Jak nelitovat většinu československých Němců

Současná akce Magistrátu města Brna kolektivně litující odsunu brněnských a a tzv. sudetských Němců je doposud největším útokem na vědomí všech generací České republiky o poválečném aktu vysídlení německé páté kolony z ČSR. Řečeno rétorikou jistého soudu v Brně, „akce vyvolává dojem“, že existuje kolektivní nevina všech nebohých odsunutých ďábelskými Čechy, masově vraždícími a týrajícími odsunuté. (Nikdy přesvědčivě neprokázáno.)

Na margo tzv. kolektivní neviny a kolektivní viny je třeba připomenout dvě fundamentální německé práce. První znají i novináři – je to Schuldfrage, anobrž po česku Otázka viny,od vynikajícího Němce filosofa Carla Jasperse. Tam lišil čtyři druhy vin Němců za  zvěrstva II.světové války – vinu kriminální, politickou, morální a metafyzickou. Samozřejmě ta vina metafyzická je nejvyšší a nejhorší – ale právě tato vina nikdy není oceněna světskou společností států. Druhá práce je téměř neznáma – a o to více by měla být nejen čtena,ale i studována. Práce německého historika a filosofa vyhnaného Němci – F.W.Forstera Europa und die deutsche Frage, česky  Evropa a německá otázka, vyšla už roku 1948 v Praze. Tu by měli číst zejména  příslušníci mladší generace… Dozvěděli by se tam vše o zrodu nejen nacismu,ale také pangermanismu,který nacismus zplodil. A nemohli by pak nekriticky přejímat všechny dnešní bláboly a žvásty o tzv. sudetských Němcích.

Státy znají v právu pouze viny kriminální a politickou. Viny morální a metafyzickou ponechávají periferii myslitelů, filosofů a společenských vědců, kterými moc států otevřeně pohrdá. Snad jednu z mála výjimek tvoří dnešní Rusko –  i protože přineslo tolik obětí v II.světové válce. To si totiž duchovního odkazu obětí a veteránů Velké vlastenecké války otevřeně váží, včetně svých politiků a předáků. Ne tak je tomu v řadě států EU, i kdy tu existují čestné výjimky (Británie, Holandsko, Francie). Kdyby naše republika ctila totéž, musela by akci brněnských činitelů zakázat. A musela by zakázat i neznámo z jakých důvodů povolený sudetospolek.

Kriminální a politická vina československých Němců

A tož k té kriminální  a politické vině československých Němců. Nebudu opakovat žalobu Brňana, československého žalobce, generála justiční služby JUDr. Bohuslava Ečera na Norimberském soudu k sudetským Němcům, To ať si všichni laskavě přečtou v jeho knihách Norimberský soud a Jak jsem je stíhal. Uvedu zcela jiný historický fakt, fakt nevyvratitelný a nepopiratelný. Fakt, který fedroval sám šílený Hitler. Vůdce a říšský kancléř udělil československým Němcům za rozbití ČSR a uloupení československého pohraničí výsostné vyznamenání.

Jeden milion stošedesát dva tisíce šestsetsedmnáct československých Němců alias sudetských Němců obdrželo od Führera záslužnou medaili za 1.říjen 1938 – za rozbití ČSR a „odstoupení“ pohraničí Velkoněmecké říši. Hitler definoval toto vyznamenání Výnosem z 18.října  1938 a z 19.května 1939. Co pravil zločinec Hitler o sudetské medaili? Citát stojí za to:

„Medaile je udělována těm osobám, které se v Sudetech nebo na říšském území zasazovali a připravovali návrat území do Říše. Zvláště přicházejí do úvahy členové NSDAP, SDP v Čechách, kteří v boji za připojení k Říši obětovali svůj majetek či krev, byli zavřeni či vyhnáni. Dále jsou to VDOVY a SIROTCI po padlých bojovnících za sjednocení, příslušníci Wehrmachtu, policie, SS, NSKK a  NSFK, kteří se na vstupu podíleli. Stejně tak vyšší straničtí funkcionáři, ČLENOVÉ, ÚŘEDNÍCI, ZAMĚSTNANCI A DĚLNÍCI ve veřejných službách,kteří v dnech nástupu byli služebně činní ve vnitrozemí Sudet.“ (Cit. Vyznamenání z doby nesvobody 1939-1945, I.vyd.Praha 1999,str.22.)

Statisíce henleinovců,  tisíce freikorpsů a milion ordnerů a zaměstnanců ČSR(!) dostaly od führera metál za zločin rozbití republiky a odtržení výsostného území vlastního státu. A tyto zločince proti státu Brno kolektivně lituje, pokud se dostali do odsunu a neutekli již dříve před hněvem českého lidu???

Akce Brna totiž nerozlišuje lítost nad nevinnými a vinnými Němci, nikde se o tom nepíše a lituje se kolektivně celý odsun z Brna, ergo z ČSR. (?)

Brněnské divadlo lítosti

Tož by pan primátor Brna snad měl vydat prohlášení typu „Z lítosti odsunu vylučuji vyznamenané sudetské a brněnské Němce, kteří se provinili odtržením pohraničí a zločinem proti ČSR“? A měl by ustavit komisi vyšetřující,který z těch brněnských Němců byl zločinec proti státu? Opakoval by totiž to, co už dávno předtím před sedmdesáti lety dělaly komise státu určující, kdo a jak půjde do odsunu. Takže by na základě práva, spravedlnosti a morálky, aby nebyli poškozeni nevinní, by se znovu určovalo, kdo bude politován, a kdo bude zavržen jako zločinec proti státu, a komu místo lítosti patří i po sedmdesáti letech kopanec.  A hledaly by se doklady,dokumenty a svědkové??? Z tohoto hlediska celá brněnská akce připomíná absurdní  havlovské divadlo.

Oceňme prokázané německá antifašisty

Kdyby se na místo  brněnských  pitomostí, sloužících jen ke zviditelňování současných aktérů omluv  a litování, uspořádalo ocenění hrstky německých antifašistů, bojujících proti fašismu a nacismu, jako byla Republikanische Wehr německých sociálních demokratů a komunistů v Mikulově, pak by to byl správný počin.

Takže závěr je jediný – milionu stošedesáti dvěma tisícům šessetesedmnácti alias sudetským Němcům,včetně brněnských vyznamenaných, patří jen opovržení,a ne lítost. A to nepočítáme další desetitisíce neoceněných čs. Němců, kteří se rovněž provinili proti republice a  našim národům zločiny za doby okupace. Zkrátka, lítost a omluvy se musejí nejen rozhazovat, ale i zvažovat. Jinak dopadnou tragicky, jak jsme již v minulosti zažili u expresidenta pana Havla.

Jiří Jaroš Nickelli, předseda OV ČSBS Boskovice

Autor je etnograf a muzeolog. Honorář na Fond NO.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
68 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
orinoko
2. 6. 2015 14:32

Zase tu někoho naseru. Mečiar blahé paměti ve své době přiznal, že slovenské odtržení ze svazku česko-slovenského bylo náramně podporováno sudeťáky. Povedlo se . Teď je moravské národní obrození opět podporované sudeťáky. A každý moravský hujer zákonitě bude následovat Mečiara ve vývoji politické a společečenské dráhy. Brekot před kamerou a faktické zapomnění.
Tak už to hlavně v politice chodí. Uklízet je třeba. Především nepohodlné agenty a přitroublé hujery.

mirror
mirror
2. 6. 2015 14:37

orinoko napsal
Zase tu někoho naseru.

Nenaserete orinoko! Touhu se odtrhnout mají někteří Brňáci, kteří cítí plné koryto a odpovědnost žádnou. To pro Pražáka začínají Uhry za Kolínem.

mirror
mirror
2. 6. 2015 14:39

mirror napsal
To pro Pražáka začínají Uhry za Kolínem.

To tvrdil nějaký Vopička, který pomáhal zdrhnout před spravedlností nebo daněmi bratrům Helbigům.

Alena
Alena
2. 6. 2015 14:47

Prosadit zemské uspořádání bude velmi složité, leč nemožné. Dosadit ovšem do čela státu schopné politiky bude ještě složitější. Ti se nerodí ze dne na den, a pro Moravu bych doporučila zvolit politiky, obeznámené s řízením společnosti dle DVTŘ z leva- netu, jinak budeme všem pro smích. Orinoko, stávající státy zanikají z důvodu neschopnosti vládnutí, to je prvotní příčina, vliv sudeťáků či jiné vnější vlivy. Pokud mi řeknete, že uplynulých 25 let v Česku vláda jednala ve prospěch občanů, tak se stavíte do role idiota

Alena
Alena
2. 6. 2015 14:47

oprava – leč ne nemožné

abx
abx
2. 6. 2015 14:57

orinoko napsal Zasetu někoho naseru. Mečiar blahé paměti ve své době přiznal, že slovenské odtržení ze svazku česko-slovenského bylo náramně podporováno sudeťáky. Povedlo se . Teď je moravské národní obrozeníopět podporované sudeťáky. A každý moravský hujer zákonitě bude následovat Mečiara ve vývoji politické a společečenské dráhy. Brekotpřed kamerou a faktické zapomnění. Tak už to hlavněv politice chodí. Uklízet je třeba. Především nepohodlné agenty a přitroublé hujery. to su take infantilne vyhovorky, raz na jeden dovod, potom na druhy, dokonca aj taky Meciar posluzi ako vyhovorka prazskym egocentrikom. pritom problem je v ceskej politickej scene, ktora nereflektuje politicku realitu, da sa… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
2. 6. 2015 15:11

Alena napsal Prosadit zemské uspořádání bude velmi složité, leč nemožné. Dosadit ovšem do čela státu schopné politiky bude ještě složitější. Ti se nerodí ze dne na den, a pro Moravu bych doporučila zvolit politiky, obeznámené s řízením společnosti dle DVTŘ z leva- netu, jinak budeme všem pro smích. Orinoko, stávající státy zanikajíz důvodu neschopnosti vládnutí, to je prvotní příčina, vliv sudeťáků či jiné vnější vlivy. Pokud mi řeknete, že uplynulých 25 let v Česku vláda jednala ve prospěch občanů, tak se stavíte do role idiota Ono je asi zbytečné reagovat. Když si někdo nedokáže uvědomit, komu vyhovují pidistátečky, které z… Číst vice »

orinoko
2. 6. 2015 15:17

http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/ing-dalbor-plichta-chytractvi-a-obmysly-nemecke-nesmirenosti.html

Moravští místodržící v naší Práge celá léta vedou tuto zemi do prdele.

Alena
Alena
2. 6. 2015 15:34

a kde je psáno, že Morava bude pidistáteček. Koukněte se na Německo a jeho zemské zřízení. Koukněte se na Rakousko, kde je každý nejen Rakušák, ale i ze své spolkové zemičky. Koukněte se na historii dávné doby. Jsem snílek, pokud si myslím, že Velká Morava může mít reprízu? A proč by v čele státu nemohl být třeba schopný Slovák.

orinoko
2. 6. 2015 15:44

Nebo třeba John McCoCain. Popř. Calamity Jane.
To jsou bláboly. Ale jsou dobré NATO, aby bylo zřejmo, oč běží. Velká Morava není ani v pátem plánu sudeťáků.

Alena
Alena
2. 6. 2015 15:50

Sudeťáci nejsou pupkem světa. A pro paní Irenu- vážím si její překladatelské práce a moc ji za ní děkuji. Dopředu se jí omlouvám za to, že zde ventiluji myšlenky , které jí nejsou blízké. Stejně budu spražena

paskal
paskal
2. 6. 2015 16:11

Jsem pro to paní Aleno, aby se vytvořilo také Slezsko, přičemž se o své přihlásí Poláci, aby bylo jasno. Nesmíme zapomenout na Valachy, ostatně už mají svého krále. Pak bych navrhoval vytvoření Chodska a Krkonošska. Jako ústavu bych jim doporučil Kerkonošské poudačky. Sudeťáci jsou dost dobře situovaným a zacíleným spolkem. Moc bych je nepodceňoval. Vědí kam zasadit své úsilí a dost se jim to i daří v případě pana Fialy co kočíruje ODS. Myslím si nepodloženě, že v omluvách a lokajských pochodech na usmíření má tento pán své prsty, nebo i ruce.

paskal
paskal
2. 6. 2015 16:14

Ještě něco. Pane Nickeli hodně dobrý a inspirativní článek. Díky.

orinoko
2. 6. 2015 16:23

Nejdále v Čechách s autonomními ambicemi jsou Krušnohorci. Je dohledán jejich vlastní praotec – jmenoval se Krušina.

Alena
Alena
2. 6. 2015 16:27

V zemském uspořádání, které přetrvalo po staletí až do roku 1948, takové problémy fakt nebyly. Nebo si pamatujete, pane Paskal, že by chtěli samostatnost Valaši, Hanáci, atd? vězte, že odstředivé síly postihlo vedení Českého státu, potažmo Československa, což svědčí pouze o špatném řízení státu.( Chodsko a Krkonošsko se fakt Moravy nedotýká- a jestlipak víte, proč? protože tyto útvary nikdy neexistovaly, na rozdíl od Moravy, která zde SAMOSTATNĚ existovala od 9. století do roku 1948- zvláštní že? ) A co se týče sudeťáků, kdo jim jde na ruku? No samozřejmě české vedení, neboli i Moraváci jako politici instalovaní do vedení českého… Číst vice »

Sio
Sio
2. 6. 2015 16:35

orinoko napsal

Mám k dispozici zajímavé odkazy. To zase bude nasejřenejch.

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/6454-sudetaci-chrochtajici-posselt-a-letni-zachvat-vzteku.aspx

http://www.ireporter.cz/2014/01/21/podivna-minulost-noveho-sefa-ods/

Hitler je vedle něho těžký sympaťák. Možná by měl také najet na vegeteriánskou stravu.

Sio
Sio
2. 6. 2015 16:44

No, článek myslím není až tak o Moravě a zemském uspořádání. Událost je učebnicovým příkladem řízení lidí na druhé prioritě, zacituji z článku, napsaném nedávno.
„2. Další je CHRONOLOGICKÁ. Zkreslení dějin a především jejich výkladu. Boření národní mytologie.“
V souvislosti s tím bych podotknul, že existenci Moravy a jejich dějin nikdo nepopírá. Také jsme tu měli 3. říši, SSSR, R-U, Řím, Egypt, Makedonii atd… na neposledním místě Československo.

Alena
Alena
2. 6. 2015 16:57

díte pravdu, pane SIO, s upřesněním- Morava zde existovala od 9. století do roku 1948 ( možná právě proto se označují automaticky lidi žijící na území Moravy za Moravany a toto území automaticky za Moravu( může za to egregor, vždyť ta doba , co zde existovala Morava , je grandiozní). Tak dlouho neexistovala 3. říše, SSSR, ŘÍM, Egypt, Makedonie, ani Československo
je to k neuvěření. Má milá Moravo, snad přežiješ ty ústrky a posměšky ještě jedno století, modlím se za tebe

abx
abx
2. 6. 2015 17:07

veletoku, stavim sa ze neviete, ze HZDS chcela konfederaciu, nie rozdelenie CSFR. lenze Pithart povedal, ze to by bolo ako byt zaroven slobodny a mat z toho osoh a zaroven zenaty a mat z toho osoh. vacsiu blbost este nikto nepovedal, ked nepocitam Vaclava Havla a jeho humanitarne bombardovanie Srbska…

abx
abx
2. 6. 2015 17:16

moravaci vedia, ze su moravaci a nie cesi. moja zena je moravacka a ked sa nahodou prerieknem, hned je ohen na streche. potom sa udobrujeme…

idiotronic
2. 6. 2015 17:18

mirror napsal
pro Pražáka začínají Uhry za Kolínem.

80 kilometrů z Wilsonova nádraží po trati 270 skutečně leží stanice Uhersko.

orinoko
2. 6. 2015 17:32

Ty vole, grandiozní !! Jako když čtu Posseltovi kydy o JEHO evroPANSTVÍ.
Morava úpí pod Čechy … a pořád žije. Když si tak někdo nevidí do mouly , tak to má grády.
Zde dále k vepříkovi.

http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=23678

http://www.czechfreepress.cz/politika/styky-petra-fialy-s-berndem-posseltem.html

Alena
Alena
2. 6. 2015 17:33

Orinoko, oprava. Morava pod Čechami neexistuje

orinoko
2. 6. 2015 18:22

Lidové ohlasy na profesionálního sudeťáka.

– ano, myslim ze je – blondaty jak hitler, stihly jak goering a vysoky jak goebels.

– Bert Posselt je prototyp ušlechtilého árijce.

– btw kdy bude landmansaft prohlasen za zlocineckou organizaci – prooze ji zalozili a ve vedeni byly temer bez vyjimek valecni zlocinci.

– V novém znění stanov, které landsmanšaft tento víkend přijal, se místo toho mluví o odsouzení nezákonných vyvlastňování kdekoli ve světě a o vytvoření spravedlivého uspořádání, v němž bude garantováno právo národů na sebeurčení.
hehehe, uz je vidim jak v ramci tohohle postoje podporuji vytvoreni tureckeho statu uvnitr nemecka.

abx
abx
2. 6. 2015 18:25

trochu odbocim od sudetakov, pointa je ta ista – kto moze za problemy s islamistami? spravna odpoved Lukas Lhotan:
Přesto si opravdu myslím, že za to co se stalo v Olomouci a co se bude stále častěji dít po celém území naši vlasti, může hlavně naše společnost a ne jen muslimové, či jiné menšiny. Muslimové, stejně jako Romové, jen využívají příležitosti, které jím nabízí naše společnost.
http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=32500

idiotronic
2. 6. 2015 19:38

Morava existuje historicky takřka tisíciletí, ale rozhraní mezi Čechami a Moravou
podpořila přímá správa Moravy z Vídně, bez účasti Prahy. Kilometrovníky na trati např. v úseku Ostrava- Olomouc nabývají minimálních hodnot (197) kolem
Přerova. To je vzdálenost do Vídně z doby Františka Josefa. Odpůrci Prahy ocení,
že na stránkách
http://www.zsr.sk
najdou spojení Bratislava – Dresden, které v Kolíně odbočí a Praze se zdaleka vyhne . Ovšem spojení Bratislava- Domažlice, Bratislava-Klatovy, popřípadě Bratislava-Nürnberg se Praze vyhne taky, Praha pozbyla dopravního významu, sází na silnici a most Blanka. Ostaně… jsou to jen její peníze – nebo snad ne?

abx
abx
2. 6. 2015 20:06

idiotronic napsal
Morava existuje historicky takřka tisíciletí, ale rozhraní mezi Čechami a Moravou
podpořila přímá správa Moravy z Vídně, bez účasti Prahy.

Morava ako vyssi statny utvar dokonca existuje skor ako Cechy. Bořivoj ako pohan este nesmel sediet pri stole, sedící na zemi, vedle za stolem arcibiskup Metoděj a král Svatopluk (malba na schodišti hradu Karlštejna).
comment image

Sio
Sio
2. 6. 2015 20:29

Na základě pečlivého studia úrodnosti země a ženských tvarů na Moravě s použitím etnologie zde místopřísežně prohlašuji, že nejstarší (doloženou) Moravankou je věstonická Venuše. Určitě se tak nejmenovala, bo jméno Venuše vymyslela mladá římská kultura. Její pravé jméno se tak asi nedozvíme, ale byla to holka krev a mlíko, Moravanka se vším všudy, v tehdejším vyhládlém světě prostě sexbomba.
Ve wikipedii se odhaduje její stáří na 29 000 – 25 000 př. n. l. (jakoby na nějakém letopočtu záleželo), na což holka rozhodně nevypadá.

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
2. 6. 2015 21:05

Sio, Vy jediný snad pochopíte bytostnou hloubku moravanství stále „starého mladíka“, jenž vyrůstal pro nás kluky v těsném sousedství onoho naleziště miniskulptury kypré nejspíš prvobytně pospolné Moravanky. Každý, kdo vyrůstal v tom již od roku 326 vínorodném kraji – poblíž starořímského vojenského tábora u Mušova, patřícímu desáté římské legii s velitelstvím v dnešní Vídni – musí mít snahu zvracet pří označení své osoby za Čecha. A to i v případě, že stejně jako já, k českému šovinistickému primitivizmu nechová zášť, nýbrž jen útrpnou lítost.

Sio
Sio
2. 6. 2015 21:59

@Jirko z Raduně: Ostatně si myslím, že každý skutečný Moravan je velkorysý a jelikož ví dobře o svém původu a ví, že mu patří svět na jakési zemské uspořádání zvysoka kálí, neb tím by se snížil na úroveň těch nedochůdčat v Německu, Francii, Itálii nebo Rusku, kde se o tisíce let později snažili vytvořit vlastní macatou Venuši zřejmě proto, aby se zalíbili svému pánu z Více než Velké Moravy, který tenkrát všechna tato území ovládal, než se vrátil ke kořenům a začal se věnovat své domácí Venuši, neboť dávno před námi poznal marnost tohoto světa. Kristus byl taky Moravák, protože… Číst vice »

Sio
Sio
2. 6. 2015 22:02

orinoko napsal

Ty vole, grandiozní !! Jako když čtu Posseltovi kydy o JEHO evroPANSTVÍ.
Morava úpí pod Čechy … a pořád žije. Když si tak někdo nevidí do mouly , tak to má grády.
Zde dále k vepříkovi.

http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=23678

http://www.czechfreepress.cz/politika/styky-petra-fialy-s-berndem-posseltem.html

Oni měli spolu styky? Už se nedivím, že se radši zbavil ptáka…

Sio
Sio
2. 6. 2015 22:06

Alena napsal

Orinoko, oprava. Morava pod Čechami neexistuje

Aleno, Čechy jsou krycí jméno pro Moravu. Už jsem výše zmínil, že je dokázáno, že praotec Čech je Moravák, přebral vína a ztratil se v lesích. Aby zjistil, kde je, vylezl s kumpány na Říp a pronesl příjemně ovíněn něco o mléku, strdí, asi se mu už chtělo spát.

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
2. 6. 2015 22:16

Sio napsal @Jirko z Raduně: Ostatně si myslím, že každý skutečný Moravan je velkorysý a jelikož ví dobře o svém původu a ví, že mu patří svět na jakési zemské uspořádání zvysoka kálí, neb tím by se snížil na úroveň těch nedochůdčat v Německu, Francii, Itálii nebo Rusku, kde se o tisíce let později snažili vytvořit vlastní macatou Venuši zřejmě proto, aby se zalíbili svému pánu z Více než Velké Moravy, který tenkrát všechna tato území ovládal, než se vrátil ke kořenům a začal se věnovat své domácí Venuši, neboť dávno před námi poznal marnost tohoto světa. Kristus byl taky… Číst vice »

Bety
Bety
2. 6. 2015 22:26

Já bych se s dovolením vrátila k sudeťákům – okupace zapomenuta, koncentráky taky a teď budeme ronit slzy a žádat odpuštění za necivilizované zacházení s nevinnými Němci. Mojí mámě ti chudinkové říkali – jen co porazíme Rusa, ověsíme s vámi všechny švestky ze Zavadilky až do Budějc. A pro paní Alenu-pokud budou mít úspěch, tak vám tu vaši Moravu okrájí tak, že se nebudete stačit divit. Česko samozřejmě taky, protože Slovan jako Slovan, oni v tom na rozdíl od vás žádný rozdíl nedělají.

Béda
3. 6. 2015 3:46

Jen se spojte, Moravané s Berdtem (tedy a podmnožina z vás, které se nelíbí společný stát s Čechy) . Společně svého cíle snáz dobudete. A můžete k tomu přizvat také ŘKC.

Béda
3. 6. 2015 3:55

Béda napsal

Jen se spojte, Moravanés Berdtem (tedy a podmnožinaz vás, které se nelíbí společný stát s Čechy) . Společně svého cíle snáz dobudete. A můžete k tomu přizvat také ŘKC.

Tak pravil svým synům jistý Svatopluk.

Béda
3. 6. 2015 4:10

Alena,

Cesty do pekel bývají někdy dlážděny dobrými úmysly.

Alena
Alena
3. 6. 2015 5:41

jdeme úspěšně do pekla už dávno, Bédo

PPK
PPK
3. 6. 2015 6:03

Stan napsal

Asi jsem už paranoidní, ale toto je několikátý článek kritický k požadavkům Sudetských Němců, do nějž se nahrnuli ti samí lidé s moravskou problematikou. Jde jim opravdu o „šovinistickými Čechy ujařmenou Moravu“, nebo spíše o to tu diskusi odvést od merita věci?

Stane, možná kdyby nám poctivě přiznali zdroje a toky svých vlastních příjmových peněz, bylo by to rychle objasněno. Odhaduji však, že právě toto rozhodně neudělají.

fajt
3. 6. 2015 6:11

pod Práglem ( jeho mocenským, pro americky nezodpovědným centrem) trpí celé Čechy, nejenom Morava – jenže tady je náprava v nedohlednu ( nejenom na Moravě , ale i v celých Čechách ). ..

aram
aram
3. 6. 2015 6:12

Alena napsal
jdeme úspěšně do pekla už dávno, Bédo

Tak proč nepřidat na rychlosti, ať jsme tam dřív, žeano.

Admirál
Admirál
3. 6. 2015 6:31

idiotronic napsal
80kilometrů z Wilsonova nádraží po trati 270 skutečně leží stanice Uhersko.

A aby toho nebylo dost, na Berounce u Karlštejna leží Srbsko. Tam mohou být rádi, že je tam při tehdejším hrdinném humanitárním bombardování nesrovnali se zemí.

J. Hruška
J. Hruška
3. 6. 2015 7:20

Stan napsal Asi jsem už paranoidní, ale toto je několikátý článek kritický k požadavkům Sudetských Němců, do nějž se nahrnuli ti samí lidé s moravskou problematikou. Jde jim opravdu o „šovinistickými Čechy ujařmenou Moravu“, nebo spíše o to tu diskusi odvést od merita věci? Když ono co se týče sudeťáků, není vlastně už o čem diskutovat – všechno už bylo řečeno. Odsun proběhl daleko humáněji, než se po předchozích událostech dalo čekat. Utrpení těch, kterým bylo opravdu ublíženo vyplynulo z těch předchozích událostí. Jestliže mají nějaké nároky (ti, kteří opravdu nevinně trpěli obvykle už dávno odpustili a zapomněli), musí je… Číst vice »

fra
fra
3. 6. 2015 7:52

Ano, meritum věci je dáno názvem a hlavně obsahem článku. Každá věc resp. událost, tedy též 2 světová válka měla svou příčinu a následky. Je pravda, že odsun nebyl vždy proveden z dnešního hlediska korektně, ale vykládejte to lidem kteří za války ztratili své blízké, byli vyslýcháni a mučeni a nebo jen jinak ponižováni. Jsou tací kteří svou touhu alespoň po částečné odvetě nedokáží ovládnout, ale jsou i tací kteří si za války s okupanty zadali a tak to chtěli svou aktivitou po válce zakrýt. To známe i z doby po roce 68 a hlavně po roce 89, kdy z… Číst vice »

Gatta
Gatta
3. 6. 2015 7:57

Ono to s těmi sudeťáky v roce 1938 – 1945 je takové ne úplně jednoznačné. Dějiny, tedy učebnice dějepisu, totiž píší vítězové a právo i morálka jsou jen slova mající v každé době jiný obsah. Podobným prizmatem vítězů budou posuzováni třeba i opolčenci na UK. … a možná pak po 50 letech přehodnoceni zase jinými vítězi … jako Mašínové. Dále ty fašistické symboly. On i ten hákový kříž znamenal pro lidi něco jiného v roce 1933 a něco jiného v roce 1945. Stejně třeba jako i nedávné a dnešní symboly našich politických stran. Další věc je, když elity dotlačí lidi… Číst vice »

Admirál
Admirál
3. 6. 2015 9:27

Gatta napsal Ono to s těmi sudeťáky v roce 1938 – 1945 je takové ne úplně jednoznačné. Dějiny, tedy učebnice dějepisu, totiž píší vítězové a právo i morálka jsou jen slova mající v každé době jiný obsah. Podobným prizmatem vítězů budou posuzováni třeba i opolčenci na UK. … a možná pak po 50 letech přehodnoceni zase jinými vítězi … jako Mašínové. Dále ty fašistické symboly. On i ten hákový kříž znamenal pro lidi něco jiného v roce 1933 a něco jiného v roce 1945. Stejně třeba jako i nedávné a dnešní symboly našich politických stran. Další věc je, když elity… Číst vice »

Gatta
Gatta
3. 6. 2015 9:31

Admirál napsal
Z našeho pohledu je velmi dobře, že museli nést následky za své rozhodnutí oni – nikoli my. To píšu, aniž bych kochal tím, čím si zřejmě museli projít.

Stačí si přečíst Heydrichův projev k příležitosti převzetí úřadu říšského protektora. Velmi poučné čtení. Každý Čech by si měl jednou do roka přečíst. Obzvláště proto, že německé, Heydrichem uváděné důvody pro vyčištění českého prostoru od Čechů trvají. Proto se podle mého názoru muselo rozpadnout Československo, proto bude 5. kolonami více či méně skrytě drobena i česká státnost.

V tom s Vámi pochopitelně plně souhlasím.