Diskuze k článku


  • orinoko • 21. dubna 2017

    Já osobně az tak moc TS nezeru. Důslednost s jakou oficiální Sýrii nazývá režimem zavání umanutosti. Al Dzazira například používá výraz goverment, a tuto hlásnou troubu určité nikdo nepodezriva z náklonnosti k Asadovi.
    Pres veškerou složitost syrských reálií nazývat některa místní či klanová uskupení , bojující na straně Asada , svého druhu mafiemi nevykazuje: take zrovna moc citlivy přístup k věci.
    V jejich komentarich naprosto postradam informaci o tom, jak jsou drženy při životě vlastně ostrovní enklávy západního islámského dobytka. Stačí se podívat na válečnou mapu Sýrie a primo to bije do oči. TS nic. Kde se tam berou zbraně, munice, proviant?
    Její závěry někdy připomínají třeba e-republiku, která napsala, ze brzy se bude bojovat o syrské Golany.
    A je toho vice. Za 5 let vlastne docela dost.

  • peter. • 21. dubna 2017

    Čo sa týka analýz a názorov TS na to čo sa deje na BV,netrúfam si s nimi polemizovať,lebo rešpektujem jej intelekt a skutočnosť,že bola tých udalostí na BV priamo účastná.Treba ale brať do úvahy fakt,že akokoľvek nadobudnutá skúsenosť býva vždy zdrojom názoru, ktorý býva zvyčajne subjektívny.Keď tú istú udalosť budú komentovať traja pozorovatelia tak sa môže stať,že vzniknú tri názory ktoré sú odlišné a stáva sa,že aj protichodné.
    Som hlboko sklamaný jej hodnotením situácie v S.Kórei.Ja neviem odkiaľ čerpala svoje znalosti o existencii „miliónov týraných,mučených a hladujúcich ľudí“.Bola tam a videla ich?Alebo len opakuje poznatky získané z propagandistických materiálov zameraných proti tomu režimu!A keď sa TS strachuje o osud práve tých týraných,mučených a hladujúcich ktorí zhoria v jadrovom pekle,tak by sa mohla zamyslieť nad tým,že brániť svoju zem budú práve títo ľudia.Žiť v tom režime a brániť ho je voľbou práve týchto ľudí.Kim síce pôsobí mimoriadne odpudzujúcim dojmom,ale určite nemá v úmysle vymazať celý kórejský poloostrov z mapy sveta tým,že by ako prvý použil atomovku proti komukoľvek.Všetci,no najmä USA by sa mali držať výroku I. Kanta cit. : Ani jeden štát sa nemá násilne miešať do zriadenia a vlády iného štátu.“koniec cit. Skrátka – povedané rečou „vidlákov“….“nerýp sa v hovne ak nechceš aby smrdelo ešte viac ako už smrdí“.
    K tureckému referendu som sa tu kdesi už vyjadril,tak by som sa len opakoval.

  • Martin (už bez taky m) • 21. dubna 2017

    TS je dobře informovaná a má vhled „z místa“.
    Nicméně nejde o vojáka, ba ani jim nikdy byť jen krátce nebyla.
    Co se popisů a krátkých výhledů týče OK, ale strategicky poněkud víc nesrovnalostí.
    Orinoko, myslím že zásobování „rebelů“ džihádu v „obklíčených“ enklávách je přímo úměrné schopnosti místních sil podporujících více-méně Asada a současnou Syrskou vládu. SAA nemá moc sil angažovat se mimo bojiště, dtto Íránci. Většinou „odchytí“ jen určitá „komanda“ sem tam něco.
    Také bych nezapomínal na onu část Asadovy „mírové části Sýrie“ kde se nebojuje a místy připomíná „jiný svět“. Lidé jsou tam asi opravdu vše jen ne nějak „jednotní“- co taky ale čekat po šesti letech války, že?
    Chápu snahu Rusů o mír, jejich nyní neprávem přehlíženou- ale masivní mravenčí práci na usmiřování, na vytváření (někdy bohužel přechodných) dohod s „mjestnym nasiljeňjem“.
    Rusové jako málokdo ví co znamená dlouhodobá válka, nejistota, zbourání mezilidských vztahů, série zrad a změn pozic a stran…
    Role Asada na straně mírového urovnání je nepochybná, naproti tomu v delší budoucnosti bude Sýrie nejspíše o dost jiná nežli před „účelově dovezenou“ válkou. Tu „jistou“ nejistotu i TS nepochybně cítí, a odráží se to v podtextu některých jejích očekávání a „předpovědí“.
    Ohledně Koreje – ano Kim sám „není můj typ“, ale kdo v této „zběsile rozdělené a po desetiletí (století??) vykořisťované „Zemi Jitřní svěžesti“ zůstal ještě normální?
    I když filmové dokumenty o Korejské válce na netu běžně dostupné jsou debilně prozápadní, až nechutně prolezlé čecháčkovskou vlezdoprdelostí Západu, obsahují řadu zajímavých dat a přiznání. Včetně faktu, že od poloviny té války dávali Američany vedeným „vojskům OSN“ na prdel prostí Číňané- bez těžkých zbraní.
    A pokud si někdo myslí, že na své padlé Čína zapomíná – je VŮL!!

  • Béda • 21. dubna 2017

    Já si myslím, že v Sýrii budou západní bojovníci za demokracii podporovat spolu se S.Arábií a Tureckem islamistické teroristické skupiny svezené z celého regionu bojující za západní šariátní demokracii prakticky donekonečna. Nedopustí aby se tato klíčová země – geopolitický uzel mohla samostatně rozvíjet a zrealizovat konkurenční plán na plynovod. Jim je úplný šumák i kdyby všichni Syřani byli otráveni chemickými látkami, anebo jestli všechny syrské dětipojdou hlady (jako umíraly v Iráku). Jim jde o zatlačení Ruska, o jeho vytlačení z oblasti, z Evropy, o ještě větší znevolnění Evropy, o její ještě větší závislost na islamistických diktaturách a na USA.

  • Béda • 21. dubna 2017

    Jinak ještě jednou bych chtěl požádat všechny obhájce Trumpa a jeho politiky – dejte prosím pěkně vědět až Trump začne provádět personální čistky ve své vládě a nasadí do ní namísto válečných jestřábů, největších soukromých bank, sionistů, namísto zástupce největšího ropného koncernu (Rockefellerovského) lidi míru, uvážlivé politiky a akademiky, kteří chtějí odstranit „hluboký“stát (moc CIA, Pentagonu a velkých finančníků). Dejte vědět až Trump začne provádět konkrétní změny v zahraniční politice – zruší protiruské sankce, naváže nekonfliktní vztahy s Ruskem a stáhne od jeho hranic vojenskou sílu, až stáhne americké vojska, instruktory a poraděnky ze Sýrie, zakáže dodávky amerických zbraní „umírněné“ opozici v Sýrii a pohrozí sankcemi všem co podporují teroristická uskupení v čele se S.Arábií a Tureckem, až změní americký přístup k Íránu, až se stáhne ze vměšování ve světě. Až nařídí přezkum událostí 11/9/2001.

  • Martin (už bez taky m) • 21. dubna 2017

    Bédo, hodně z nás v Trumpovi vidí a vidělo možnost změny stavu a trendu který evidentně směřoval do …
    Nevěřím, že kterýkoliv předchozí dement – od Clintona počínaje – by řekl o vůdci Severní Koreje to co nedávno Trump. Ten tón o víře, že Kimovi nejde o zničení světa, okolí a že se nebudou provokace stupňovat by jste od Hitlary slyšet nemohl, a když tak jen plný farizejství neupřímného koženého „úsměvu“ a podlosti…
    Zcela jste zapomněl, že být Hitlary, tak už tu možná vůbec neklábosíme.
    Zcela jste zapomněl z čeho že měli Američané „na výběr“ – po „zaříznutí“ Sanderse…
    Je nerealistické očekávat, aby Američan uvažoval ZCELA mimo rámec toho v čem žije a jednal a jedná.
    Ale je zřejmé že je o dost lepší než by byla Hitlary (svině co má na triku Libyi jako MZV) a je zřejmé každému nezaslepenému, že to není Obama, který to neoconské co ve světě máme mnohde bohužel jen podle podporoval…
    Je, bylo a bude naivní očekávání, že směřování kolosu prolezlého korupcí je možné změnit dosazením „mírotvorných lilií“ (většina liliovitých je víceméně jedovatá), a že se tak stane „v zájmu světa“ ze dne na den, a beze ztrát…
    Jednat „v obklíčení a v nepřátelském prostředí“ není možné tak jak si někteří naivně představují.
    Svět není jednoduchý, a nikde asi není ideál.
    Přejme si mír a rozvoj s důstojností pro život všech lidí v co největším souladu s přírodou.
    Ano, půjde to ještě přes mnoho kopanců a chyb, mnohde…
    Ale snad již bez hrůzy ze všeobecného zničení všeho,
    a to nejen Vám Bédo píši ač osobně nemám žádný důvod se smát.
    Ale venku svítí Slunce, a sněhový „přepad“ pomaličku taje…
    Buďme spokojenější i z maličkostmi jdou-li lepším směrem, a více k ŽIVOTU.
    Zkusme nevidět jen to zlé a špatné, pak totiž se ani nemůžeme pokusit o vyvážený pohled. Vždy, u každého z nás bude i „náš“.

  • Martin (už bez taky m) • 21. dubna 2017

    Jsem sám toho názoru že s běžnými Korejci bude Čína vždy sympatizovat – ba i mnohem, mnohem více. Očekávání jakékoliv administrativy – jakéhokoliv prezidenta kohokoliv – že Čína udělá něco jiného je naivní.
    Ano, může „potlačit na zúčastněné“ – ale ČÍNA NIKDY NETLAČÍ JEN NA JEDNOHO, má vždy „více vektorů“- cílů. Dlouhodobé přitom VŽDY převládají.
    Čína velmi dobře ví, že sjednocená Korea (tedy Severní půlka „pekla“ s „peklem Čoson“ na jihu) se jí bude vždy více „hodit do krámu“ nežli Japoncům…
    Korea bývala -jako okupovaná- vždy „vstupní branou“ Japonska do Čínského hospodářsko-politického společenského prostoru. „Neláska“ části Číňanů k řadě Korejců existuje, ale když došlo na potřebu vyhnání imperialistického agresora -neváhalo statisíce čínských dobrovolníků položit život…
    Zato až nenávist Japonců ke Korei, jejich přehlížení „podřadných podlidí“ z onoho cípu země je mnohem horší. Za války běžně trénovali své „umění“ stínáním hlav Korejských rybářů…
    Čína ví, že skutečné sjednocená Korea by byla mnohem více i hospodářskou hrozbou pro Japonsko a možným „odrazovým můstkem“ Číny do JZ Pacifiku. Neb ani velká část obyvatel Filipín na americkou okupaci nezapomněla, byť Japončíci zde nebyli o nic lepší.
    Takže zatímco Čína Koreu potřebuje klidnou a přátelskou, Japonsko by nejraději, aby Korea zmizela… Ještě by ty obyvatele souostroví Rjukjú mohlo napadnout, že ona nejen Okinawa není až tak „Japonská“… A to by se Číně na JZ otevřelo to, po čem staletí sní. Takže proč Korejcům nepomoci k míru a skrze přátelské vztahy dosáhnout toho, co v minulosti nedosáhli ani nejednou válkou?
    Naivní víra Američanů, že Čína půjde s upadajícím hegemonem proti Korei je výrazem absence schopnosti pochopit mnohé v Asii, ba nejspíše neschopnosti USA chápat Asii vůbec…
    To RF je jiná…

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Rusko posila na hranice Severní Koreje vojenskou techniku. Vlaky, po vlastni ose, vzduchem. Prevence?

  • Bety • 21. dubna 2017

    Bédo, já si myslím, že tady nikdo Trumpa za světce nepovažoval. Jen jsme si oddechli – trochu -, že ta jestřábí vysloveně válkychtivá žena to projela. A také v tom bylo trochu škodolibosti nad tím, jak byla všechna merdia zklamaná a vyvedená z míry. Všichni jsme přece věděli, že je to typický nabubřelý Američan.

  • Martin (už bez taky m) • 21. dubna 2017

    Co se týče „vzájemné závislosti“ USA a Číny v oblasti výroby a obchodu: nejsem ekonom (chválabohu), takže jen osobní odhad:
    – ta „vzájemná“ „závislost“ není až tak VZÁJEMNÁ…
    Čína se již před několika lety částečně silně „otočila dovnitř“ ve snaze vybudovat stabilní vnitřní trh (při velikosti, potřebách a počtu obyvatel zcela logické) od politiky „exportní země“. Ta totiž vytváří skutečnou ekonomicko hospodářskou závislost na nejen exportu kamkoliv ale zejména ekonomickou nevyrovnanost a strukturální hospodářské problémy.
    – s ohledem na kapacity, nedostatek řady surovin, etc.bude Čína nepochybně vždy hodně exportovat, obchod ale není ryzí export vyrobeného…
    – závislost „spotřebního zpohodlnělého obyvatelstva“ USA je dlouhodobě neudržitelná, ba nejspíše i už jen střednědobě neudržitelná. Čína se nebude vyhýbat obchodu s USA, okamžitý „rozchod“ není ani možný, ani vhodný ani výhodný, mnohé si tam z exportu bude chtít udržet. Ale bude chtít reálnou protihodnotu a ne jen bezcenná lejstra zvaná „dluhopisy“. Bude usilovat o vývoz mnohem spíše postupně jinam nežli do USA, i ta dnes nešťastná Afrika (snad to tak nezůstane) má čím platit (suroviny), udržování vysokého míry podílu exportu do USA na celkovém exportu ale není už i střednědobě pro Čínu až tak výhodné.
    Naproti tomu USA se logicky budou vždy snažit vrazit klíny mezi RF a Čínu a najít ve všem výhody pro sebe, Trump nejspíše věří ve „výhodnost“ bilaterálních smluv…uvidíme. Vyjednávat Číňané nepochybně umí, stejně jako se již naučili jednat se Západní podlostí…a reagovat na ni příslušným účinným způsobem…
    – možnosti Číny „odpoutat“ se od potápějícího korábu obskurní spotřeby pro spotřebu“ bude záviset i na rychlosti s jakou se RF bude dařit rozvíjet svou Sibiř, Dálný Východ.
    Tam všude je místo i pro celou Koreu.

  • Béda • 21. dubna 2017

    Martin, Bety,

    já si taky na chvilku oddechl. Ale neustrnuli jsme na jednom místě. Trump se rozjel a dělá konkrétní politiku, o které jedni tvrdí, že jeho mezinárodní zločin v Sýrii na podkladě neprověřených argumentů (podobných kvalit jako v Iráku za Bushe) a kroky jsou jenom mimikry a že je jiný,v podstatě nakloněný mírovému procesu, spolupráci s Ruskem atd..

    A nedokáží doložit věcnými argumenty konkrétní Trumpovy politiky (pouze svým přesvědčením) že je tomu opravdu tak. Já nikoho neviním z toho, že sedl Trumpovi na volební sliby ale kritizuji to, že se opájejí něčím, k čemu jsou věcné důkazy z praktické Trumpovy politiky v přímém kontrastu. Trump vyházel z administrativy všechny, kteří slibovali jakoukoli změnu oproti Obamovsko-Clintonovské linii – přes proklamace že zahájí tažení proti NWO a jejím loutkovodičům si nasadil lotky těch loutkovodičů do administrativy, válečnickou rétoriku ani vměšování v jiných zemích nezměnil, neuplynulo 100 dní aby neprovedla další mezinárodní zločin, sám jedná vždycky ve prospěch svých ekonomických zájmů v protikladu s tím co hlásá druhým (zaměstnávání mexisckých gastarbeitrů, Ivanka si vozí z Číny kabelky v tunovém množství).

    Vždyť ten člověk lže ještě víc než Obama.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Par velebnicku tu bylo. A porad je. Vyšší dívčí v konspiraci.

  • Martin (už bez taky m) • 21. dubna 2017

    orinoko napsal

    Rusko posila na hranice Severní Koreje vojenskou techniku. Vlaky, po vlastni ose, vzduchem. Prevence?

    Určitě, a nejenom.
    Také „projekce“ „úprav chování zúčastněných“…
    Kde stojí Ruský voják, tam se „bezhlavě“ a bez rozmyslu nestřílí.
    Ani z pušek, ani rakety – ať již „naplocho“ či balistické.
    Myslím, že vyměnit Kimův jaderný program za mírový jaderný by snad s nejen s RF šlo. Ty testy tak blízko RF tato může chápat jako obrovské riziko pro nesmírně cenný a nenahraditelný region Vladivostoku a okolí. Fukušima stačí. Kim by musel počítat s možnou vlastní eliminací – takže ohledně jaderného testu i on má o čem přemýšlet…
    Ostatně čím dál více jsem přesvědčen, že Korejská raketa delšího doletu nedoletěla, protože bylo zkrátka potřebné aby nedoletěla…
    Uvidíme co se semele – pokud něco – k tomu 25 dubnu.
    Co se seskupení lodí USA týče mají smůlu že prostředky protilodní obrany už jsou – nejen – u S. Koreje jinde než v r. 1950 – 53 kdy americká děla na lodích „zachraňovala“ kontingenty „vojsk OSN“…
    Teď tam je prostě na moři „ne až tolik místa“ (prostoru).
    A i starší ponorky se můžou trefit, když nepoužijí „klasická“ torpéda, a ty se „někde náhodou“ i ocitnout mohou…
    Ostatně své protilodní střely (s odhadovaným dosahem cca 200 km) dávají Korejci i na docela malé čluny.
    Velké lodi jsou tam zbytečné – kdyby chtěli mají toho US dost na Okinavě (např. letiště Kadena a dalších, technika, ostatní je viditelná i na snímcích na mapách.cz). Mohli by k odpalu plochodrážek použít i B-52 „odjinud“ (Guam?) a další letouny, docela i „v hejnech“.
    No ale toto vše naprosto nelze utajit, doba letu plochodrážek by byla kratší, a tudíž čas na reakci kratší.
    Nemyslím, že by se díky RF zase „ztratila“ jen polovina případně vypáleného šrotu, spíše by posundávali či zarušili vše nahlížené jako nebezpečné.
    A Čína by se jistě také jen nedívala na „manévry naostro“ přímo u svých hranic…

  • peter. • 21. dubna 2017

    Niekoľkokrát som sa na OM vyjadril,že s hodnotením Trumpa vo funkcii prezidenta USA počkám,kým sa neporozpráva s Putinom a to sa doteraz nestalo.Ten človek zatiaľ neurobil nič prevratného.Len hromovo prdí do vody a vytvára bubliny.
    Tak situácia na BV je teraz takáto:Po tomahawkoch vznikla medzi RF+Sýriou a USA akási zákopová vojna so zdanlivým prímerím.Rusi vyhlásili,že nehodlajú za Asada ťahať horúce gaštany z ohňa a nepôjdu za neho ani do vojny s USA.Zároveň však rozhodli o výraznom posilnení PVO Sýrie,zaškoľujú Sýrčanov na obsluhu zložitých,moderných zbraňových systémov a poskytnú Asadovej armáde zbor vojenských poradcov.Teda niečo ako bolo pôsobenie ZSSR vo Vietname.Zo správ zase viem,že potom čo Trump odovzdal významnú časť svojich kompetencií armáde,tak tamojšie khaki-mozgy zhromažďujú sily k útoku na Sýriu.
    Trump počúvol aj svojho zaťa Kuchnera,ktorý ho ústami milovanej dcéry Ivanky požiadal o návrat k vyhroteným vzťahom s Iránom.Ohlásil zrušenie zmluvy medzi USA a Iránom týkajúcej sa iránskeho jadrového programu.Bibimu tak spadol kameň zo srdca a zase môže snívať svoj sen o Veľkom Izraeli.
    Cez ČR a SR sa bude v dohľadnej dobe presúvať mimoriadne veľká kolóna USA armády.Bude smerovať na vojenské cvičenie na území Maďarska,Rumunska a Bulharska.Má sa ho zúčastniť 20 tisíc vojakov.USA zvyšujú svoje početné stavy aj v Pobaltí a v Poľsku.Medzitým,ako napísal orinoko,RF a Čína presúvajú techniku a vojská k hraniciam Severnej Kórei.V Južnej Kórei je Američanov viac ako dosť.
    Tak toto sa práve deje a Trump ešte stále nenašiel v sebe dosť síl,odvahy alebo zodpovednosti k tomu,aby sa osobne stretol s Putinom.Naozaj sa ukazuje,že je iba Netanjauhovým poskokom.Článok o „Veľkom Izraeli“je v Literárních novinách.

  • Béda • 21. dubna 2017

    https://cz.sputniknews.com/svet/201704215161517-terorista/
    Teroristé zničili přes 50 % syrského systému PVO – Asad

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Shlédl jsem divoké popravy zajatych západních islámských teroristu v Iráku. Žádné divadylko. Jedna hlavni střela , a pak na zemi tři čtyři další. Co myslíte, ze se dělo? Alláh akbar tam nezaznelo ani jednou. Dobytek byl posrany az za ušima Kačera Allways. A Vena s plochou drahou letu se ani nestačil otočit o 360 stupňů Fahrenheita.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Nějak se nemůžu zbavit pocitu, ze TS je nějak docela dost za vozem. Situace všude se vyviji tak rychle, ze ani zítra už není včera.
    Jeden syrský terorista s naději na dohodu tvrdé útočí na Daes. Buďto dostal podpůrný žold od západního dobytka anebo se nad nim vznáší gilotina.
    A TS ? Mlčí.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Stávající události budou mít obrovsky dopad na nadcházející íránské prezidentské volby. Hizballah prakticky převzal bezpecnostni kontrolu na libanonsko-rotchildovske hranici.
    Írán finisuje se cvicenimi v Perském zálivu, neboť Saudská prasata stahují část svých havloteroristu do Jemenu.
    Frontová linie od Aše az po Ciernou při Cope.
    Indie tvrdí, ze mother fucker v Afghánistánu pozabijela kolem 500 pákistánských kusu kanonenfutru, a Kačer Pampers už nekonTROLUJE ani vlastni stolici. Tu nad sebou , ani tu pod sebou.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Cosik se opravdu děje. Ze by Středozemi přecházelo do strategické iniciativy?
    Asad prohlásil, ze pote az nastane logicka situace , tak buďto turecka a americká prasečí hlava ze Sýrie vypadnou , anebo jim bude nakopana prdel.
    Sečteno, podtrženo.
    Středozemi přestalo brát zasranou Emeriku jako partnera k jednání. A khaki mozky za velkou louží nejsou ničím. Jen patoLOGICKOU sedlinou.
    Právě zacaly udery na Kacerovy guliska.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    A ted finálně k TS.
    NATO, ze dělala rozhovor s Asadem zoci voci, je její informovanost o syrském zboží bidná. Totéž platí o Egyptu, který prochází vážným procesem. Aha, beru zpět. Ty popravy, které jsem shlédl, neproběhly v Iráku, nýbrž v Egyptě.
    Pokud chci opravdu něco vědět Středním východě, tak TS se nachází v doplnkovem zboží.
    Pise efektně, to ano, ale z hlediska možného budoucího vývoje prochází zbytnou složkou.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Už se tesim na emericke partyzány v Pentagonu. Cesara postrádají, zato strategických blbu maji těžký nadbytek.
    Už ted je sužuje jejich systém. Taková všestranna destrukce se hned tak nevidí.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Navrch ještě trochu logiky, protože opravdu nemám pusapku a tanga.
    Pokud se situace v Sýrii vyhrotila, tak Rus do Sýrie vstoupí i do terénu. Ostre cvičení pro další skupinu vojska není vůbec zbytečně. Dávno tomu, co jsem napsal , ze Sýrie ma pro Rusko cenu zlata. Právě ted ostrého vojenskeho polygonu, na kterém se učí čelit západnímu praseti . A Veskrnove hnilobě obzvlášť.
    Každému, co jeho jest. Včetně TS.

  • orinoko • 21. dubna 2017

    Asad prohlásil, ze Emi de Ment tlačí na Daes, aby obsadil Deir Es Zoir. Už brzy můžeme očekávat rusky pozemní výsadek.

  • PPK • 21. dubna 2017

    Domnívám se, že politické události analyzovat můžeme pouze z cca pěti úhlů pohledu: Z informačních zdrojů oficiálních, ze zdrojů mimo mainstream, z toho, co nám říká náš vlastní cit pro spravedlnost a z toho, co nám říká smysl pro logiku možné informační pravdivosti událostí tak, jak je líčí právě ty oficiální i vedlejší zdroje.

    Pátým pohledem s velikou vahou je nakonec poznání té konkrétní země, jíž se zkoumaný problém týká, poznání povahy smýšlení a chápání definice Spravedlnosti těch lidí, kteří tam dlouhodobě žijí a je to jejich trvalý domov. K tomu všemu by nám měla pomoci ideologicky nezaujatá znalost mentality, inteligence, tradic a objektivních historických dějů vnitřních, i sporů s jejich okolními sousedními národy, které se tam kdysi staly a tím i zformovaly myšlení těch lidí tam.

    Já osobně, když mám málo informací, tak se zejména snažím řídit logikou hodnocení faktů, nikoliv žvaněním „státníků“ a jejich propagandistů. Vědomím, že v mezinárodní politice států neexistují „bratrské“ city vůdců národů, ale pouze účelové zájmy ekonomických a mocenských elit těch zemí. Umět rozlišovat pravdu a lež, války útočné od obranných a od politických opatření vnitřně sjednocovacích.

    Uvědomit si, že pro velmoci jsou všichni vojensky slabší spojenci vždy jen spojenci z nutnosti či z rozumu, anebo dokonce někteří i z kolaborantského prospěchu. Primárně nikdy IHNED nevznikají a neexistují přátelství CELÝCH národů, ale vždy jsou to jen účelové kamarádšofty vůdcovských politiků.

    Že přítomnost vojsk velmocí na územích malých zemí je vždy jen kvůli vojenským základnám(!) imperií a vůbec ne kvůli ochraně národů těch malých zemí. Politika a činy profesionálů není o citech, je to jen story o účelových výrocích a účelových činech. Nedůvěřivost Bédy vůči Trumpovi plně chápu.

  • J. W. • 21. dubna 2017

    Mně se to od Terezy, Martina a Bédy naopak moc líbí, ačkoliv s nimi zásadně nesouhlasím.

  • Dana • 21. dubna 2017

    Same remcani, zadna akce. Zdejsi rozumbradove by se meli vice snazit, aby se „lid“ ve vyvojovych zemich nenechal opit rohlikem v zajmu velmoci, nesedl na lep kapitalistickym imperialistum, vrahum z Volstrytu a misto toho se zacal s laskou a pratelstvim sdruzovat ve svem narode, spolupracovat na brigadach, nezjistne se obetovat pro pracujici lid, a tak dale.
    Co tak, misto dovolene, se soudruzsky zorganisovat a zucastnit se mirove delegace do Aleppa nebo Mosulu ?
    :-)

  • peter. • 21. dubna 2017

    Dana napsal

    Same remcani, zadna akce.Zdejsi rozumbradove by se meli vice snazit, aby se „lid“ ve vyvojovych zemich nenechal opit rohlikem v zajmu velmoci, nesedl na lep kapitalistickym imperialistum, vrahum z Volstrytu amisto toho se zacals laskou a pratelstvim sdruzovat ve svem narode, spolupracovat na brigadach, nezjistne se obetovat pro pracujici lid,a tak dale.Co tak,misto dovolene,se soudruzsky zorganisovat a zucastnit semirove delegacedo Aleppa nebo Mosulu ?

    Dana! Dušo moja ľúba!
    Keď som mal tak 16 – 17 rokov,chodievali sme s partiou vždy v piatok popoludní na Košariská (Slovenský Raj ).Domov sme sa vracali v nedeľu popoludní tak,aby sme stihli tzv.“čaj o piatej“(dnes sa tomu hovorí diskotéka alebo „didžina“).Raz sa na tých Košariskách objavilo zopár chalanov z Čiech,aj oni mali gitaru a tam pri ohníku som počul od nich prvý krát túto pesničku:
    https://www.youtube.com/watch?v=g9zZOKLaesA
    Potom sme si ju spievali už stále.Vyvolávala v nás túžbu po tom romantickom „západe“.Prešlo pár rokov a mne sa naskytla možnosť na ten vytúžený západ odísť a ostať tam.A keď som si predstavil,že by to malo byť už navždy,tak ma až striaslo.Ja by som totiž bez toho môjho pre mnohých zaostalého a zaprdeného,no pre mňa krásneho Slovenska určite zomrel.Preto viem,že aj vám býva smutno za domovom.Inak by ste sem nevypisovali a neoslovovali by ste ľudí,ktorí vás úprimne povedané nemajú radi.Ja chápem,že ste tam v tej Amerike už dlho a cítite povinnosť robiť jej obhajcu.Lenže sem na OM chodia ľudia sveta skúsení,ktorí už o živote vedia skoro všetko.Čo keby ste radšej písala o tom,ako sa k problémom ktoré tu preberáme stavajú obyčajní Američania,aké majú starosti,trápenia a radosti?Hneď by sme sa všetci cítili lepšie.Vy aj my tu na OM.

  • Martin (už bez taky m) • 21. dubna 2017

    peter, citace: „…Čo keby ste radšej písala o tom,ako sa k problémom ktoré tu preberáme stavajú obyčajní Američania,aké majú starosti,trápenia a radosti?Hneď by sme sa všetci cítili lepšie.Vy aj my tu na OM.“
    – podepisuji.

    „Cesta na Západ“ byla cestou většinou chudých lidí, kteří šli s vírou za vizí spravedlivějšího světa…
    Mnohdy to bohužel dopadlo jinak…
    https://www.youtube.com/watch?v=sAAPvEfYZFY

    A co se našich přání týče paní Dano, zklamal nás mnohé ten „Západ“ v mnohém…
    Přesto chci osobně věřit, že cesta k lidskosti je stále otevřená, stejná na všech azimutech světa…
    A co se spravedlnosti a pravdy týče, pak osobně jsem názoru toho, že dnes má myslím po právu navrch Východ…
    Tento život asi dožiji „Uprostřed Evropy“, s vírou že Je jen jeden svět, a neměli bychom ho nikdo sobě ani jiným rozbíjet.
    Pracovat, žít i milovat, tvořit i odpočívat a „lebedit si“…
    Mít důvod radovat se a nebýt sami…
    Myslím, že ta práva mají všichni lidé na celém světě – Blízký Východ či Dálný Východ nevyjímaje – každopádně jistě „tam u sebe doma“….
    Nikdo by jim neměl diktovat či „kroutit ruce“…

  • Dana • 22. dubna 2017

    To je od vas velmi hezke, pratelske gesto, uznavam. Ale za to, mili panove, ja nemuzu, ze vas zapad zklamal.
    Mne ne, protoze jsem nic svetoborneho neocekavala, zadne vzdusne zamky, jen jsem chtela zit v klidu, nebyt otravovana totalitni politikou , mit dobre zamestnani a cestovat, coz mi v Ceskoslovensku nebylo umozneno.. Pocit sounalezitosti ke skupine, vlastenectvi, to jsem se naucila az v Americe.
    Mnohokrate jsem mela moznost se „vratit“, muj americky manzel ma ceske koreny. Vse zde prodat a koupit si vilku v Senohrabech by nebyl zas takovy problem. Jenze ja uz jsem si odvykla na „ceske“ zachazeni se zakazniky, divne chovani uradu i lidi prostych, korupce. Sepsani smlouvy je v Cesku velke risiko, – nedej boze, ze bych se zapletla s ceskou justici. Ta mi pripada hlavne ideologicky zamerena, zadneho prava bych se v Cesku jiste nedomohla. Od mych pribuznych vim, ze se v ceske kotline okradate a sidite navzajem. Vubec, proti pohodovym Americanum mne pripadaji Cesi i Slovaci strasne nervove vytoceni a nespokojeni.
    Byla jsem v Cesku na navsteve v roce 2000, vse spatne nebylo, mam i hezke vzpominky, vsichni Cesi hotentotove nejsou – ale uz jsem se nemohla dockat, az uvidim nase smrky za domem. Klekla jsem si ve vonavem lese a dekovala providenci, ze jsem se mohla stastne vratit domu.
    Diky bohu, zde v horach, podobnym Krkonosim, nemam vazne problemy. Ted uz je jaro v plnem proudu, kvete nam pres 20 keru azalek, barvy, ktere by se Evropanovi zdaly az moc kriklave. Zasadili jsme letos jen 4 kere rajcat, druh „american boy“…… Ptejte se, rada odpovim.
    Mne celkem nevadi, ze mne mnozi na OM nesnasi, ja se zajimam vyhradne o zajmy USA. . Holt patriot. :-)

  • peter. • 22. dubna 2017

    Dana napsal
    Mne celkem nevadi, ze mne mnozi na OM nesnasi, ja se zajimam vyhradne o zajmy USA. . Holt patriot. :-)

    Dana!
    No čo už! Aspoň som to skúsil.
    Viete Dana,sú ľudia,o ktorých sa dá povedať,že boli vytrhnutí zo svojich koreňov.V minulosti ich nazývali „janičiarmi“.Vyznačovali sa nenávisťou a krutosťou k národu,z ktorého pochádzali.Nie! Nemyslím si,že je to váš prípad.Vy ste pravdepodobne nikdy nebola v Čechách zakorenená.Váš príbeh mi pripomína jeden židovský vtip,ktorý som nedávno niekde čítal.Tak sa vám ho pokúsim interpretovať tak,ako som si ho zapamätal.
    Boli,žili v Rusku dvaja bratia – židia.Osud zariadil,že jednému z nich sa podarilo v mladosti emigrovať a uchytiť sa v Londýne.Stal sa z neho úspešný a bohatý obchodník.Ten druhý žil v Rusku,stal sa z neho málo významný huslista žijúci v chudobe.Po mnohých rokoch,keď to dovolili pomery v Rusku,navštívil tento v Rusku žijúci žid svojho brata v Londýne.Brat ho hneď v prvý deň povodil po meste,poukazoval mu všetky londýnske pamätihodnosti,oboznámil ho s ich históriou a s históriou Britského impéria.Večer,keď sa vrátili domov,sa ten ruský brat strašne rozplakal.No a ten anglický brat ho utešoval: „Neplač!To Boh a osud chceli,aby si ty žil v Rusku v chudobe a ja v Anglicku v blahobyte.Ale teraz si už tu a všetko bude dobré.
    Nato mu ten ruský žid odpovedal.Ty mi nerozumieš!Ja neplačem preto,že som žil dlhé roky v chudobe v Rusku.Ja plačem preto,že my Briti sme stratili Indiu!
    Ten vtip sedí aj na vás milá Dana.

  • PPK • 22. dubna 2017

    peter. napsal
    Ten vtip sedí aj na vás milá Dana.

    Ano, pán peter, píšete to správně. Ostatně naši předkové vždycky říkali, že „Poturčenec je horší Turka“. Víte, on ten vykořeněný ekonomický emigrant, pan Dana, se sem do ČR vrátit velmi chce, ale už nemůže. Ale taky nemůže napsat pravdu, proč tomu tak je. No a že se mu po rodném kraji stýská, to pak diskusně na českých a moravských webech maskuje svým rádoby us-pseudovlastenectvím a ironickým psaním proti Čechům. Psaním, za nímž je skryt smutek, že v Americe svůj život promarnil a také i tichá nenávist, že tady doma na něj už nikdo nečeká. Navíc – nikdo ho ani tam v tom jeho rodném městečku – už nechce. Přitom, jak on, tak i další emigranti v USA stárnou a proto ani jeho americký web už prakticky nikdo nečte. Co mu tedy zbývá? Chodí opruzovat alespoň na český internet a pod ženskými nicky si tu hraje na machra, jenž je jako by nad věci tohoto světa povznesen. Jenže není a to je jeho problém. Problém existence starého a nijak bohatého emigrantského důchodce totiž – tam ani tady v ČR – nikoho nezajímá.

  • Starý doktor • 22. dubna 2017

    Béda napsal

    Jinak ještě jednou bych chtěl požádat všechny obhájce Trumpa a jeho politiky – dejte prosím pěkně vědět až Trump začne provádětpersonální čistky ve své vládě a nasadí do ní namísto válečných jestřábů, největších soukromých bank, sionistů, namístozástupce největšího ropného koncernu (Rockefellerovského) lidi míru, uvážlivé politiky a akademiky, kteří chtějí odstranit „hluboký“stát (moc CIA, Pentagonu a velkých finančníků). Dejte vědět až Trump začne provádět konkrétní změny v zahraniční politice – zruší protiruské sankce, naváže nekonfliktní vztahy s Ruskem a stáhne od jeho hranic vojenskou sílu, až stáhne americké vojska, instruktory a poraděnky ze Sýrie, zakáže dodávky amerických zbraní „umírněné“ opozici v Sýrii a pohrozí sankcemi všem co podporují teroristická uskupení v čele se S.Arábií a Tureckem,až změní americký přístup k Íránu, až se stáhne ze vměšování ve světě. Až nařídí přezkum událostí 11/9/2001.

    Béďo Vaše výhrady chápu, ale nechcete toho od Trumpa v daném časovém useku a podmínkách, jak vnitřních tak vnějších při nich natupoval do funkce, trochu moc?
    Tedy Trump se do funkce nedostal jako soliter a zcela jistě za ním stojí nějaké klanově korporativní uskupení. Jeho osobvní schopnosti se v dost negativním světle ukazují tam kde má prostor pro své názory a znalosti. Je to, jak bývá zvykem u amerických prezidentů, spíše loutka něž cokoli jiného. Problémy USA na poli sociálně ekonomickém popsal v předvolebmí kampani celkem přesně. Jejch řešení je více než urgentní. Pokud by podobné problémy měl jiný stát a ne letititý hegemon tak by již vyhlásil baktrot atd. Problémem je to že díky globalizaci která je objektivní dějem daným progredujícím technologickým rozvojem, zastavitelným jen nějakou apokalyptickou událostí, si nikdo nepřeje neřízený pád USA z pozice hegemona neb by to destabilizovalo svět to nejen po ekonomické stránce. K těm výchozím podmínkám ještě přidejte to, že ústup z pozice letitého světového hegemona bude provázen ekomickou a sociální ztrátou nemalé části amerického estabilišmentu přes který byly desetiletí řešeny otázky globálního řízení. Odtud také pramení ten velký odpor k Trumpovi moderovaný americkým mainstrímem. Pro realizaci toho co mu z znašeho pohldu oprávněně vyčítáte musí být vytvořeny podmínky. Pokud by jen část kritizovaného začal ihned realizovat byl by smeten a to jakýmkoli způsobem, hraje se totiž vabank. Myslíte že pokud by sestavil vládu s ohledem na předvolební sliby, že by mu ji Kongesr schválil? Díky letitému propojení globálnícjh a státních struktur je myslím dnes obtížné říci kdo za koho kope zvláště pro nás co máme kusé informace v době informační války probíhající i v samotných USA.

  • Starý doktor • 22. dubna 2017

    Vnímám to vše jako šachovou partii kdy cílem je změnit USA a tím i chrakter globalizace soft procesem místo hard fáze které se mnoho lidí, aspoň trochu informovaných, a to nejen v USA oprávněně bojí. Zatím jsme dle mne ve fázi vytváření podmínek kdy kdochází i k obětem ve střední hře (Flyn, Bannon a možná Ivanka s Kushnerem). Jak kvalitní figury to byly ukáže čas. Změny které se následně provedou nemusí být hned zjevné a zvěřejňované. Myslím že vše to chápe jak RF ta i Čína, tedy země kde dnes jsou u moci lidé schopní plánovat na desetiletí dopředu a tyto plány relizovat i díky dnes nám méně pochopitelným spojenectvím. To že zahraníční politika Trumpa v podstatě řeší hlavně domácí problémy došli i agentuře Bloomberg
    (bloomberg.com/view/articles/2017-04-19/trump-s-missiles-hit-domestic-critics-harder-than-assad). Souhlasím s Peterem,že budeme snad o něco moudřejší po stekání Trump-Putin. I když předpokládám že moc informací nám poskytnuto nebude. Samozřejmě otázkou zůstáva jaké podmínky pro realizaci „své“ politiky Trump získá a jak to využije. Souhlasím s Vámi, že zatím k nějakému velkému optimusmu důvod nemáme, ale na výrazně negativní hodnocení je dost času. Ono jak se říká nač stahovat kaťata když brod je ještě daleko…..

  • hudryper • 22. dubna 2017

    Starý doktor napsal
    nechcete toho od Trumpa v daném časovém useku a podmínkách, jak vnitřních tak vnějších při nich natupoval do funkce, trochu moc?

    Naprosto souhlasím. Prvoplánové hodnocení politických aktivit kteréhokoliv politika nemůže
    odhalit jeho skutečná přání ,ani časový rámec k tomu určený. Pokřikovat na téma „kávová sedlina“ a být vlečen událostmi „od buka k buku“ umí skoro každý. Taková „analýsa“ je ovšem plat prtná .
    O síle a razanci toho,co pracuje nejen v USA proti Trumpovi a jeho několika oddaným v týmu
    plném zakamlufovaných nepřátel jsme se naposled mohli přesvědčit,když us.army demonstrovala
    Trumpa jako směšného rádobyvelitele,který „pošle armádu téměř do války“ a jeho podřízení ji
    předisponují opačným směrem tak,aby se to dovědělo co nejvíc politiků a vojáků,dokonce i těch v obou částech Koreje ! Navíc už tady bylo několikrát zdůrazněno,že jakákoliv personifikace politiky velmocí je nesmysl a pouhá politická menáž ovcím ,které si před televizovem hrají na analytiky.

  • orinoko • 22. dubna 2017

    Bety, velebnicci v jednoaktovce – Kačer a jeho skryté rezervy.

    Ted jenom aby pochybovaci nebyli svědky atomové války v zájmu nástupu Kacerovych skrytých rezerv.
    Podle čeho poznáme silneho politika potazmo prezidenta? Podle toho , ze méně zvaní, ještě méně tweetuje a hlavně maka.
    Takový Putin zápasí s bandou oligarchů a židů, a haze kvůli tomu bomby na Andoru a Vanuatu?
    Bylo dobře, ze Kačer vyhrál, ale tím také všechno skončilo. Lidi v Emericke už to vědí. Do Česka zase jednou dorazí něco, co už 100x obletělo svet.
    Mimochodem , soudruh Trump je mediálně docela opomíjena persona. Úplně jednoduše se může stát, ze politicky na tom bude stejně. Jaký duvod asi Putin bude mít k nějakému setkání s klaunem , co chce střelit Číňanům svůj mrakodrap? Ma byt dalším kupcem v řadě na Kaceruv mrakodrap?

  • Starý doktor • 22. dubna 2017

    Carmelo Zuccaro, vrchní prokurátor sicilské Katánie, dosvědčil v březnu před výborem italského parlamentu, že bylo nařízeno oficiální vyšetřování financování flotily moderních lodí pro utečence ve Středozemním moři nevládními organizacemi.
    Vyšetřování italských úřadů a dalších zjistilo, že nevládní organizace financované mimo jinými i Georgem Sorosem aktivně financují provoz soukromých lodí pašujících desítky tisíc ilegálních utečenců ze severní Afriky do EU, přes Itálii. Pašování lidí je údajně napojeno na pašerácké sítě ISIS. Pokud to bude úřady potvrzeno, může to potenciálně otevřít dveře pro trestní stíhání nevládních organizací.
    Více: http://www.zvedavec.org/komentare/2017/04/7241-nezadouci-nevladni-organizace-financuji-na-isis-napojene-lode-pro-prepravu-uprchliku-do-eu.htm#hodnoceni

  • peter. • 22. dubna 2017

    orinoko napsal
    Jaký duvod asi Putin bude mít k nějakému setkání s klaunem , co chce střelit Číňanům svůj mrakodrap?

    orinoko:
    Minimálne taký,že sa stanoví rámec vzájomných vzťahov,že sa vypichnú úzke miesta v týchto vzťahoch,obrúsia sa ostré hrany problémov terajších aj budúcich a aj keď sa pravdepodobne nedohodnú na všetkom,tak sa určite dohodnú aspoň na tom,čo zabráni akútnej hrozbe vojny.Ak sa výsledky takého rozhovoru zaznamenajú,tak v prípade porušenia dohodnutého,bude možné preukázať kto je vinný a kto vyvolal prípadný konflikt.A pri všetkých výhradách k Trumpovi,je to prezident USA a dohody ktoré on uzavrie sú relevantné aj z hľadiska medzinárodného práva.Celkom isto viem,že podpis prezidenta USA má väčšiu váhu ako podpisy McCaina,Tillersona alebo súložníka prezidentovej dcéry Kouchnera.
    Ja si myslím,že hlavy troch veľmocí a dvoch superveľmocí sa spolu musia rozprávať.Inak celý svet skĺzne do nekontrolovateľného chaosu.

  • orinoko • 22. dubna 2017

    V Sýrii se setkali syrsky ministr průmyslu a ceska ambasadorka. Obě země se vnímají jako partneři a přátelé. Obyvatelstvo obou zemi to vnímá podobně. Syrsky ministr průmyslu se zajimal o možné české investice v Sýrii a další rozvoj stávajících obchodních vztahu.

    Tak to bude pruser. Kačer kvůli tomu zbuntuje nejméně 10 leteckých peruti.

  • orinoko • 22. dubna 2017

    V Sýrii syrská armáda ruskou raketou sestřelila emericky špionážní dron nad Latakii. Emericka strana přiznala, ze ztratila kontakt s jedním strojem.
    Co ted vyvede ten šašek v bílém vigwamu?

  • peter. • 22. dubna 2017

    orinoko napsal
    V Sýrii se setkali syrsky ministr průmyslu a ceska ambasadorka.

    p.Eva Filipi je to najlepšie čo česká diplomacia má.Možno by jej mal niekto navrhnúť,aby kandidovala na funkciu prezidenta ČR.
    Obávam sa však,že ona je tak múdra,že by ten návrh okamžite odmietla.

  • orinoko • 22. dubna 2017

    To není špatný nápad.

  • Bety • 22. dubna 2017

    Patriot Dana, patriot miluje svou vlast, ne? Byla by to pro nás velká úleva, kdyby staří i noví američtí patrioti milovali svou vlast natolik, že by zůstávali v jejích hranicích a pečovali o její rozkvět vlastními silami. Turismus by byl vítán, proč ne, ale všechny ty vaše válečné hračky byste museli nechat doma. Víte, my hotentoti vás tak nějak nemusíme.
    Jinak gratuluji k rajčatům, snad se podělíte s těmi, co jsou na potravinových poukázkách. Víte, vitamíny jsou důležité.

  • Béda • 23. dubna 2017

    Starý doktor napsal
    Béďo Vaše výhrady chápu, ale nechcete toho od Trumpa v daném časovém useku a podmínkách, jak vnitřních tak vnějšíchpři nichnatupoval do funkce, trochu moc?
    Tedy Trump se do funkce nedostal jako soliter a zcela jistě za ním stojí nějaké klanově korporativní uskupení. Jeho osobvní schopnosti se v dost negativním světle ukazují tam kde má prostor prosvé názory a znalosti. Je to, jak bývá zvykem u amerických prezidentů, spíše loutka něž cokoli jiného. Problémy USA na poli sociálně ekonomickém popsal v předvolebmí kampani celkem přesně. Jejch řešení je více než urgentní. Pokud by podobné problémy měl jiný stát a ne letititý hegemon tak by již vyhlásil baktrot atd. Problémem je to že díky globalizaci která je objektivní dějem daným progredujícím technologickým rozvojem, zastavitelným jen nějakou apokalyptickou událostí, si nikdo nepřeje neřízený pád USA z pozice hegemona neb by to destabilizovalo svět to nejen po ekonomické stránce. K těm výchozím podmínkám ještě přidejte to, že ústup z pozice letitého světovéhohegemona bude provázen ekomickou a sociální ztrátou nemaléčásti amerického estabilišmentu přes který byly desetiletí řešeny otázkyglobálního řízení. Odtud také pramení ten velký odpor k Trumpovi moderovaný americkým mainstrímem. Pro realizaci toho co mu z znašeho pohldu oprávněně vyčítáte musí být vytvořeny podmínky. Pokud by jen část kritizovaného začal ihned realizovat byl by smeten a to jakýmkoli způsobem, hraje se totiž vabank. Myslíte že pokud by sestavil vládu s ohledem na předvolební sliby, že by mu ji Kongesr schválil? Díky letitému propojení globálnícjh a státních struktur je myslím dnes obtížné říci kdo za koho kope zvláště pro nás co máme kusé informace v době informační války probíhající i v samotných USA.

    Pane doktore, názory na Trumpa jsou velice protichůdné. Osobně bych je zhrnul asi takto. Jedni mají sklon jej hodnotit na základě jeho praktické politiky, jiní na základě předvolebních slibů. Osobně jsem velice skeptický k tomuto člověku který včera slíbil jedno a dnes, když je u moci dělá přesný opak a své sliby otáčí vzhůru nohama. Viz názor na NATO, viz antiglobalizační politika (proti NWO, přitom ze svého týmu vyházel všechny co nebyli spjati s globalismem a nechal si tam na klíčových postech Rockefellerova EXXON koně, Goldmany, sionisty – ty má ostatně v rodině). Úplně převrátil své proklamované politické sliby vůči NATO, ohledně Krymské otázky, nevměšování do politiky jiných zemí, antičínskou rétoriku. Tomu člověku snad nelze věřit ani tolik co Obamovi. Ovšem podle toho co dělá je zcela jasné, viz Sýrie, viz USA First, viz KLDR, vi Z Írán, že žádné kroucení rukou a nadřazenost, vměšování, aktivismus neskončilo, že militantní kurs (viz přitahování dalších vojsk k ruským hranicím, viz globální vojenské působení a tlak na ještě větší militarizaci – i v Evropě, že tah za surovinami a geopolitické vytěsňování Ruska neskončily.

    Já nikomu neberu jeho iluze. Klidně přemítejte o tom, že Trump (kterého rodina patří k vyvoleným kapitálovým elitám a podniká globálně (údajně je kapitálově zainteresován i na podnikání firmy Raytheon, podniká v S.Arábii a Kataru, využívá levnou mexickou pracovní sílu atd.) je antiglobalista a bojovník s terorismem, že se jenom nemůže projevit, že je skrytým bojovníkem za mír a proti globalizaci (mimochodem v Sýrii šlo z jeho strany o jasný akt porušení mezinárodního práva a opakovanou koordinovanou kooperaci USA – již za Trumpa) s islamistickými teroristy.

    Já Trumpa nehodnotím podle astrologie ani toho co slibuje ale toho jak sliby plní a

  • Béda • 23. dubna 2017

    jaká je jeho konkrétní politika v praxi. Podobně dnes hodnotí situaci krom jiných Saker, Roberts a spokojen se vůbec nezdá ani Alex Jones).

  • Starý doktor • 23. dubna 2017

    Béďo já si iluze nedělám a jak jsem psal rozhodně si nemyslím že Trump je antiglobalista. Je to zcela jistě globalista a kope za své vyvolené 1% jejichž je je nějakým způsobem členem či vazalem. Ve své podstatě jde o změnu globalizace, ale ne o systémovou změnu. Tak jak se Trump projevuje jistě není člověkem s koncepčním myšlením od toho myslím jsou lidé v pozadí o nichž víme velmi málo či spíše nic.
    Dle mne současný pohled na Trumpa velmi dobře shrnula T. Spencerová (mimochodem celý článek stojí za přečtení):
    Trump jako by si „na blind ohmatával“ mezinárodní politickou scénu a činí tak „průzkumem bojem“, aby si ujasnil, co všechno může, a co už ne. I když onen „průzkum bojem“ není zrovna nejvhodnější termín. Z hlediska válečnických proklamací amerických politiků je to v reálu vlastně jeden fake za druhým. A takovou zahraniční politiku přitom využívá jako nástroj domácí, americké politiky, což je poněkud bizarní. Většinou to totiž bývá naopak – domácí politika vytváří onu zahraniční, ale Trump se vydává přesně opačným směrem. Je pro svět samozřejmě poměrně nebezpečné, pokud by podobných „průzkumů bojem“ přibývalo, protože některý z těch fakeů nemusí vyjít podle propočtů a propukne válka, která ani nebyla v plánu. Mám dojem, že v Rusku i v Číně na Trumpa koukají a snaží se ho pochopit…
    http://www.literarky.cz/politika/rozhovory/24069-tereza-spencerova-je-u-jasne-co-sleduje-trump-bincem-ktery-rozpoutal
    Vaše shrnutí je naprostá pravda, o tom ani nelze polemizovat, jen souhlasit. Otázka je úhlu v pohledu. Já si myslím že to co Vy popisujete je jen jedna z úrovní. Je to podobné jako ve vojenství. To co vidíme a analyzujeme jsou tahy a výsledky na úrovni operační či taktické. Na tu strategickou moc nevidíme, jen tušíme a hádáme.

  • Béda • 23. dubna 2017

    Starý doktor,

    já si myslím, že ta strategická je v této vládě milionářů zastoupena zcela jasně – Rockefellerovým koněm Tillersonem, Rockefellerovým koněm Kissingerem jako poradcem v otázkách zahraničních věcí, četl jsem že vrchní poradce Kushner má styk k Rothschildům, dále pak zastoupení globalistického Goldmana v administrativě. Jestli impérium a zájmy Rockefellera, Rothschilda, Goldmanna nejsou strategické, pak tedy nevím co jiného by to mohlo být.

  • Starý doktor • 23. dubna 2017

    Globální elity jsou schopny strategického uvažovaní a konstrukci dlouhodobých záměrů. Na tom se myslím shodneme. Tato skupna lidí není určitě homogenní a jsou zde myslím nejen kádrové problémy, stále vytahují např. věkovitého Kisingera, ale i názoré rozdíly a střety. Odhaduji, že cílem by měla být soft verze přeformátováni globalizace v zájmu a režii globálních elit. To se však neobejde bez změn v USA jako odcházejího hegemona čemuž napomáhá obrovské množství nakupených problémů na jejich domácim ekonomickém či sociálním poli. To vše chce čas. Kolik ho v reálu s daným kádrovým zázemím je a kolik by bylo třeba si neodvažuji ani odhadovat, na to nemám. Jen doufám, že vše co probíhá by mohlo sloužit k k tomu aby byly vytvořeny podmínky na které budou navazovat činy. Jinak přijde prostor pro hard verzi, krvavou nejen pro USA. Bohužel se domnívám, že ani globální elity nemají zcela jasno v tom jak na to. Vše je ještě komplikováno na „smrt stojícími“ americkými státními elitami a vazaly roztroušenými po planetě díky desetiletí prováděné globálni politice přes USA, relizované vědomě či nevědomně hlavně jejich státními elitami. Jak velká je to iluze o té soft verzi, jíž jsem si vědom, ukáže čas…..
    Jinak mne berte jako profesionálně deformovaného. Převedu-li to na svou profesi tak mne současné pohledy na politiku včetně problémů s Trumpem přidají jako bych řešil onemocnění žaludku či jeho vliv na zažívací trakt a zapomínal na vliv této choroby na ostatní orgány nemluvě o tom že ovlivní i psychiku člověka k níž se mohou vázat další smyptomy…. Na problémy se pak snažím dívat s odstupem a zhodnotit vliv na celého člověka včetně vazeb a dopadů na jeho okolí, které pak zpětně působí na nemocného. Ještě závěrěm k astrologii mám víc než vlažný vztah,

  • Starý doktor • 23. dubna 2017

    Béďo ještě než jsem dopsal již jste reagoval, děkuji. Shodujeme se tedy na tom že Rockefelleři, Rothschildové či Goldmannami mají strategické plány. Ovšem o těch reálných dlouhodobých plánech nevíme takřka nic, nehledě na to že ani není jasné jaké postavení uvedená uskupení mají v samotných globálních elitách. Víte já ty elity vnímám podobně jako prof. Fursov když mluvil o vztahu Rockefellerů a Rothschildů. Popisoval jej jako obraz svou dvou krysích alfa samců s propletenými ocasy a držícimi se jednou rukou pod krkem a druhou si přátelsky podávají. Mimochodem v té přednášce se zmínil, že ekonomicko-politicky vzestup Číny je vázán na velké investice Rothschildů v době Tengových ekonomických reforem…