Diskuze k článku


  • peter. • 30. března 2015

    Tak niečo zo Slovenska,tiež to nie je bohvie čo
    http://axon.blog.pravda.sk/2015/03/29/andrej-kiska-drahy-nie-je-carolus-magnus/

  • Alice • 30. března 2015

    Nejspíš nebudu jediná, komu je z toho dění docela úzko. Té nenávisti a lží všude, na televizi je lepší se nedívat. Jedině tak se dá udržet normální pohled na svět. Mně ten druhý link nefunguje, ale na PL je (asi jiný) text, který taky vyráží dech:

    „Když jsem slyšel ten hnus, tak jsem tady,“ vysvětlil, proč se přidal k asi tisícovce lidí, která se přišla podívat na průjezd konvoje k čerpací stanici u Bohumína. Jedenašedesátiletého Pavla dopálilo, že se před příjezdem Američanů dozvídal o protiamerických postojích, které se ozývaly. „Ať jdou do řiti! Kurvy!“ rozčílil se. Jeho vztek pak ještě posílil protiamerický transparent, který, jak řekl ParlamentnímListům.cz, viděl cestou. „Někdo takovým lidem řekne: ‚Běžte, dostanete 300 korun.‘ Nebudu nikoho jmenovat, když to nahráváte. Řekne: ‚Běžte a napište si na papír murderers a jděte k příjezdu konvoje.‘ Pak to někdo skutečně napíše a stejně hovno ví, co to je murderer,“ vyjádřil se tento americký příznivec z Bohumína. „Víte, co takoví dělali v roce 1968? Rozdávali Rusákům konzervy. Jsou to primitivové. Plebs! Hnus! Odporné! Češi zasraní! Neříkám, že všichni,“ dodal.

    Právě Amerika je pro pana Pavla celoživotním snem. Na vítání konvoje samozřejmě dorazil s vlajkou Spojených států. „Vítám americký konvoj. Můj otec je vítal v roce 1945 v Plzni,“ zavzpomínal. Sám Ameriku i procestoval. „Poslouchám hudbu z Texasu. Žiju americkým sportem. Projel jsem Ameriku od západu k východu. Je tam krásně. Jsou tam jiní lidé, daleko upřímnější. Je to jiný svět, ve kterém není takový hnus jako u nás,“ vysvětlil. O morální kvalitě české veřejnosti totiž přesvědčený není: „U nás jsou samí patolízalové. Když dostanou kus chleba, tak přisluhují. Hnus… “
    Vím že jsou mezi námi tací, mě ale děsí, že právě oni triumfují….

  • leho • 30. března 2015

    Z článku: „…Projel jsem Ameriku od západu k východu. Je tam krásně. Jsou tam jiní lidé, daleko upřímnější. Je to jiný svět, ve kterém není takový hnus jako u nás“ tj. v Česku

    Přesně tak, v Americe jsou lidé jiní, daleko upřímnější a srdečnější. Rovněž jsem projel Ameriku od západu k východu, a to nejenom jednou.

    Podpora amerického konvoje v Česku mne povzbudila a celkem mne utvrdila v názoru, že přeci jenom to tam nebude tak zlé, že je tam většina slušných a mravných lidí. Jenom, bohužel, nejsou moc vidět. Zato komunistickým křiklounům se věnuje až příliš mnoho pozornosti, kterou si vůbec nezasluhují. Pro české komunisty není nikdy žádná nadávka příliš sprostá.

  • peter. • 30. března 2015

    Sio napsal
    Ta „pozorovatelka“ je buď provokatér nebo magor. To se občas blbě rozlišuje.

    Mne sa zdá,že jej logike a predloženým argumentom sa toho veľa vytknúť nedá.Ten článok stojí za porozmýšľanie.

  • Sio • 30. března 2015

    No, že Marx vymyslel marxismus, aby oslabil Slovany je dost na hlavu.

  • orinoko • 30. března 2015

    Ver, cemu chces, soudruhu kobLEHO, a vira tva te nespasi. Tolik emerickych vlajek najednou mohla zorganizovat jen emericka ambasada. Naucili jste se to od bolsevika skvele. Ty sam to chvalis jako spravny bolsevicky svazak. Akorat ze ve veku stareho rezimniho vola.
    V sobotu jsem byl v Praze. Zajimave zalezitosti. Tak napr. , proc se v Emerice cas pocita jen do 12ti. Pred a po. Protoze pry v Emerice nikdo neumi pocitat do 24.

  • peter. • 30. března 2015

    Sio napsal

    No, že Marx vymyslel marxismus, aby oslabil Slovany je dost na hlavu.

    Nie nie je,keď si prečítate výroky Engelsa o Čechoch napr.
    http://www.ozzsv.sk/post/fobia-voci-slovanom-autor-jozef-mravik-16/

  • mirror • 30. března 2015

    leho napsal
    Podpora amerického konvoje v Česku mne povzbudila a celkem mne utvrdila v názoru, že přeci jenom to tam nebude tak zlé, že je tam většina slušných a mravných lidí.

    leho, abyste se jednoho dne neprobudil a nezačal zírat. Měl byste si všimnout, že patrně značná nespokojenost vedla vládnoucí pátou kolonu k tomu, aby se v novinách a televizi začalo o průjezdu psát. Chtějí nás přesvědčit, že nespokojenci jsou v menšině. Vážený kolego, kdybych to měl blízko místům, kde bych mohl něco vidět, tak bych se šel podívat bez vlajky nebo transparentu. Co si myslím, to nemusí nikdo vědět a ani to u většiny lidí lemujících silnice nebylo vidět. Přece žijeme ve společnosti, kde jen ti, kteří nemají co ztratit, si mohou dovolit ukazovat na nezvanou návštěvu holý zadek. Mám pro vás drobnou radu. O svém nadšení veřejně nemluvte. Mohlo by vás překvapit, jak s vámu budou zdánlivě indiferentní spoluobčané jednat. Třeba ze svého jistě dobře placeného zaměstnání poletíte jako špinavé prádlo.

  • abx • 30. března 2015

    Leho asi necita Hemingwaya:
    „Věřím, že všichni ti, kteří těží z války a přispívají k jejímu vzniku, by měli být zastřeleni hned první den občany své země.“ – Ernest Hemingway

  • peter. • 30. března 2015

    peter. napsal
    Nie nie je,keď si prečítate výroky Engelsa o Čechoch napr.
    http://www.ozzsv.sk/post/fobia-voci-slovanom-autor-jozef-mravik-16/

    Ani ja si nemyslím,že Marx vymyslel marxizmus direkt na oslabenie Slovanov,ale že v nich videl podvratný živel ktorý môže byť hrozbou pre Nemecko napríklad,je fakt.Z Mafie(MRH,Politická ekonómia a Marxizmus) mám štátnicu,ale o vzťahu Marxa a Engelsa ku Slovanstvu som nevedel až do vtedy,kým ma na to neupozornil priateľ.

  • K. J. • 30. března 2015

    Sio napsal

    No, že Marx vymyslel marxismus, aby oslabil Slovany je dost na hlavu.

    Je to podobná myšlenka, jako představa, že leho je šéfredaktorem OM, trpícím chronickou averzí ke všemu levicovému, či ruskému…
    :-) :-) :-) :-) :-)

  • Georgius z Raduně • 30. března 2015

    peter. napsal
    Ani ja si nemyslím,že Marx vymyslel marxizmus direkt na oslabenie Slovanov,ale že v nich videl podvratný živel ktorý môže byť hrozbou pre Nemecko napríklad,je fakt.Z Mafie(MRH,Politická ekonómia a Marxizmus) mám štátnicu,ale o vzťahu Marxa a Engelsa ku Slovanstvu som nevedel až do vtedy,kým ma na to neupozornil priateľ.

    Peter, rád bych věděl co za křiváka je ten Lukáš Krivošík.
    http://www.aktuality.sk/clanok/273213/komentar-lukasa-krivosika-jazda-dragunov/

  • mirror • 30. března 2015

    Vzájemná nedůvěra roste:
    https://www.youtube.com/watch?v=jTkXu2Micns

  • peter. • 30. března 2015

    leho napsal
    Podpora amerického konvoje v Česku mne povzbudila a celkem mne utvrdila v názoru, že přeci jenom to tam nebude tak zlé, že je tam většina slušných a mravných lidí.

    leho
    Čo ste to pre Boha za zvráteného človeka,keď podporovateľov vrahov žien,detí a starcov ktorými americkí vojaci bezosporu sú(mohol by som vymenovať spústu prípadov od My Lai až po Donbas)považujete za slušných a morálnych ľudí?To vám tá vaša misia v Iraku tak dokurvila zmysel pre ľudskosť a morálku? Alebo si len takto chcete očistiť svoje svedomie ktoré ste si zasvinili v US armáde?Hovado jedno!

  • abx • 30. března 2015

    Karol Mordechaj Marx mal velmi komplikovanu povahu, tazko sa je v nom vyznat. Pochadzal z rabinskej rodiny, napriek tomu bol volnomyslienkarom a v dnesnej dobe by ho za jeho stvave reci zavreli, napriklad tu:
    Společenská emancipace žida je emancipace společnosti od židovství.
    (Napsal K. Marx na podzim roku 1843
    Po prvé otištěno v časopise
    „Deutsch-Franösische Jahrbücher“ 1844
    Podpis: K a r e l M a r x. )
    Vela casu travil v pivarnach vyspevovanim a popijanim. Bol dost neznasanlivy a nevelmi dbal na hygienu a obliekanie. Takze mu treba prepacit niektore hlupe reci o slovanoch. Aj ked sa vela veci zmenilo, gro toho co napisal plati podnes – a az my teraz sa stavame svedkami onoho zahnivania kapitalizmu, ktore bolo povodne predpovedane o sto rokov skor.

  • peter. • 30. března 2015

    Georgius z Raduně napsal
    co za křiváka je ten Lukáš Krivošík.

    Lukáš Krivošík je jeden zo svorky pravicových, militantných, protiruských a proamerických rádoby novinárov,ktorí sú zoskupení okolo denníka SME a týždenníka Týždeň.Keby pôsobil v Čechách,tak by sa družil so Štetinom,Procházkovou a pod.Aj ja mám chuť nakopať ho do sráča,nie len vy.

  • mirror • 30. března 2015

    Tady je animace
    https://www.youtube.com/watch?v=97QT8TiH2iM

    POZOR, POZOR: Tomu nerozumím. Putin dostal jednohlasně volnou ruku ke vstupu (využití) vojsk na Ukrajinu
    https://www.youtube.com/watch?v=29NP78scOnk
    Pod videem je tento text:
    Украина 30 03 2015 ГОСУДАРСТВА УКРАИНА БОЛЬШЕ НЕТ! РОССИЯ МОГЛА ВВЕСТИ ВОЙСКА НА УКРАИНУ ДЛЯ МИРА!

  • peter. • 30. března 2015

    mirror napsal

    Tady je animace
    https://www.youtube.com/watch?v=97QT8TiH2iM

    POZOR, POZOR: Tomu nerozumím. Putin dostal jednohlasně volnou ruku ke vstupu (využití) vojsk na Ukrajinu
    https://www.youtube.com/watch?v=29NP78scOnk
    Pod videem je tento text:
    Украина 30 03 2015 ГОСУДАРСТВА УКРАИНА БОЛЬШЕ НЕТ! РОССИЯ МОГЛА ВВЕСТИ ВОЙСКА НА УКРАИНУ ДЛЯ МИРА!

    Fúúha!Takéto rozhodnutie nemohlo padnúť len tak z ničoho nič.Asi sa deje niečo,o čom nevieme.Pokiaľ viem,tak raz mu už duma dala právo použiť ozbrojené sily RF,no na jeho žiadosť to povolenie zase stiahla.V posledných dňoch sa v ruských médiách znovu hovorilo o obnovení takéhoto povolenia,tak možno že to až také horúce nebude.Ale chcel by som vidieť teraz tých Kyjevských smradov,akí sú celí posratí až za ušami.

  • mirror • 30. března 2015

    Израильский спецназ защитит Юго-Восток Украины?
    https://www.youtube.com/watch?v=SYYrR-AJ_Wc

    Pro znalce
    В постели с Тимошенко. Новые русские сенсации. (2014.04.19)
    https://www.youtube.com/watch?v=W-MnuRJY8NY

  • Georgius z Raduně • 30. března 2015

    peter. napsal
    Lukáš Krivošík je jeden zo svorky pravicových, militantných, protiruských a proamerických rádoby novinárov,ktorí sú zoskupení okolo denníka SME a týždenníka Týždeň.Keby pôsobil v Čechách,tak by sa družil so Štetinom,Procházkovou a pod.Aj ja mám chuť nakopať ho do sráča,nie len vy.

    Peter, když jsem prve nepoprosil, tak alespoň nyní za tu srozumitelnou vysvětlivku děkuji. Dovolím si parodovat Gustáva: Takých Krivošíkov máme!

  • peter. • 30. března 2015

    mirror napsal
    В постели с Тимошенко

    mirror
    Nemali ste na mysli skôr toto?
    https://www.youtube.com/watch?v=gaf-nDjFwJQ

  • peter. • 30. března 2015

    mirror napsal
    Израильский спецназ защитит

    Mirror
    To video je z minulého roku,ide o batalió Alija a dosť podrobne sme to rozoberali aj na OM.Boli také vyhlásenia z Izraela ale ostalo len pri rečiach.V lete sa potom nejakí Izraelci postavili na stranu Porošenka,tiež to bolo na OM.

  • Sio • 30. března 2015

    peter. napsal
    Nie nie je,keď si prečítate výroky Engelsa o Čechoch napr.
    http://www.ozzsv.sk/post/fobia-voci-slovanom-autor-jozef-mravik-16/

    A teď ještě jestli se tomu dá věřit.

  • mirror • 30. března 2015

    mirror napsal
    https://www.youtube.com/watch?v=29NP78scOnk
    Pod videem je tento text:
    Украина 30 03 2015 ГОСУДАРСТВА УКРАИНА БОЛЬШЕ НЕТ! РОССИЯ МОГЛА ВВЕСТИ ВОЙСКА НА УКРАИНУ ДЛЯ МИРА!

    Pod videem je tento text

    Publikováno 7. 5. 2014
    УКРАИНА НОВОРОССИЯ ДНР ЛНР ДОНЕЦК ЛУГАНСК ХАРЬКОВ ОДЕССА СЛАВЯНСК КИЕВ КРЫМ РОССИЯ США ГЕРМАНИЯ ФРАНЦИЯ USA Germany FRANCE С-ПЕТЕРБУРГ МОСКВА УКРАИНА 30.03.2015
    31.03.2015 31 03 15 31 03 2015 31/03/15 31/03/2015

    To vypadá jako pondělní prohlašení!!!

    Žádná sranda, kolegové.

  • Alice • 31. března 2015

    Leho napsal….Podpora amerického konvoje v Česku mne povzbudila a celkem mne utvrdila v názoru, že přeci jenom to tam nebude tak zlé…

    Klidně si buďte kdesi v dálce povzbuzený, ale jinak jste na dost velkém omylu. Ti čeští Lehové se jen ujistili, že ovládají média v max. míře a že jejich lež a nenávist sklízí své ovoce. Takové „vítězství“ postavené na agresivitě, podrazech a vlezdoprdelství je spíš prohrou, která se projeví později. Nejen v chování, ale i v projevech se znovu ukázalo, jací „demokraté“ ti lidé jsou.
    V žádném televizním záběru jsem neviděla ty deklarované tisíce lidí (v Náchodě prý 2 tis, ve Vyškově prý 5 tisíc), dokonce ani stovky ne . Všude to byly jen skupinky z nichž každý byl vybaven příslušnou vlajkou, většina ale byly rodiny s dětmi. Jízda alegorických plechových vozů (M.Koller) uchvátila. Jak zpívá J.Nohavica – dejte mi do ruky mávátko…. Mediákova masáž dostoupila svého vrcholu. Z čeho můžete učůrávat blahem je pouze to, že jak řekl Šafr – žádné protiamerické demonstranty neviděl. Zřejmě se díval jen na televizi.
    A tak nakonec je to asi takové vítězství, za jaké vydával Porošenko výprask u Debalceve slovy – „naše vítězství vstoupí do dějin“. Nalhávat si v téhle malé bitvě mohou cokoliv, ale měli by si uvědomit, že brutálním zašlapáváním veškerých hodnot a pravidel se můžou probudit a být ve 4. SV, kde propaganda už platit nebude, protože k jejich „velké válce“ jim budou muset stačit klacky.

  • peter. • 31. března 2015

    Sio napsal
    A teď ještě jestli se tomu dá věřit.

    http://politolog.blog.pravda.sk/2014/11/01/f-engels-bol-typicky-zapadny-politik/
    Sio
    Engelsovo dielo „Demokratický panslavizmus“nájdete vo vedeckej knižnici a pravdepodobne aj na internete.Iné Engelsovo dielo „Revolúcia a kontrarevolúcia v Nemecku“sa veľmi nelichotivo vyjadruje o Palackom a Čechoch vôbec.
    http://www.tajnedejiny.sgo.sk/?p=415
    Sio
    Tým,že pripomínam tieto skutočnosti,nijako nechcem znižovať význam Marxovho učenia.Chcem len poukázať na to,že všetko má aj svoju odvrátenú stránku,s ktorou nemusíme súhlasiť.Dôležitá je prevažujúca myšlienka vychádzajúca z celkového kontexte.A to platí nie len o Marxovi,ale aj o článku „pozorovateľky“.

  • Aleš • 31. března 2015

    Včera večer na ČT24 definoval soudruh Marhoul mezi řádky, co jsou to dle něj demokratické strany. Demokratické strany jsou ty, které podporují naše členství v NATO a jeho válkychtivou strategii. A demokracie rovná se podpora našeho členství v NATO a souhlas s jeho propagandou. Alexandr Vondra mimo jiné vyzdvihl právě činnost motorkářů. Říšský protektor Schapiro vidí na každém kroku placené ruské agenty. Jen mně se asi vyhýbají obloukem, nemám jiné vysvětlení. Pan Stropnický se s ničím nepáral a vše přiznal, ano připravujeme se na válku. Ale taky se nepáral s tím neodpovědět na některé otázky, které se týkaly nerovnoměrného usídlení v americké řiti či otázky pro něho či české obyvatelstvo citlivé. Všichni svorně zamlžili nutnost projednání setrvání vojsk déle než 48 hodin, i Foldyna do nich neryl. V ten okamžik to stejně nemělo cenu. Ale ono asi na tu merdiálněpolitickou sebranku je nejlepší se usmívat a mávat jako tučňáci z Madagaskaru. https://www.youtube.com/watch?v=8MC2kh2zyYA
    Já jsem přítomnost těch hrdlořezů a humanitárních bombarďáků alias šíření kříže demokracie mečem nikde nevyhledával, raději jsem s dětmi vyrazil za kulturou.
    Marhoulovy slinty a obviňování pana Dolejše z KSČM, že jeho „lži“ už nemíní poslouchat, byly přípravou na další uchvancancující novinky ze světa. Bezpečnostní vakuum znovu na světě, ihned, jak si to Íránci vypořádají s IS, zahájí NATO preventivní bombardování Íránu. Jemen je hlavně cvičením a testem, jaká provokace ještě beztrestně projde. Centrifugy v Iránu jako páka na Assada… Lavrov se asi musel štítit ostatních takydiplomatů, nedivím se, že odjel. A určitě to nebude kvůli čezkému obviňování z jednostranného porušování minských dohod. A naši kokotlinu tak ovládají vítací typy z vratných lahví. Vondra a Kalousek na Hrad. MÍROV!!!

  • fajt • 31. března 2015

    http://www.novinky.cz/domaci/365708-kdo-nezplodi-deti-at-nedostane-duchod-navrhuje-okamura.html – ti po něm jedou, jak málo stačí ( tady podpora Zemanovi ) , aby americká mediálně-bulvární sekera udeřila – kdo nebude poslušně v emerickém zájmovém řádku, toho mediálně utopíme v naší pravdě a svobodě ( váš všudy přítomný protektor ). ..)

  • Aleš • 31. března 2015

    Stařec a moře je skvělá novela. Mnohem lepší než naše romány. Pro ženomuže. Či uvítací výbory.

  • Admirál • 31. března 2015

    Leho má zřejmě dobrý protiatomový kryt, tak se cítí vývojem povzbuzen.

  • J. Hruška • 31. března 2015

    Diagnoza nicku Leho zní: bájivá lhavost.

  • J. Hruška • 31. března 2015

    „Bůh na ně seslal ducha šílenství, takže volají svého zhoubce, aby ryche přišel“. Ani nevím, odkus je tenhle citát.

  • Bety • 31. března 2015

    peter. napsal
    Mne sa zdá,že jej logike a predloženým argumentom sa toho veľa vytknúť nedá.Ten článok stojí za porozmýšľanie.

    Mě se zase zdá, že autorka patří k té části publicistů, kteří mají za úkol udělat lidem v hlavě pěkný guláš. Já se spoléhám spíše na fakta – komunisti měli udržet Rusko na nízkém rozvojovém stupni? Tak nějak to napsala. Jak s tím koresponduje přímo raketový rozvoj Ruska do II. světové? Nebo se rochňají v tom, zda byl či nebyl Lenin placen Němci a podobně. Byl či nebyl, podstatné je, že vývoj událostí jim rozhodně po chuti nebyl, zase viz II. světová. Takoví autoři se spoléhají na to, že lidem uvíznou v hlavě právě takovéto pindy. Marx byl produktem své doby a že se Němci odjakživa cítili být něčím víc než Slované, není žádné tajemství. Stalin ho rozhodně jako orákulum nebral. Lidem to v podstatě zastřeně říká: Pozor na ten socialismus, jeden byl agent, druhý Slovanofob, třetí masový vrah. Takže držte se pěkně toho co je, naše vlády demokraticky rozhodnou o čemkoli, a že do toho nemáte co mluvit není důležité. Demokracie je to nejlepší, co se dá vymyslet, vidíte přece , že jakýkoli jiný způsob je zločinný. A čtenáři , zmatení těmi „senzačními“ odhaleními, třebaže se předtím i pokoušeli dobrat se svého, jen svého názoru, nakonec sedí před TV jak tupé ovce a myslí si, že se nic nedá dělat.

  • Vaska • 31. března 2015

    Peter – jestli je pravda že Putin dostal povolení poslat vojska na UA tak to může bejt hodně zlé – pánbů s námi (a to jsem zarytej ateista) – vono totiž s velkou pompou stahujou pár plechovejch krámů z pobaltí (s kterejma si hravě poradí 60 let stará RPG-7) A NA DRUHOU STRANU POTICHU přes Rakousko na východ lifrujou další plechovky – jestli to posílaj na UA tak to znamená jediné – útok na „teroristy na Donbasu s účastí SS“ a potom bude hodně zle !!!

  • fajt • 31. března 2015

    http://www.novinky.cz/krimi/365716-dusledky-strelby-v-brode-policiste-budou-moci-k-prvnimu-zasahu-i-se-samopalem.html – tak místo společenské prevence ( profylaktiky ) a poctivého zkoumání motivace pachatele jednoduše vyzbrojíme policajty důraznějšími zbraněmi ( jako kdyby jim pistole byly k ničemu a potřebují nastalé problémy kosit rovnou dávkami ), to je hezká amerikanizace. ..)

  • Čen • 31. března 2015

    To, co nechápu je, proč obdivovatelé amerického způsobu života ve své zemi zaslíbené nezůstanou? Já v USA nikdy nebyla, ale jsem závislá čtenářka a tak bohužel od dětství pro mne Amerika znamená říši zla. Jen si vezměte, jak na dítě vyrůstající v krotké přítomnosti působí knihy jako Chaloupka strýčka Toma, Dobrodružství Huckleberryho Finna, Žil jsem v indiánském zajetí a pokračuje to například knihami jako jsou třeba Jatka, Hrozny hněvu, Hlavní třída, Jako zabít ptáčka , Americký román, a další a další knihy, které vyprávějí o nerovnosti, násilí, pokrytectví a touze po mamonu a moci. Každý, kdo četl knihu o Jacku Londonovi se dočetl, jak jej nejbližší přátelé okrádali při stavbě jeho Měsíčního údolí nebo lodi Snarck. A to nemluvím o kriminálních románech, například kriminálky Mc Baina, to nejsou kriminální romány, ale sociální studie a to nemluvím třeba o Deaverovi, to je počteníčko o tom, jak vypadá život těch nejchudších a vyděděných, ale ono se stačí podívat i na americké filmy a je mi divné, že to tolik lidí nevidí. V USA je možná nádherná příroda, ale pro mně je to Mordor, už d dětství a to bez ohledu na to, co o této zemi kdokoli říká, udělala jsem si názor na tuto zem už dávno. A nejlegračnější pro mně je číst v těch nejnovějších Deaverových kriminálkách o policistech, kteří nemají ani tušení, co znamenají některá běžná slova jejich mateřštiny, ale bojím se, že díky našemu školství není daleko doba, kdy naše děti na tom budou úplně stejně.

  • peter. • 31. března 2015

    Bety napsal
    v hlavě pěkný guláš.

    Rozvoj Ruska a to je dôležité,nastal až po nástupe Stalina a po tom,čo sa zbavil Trockého,odmietol trockizmus,ideu svetovej revolúcie,vývoz revolúcie a sústredil sa na budovanie a rozvoj ZSSR,čo sa do dnes považuje v istých kruhoch ktoré vládnu svetu za neodpustiteľný hriech.Všimnite si,že v celosvetovo vedenej,zúrivej protiruskej propagande je démonizovaný a za najkrvavejšieho boľševického tyrana označovaný Stalin,kým Lenin,Trockij a iní revolucionári ktorých financoval napr.bankár Jacob Schiff sa v krvavých udalostiach ktoré po revolúcii v Rusku prebiehali,skoro ani nespomínajú.Pri tom,nikto nemal na svojich rukách toľko krvi ako práve Trockij,vtedajší zakladateľ a veliteľ Červenej armády.Dnes je tento človek hodnotený západom skôr ako hrdina a nie ako zločinec.
    http://leva-net.webnode.cz/products/jak-stalin-osvobodil-rubl-od-dolaru/
    http://www.chelemendik.sk/Andrej_Fursov_Stalin_a_vietor_historie___Stalin_predpovedal_ze_p_525631261.html
    http://www.topky.sk/cl/13/1367765/Konspiracia-o-bolsevickej-revolucii-v-1917–Lenin-naletel-tajnym-zaujmom-bankarov-zo-Zapadu-

  • fajt • 31. března 2015

    peter. napsal
    Rozvoj Ruska a to je dôležité,nastal až po nástupe Stalina a po tom,čo sa zbavil Trockého,odmietol trockizmus,ideu svetovej revolúcie,vývoz revolúcie a sústredil sa na budovanie a rozvoj ZSSR,čo sa do dnes považuje v istých kruhoch ktoré vládnu svetu za neodpustiteľný hriech.Všimnite si,že v celosvetovo vedenej,zúrivej protiruskej propagande je démonizovanýa za najkrvavejšieho boľševického tyrana označovaný Stalin,kým Lenin,Trockij a iní revolucionári ktorých financoval napr.bankár Jacob Schiff sa v krvavých udalostiach ktoré po revolúcii v Rusku prebiehali,skoro ani nespomínajú.Pri tom,nikto nemal na svojich rukách toľko krvi ako práve Trockij,vtedajší zakladateľ a veliteľ Červenej armády.Dnes je tento človek hodnotený západom skôr ako hrdina a nie ako zločinec.
    http://leva-net.webnode.cz/products/jak-stalin-osvobodil-rubl-od-dolaru/
    http://www.chelemendik.sk/Andrej_Fursov_Stalin_a_vietor_historie___Stalin_predpovedal_ze_p_525631261.html
    http://www.topky.sk/cl/13/1367765/Konspiracia-o-bolsevickej-revolucii-v-1917–Lenin-naletel-tajnym-zaujmom-bankarov-zo-Zapadu-

    https://www.facebook.com/LadislavKasukaStopZlocinumKapitalismu/posts/362069223936225 – Chruščov byl pro sovětský svaz tragedií. ..

  • peter. • 31. března 2015

    Vaska napsal

    Peter –jestli je pravda že Putin dostal povolení poslat vojska na UA tak to může bejt hodně zlé– pánbů s námi (a to jsem zarytej ateista) – vono totiž s velkou pompou stahujou pár plechovejch krámů z pobaltí (s kterejma si hravě poradí 60 let stará RPG-7) A NA DRUHOU STRANU POTICHU přes Rakousko na východ lifrujou další plechovky – jestli to posílaj na UA tak to znamená jediné – útok na „teroristy na Donbasu s účastí SS“a potom bude hodně zle !!!

    Vaska
    Keby to bolo takto vážne,už by toho boli plné noviny.Štátna duma RF už raz také povolenie -vyviesť armádu mimo Ruska,Putinovi odsúhlasila,ale potom ho na podnet samotného Putina zase stiahla.Možno teraz ide len o znovuobnovenie tohoto mandátu.Neviem,ešte som sa nedostal k ruským správam.

  • Admirál • 31. března 2015

    Aleš napsal

    Stařec a moře je skvělá novela. Mnohem lepší než naše romány. Pro ženomuže. Či uvítací výbory.

    Stařec a moře – skvělé.

    To nejlepší od Hemingwaye je však asi „Komu zvoní hrana“. Běhá mi mráz po zádech, když si na to počtení vzpomenu.

    To ostatní od Hemingwaye už taková síla není.

  • Jan Kristek • 31. března 2015

    …Kolik trockistů tak asi ví, že právě Trockij vydal rozkaz postřílet Československé legie?

  • fajt • 31. března 2015

    http://leva-net.webnode.cz/products/obelhany-stalin-4-/ – obelhaný Stalin a perestrojka Chruščova

  • peter. • 31. března 2015

    peter. napsal
    v hlavě pěkný guláš.

    Bety
    Je len málo článkov-písomne zverejnených osobných názorov,ktoré možno označiť prívlastkami – bezchybný,absolútne pravdivý,nezaujatý…ale každý takýto článok môže obsahovať niečo,niekedy len zrnko toho,čo vás donúti k premýšľaniu a k tomu,že sa buď utvrdíte vo svojom vlastnom názore alebo ho začnete nejakým spôsobom korigovať.Veď to je cieľom diskusie…alebo nie?

  • aram • 31. března 2015

    fajt napsal
    ( jako kdyby jim pistole byly k ničemu a potřebují nastalé problémy kosit rovnou dávkami )

    Někde jsem četla, že nejsou peníze na střelby, takže policajti se zřejmě neumí trefit. Jestli to nebude ten důvod.

  • jaa • 31. března 2015

    tak Vám nevím, zase březen, zase déšť a sníh, zase cizí „spřátelená“ vojska? Jako by opravdu byl tam nahoře někdo a varuje nás, že kdo zapomíná a překrucuje historii – si ji musí znovu prožít. Divné je , že právě tzv. intelugence to nevidí….. a tentokrát by to bylo o mnoho horší

  • fajt • 31. března 2015

    aram napsal
    Někde jsem četla, že nejsou peníze na střelby, takže policajti se zřejmě neumí trefit. Jestli to nebude ten důvod.

    zásahové jednotky určitě samopaly mají, dokonce bych řekl, že disponují i útočnými granáty, ale jde o to, že krom Práglu už nikam rychle nedojedou ( a v podstatě se ani patřičně v požadovaném čase nezkoordinují ), další nezanedbatelná část těchto specialistů musí absolvovat v podstatě vojenské mise v oblastech amerických zájmů, takže nejsou v čezku. Obvodní policisté v celku správně usoudili, že taktika zákroku v U.B. nepatří k těm, na které byli školeni a dále rozumně usoudili, že ani žold a dokonce i hrozící ztráta života neodpovídá přiměřené míře rizika, které v tu danou chvíli měli podstoupit – nákup dalších samopalů je spíše obraz reálného cynismu a nemorality politiků a policejních špiček, slintající media raději neřeším. ..)

  • Aleš • 31. března 2015

    Abx: Svět je takový, jaký je, díky mnoha milionům bouří ve sklenici vody. A plíživé jevy se takto tváří až do okamžiku, kdy je nejde nebo jde jen s velkými obtížemi zastavit. Nepoznáte ten přerod, kdy ze souseda, se kterým se jen nedá mluvit o politice, se stane udavač novodobého Gestapa či verbíř novodobého Wehrmachtu či bláznivé vykladačky numerologie se stane horlivá stoupenkyně nějakého toho Bobliga z Edelstatdu. Aby ospravedlnili toto – http://www.novinky.cz/komentare/365730-komentar-proc-je-lepsi-mylit-se-s-usa-nez-mit-pravdu-s-ruskem-jiri-pehe.html
    § jsou schopni a ochotni čehokoliv, přičemž použít rozum proti dogmatům bolí.
    Když už moje žena, která se absolutně nezajímá o politiku, včera sama prohlásila, co ti lidi blbnou, že je to stejné jako vítání invazních vojsk a zvací dopisy v roce 1968 a 85 letý děda dodal stejné, jako vítání Hitlera v Praze, beru to jako varování, že se něco děje. Dodnes nezapomněl (jako kluk miloval chození do biografu) na ty záběry mávajících zástupů.
    Dokud je pan Remek velvyslancem a Putin prezidentem, možná by chtělo využít situace a Rusko jako nástupnický stát Sovětského svazu požádat o omluvu za okupaci, s tím, že my se omlouváme za náš unáhlený vstup do NATO. Doufám, že již paní Konečná a pan Filip, Dolejš či Černý plánují masivní podpisovou akci pro uskutečnění referenda za vystoupení.

  • Petrpavel • 31. března 2015

    Škoda slov ….
    http://mixka.rajce.idnes.cz/Praha_brezen_1939%2C_Praha_brezen_2015/

  • Bety • 31. března 2015

    Peter, nemám naprosto nic proti diskuzi. Šlo mi spíš o to, že ten článek je takový mišmaš a jsou do něj zamontovány místy úplné bláboly. Možná, že to autorka myslí upřímně, ale v zásadě ten článek neinformované lidi spíš zmate.

  • Georgius z Raduně • 31. března 2015

    Čen napsal

    To, co nechápu je, proč obdivovatelé amerického způsobu života ve své zemi zaslíbené nezůstanou? Já v USA nikdy nebyla, ale jsem závislá čtenářka a tak bohužel od dětství pro mne Amerika znamená říši zla. Jen si vezměte, jak na dítě vyrůstající v krotké přítomnosti působí knihy jako Chaloupka strýčka Toma, Dobrodružství Huckleberryho Finna, Žil jsem v indiánském zajetí a pokračuje to například knihami jako jsou třeba Jatka, Hrozny hněvu, Hlavní třída, Jako zabít ptáčka , Americký román, a další a další knihy, které vyprávějí o nerovnosti, násilí, pokrytectví a touze po mamonu a moci. Každý, kdo četl knihu o Jacku Londonovi se dočetl, jak jejnejbližší přátelé okrádali při stavbě jeho Měsíčního údolí nebo lodi Snarck. A to nemluvím o kriminálních románech, například kriminálky Mc Baina, to nejsou kriminální romány, ale sociální studie a to nemluvím třeba o Deaverovi, to je počteníčko o tom, jak vypadá život těch nejchudších a vyděděných, ale ono se stačí podívat i na americké filmy a je mi divné, že to tolik lidí nevidí. V USA je možná nádherná příroda, ale pro mně je to Mordor, už d dětství a to bez ohledu na to, co o této zemi kdokoli říká, udělala jsem si názor na tuto zem už dávno. A nejlegračnější pro mně je čístv těch nejnovějších Deaverových kriminálkách o policistech, kteří nemají ani tušení, co znamenají některá běžná slova jejich mateřštiny, ale bojím se, že díky našemu školství není daleko doba, kdy naše děti na tom budou úplně stejně.

    Zcela zřejmě „jsme stejné krve – ty i já“. Ovšem ten uvedený „Americký román“ mne mate. Znám totiž jen „Můj velký americký román“, jejž napsal Clyde Brion Davis. Mne nejvíc ovlivnila „Americká tragedie“ od Theodora Dreisera, jehož Wikipedie označuje za „naturalistu“ i když je to nepochybně zakladatel amerického sociálního realistického románu. Na překážku je zřejmě autorovo členství v komunistické straně a tak je údajně naturalistou.
    „Naturalistické spisovatele láká pesimismus – lidská bída, smrt i stáří“ – jak jinde Wikipedie píše.
    Duševně zdravý americký občan přece hladoví, dře se do úmoru, krade i vraždí s optimistickou vírou v lepší příští – pokud se však ještě více přičiní – v nejlepším společenském uspořádání na světě. Toto je ten skutečný americký sen. Tak píšu zase já.

  • aram • 31. března 2015

    Aleš,
    k omluvám. Kolikrát se budou muset omlouvat? Stejně jako my za odsun?
    Vždycky, když se najde někdo, kdo do nich bude chtít kopat a budou chybět jiné důvody tudíž donekonečna. Kolikrát a kdy se nám omluvily západní mocnosti za Mnichov a Německo za okupaci?

    Sovětská vláda přijala 4. prosince 1989 prohlášení k srpnové invazi armád VS, kde uvádí: „Sdílíme názor předsednictva ÚV KSČ a vlády ČSSR, že vstup armád pěti socialistických zemí na československé území v roce 1968 nebyl opodstatněný a že z hlediska všech nyní známých faktů bylo rozhodnutí o něm chybné.“ Ve smlouvě o přátelských vztazích a spolupráci mezi ČSFR a Ruskem, kterou podepsali prezidenti Václav Havel a Boris Jelcin 1. dubna 1992 v Moskvě (smlouva nebyla ratifikována Federálním shromážděním), byl v preambuli týkající se okupace Československa v roce 1968 tento akt hodnocen jako „nepřípustné použití síly proti Československu“ a „neospravedlnitelné setrvávání sovětských vojsk na československém území“.

    Putin březen 2006
    „Musím vám říci naprosto otevřeně, že samozřejmě neneseme žádnou právní odpovědnost, ale mravní odpovědnost tady je,“ prohlásil Putin na tiskové konferenci.
    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/putin-v-praze-priznal-ruskou-odpovednost-za-srpen-1968-pd3-/domaci.aspx?c=A060301_185802_zahranicni_miz
    Jelcin tamtéž (myslím tím zdroj)
    Putinův předchůdce Boris Jelcin před lety prohlásil, že Rusko se za invazi v roce 1968 nemůže omlouvat, neboť nešlo o jeho čin.
    „Tento vpád odsuzujeme jako agresi, jako útok na svrchovaný, samostatný stát, jako vměšování do jeho vnitřních záležitostí. Nové demokratické Rusko nenese za tuto akci žádnou odpovědnost. Je za ni zodpovědné bývalé vedení SSSR a KSSS (sovětské komunistické strany),“ zdůraznil tehdy Jelcin.

  • Aleš • 31. března 2015

    Aram: Takže tohle je vyjasněno. Výborně. Takže je „chybou“ Klause a jemu ještě v té době z části nakloněných médií, že tato informace nebyla více rozšířená po republice, neboť bychom se vyhnuli vlně masivní rusofobie/putinofobie v posledních letech. Šiřte tu zprávu dál. Já jsem o tom nevěděl, v roce 2006 jsem ruskou politiku ani Klause moc nesledoval, což byla chyba, a ta omluva zapadla v zapomnění. Jen jsem ji chtěl využít v zájmu proti NATO propagandy.

  • peter. • 31. března 2015

    Tento odkaz
    http://www.tajnedejiny.sgo.sk/?p=415
    pred 10-timi minútami bol vymazaný.Engels sa v ňom vyjadruje dehonestujúco o Palackom,tvrdí o ňom,že je to Nemec,ktorý sa ani nenaučil poriadne po česky,proste nula.O Čechoch ako o národe sa Engels vyjadruje ako o národe bez budúcnosti,ktorý musí byť asmilovaný Nemcami.
    Nikdy by som neveril,že sa v dnešnej dobe nájde niekto,komu až tak táto téma prekáža,že sa uchýli k vymazaniu celého článku.

  • peter. • 31. března 2015

    peter. napsal

    Tento odkaz
    http://www.tajnedejiny.sgo.sk/?p=415
    pred 10-timi minútami bol vymazaný.Engels sa v ňom vyjadruje dehonestujúco o Palackom,tvrdí o ňom,že je to Nemec,ktorý sa ani nenaučil poriadne po česky,proste nula.O Čechoch ako o národe sa Engels vyjadruje ako o národe bez budúcnosti,ktorý musí byť asmilovaný Nemcami.
    Nikdy by som neveril,že sa v dnešnej dobe nájde niekto,komu až tak táto téma prekáža,že sa uchýli k vymazaniu celého článku.

    Tak už to tam je zase,ospravedlňujem sa.

  • Aleš • 31. března 2015

    http://altpress.cz/ostre-znormalizovany-stropnicky/
    Jedna z kapitolek do budoucna mnou očekávané historické publikace Dějin naší normalizace. Rána na čenich ústrkování. Velvyslanec a herec. K budování korporátního kapitalismu s SSa na věčné časy a nikdy jinak vždy připraven. Plány revanšistů zhatí, naši vepři boubelatí. Když ho vidím nobelistu pýru, jeho angažování byl Babišův majstrštyk. Dvorní šašek v terezínském ghettu. Zapomněl však, jak je důležité míti svého Oskara.
    Z dějin české normalizace.
    https://www.youtube.com/watch?v=OkAMBHwx0tU
    https://www.youtube.com/watch?v=FlGZ2Rm63iw
    Ti, co se nenechali, již nejsou mezi námi. K.Z., A.H., M.D.

  • Martin (už bez taky m) • 31. března 2015

    Bety napsal
    Mě se zase zdá, že autorka patří k té části publicistů, kteří mají za úkol udělat lidem v hlavě pěkný guláš. Já se spoléhám spíše na fakta – komunistiměli udržet Rusko na nízkém rozvojovém stupni? Tak nějak to napsala. Jak s tím koresponduje přímo raketový rozvoj Ruska do II. světové? Nebo se rochňají v tom, zda byl či nebyl Lenin placen Němci a podobně. Byl či nebyl, podstatné je, že vývoj událostí jim rozhodně po chuti nebyl, zase viz II. světová. Takoví autoři se spoléhají na to, že lidem uvíznou v hlavě právě takovéto pindy. Marx byl produktem své doby a že se Němci odjakživa cítili být něčím víc než Slované, není žádné tajemství. Stalin ho rozhodně jako orákulum nebral. Lidem to v podstatě zastřeně říká: Pozor na ten socialismus, jeden byl agent, druhý Slovanofob, třetí masový vrah. Takže držte se pěkně toho co je, naše vlády demokraticky rozhodnou o čemkoli, a že do toho nemáte co mluvit není důležité. Demokracie je to nejlepší, co se dá vymyslet, vidíte přece , že jakýkoli jiný způsob je zločinný. A čtenáři , zmatení těmi „senzačními“ odhaleními, třebaže se předtím i pokoušeli dobrat se svého, jen svého názoru, nakonec sedí před TV jak tupé ovce a myslí si, že se nic nedá dělat.

    Betty – myslím, že jste to trefila velmi výstižně.
    Z „AE-news“ a „pozorovatelky“ je mně osobně mdlo.
    Ten náhle se vynořivší „alternativní web“ má nejspíše ještě vbrzku „udělat svou práci“…
    I s tím „gulášem v hlavách“ máte nejspíše pravdu.
    Nač se učit historii, nač se pečlivě, pilně a snámahou pídit po skutečných informacích, skutečných souvislostech, po „cui bono?“, atd., atp.
    Proč přemýšlet, když „stačí implantovat“ vymytým „alternativní názor“…
    Varuji: ROZLIŠUJME.
    I na zprofanovaných BL stále můžete najít skutečnou alternativu (v některých článcích některých autorů). Je samozřejmě nutno pečlivě vybírat.
    A mohou se samozřejmě objevovat nové kvalitní zdroje. Ale nelze stavět na „IN“- FORMACÍCH typu: „zatmění Slunce vždy předznamenalo na daném území zkázu“ – jak jistá „Pozorovatelka“ docela nedávlo docela prostě „bludařila“ a „rámovala“ („spinovala“) svůj „výklad souvislostí“ tím příslušným směrem…
    Dávejme si pozor na „senzace“ a „jasná, jednoduchá řešení“, „odhalování“ (toho co má být ukázáno v tom „správném“ světle…).
    Mysleme vlastní hlavou. Střízlivě. Méně často pak „šlápneme na hrábě“.
    „Přijít rychle k hotovému“ se nevyplácí, a: nejhorší věci – „jsou zadarmo“ (za blbost a za naivitu)…

  • peter. • 31. března 2015

    Martin (už bez taky m) napsal
    Nač se učit historii, nač se pečlivě

    Keby ste tak ešte konkretizovali,čo vás na článku popudilo,tak by to bolo možno užitočnejšie.Ona je pravičiarka a má výhrady ku komunizmu.Prosím.Ale to je v tom článku okrajové a ak kvôli narážke na Marxa vyhlásite že ide o blábol en bloc,tak mi prosím prezraďte v čom ten blábol vidíte.Mňa ten článok tiež nejako neuchvátil,pretože iba z iného pohľadu hovorí o tom,o čom sa tu hovorí bežne.Tak kde vidíte problém?Asi to naozaj bude len v tom Marxovi.

  • Aleš • 31. března 2015

    Martin: aeronet- 80% pravda 20% propaganda, prý snad placeno z Kanady. Některé články zatím dobré, ale pozor na ty s propagandou, velice sofistikovaná.

  • Magnus Maximus • 31. března 2015

    Koukám dědek s náušnicí … už by měl mít v tomto věku rozum.

  • Aleš • 31. března 2015

    fajt:Již před víc než rokem mě a Martina bez m jistý pan Karel Dolejší (to jsou ale náhodičky) v emailu vyzýval k vystěhování do euroasijské unie. Za ten rok a půl se z brouka Pytlíka stal fanatický rusofob a jeden z hlavních fašistických ideologů.

  • Martin (už bez taky m) • 31. března 2015

    peter. napsal
    Keby ste tak ešte konkretizovali,čo vás na článku popudilo,tak by to bolo možno užitočnejšie.Ona je pravičiarka a má výhrady ku komunizmu.Prosím.Ale to je v tom článku okrajové a ak kvôli narážke na Marxa vyhlásite že ide o blábol en bloc,tak mi prosím prezraďte v čom ten blábol vidíte.Mňa ten článok tiež nejako neuchvátil,pretože iba z iného pohľadu hovorí o tom,o čom sa tu hovorí bežne.Tak kde vidíte problém?Asi to naozaj bude len v tom Marxovi.

    Ne pán peter. Dal jsem Ae-news „vysvědčení“ za vícero článků a „celkový dojem“.
    V Marxovi to u mne není, naprosto nic proti němu nemám.

  • peter. • 31. března 2015

    Martin (už bez taky m) napsal
    Ne pán peter. Dal jsem Ae-news „vysvědčení“ za vícero článků a „celkový dojem“.
    V Marxovi to u mne není, naprosto nic proti němu nemám.

    Ja na ten portál nechodím,nemám ho ani v záložkách,len som na Novom slove našiel naň odkaz.Pozriem sa na to lepšie.

  • Rado Miko • 31. března 2015

    mirror napsal

    Tady je animace
    https://www.youtube.com/watch?v=97QT8TiH2iM

    POZOR, POZOR: Tomu nerozumím. Putin dostal jednohlasně volnou ruku ke vstupu (využití) vojsk na Ukrajinu
    https://www.youtube.com/watch?v=29NP78scOnk
    Pod videem je tento text:
    Украина 30 03 2015 ГОСУДАРСТВА УКРАИНА БОЛЬШЕ НЕТ! РОССИЯ МОГЛА ВВЕСТИ ВОЙСКА НА УКРАИНУ ДЛЯ МИРА!

    Používejte mozek. 1)Jak je to video ořezané. 2) Když si hned na počátku pozorně zaposloucháte, tak zjistíte že to je rok staré.

  • Rado Miko • 31. března 2015

    Mám dotaz na autora a redakci. O které události se jedná? http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/215411000329

    Chyba aplikace
    Ups. Chybu jsme zaznamenali a budeme se věnovat její opravě.

    Můžete se vrátit na hlavní stránku iVysílání.

  • peter. • 31. března 2015

    Ten dedo – motorkár. Viem,že starnúci chlapi sa občas takto zhovadia,začnú sa obliekať a správať ako nejakí mladíci,oblečú sa do vypasovaných džínsov a kožených bundičiek,zafarbia si vlasy do ucha si dajú náušnicu a niektorí navštívia aj tetovací salón aby mali „kérku“.Večer prídu domov,zhodia zo seba tie háby,natrú si nejakou mastičkou hemeroidy a požiadajú manželku aby im namasírovala kríže.Potom si dajú niečo proti záhe a idú spať,aby ráno mohli zase zo seba robiť junákov.Ano,sú takí aj keď v malých mestách je to zriedkavé.Vždy som si myslel,že toto nešťastie postihuje chlapov vo veku tak medzi 50 a 55-kou.Tento motorkár ale ako vidno výrazne presluhuje a keď sa na neho pozriem,tak aj keď sa nepodobajú predsa len mi pripomína toho starého baleťáka čo v TV napodobňuje sliepku.Čejka sa myslím volá.

  • mirror • 31. března 2015

    Rado Miko napsal
    https://www.youtube.com/watch?v=97QT8TiH2iM

    Netvrdil jsem, že toto video je nové.

  • mirror • 31. března 2015

    Rado Miko napsal
    https://www.youtube.com/watch?v=29NP78scOnk

    Tady jsem si nebyl jist.

  • leho • 31. března 2015

    Alice: V žádném televizním záběru jsem neviděla ty deklarované tisíce lidí (v Náchodě prý 2 tis, ve Vyškově prý 5 tisíc), dokonce ani stovky ne .

    Tak se nedívejte na televizi a jděte tam. Já jsem tam sice nebyl, ale byli tam moji kamarádi a příbuzní. Ti odhadují počet lidí ještě přes 5 tisíc…

  • Bety • 1. dubna 2015

    fajt – děkuji za ty odkazy o Stalinovi, ten o tom, jak Stalin osvobodil rubl od dolaru jsem neznala.

  • fajt • 1. dubna 2015

    Bety napsal

    fajt – děkuji za ty odkazy o Stalinovi, ten o tom, jak Stalin osvobodil rubl od dolaru jsem neznala.

    škoda, že Stalin si nevyřešil své následovnictví a nechal událostem ve věci generálního tajemníka volný průběh a po něm se na trůn dorval ten největší sovětský pitomec – možná by s Malenkovem sovětský svaz vypadal jinak. ..)

  • Aleš • 1. dubna 2015

    Když se to našim fašistům bude hodit, klidně zruší i Mendělejevovu periodickou tabulku. Podívejte se na USA a jejich zákaz učit evoluční biologii. Rození demokraté zakážou i Solženicyna i Vysockého i Puškina (už jenom kvůli příjmení, asociaci a numerologii). Princip lokální netolerance.

  • Bety • 1. dubna 2015

    fajt napsal
    škoda, že Stalin si nevyřešil své následovnictví a nechal událostem

    Máločím jsem si tak jistá jako tím, že to po Stalinově smrti nabralo špatný směr. A podle mého mínění nebyl Chruščov jen pitomec, byl to stoprocentní grázl. Myslím, že lidé dělají chybu v tom, že si vedení SSSR představují jako monolitní útvar se stejnými názory a to je velice daleko od pravdy. Stalin byl sice vůdčí osobnost, ale stejně musel celý život mezi těmi různými proudy manévrovat a nebylo to jednoduché. On své nástupce vytypované měl, ale Chruščovova klika je zlikvidovala, nebo zbavila vlivu. Stalin chtěl SSSR vybudovat jako silný, nezávislý a prosperující stát, kde by se občanům dařilo co nejlépe a tím by byl přitažlivý i pro ostatní. I ta snaha zbavit se dolaru tomu nasvědčuje, kromě jiného. Trockisté se svou „permanentní revolucí“ byli úplně mimo mísu, vždyť komu by se chtělo žít v neustálém chaosu a jeho následovníci byli bohužel buď přímo trockisté /Chruščov/, nebo byli trockismem aspoň poznamenáni. Je to bída, že se do vedení probojoval po Stalinově smrti právě on. Máte pravdu, že bychom v opačném případě na tom byli všichni lépe – tedy vy píšete SSSR, ale myslím, že by to platilo i na země pod sovětským vlivem.

  • fajt • 1. dubna 2015

    Pokud je mi známo, tak Molotov s Malenkovem ( Kaganovič s něma byl asi se setrvačnosti ) měli docela zajímavý plán na další vedení sovětského svazu, ale někteří soudruzi byli prý už unavení silnou osobností ve vedení strany a v osobě generálního tajemníka a chtěli tam mít méně náročného soudruha, který je nebude tolik honit. Taky nastala doba blahobytu ( na konci éry Stalina opravdu Rusko velmi zdárně směřovalo k prosperitě, obchody se začaly naplňovat zbožím a lidé měli i více času na osobní zájmy) a některým soudruhům se už idea sociální rovnosti a zodpovědného plánovaní, kdy drtivá většina prostředků šla do státní kasy ( a pak dle skutečných potřeb a státního významu se přerozdělovala, pod přísným dohledem a drakonickými tresty – Stalin ze své profesní historie dobře věděl jaký mor je korupce) trochu zajídala. Chruščov byl mužem první volby těchto lidí. Uřvaný, ukřičený populista, který jednal impulsivně a náladově a který neměl ani za mák státnického povědomí, strategického myšlení, jaké by se patřilo na vůdce tak velké a významné země jakým sovětský svaz tehdy byl – taky proto ho ve spojených státech vítali jako po létech Jelcina, protože imperialistům v zámoři rychle docvaklo, jakou obrovskou chybu udělalo sovětské politbyro volbou tohoto pomateného a křivého mužíka, který se vlastním lidem odměnil rozvráceným hospodářstvím a velmi špatně vedenou zahraniční politikou – proto následující volba muže číslo jedna padla na nevýrazného, ale zemitého , frontově poslušného Brežněva, který sovětský svaz dokonale civilizačně zabetonoval, čím déle sloužil sovětskému svazu ( a on to určitě cítil upřímně) , tím více mu v podstatě ubližoval ( ke všeobecné spokojenosti jeho nepřátel, kteří rostli každou jeho chybou – byť podstatu základní myšlenky nikdy neporazili ). ..

  • zedd • 1. dubna 2015

    K Marxovi, Engelsovi a dalším: Při studiu filosofie se striktně odděluje autor od díla. Ono to ani není jinak možné, jinak by hned při úvodu k … došlo k hádkám a ke studiu vlastního textu by ani nedošlo. Filosof by se měl vrhnou na daný text jak armáda termitů, rezebrat ho na atomy a zpátky složit v jazyce a kontextu své doby. Podstatné je, zda je dílo vnitřně soudržné a zda má co říci současnému čtenáři. Je to velmi podobné interpretaci notového záznamu. Tam se taky neptáme, zda byl Mozart pošuk a Bach náboženský fanatik.
    Osobnost a činy autora jsou samořejmě velmi zajímavé a dokládají kořeny toho, co si myslel a ve svém díle z podstaty věci nemohl reflektovat. Všichni totiž vyrůstáme z nějakého kulturního kontextu, který přehlížíme. Např.: To je všem jasné a samozřejmé, není třeba to rozebírat. Všichni mají v této věci přehled. Přehlédnul jsem krajinu a nic mne na ní nezaujalo. Přehlédnul jsem dopravní značku. Tedy „přehled“ je velmi dvojsečný: Vědec má přehled ve svém oboru a PRÁVĚ PRO TO přehlíží/nevšímá si/není citlivý k zásadním průserům svého pohledu na svět.

  • Bety • 1. dubna 2015

    fajt – máte pravdu, Stalin korupci bytostně nenáviděl, ale ona je zřejmě nezničitelná, bohužel. Lidi, kteří se zajímají jen o to, aby někde bylo nějaké koryto, do kterého by mohli strčit rypák, si vždycky nějakou cestičku najdou.

  • lomikel • 1. dubna 2015

    aniz bych chtel vstupovat do hodnoceni te ktere sere-bryty tak v privni rade je treba se podivat na zivotni kontext autora textu, usetrite si tim mnohe nejasnosti a ztratu casu. Spolecne s tim co rika to pak pomuze nalezt odpoved proc to rika, uplne nejdulezitejsi ale je podivat se co z toho realne poslo, jak byly teze relizovany ci ne. To uz je dalsi kolo procesu kde vstupuji dalsi subjekty a vyse zminena analyza ( ktere by mela byt reflexnivni u kazdeho cternare kdo neni bastoun) se opakuje.

    Srovnavat Marxe a Bacha je z pohledu jejich dila, je bud nepochopeni struktury sveta nebo zamer. Rekneme ze nepochopeni, tazke Bach aspiroval na to napsat kvalitni sakralni hudbu, Marx aspiroval na finalni analyzu spolecenskeho radu a ve vypracovani zakladniho navodu jak ho vylepsit. Vidite podstatny rozdil v tom jakou ma jejich zivotni dilo afinitu k ideovemu programovani ? Samozdrejem za i Bach ideove programoval na emocionalni/mimovedome urovni, ale preci jen je mene dulezite proc to delal nez u Marxe.

  • zedd • 1. dubna 2015

    lomikele, Váš historizující přístup je velmi svůdný, ale lze jej aplikovat na archaické texty, kde o životě – natož osobnosti – autora nemáme žádný materiál? Pokud se podíváte na problematiku křesťanských herezí a inkvizice, jistě budete velmi zmaten. Pokud vše začleníte do dobového kontextu, upálení se Vám nebude jevit jako barbarský trest za vyjádření „pomýleného“ názoru, ale jako očista a tím i záchrana duše – tedy toho podstatného. Ani zde není podstatné, zda ten či onen autor věřil a žil co psal, ale právě to, co napsal. Pokud je to vnitřně soudržné, jednotlivé teze si neodporují, je to zajímavé čtivo, které studujeme podnes. Aristotelova analýza sylogismů si vystačí sama o sobě i přes skutečnost, že od jeho dob zažila logika velký rozvoj.
    Velmi dobrý příklad je zde Heidegger: Jeho pohled na svět je prokazatelně formován řekněme biedermeirem a z něj vyrůstající völkisch ideologií, které jsou kořenem německého nacismu. Jsou tedy veškeré jeho analýzy mylné? Ten tradiční přístup, kdy nejprve posoudím, zda to vnitřně dává smysl a pak to zařadím do historického kontextu, mi zde přijde smysluplnější – a to jde o autora z filosofického hlediska současného.
    Možná jste si všimnul, že si trochu protiřečím: Na jednu stranu žádám interpetaci textu z historického hlediska, na druhou stranu hájím soběstačnost textu. Takhle ale přicházíme k porozumění. Já kladu na první místo text, Vy jeho historický kontext. Jak se chcete dobrat kontextu, aniž by jste četl historické texty? Pokud budete primárně vycházet ze současné historiografie, bude Váš názor na daný text platný i za 20 let, až se shoda aktuálních historiografů změní?
    To, co zůstává, je text. To, co se mění, je kontext, z nejž jej chápeme.

  • Bety • 1. dubna 2015

    fajt – nemohu si pomoci, ale nějak se mi vtírá jedna analogie. Doufám, že se mi nebudete smát, ale jsou to Slušovice. Z toho, co jsem o nich slyšela, se tam odměňovalo / a velmi slušně/ podle kvality odvedené práce, ctily se inovace všeho druhu, představivosti, pokud vedly k výsledkům, se meze nekladly, nemakačenkové neměli šanci. Nějak mi to ten stalinismus připomíná a fakt se mi nesmějte, zřejmě o nich chodily i nenávistné fámy, protože Sacher /ten první ministr vnitra/ v jednom rozhovoru pro noviny prohlásil, že opravdu čekali, že tam najdou zakopané mrtvoly – když jsem to četla, pomyslela jsem si, že je zřejmě blázen. Po sametu to jednu chvíli vypadalo, že zničení Slušovic je jeden z prioritních úkolů a já se domnívala, že je to proto, že byli v socialismu tak hospodářsky úspěšní. Asi to tak bylo, ale možná, že určitý typ lidí prostě nenávidí úspěch založený na skutečné práci, protože z té se může dobře žít, ale milionáře z vás většinou neudělá. Co si o tom myslíte?

  • zedd • 1. dubna 2015

    Připojuju se k Bety: pokud by byl někdo schopen dát dohromady fundovaný článek ke Slušovicím, zajišťuji jeho zveřejnění v A2 nebo a2larm.cz. Je to téma na třídílný seriál – počátky, rozkvět, poplyšová doba …

  • Honza999 • 1. dubna 2015

    Magnus Maximus napsal

    Koukám dědek s náušnicí … už by měl mít v tomto věku rozum.

    Já na tom snímku vidím více věcí a mnohem závažnějších, než je náušnice. Vidím tam německý kříž (ne ten hákový, ale ten co se dával jako válečné vyznamenání) a vidím tam lebku a zkřížené hnáty…

  • fajt • 1. dubna 2015

    podle toho jak se na to díváte, to má shodné základní parametry ( i když u Slušovic v rozhodně menším měřítku a významu a v jiném kulturním záběru) – já beru Slušovice ale stále za otevřenou kauzu, která pořád ještě vykazuje jisté známky dynamiky ( nehledě na to , že František Čuba je ještě politicky aktivní, i když asi z bezpečnostních důvodů, než z důvodu čistě ekonomických a výrobních – už určitě nechce měnit a tvořit ekonomický prostor, ten je už zabrán jinými dravci a globálním systémem, tady se už jenom komunálně paběrkuje ) a proto ani asi nelze vydávat jakesi základní a konečné rezumé – krom toho na Slušovice jsou tady dozajista jiní, kvalifikovanější odborníci, určitě i s praxí v tomto socialistickém družstevním fenoménu – já jen mohu potvrdit jistou zášť ( která tu a tam notně prosvitla i na rudém právu a filmovém plátnu – http://www.csfd.cz/film/6515-hauri/ ) tehdejší vládnoucí moci ( tedy jistých soudruhů, mocipánů ) , která se ještě zvýraznila po nástupu demokraturníků v čele s Havlem – dokonce u něj interpelovali rakušáci, kteří se dožadovali okamžitého rozpuštění družstva ( i celé přídružené výroby ), které podle něj mělo být nekalou monopolní konkurenci jejich trhu – tak mocné renomé mělo tehdejší socialistické družstvo u západních sousedů – takže přeci asi něco dělali dobře, když je tolik lidí ( prý i na volném trhu ) nenávidělo a chtělo jejich okamžitou zkázu. ..)

    ale pokud jde čistě o pracovní morálku a nasazení, Čuba je tehdy zvedl neskonale vysoko , a taky za ně uměl pořádně zaplatit – otázkou zůstává, jestli to nebylo na úkor něčeho jiného a jestli to nehnal přes mrtvoly – pak bych se nedivil, že to prvního popřevratového ministr vnitra ( a sám byl darebák – viz Bartončík ) tak hnalo do Slušovic hledat ty proslulé „trupy“. ..)

  • Bety • 1. dubna 2015

    Já ve Slušovicích nikdy nebyla, ani osobně neznám nikoho, kdo tam pracoval. Prostě mě udivila ta nenávistná kampaň a snaha o jejich okamžité zrušení. Ještě dnes když se řekne Čuba, tak pravicoví politici vidí rudě. A znáte to, zákon akce a reakce, možná, že je od té doby hodnotím až příliš pozitivně. Proto bych také přivítala zeddův návrh na ten třídílný seriál, myslím, že by to zajímalo více lidí.

  • Gatta • 1. dubna 2015

    Proč Čubovi Slušovice vadili úplně všem – protože ukazovali „že by to šlo“ i v tom reálném socíku.
    Ve Slušovicích jsme kdysi byli koupit první firemní PC. Bylo to tam vše děláno horkou jehlou, ale ten tah tam byl přímo neuvěřitelný. A po jejich vzoru se rozjížděla i jiná naše družstva, byť třeba s ne tak výraznou „přidruženou výrobou“. Mimo jiné – spousta Zlínských firem má své kořeny ve Slušovicích.

    K tomu, ko tehdy Slušovicím držel klanrd se dodneška nikdo nepřiznal. Hodně se mluvilo o Štrougalovi.

  • fajt • 1. dubna 2015

    Bety napsal

    Já ve Slušovicích nikdy nebyla, ani osobně neznám nikoho, kdo tam pracoval. Prostě mě udivila ta nenávistná kampaň a snaha o jejich okamžité zrušení. Ještě dnes když se řekne Čuba, tak pravicoví politici vidí rudě. A znáte to, zákon akce a reakce, možná, že je od té doby hodnotím až příliš pozitivně. Proto bych také přivítala zeddův návrh naten třídílný seriál, myslím, že by to zajímalo více lidí.

    ve Slušovicích jsem byl někdy po půlce osmdesátek, už příjezd do družstva byl famózní ( tehdy dodělaný ), ve firmě docela hukot ( na tu dobu ) a odbavení taky nevázlo, lidé trochu studení a furt ve spěchu, ale zase korektní, nikdo se neutrhoval a neposílal nás od čerta k ďáblu, já si hlavně pamatuji, že jsem se na tu dobu v jejich kantýně docela královsky najedl ( a za hubičku ), než jsme byli obslouženi ( taky zajímavý servis) – to je asi tak vše, co jsem osobně měl se Slušovicemi :-)

    Určitě by bylo fajn, kdyby někdo napsal něco fundovaného o družstvu , tř. který to tam znal zevnitř a pracovně, nebo má profesní poznatky z dob zlaté éry Slušovic. ..

  • abx • 1. dubna 2015

    JZD Slusovice je velka tema umelo zametena pod koberec. Nic by tak nenastvalo cervenokaretnikov, ako keby tato tema bola opat otvorena. Cuba mlci, drzia ho za koule, ale asi ma nejaku poistku pre prepad nahlej nehody.
    http://cs.wikipedia.org/wiki/JZD_Slu%C5%A1ovice#/media/File:SlusovickaDalnice
    Original socialisticky vtip: V Tichom oceane sa zrazili tri ponorky – ruska, americka a slusovicka…

  • Bety • 1. dubna 2015

    Tenkrát šlo vlastně celé zemědělství do kytek, družstva se rozpadala jak na běžícím pásu, takže možná šlo jen o to, demonstrativně zlikvidovat to nejúspěšnější, aby ta ostatní jasně pochopila, že nemají šanci.

  • Magnus Maximus • 1. dubna 2015

    Bety napsal

    Tenkrát šlo vlastně celé zemědělství do kytek, družstva se rozpadala jak na běžícím pásu, takže možná šlo jen o to, demonstrativně zlikvidovat to nejúspěšnější, aby ta ostatní jasně pochopila, že nemají šanci.

    Do kytek šlo zemědělství na pokyn USA. Přečtete si o tom knížku od Tomana s názvem České zemědělství: očima těch, kteří u toho byli, ISBN 978-80-86874-39-5. US poradci přijeli a jasně řekli, že z původní podoby a struktury nesmí zůstat kámen na kameni ač byla snaha o zachování toho dobrého. Také na pokyn Západu byly odděleny obchodní a zásobovací organizace typu ZZN a ACHP od zemědělské prvovýroby. Ještě za existence Svazu družstevních rolníků jeho vrcholní představitelé navrhovali, aby zemědělci měli vlastnické podíly v těchto organizacích. Nakonec výstavba těchto podniků za socialismu byla spolufinancována zemědělskými družstvy. No takže na sněmu po revoluci v Lucerně V. Dlouhý, Dyba, Kočárník, Havel a spol. jim jasně řekli že nemají nárok, protože zemědělci by pak ve společnosti měli velkou ekonomickou sílu, která by se následně projevila i v politice, například tím, že by se více chránila zemědělská půda proti zástavbě skladů apod. Jenže to by pak ostrouhali developeři a jiní šmejdi. Takže to teď u nás vypadá tak jak vypadá. Takže se všechno záměrně roztrhalo a zemědělský obchod a zásobování jsou na trhu jakoby postaveno proti zemědělské prvovýrobě, kde každá strany se snaží urvat co to dá. Žádná synergie tam samozřejmě není.

  • aram • 1. dubna 2015

    Slušovice musely mít zvláštní postavení nejen mezi zemědělskými podniky, ale vůbec, protože před rokem 89 veškerý zahraniční obchod šel přes PZO a tzv. valuty byly podnikům přidělovány. Slušovice obchodovaly přímo a zároveň byly jen minimálně omezovány jak v tom do čeho se pustí, tak i v tom s kým. Byl to, dnes by se řeklo, pilotní program, který musel být nutně podporován z nejvyšších míst. Čuba a spol. mohli být sebegeniálnější, ale pokud by tyto podmínky neměli, neměli by šanci. Ostatní státní podniky musely veškeré valuty odvádět, stejně jako zisky, do společného měšce.