Když se utopí člověk, je to tragédie, když jich utopí tisíc, je to statistika

Když se utopí člověk, je to tragédie, když jich utopí tisíc, je to statistika. A tahle statistika teď dělá vrásky Italům, kteří mají tu smůlu, že ty, kteří se utopí, musí z toho moře lovit, a ti, kteří se neutopí, přistanou u nich. A tak Italové volají zbytek Evropy, aby jim nějak pomohl a ulehčil, ale zbytek Evropy je rád, že nemá moře, a když už má, tak to není moře Středozemní, ale Severní, kde žádní uprchlíci z Afriky v rezavých neckách s ožralým pašerákem u kormidla nejsou. Div že zbytek Evropy Italům nevyčítá, že ty chudáky z moře loví a nutí ho tak koukat na mrtvoly, které vidět nechce, ale když už tam jsou, musí se nad nimi alespoň naoko pohoršovat, i když je mu to vlastně jedno a raději je vidí mrtvé v moři než živé u sebe v uprchlickém táboře.

Evropa totiž podle všeho příliš chuti přijímat uprchlíky nemá, tím spíše jedná-li se o chudé a zbědované štvance, kteří zbytek peněz dali pašerákům, a v Evropě je nečeká nic jiného, než žebrat nebo otročit. Jenže průměrný slušný pracující Evropan v lidech, kteří se snaží k němu do Evropy stůj co stůj přes Středozemní moře dostat, nevidí chudáky, kteří potřebují pomoc, ale parazity, kteří ho přišli vyžrat a sežrat. Nějak přitom zapomíná na to, že migrace byla vždy nedílnou součástí evropské reality, ať již to bylo stěhování národů ve století šestém, nebo masivní migrace do Ameriky ve století devatenáctém.

Bojí se nad Evropa toho, že když přijme jednoho uprchlíka, nastěhuje se k ní za chvíli celá Afrika, a proto raději nepřijme žádného? Nebo má mentální problém pomáhat Afričanům, které se nikdy nenaučila považovat tak úplně za lidi a pořád v nich vidí buď černochy, nebo muslimy, nebo – ó ty hrůzo – obojí zároveň? Strašení džihádem se evidentně neminulo účinkem. A ti mrtví? To je jen statistika.

Statistika, která dozajista ještě není uzavřená, protože lidí, kteří jsou tak zoufalí, že udělají vše, aby se do Evropy dostali, je v Africe víc, než dost. Co mohou ztratit víc, než své mizerné životy, zdevastované bídou a beznadějí? Nic, mohou na tom být jenom lépe. Tohle Evropa silou zastavit nedokáže. Ani na moři, ani na zemi. Že prý lepší než přijímat uprchlíky by bylo zasáhnout přímo v jejich zemích a zlepšit jejich životy natolik, aby jejich chuť migrovat do Evropy zeslábla. Libye budiž odstrašujícím příkladem toho, že takový zásah vše jenom dramaticky zhorší.

Přitom svět je plný uprchlíků, stačí se podívat kolem, kolik uprchlíků z Ukrajiny je v Rusku, kolik uprchlíků ze Sýrie je v Turecku, kolik palestinských uprchlíků je stále v Libanonu. A kolik Mexičanů je v USA. To by se bohatá Evropa s pěti sty milióny obyvatel opravdu zhroutila, kdyby přijala pár desítek či stovek tisíc migrantů? Jistě, že Evropa nebude nikdy schopná přijmout úplně všechny, kteří by se do ní rádi přestěhovali, ale znamená snad to, že nemůžeme pomoci všem, že nemáme pomáhat nikomu? Mnohem spíš než v materiální kapacitě Evropy uprchlíky přijímat bude problém v její kapacitě morální a emocionální: Evropané prostě nechtějí, Evropané se bojí.

Dnešní úvaha bude bohužel bez pointy. Problém vidím, ale řešení nikoliv. Nevím, co dělat, jediné, co vím, že ve Středozemním moři po tisících umírají lidé, kteří se „jen“ vydali hledat svoji budoucnost a narazili na „pevnost Evropu“, která o ně nestojí. Svoboda pohybu? Právo na štěstí? Vzít svůj život do vlastních rukou? To všechno jsou hodnoty, kterými se Evropa zaštiťuje, ale abyste si jich mohli užívat, musíte už být uvnitř. Odvolávat se na ně můžete, jak chcete, ale dveře do Evropy vám neotevřou.

Vím, že ti lidé si nezaslouží ani smrt, ani život, před kterým se snaží utéct, ale jak jim pomoci nevím. Vím jen, že dokud něco nevymyslíme, budou trpět a umírat a pašeráci lidí na nich budou nestydatě vydělávat. Můžeme se zkusit tvářit, že se nic takového neděje, že se nás to netýká, ale ono nás dříve či později tak či onak dožene. Za to, co se děje před našimi dveřmi, prostě zodpovědní jsme. Asi bychom vážně měli zkusit něco podniknout, protože ti lidé potřebují pomoc.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
51 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
peter.
25. 4. 2015 19:20

Zavraždený Kadáffí na toto upozorňoval a varoval Európu pred utečencami,ktorých Lýbia zadržiavala.Na zodpovednosť treba brať Francúzsko,V.Britániu a USA.Pred medzinárodný súd pre vojnové zločiny treba postaviť Sarkozyho,zločinca a iniciátora likvidácie Lýbie Bernarda Henriho Lévyho,Camerona a hlavne tú starú kurvu Clintonovú.

peter.
25. 4. 2015 19:43

Vážený Tribun!Áno,ja vidím v utečencoch z Afriky a z Ázie predovšetkým hrozbu. Odmietam vidieť v nich úbožiakov, ktorým máme pomáhať práve my.Tieto problémy má riešiť ten,kto ich biedu a utrpenie spôsobil a to priamo v rodisku tých utečencov.Zabúdate vo svojom milosrdenskom postoji k problému na to,že týmto exodom nebudú postihnutí jeho pôvodcovia,ale ľudia,ktorí majú dosť starostí sami so sebou aby uživili seba a svoje rodiny. Nechcem,aby sa kultúra Slovákov obohacovala kultúrou nejakých krovákov z Afriky len preto,že si to pár svíň sediacich na vrchole pomyselnej pyramídy takto vymyslelo.Izrael sa postavil k tomu tak,že prijal zákon,v ktorom sa hovorí,že „Izreal je… Číst vice »

Magnus Maximus
Magnus Maximus
25. 4. 2015 20:12

Připomíná to situaci se Židy, kteří chtěli prchnout před nacisty z Německa. Z tzv. demokratických států Židy nikdo nechtěl. Ta samá situace nastala když se Hitler dostal k moci. Německo v té době nabízelo své Židy ostatním státům a taky je nikdo nechtěl přijmout. Holt sobectví, egoismus, maloměšťáctví a pokrytectví. Je to stále stejné. Západní společnost od té doby neudělala žádný pozitivní posun.

Aleš
Aleš
25. 4. 2015 21:21

Europoslankyně Sehnalová se snaží léčit potlačováním příznaků čili potíráním pašeráctví lidí. Já vidím jedinou cestu. Udeřit Dolar na solar.

zajoch
26. 4. 2015 5:04

Peter, uvažujete sice logicky z pohledu člověka, kterého se problém s útěkem v tuto chvíli nijak netýká a který ví, proč problém existuje. Ale co kdybyste se vžil do situace právě člověka z Libye, Sýrie a dalších nebohých zemí, který se svou rodinou nemá co jíst a neustále mu hrozí, že bude zabit. Přemýšlel byste nad tím, kdo je odpovědný a kdo má řešit to co sám způsobil? Myslím, že byste se spíš snažil dostat se z toho jakýmkoliv způsobem pryč. Píšete co se má udělat a kdo to má udělat. A já se tedy ptám, jak to udělat, aby… Číst vice »

Béda
26. 4. 2015 5:22

Kdyby nebyly války západních států a vměšování v afrických zemích a zemích blízkého a středního východu, nebylo by ani těch běženců. Je potřeba řešit problémy u zdroje a nikoliv jejich důsledky. To samé platí pro jev tzv. terorismu.Dnes evropští pitomíři šíří paniku a neberou v potaz, že je to důsledek dlouhodobé imperiální politiky Západu. Ne ti běženci, ale ty války, ta imperiální politika jsou hlavní problém.

peter.
26. 4. 2015 5:52

p.Zajoch:
Neviem a ani ma to netrápi,lebo Slovensko a pokiaľ viem tak ani Česko nikdy nijakú zem nekolonizovali,nevyžierali a ani nedevastovali.Keď niekto nasviní a spôsobí v nejakej krajine humanitárnu katastrofu,tak je jeho psou povinnosťou napraviť to.Najmä,keď sa jedná o štáty,ktoré sa oháňajú ľudskými právami a svoju prosperitu a vysokú životnú úroveň založili na tom,že vyžierali,devastovali a nivočili krajiny ktoré v minulosti kolonizovali.Tak nech teraz neprenášajú svoju zodpovednosť na tie národy,ktoré sa na nešťastí tých utečencov nijako ne podieľali.V Lýbii žili do nedávna ľudia na vyššej životnej úrovni ako Slováci.

Sio
Sio
26. 4. 2015 5:54

@zajoch, Magnus, Tribun: Z hlediska „teoretického humanismu“, který jako klacek tak rádi využívají „naši západní partneři“ máte pravdu. A zároveň také podíl na tom, že ten klacek je účinný. Z hlediska reality má pravdu Peter. Příklad: Vemte si domů tak 2 – 3 bezdomovce nebo chudé Romy. Co myslíte, který kultura nabyde ve vaší domácnosti vrch? Odpověď znáte, a právě proto nedokážete podpořit svůj postoj v praxi. Neodsuzuji, prostě to máte rozděleno. Tady řeči na OM a tady zase praxe. Nic jiného vám v podstatě ani nezbývá, jim byste moc nepomohli a vaši rodinu by to zničilo. Stejné je to… Číst vice »

fajt
26. 4. 2015 5:59

peter. napsal

Zavraždený Kadáffí na toto upozorňoval a varoval Európu pred utečencami,ktorých Lýbia zadržiavala.Na zodpovednosť treba brať Francúzsko,V.Britániu a USA.Pred medzinárodný súd pre vojnové zločiny treba postaviť Sarkozyho,zločinca a iniciátora likvidácie Lýbie Bernarda Henriho Lévyho,Camerona a hlavne tú starú kurvu Clintonovú.

exactly

Béda
26. 4. 2015 6:03

fajt napsal
exactly

Hitlery (Clintonovú)?

fajt
26. 4. 2015 6:27

V Líbyi probíhá řízená genocída pod taktovkou západních elit, mimořádný summit, který Evropa pořádala ohledně současných uprchlíků z Afriky ( a hlavně z Líbye ) není o nich samotných , ale o zcizených kontech Kaddáfího, na které chtějí dosáhnout i další země evrosajuzu ( tedy částečně, protože většina je už na soukromých účtech západních elit, a na soukromý majetek mocných, i ten zcizený, se prostě nesahá – to jsou ty základní křesťanské tradice, na které Evropa stále zuřivěji poukazuje a je na ně bůh ví proč tak hrdá ), taky chtějí podíl na výnosu ropných rafinerií, které v Líbyi jedou… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 8:03

Všichni diskutující mají svůj „střep pravdy“. Problém je založen na lži, falši, pokrytectví a předstírání. Praktiky kolonialismu, neokolonialismu a zbohatnutí „Západu“ a „té naší civilizace“ na kořistění z okolních zemí a kontinentu netřeba připomínat. Stejně tak ochotu mít se jako „národ xyz“ lépe nežli třeba sousední (není podmínkou) „národ 1,2,3″…díky tomu, že mám nějakou „výhodu“ (kolonie, nekolonie, vliv, vyděračský potenckál, ovládám tamní „elity“ přímo i nepřímo, mám dostatečný potenciál, atd… a tak dále rzným způsobem (nejlépe kombinovaně) vysávám tu či onu zemi či kontinent… Do celosvětového – globálního formátu to zatím „dotáhl“ jen jeden stát. Všichni víme který. Řešení bezpochyby… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 8:13

Tribun : Dávať do súvisu to,čo sa dnes deje s emigráciou ázijčanov a afričanov do Európy s Veľkým sťahovaním národov alebo s emigráciou do Ameriky je nezmyselné aj z týchto dôvodov. V 6.storočí n.l.,žilo na CELEJ zemi podľa vedeckých odhadov nie viac ako 200 miliónov ľudí.Prichádzali na územie Európy pod tlakom Húnov,vojensky zničili Rím a obsadzovali alebo vyprázdnené územia,alebo pôvodných obyvateľov vytláčali ďalej na západ.Išlo o dominový efekt. A čo sa týka Ameriky,tak tú kolonizátori najprv depopulizovali a potom osídľovali spravidla európskymi prisťahovalcami.Na robotu si privážali otrokov – černochov z Afriky.Rasovú segregáciu tam celkom neodstránili dodnes. Dnes žije na Zemi… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 8:19

Proto byla vytvořena situace nejen na „Ukrajině“, proto se společnost kastuje a dělí na „správné a zlé“, proto se rozbíjí koheze společnosti, respekt a úcta ke stáří i dětem, ničí soběstačnost zemí a vytváří nestabilita a závislost. I malá vlastní zahrádka znamená pomoc „Libyjcům“ či „Palestincům“, i osobní důsledný bojkot výrobků některých zemí z nichž dnes či v minulosti vedly „upíří trubice“ surovinovodů „čistého trhu a volního obchodu“ a la TTIP a pod. I ta jízada na kole kde mohu je formou pomoci chudým Blízkého Východu, rozumně spravovaná malá elektrárna využívající místní zdroje či potenciál, i ten bojkot „filmové produkce“… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 8:29

Parafráze „ten může to a ten zas tohle, a všichni mnohé z/můžeme DOHROMADY…“
Chraňme a rozvíjejme to co je nám všem SPOLEČNÉ…¨
https://www.youtube.com/watch?v=plLcX2m_4gM
https://www.youtube.com/watch?v=lTtFG0jCAAo
https://www.youtube.com/watch?v=48h7kzv-4nc
„Topíme se“ všichni v tom co nám mnohým chybí, společně se můžeme naučit „v tom plavat“ (tj. důstojně žít)…

mirror
mirror
26. 4. 2015 10:24

Obvykle Tribuna chválím, avšak teď se mu na city vypočítaný text moc nepovedl. Něco mu chybí. Použiji postřehů diskutérů Barona le Samedi z ostrova janiky. Sobotní baron upozorňuje, že uprchlíci z Afriky nevypadají vyhladověle jako navrátilci z koncentráků po válce. Jejich body index je tak akorát, jak doporučují lékaři. Na televizních záběrech nevidíme Afričany s nadváhou, která je v Evropě a USA běžná. Tito uprchlíci se stravují zdravě. V Africe známe země jako Somálsko, kde nám ukazují v televizi opravdu podvyživenými dětmi s nafouklými bříšky. Ty se do převoznických lodí určitě nedostanou. Uprchlíci do Evropy vydají mnoho peněz za pašování.… Číst vice »

Bety
Bety
26. 4. 2015 10:45

Já vidím hlavní problém v presstitutkách a v presstitucích. To oni vytvářejí veřejné mínění a fakt je, že většina lidí bere to, co jim naservírují jako hotovou věc. Kaddáfí je novodobý Hitler, utiskuje veškerou populaci a proto je bombardování Libye jediné možné řešení. /Že se lidem v Libyi vede víc než dobře, to se nedovíte./ Následuje: dali jsme jim svobodu a oni si toho neváží, chtějí se narvat do Evropy, aby si tu žili bez práce a my je živili. Navíc to jsou muslimové, takže jejich jediným cílem je nás islamizovat, pozor na ně, na ty nevděčníky!!! Kdyby tisk nebyl… Číst vice »

Béda
26. 4. 2015 10:49

Bety napsal Já vidím hlavní problém v presstitutkách a v presstitucích. To oni vytvářejí veřejné mínění a fakt je, že většina lidí bere to, co jim naservírují jako hotovou věc. Kaddáfí je novodobý Hitler, utiskuje veškerou populaci a proto je bombardování Libye jediné možné řešení. /Že se lidem v Libyi vede víc než dobře, to se nedovíte./ Následuje: dali jsme jim svobodu a oni si toho neváží, chtějí se narvat do Evropy, aby si tu žili bez práce a my je živili. Navíc to jsou muslimové, takže jejich jediným cílem je nás islamizovat, pozor na ně, na ty nevděčníky!!! Kdyby… Číst vice »

Ladys
Ladys
26. 4. 2015 11:13

Peter máte naprostou pravdu. Jste realista a správně tušíte, co by příliv uprchlíků z těchto problematických destinací znamenal pro již takhle zdecimované země jakými jsou naše oba státečky. A jelikož nejde v tomto případě o nic méně, než o naše přežití jako národa, kultury, společnosti a nejspíš i fyzické přežití jednotlivců, doporučuji ignorovat zde všechny ty „rádoby-humanisty, či multikulti experimentátory“, kteří se i zde na OM vyrojí vždy jak houby po dešti v diskuzích na podobná témata. Sami si neuvědomují, že jsou vlastní hrozbou. V teplém smrádečku svých zatím ničím neohrožených domácností dávají přednost humanitě před pudem sebezáchovy. Ovšem v… Číst vice »

Bety
Bety
26. 4. 2015 11:30

mirror napsal
Sobotní baron upozorňuje, že uprchlíci z Afriky nevypadají vyhladověle jako navrátilci z koncentráků po válce. Jejich

Pokud člověk umírá hlady, tak už nemá energii na nic, natož na útěk. Tihle ještě neumírají, ale snad jim nemáte za zlé, že na to nechtějí čekat? A podnikat v prostředí, kde každý, kdo má samopal má i právo….
Jinak mě vytáčí, jak média v dojemné shodě opomíjejí jmenovat Libyi. No jistě, ono z Eritrey je to do Itálie nejblíž, jak jinak.

PPK
PPK
26. 4. 2015 11:57

Globálně i lokálně hodnoceno, zdá se, že existuje stále stejný a opakující se sociologický mechanismus: Jedna část lidstva vždy sociální problémy vyvolává a způsobuje jak intrikami, tak i násilím a druhá se z citových důvodů cítí být povinována pomáhat a ty problémy řešit. Tak dobrá, milí pomocníci, proč ne, ale beze mne. Proč? Protože oni (ti pomocníci) neřeší likvidaci a eliminaci těch, kteří problémy vyvolávají, řeší je ustupováním těm, co problémy vyvolávají a ještě tak (ta řešení) činí jen pouhými přemlouvacími slovy. … Kdo někdy zažil příkoří a násilnou šikanu, ten ví, že má jen dvě možnosti: Buď tvrdou obranu… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 12:24

Vážení diskutéri! K podobným témam ako je táto sa najčastejšie vyjadrujú tzv.intelektuálne špičky,presvedčení zástancovia US demokracie,humanisti a „pravdoláskári“,ľudia,ktorým sa všetko ruské hnusí,ktorí majú vždy ten správny názor na všetko a na každého,hlavne že je tento ich názor dosť proamerický. Nemám to vo zvyku,ale dnes vás chcem oboznámiť s charakteristikou takýchto ľudí,ktorú v diskusii na hs.sk uviedol jeden diskutér,píšuci pod nickom „Viktor Čistič“.On sa o týchto ľuďoch vyjadril takto: Základ je uvedomiť si,že žiadni intelektuáli v Bratislave ani v Prahe neexistujú.Tá hŕstka zlodejíčkov ktorí kradnú výroky slávnych ľudí,kradnú myšlienky a nápady,sú zarastení ako prorok Eremiáš,v zafúľaných rifliach a vyťahaných rolákoch,s odporne… Číst vice »

Bety
Bety
26. 4. 2015 12:38

PPK má pravdu, před šikanou se utíkat nemá. Kdybych měla kouzelný prsten, vyřešila bych to raz dva. Všechny Morgany, Sachse, Rotschildy, celou tu banksterskou elitu včetně hlavních přisluhovačů bych přenesla do té nejpustší somálské krajiny, obehnala plotem, dodala bych jim tam pár rýčů, semen a trochu vody a ukažte elito, jak si poradíte. A kdyby je náhodou hladoví Somálci sežrali, tak bych neuronila ani slzičku. Ale jelikož ten potřebný prsten nevlastním, tak nevím jak na to.

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 12:50

PPK: „…Kdo někdy zažil příkoří a násilnou šikanu, ten ví, že má jen dvě možnosti: Buď tvrdou obranu proti agresorovi až do krajnosti jeho nebo vlastního zničení, anebo útěk.“ Ano, teoreticky je to logické a správné, praxe života je ale taková, že když nepochodíte u okolí, zabijí Vás. Jednotlivec může být jak chce silný, čestného člověka ke sviňárnám „aby přežil“ tlačit můžete. Pokud se ale poddá, nic mu to osobně nedá. Před zlem v „lidech“ se utéci nedá. Není kam. Až přijde jeho čas, „zaklepe na KAŽDÉ dveře…“ a víme snad, že „klepat“ umí opravdu pořádně… Tu dvacku jsem dal… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 13:12

Martin (už bez taky m) napsal Ten problém existuje, a „zavíráním očí“ se i pro nás jen zhorší. Pravda, někteří zlu „utečeme“ Martin Uvítal by som,keby ste nám dali návod,ako riešiť tento aktuálny problém,lebo ho treba vyriešiť hneď,teraz,dnes.Mali by sme si tých utečencov pobrať domov tak ako to ktosi navrhol?Viete čakať,že vyhráme boj s pôvodcami tejto krízy s kapitalistami,Rothschildovcami a tak,možno raz po rokoch,keď sa všetci ako jeden postavíme proti bezpráviu v Afrike a inde,tak to pomôže tým utečencom asi tak,ako mŕtvemu hubertus.Takže sú len dve možnosti.Pozvať ich ku nám alebo sa pred nimi brániť.Ktorá možnosť sa vám zdá byť… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 13:22

fajt napsal http://politikus.ru/articles/48812-za-snosom-v-evrope-pamyatnikov-geroyam-vtoroy-mirovoy-voyny-stoyat-ssha.html – začíná to gumováním. .. fajte, ten obrázek- schéma s mapou v odkazu je opravdu povedený. Rozešlu. Mám v okolí 2 pomníky, a minimálně jeden určitě 9. května navštívím budu-li moci. Bourání památníků a zalhávání historických skutečností o nesmírné obětavosti vojáků SSSR kteří v Evropě (nejen) padli abychom my mohli důstojně a pokud možno i svobodně žít je ubohost a svinstvo! A co jsme s jejich darem nejvyšším udělali – a pod hlavičkou „Evropských hodnot…“ „demokracie“, „pravdy a lásky“ či „nápravy historických křivd“… Radši v mezeře deště vysadím nějaké kytky a pohnojím šeříky. Ať krásně kvetou. Zde… Číst vice »

Béda
26. 4. 2015 13:23

Béda napsal Včera jsem někde četl, že jakýsi eurobyrokrat navrhuje, aby si lidi brali dva a víc těch nešťastníků domů. Já bych měl jiný návrh. Aťsi jich nejdřív naberou domů ti, co ty války odsouhlasili, jejich širší rodinné zázemí. A ne dva ale hned dvacet. Ať ty sv.ně vidí, co způsobily. To se jim to hoduje, když za jejich svinstva mají nést důsledky vždy ti druzí, kteří jim ten blahobyt navíc ještě platí. To samé platí pro války. Chcete válčit? V Afghánistánu, v Libyi, v Iráku, v Sýrii, na Ukrajině, proti Rusku? Žádný problém. S obranou českého státu to nemá… Číst vice »

Béda
26. 4. 2015 13:33

A ještě něco. Pokud vím, ve volbách nikdy žádná strana nedostala mandát k ÚTOČNÝM VÁLKÁM. Všechny strany se vždycky zaklínaly že budou řešit politické problémy diplomacií a pokud vůbec mluvili o válce pak jenom jako o obraně vlasti. Tak jak to tedy je? Na základě čeho, na základě jaké ústavy, jakého mandátu zatahují celý stát do války?

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 13:46

peter. napsal Martin Uvítal by som,keby ste nám dali návod,ako riešiť tento aktuálny problém,lebo ho treba vyriešiť hneď,teraz,dnes.Mali by sme si tých utečencov pobrať domov tak ako to ktosi navrhol?Viete čakať,že vyhráme boj s pôvodcami tejto krízy s kapitalistami,Rothschildovcami a tak,možno raz po rokoch,keď sa všetci ako jeden postavíme proti bezpráviu v Afrike a inde,tak to pomôže tým utečencom asi tak,ako mŕtvemu hubertus.Takže sú len dve možnosti.Pozvať ich ku nám alebo sa pred nimi brániť.Ktorá možnosť sa vám zdá byť lepšou? A treba si pri tom rozhodovaní uvedomiť,že aj naše štáty sú kolóniami a veľmi na výber pravdepodobne nedostaneme.Aká je… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 13:48

Béda: naprostý souhlas.

Aleš
Aleš
26. 4. 2015 13:54

ppk: Takovým postojem byl umožněn Majdan. Jednoho dne zaklepe i na Vaše dveře. Samozřejmě že pomocí jedinci ještě nejdou zastavit šílené události. I jsem konzistentní v tom, že nejdůležitější bude nechat padnout dolar, rozpustit Wallstreet, ze souborů nul na virtuálních derivátových účtech nechat udělat to nic. Tím že se „ubránite“ řešit lumpárny za viníky, v podstatě umožníte zase jiný styl lumpáren.

peter.
26. 4. 2015 14:43

Bety napsal
jak média v dojemné shodě opomíjejí jmenovat Libyi.

Betty:
Na ostrove Janiky je uvedená reč,ktorú predniesol M.Kadáffí v OSN.Je to dlhá reč,ale oplatí sa prečítať si ju.Najmä druhá polovica stojí za to.Ja som si prečítal jeho „Zelenú knihu“a tvrdím,že bol zavraždený nechutným spôsobom múdry človek,ktorý dokázal za dobu svojho vládnutia pretvoriť feudálnu,akoby v stredoveku existujúcu Lýbiu na moderný a vyspelý štát s vysokou životnou úrovňou.Takíto „vodcovia od narodenia“musia byť zlikvidovaní svetovými elitami,lebo svojimi schopnosťami by mohli ohroziť ich moc nad svetom.Mohli by ukázať iným národom,že je možné žiť lepším životom,keď sa zbavia parazitov.

PPK
PPK
26. 4. 2015 15:09

Aleš napsal jsem konzistentní v tom, že nejdůležitější bude nechat padnout dolar, rozpustit Wallstreet, ze souborů nul na virtuálních derivátových účtech nechat udělat to nic Základní chybou světové levice je, že chce kapitalismus křesťansky či sociálnědemokraticky vylepšovat namísto toho, aby kapitalismu uvázala pevnou uzdu a pod bičem represe ho nechala tahat vůz mírové ekonomiky a sociální spravedlnosti tak, aby na světě neměli šanci ti, kteří svět chtějí dobyvačnými válkami rozvracet, vyvražďovat a kořistit. A tak se levice namísto racionality utápí ve fantaziích, v malicherných a sebestředných sporech o iracionálních a osobních problémech jednotlivců, kteří chtějí být mluvčími a vůdci, řídící… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 15:37

Keďže tu nikto nepredložil svoj návrh,ako by sa mala tá humanitárna katastrofa s africkými utečencami riešiť,pokúsim sa o to ja,aj keď to asi nebude prijaté s nadšením. Ja navrhujem toto.Vojenské lode by mali hliadkovať v pobrežných vodách severnej Afriky a každú loď s utečencami vrátiť späť.Utečencov zdržiavajúcich sa na Lampeduse a v zberných táboroch nalodiť a vrátiť do domovských štátov.Nebol by som ani proti tomu aby sa utečencom vyplatila nejaká finančná čiastka ako kompenzácia za straty spôsobené nákladmi na útek.V krajinách kde navrátilcom hrozí smrť alebo represálie od tamojšieho režimu, zabezpečiť ich ochranu vojensky.Tam,kde sú ľudia ohrození hladom,zabezpečiť humanitárnu pomoc.Hlavná… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
26. 4. 2015 17:49

peter: určitě je k diskusi co uvádíte. Např. to vojenské zajištění je zase o lidech, penězích a zodpovědných. Nevím jak v které zemi a do jaké míry a co by to přesně vyžadovalo. Když se podíváme na Saharskou Afriku či tu Severní, pak hranice vytvářely koloniální mocnosti „podle pravítka“ – viz např. Čad a Mali, Niger, ale i Kongo, Alžír… kde se zastavit? Plus „kmenové“ války a drogy, místní sebranka načichlá praktikami „bílého muže“… Ale ano, mělo by to vše být „v balíku“ k jednání. Určitě řešit potraviny a nemoci, „vrátit“ znamená asi i další „utečenecké tábory“, nevím. Přiznám se,… Číst vice »

PPK
PPK
26. 4. 2015 17:50

peter. napsal Keďže tu nikto nepredložil svoj návrh,ako by sa mala tá humanitárna katastrofa s africkými utečencami riešiť,pokúsim sa o to ja,aj keď to asi nebude prijaté s nadšením. Ja navrhujem toto.Vojenské lode by mali hliadkovať v pobrežných vodách severnej Afriky a každú loď s utečencami vrátiť späť.Utečencov zdržiavajúcich sa na Lampeduse a v zberných táboroch nalodiť a vrátiť do domovských štátov.Nebol by som ani proti tomu aby sa utečencom vyplatila nejaká finančná čiastka ako kompenzácia za straty spôsobené nákladmi na útek.V krajinách kde navrátilcom hrozí smrť alebo represálie od tamojšieho režimu, zabezpečiť ich ochranu vojensky.Tam,kde sú ľudia ohrození hladom,zabezpečiť… Číst vice »

zajoch
26. 4. 2015 17:55

Pánové Peter, nebo PPK, máte zde všeliké rady na vyřešení nespravedlivé a kruté reality dnešního světa, ale jak je skutečně realizovat nepíšete nikdo. Knížecí rady dovede dát leckdo, ale praktickou radu k realizaci málokdo, jestli vůbec někdo. Mi je jasné, že ani žádnou radu dát nemůžete. Protože možnost řadových občanů končí právě jen v objasňování příčin a teoretických úvahách co s tím. Tak tedy co? Souhlas s tím, ať se ubožáci topí ve vlastní bídě? V bídě, kterou má zčásti na svědomí i naše vláda? Vždyť trčíme v NATO a aktivně podporujeme agresivní války (Irák, Afghánistán), namísto toho, abychom řekli… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 18:16

zajoch napsal
Nečetla jsem většinu komentářů pod tímto článkem, možná kdyby ano, pohlížela bych na věc jinak. Ale naprosto se ztotožňuji s postojem Martina.

Ja som návrh na riešenie dal.Je to tretí koment nad vašim príspevkom.

peter.
26. 4. 2015 18:44

peter. napsal Ja som návrh na riešenie dal.Je to tretí koment nad vašim príspevkom. p.Zajoch! A čo navrhujete vy?Upozorňujem,že sa žiada okamžité riešenie,lebo každým dňom sa tá hum.katastrofa zhoršuje.Tak ako by sme mali podľa vás postupovať?Zaujať realistický postoj,alebo stačí prejaviť súcit a pohoršenie,že k takému niečomu vôbec dochádza.Keby sa tie prachy ktoré sa denne vynakladajú na vojnu v Sýrii a na Ukrajine použili na účel odvrátenia tej katastrofy s utečencami,tak by to pomohlo?Podľa mňa nie,lebo ako povedal Kadáffí v OSN v r.2009.Povedal:Dajte nám späť naše ukradnuté bohatstvo.Afrika si zaslúži kompenzáciu 7,77 biliónov dolárov.Je to náhrada,ktorú majú Afrike zaplatiť tie krajiny,ktoré… Číst vice »

Béda
26. 4. 2015 18:46

fajt napsal

http://politikus.ru/v-rossii/48730-rossiyskiy-genshtab-obvinil-ssha-v-razvyazyvanii-vseh-sovremennyh-voennyh-konfliktov-v-mire.html

Konečně to řekla nějaká respektovaná autorita veřejně nahlas. Samozvaný král v Adamově rouše se stále domníval, že jeho nahotu nikdo nevidí. Anebo, že se každý bojí veřejně ukázat na to, že pozbyl i ten fíkový list.

peter.
26. 4. 2015 19:15

Ako možno tlačiť na vládu,ktorá toleruje prejavy fašizmu ako je to v prípade vyjadrení p.V.Bartuška(článok p. merlin)Od takej vlády možno očakávať jediné a to,že sa nebude v ničom priečiť svojmu kolonizátorovi,ktorý má symboly fašizmu(zväzok prútov so zaťatou sekerou)priamo v hlavnej sále kongresu USA po oboch stranách rečníckeho pultu.

zajoch
26. 4. 2015 19:47

Milý Peter, ano, četla jsem vámi uvedený váš návod. Ale nerozumíme si. Jsou různé návody co udělat, aby se předešlo stěhování obyvatel druhých zemí k nám. Jsou různé rozbory situace. Ty jste uvedli, vy i další diskutující, jenže nikdo z nás je nemůže zrealizovat, nikdo nemá tu moc. Ale jak donutit ty, kteří tu moc mají (vždyť měli sílu státy zničit), aby učinili nápravu, to jsem si nikde nepřečetla a sama to také pochopitelně nevím. Jsem přesvědčená o tom, že se to ani zde dočíst nemohu. No a proto chápu utečence, chápu jejich pohnutky k emigraci. Neodsuzuji je a nešířím… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 20:07

zajoch napsal Milý Peter, ano, četla jsem vámi uvedený váš návod. Ale nerozumíme si. Jsou různé návody co udělat, aby se předešlo stěhování obyvatel druhých zemí k nám. Jsou různé rozbory situace. Ty jste uvedli, vy i další diskutující, jenže nikdo z nás je nemůže zrealizovat, nikdo nemá tu moc. Ale jak donutit ty, kteří tu moc mají (vždyť měli sílu státy zničit), aby učinili nápravu, to jsem si nikde nepřečetla a sama to také pochopitelně nevím. Jsem přesvědčená o tom, že se to ani zde dočíst nemohu. No a proto chápu utečence, chápu jejich pohnutky k emigraci. Neodsuzuji je… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 20:20

peter. napsal
Teraz už tých utečencov hľadajúcich lepší život nemá kto zastaviť.

Problém Afgánskych a Sýrskych utečencov je špecifický a aj útekové trasy sú iné ako u afrických utečencoch.V Anglicku a Škandinávii sú najväčšie problémy s Pákistáncami.Medzi dobre prispôsobivých imigrantov patria Iránci,Indovia a napodiv Palestínci.Sú vzdelaní a vážia si krajinu,ktorá im poskytuje útočisko a živobytie.Dokážu rešpektovať kultúrne a náboženské tradície hostiteľskej zeme.

zajoch
26. 4. 2015 20:27

Dobře Peter, vy možná víte jak to ve sktečnosti je, já to nevím, nemám možnost si to nijak spolehlivě zjistit. Proto se s vámi v tomto nepřu. Jenom mi neštymuje příměr s Cigoši. Tito mazaní lidé nežili v zemi, v níž by byla válka, v níž by se ve velkém zabíjelo. Ovšem ti z Afriky a Asie v takových zemích žijí. To, že zaplatili značné sumy za převoz nemusí ještě znamenat, že jsou majetní. Oni také jistě věděli jak to při převozu chodí a že i tam jim hrozí velké nebezpečí. Ta zkušenost se ztroskotáním lodí je několikaletá. Přesto jim… Číst vice »

peter.
26. 4. 2015 21:41

Už som tuším pochopil o čo vám ide.p.Zajoch tak ako ani jeden z nás nemôže ovplyvniť to,že sme sa stali vazalskými štátmi ktorých občania sú odkázaní na zbytky ktorá spadnú panstvu zo stola,tak nemôže nikto ovplyvniť ani hrôzy ktoré sa dejú v Sýrii,na Ukrajine a aktuálne v stredozemnom mori.Môžeme sa rozčuľovať,prejaviť súcit a ak nejaká charitatívna organizácia zorganizuje zbierku obnoseného šatstva alebo finančnú zbierku,tak môžeme prispieť.Výsadou nás starších je to,že pamätáme aj inú dobu,z ktorej v nás ostali hodnoty ako súcit,svedomie a ochota pomôcť.Dnes sa to už ale nenosí.Prichádza zákon džungle súcit,svedomie česť,hľadanie a presadzovanie pravdy vás môžu dostať akurát… Číst vice »

zajoch
27. 4. 2015 4:40

Ano Peter, to je ono! K závěru vašeho posledního komentáře: teď jen dokázat správně vyhodnotit která situace – událost komu slouží. Nezdá se, ale lehké to není. Soudím podle sebe.