Jak vyrobit bulvárni titulek

Reklama


Toto krátké zamýšlení nad dnešními médií není o podpoře-nepodpoře islámu a přistěhovalectví, ale o nenápadném a nebezpečném mediálním zneužívaní či manipulaci a snaze o senzačnost a výhodný prodej reklamy. Směřujeme na mediální úroveň Ukrajiny.

K věci. Na Aktuálně/DVTV vás uvítá tento titulek:

Cílek: Islám má tendenci expandovat, muslimské děti jsou odmala živeny nenávistí vůči křesťanům

Velké procentu Čechů má tímto jasno hned po přečtení titulku a dvacet čtyři minut poslechu tomu už věnovat nebude. Pozorný a všímavý posluchač si řekne, že k Cílkovi takové krajní názory nesedí. Přidal jsem se k těm, kteří si rozhovor poslechly celý. Rozhovor je to zajímavý, vyvážený a podnětný.

Ale zpět k titulku. Titulek je složen ze dvou různých vět. První část (10:35)je vytržená z této části rozhovoru: „Máme tu historickou zkušenost ve vztahu k islámu. Máme zkoušenost, že kam vstoupil islám, tam většinou zůstal. Historikové uvádějí, vlastně že islám se stáhnul jenom z Krymu, Sicílie a z jižního Španělska a jinak je tomu islámu doopravdy dána ta tendence expandovat. S tím křesťanstvím na sebe naráží vlastně logickým způsobem, protože jak islám, tak křesťanství mají ten misionářský rozměr. Běžte a šiřte víru.“

Druhá část(16:23) je vytržená zde: „Mimochodem, když jste na tom Blízkém východě, tam se opravdu potkáváte s komunitami, konkrétně islámskými, který jsou, ty děti odmala jsou živeny nenávisti vůči křesťanům, prostě.“

Okamžitě je patrná rozdílnost mezi řečeným a titulkem. Zajímavé je, že na tento „morální“ aspekt manipulací naráží v rozhovoru s Cílkem moderátorka Drtinová.

Závěr

Všechny nenávistné muslimské děti si Aktuálně.cz vycucalo z prstu.  Protože pak by muselo platit i to, co jsem zaslechl v Německu: Co Čech, to zloděj v supermarketu.

Přejít do diskuze k článku 9 komentářů