Diskuze k článku


  • Sio • 28. června 2016

    Jako marxistovi, za kterého se po hlubším poznání reality začínám opět považovat mi to z vyššího konceptuálního hlediska připadá nyní naprosto zákonité a od panujícího imperialismu jako neoddělitelné. Funguje to snad někde líp?

  • Gatta • 28. června 2016

    Rozdíl mezi systémem „partajního souručenství zlodějů“ a „systému korporátně-fašistického“ je stejný, jako rozdíl mezi republikou a monarchií.

    Což samo o sobě nic nečíká o osvícenosti vládnoucích elit a snesitelnosti systému.
    Republika má jen teoretickou možnost širšího výběru kvalitních jedinců a možnost jejich zařazení mezi společenskou elitu.
    Což se ovšem v praxi bohužel příliš neprokázalo.

  • Sio • 28. června 2016

    Gatta napsal

    Rozdíl mezi systémem „partajního souručenství zlodějů“a„systému korporátně-fašistického“ je stejný,jako rozdíl mezi republikou a monarchií.

    Což samo o sobě nic nečíká o osvícenosti vládnoucích elit a snesitelnosti systému.
    Republika má jen teoretickou možnost širšího výběru kvalitních jedinců a možnost jejich zařazení mezi společenskou elitu.
    Což se ovšemv praxi bohužel příliš neprokázalo.

    V podstatě mezi tím rozdíl není. Místo malých mafii na republikové úrovni přicházejí velké mafie na nadnárodní úrovni. Ne, že by tu už dávno nebyly, jeno odkryjí karty a převezmou řízení přímo. Tedy více přímo. Nepřímo stojí nadnárodní korporace za místními mafiemi už dávno.

  • Gatta • 28. června 2016

    Re Sio – už se nebude krást „podle možmostí a schopností „, ale jen „podle správné příslušnosti“. :-)

    On ten přechod „demokracie – oligarchie – monarchie “ není skokový. No a podle Machiavelliho se i tyto tři systémy v tomto pořadí také postupně střídají.

  • Sio • 28. června 2016

    Gatta napsal

    Re Sio – už se nebude krást „podle možmostí a schopností „, ale jen „podle správné příslušnosti“.

    On ten přechod „demokracie – oligarchie – monarchie “ není skokový. No a podle Machiavelliho se i tyto tři systémy v tomto pořadí také postupně střídají.

    Moc tomu nerozumím, rozveďte to. Podle mého ti velcí zloději (korporace) tolerují ty menší, protože je na ně tím pádem méně vidět. A ti menší za ně také dělají špinavou práci. Co se na tom změní?

  • Gatta • 29. června 2016

    Re Sio – je to vlastně změna v koncentraci moci.
    V ekonomice probíhá už dlouho – zákony, certifikace, reference, záruky, ISO na jakost, bezpečnost a enviromentální dopady, pojištění … … … Prostě podmínky, které nesou tak velké režijní náklady, že jejich 100% splnění můžou ekonomicky utáhnout jen velké firmy.
    To vše při tlaku na nejnižší ceny. A pro velkou firmu, v jakémkoliv oboru, není problém cenovou válkou (a vlivem) zlikvidovat jakoukoli místní menší firmu.
    A je to stále horší …

    Prostor pro „volnou soutěž“ se stále zužuje. A moc ekonomická se promítá i do moci politické.

    S tím maskováním máte pravdu – lidé si to ani neuvědomují. Jen namátkou jeden odkaz na strukturu světových značek:
    http://sploid.gizmodo.com/fascinating-graphic-shows-who-owns-all-the-major-brands-1599537576

  • Sio • 29. června 2016

    Gatta napsal

    Re Sio – je to vlastně změna v koncentraci moci.
    V ekonomiceprobíhá už dlouho – zákony, certifikace, reference, záruky, ISO na jakost,bezpečnost a enviromentální dopady, pojištění … … … Prostě podmínky, které nesou tak velké režijní náklady, že jejich 100% splnění můžouekonomicky utáhnout jen velké firmy.
    To vše při tlaku na nejnižší ceny. A pro velkou firmu, v jakémkoliv oboru, není problémcenovou válkou (a vlivem) zlikvidovat jakoukoli místní menší firmu.
    A je to stále horší …

    Prostor pro „volnou soutěž“ se stále zužuje. A moc ekonomická se promítá i do moci politické.

    S tím maskováním máte pravdu – lidé si to ani neuvědomují. Jen namátkou jeden odkaz na strukturu světových značek:
    http://sploid.gizmodo.com/fascinating-graphic-shows-who-owns-all-the-major-brands-1599537576

    Jo, to je bez debat. Imperialismus. Myslím, že to slovo stačí.