritizovat církve a tahle práce bude produktivní, i když ani v tom se člověk neubrání opakování, protože zločiny mocichtivých kněžích všeho druhu jsou známé a stále se opakují v nejrůznějších variacích. Také je ovšem naprosto zřejmé, že ty zločiny jsou v naprostém rozporu s tím, co je na víře, kterou mají šířit, dobré.
    Bible samotná (Korán neznám) mě nijak zvlášť nepohoršuje, je to zákoník v obrazech, v něčem nadčasový, v něčem odpovídající době vzniku. Záleží, kdo ta slova použije a jak.