Stojaté vody naší permanentní okurkové sezóny rozčeřila nová reklama pivovaru Bernard, která vyvolala pobouření (namátkou reakce na Britských listech či ve feministickém magazínu), protože je rasistická a sexistická.
Ano, ta reklama je rasistická a sexistická. A také je to reklama na drogy. No a co? Je to přece jenom blbá reklama a reklama je ze své podstaty blbá, slovy slavného italského reklamního (sic!) fotografa Oliviera Toscaniho, navoněná zdechlina.
Kdyby to byl předvolební plakát nebo jednotný komunikační styl, pak bych v tom viděl problém i já, ale tohle je epizodka, z níž to zneužití stereotypů tak čiší, až to nemůže být nikomu nebezpečné.
Černé pivo existuje, černé ženy také existují, tak proč to pro jednou nedat dohromady? Stejně dobře si dovedu představit reklamu na mléko s albínkou. Tady totiž nejde vůbec o nějakou svobodu či politickou korektnost, ale o robustnost, schopnost společnosti ustát i podněty, které nejsou úplně zdravé.
Je pokrytecké tolerovat reklamy na drogy – a alkohol droga je a velmi nebezpečná – ale pohoršovat se nad jejich sexismem. Když už neřest, tak se vším všudy.
P.S. Autor pivo Bernad pije a chutná mu a tajně doufá, že by za tento text mohl dostat slevu nebo alespoň dárkovou sadu pivních tácků, ale napsal by ho i zadarmo, protože si myslí, že občas trochu té špíny neuškodí a život ve sterilním prostředí snižuje obranyschopnost organismu.
Převzato z blogu Tribun
Náhodou jsem se dostal k diskusi na firemním facebooku pivovaru Bernard. Co mě překvapilo – kolik mladých lidí se nad touto reklamou strašně pohoršovalo. Zřejmě někteří studenti humanitních oborů už mají tu novodobou multikulti propagandu tak pod kůži, že prostě pivo Bernard si už nikdy nedají, jak prohlásil jeden z nich. Ale pořád jsme na tom dobře, zatím nepřejmenováváme obrazy jako Nizozemci. Žádnýho černocha, indiána či eskymáka už prostě v názvu obrazu nenajdete, alespoň v amsterdamském muzeu. Místo černošské dívky je to dívka s vějířem atd. K reklamě – sexistická ano, rasistická ne. Ostatně co je rasistické na krásné černé… Číst vice »
když jí už bylo dvanáct ? Nic, jenom to trochu zavání pedofílií,což je zřejmě v lepších kruzích jen
gentlemanský prohřešek.
Co to meleš. Dycky de vo zisk v první řadě, igdyby to pivo nešlo pít a ta černoška byla blbá. Čistá černá magie.
Spoj nespojitelné a vydři svého zákaz níka. Ta buchta je viditelně starší. A proto že takové nesmysly jsou vytvořené jen k matení a navýšování zisku, měli by být za účelem zisku zrušeny. A vůbec, všechno co sere na lidi a je vytvořeno jen kvůlivá vytvoření zisku musí být zrušeno. Hotové.
P.S. To pívo taky není černé, že. Muheeeeeeee
hudryper: té kreslené černošce je dvanáct? možná máte zamlženou optiku…
V principu jde o docela šedivou reklamu, kromě indoktrinovaných hňupů nikoho nevzrušuje. Ale zaplať pánbůh za ni, alespoň se zdarma dovíme, kdo jím je a kdo ne:)
Je opravdu pikantní, když se naprosto přirozené vztahy mezi pohlavími, fungující po tisíciletí, nálepkují urážlivými slovy. Prostě nahá ženská je inspirující a není zas až tak moc důležitějších funkcí, které ženy na světě mají:) Kdyby nebylo sexuality, asi by nás pány těžko někdo donutil s nimi žít:) Na všechno ostatní jsou obvykle kamarádi lepší:) Rovnost mezi pohlavími je dosažitelná jedině kastrací.
Tak kolik ? Je známo,že pod jižním sluncem a s vrozenou steatopýgií může mít ta holka i 12 let.
Ale třeba ta Bernardova 12 má těch stupňů míň a dobu ležáctví zase delší… kdo ví ? Vy snad ano ?
Chápu, že šedivé baby neletí. Ani se nedivím, že Kája 4 nepoznal v přestrojení ani svoji ženu na Kchárl štejnu, páč jeho velikost mu nedovolila vidět, ostatně jako všem velikým šmejdům.
Většina ostatních ještě normálních lidí většinou poznají svoje ženy i v pytli a na maškarní ples by musely jít drahé polovičky v přestrojení akorát tak za bečku moštu aby byly nezajímavé Chytrákům z Prahe ale postačí kavčí televíza, kterou jim povinně platí jen podělaní poddaní. Podle toho je poznáte. Jak přestane Praha zavazet, bude u chásky mír. Muheeeeeee
„Na hradě je ženská“ :-)
http://www.youtube.com/watch?v=0NDubMilkJ4
Ta reklama je úmyslná provokace, to je snad jasné. A jak to tak pozoruji vydařená. Být Bernardem, tak si zaplatím obě strany, pokud by to nikdo nekritizoval sám od sebe.
Ale to nemusí, hňupů, co na to skočí jsou statisíce.
Sio, to sedí. Nejlepší reklama je taková, o které se mluví a je jedno jak.