Diskuze k článku


  • zedd • 16. prosince 2014

    Taky si říkám, že tu něco hodně smrdí.
    http://www.globalresearch.ca/gold-financial-markets-and-the-international-monetary-system-one-foot-on-a-banana-peel-the-other-in-a-grave/5419975
    Dávalo by smysl, aby finanční a majetková End Game byla doplněna horkou válkou.
    K tomu připočtěme jednání OPEC, které zkrátka nedává smysl. Frakovací chiméra je při 60$ za barel zcela neudržitelná. Tímto způsobem likvidovat US bublaninu může mít z členů zájem tak maximálně Venezuela a Irán. Že by se zbytek členů připravil o tučné zisky jen proto, aby znepříjemnil život Rusku, se mi zdá nepravděpodobné. Vychází mi z toho následující: Celá ta frakovací šaráda je teď míněna jako válečný nárazník. Až bude válka, bude jedno, za kolik se těží. Klidně se bude ždímat i úhor s perspektivou na 6 měsíců těžby. USA teď díky ekonomicky i ekologicky nesmyslnému nafouknutí frakovací bubliny mají cca 5 – 8 let čím topit, podařilo se jim snížit závislost na zahraničních zdrojích. Vzhledem k tomu, jak funguje US „ekonomika“, je jim úplně putna, že nalili nesmyslné prachy do podvodu – jde o sice velkou ale pořád jen kapku v oceánu nesplatitelných dluhů.
    Zároveň se ozývá čím dál tím víc významných kritických hlasů jak k jednání Západu vůči Ukrajině a Rusku tak obecně k fungování Euroatlantického režimu (už to jinak nazvat nejde). Válka „rozpoutaná Putinovým Ruskem“ spolehlivě utlumí tuhle vlnu nevole. Bude obhajitelný důvod pro přijímání drastických zákonů, vyhlašování vyjímečných stavů, konfiskacím majetku, novým daním, snižování mezd a okradení penzistů. Ostatně tohle se děje aspoň od 80. let. Válka je zkrátka pravá tvář kapitalismu.

  • Libor • 16. prosince 2014

    Konflikt většího rázu je pro Ukrajinu nevyhnutelný. Bankrot je přede dveřmi a průšvih s letadlem MH17 se asi neututlá. Takže musí přijít něco většího, aby se západní země postavili za Ukrajinu finančně a vojensky a na sestřelené letadlo se zapomnělo.

  • Miloslav • 16. prosince 2014

    Co se to v současné mezinárodní politice děje?
    Z přemíry špatných zpráv čiší zoufalá beznaděje.¨
    Na prahu dvacátého prvního století
    bude druhá studená válka prokletí.

    Situace v mezinárodní politice je tak nerudná.
    že je i třetí světová válka pravděpodobná.
    Stojí za to připomenou klasikova slova:
    „Další válka bude klacky a kameny vedena.“

    Je na světě velké množství rozumných lidí,¨
    Jak se dohodnout na budoucnosti nikdo nevidí.
    Naznačený problém má jedno možné řešení,
    které je třeba uvést bez zbytečného prodlení.

    PROGNÓZA BUDOCNOSTI LIDSTVA
    bude všude každodenní čtení,
    TEORIE VŠEVÝVOJE večerní modlitba.
    kterou zavedou všechny církve bez prodlení.

    prognóza: http://miloslav7.blogspot.cz/2013/12/prognoza-budoucnosti-lidstva.html

    teorie: http://miloslav7.blogspot.cz/2014/07/teorie-vsevyvoje-posledni-definitivni.html

  • ducatista • 16. prosince 2014

    Béda: díkybohu, důležité je teď do konce týdne stabilizovat situaci a zabránit runu na banky. Odkaz na graf, kde je vidět neskutečná volatilita posledních dnů
    http://www.investing.com/currencies/usd-rub-chart

  • Béda • 16. prosince 2014

    ducatista,

    celé se to houpe v základech. Lidi krmeni mainstreamem a růžovými ordinacemi bezstarostně žijí svů život, v řadě zemí, dokonce „za humny“ se válčí, podvodný finanční systém stojí před kolapsem. Jako obětního beránka zvolili Rusko, aby odvedli pozornost od průseru, který dlouhodobě vyhnil uprostřed „civilizace“. Všechno je na vodě. Mezinárodní právo, lidská práva, demokracie, svobodný trh, morálka – všechno se postupně ukazuje jako jeden velký kolosální podvod. Mezinárodní právo neplatí pro všechny a slouží pouze jako klacek pro nejsilnějšího vůči slabším, lidskými právy se nejvíc ohání a za mravního arbitra je považován ten co jej nejvíc porušuje, demokracie se ukazuje jako diktatura oligarchie a mezinárodních korporací, „svobodný“ trh je plný politického vydírání, válek a sankcí, o morálce v rozpadající se společnosti kde černá je bílá ani nemá cenu hovořit.

    Velký průser tluče na dveře a lidi na prahu Vánoc a Nového roku si to ani neuvědomují. Jejich existence, budoucnost dětí jsou v ohrožení, není vyloučena ani válka. Něco podobného prožívali lidi před 100 lety. Dokonce i sociální demokraté se chovají jako tehdy.

  • fajt • 16. prosince 2014

    snad si v Kremlu nemysleli, že jim to od celosvětových fašistů projde jen tak lehce a že ti se poddaj jako Gorby položil sověty – doufám, že na to i dost trénovali a maj plán a hlavně odhodlání pro další krok. ..)

  • Béda • 16. prosince 2014

    fajt,

    šachová partie se již blíží své koncovce. Doufejme, že zbyde někdo, kdo bude moct posoudit její výsledek.

  • fajt • 16. prosince 2014

    http://politikus.ru/v-rossii/38229-kadyrov-nameren-poprosit-putina-otpustit-ego-v-donbass-chtoby-pomoch-opolcheniyu.html – asi tak, možná je načase vypustit vzteklé psy ( při vší úctě k atamanovi) , ten je opravdu schopný udělat pořádek na Novorossii a pak vyrazit na Kyjev a potom nach Berlin, nach Brusel …a ani bílá chýše opičáka by mu nebyla v cíli malá. ..)

  • K. J. • 16. prosince 2014

    On to bude s takovou vánoční symbolikou v podstatě souboj Ježíšek versus Santa Claus, versus děda Mráz. Akorát ty dárky budou stát asi za hovno…

  • petr • 16. prosince 2014

    Počátkem týdne Rusko oznámilo, že přistupuje k testování svého nově navrhovaného systému měnového clearingu. Ten je plánován na květen 2015, a testovací fáze byla uspíšena a přistupuje se k ní 15. prosince, ano tohle pondělí! Proč? Proč posunují datum zahájení? Dá se předpokládat, že i oni něco vědí, nebo alespoň vidí jako bezprostředně potřebné, aby byli schopni provádět peněžní clearingy k obchodování mimo systém SWIFT. Když tohle domyslíte, tak Rusko bude mít potom schopnost zařizovat JAKÝKOLIV obchod mezi JAKÝMIKOLIV dvěma či více stranami při vyloučení použití dolarů… a mimo dohled šmírovacího oka Ameriky! To znamená, že jakékoliv sankce na Rusko půjde obcházet, a také to znamená, že SWIFT už není jedinou hernou ve městě. Možná, že pak BRICS a spol. se pak už moc SWIFTem a jeho potřebou trápit nebudou? No, ne „možná“, ale určitě.
    Z článku : http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/5233-bill-holter-varuje-pred-velkou-udalosti-zlato-financni-trhy-a-mezinarodni-monetarni-system

  • peter. • 17. prosince 2014

    Zmena rétoriky alebo zrada.Lavrov prehlásil,že Rusko nepredpokladá na Donbase vznik federácie ani autonómie.Z Donbasu druhý Krym nebude.
    http://www.vz.ru/world/2014/12/16/720707.html

  • Sio • 17. prosince 2014

    peter. napsal

    Zmena rétoriky alebo zrada.Lavrov prehlásil,že Rusko nepredpokladá na Donbase vznik federácie ani autonómie.Z Donbasu druhý Krym nebude.
    http://www.vz.ru/world/2014/12/16/720707.html

    Jak sám článek upozorňuje, je to otázka interpretace toho, co bylo řečeno a momentální taktiky. Rusové stejně Donbas materiálně podpoří a bojové akce v zimě se neočekávají. Kyjev také bude mít pravděpodobně hodně starostí sám se sebou.
    Zrušením projektu Južnyj potok také stoupá zájem EU na tom, aby plynovod přes Ukrajinu byl funkční. Rusové už na něm závislí nebudou, ale doprava přes Turecko bude pravděpodobně za jinou cenu, protože pokud mám dobré informace, ve hře je zkapalňování. A to má být v režii plynárenských firem EU, stejně jako budování trubek po Evropě.

  • peter. • 17. prosince 2014

    Sio napsal
    Jak sám článek upozorňuje, je to otázka interpretace toho, co bylo řečeno a momentální taktiky. Rusové stejně Donbas materiálně podpoří a bojové akce v zimě se neočekávají. Kyjev také bude mít pravděpodobně hodně starostí sám se sebou.
    Zrušením projektu Južnyj potok také stoupá zájem EU na tom, aby plynovod přes Ukrajinu byl funkční. Rusové už na něm závislí nebudou, ale doprava přes Turecko bude pravděpodobně za jinou cenu, protože pokud mám dobré informace, ve hře je zkapalňování. A to má být v režii plynárenských firem EU, stejně jako budování trubek po Evropě.

    Sio
    Dnes sú veľmi dobré analýzy na vlkovo bloguje.Je tam Chazinov rozbor situácie na valutných trhoch a aj otázka budúcnosti Donbasu.
    http://vlkovobloguje.wordpress.com/
    Rusko má pruser väčší ako si je ochotné pripustiť a podľa mňa bude teraz veľmi dôležité ako sa v danej situácii zachovajú Zjuganovovi komunisti.Dúfam,že podporia Putina.
    na mojom odkaze si kliknite na Ukrajinská svodka zo 16.12. a zaujímavé state sú pod mapami.

  • tatar • 17. prosince 2014

    Já akorát nechápu, proč musel Hollande letět vládním speciálem do Moskvy, aby Putinovi řekl, že se chystá „false flag“, když si to Putin mohl v klidu přečíst na outsidermedia.cz :-)

  • Béda • 17. prosince 2014

    tatar,

    zeptej se Hollanda. Ten to ví nejlépe. False flag proti Rusku běží již od operace „chemický Alí“ v Sýrii.

  • Béda • 17. prosince 2014

    A možná že začal již slibem Gorbačovovi, anebo v Kosovu, v jižní Osetii, pokračoval Sýrií, znárodněním vkladů na Kypru a kyjevským pučem. Amíci jsou horlivými pokračovateli Goebbelse – jeho nejpilnějšími žáky. Takových podvodů a svinstev jako oni není nikdo schopen. Dnes by jim už ani učitel Goebbels nestačil s dechem.

  • Béda • 17. prosince 2014

    „MMF říká, že Ukrajina zbankrotuje „do několika“ týdnů a že potřebuje dalších 15 miliard dolarů na válku proti východní Ukrajině; EU vyhrožuje Rusku dalšími sankcemi, pokud Rusko nechá Ukrajinu zbankrotovat; EU přijde na Ukrajině o miliardy, pokud je Rusko nouzově nevyplatí…“ http://www.zvedavec.org/komentare/2014/12/6267-eu-pozaduje-aby-rusko-nouzove-vyplatilo-eu-a-ukrajinu.htm

  • ducatista • 17. prosince 2014

    peter: pěkný rozbor od Chazinova, k tomu není co dodat… V tuto chvíli je úplně jedno, kolik má Rusko surovin, uzavřených kontraktů do budoucna atd. Pokud nebudou k dispozici peníze, ekonomika se poskládá jak domino. K sešupu rublu pomáhají i ruské firmy, protože ke konci roky jsou splatné úvěry od zahraničních bank v řádu miliard dolarů a musí proto nakupovat dolary ve velkém. Pokud to je tedy útok na rubl – a všechno tomu nasvědčuje – tak načasování je dokonalé. CRB včera údajně intervenovala zhruba 2 mld dolarů, kurz se jí pro tentokrát podařilo srazit. A dnes se rubl zatím drží. Zásadní je otázka – je to stabilizace nebo spekulanti pouze zavřeli pozice, nechají spadnout kurz, aby pak „natankovali plnou“ a vyhnali rubl někde ke kurzu 100:1? Držím Rusům palce, bude to těžký, kur*a těžký…

  • Sio • 17. prosince 2014

    peter. napsal
    Sio
    Dnes sú veľmi dobré analýzy na vlkovo bloguje.Je tam Chazinov rozbor situácie na valutných trhoch a aj otázka budúcnosti Donbasu.
    http://vlkovobloguje.wordpress.com/
    Rusko má pruser väčší ako si je ochotné pripustiť a podľa mňa bude teraz veľmi dôležité ako sa v danej situácii zachovajú Zjuganovovi komunisti.Dúfam,že podporia Putina.
    na mojom odkaze si kliknite na Ukrajinská svodka zo 16.12. a zaujímavé state sú pod mapami.

    Peter, nevím, který z těch článků myslíte, ale můj přístup zní, nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Něco mi říká, že je tu ve hře více faktorů, než jen ty viditelné.
    Tento postup se mi osvědčuje. Novorosia měla padnout už někdy tuším v červnu, nakonec málem Kyjev položila. Zeman měl být ten nejhorší, sionista a válečný štváč proti Rusku. Zase je to jinak. Takže, nevzdával bych to.

  • peter. • 17. prosince 2014

    Sio napsal
    Peter, nevím, který z těch článků myslíte, ale můj přístup zní, nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Něco mi říká, ž

    Pod mapami a grafmi.Ja zdieľam váš názor,napriek tomu musím tým analýzam priznať isté rácio.

  • Aleš • 17. prosince 2014

    peter. napsal
    Sio
    Dnes sú veľmi dobré analýzy na vlkovo bloguje.Je tam Chazinov rozbor situácie na valutných trhoch a aj otázka budúcnosti Donbasu.
    http://vlkovobloguje.wordpress.com/
    Rusko má pruser väčší ako si je ochotné pripustiť a podľa mňa bude teraz veľmi dôležité ako sa v danej situácii zachovajú Zjuganovovi komunisti.Dúfam,že podporia Putina.
    na mojom odkaze si kliknite na Ukrajinská svodka zo 16.12. a zaujímavé state sú pod mapami.

    Když komunisti nepodpoří Putina a oligarchy, kteří jsou s ním na stejné lodi, přijdou jiní oligarchové, kteří současné komunisty zničí nebo uplatí. Nehledě na to, že ruští komunisté, pokud jsou skutečnými komunisty, nevezmou si na triko zničení Ruska, jak to patrně dělali někteří členi KSSS. Nemám obavy v tomto.
    Spíš mám obavy z toho, že se včas nezdařilo rozjet obchod zemí BRICS mimo dolar. Vlaštovka v pokusném systému od pondělí zatím jaro nedělá.
    Nevíte, co momentálně dělá země Středu?

  • petr • 17. prosince 2014

    Analytik Jan Campbell se podíval na krizi v Rusku. Je to prý úplně, úplně jinak!
    Pedagog, konzultant a analytik Jan Campbell se zcela upřímně zasmál nad množícími se zprávami o blížícím se krachu Ruské federace. Výkyvy rublu jsou podle něj vyvolávány uměle, a to americkou kolonou působící na měnové burze v Moskvě. Devalvací rublu se prý totiž Američané snaží zabránit krachu vlastní měny.

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Analytik-se-podival-na-krizi-v-Rusku-Je-to-pry-uplne-uplne-jinak-350506

  • Sio • 17. prosince 2014

    peter. napsal
    Pod mapami a grafmi.Ja zdieľam váš názor,napriek tomu musím tým analýzam priznať isté rácio.

    Jasně. Málokdo je odporněji racionálnější, než já. Ovšem také vím, že jakákoli logika vystavěná na špatných premisách je k ničemu. Proto jsem zdrženlivý, nikdo nic pořádně neví. Padání rublu je realita, ale jaké to bude mít následky, to nikdo pořádně neví. Pád ruské ekonomiky – opravdu nevím proč. To jakože ruská ekonomika se položí, pokud nebude dostatek valutových nákupů? O tom dost pochybuju. Pokud obyčejní Rusové vykupují valuty, tak přece ty valuty zůstávají v Rusku, ne? Tudíž tam budou i utraceny, možná i hodně rychle, pokud naopak začne padat dolar oproti rublu. Jakože asi časem začne, nízká cena rublu není odrazem reálné ekonomiky, spíše dočasné paniky. Normální výkyv.

  • hudryper • 17. prosince 2014

    A co na to všechno Číňané ?
    Čína chce zavést vlastní Petro Yuany!

    Čína chce vydat vlastní future kontrakty na ropu, které budou denominovány v Yuanech. To by vedlo , mimo jiné také k velkému odtoku kapitálu z termínových burz v USA a Británii směr Šanghaj.

    Za sebe dodávám – Čína sice momentálně, jako největší dovozce surovina zejména ropy na světě, momentálně mocně profituje z ekonomické války proti Rusku , protože nakupuje svojí ohromnou spotřebu za výprodejní ceny, nicméně jsem byl zvědav, kdy podnikne nějaké zásadní kroky, když vidí, co západ provádí Rusku, aby se nedostala do stejné pozice. A první z nich je venku! Přišel bleskově!

    Ted už jen lze odhadovat, kdy Čína začne zavádět i svůj mezinárodní platební systém, aby našla paralelu ke SWIFTu. Ohledně bankovních karet už ho má.

    To všechno byly nebo jsou zbraně na jeden výstřel. A Západ ten výstřel použil … proti Rusku…. Chce se zařvat něco hodně nespisovného!

    Mně opravdu ti , kteří konfigurují západní politiku připadají jako parta malých kluků na písku, kteří nejsou schopni dohlédnout za okraj pískoviště§ oni fakt asi pořád netuší, jaké fatální konfrontace náš civilizační okruh vbrzku očekává… A oni chtějí zničit jediného možného spojence, který může sehrát nějakou zásadní roli s budoucím osudovým soupeřem…

  • peter. • 17. prosince 2014

    Súhlas.
    zaujali ma tie možnosti ktoré tam blogger ponúkol.
    -Návrat k totalite
    -Rozpad Ruska a jeho rozkradnutie
    Nevšímal by som si to,keby som včera na pravda.ru nečítal článok od nejakého profesora ,spústa titulov pred aj za menom,proste žiadne ekonomické béčko v Rusku a on napísal približne toto.
    CB nedokáže stabilizovať rubeľ,lebo je agentom FED-u.Rusko musí znárodniť CB,prestať platiť cudzie dlhy a spustiť novú železnú oponu.
    Včera večer bol ten článok na titulke no dnes ho neviem nájsť.O komunistoch v Rusku som písal preto,že ide o druhú najsilnejšiu stranu v Rusku,ktorá vo voľbách získala skoro 20 % podporu.A sa teda Putin rozhodne k tvrdším opatreniam proti vnútorným nepriateľom Ruska,mal by mať zaistenú podporu komunistov.

  • Alena • 17. prosince 2014

    Hlavní představitelé Ruska k pádu rublu mlčí. Pouze prohlásili, že jejich CB je jedná samostatně. Stejně mlčeli, když se domáhali realizace jižního proudu a v tichu připravovali variantu s Tureckem. Přitom od ledna mají probíhat obchody za plyn a ropu v rublech. Každý se jich nyní zbavuje. Má ČR a ostatní státy EU připraveny ruble na tyto obchody?

  • Sio • 17. prosince 2014

    Tady je poněkud jiná analýza. Je méně logická?
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Analytik-se-podival-na-krizi-v-Rusku-Je-to-pry-uplne-uplne-jinak-350506

  • peter. • 17. prosince 2014

    Ducatista
    Vidím,že ste na rozdiel odo mňa v problematike financií zorientovaný a preto mám na vás dotaz.
    Čína ako je známe je najväčší veriteľ USA a vlastní najväčšie dolárové rezervy.Nemohla by teda nejakým spôsobom zasiahnuť v prospech rubľa?

  • peter. • 17. prosince 2014

    Sio napsal

    Tady je poněkud jiná analýza. Je méně logická?
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Analytik-se-podival-na-krizi-v-Rusku-Je-to-pry-uplne-uplne-jinak-350506

    Balzam na moju ubolenú dušu.

  • Thor • 17. prosince 2014

    Něco přes 5 let tu,přes úsměšky nevěřících,říkám, že vše je připraveno na černou labuť.Ta právě přistává a rok 2015 vstoupí do historie.Důvodů je hafo, ale ten základní je, že parazitní koncepce trvalého růstu na úkor někoho jiného a na nesplatitelný dluh prostě dospěla na konec cesty,dál nevede,ať si mocní myslí ve vlastních iluzích,co chtějí.Dojde k monumentální srážce politicky korektní lži a podvodů s realitou,kasina s potřebou ulice přežít,pánů peněz (a světa) s nasranou lůzou,dalšímu krachu systému FIAT měn,keťasy kontrolovaných plouvoucích kurzů měn,úžeru s reálnou produktivní ekonomikou, atp.. Dlouho upozorňuji na roli zlata, coby jediného funkčního barometru a měřítka ekonomické aktivity.To, co se děje léta na burzách cenných kovů – podvody, manipulace cenou, de-facto konfiskace rezerv fyzického zlata celého světa FEDem,v posledních týdnech graduje do absurdit.Po masivním vysávání zásob fyz. zlata Západu ČLR (největší producent na světě), kupuje desítky tun i druhý největší producent RF, ten se zřejmě největšími reálnými rezervami fyzického zlata na světě. Minulých týden repatriovaly zlato z Londýna, Paříže a New Yorku ve velkém Holandsko, Belgie, od repatriaci žádá Německo a Rakousko. Co to znamená? Hlavně ztrátu důvěry bez které padá nejen FIAT systém, ale celé finančnictví, včetně pojišťovnictví. V poslední rundě QE v USA přinesl 1 dolar nového dluhu 8 centů zvýšení HDP. Z tohoto pohledu je Abenomika, QE na steriodech, Wall Streetem produkovaná vražda Japonska. To je konec receptu na přežití Impéria systémových parazitů. Neví jak bez bankrotu a rozdání nových karet/ničím nekrytých peněz a následné globální války dál, jsou s rozumem v řiti. Třista let neumí nic jiného než zlikvidovat dluhy válkou. Udělají to zase a zase to ods*erou. Globálně. Pokr.

  • Neználek • 17. prosince 2014

    Hlavne je třeba si uvědomit, že kdyby Putin neukradl komunistům vítězství ve volbách, tak by se dnes nic takového nedělo.

  • zedd • 17. prosince 2014

    Taky si nemyslím, že bezprostředně hrozí krach ekonomiky RF. Resp. hrozí krach z pohledu Západu, tedy krach finančního systému, který je ale v rukách RF jen tak napůl. Do reálné ekonomiky se kolaps rublu jistě tvrdě promítne, problémy budou velké, ale nikoliv fatální. RF je co do základních potravin více méně soběstačná a to chytře od rodiny nahoru, nikoliv od státu dolů. O energii – o tom nejdůležitějším – ani nemluvě. Luxusnější zboží nebude pro většinu dostupné, životní úroveň klesne, nastanou všemožné těžkosti. Nicméně z pohledu drtivé většiny Rusů bude na vině Západ, nikoliv Putin. Finanční kolaps mu dá mandát pro eliminaci „vnitřního nepřítele“, což u většiny obyvatelstva povede spíš k bouřlivému potlesku než k masovým demonstracím. A čím bude hůř, tím větší bude vůle k obraně.

  • Thor • 17. prosince 2014

    pokr. 6 rodinami kontrolované globální masmédia plodí strach z budoucnosti a ze změny po léta.Žádná lež není dost velká pro oblbnutí ulice.Zahlcují nás desinformacemi a blbostmi, abychom hleděli jinam, než potřeba a viděli nepřítele, ohrožení tam, kde není. Abychom netušili, že úhlavního nepřítele naší existence, přežití a mírového spolužití je nutno hledat doma, na Západě, který se sype před vidoucíma očima. „Trápí“ nás osud Ruska, Sýrie, nevím koho, ale že přežití dolaru je obětována Evropa, budoucí válčiště (pokud budeme zase blbí), na kterou se střílí ekonomická torpéda japonskými počínaje,americkými pokračuje, proxy-americkými (Ukrajina, Polsko, Británie, a další kolonie všehoschopných) konče, a jejíž Komise, kapitánský můstek, je plný hráčů rezervy FEDu, koledující si o tordéda i ruská a čínská, to se člověk nedoví. Pokusy o repatriaci zlatých rezerv členy německého hospodářského prostoru svědčí o pokračující desintegraci Evropy, neřešitelném strukturální diferenciaci na Sever + Jih + vyssátý a v krizi nepotřebný Střed+Východ, jde do tuhého a staré a bohaté zakládající státy EHS vstoupily do éry „každý za sebe a pánbůh za všechny“.U nás to, paradoxně i zákonitě, z věrchušek chápají jen Zeman s Klausem.Repatriace naznačují, že návrat zlatého standardu není zcestný, ale že stále více lidí chápe,že z přicházejícího chaosu lidstvo ani jinou cestu nezná.A bez krytí měny zlatem nebude v brzku žádný mezinárodní obchod, vyjma bártrů.Světová finanční válka začala blokádou Iránu,koncentrovaným útokem centrálních bank Západu, hedgových fondů-spekulantů,odejmutí kreditů ruským firmám za současného drastického zdražení peněz v RF Rothschildovou Bank of Russia dospěla tato válka k vyvrcholení. Repatriace zlatých rezerv domů, útok na rubl získal momentum po G-20 v AUS. pokr.

  • nikdo • 17. prosince 2014

    zedd napsal

    Taky si nemyslím, že bezprostředně hrozí krach ekonomiky RF. Resp. hrozí krach z pohledu Západu, tedy krach finančního systému, který je ale v rukách RF jen tak napůl. Do reálné ekonomiky se kolaps rublu jistě tvrdě promítne, problémy budou velké, ale nikoliv fatální. RF je co do základních potravin více méně soběstačná a to chytře od rodiny nahoru, nikoliv od státu dolů. O energii – o tom nejdůležitějším – ani nemluvě. Luxusnější zboží nebude pro většinu dostupné, životní úroveň klesne, nastanou všemožné těžkosti. Nicméně z pohledu drtivé většiny Rusů bude na vině Západ, nikoliv Putin. Finanční kolaps mu dá mandát pro eliminaci „vnitřního nepřítele“, což u většiny obyvatelstva povede spíš k bouřlivému potlesku než k masovým demonstracím. A čím bude hůř, tím větší bude vůle k obraně.

    Vot voprós. Toto jsem očekával, než to celé začalo. Ale řadoví Rusové zdá se reagují panicky. Skupování zahraniční měny situaci zhoršuje, a navíc prý ruští zemědělci mají pocit, že by měli svoji produkci oceňovat ve světových cenách v dolarech, a převádět na ruble. Což je dost velký problém, a asi nepůjde vyřešit bez drastických a mocensky vynucovaných opatření.

  • zedd • 17. prosince 2014

    Srovnejme to s postojem obyvatel Západu:
    Krom horních 9%, které sice se současným režimem souzní, ale zas není ochotno osobně bojovat, tu máme tak 40% nemyslících, 30% mrmlajících a zbytek hódně nas….ných. Válka je v zájmu jen toho zbývajícího procenta úplně nahoře. Otázka je, zda těch 40% nemyslících lze dostatečně zmasírovat, aby vyprdělo nějakou bojeschopnou sílu pro rozsáhlejší konflikt. To platí více méně pro celou EU s vyjímkou Polska a pobaltských států. Švejci z Prahy teď projevují bojovnost v nejlepších husitských tradicích, ale až půjde do tuhého zjistí, že jsou nepostradatelní pro hladké fungování týlu a nastane nová sháňka po modrých knížkách.
    Trochu jinak to vypadá v US, kde propaganda sice ztratila část hegemonie, ale pořád uspokojivě funguje pokud ne v budování válečného nadšení, pak alespoň jako spolehlivý způsob jak svést debatu k pseudoproblémům. I tam existuje rel. velká opozice vůči současnému fungování US potažmo celého Západu, ale je zoufale nejednotná – naopak si jdou navzájem po krku za těžko udržitelného smíchu z WH. Některá z opozičních hnutí jsou sice dostatečně radikální a odhodlaná, ale vzhledem k profízlovanosti US a naprosto nevídané militarizaci všemožných represivních státních a federálních složek pro současnou moc nepředstavují závažnější riziko.
    I v US začínají kritici a mrmlající mít dost výrazné slovo a isolacionistická doktrina se opět stává populární. Problémy s veterány a přístupem vlády k nim musí vidět každý Američan, kontraproduktivnost válek posledních 20ti let taktéž. Tedy ani Ami nejsou zrovna žhaví poskytnout potřebný fodder.

  • zedd • 17. prosince 2014

    Takže co když se nejedná o false flag na Ukrajině, ale o útok na nějaké US město – ideální by byl Seatle, kousek k Rusku a spousta levičáckejch parchantů … Tohle by US řádně válečně naladilo a zároveň aktivovalo článek 5 NATO.

  • hudryper • 17. prosince 2014

    Neználek napsal
    kdyby Putin neukradl komunistům vítězství ve volbách, tak by se dnes nic takového nedělo.

    K ukradení vítězství nedošlo ani náhodou. K tomu,aby se Putinova vláda zajistila proti fíglům s
    petrodolary a eury by musela zavést monopol zahraničního obchodu a finančně úvěrového systému
    už dávno. Ale v Medvěděvově vládě straší ještě pořád neoliberální nesmysly o „nezávislé“ pozici
    centrálních bank,jenže ve skutečnosti dceřiných společností Rotschildova finančního mocnářství.
    S tím bude zřejmě rychle konec a Číňané ukazují cestu jak dál,aniž by se musely opakovat chyby
    kasárenského socialismu.Už v knize Johna Greye “ Al Kaida aneb jak být moderní“ nám sděluje,
    že se v Číně i v Rusku rodí moderní kapitalismus,proti němuž zastaralý a brutální imperialismus
    nemá do budoucna šanci. Tak zvaný globální trh je totiž isolován od politické zodpovědnosti a je
    příliš křehký,aby dlouho vydržel. Banksteři využili svého dominantní pozice v MMF a Světové bance
    k urychlenému rozšíření amerického volného trhu po celém světě a nedocenili fakt,že si tento svět
    jednou uvědomí,že vykrmuje na vlastní útraty otylého „ťutínka“ a učiní rozhodnutí, v
    němž se USA stanou obětí systému,který vybudovaly. Doktrina,že ekonomickou účinnost lze měřit
    finanční produktivitou propůjčila dočasně volnému trhu autoritu vědy,která byla a dosud je
    využívána k šíření ekonomického náboženství.Dost Američanů dosud věří,že jejich země má
    univerzální poslání. v 19.století o tomtéž byli přesvědčeni Britové,Francouzi v 18. a Španělé i
    Portugalci ve stoletích 17. a 16.-všichni si představovali,že jsou předchůdci universální civilizace.

  • zedd • 17. prosince 2014

    @nikdo: Myslím, že mnoho obyvatel RF si plně neuvědomuje závažnost situace, ale to se dost možná rychle změní. A samozřejmě kolem každé krizové situace se vyrojí spousta spekulantů. Ty bude muset Kreml zkrotit, stejně jako chytit pod krkem ty, co si nahrabali při minulých krizích. A ano, bude to bolet a bude to vynikající záminka jak Putinovi nasadit tak asi 15. psí hlavu.
    Zatím bych si z Vámi předestřené reakce nedělal těžkou hlavu.

    Co je pro mne velká neznámá je pozice Číny. V normálním světě a v delším výhledu se jí vyplatí spíš aktivní spolupráce s RF a jakože normální vztahy s USA. Nicméně existuje varianta, že by se ve věci RF naopak spojila s „USA“ (myslím tím spíš západní elity, než národní stát). Čína by získala část Sibiře, US by na válce klekly a elita by se přestěhovala z WS do Šanghaje ….

  • ducatista • 17. prosince 2014

    peter: Nechci si hrát na odborníka, chápu sice jak funguje obchodování s měnami / v podstatě jde o syntetiku/, jak je měnový trh ovlivňován korelací s různými komoditami, akciovými indeexy a úrokovými mírami, ale nedokážu posoudit stav v globálním měřítku. Na to jsou jiné kapacity, i když ty, co se objevují v naší televizi, jsou většinou k smíchu… Každopádně Čína může pomoct Rusku dodáním potřebné likvidity, kterou ruské banky potřebují jako sůl, jelikož jsou odstřižené od úvěrování ze západu. Dle mého skromného názoru však Čína neudělá nic, co pro ni nebude výhodné, oni hrají svoji vlastní hru. Bude to něco za něco, rozhodně ne pomoc partnerovi v nouzi.

  • ducatista • 17. prosince 2014

    zedd: nemyslím, že Čína hraje s USA. Ale mírné oslabení Ruska jim vadit nebude – i když se dohodnou na nějaké formě pomoci, vyberou si to později za tučný úrok.

  • Thor • 17. prosince 2014

    pokr. Putin tam jel se dohodnout. Dostalo se mu posměšků klaunů jako Abbott a Harper, a po jednání s Merkel předčasně odejel. Deutsche Bank Frau dštila po jednání síru. Co si vyslechla od Vladimíra asi nebylo hezké. Default ruských ropáků, omítnutí splácet dluhy?Platby za ropu a plyn v rublech,odmítnutí nejen dolaru ale i eura?Co platby za energetické suroviny za fyzické zlato?Finito Benito.Tohle by nevydýchala ani ekonomicky nejrozvinutější kolonie světa.“Řešení“ důsledků Majdanu za ruble? Nada, vaša problema, vaše dělo. Kopete za FED a City?Sežerte si, co vám vaří. Západ konzumuje největší dluhovou bublinu všech dob-bublinu státních obligací,akciové trhy jsou dávno mimo reál, stejně tak jako kurz USD. Potencionál pádu cen na burzách je, konzervativně, kolem 50%, devalvace dolaru až 70%. Systémové banky pánů peněz jsou oficiálně zapákovány 80:1 a více. Zahrneme-li deriváty, je to až 200:1 – to je technický bankrt trvající již od roku 2001. Za dluhy netojí téměř žádný kolaterál – některý majetek ručí za několik úvěrů zároveň. Oceňování majetku se děje na základě vlastního posouzení majitelem – zvláště ubank a pojišťoven. PONZI schéma, letadlo končí. Není palivo. není růst. Pár lidem patří vše, ostatní mají holou řiť. Víc než si myslí. Bail-in systém už všude ze střádalů učinil nezajištěné investory do svých bank.Ty poslední na řadě při exekuci. Až nám jednoho rána v té „naší“ Tv řeknou, že jsou bankovní prázdniny, spousta lidí bude moci říci bankomatům a úsporám sbohem. Před pár dny otcové zákonodárci USA dali bankám dárek – státní bankovní zajišťovna FDIC ze zákona pojišťuje derivátové sázky bank – údajně 300 bilionů USD (ve skutečnosti cca 1,3 trilionu USD).Vlastní kapitál v hodnotě 2 miliardy USD. Nacionalizace hazardu vyvolených bank.Může to pokračovat do alelujá?

  • Aleš • 17. prosince 2014

    Nejde o krach, ale krizi. Vyvolání strachu. Proto to uklidňování v ruských médiích. Pád rublu nepříjemný je. Indie vsází na jadernou energetiku. Čína nakoupí ve velkém levné zásoby surovin. Ale to nezmenší tlak na jednu osobu, který musí být obrovský. Neexistence dnešní dlouhodobé vize existence USA neznamená, že nevytváří možnosti realizace prvního globálního úderu a spuštění totálního restartu ekonomiky s miliony mrtvých. Řešení krize může sice semknout lid, ale oslabit pozornost. Přivede chudší obyčejnější lidi tak jako u nás k řešení vlastních existenčních problémů a neřešení globálnějších. To všechno může být součástí strategie těch, co vsadili vše na jednu (prázdnou červenou) kartu. Všechno včetně vývoje nových zbraňových systémů nasvědčuje, že světoví parazité mají poslední příležitost spustit restart udržení svého systému při chodu. Očekávám, že o pravoslavné vánoce či čínský nový rok. Doufejme, že k tomu nikdy nedojde.
    PS: Thore. Myslím, že Vám už to patrně došlo všechno při českém radarovém dobrodružství. Zdravím a díky za komentář.

  • Neználek • 17. prosince 2014

    hudryper napsal
    Ale v Medvěděvově vládě straší ještě pořád neoliberální nesmysly o „nezávislé“ pozici
    centrálních bank,jenže ve skutečnosti dceřiných společností Rotschildova finančního mocnářství.
    S tím bude zřejmě rychle konec

    No a kdyby neukradli komunistům volby, tak byste tohle ani nemusel psát.

    Pokud by totiž seděl v Kremlu Zjuganov, Medvěděv by tak maximálně řídil program domestikace ledních medvědů na Nové zemi.

  • Thor • 17. prosince 2014

    Poslední poznámka : je-li dolar/euro a jejich tvůrci a strážci na tom tak zle, jak to vypadá, je prioritním zájmem všech kreditorů USA a EU, nejen RF a ČLR, zbavit se těch inflačních papírků co nejrychleji a nejelegantněji, jak to jen půjde.Vlastně jde i o reexport inflace zpět domů do místa vzniku. Je to i v zájmu „ruských“ oligarchů,kteří mají zaparkované biliony USD právě v těch systémových vyvolených bankách,co nebudou váhat ani minutu a jejich účty zmrazí a zkonfiskují,tak jak to udělali se Sadámem,Muammarem, Iránci,a v poslední době kradou už i Saúdům.Bakalové byli stvořeni úvěry institucí jako Barclay´s a ty samé instituce z nich po dosažení statusu neužitečnosti udělají nuzáky a kriminálníky na Západě a lovnou zvěř doma.Až se usadí prach po velké bouři, a FIAT bankovky shoří v pekle,Rusku zůstanou suroviny,produktovody,kvalitní lidský potencionál,Číně průmyslová základna a nekonečný prostor pro rozvoj zahraničního obchodu, v USA poklesne HDP skokově až o 35% a budou muset změnit s vysokými náklady a ztrátami celý způsob života, z Evropy zbude nasr*ný amerikanizovaný skanzen bez trhů a koupěschopné poptávky,výzkum a vývoj se přestěhuje ze Západu za penězi a jak je to s trendy vývoje lidského potencionálu na Západě už sledujeme 25 let v přímém přenosu.Vymizela celá řemesla i výrobní obory.A s tím ani globální válka a její důsledky moc nenadělá,spíše naopak.Uprostřed mediálních keců o nové prosperitě a růstu bychom si měli uvědomit,že nám všem,zásluhou bohem vyvolených elit,právě vybuchuje jediný zbylý kotel (spekulace).A přiznejme si, že k té sinajské partě myšlením,přístupem k životu,široce aplikovanou dvojí morálkou a ochotou okrást i mutti nemáme daleko.O to tvrdší medicinu si zasloužíme, máme-li v kokotlině přežít.VVP doma stalinsky zamete, jinak to tam nejde.

  • Béda • 17. prosince 2014

    Protimluv. Mafián Poroch básní o „mírových“ rokováních v Minsku a přitom chce zbraně od amíků a od Poláků. Poláci chtějí prodávat zbraně Kyjevu, i když ten nemá na ně peníze.

    http://www.hlavnespravy.sk/komorowski-polsko-je-otvorene-rokovaniam-o-predaji-zbrani-ukrajine/475615

  • Béda • 17. prosince 2014

    http://www.novarepublika.cz/2014/12/ukrajina-zbankrotuje-do-nekolika-tydnu.html
    Pro jistotu to sem dám ještě jednou (nechával jsem odkaz včera)
    …„když Rusko koupilo na konci r. 2013 dluhopisy (ukrajinské vlády) v hodnotě 3 miliard dolarů, dalo si tam Rusko doložku, že celkový státem garantovaný dluh Ukrajiny nesmí převýšit 60% jejího GDP. Pokud bude tento limit překročen, může Rusko soudně požadovat splátky v urychleném režimu. Vzhledem k neblahému stavu ukrajinské ekonomiky a extrémně chabým financím její vlády to v podstatě znamená, že pokud dluh Ukrajiny převýší 60% jejího GDP, Rusko si může soudně vynucovat plnění závazků“.

    Zahraniční dluh Ukrajiny se vyšplhal nad limit 60% GDP, kvůli požadavku, který si dal MMF při poskytnutí své půjčky ve výši 17 miliard dolarů 1. května 2014, a to, že Ukrajina zlikviduje či jinak potlačí lidi v oblasti Ukrajiny, kde veřejnost z 90% hlasovala pro pro-ruského ukrajinského prezidenta, kterého Obama svrhl 22. února. Způsob, jakým to CNBC 1. května, den předtím, než pro-vládní kriminálníci tyto odpůrce nové vlády zmasakrovali v budově odborů v Oděse a tím zahájili program vyhlazování obyvatel tohoto regionu, uvedla, byl: „MMF varuje Ukrajinu před hrozícím nouzovým vyplacením, pokud přijde o východ.“ A to znamená, že bez plynových polí a dalších aktiv na východě nebude mít ukrajinská vláda dostatek hodnotných aktiv, které by prodala či „zprivatizovala“, aby byla schopna plnit podmínky 17 miliardového úvěru MMF Ukrajině; takže ukrajinská vláda musela dokončit akci a vyhladit tyto lidi, aby úvěry nadále přicházely. Aristokraté chtějí ovládnout jejich zemi, ne lidi na ní…“

  • zedd • 17. prosince 2014

    Thore, sice dlouhé, ale maximálně úsporné shrnutí situace. Nemůžu než souhlasit skoro s každou větou.
    Bohužel přijetí Vašeho pohledu na svět je pro většinu v současné situaci nemožné. Já jsem se dopracovával k témuž tak 10 let a vedlo to u mne k dost nepříjemnému poškození psychiky. Bohužel většinu čeká léčba šokem, která má často nepředvídatelné vedlejší účinky.

  • Béda • 17. prosince 2014

    pokračování: Navíc samotná EU půjčila ukrajinské vládě další půl miliardy euro, 10. prosince, silně pod tržní úrokovou sazbou, za pouhých 1,375% na 15 let. Tyto peníze byly odebrány daňovým poplatníkům EU a úroková sazba se stala téměř irelevantní, protože je nyní naprosto jasné, že dokonce ani jistina nebude moct nikdy být splacena. Jak USA, tak Evropa silně investují do této vyhlazovací kampaně, ale platí to daňoví poplatníci; potenciální aristokratičtí beneficienti ne – takže je ztráty veřejnosti platící daně nezajímají. Ale chtějí tyto nevyhnutelné ztráty pro daňové poplatníky svalit na Putina, a o tom celá ta PR kampaň proti Rusku ve skutečnosti je. Aristokraté Západu chtějí zničit Rusko a chtějí, aby Rusko neslo vinu za vše na této trnité cestě.

    Takže nyní je Rusko obviňováno nejen z toho, že podporuje obyvatele, které západní aristokraté chtějí vyhladit, ale propagandisté západní aristokracie již začínají obviňovat Rusko i z toho, že nouzově nevyplácí západní daňové poplatníky – lidi, na které dopadnou ztráty děj se co děj, dokonce i když podnikatelské sázky aristokratů na Ukrajině přinesou aspoň malé zisky.

    Pár lidí je dost stupidních, aby si myslelo, že Rusko nouzově vyplatí Západ za jeho agresi vůči Rusku a vůči etnickým Rusům na Ukrajině. Nicméně propagandistická kampaň ve snaze obvinit Rusko z nadcházejícího ekonomického kolapsu Ukrajiny je již v plném proudu…

  • Alena • 17. prosince 2014

    druhá světová začala oficiálně v roce 39, fakticky ale Španělskou občanskou válkou, to je v roce 36. Analogicky 3. světová má tři roky čas

  • peter. • 17. prosince 2014

    http://www.srspol.sk/clanek-internet-tvrda-mena-rubl-10235.html
    To je tiež na zamyslenie

  • Béda • 17. prosince 2014

    Z uvedených 2 zpráv (Novinky.cz – Reformy.cz) je zřejmé jak rozporné jsou komentáře o dění v Rusku (a ve světě). Včera to bylo to samé. V každém případě by RF měla něco dělat s „národní“ bankou.

  • ducatista • 17. prosince 2014

    Thor: souhlasím se vším, kromě roku 2015… tedy ne, že by k výše uvedenému nemohlo dojít, ale stejně tak to může být až za 5 nebo 10 let… Sám Nassim Taleb, který pojem černá labuť zpopularizoval, ostatně tvrdí, že podstata černých labutí je v tom, že jsou naprosto neočekávané a nepředvídatelné…

  • Gatta • 17. prosince 2014

    ducatista napsal

    Thor: souhlasím se vším, kromě roku 2015… tedy ne, že by k výše uvedenému nemohlo dojít, ale stejně tak to může být až za 5 nebo 10 let… Sám Nassim Taleb, který pojem černá labuť zpopularizoval, ostatně tvrdí, že podstata černých labutí je v tom, že jsou naprosto neočekávané a nepředvídatelné…

    Thor – také souhlas.

    Ono je obecně mnohem těžší odhadnout časování než samotnou logiku věci.
    Asi jako: „Všichni víme, že zcela jistě zemřeme – ale nikdo neví jak a kdy“.

    A to, že něco vymyslíme teďa je to přeci „naprosto jasné“, a ono se to nestane zítra, ani pozítří, tak to neznamená, že se to nestane třeba za měsíc, nebo až už to nebudeme čakat. Některé, i nedvratné věci prostě mají svoje tempo.
    No a nebo se změní okolnosti a podstata, a tedy i následná logika věcí a dějů – a vše je najednou jinak.

  • aram • 17. prosince 2014

    Co tak najednou? :-)
    http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/356648-konec-nepratelstvi-usa-po-pulstoleti-zasadne-meni-politiku-vuci-kube.html
    Americký prezident Barack Obama v úterý telefonicky hovořil s kubánským vůdcem Raúlem Castrem o možnostech zlepšování vzájemných vztahů. USA se chystají otevřít na Kubě ambasádu, obnovit diplomatické i obchodní styky. Obama prohlásil, že dosavadní podoba vztahů obou zemí se přežila. Kuba po jednání propustila 53 politických vězňů.

    Obama odmítl dosavadní politiku sankcí, která se podle něj přežila. Podle něj právě otevřenost umožní více působit na Kubu, aby Kubánci mohli poznat svobodný svět. Kroků je ale více: Díky těmto změnám bude pro Američany jednodušší vycestovat na Kubu. Věřím, že tento kontrakt ve výsledku pomůže i Kubáncům. Věřím, že tento návrh je lepší pro Američany i pro Kubu.“

  • peter. • 17. prosince 2014

    aram napsal
    Co tak najednou?

    Nedávno bol na Kube Putin a odpísal jej dlh,ktorý voči Rusku Kuba mala.Kuba je príliš blízko pri USA a pre Obamu je neprípustné aby si tam Rusko uplatnilo svoj vplyv.A nakoniec,okolo Kuby boli objavené obrovské ložiská ropy a USA si chcú omočiť zobák povedané s mafiánom donom Corleone.Tak preto tak naraz

  • hudryper • 17. prosince 2014

    aram napsal
    Věřím, že tento návrh je lepší pro Američany i pro Kubu.“

    Dovolil bych si malou vsuvku. Místo i zařadit slovíčko než. Jakmile tam bude us.ambasáda,dojde
    i na barevnou revoluci. Proto jim Putin ten nesplatitelný dluh neodpustil !

  • peter. • 17. prosince 2014

    hudryper napsal
    Proto jim Putin ten nesplatitelný dluh neodpustil !

    http://www.webnoviny.sk/svet/clanok/844171-putin-odpustil-kube-takmer-cely-dlh-rusko-pride-o-miliardy/

  • Viky • 17. prosince 2014

    Aram, některé věci holt trvají. Ale určité možnosti zde jsou. Am. by třeba mohli pořádat v rámci poznávání svobodného západního světa exkurze do věznice na Guantanámu. Před kolika lety slíbil Obama vězení zlikvidovat? toto letí… A mělo by to svoje klady. Je to hned na ostrově a případní žadatelé o azyl by měli komfortní ubytování na místě. Byli by v říši svobody a demokracie, jenom prozatím na té blbé straně drátů.

  • aram • 17. prosince 2014

    peter, hudryper
    tak přesně to mě při čtení napadlo
    1. vstřícný Putin
    2. ambasáda US = revoluce (jaképak asi barvy tentokrát?)

    viky
    nemuseli by daleko a přes moře jako dosud

    Já jen doufám, že Kubánci po těch letech neztratí pud sebezáchovy!

    dosavadní podoba vzatů se přežila :-)
    aby Kubánci mohli poznat svobodný svět :-) :-)

    zajímavé
    „Osvobodil také jednoho z nejvýznamnějších Kubánců pracujících pro USA. Podle vedení tajných služeb tento špión zásadně přispěl k odhalení několika kubánských agentů infiltrovaných na vysoké pozice v amerických federálních úřadech. Identitu propuštěného agenta odmítla americká strana zveřejnit.“

    Že by to byl jeden z těch politických vězňů, podobného typu, za něž tam byli tenkrát lobovat ti dva naši lidskoprávní bojovníci Pilip s Bubeníkem?

  • Sio • 17. prosince 2014

    Pokud pominu barevné revoluce (kdy se už to schéma ohraje?), tak svět dneska barevný je. Až moc, říkám si. Tady v diskusi se dnes za pár hodin hluboký smutek z propadu rublu (a bankrotu Ruska) za pár hodin, kdy převládal:
    – nekritický pesimisus
    – skeptický pesimismus
    – naděje
    – skeptický optimismus
    pomalu propracováváme k nekritickému optomismu. :-) Rubl je v haji, rubl je tvrdá měna, experti (zedd a Thor – nic proti, vědí o kurzech a komoditách asi opravdu hodně) se shodují na katastrofickém scénáři a neshodují v časování.
    Tak nějak mi tane na mysli jediný závěr – ruská věta – „Podožďom, uvídim!“ Jak dlouho „podaždať“? Jó, to bude problém. Do pravoslavných vánoc, do konce zimy, rok, pět let, více … ?!
    Tak pro začátek si počkáme na zítřejší Putinovu tiskovku, ne? :-)

  • hudryper • 17. prosince 2014

    Též se nemohu dočkat. Těším se na ni jak na Ježíška, nebo snad jako na „dědušku Maroz čto jolku nam priňos“ ? Jak jsem vyrozuměl z Thorova obsáhlého příspěvku,psal o katastrofickém vývoji
    fiat měn,s čímž naprosto souzním. Já jsem zmíněný proces vyhodnotil tak,že se banksterstvo
    snaží dotlačit Putina do pozice,v níž existoval SSSR s monopolem zahraničního obchodu a plnou
    kontrolou devizového hospodářství. To by mělo za následek de facto znárodnění obrovských majetků ruských oligarchů a jejich revoltu proti Putinově vládě,tedy hlavní politický cíl,který tím
    „osvědčeným útokem“ s nízkou cenou ropy v koordinaci s vnitřní 5.kolonou ti dobráci sledují.
    Obávám se ale,že šlo jen o předehru,vlastní drama na sebe zřejmě nedá dlouho čekat. Tož veselé vánoce vespolek milí outsideři !

  • Sio • 17. prosince 2014

    No, asi by se pak už mohli konečně poučit. Vždyť Putin nikdy neudělal to, o čem snili jeho protivníci své mokré sny. A co udělal? Vždy něco, co nikdo nečekal. Co víc, nakonec byl úspěšný.

  • Béda • 17. prosince 2014

    Sio napsal

    No, asi by se pak už mohli konečně poučit. Vždyť Putin nikdy neudělal to, o čem snili jeho protivníci své mokré sny. A co udělal? Vždy něco, co nikdo nečekal. Co víc, nakonec byl úspěšný.

    Třeba zestátní „národní“ banku a stát bude monopolně rozhodovat o měnových otázkách, podobně jako v Číně. To by bylo vřesku a poprasku ve „svobodném“ tržním světě. Plánovači NWO by se mohli zvencnout.

  • Gatta • 18. prosince 2014

    Sio napsal

    Pokud pominu barevné revoluce (kdy se už to schéma ohraje?), tak svět dneska barevný je. Až moc, říkám si. Tady v diskusi se dnes za pár hodin hluboký smutek z propadu rublu (a bankrotu Ruska) za pár hodin, kdy převládal:
    – nekritický pesimisus
    – skeptický pesimismus
    – naděje
    – skeptický optimismus
    pomalu propracováváme k nekritickému optomismu. Rubl je v haji, rubl je tvrdá měna, experti (zedd a Thor – nic proti, vědí o kurzech a komoditách asi opravdu hodně) se shodují na katastrofickém scénáři a neshodují v časování.
    Tak nějak mi tane na mysli jediný závěr – ruská věta – „Podožďom, uvídim!“ Jak dlouho „podaždať“? Jó, to bude problém. Do pravoslavných vánoc, do konce zimy, rok, pět let, více … ?!
    Tak pro začátek si počkáme na zítřejší Putinovu tiskovku, ne?

    Sio – pěkné.
    Taky mi to včera připadlo, že se tady někteří „nabojácní a bojovní optimisté“ , po první salvě, pomalu začali kládat Putinovi na věnec.

    Tak jen nevím, jestli už nevěří tomu Putinovi a spol., nebo svým včerejším názorům.

  • zedd • 18. prosince 2014

    Sio: Neměl jsem na mysli katostrofu Ruska, ale katastrofu Západu. Ta finanční je myslím zcela bez debat a návazná ekonomická vyplývá z logiky věci. A naopak si myslím, že Rusko má potenciál z tohohle bordelu vylézt posílené.

  • Sio • 18. prosince 2014

    Zedd: Já vím, jen se to tu nějak pomíchalo dohromady. Když jsem vaši debatu s fajtem sledoval, nějak to ve mě evokovalo vzpomínky na Věžáka.
    Nějaká erupce té západní sopky je neodvratná, jen nevíme kdy a kde to začne a dokonce ani to v jaké konkrétně formě. Krach burzy, válka, default USA nebo nějaký převrat tamtéž, rozpad jako v SSSR, stěhovýní elit na východ … co všechno, nebo co z toho? Padne mezitím Rusko (a oddálí se to) nebo nepadne, bude světová válka, jaderná nebo konvenční, popřípadě bude stačit elektronicko-mediální? Zlato nebo ropa, nebo peníze. Popřípadě něco jiného? Vzdělanost, technologická a výrobní základna, nerozmazlený národ? Co rozhodne? To je spousta otázek na které lze jen těžko jednoznačněji odpovědět.
    Vrtá mi hlavou, jakými mechanismy se podařilo banksterům snížit cenu zlata i ropy najednou, v čem vlastně dnes sami akumulují hodnotu? V bojeschopnosti armády? Technologické převaze? Nebo jen v dominanci dolaru?
    Jsou jako Kostěj nesmrtelný, zdánlivě neporazitelní. Ale možná už z truhly pod dubem vyletěla ta kachna, co nese vejce s jehlou. A možná to bude právě Putin, kdo té jehle ulomí špičku. Nebo Číňané? Ale to ji budou muset napřed najít, chytit, zabít, a vyndat ji z vejce. A to je stále ještě dost kroků.

  • peter. • 18. prosince 2014

    Thor a Ducatista
    Prosím,okomentujte tento článok.Zdá sa byť zaujímavým
    http://weissbach-info.webnode.cz/news/dolar-a-rubl-/

  • Aleš • 18. prosince 2014

    VESELÉ VÁNOCE A ŠTÁSTNÝ nOVÝ ROK, po té už budeme OUTSIDERY všichni. Jestli ještě nějaké po té bude.