Diskuze k článku


  • Martin (už bez taky m) • 29. ledna 2017

    K čemu vzdělání??!
    Je to nejlepší obranná zbraň a nejjistější záruka budoucnosti země, není li odtržené od ostatního a slouží-li zemi samotné.
    Vážení, rozhovor níže v odkaze vřele doporučuji, ač dle titulku má jít o nové výzvy pro Rusko, řeč je z naprosté většiny o vzdělání v Izraeli (zejména ve druhé polovině), posledních cca 15 minut je pak velmi výstižných a všeobecně velmi zajímavých.
    J. Kedmi hovoří s upřímností a otevřeností, kterou najdeme jen u některých veřejně činných lidí, a už vůbec málo u politiků…
    Vřele doporučuji, mj. pro pochopení toho jak vysoký význam klade na vzdělání V. V. Putin a proč na jeho „Přímých linkách“ a dalších setkáních s veřejností vidíme tolik mladých a evidentně vzdělaných lidí…
    Velmi výstižný je akcent na to, že zatímco „mafie po vzoru jiných si země dovolit nemůže“, tak zajistit si přítomnost a vysokou kvalitu „mozků“ doma je v možnostech toho kterého státu…a platí to zejména pro státy které donedávna mohly platit za země s vysoce vzdělaným a umem a schopnostmi nadaným národem…
    Tak jako v základech obrody nového státu Čechů (i Slováků) stálo Národní obrození jako prostředek nejen znovunabytí své identity ale zejména všeobecného růstu vzdělanosti, tak i dnes při myšlence o možnostech dekolonizace ČR je uvědomění si identity s národem a potřeba pro zemi pracující inteligence a vzdělaných lidí naprostým základem, vč. jejich udržení v zemi a práci pro svou zemi…
    A to SVOU je už zase v kompetenci a důvodu PROČ obroda Národních států…
    Ne jako „přežitku“ ale jako prostředku, jednoho ze základních prostředků udržení identity a svébytnosti národa… Nemůže být dlouhodobě úspěšné země spokojí -li se její obyvatelstvo s podprůměrnou výchovou a vzděláváním příštích generací…
    https://www.youtube.com/watch?v=_OROd45Ai9Y

  • Martin (už bez taky m) • 29. ledna 2017

    Výše zmíněný odkaz na rozhovor dále potvrzuje i tvrzení obsažené v textu autora, že problém je v politických elitách všeobecně a jejich oddtrženosti od reality v níž žijí „ostatní obyčejnílidé“.
    Ten problém tedy není omezen na jakýkoliv kontinent, ale stal se vpravdě globálním problémem stupidní debilizace…
    Ne, cestou k „přežití a pokroku“ není nějaká „redukce obyvatel Země“.
    Přežít na Zemi nás snad může i dvouciferný počet miliard, nesmíme ale volit lháře a debily, volit debilním způsobem bez možnosti odvolání lhářů a jejich po zásluze potrestání, nemůžeme debilně vzdělávat debily a státi se debilním národem – bez ohledu na počet a rozšíření nejmodernějších „high-Technology“ udělátek mezi „debily, kteří nevědí kde je sever“…(ano SEVER, nikoliv ser-ver…).
    Použito jako t.t. a tak prosím nemazat, děkuji.
    :-)

  • jogín • 29. ledna 2017

    Pokud jde o tunel do vzdělání, je jím A) platba za hlavu studenta a za B) Technologická agentura. Díky platbě za hlavu máme nejvíc vysokých škol na čtvereční kilometr na světě, které produkují třeba 400 politologů ročně nebo kvanta skvělých džendrtet. A podpora vědy hezky teče do velkopodniků jako ČEZ, což jsou chudáci co si výzkum nemohou zaplatit. Pochopitelně politika nenapadne, že vědec nedělá patenty, ale že jeho kariéra závisí na novinkách v drsné mezinárodní konkurenci o tom, jak svět funguje. Vynálezy a patenty dělají jejich žáci. Aneb věda se publikuje a její ekonomický efekt se realizuje přes vzdělání.

  • idiotronic • 31. ledna 2017

    Mimochodem, nevíte na základě jakého grantu byla vyvinuta technologie výroby
    modré LED diody, která úspěšně dobývá trh? Autor technologie ( Nakamura, Japonsko, resp.USA) nakonec obdržel Nobelovu cenu za fyziku, ale předtím v Japonsku mu jeho ,,mateřská“ firma rozpustila pracoviště.Takzvané úsporné zářivky měly naproti tomu všemožnou podporu a jsou po pár letech na ústupu.
    Výzkum LED musel být podporován řadu let, kdy nesl nezpeněžitelné výsledky.