Islamismus a Kaddáfí

„Neboť všechny lidské zákony jsou živeny jedním božským; ten vládne, kam až chce, všechno zmůže a má převahu.“
Herakleitos

Je třeba vědět, že je boj (všem) společný, že právo je svárem a že se vše děje ve sváru a podle nutnosti.“
Herakleitos

To, co říkal starověký mudrc, tvrdil i Muammar Kaddáfí. Právní řád společnosti by měl být podle něho založen na tradicích (zvycích), nebo na náboženství. Takové právo je přirozené, spravedlivé. Vše ostatní slouží jen jako nástroj člověka proti člověku.

„Náboženství zahrnuje tradici, která je výrazem přirozeného života národů. Proto náboženství, zahrnující tradici, je potvrzením přirozeného práva. Nenáboženské, netradiční zákony byly vynalezeny člověkem pro použití proti jinému člověku.“
Zelená kniha

***

V počátcích své vlády se Kaddáfí opíral o spolupráci s islámskými duchovními, ulamá. Ulamá získali dominantní úlohu v právní a vzdělávací oblasti, a dle islámského vzorce navrhli reformu právního systému.

Roku 1971 byl zakázán a trestně stíhán prodej a import alkoholu, stejně jako hazardní hry, noční podniky a prostituce. Byly zavedeny některé islámské tresty, z nichž nejspornější je amputace ruky za ozbrojenou loupež (zdroj). Ne tedy za krádež, jak bývá uváděno. Právní předpisy obsahovaly doložky, které činily vykonání tohoto trestu nepravděpodobným. Další zákon ukládal bičování za nedodržení půstu v Ramadánu, jiný trestal osmdesáti ranami za smilstvo muže i ženy.

***

V roce 1973 vyhlásil plukovník Kaddáfí Třetí univerzální teorii, která byla součástí Zelené knihy. Název teorie je odvozen od jejího odmítavého postoje jak ke kapitalismu, tak ke komunismu (toho především kvůli jeho ateismu). Základním kamenem teorie jsou islámské hodnoty, názory a postoje. Dle Kaddáfího byla náprava všech společenských špatností možná díky návratu k původním islámským zásadám. Třetí univerzální teorie označila rovnost, socialismus, arabismus a antiimperialismus za základ nové Libye.

Kromě myšlenek Islámu se v Zelené knize objevují i vlivy jiné. Kaddáfí vyrostl v beduínském kmeni, kde vládlo kmenové zřízení, v němž se podílí všichni členové daného kmene na řešení veřejných záležitostí. Tomu je blízká libyjská forma přímé demokracie.

Princip nezastupitelnosti se možná projevil i v jeho deklarování víry ve schopnost každého muslima nejen číst, ale i interpretovat Korán. Měl i další neortodoxní názory, zpochybnil pravost hadísů, usiloval o přizpůsobení výkladu islámu modernímu životu.

Tyto skutečnosti byly příčinou toho, že ulamá Zelenou knihu nepřijali. V nemalé míře se na tom podepsal také Kaddáfího socialistický postoj, neschvalující obchod a soukromé vlastnictví (přitom nic takového se v islámu nenachází, obchod je povolen, zakázána je lichva). Kaddáfí reagoval rázně. Islámští duchovní neuznali jeho teorii, on neuznal je. Zpochybnil jejich náboženskou autoritu, omezil jejich vliv a moc, zestátnil náboženskou oblast včetně mešit. Prohlásil, že v islámu neexistuje kněžská vrstva a mezi Bohem a člověkem není zapotřebí zprostředkovatele.

***

Ženy měly v Libyi rovnoprávné postavení s muži. Mohly volit, mohly vlastnit majetek a nakládat s ním nezávisle na vůli svých manželů. Mnohoženství bylo zakázáno, s pozdějšími výjimkami. Vždy však žena musela s další manželkou souhlasit.

Křesťanství je spojené s kolonizací Afriky a plukovník Kaddáfí chtěl Afriku od něho osvobodit, stejně tak jako od kolonialismu.

Trest smrti chtěl Kaddáfí zrušit, marně to však prosazoval.

Obydlí vlastnil ten, kdo v něm bydlel. Svého domu nemohl být nikdo zbaven, ani v případě, že měl dluhy.

***

Zdroje m.j.:
http://www.loc.gov/item/88600480/
http://is.muni.cz/th/350759/ff_b/bakalarska_prace_kselikova_aneta.pdf
Zelená kniha

Převzato z ostrova Janiky

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
56 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
asym
asym
27. 10. 2015 19:30

A proč Vás tedy zavraždili Plukovníku? Že by se toto snad někomu nelíbilo….?

Sio
Sio
27. 10. 2015 19:32

Zjevně to byl osvícený člověk.

tožtak
tožtak
27. 10. 2015 21:53

Připomeňme si Historický projev Muammara Kaddáfího na Valném shromáždění OSN 23. září 2009 – kdo nechce číst celé – stačí číst modré odstavce
https://janica9.wordpress.com/2012/12/16/historicky-projev-muammara-kaddafiho-na-valnem-shromazdeni-osn-23-zari-2009/

Martin (už bez taky m)
28. 10. 2015 8:19

tožtak napsal

Připomeňme si Historický projev Muammara Kaddáfího na Valném shromáždění OSN 23. září 2009 – kdo nechce číst celé – stačí číst modré odstavce
https://janica9.wordpress.com/2012/12/16/historicky-projev-muammara-kaddafiho-na-valnem-shromazdeni-osn-23-zari-2009/

TESAT DO KAMENE.
NAVŽDY.
SMEKÁM.

asym
asym
28. 10. 2015 10:04

Martin (už bez taky m) napsal
TESAT DO KAMENE.
NAVŽDY.
SMEKÁM.

Já vím , že pro mnohé je to jako plácnutí do vody, ale on se stal opravdovým Mučedníkem.

Irena
28. 10. 2015 10:45

Sio napsal
Vtipný obrázek.

A víte, že jsem si ho ani nevšimla. Je to se mnou zlé.

Tady něco spešl pro vás
http://politikus.ru/articles/61283-kak-sbylos-prorochestvo-siriycev.html

Béda
28. 10. 2015 10:55

USA nasadí do boje s „islámským státem“ pozemní jednotky – See more at: http://www.blisty.cz/art/79604.html#sthash.A6fULtUa.dpuf

Jakým právem USA nasadí své pozemní jednotky v Sýrii? Kdo jim dal právo porušovat územní suverenitu cizího státu?

(To je taky odpověď p. Hudryperovi na „žvanírnu“ v RB OSN)

Béda
28. 10. 2015 11:06

USA nedovolí Rusku zabránit akcím koalice v Sýrii – šéf Pentagonu

Více: http://cz.sputniknews.com/svet/20151027/1515952/usa-rusko-akce-koalice-pentagon.html#ixzz3prM4AMas

Nějaká koalice provádí akce v Sýrii? Jaká? Od koho má k tomu mandát?

Béda
28. 10. 2015 11:11

Obohacení dorazilo do Kodaně. Jsou to ti, kteří přišli ov´bohacovat s požadavkem na zavedení šariátu v Evropě. Doporučuji shlédnout odcca 2:50 min. https://www.youtube.com/watch?v=cnV_JjmXI_o

niky
niky
28. 10. 2015 12:14

HDP na obyvatele…$ 14.192, měsíční podpora v nezaměstnanosti $ 730, měsíční plat zdravotní sestry $ 1.000, příspěvek při narození dítěte $ 7.000, měsíční podpora nesamostatně výdělečně činných (závislých) osob $ 1.000, nevratná dotace státu na pořízení bytu pro novomanžele $ 64.000, nevratný příspěvek na provozování živnosti $ 20.000, cena benzínu $ 0,14/ litr. Zdarma: zdravotní péče a část léků, školní vzdělávání. Vzdělávání a stáže v zahraničí: placeny státem. Nájemné: neexistuje. Platby za energie v domácnosti: neúčtují se. Automobil: zpravidla z 50% dotuje stát. Úvěry bez úroků. Systém obchodů pro mladé rodiny (ne-bohaté) za dotované ceny výrobků. Alkohol-nežádoucí, není. Na první… Číst vice »

chachar
chachar
28. 10. 2015 14:53

Pro mne je vše jasné ! Všechno zlo či dobro pochází z MYSLI člověka … O tom přece je každé pravé „náboženství“ ! Nasměrovat mysl člověka k dobru (k Bohu chcete-li) . Vědci , fyzikové , si všímají pouze matérie, zkoumají „hmotu“ ale zatím nic opravdu hmotného nenašli . Jen jakési prázdno či „pole sil“ , kde se cosi děje … Za to to co hýbe opravdu světem ; myšlenky , duševnost , kvalita vědomí , kvalita citů , soucit atd. .. toho , zdá se , si nikdo moc nevšímá … Kterej si prevít napsal , či prohlásil ,… Číst vice »

Sio
Sio
28. 10. 2015 15:50

Irena napsal
A víte, že jsem si ho ani nevšimla. Je to se mnou zlé.

Tady něco spešl pro vás
http://politikus.ru/articles/61283-kak-sbylos-prorochestvo-siriycev.html

Ze života.

Sio
Sio
28. 10. 2015 15:53

Irena napsal
A víte, že jsem si ho ani nevšimla. Je to se mnou zlé.

Tady něco spešl pro vás
http://politikus.ru/articles/61283-kak-sbylos-prorochestvo-siriycev.html

Ještě dodám. Bylo by dobře, kdyby i Češi věděli, že historie je plná nečekaných zvratů a český národ je tu už tisíc let, i když jednu dobu téměř zmizel. Některým našim „intošům“ bych s chutí plivl do ksichtu za to, co šíří.

Sio
Sio
28. 10. 2015 16:05

chachar napsal Pro mne je vše jasné ! Všechno zlo či dobro pochází z MYSLI člověka … O tom přece je každé pravé „náboženství“ ! Nasměrovat mysl člověka k dobru (k Bohu chcete-li) . Vědci , fyzikové , si všímají pouze matérie,zkoumají „hmotu“ ale zatím nic opravdu hmotného nenašli . Jen jakési prázdno či „pole sil“ , kde se cosi děje … Za toto co hýbe opravdusvětem ; myšlenky , duševnost , kvalita vědomí , kvalita citů , soucit atd. .. toho , zdá se , si nikdo moc nevšímá … Kterej si prevít napsal , či prohlásil , že… Číst vice »

hudryper
hudryper
28. 10. 2015 16:08

Béda napsal
odpověď p. Hudryperovi na „žvanírnu“ v RB OSN)

Kdyby tam nebyli naprosto suverénně přítomni Rusové,už by dávno bombardovali syrská vládní vojska a veškerá reakce světa rezolucí OSN by se rovnala maximálně přijetí další rezoluce,kterou by vetovaly USA.GB a Francie. Jediným rozhořčeným protestem by byla Vaše otázka na tomto webu.
Takhle ta chodí posledních 40 let i v případech genocidy Palestinců záp. od Jordánu a v Gaze.

Béda
28. 10. 2015 16:35

hudryper napsal Kdyby tam nebyli naprosto suverénně přítomni Rusové,už by dávno bombardovali syrská vládní vojska a veškerá reakce světa rezolucí OSN by se rovnala maximálně přijetí další rezoluce,kterou by vetovaly USA.GB a Francie. Jediným rozhořčeným protestem by byla Vaše otázka na tomto webu. Takhle ta chodí posledních 40 let i v případech genocidy Palestinců záp. od Jordánu a v Gaze. No vida. A proč nezvolili stejný koordinovaný, nesmlouvavý postup již v případě Libye?! Kdoví, třeba ten průser dnes mohl být mnohem menší. Minimálně by celý Záapad stanul jako nahý v trní – neměl by sebemenší zdání legitimity pro tuto svoji… Číst vice »

hudryper
hudryper
28. 10. 2015 17:28

Béda napsal proč nezvolili stejný koordinovaný, nesmlouvavý postup již v případě Libye?! Těch důvodů bude hned několik. Z vojenských bych viděl na 1.místě vzdálenost Lybie od Ruska a totální kontrola prostoru okolo ní NATO,tedy žádná přijatelná komunikace k zásobování vojsk. Na druhém místě je to čas potřebný k výrobě nových zbraní (Chybiny a pod),k výrobě nových a hlavně moderních stíhaček ,modernizace bombardérů ,ponorek i hladinových plavidel a jak to Rusové potvrdili sami,v té době neměli ještě vyzkoušené křídlaté rakety a jejich vyzbrojení na lodích třeba na Kaspiku. K tomu všemu došlo mimořádně intensívně právě v posledních 4 létech. Tedy až… Číst vice »

Béda
28. 10. 2015 18:03

hudryper napsal Těch důvodů bude hned několik. Z vojenských bych viděl na 1.místě vzdálenost Lybie od Ruska a totální kontrola prostoru okolo ní NATO,tedy žádná přijatelná komunikace k zásobování vojsk. Na druhém místě je to čas potřebný k výrobě nových zbraní (Chybiny a pod),k výrobě nových a hlavně moderních stíhaček ,modernizace bombardérů ,ponorek i hladinových plavidel a jak to Rusové potvrdili sami,v té době neměli ještě vyzkoušené křídlaté rakety a jejich vyzbrojení na lodích třeba na Kaspiku. K tomu všemu došlo mimořádně intensívně právě v posledních 4 létech. Tedy až po zdržení se hlasování k „bezletové zóně“v RB. O o… Číst vice »

Béda
28. 10. 2015 18:28

Irácké úřady prohlašují, že speciální operace USA nepotřebují

Více: http://cz.sputniknews.com/svet/20151028/1527127/iracke-urady-specialni-operace-usa.html#ixzz3pt9lOZsO

Martin (už bez taky m)
28. 10. 2015 19:16

Béda napsal O o tom (o čem píšete)jsem psal v naší diskusijiž pod jiným článkem. Měl jsem na mysli koordinovaný nesmlouvavý postup v RB OSN.Válka v Libyi by byla bez jakékoliv opory v mezinárodním právu. A ony se vždycky zoufale snažily (byť ex post) tyto akce legalizovat. Protože jak známo boží mlýny melo pomalu (a jednou, byť se to zdá dnes nepravděpodobné) by jejich papaláši mohli stát před soudem a hlavně by v případě nelegalizace té agrese ztratily v budoucnosti jakkoukoliv možnost jako válečný zločinec kritizovat kohokoliv za cokoliv. Takhle to můžeou vždycky hrát do outu – my jsme to… Číst vice »

Béda
28. 10. 2015 20:03

Martin (už bez taky m) napsal Určitý „klacek“ už tehdy měli Bédo, ale ne dojednané MASOVÉ PŘÍPADNÉ POUŽITÍ onoho „klacku“… Neměli kapacity na masovou výrobu mnoha různých klacků… Zato měli 5 kolonu… Tehdy byl VVP ještě dost sám…dnes je to JINAK. Bédo, Libye bude POSTAVENA ZNOVU… EU potřebovala „svou“ uprchlickou krizi, potřebovala „procitnout“ – teď nemyslím papaláše, ale LIDI DOLE… Řecko se muselo dopotácetdo „dalšího stadia“… USA se musely dále vyždímat co se intelektu i sil týče… Tehdy Bédo TO BYLO NA JINÝCH… Ale i ta Čína raději SPĚCHÁ POMALU… EU se NA TOm vraždění aktivně podílela… Bédo – trest… Číst vice »

Dana
Dana
28. 10. 2015 20:13

Kaddafi chtel byt neomezenym vladcem a proto stedre rozdaval svym vernym a oposici nemilosrdne vybijel. Kmeny, ktere spolupracovaly se nakonec dohodly, ze si bohatstvi za ropu budou rozdelovat sami, Kaddafiho nepotrebuji, dle islamskeho radu. Kdyz oposice silila, Kaddafi se snazil udobrit se ze zapadem, ovsem to uz bylo pozde. .Clenove rozvetvenych rodin, kterym Kaddafi zabil clena rodiny, se pak na cas spojily a za pomoci Sarkozyho, Kaddafiho utratili. Normalni jev v arabskem svete. Pribuzni techto zavrazdenych, co byli popraveni verjene, ci jen zastreleni bez soudu cini sta tisice. Zde nekolik popravenych, ktere Muamar nazval zradci, kteri si nezaslouzi v Libyi… Číst vice »

K. J.
K. J.
28. 10. 2015 20:21

Myslím, že Kaddáfí, poznal, že každé monoteické náboženství, neboli náboženství jednoho boha stojí díky lidskému přičinění za hovno. Zprostředkovatelé božího slova a kolonialisté, imperialisté a politrukové jakékoliv politické ideologie – jaký je v tom rozdíl? A tak nakonec Kaddáfí vypracoval vlastní noty, ke kterým přidal vhodné pasáže islámu, upravené pro aktuální dobu. Tím, že to udrželo státnost a funkci státu v podstatě naštval spoustu lidí… Do jisté míry se ovšem sám stal osobním zprostředkovatelem arabského socialismu. Jak kdesi později prohlásil: Vzal jsem si jen málo… A ve srovnání s chamtivostí západních politiků a korporátníků měl naprostou pravdu. Možná mu za… Číst vice »

leviathan
leviathan
28. 10. 2015 20:25

Pro otrokáře je nemyslitelné, že by otrok mohl vládnout svému otrockému národu, který přece patří imprátorovi – otrokáři. To je podstata vlády a elit USA, které za otroky považují i vlastní lid.

asym
asym
28. 10. 2015 20:35

Dana napsal

Kaddafichtel byt neomezenym vladcem a protostedre rozdaval svym vernym a oposici nemilosrdne vybijel.
Kmeny,ktere spolupracovaly se nakonec dohodly, ze si bohatstvi za ropu budou rozdelovatsami,Kaddafiho nepotrebuji,dle islamskehoradu.Kdyz oposicesilila,Kaddafi se snazil udobrit se zezapadem, ovsem to uz bylo pozde. .Clenoverozvetvenych rodin, kterym Kaddafi zabil clena rodiny,se pak na cas spojily a za pomoci Sarkozyho,Kaddafiho utratili.Normalnijevv arabskem svete.
Pribuzni techtozavrazdenych,co byli popraveni verjene,ci jen zastreleni bez souducinista tisice.
Zdenekolik popravenych,ktere Muamar nazval zradci, kteri si nezaslouzi v Libyidychat :

http://www.newcivilisation.com/home/1873/middle-east/in-memory-of-the-criminal-gaddafi-some-of-his-atrocities-against-the-people/

…bullshit – nereagovat!

leho
leho
29. 10. 2015 1:39

Kaddáfí byl magor. Kamarád vyprávěl, že když během hluboké studené války se v Tripolisu pokoušel zkrz záclonu vyfotit náměstí, tak do 15 minut mu do apartmánu vtrhli samopalníci a vytáhli mu během dvou vteřin film z foťáku a zase zmizeli. Režim naprosto šílený, proti tomu stalinismus a Protektorát byly procházky růžovým sadem. Není divu, že se s ním vyrovnali takovým způsobem.

asym: …bullshit – nereagovat!

Takhle pádný argument jsem už dlouho neslyšel. Hmm, nedá se nic dělat, asi má asym pravdu, že ano…

leho
leho
29. 10. 2015 1:57

…ještě takovou malou perličku. Janika na svém webu ho obdivně tituluje jako „plukovníka“. Ale byl to opravdu plukovník? Kdo ho povýšil? Povýšil sám sebe po úspěšném puči. Nikde jsem se nedočetl, jakou hodnost vlastně měl. Vojenské akademické vzdělání žádné, pouze kurz pro spojaře. Takže v normální armádě by se zřejmě nekvalifikoval ani na poručíka. Hmm…pěkný plukovník … :-)))

Alena
Alena
29. 10. 2015 6:32

Kaddáfí , pokud vím, měl snahu o sjednocení Afriky. Nebyl typickým představitelem Islámu, proto tak dopadl.
Zda se v budoucnu objeví někdo další, kdo na jeho myšlenky naváže, to se teprve uvidí. Prozatím tomu nic nenasvědčuje.

Janika
Janika
29. 10. 2015 6:41

Stan napsal Kaddáfí se narodil v roce 1942 v chudém pouštním regionu Sirte. Dostal tradiční náboženské vzdělání a později navštěvoval přípravnou školu Sebha ve Fezzanu. V roce 1961 byl vyloučen pro nežádoucí politické aktivity a v témže roce vstoupil do vojenské akademie v Benghází. Tu v roce 1965 absolvoval a poté byl poslán na dodatečný výcvik do Velké Británie v Královské vojenské akademii v Sandhurstu. V roce 1966 se vrátil zpět do Libye a byl jmenován důstojníkem zvláštních jednotek… Kromě toho, že se nechal z kapitána povýšit na plukovníka, ovšem neměl žádný oficiální titul. Podle jeho vlastních slov „Libyi vládl… Číst vice »

Alena
Alena
29. 10. 2015 7:01

doporučuji ke shlédnutí http://www.nwoo.org/2015/10/27/litomericky-odborny-seminar-3-10-2015-video/ zajímavé poznatky. Pobavil mne hlavně pan Randsdorf, který se podělil o dojmy z europarlamentu. Když tam hovořil o islámu z pohledu toho, jak se porušují práva žen a dětí, jedna švédská poslankyně- zřejmě typická pravdoláskařka začala tlouct botou do pultíku. Holt, je to agresivní skupina lidí, ti sluníčkáři, podle okolností banují, sprejují, či vrhají dlažebníma kostkama. Ovšem čísla, která uváděl pan poslanec v souvislosti s postavením muslimských žen a dětí jsou alarmující- kolik žen je pouze v Evropě zabito jen proto, že nesouhlasí s vynuceným sňatkem, jaká je slovní zásoba muslimských dětí, když jdou do školy… Číst vice »

fajt
29. 10. 2015 7:22

Alena napsal
Alena

hidžáb Merkel to vidí na muslimskou verzi. ..)

asym
asym
29. 10. 2015 7:55

..toto téma a diskuse s ním spojená bude hodně horká, když se ozvaly dva záhrobní hlasy ;-)

hudryper
hudryper
29. 10. 2015 8:02

Přidám názor člověka,Čecha,který původně emigroval do Kanady.Byl inženýrem a než by prožil svůj život tam,přijal místo v Lybii na naftových polích. Strávil tam přes dvacet let,jednou za 6 týdnů trávil dovolenou-po sametu- už jen v Česku. Kadáfí vybudoval z jedné z nejzaostalejších zemí Afriky vzor pro ostatní africké státy,dosažená životní úroveň obyčejných lidí byla na Afriku imposantní.Velkou část peněz z ropy investoval do vybudování technicky pozoruhodného díla, kterým se stala podzemní zatrubená řeka,vedená z hloubi Sahary do hustěji osídlené části Lybie podél Středozemního moře. Jako jakýsi malý Napoleon obdařil svou rodinu vysokými státními funkcemi. Ať už mu byly vytýkány manýry… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
29. 10. 2015 8:57

Bédo: já Vám odpověděl, přeberte si to prosím sám. Tady se mnohdy píše, že „pravdu stejně jako zásadové postoje je třeba mít vyfutrovanou poctivým klackem“ – když volně parafrázují podobné názory. Bédo, já se zde prostě spolehnu na to, že přes utlumovaný a opravovaný Jelcinovský rozval – mělo vedení RF reálnější poznatky jak o možnostech svých tak protivníků. Už jsem tu o tom psal v jiné diskusi, takže se ptáte opakovaně, ostatně ani hudryperovu odpověď jste nevzal… diplomacie ve vztahu s lumpem a jeho posluhy přece má smysl jen s tím „klackem“, či s tím co můžete zajímavého nabídnout –… Číst vice »

Dana
Dana
29. 10. 2015 20:32

Hi Hi, nejvetsi sranda je, ze Kaddafi Plukovnikem byl, protoze to tak rekl a basta. Mimotoho mel svuj pluk amazonek, osobni ochranku militantnich mladych zen, – oficialne Revolucni jeptisky- ktere nejen plukovnika Muamara ochranovaly, ale i uspokojovaly jeho sexualni potreby. . „Pluk“ cital kolem 20 nejschopnejsich divosek. Behem revoluce, kdy Muamara libyjsti islamiste svrhli, se obratily proti Plukovnikovi , ale to je nezachranilo pred mucenim a pozabijenim . Z Libyje ted neutika skoro nikdo, maji se pomerne dobre, korist z lybijske ropy spravuji dve nejsilnejsi frakce, ktere se hlidaji a muslimove se mezi sebou deli podle starych kmenovych zakonu. Jestlize… Číst vice »

orinoko
29. 10. 2015 20:55

Ano, s tim souhlasim … v Libyi je dobre. Proto tam take nemeli zadny problem zakroutit krkem emerickemu hajzlovi, ktery tam figuroval v podobne funkci jako ten emzidacek v Cesku – Dzudy Sapito.
Schiza emerickych oblude je bez limitu.
Je mi tedy jaksi s podivem, proc Hitlery Clinton delala do bombardaku a kricela – Jak nam to mohli udelat?
Lehce: Emerika Emerice. Zacalo to Indiany. A pokracovat mozna to bude Lee Oswaldem , ktery Hitlery Clinton usteli palici.
A soudrzky Dany napisou hihi.

Dana
Dana
29. 10. 2015 22:42

Ano, v Lybii se vratili do stredoveku a jak je videt, vyhovuje jim to. Soudruzka Hillary se chtela kamaradit s islamskou tlupou v Benghazi a to se nepodarilo, podrazili ji, pac mohamedani humanisticke snahy zavrhuji. To se stava, mne to u muslimu neprekvapuje. Ja jsem na strane republikanu, takze mne usili i porazky demokratu nechavaji chladnou. .

leho
leho
29. 10. 2015 23:48

Pro Stana: hledně vojenského vzdělání Kaddáfího je možno se dočíst na Wikipedii zde https://en.wikipedia.org/wiki/Muammar_Gaddafi#Military_training:_1963.E2.80.9366, kde se praví:

Despite later rumours to the contrary, he did not attend the Royal Military Academy Sandhurst.

Ale jinak mu nelze upřít jisté schopnosti oblbnout davy a hlavně jeho puč byl úspěšný, což se mu upřít nedá. To ale neznamená, že by nebyl blbec a magor…

leho
leho
31. 10. 2015 2:00

Stan: Natvrdo, aby bylo všem jasno: Kaddáfí ukončil libyjskou vojenskou školu, sloužil v armádě, při převratu měl hodnost poručíka, … Měl hodnost kapitána, ale to je celkem jedno. Prej natvrdo … :-))) … Ta „libyjská“ vojenská škola (Vojenská akademie v Benghází) byla v podstatě učilištěm s britskými seržanty jako instruktory, kde hlavní náplň bylo naučit 1. negramotné beduíny alespoň anglickým základním vojenským povelům a 2. pokud zvládli povely, tak je něčím vyučit, v případě Kaddáfího to byl spojař. Libyjská armáda ho pak ještě asi na rok poslala na doplňující kurzy do Británie rok dva před pučem. Dále je fakt, že… Číst vice »

leho
leho
31. 10. 2015 2:02

Aha, takže schvalujeme. Hmmm… Imperialistického štváče tady nepotřebujete, to je celkem jasné. Já vás taky nepotřebuji.

PS: Neříkal jsem hned na začátku, že mne odsud vyhodíte? A to sem nepíšu zrovna často…

leho
leho
31. 10. 2015 2:07

Zajímavé, předchozí věcný komentář musí čekat na schválení, minulý o ničem se objevil hned. Nakonec je to jedno…

asym
asym
31. 10. 2015 7:16

leho napsal

Aha, takže schvalujeme. Hmmm… Imperialistického štváče tady nepotřebujete, to je celkem jasné. Já vás taky nepotřebuji.

PS: Neříkal jsem hned na začátku, že mne odsud vyhodíte? A to sem nepíšu zrovna často…

Proč sem tedy lezete se svým „viděním“ světa, když trotlů vašeho vyznání je internet přecpaný k prasknutí. Takový, např. štětina – plavec bude neskonale vděčný za každého sympatizanta, a dá jistě na odiv na svých stránkách vás leho či danu, jako zářný příklad svého pojetí budování a podpory světového neokolonialismu.