Koncepce společenské bezpečnosti: Strukturovaná a nestrukturovaná forma řízení

Když jsem napsal nedávno článek o Koncepci společenské bezpečnosti (KSB, rusky KOB), nečekal jsem takový zájem o diskusi k tomuto tématu. Vede mě to k rozhodnutí napsat o jednom z fenoménu popsaném v Dostatečně obecné teorii řízení (DOTŘ – rusky DOTU) – strukturované a nestrukturované formě řízení.

Strukturovanou formu řízení známe všichni. Jedná se o systém, který je založen na hierarchickém stromu. Nahoře sedí velký šéf (třeba ředitel), pod ním několik menších (náměstci), pak ještě menších (vedoucí odboru) a ještě menších (šéfové oddělení). No a dole jsme my, „lopaty“, kteří nešéfují nikomu než sami sobě (nakolik nám to ti „nahoře“ dovolí). Tedy v dalším předpokládám, že všichni víme, o co jde, a není třeba dalších vysvětlení.

Nestrukturovaná forma řízení je něco jiného. Její působení je založeno na tom, že ten, kdo je řízen, to vůbec neví, nebo si to přinejmenším neuvědomuje.

Zkusím uvést několik jednoduchých negativních příkladů, na další pak jistě příjdete sami.

Rušičky

Nadpisy z dnešních Novinek:

To je kámoška! Reality hvězdička strhla kolegyni na ulici šaty, vypadlo jí ňadro

Na dovolené je žhavější než na koncertech: Rihanna předvedla své krásné tělo v bikinách a průhledných šortkách

Moderátorka Decastelo si nechala zmenšit intimní partie: Prožívám neustálé záchvěvy vášně, přiznává

Cíl řízení:

Navozuje to atmosféru, že je normální na titulních stránkách se zabývat takovými informacemi, které působí na sexuální pud. Jak pro nás, tak pro děti, přečíst si to přece může každý. Mění to náš žebříček hodnot.

Odvléká to pozornost od skutečně závažných témat. Máme jen omezený čas ke čtení a pokud ho většinu strávíme čtením prázdných informací, nezbyde čas na ty důležité.

Má to výrazné zombifikační efekty.

Propaganda

Samozřejmě, najdeme příklady i v politické propagandě, například na téma Miloš Zeman:

Miloš Zeman České republice dobré jméno nedělá

Rasista na Hradě?

Zemanské rady

Blahoslavení chudí duchem, pane prezidente

Cíl řízení:

Takové titulky evokují představu, že nám vlastně Zeman škodí, že je to rasista, rozumbrada a chudý duchem. Možná ne u každého, ale u spousty lidí. Kam se podíváte, tam nějaké záporné hodnocení (někdy jen podprahové) Miloše Zemana. Člověk aby se před oblbnutým davem bál o něm říct něco dobrého. Lidé jsou prostě řízeni tlakem médií, aby ho už příště nevolili. Nikdo jim nic nenařizuje, spousta z nich si to ani neuvědomuje.

Reklama

Na eshopu AB začal zimní výprodej

Telefon YZ má tyto fantastické funkce. Tato je “in” v Německu

Cíl řízení:

Podprahové sdělení. Teď je ta pravá chvíle! To musíte mít, jinak jste lůzři! Běžte si to koupit.

Ale teď to lepší. Všichni můžeme něco řídit a taky řídíme. Například:

Kontrapropaganda

V novinách, v rádiu a v televizi jsou samé lži. Dělají z nás blbce.

Cíl řízení

Aha, co teď? Jasně, že jsou to svině. A jak zjistím pravdu? Alternativa? Internet?

Výchova

Políbil jsem kdysi kuřačku a rozešel se s ní. Strašně jí smrdělo z huby.

Cíl řízení

Cíl asi jasný, prevence proti kouření.

Myslím, že to stačí. Pokud někdo chce něco změnit a myslí si, že nic nezmůže, tak se mýlí. Pomocí nestrukturované formy řízení může něco změnit (a také mění) každý. Jde teď o to, si to uvědomit a zamyslet se nad tím, co vlastně svými činy měníme my.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
249 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PPK
PPK
6. 5. 2015 5:22

Zajisté si zaslouží pochvalu osvěta ve formě veřejného publikování „kuchařky“ metodologií propagandy a manipulace typu „Dostatečně obecné teorie řízení“, zejména v té její části, nazvané „Nestrukturovaná forma řízení“. Ono to sice je známo a školeno již po celá staletí v zasvěcených kruzích různých velkých církví a náboženských i politických společností, přičemž je zajímavé, že právě komunisté doby minulé kupodivu toto ve své osvětové „práci s masami“ ku svému neprospěchu podcenili (zatím co Hitler se s ledačíms i v Mein Kampfu pochlubil a ani Sionští mudrcové a Dulles se svou doktrínou v tom taky vůbec pozadu nezůstali). V té souvislosti mne… Číst vice »

Gatta
Gatta
6. 5. 2015 6:17

Re PPK
Myslím, že komunisté podlehli sebeklamu, že mají „vědecké poznání“a že fungování světa se zjednodušilo ne na marxismus, ale na pár vybraných (sic pravdivých) sloganů vzniklých na základech marxismu.
Silně podcenili přirozenou a tisíce let stejnou lidskou povahu a ve své slepé dogmatičnosti neuplatňovali zpětnou společenskou vazbu a následně adekvátně neragovali na vývoj ve společnosti a v mysli lidí.

jh111
jh111
6. 5. 2015 6:27

Naprosto souhlasím s názorem uvedeným v TSB (Teorie sociální bezpečnosti),
že je nejdříve potřeba ujasnit si pojmy, abychom se mohli s ostatními shodnout.
Všimli jste si, že je mnohdy obtížné se shodnout i na zákadních věcech?
Např. že venku prší, nebo že svítí slunce?
Bez vymezení pojmů to nejde.
Např. Venku prší, když bez deštníku promoknu.
Venku svítí slunce, když není schováno za mraky.
Bez těchto výchozích podmínek se budete bavit každý, o něčem jiném.

Slunce je tak velké jak se jeví. (Herakleitos).

Sio
Sio
6. 5. 2015 6:50

: Máte naprostou pravdu a právě Veličko v níže položeném článku tvrdí totéž a zabývá se tím. Dokonce to považuje za základní rys DOTU, který ji odlišuje od podobných teorií.
Má to ale jedno ALE. Většina lidí není ochotna ponořit se do náročného studia, které poznání na této exaktní úrovni vyžaduje. IMHO jsem na tento způsob myšlení a učení vytrénovaný třecetiletou praxí. Nicméně poslechnout si pozorně celou tu přednášku vyžadovalo i ode mě docela velké úsilí. Bez vysoké koncentrace to nešlo.
Proto se snažím dát zde alespoň zajímavé fragmenty s příklady v jednoduché formě.

Bety
Bety
6. 5. 2015 6:59

PPK – já souhlasím v tomhle s Gattou. Nechápu, proč vás to tak vytáčí. Jistě, ta teorie neobjevuje Ameriku, ale přináší ucelený obraz o manipulaci. Každý, kdo se o fungování společnosti zajímá si je této skutečnosti vědom alespoň částečně. Možná vás rozčiluje jejich hodnocení historie SSSR, ale je zřejmé, že se pád Varšavské smlouvy musel připravovat delší dobu, že se to nedalo udělat ze dne na den.Je to jiný pohled, než na který jsme byli zvyklí a stojí za to se nad ním aspoň zamyslet. Podle mne byl Chruščov hajzl, podle jiných nevzdělaný blb, ale právě on zničil tu zpětnou… Číst vice »

Alena
Alena
6. 5. 2015 7:19

paní Bety, ruské pravoslaví neznám, poslechla jsem si jen pár videí, kde velmi brojí proti juvenilní justici, schvalování multikulti, vyzdvihování homosexuality. Dokazují , že katolická církev právě toto prosazuje. Samozřejmě, každá liška si chválí svůj ocas, ale jejich názory jsou sympatické- nepodléhají bezuzdnému liberalismu, který v konečném důsledku přivede do země jinou kulturu či náboženství, která nastolí svůj řád.
Pro náš prostor by už bylo lepší než islamismus oprášit staré slovanské védy

mirror
mirror
6. 5. 2015 7:24

Sio, každá teorie se opírá o soubor axiomů a pravidel odvozování. O axiomech se nediskutuje a ani se nedokazují. Odvozování používá důkazy přímé, sporem a indukcí.

Sio, prosím, prosím aspoň ty axiomy vámi propagované teorie.

jh111
jh111
6. 5. 2015 7:27

Pro PPK Na otázku zda to komunisté udělali záměrně přetisknu zde příspěvek ze Zvědavce http://www.zvedavec.org/nazory_6461.htm Nic není takové jak vypadá. 2 sv. válka nebyla tím jak vypadala. Vítězství ve 2 sv. válce nebylo tím jak vypadalo. Budování socialismu nebylo tím jak vypadalo. EU není tím jak vypadá. Důležité vodítkem jsou tři knihy Jitro kouzelníků Souček Případ jantarové komnaty a poslední kniha je od hledače nacistických pokladů. Z výše uvedených knih 2 sv. válka byla především o penězích. Plebs byl naplněn štěstím, že válka skončila. Zatímco neskutečné bohatsví se po válce vypařilo. Hitler měl představu o vybudování Nového světového řádu po… Číst vice »

Gatta
Gatta
6. 5. 2015 7:37

Bety napsala : „Manipulace, jakákoliv, je mi odporná …“. „Manipulace“ s lidmi za účelem jejich zneužití je vskutku odporná. Je to tedy v „účelu“. Druhá věc je „vedení lidí“ a tedy … problém „elit“. Ne každý má schopnosti vést a řídit, ne každý má potřebné znalosti pro rozhodování, ne každý má dostatečné morální zábrany … Ovšem elity jsou naprosto nutné, neboť od už velmi malého kolektivu (několika jedinců) je, třeba neformální, vedení takové skupiny nevyhnutelné. Problém je tedy v „elitách“, ve způsobu jejich vzniku a udržování, v jejich vazbě na „lid“, v pevnosti či odvolatelnosti jejich postavení … Bohužel v… Číst vice »

jh111
jh111
6. 5. 2015 7:45

Pro Gatta
Problém je v tom že vedoucí elita se snaží si pro sebe urvat co nejvíc.
Přeceňuje svůj přínos a vyžaduje prebendy.
Kdyby vedení bylo duální a jedna skupina kontrolovala druhou.
Tak by ty prebendy neprošly a proflákly se.
Pojištěné by to mělo být zpětnou vazbou s účinnou pravomocí, aby se vládnoucí skupiny spolu nedomluvily jak systém o.úrat.

mirror
mirror
6. 5. 2015 7:52

Gatta napsal
Bohužel v dnešní individualistické postmoderně je „vedení lidí“ považováno za sprosté slovo a za elity se lidem předkládají komedianti

Až poslední převrat umožnil, že když se komediant ráno probudí, může mít pocit, že je elita. Je pozván do televizního dobrého rána, aby poradil v čemkoliv, protože on rozumí všemu a všechno ví. Večer se od komediantů dozvíme něco o módě a občerstvení na rautu. Vyjímatelně včera večer nám v televizi ukázali žvanícího Stropnického. Dnes už bude zase někde v Praze raut.

bbb
bbb
6. 5. 2015 7:57

jh111 napsal
Slunce je tak velké jak se jeví. (Herakleitos)

Je-li svět právě holografickým zobrazením, pak proč ne?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Holografie

PPK
PPK
6. 5. 2015 8:06

@Gatta – dík za názor, zdá se mi, že jste to trefil .. @jh111 – o nutnosti mít jasné definice pojmů jsem tu už psal Hoxovi a souhlasím. Ještě bych rád upozornil na tyto fenomény: Praxe zpětných vazeb (dále jen ZV) tak, jak existují a fungují např. v oborech elektroniky a regulace jsou IMHO ve společenských vztazích použitelné, ale jen jako analogie či určité metodiky procesů. Proč? Protože např. u ZV je třeba rozlišovat, že nejen ta obvyklejší ZV záporná (korigující a stabilizující), ale i ta ZV kladná (zesilující a společensky motivující, avšak v úrovni omezená kvůli hrozící nestabilitě) –… Číst vice »

Gatta
Gatta
6. 5. 2015 8:10

Re mirror:
… Stropnického … ??? … to myslíte toho komedianta, co hraje ministra obrany ? :-)

Re jh:
Všechno pěkné …, ale problém je, že vše končí na skutečné síle. Tedy ve schopnosti působit na své okolí ve svém zájmu. Jako ve fyzice.
Bez ní, bez té reálné síly, jsou všechny smlouvy, vymezené pravomoci a zákony jenom slova na papíře.

Jan Kristek
Jan Kristek
6. 5. 2015 8:24

Taky pomalu louskám DVTR. A ač za mého mládí byla slovenština v podstatě úředním jazykem (všechny formuláře byly ve slovenštině, i na balíčku rozinek bylo napsáno „Hrozienka, Baliarne obchodu Praha“), mám s ní u tak těžkého textu trochu problém.
Za úhelný kámen DVTR považuji druhou etapu:
Formovanie stereotypu rozpoznávania faktora vonkajšieho prostredia pre budúcnosť a jeho rozšírenie v kultúre spoločnosti.
…Jinými slovy, dovést lidi k tomu, aby sami poznávali dané problémy, protože dokud je budeme znát jenom my, nic s tím nenaděláme.

mirror
mirror
6. 5. 2015 8:27

Gatta napsal
… to myslíte toho komedianta, co hraje ministra obrany ?

Toto je důkaz, jak schopné a vzdělané herce. Mohou pracovat kdekoliv, rozumějí všemu. Příště bude operovat prostatu u kalouska.

Jan Kristek
Jan Kristek
6. 5. 2015 8:39

…Těm, co si nejvíc mysleli, jak jsou svobodní, jsem říkával:
„K tomu, abych přesně věděl, co budeš kdy dělat, mi stačí znát televizní program a otevírací dobu v hospodě.“

Gatta
Gatta
6. 5. 2015 8:41

mirror napsal
Toto je důkaz, jak schopné a vzdělané herce. Mohou pracovat kdekoliv, rozumějí všemu. Příště bude operovat prostatu u kalouska.

:-) dobrý nápad, to by vyřešilo problém Kalouska i problém uplatňování komediantů v praxi.

Bohužel v roli ministra války hrozí, že napáchá škody naprosto fatální.

Pak spadne opona … on se ukloní … nikdo netleská? … tak třeba se povede příště jiná role … pohřběte své mrtvé a nevzpomínejte na mě ve zlém … to víte, každý se musíme nějak živit.

merlin
merlin
6. 5. 2015 9:22

PPK napsal Zajisté si zaslouží pochvalu osvěta ve formě veřejného publikování „kuchařky“ metodologií propagandy a manipulace typu „Dostatečně obecné teorie řízení“, zejména v té její části, nazvané „Nestrukturovaná forma řízení“. Ono to sice je známo a školeno již po celá staletí v zasvěcených kruzích různých velkých církví a náboženských i politických společností, přičemž je zajímavé, že právě komunisté doby minulé kupodivu toto ve své osvětové „práci s masami“ ku svému neprospěchu podcenili (zatím co Hitler se s ledačíms i v Mein Kampfu pochlubil a ani Sionští mudrcové a Dulles se svou doktrínou v tom taky vůbec pozadu nezůstali). V té… Číst vice »

orinoko
6. 5. 2015 9:54

Tak ponekud na okraj… Mne osobne dneska neuveritelne vyhovuje iranska Press TV. Udajne je to totalitni stat. Velmi se zmenilo syrske informacni prostredi, to vladni zduraznuje soucasna syrska pozitiva a normalni zivot v dobe cikanske intervencni valky. Pro vojenske informace ze Syrie musim chodit jinam. – Do syrskych perspektiv a map.

Hox
Hox
6. 5. 2015 10:03

mirror napsal Sio, každá teorie se opírá o soubor axiomů a pravidel odvozování. O axiomech se nediskutuje a ani se nedokazují. Odvozování používá důkazy přímé, sporem a indukcí. Sio, prosím, prosím aspoň ty axiomy vámi propagované teorie. DVTR není matematická konstrukce, mícháš hrušky a jabka. Uměl bys podobné axiomy, jaké požaduješ, poskytnout třeba pro kybernetiku? A sestavu důkazů, kterou dojdeš ke všemu v kybernetice? Autoři DVTR ani KSB nemají za cíl o ničem přesvědčovat, jednoduše nabízejí to, na co přišli a co podle jejich mínění funguje. Přečti, popřemýšlel, srovnej se životem a svými zkušenosti… pak má smysl hodnotit, ne předem… Číst vice »

PPK
PPK
6. 5. 2015 10:04

@Bety – vidím, že nastal jakýsi informační šum, nic mne nevytáčelo, ty otázky byly myšleny jako dotaz na názor druhých čtenářů OM, kteří tu dobu zažili, nikoliv jako odmítání DOTU an-bloc, i když připomínky mám a už jsem to psal. Dobu Chruščova pamatuji. Špinavé prádlo vyselektoval, potom to vědomě vypral na veřejnosti, pak čtyři roky vládl a cestoval po světě s věrným psem Bulganinem a když ten kriticky pípnul, že se mu vývoj už nezdá, tak ho vykopl. Vůbec tedy nemám problém u Ch. se slovy hajzl a nevzdělaný blb a přidal bych ještě slova další.. Ad církev: Nevěřím žádné… Číst vice »

Hox
Hox
6. 5. 2015 10:09

jinak, možná mě někdo odkáže na patřičné adresy, ale můžu jen zopakovat, neznám žádný jiný zdroj, kde by se nacházely informace, dostupné v KSB, z nezakódované podobě (tj. NE v esoterické podobě, kde je třeba kromě samotného textu ještě znalosti navíc, jak ho chápat, předávané ústně). Například ohledně globálního historického procesu a mnoha dalších věcí.

Alena
Alena
6. 5. 2015 10:27

merlin napsal Já to vidím dost jednoduše, ale je to jen můj pohled. Všeho moc škodí. Tehdy, stejně jako dnes, toho bylo moc, stejně jako tehdy jsem vůbec nevěřila hlavnímu proudu propagandy a stranickým heslům, nevěřím jí ani teď, ta hesla mi přijdou v zásadě stejná. Jen jinak blbá. Mívala jsem stejnou strašnou chuť rozflákat aspoň televizi, úplně stejnou, jako teď. A sanží se mi je už téměř stejně pasivním násilím vtlouct do palice. Zatím ale za nesouhlasné názory s režimem snad odnikud nevyhazují z práce ani kvůli nim lidi nevyslýchají a nezavírají. takže to je jednoznačné plus. Doufám, že… Číst vice »

Sio
Sio
6. 5. 2015 10:57

mirror napsal Sio, každá teorie se opírá o soubor axiomů a pravidel odvozování. O axiomech se nediskutuje a ani se nedokazují. Odvozování používá důkazy přímé, sporem a indukcí. Sio, prosím, prosím aspoň ty axiomy vámi propagované teorie. mirror: to co říkáte o axiómech je mi známo už z gymplu. Nemyslím si, že najít axiómy nějaké teorie, kterou jste navymyslel sám, je jednoduché, Takže se omlouvám, nebudu schopen tu vystřihnout dokonale zformulované axiómy DOTU, kterou notabene celou neznám. Ale to snad chápete. Mohu se jen o pár pokusit. 1. Objekt řízení se chová předvídatelně. 2. Subjekt má prostředky, kterými může způsobit… Číst vice »

mirror
mirror
6. 5. 2015 11:11

Hox: Sio se ohání teorií řízení. Mohl by poradit, čím začít? Sio: Je mi blbé vás poučovat. Než něco začnu obhajovat, musím rozumět co obhajuji. Píšete o strukturované formě řízení. Možná za kapitalismu 19. století už neplatí to, co jsme se učili za komančů, kteří dost kopírovali od kapitalistů 20. století. Vy nevíte, že existovalo liniové řízení a maticové řízení. Vy jste se potkal ve fabrice a pak ve firmě jen s řízením liniovým, viďte. K maticovému řízení jste se nedostal. Nikdy nic jste nedělal navíc nic než co vám přímý nadřízený nařídil. Nestrukturovaná forma řízení je fantasmagorie. Každý v… Číst vice »

mirror
mirror
6. 5. 2015 11:25

Veličko měl začít svou přednášku tím, že popíše jak technici řídí něco jednoduchého na stroji nebo technologickém procesu. Musí nejdříve vysvětlit na příkladech terminologii a co je to kritérium řízení (účelová funkce). Pak může přítomné vyzvat k tomu, aby se pokusili aplikovat rozdělení funkcí řídicího systému na lidskou společnost. Znám příklad, kdy se o jednom provozu VŽKG, co jsou vstupy a co výstupy. Pak bylo možné přiřadit pojmenování zpětná a přímá vazba. Trvalo více než rok než jsme se s provozáky dohodli a ani pak se někdo nevzdal svého přesvědčení. Nyní hádanka: Kdo ví, co znamenala zkratka VŽKD nebo NHKG… Číst vice »

jh111
jh111
6. 5. 2015 12:11

Pro všechny, kteří jsou okouzleni kryptografií teorie, zde uvedu svou teorii v kryptografické podobě.

Jamalalicha? Jamalalicha. Jamalalicha, i paprťála, chánua, chánua, e chánua, e chánu, džalala, džalala-a, a paprťála. … patláma, patláma, patláma a žbrluch! – Chm!

Již se těším na vytvoření stranických sekretariátů s vyvolenými,
kteří jedinými oprávněnými pro svévolný výklad učení.
Trochu se obávám Čechů,
Ti vždy vyžadovali kázání v češtině aby mu porozuměli.
A když kázání pochopili tak se bouřili a chtěli pravdu a spravedlnost.

Ale co říkáte?
Za pokus to stojí, ne????

mirror
mirror
6. 5. 2015 12:11

Pardon VŽKG. Kdysi jsem seděl v tramvaji, která jela po ruské. Tramvaj byla plná. Při míjení starého ředitelství Vítkovic se jedna babka začala svého okolí doptávat, kdo to byl KG, jehož jméno přečetla z mohutného nápisu na ploché střeše této stavby. Nikdo ji neodpověděl.

jh111
jh111
6. 5. 2015 12:24

Pro Sio
Jsem rád, že v diskusích nejste osobní. Jistě se shodneme, že osobní útoky svědčí o nízké kvalitě ducha. A také v tom, že v civilizované diskusi nemají místo.

Dolmen
Dolmen
6. 5. 2015 12:30

Měkké řízení pomocí médií funguje velmi spolehlivě, mohu potvrdit vlastním pozorováním. V době kundí aféry prezidenta Zemana jsem cestoval vlakem. Přes uličku seděly 4 slepičky středního věku a probíraly živě Zemanovy hříchy. Celou debatu uzavřela jedna z nich slovy: „Já jsem z obliga, já jsem volila Schwarzenberga.“ Tím diskuse ustala, protože ty ostatní tři se potom tiše styděly, že k volbám nešly a teď nemohly být pyšné na svojí volbu tak, jako jejich pyšná volička knížete. Ještě k názoru pí. Merlin, že se dnes, chválabohu, za názory z práce nevyhazuje a nezavírá. Záleží na tom, jestli své názory na pracovišti… Číst vice »

orinoko
6. 5. 2015 12:54

Zjevil se tu tezkotonazni omyl. A tak ad personam patri do rejstriku politickeho boje. To jsem se naucil od pravicovych hovad, a z havlova osobiteho pojeti demogratickeho absurdna. Ten chudak o emerickem McCofENovI byl pravil, ze je to chlapik, ktery by pro Emeriku jiste vykonal mnoho dobreho.
Jaka je vlastne Havlova kvalifikace pro vsechno pred nim, za nej a po nem?
Nic nez jeho vlastni ego v jakemsi kupletu o blahodarnosti kocoviny.

Hox
Hox
6. 5. 2015 13:26

Mirror: „Hox: Sio se ohání teorií řízení. Mohl by poradit, čím začít?“ To vypadá jako otázka na Sia. Od sebe bych řekl, že lepší je začít nějakou knihou od autorského kolektivu VP SSSR (na leva-net je jich přeloženo už několik) nebo analytikou (třeba „o válkách“), podívat se na nějaké videa Zaznobina a DVTR se zabývat buď paralelně nebo později, pokud začít studovat suchou DVTR, drtivá většina to zřejmě zabalí dříve, než si uvědomí, jaký má smysl to studovat. Sio to trochu popletl, není to „nestrukturovaná forma řízení“, ale „bezstrukturní řízení“, řízení přes distribuci určitých informací do cílového objektu (=společnosti). Z… Číst vice »

Hox
Hox
6. 5. 2015 13:38

K vysvětlení proč se v KSB a i ze strany autorů nebo třeba Pjakina dává takový důraz na DVTR. Ačkoliv Veličko vysvětluje na triviálních technických příkladech typu řízení auta nebo letadla, hlavní smysl v DVTR je kapitola 13, supersystémy, vše předcházející se dá chápat jen jako vytvoření základů a terminologického aparátu pro kapitolu o supersystémech, kde supersystém představuje model společnosti. Zde se zkoumají možnosti řízení supersystému, interakce supersystémů, konflikty řízení a mnoho dalšího, což už reálně popisuje, jak řízení složitých sociálních systémů (supersystémů) reálně probíhá, ať už to nějaký prezident či ředitel chápe nebo ne. Putin zjevně chápe a i… Číst vice »

Alena
Alena
6. 5. 2015 15:23

Alena napsal
Merlin, nejsem si jistá, zda dnešní podoba “ demokracie “ vydrží. Včera jsem viděla v Brně auto s SPZ českou, ale vlajka v autě ukrajinská. Dnešní Ukrajina k nám již pronikla formou Občanské společnosti zvané Pražský majdan. Předpokládám, že tato společnost nemá nouzi o peníze. Myslíte, že její metody jsou demokratické a že k nám nebudou implantovány dnešní metody Ukrajiny jako vraždy, mučení apod.?

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=888818&typ=PLATNY

Slobo
Slobo
6. 5. 2015 16:19

Alena napsal Merlin, nejsem si jistá, zda dnešní podoba “ demokracie “ vydrží. Včera jsem viděla v Brně auto s SPZ českou, ale vlajka v autě ukrajinská. Dnešní Ukrajina k nám již pronikla formou Občanské společnosti zvané Pražský majdan. Předpokládám, že tato společnost nemá nouzi o peníze. Myslíte, že její metody jsou demokratické a že k nám nebudou implantovány dnešní metody Ukrajiny jako vraždy, mučení apod.? ..tak veru. Berlin sedne na motorku (jak ladvinka)… rusky flag, volki flag,.. a, haide na Merlin. Zadne CD/DD,.. nikaka,.. smecka. Pjekne solo. ( 1400 km po kvalitnem, vyspjelem asfalce EuLanduu ) Potom napise. Bon… Číst vice »

Sio
Sio
6. 5. 2015 16:23

@mirror: „Vy nevíte, že existovalo liniové řízení a maticové řízení. Vy jste se potkal ve fabrice a pak ve firmě jen s řízením liniovým, viďte.“ Změňte si konečně svůj nick na mimoň, protože vás to bude charakterizovat víc. O strukturované a nestrukturované formě řízení mluvím jako o pojmech z DOTU a tam skutečně vaše liniové a maticové řízení není zmíněno. Takže já o koze a vy o voze, jako obvykle. Mohl byste třeba k tématu? Poučovat mě o tom, jak jsem mohl být kde úkolován je tak ujeté, že k tomu jen ze slušnosti nic dalšího neřeknu. Vím, jaké řízení… Číst vice »

Bety
Bety
6. 5. 2015 18:04

Peter -.Já se ani nedivím, že s tím měli problém. Kolik mladých dneska čte? A když už něco čtou tak jsou to thrillery, kde už autoři neví, jaký úděsný způsob vraždy si ještě vymyslet. Dost velká část toho, co je dneska nabízeno jsou různé špionážní fikce, kde hrdinní američtí agenti zachraňují svět a podobně, další jsou buď připitomělé limonády, nebo různé „módní“ záležitosti, kde těm mladým současní autoři názorně objasní, jaké mají štěstí, že žijí ve svobodné společnosti. Školy je zahlcují přemírou nepodstatných faktů, které se jim po vyzkoušení okamžitě vykouří z hlavy a výsledek? Rozhled veškerý žádný. Zbývá jen… Číst vice »

Sio
Sio
6. 5. 2015 18:07

: „není to „nestrukturovaná forma řízení“, ale „bezstrukturní řízení““
Dost jsem o tom přemýšlel, jak to přeložit. V ruštině to je „bezstrukturnoje upravlenije“, to je pravda. Jenže slovo „bezstrukturní“ v pravidlech pravopisu nenajdete, najdete pouze „strukturní“ a „nestrukturní“, je to rusismus. Popravdě moc mi nejde přes zuby ani slovo strukturní ve smyslu mající strukturu. Zkrátka jsem moc nevěděl, jak to přeložit. Správně by asi bylo strukturní a nestrukturní řízení ve smyslu „formou organizované struktury“ a „nepoužívající strukturu“. Možná můj překlad není dobrý, snad ale každý (asi kromě mirrora) pochopil, o co jde.

Sio
Sio
6. 5. 2015 18:17

peter. napsal

http://zpravy.idnes.cz/jidas-v-maturitnim-testu-z-cestiny-dui-/domaci.aspx?c=A150506_130844_domaci_mav#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6
comment image
Do praxe vychádzajú nový odborníci.Nová generácia vyrieši všetky problémy.

No, popravdě, znám ten příběh a vím dobře, kdo byl Jidáš a co proved. Ale jestli bych si na něj vzpomněl u slova Iškariotský – možná ano, možná ne. V testu typu a,b,c, asi ano. Tedy úloha nebyla o tom, zda někdo ví nebo neví, kdo byl Jidáš. Pokud to vezmeme ale jako příklad nestrukturního řízení – ano, podprahově to říká – měl bys znát Bibli, je to důležité.

Irena
6. 5. 2015 18:24

Aktuální videa k maturitnímu didaktickému testu z CZ :-)
https://www.youtube.com/watch?v=RDfD_S8RL_w
https://www.youtube.com/watch?v=8tXKXNzmrYs&sns=fb
Lidé jsou opravdu hodně pohotoví.

Neználek
Neználek
6. 5. 2015 19:17

mirror napsal
Nestrukturovaná forma řízení je fantasmagorie. Každý v týmu/oddělení/odboru musí vědět, co má dělat a kdy má být hotov, aby se vše v určeném termínu sešlo.

Tak abych vás rozsoudil – mirrore, jste zcela mimo. My se tady bavíme o řízení lidské společnosti a ne vaší firmy. Tak se vzpamatujte.

Hox
Hox
6. 5. 2015 19:42

malý off-topic, k minulé diskusi a diskusi o kategoriích marxistické politekonomie. J.V.Stalin – „Ekonomické problémy socializmu v SSSR“, str. 19-20: „…Proto nemají naprosto pravdu ti soudruzi, kteří prohlašují, že když socialistická společnost nelikviduje formy zbožní výroby, musí prý u nás být obnoveny všechny ekonomické kategorie vlastní kapitalizmu: pracovní síla jako zboží, nadhodnota, kapitál, zisk z kapitálu atd. Tito soudruzi směšují zbožní výrobu s kapitalistickou výrobou a domnívají se, že existuje-li zbožní výroba, pak musí existovat i kapitalistická výroba. Nechápou, že naše zbožní výroba se zásadně liší od zbožní výroby za kapitalizmu. Nejen to, myslím, že je třeba zavrhnout i některé… Číst vice »

Hox
Hox
6. 5. 2015 19:42

…(pokr.)
Myslím, že naši ekonomové musí skoncovat s tímto nesouladem mezi starými pojmy a novým stavem věcí v naší socialistické zemi a nahradit staré pojmy novými, odpovídajícími nové situaci. Mohli jsme tento nesoulad trpět do jisté doby, ale nastala doba, kdy konečně musíme tento nesoulad odstranit.“

Hox
Hox
6. 5. 2015 19:45

Veličko o tomtéž: …Půl roku před svou vraždou však Stalin napsal a zveřejnil jednu svou krátkou práci „Ekonomické problémy socialismu v SSSR“. Mimo jiné tam píše: „…to, co je napsáno v politické ekonomii marxismu neodpovídá naší socialistické realitě, a naši ekonomové by se měli distancovat od některých marxistických kategorií. Mám na mysli takové kategorie, jako nezbytný a přidaný produkt, nezbytná a přidaná pracovní doba.“ Pouze těch několik slov. Tato slova pro marxismus ukrývají rozsudek smrti. Stalin tak poukázal na nutnost vyjmout z marxismu metrologicky neprůkazné kategorie. Pokud se však odstraní, tak se celá marxistická politická ekonomie rozsype. A co dál? Všechny učili, že… Číst vice »

peter.
6. 5. 2015 20:57

Bety napsal Peter -.Já se ani nedivím, že s tím měli problém.Kolik mladých dneska čte? A když už něco čtou tak jsou to thrillery, kde už autoři neví, jaký úděsný způsob vraždy si ještě vymyslet. Dost velká část toho, co je dneska nabízeno jsou různé špionážní fikce, kde hrdinní američtí agenti zachraňují svět a podobně, další jsou buď připitomělé limonády, nebo různé „módní“ záležitosti, kde těm mladým současní autoři názorně objasní, jaké mají štěstí, že žijí ve svobodné společnosti. Školy je zahlcují přemírou nepodstatných faktů, které se jim po vyzkoušení okamžitěvykouří z hlavy a výsledek? Rozhled veškerý žádný. Zbývá jen… Číst vice »

mirror
mirror
6. 5. 2015 21:49

Hox napsal Sio to trochu popletl, není to „nestrukturovaná forma řízení“, ale „bezstrukturní řízení“, řízení přes distribuci určitých informací do cílového objektu (=společnosti). Z principu fungovat musí a funguje, neboť se člověk se chová na základě informací, které má k dispozici, pokud změnit informaci, na níž jedinec strojí své chování, statisticky to ovlivní jeho chování. Asi jsem to vysvětlení zase nepochopil. Dejme si příklad. Je třeba postavit most. Myslíte, že bestrukturním řízením, tj. sám od sebe na základě svobodné vůle lidí, se most postaví? Konečně je to jen podružnost jak se co řídí. Jsem zvědav co pánové z Ruska slibují… Číst vice »

mirror
mirror
6. 5. 2015 22:10

peter. napsal
Asi je pre absolventa strednej školy dôležitejšie vedieť,že Judáš sa menoval Iškariot(Iškariotsky)ako to,čo sa dnes naozaj deje na Ukrajine a vo svete.

Berte to jako test religiozity maturantů, nic vice. Čas od času je třeba zjistit účinek propagandy. Příště si ověří, kdy má Hitler narozeniny.

Hox
Hox
7. 5. 2015 7:49

mirror napsal
Asi jsem to vysvětlení zase nepochopil. Dejme si příklad. Je třeba postavit most. Myslíte, že bestrukturním řízením, tj. sám od sebe na základě svobodné vůle lidí, se most postaví?

Konečně je to jen podružnost jak se co řídí. Jsem zvědav co pánové z Ruska slibují ve věci plné zaměstnanosti a odstranění vydírání lidí nezaměstnaností.

Nejlépe jít ke zdroji: Dostatečně všeobecná teorie řízení, kapitola 7 – Spôsoby riadenia: štruktúrny, v supersystémoch —bezštruktúrny a na princípe virtuálnych štruktúr