Je suis sexistické prasátečko

Reklama


Stojaté vody naší permanentní okurkové sezóny rozčeřila nová reklama pivovaru Bernard, která vyvolala pobouření (namátkou reakce na Britských listech či ve feministickém magazínu), protože je rasistická a sexistická.

CWfEutzWsAAzA1v

Ano, ta reklama je rasistická a sexistická. A také je to reklama na drogy. No a co? Je to přece jenom blbá reklama a reklama je ze své podstaty blbá, slovy slavného italského reklamního (sic!) fotografa Oliviera Toscaniho, navoněná zdechlina.

Kdyby to byl předvolební plakát nebo jednotný komunikační styl, pak bych v tom viděl problém i já, ale tohle je epizodka, z níž to zneužití stereotypů tak čiší, až to nemůže být nikomu nebezpečné.

Černé pivo existuje, černé ženy také existují, tak proč to pro jednou nedat dohromady? Stejně dobře si dovedu představit reklamu na mléko s albínkou. Tady totiž nejde vůbec o nějakou svobodu či politickou korektnost, ale o robustnost, schopnost společnosti ustát i podněty, které nejsou úplně zdravé.

Je pokrytecké tolerovat reklamy na drogy – a alkohol droga je a velmi nebezpečná – ale pohoršovat se nad jejich sexismem. Když už neřest, tak se vším všudy.

P.S. Autor pivo Bernad pije a chutná mu a tajně doufá, že by za tento text mohl dostat slevu nebo alespoň dárkovou sadu pivních tácků, ale napsal by ho i zadarmo, protože si myslí, že občas trochu té špíny neuškodí a život ve sterilním prostředí snižuje obranyschopnost organismu.

Převzato z blogu Tribun

Přejít do diskuze k článku 9 komentářů