Kouřověk

Náboženští myslitelé raného novověku dumali o kouření  tabáku. Podle nich byl tabák rostlinou, pocházející z ďáblovy krve, která padala na dub. Listí z dubu bylo podobné tabáku, a bylo od ďábla. Kdo zná Werichovu pohádku Až opadá listí z dubu, ví, že čert a dub mají mnoho společného. Pomocí listí z dubu lze čerta přelstíti a svůj úpis krevní zneplatniti. Tabák pak též roste tam, kde obcují čarodějnice se psy, případně, jak tvrdí Mongolové, roste tam, kde je doma incest sestry s bratrem. Mongolové tabáku fandili, ovšem tomu, dováženému z Rusi. V Mongolsku tradici pěstování přirozeně nenajdeme.

Teolog temna rovněž taxativně praví, že nejhorší jsou šňupači tabáku, teprve po nich kuřáci tabáku. Došlo k tomu tak, že Ďáblovi zemřela matka. Sice nevím, kde si pořizují zplozenci pekla matky, ale budiž. Na pohřbu ďáblovy matky pak někteří, zřejmě služebně mladší ďáblíci kouřili tabák, zatímco jiní ho šňupali. Ti, co tabák šňupali, praví křesťanské naučení, jsou nebezpečnější, neb jim tabák naháněl slzy do očí, čímž projevovali lítost nad pohřbívanou ďáblovou matkou. Proč zrozenci  a zplozenci ohně  nepohřbívali onu ženu žehem, a zda nebyl obřad rušen ďábelským kýcháním, teolog vlastně už novověku, neřeší. Tak jak to bylo:  myšlenkový středověk, nebo novověk? Inu, ono se to v historii podivně natahuje.

Vždyť i ta zpráva teologů vypadá, jako výtah  všech  tvrzení antitabakistů z Parlamentu ČR. Vlastně, stoupenců oné Anti Saloon League, vedené ženami z Omahy v 19. století. Přeci ony ty Tornádo Lů a jiné krásky kouří… a co ještě…, řekne si pokrytecký mravokárce a nařídí prohibici. Ta minulá, amerikánská a alkoholová vydržela třinácte let. Dnes, jak by mínil našinec  Švejk, je lidstvo chytřejší o polovinu, takže za sedm let, jako v dobré pohádce, zákon možná  odumře. Pokud neodumřeme, trmáceni úředníky a politiky, ovšem  dříve my.

Stanův komentář: Neexistuje jiný zákon, kolem kterého by se ukázalo, jak zájmy konkrétních skupin, v tomto případě kuřáků a nekuřáků, ovlivňují vztah k zákonům. Škoda, že v případě jiných, mnohem důležitějších zákonů nejsou lidé schopni stejně důrazně vyjádřit  svůj postoj a hájit svůj zájem. P.S.: Mně osobně nekuřácký zákon vyhovuje a čistý vzduch v restauracích a na jiných veřejných místech si budu vyloženě užívat.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
57 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
peter.
3. 6. 2017 8:44

comment image

fajt
3. 6. 2017 10:18

jak o každá věc v kapitalismu potřebuje peníze a vliv, to samé se děje u protestů kolem proti kuřáckého zákona, tabáková lobby patří mezi nejmocnější mafie na světě. ..)

PPK
PPK
3. 6. 2017 11:48

Tak zvaný protikuřácký zákon je pouze dalším z jalových a marných pokusů o pokrytecké předstírání smysluplné činnosti politiků v legislativě a ve výkonu správy státu. Totiž … jediný smysl toho opatření je pouze, znovu a marně – odvádět pozornost(!) od základní a nikdy neřešené a neřešitelné reality všech problémů dneška – od příčiny soustavné a trvalé krize politické koncepce a ekonomické konstrukce existujícího Systému kapitalismu – od sociální otázky.

orinoko
3. 6. 2017 17:12

Vezmu to z praxe.
Hospodu dneska nepoznate podle poutacu a neonu, nýbrž podle shluku lidi.
Tedy pokud nejde o pokrokovou frontu u bankomatu.
První den platnosti zákona me překvapil statistikou , ze na konzumaci jednoho mého piva pripadaji tři open fire některých kuřáků. To je dost katastrofa.
Poslední dobou mi nesmrdeji hadry od kouře a prepaleneho tuku z kuchyně. V tom spatřují velky pokrok.
A samozřejmě vnímám rozdíl mezi uzivately civilizačních výdobytků od off shorovych komentátorů.
A tak se ptám: Od čeho melo odvést pozornost propuštění Kajinka z krimu?
Respektive … není na tom EE registr podobně?

Viky
Viky
3. 6. 2017 19:18

Kuřáci mi nevadí, pokud respektují prostý fakt, že vedlejší produkty kouřácké vášně jsou většině lidí nepříjemné, včetně kuřáků samotných.
Nekuřáci mi nevadí, pokud se nepouští do mravokárných výlevů. Jestli dostanou ještě možnost spáchat nějaký ten zákon…
A co mi vadí? Vedle křupanské bezohlednosti i nabubřelost pokusů o prosazování „slušnosti“ právním aktem. (ještě mi vadí aktivisté, kteří iniciativně likvidují a omezují kuřárny. Zřejmě vedeni fixní ideou, že takto postižení kuřáci přestanou kouřit. Hahahaha….)

PPK
PPK
3. 6. 2017 19:19

Normální poctivé lidi za každého režimu především zajímá: Spravedlivý stát a jeho právo, životní jistoty a osobní a rodinný sociální status. To, co si oni prací mohou vytvořit, aniž by lhali a kradli. Tito lidé si přejí řád, bezpečí a spravedlnost – což je ta nejzákladnější úloha státu. Stát máme proto, že žijeme kolektivně, protože víme, že jeden prst se stolu ani drobeček nezdvihne, ale dva prsty společně ano a to velice snadno. Za to, co stát má plnit, jsme i my ochotni – dobrovolně plnit to, čemu se říká povinnosti a slušné chování. Nevadí, když státu někdo šéfuje, pokud… Číst vice »

orinoko
3. 6. 2017 19:25

Hej, vyritte někdo z místních ANO nadšenců tomu pilnemu volovi, ze modré prusery těžce narazeji u obzvlášť zpruzenych Britu . Soudržka May nějak schází na úbyte. Ta vepřovice hodlá zavádět ekvivalent poll tax. A Britové jsou na svých kurich nohách najednou ztopoření.
Jak řekl Sojgu: Británie ma lva. Lev je kočka. Ovšem ne každá kočka je lev.
Británie dneska?
Katastrofální trapnost ztráty koloniálního azimutu.
Zabouzrouti nejsou na tom o nic lépe.
Už jsme došli tak daleko, ze můžeme konstatovat, ze ruska bomba je atributem miru.
A ten cirkusový pérák v bílém východisku z nouze je jen kuriozitou dějin i historie.

orinoko
3. 6. 2017 20:06

Hmm … cosi me napadlo … ale vynecham to… Pánové a … dámy … pochopitelně … Dneska jsem udělal něco, do čeho se mi moc nechtělo, z jakéhosi, mne neznámého, puzeni… Dva dny předtím jsme tu měli kolem oběda nebeský rachot. Dvě letky bitevních vrtulníků, přičemž tu druhou uzavíraly proslulé 2 chinuk, či jak se to píše. Emericke výsadkové vrtulníky. Mirily snad do Náměště n/O. … Můj odhad. Mimoděk se mi vybavily amatérské záběry ruskych vrtulníků mířících na Krym. Nechtělo se mi … ale jel jsem. V okruhu 10ti km od své rodné řitě jsem objevil „pražské“ Jevany, kde měli… Číst vice »

PPK
PPK
3. 6. 2017 20:28

Takže ještě jednou a už naposledy k jádru věci tohoto vlákna: Nejen zástupná otázka anti-kuřáctví tu je. Jsou zde elitami kapitálu vyráběna a selektivně zaváděna ještě mnohem závažnější a další tématická Zla v podobě dalších zástupných politických technikálií k vzájemnému rozeštvání a atomizování elitou ovládaných většin – k odvedení pozornosti většin od neschopnosti kapitalismu jako Systému řešit sociální otázku generující chudobu. Kvete tu sobecké Zlo Vlastníků Peněz a proto je třeba chudé Nevlastníky neustále rozeštvávat. Tu něco povolit, tam něco zakázat, nějakou novou a další „svobodu“ či „právo“ pro nějakou menšinu vyhlásit a nějaký další absurdní zákaz pro většiny politicky… Číst vice »

orinoko
3. 6. 2017 21:00

PPK, díky za objektivitu. Byla doba , kdy jsi s jistotou sobě vlastni tvrdil, ze s ohledem na zpusob mého vyjadrovani , i se zřetelem na obsah …a mel jsi v tom jasno …. ze totiz MUSIM HULIT TRAVU. Jsem nekurak. A jsem pivar. Po me konzumaci nesmrdi druhým hadry a netvorim zavislacke fronty ani v praci , ani na ulici. Cely život jsem trávil s kuřáky, a nikdy jsem si nestezoval. Nebýt zákona , všechno by bylo při starém. Modra lejna by dal kradla, jako krást dal budou, a ANO si bude hlidat svoje dotace tak či onak. Nikdo… Číst vice »

Bety
Bety
3. 6. 2017 23:01

Já kuřák jsem a v uzavřených místnostech nekouřím, pokud tam nekouří všichni. Tyto zákazy včetně odpudivých obrázků na cigaretách vnímám jako další druh buzerace, protože nesnáším, aby mi bylo rozkazováno u každé pitomosti co smím a co nesmím, zvlášť když toho co smím je stále méně a toho co musím stále víc. Také protože těmito příkazy a zákazy nás častují ti, kteří jsou přesvědčeni, že oni smí všechno, včetně zlodějen, lhaní, utiskování, vnucování šmejdů ať už technických, právních či potravinových a jsou schopni nás dohnat až k válce. Utahují nám otěže kousek po kousku a jejich postih za cokoli se… Číst vice »

peter.
4. 6. 2017 5:39

A medzi tým,ako diskutujeme o zákaze fajčenia,tak v Londýne došlo k ďalšiemu teroristickému útoku zatiaľ so 6 mŕtvymi.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/VIDEO-Dalsi-teror-v-Londyne-sest-mrtvych-obeti-A-zase-S-dodavkou-na-moste-do-lidi-a-pak-utok-s-nozi-490635

fajt
4. 6. 2017 5:58

je zajímavý, že dnes se dokáže dojít ke globálnímu masakru a genocidě i bez války, že válka začíná být mírem ( a naději – tedy pro občany, dnes chudáky a lovený druh ) a mír se stává velmi brutální válečnou operací. ..)

PPK
PPK
4. 6. 2017 6:46

Bety napsal Utahují nám otěže kousek po kousku a jejich postih za cokoli se jeví být v nedohlednu. Ano máte pravdu, vážená paní Bety, je to přesně tak. Karel Kryl kdysi obrazně vyslovil názor, že „.. přílišná oddanost ideálům skončí tím, že v rámci boje proti alkoholismu se nakonec budou střílet děti se sáčkem rumových pralinek.“ Zdá se, že Kryl byl do značné míry jasnovidec, který už před mnoha roky tušil, že jednoho dne také zakazovači kouření v hospodách dají do zákona i zákaz cigaret elektronických, jejichž produktem není kouř, ale jen pouhá vodní pára. Ono totiž vůbec nejde o… Číst vice »

Starý doktor
4. 6. 2017 8:24

Děkuji všem diskutujícím, především pak PPK. Je zřejmé, že uvedené zákonné řešení není nic jiného než dalším krok k rozdělení společnosti vedoucí ke vzpanutí emocí a šíření nenávisti jak mimochodem pěkne ukazují pravdivé postřehy z výše uvedených Perliček z tisku. Bez ohledu na ten či onen názor v reálném životě se projeví jeho další negativum a tím bude vyprázdnění a zánik vesnických hospod. V konečném důsledku to spolu s dojížděním za prací povede k vysídlení venkova. Ale k meritu věci z mého pohledu. K tématu kouření jsem již před lety napsal článek (http://outsidermedia.cz/O-koureni-aneb-cui-bono%e2%80%a6). Na jeho závěrech se moc nezměnilo. Jen… Číst vice »

Starý doktor
4. 6. 2017 8:50

A k těm smrdícím oděvům ze zakouřených prostor. To není jen otázka kuřáků. To je také problém odvětrávání. Tedy náplň oboru všobecné hygieny, který se za mne učil na fakultě a dnes je likvidován. Byl totiž na spojen s tvorbou, dodržováním a kontrolou zákonně uvedených norem. Již za minulého režimu byla kontrola těchto norem někdy více než problematická s ohledem na „veřejný zájem“. Dnes chybí zcela díky okleštění pravomocí hygienických stanic a rozvolnění většiny norem na jejichž tvorbě se hygienici na různých stupních řízení oboru podileli, tedy např. stravování, bydlení, doprava. To vše ve jménu svobody, demokracie a podnikání. Ono… Číst vice »

zajoch
4. 6. 2017 10:03

Stane, nejste zde ve svém názoru na protikuřácký zákon podpořen. Tak to udělám já, protože s vámi souhlasím. I mně vyhovuje, když nemusím na obědě někde v cizím městě sedět v zakouřené jídelně. Celý život jsem bojovala, alespoň podle možností, proti pobytu v zakouřených prostorech, po svém, bez příslušného zákona. Doma jsem nezdvořile žádné návštěvě nedovolila kouřit. V práci v mojí pracovně rovněž ne, byť by tam byli moji pražští metodičtí nadřízení. Všelijaké relativně nepovinné společenské akce jsem po nedlouhé době opět nezdvořile opouštěla. Podobně jsem si, tentokrát vyprosila, u svých sousedů klid od venkovní reprodukce „pěkných písniček“. I to… Číst vice »

Bety
Bety
4. 6. 2017 10:13

Starý doktor uvedl aspekt, který jsem pominula, protože nejsem dostatečně fundovaná k tomu, abych se o něj mohla hádat – totiž všeobecně přijímané tvrzení, že kouření je pro zdraví NESMÍRNĚ nebezpečné. Nebezpečných je mnoho věcí, i pití alkoholu, i v dnešním provozu jízda na kole (Orinoko), let letadlem, návštěva koncertu… Kdybychom se vzdali všech věcí, které mohou být nebezpečné, mohli bychom také zůstat sedět v jeskyni, pojídat mravence, kteří tam zabloudí a ze stínů vrhaných na stěny se dohadovat, co se to tam venku k čertu děje. Mám prostě podezření, že hysterie okolo kouření patří do stejné kategorie jako proslulá… Číst vice »

peter.
4. 6. 2017 10:35

Bety napsal
Fakt je, že díky společně vykouřené cigaretě jsem si v životě popovídala s mnoha lidmi, se kterými bych se jinak minula a to je velké plus.

Tiež to tak vidím.Napísala ste to dobre.Ja len dodám,že dnes je oveľa väčšou hrozbou pre ľudí napríklad toto:
http://www.biosferaklub.info/podla-studie-pentagonu-je-americka-armada-hlavnou-hrozbou-pre-ekologiu-planety/#more-15467
Ale nie iba to.Je milión hrozieb,ktoré vyžadujú okamžité riešenie.Nie zakazovať fajčenie.To je naozaj iba snaha postaviť ľudí proti sebe za každú cenu a s použitím akejkoľvek zámienky.

Bety
Bety
4. 6. 2017 11:06

Tak Praha 1 vyslala do ulic „antikonfliktní týmy“, kdy šestičlenný namakaný tým domlouvá lidem kouřícím na ulici. Ještě pořádné tyče do rukou…

Bety
Bety
4. 6. 2017 11:15

Tedy Peter, přečetla jsem si váš odkaz a jsem v šoku. Zničit 90% obdělávané půdy v Iráku – to už nemůže být pouhá nedbalost a omezenost, to je záměrný zločin USA.

Dolmen
Dolmen
4. 6. 2017 11:43

Starý doktor napsal
Bez ohledu na ten či onen názor v reálném životě se projeví jeho další negativum a tím bude vyprázdnění a zánik vesnických hospod.

Jestli ono to tak není trochu i cílem tohoto „hygienického“ zákona. Vesnické hospody jsou kovárnami vesnického světonázoru. A někdy v nich kovou špatní kováři, důsledky se potom špatně „napravují“ – viz přímá volba prezidenta. Ať si každý kove doma u TV bedny…, tam jsou ti správní a prověření kováři.

zajoch
4. 6. 2017 14:16

Je to marné, zastánců kouření je převaha. Skoro mi připadá, že je kouření jedním z největších pozitiv v životě člověčím. Ještě si zastánci cigaret mohou pořipočítat Stworu, který se už léta bije na Zvědavci za práva kuřáků. A co naše menšina, která tomu neholduje? Popovídat si nemáme s kým, jsme omezení svými bludy. Jistě nám někdo poradí, ať se jdeme vycpat. Náš život nemá žádnou náplň. Libou vůni cigaret si odpíráme. No nic, stahuji se do své izolace.

Martin (už bez taky m)
4. 6. 2017 14:38

zajoch napsal Je to marné, zastánců kouření je převaha. Skoro mi připadá, že je kouření jedním z největších pozitiv v životě člověčím. Ještě si zastánci cigaret mohou pořipočítat Stworu, který se už léta bije na Zvědavci za práva kuřáků. A co naše menšina, která tomu neholduje? Popovídat si nemáme s kým, jsme omezení svými bludy.Jistě námněkdo poradí, ať se jdeme vycpat. Náš život nemá žádnou náplň. Libou vůni cigaret si odpíráme. No nic, stahuji se do své izolace. Nikdy jsem neměl cigaretu v ústech. Snad s výjimkou jistých jugoslávských žvýkaček kdysi… Na kouření moc nějakých pozitiv nevidím. Neznám živočicha který… Číst vice »

Starý doktor
4. 6. 2017 14:42

Paní zajoch špatně pochopeno, není to „excht“ pozitivum,ale způsob jak je to řešeno má mnohá negativa. Jde, aspoň já to tak cítím, o vztah člověka k člověku. O potlačení smyslu pro toleranci a svým způsobem celkově je zde snaha zábranu dosažení vyššího stupně socializace, který by mohl vést od zastupitelské „demokracie“ k té skutečné. Stejně tak jako si pamatuji kolejní srandy k nimž nebyl třeba alkohol tak k diskuzi budete-li respektovat druhé nemusí být cigareta. Jde jen o toleranci a respekt k druhému člověku a vytvoření podmínek aby se to mohlo uplatnit ….. Tím se obloukem dostáváme k výchově a… Číst vice »

peter.
4. 6. 2017 15:34

zajoch napsal A co naše menšina, která tomu neholduje? p.zajoch: Aj keď nerád,musím vám oponovať. Podľa prieskumu Eurobarometer,fajčí v ČR 2 300 000 ľudí.Fajčí 26% populácie nad 18 rokov.Toto je štatistický údaj za rok 2010 a 2011.Dnes je už tých fajčiarov o dosť menej,vzhľadom na rast cien tabakových výrobkov a masívnu protifajčiarsku kampaň v uplynulých 6 rokoch.Takže menšinou sú fajčiari.Väčšinou sa jedná o ľudí v pokročilejšom veku a preto by bolo fér,ponechať im jedno, dnes už z mála potešení,ktoré im dnešný život ešte ponúka.Posedieť si s priateľmi pri pivku a cigaretke.Myslím,že nefajčiari majú priestoru na zdravý spôsob života dosť a… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
4. 6. 2017 15:47

Přestaňme kouřit, pojďme raději kosit!
loňská
https://polar.cz/zpravy/bruntalsko/bruntal/11000004774/sesty-rocnik-tradicni-souteze-karlovicka-kosa
a níže foto známého, bývalého lesníka Správy CHKO Jeseníky
http://jmatus.rajce.idnes.cz/Karlovicka_kosa_2016/
Jaký budce letošní ročník?
Start je v sobotu 10. června 2017 v 11 hodin…
Malá Štáhle a Dobřečov se opět pokusí „o bednu“ –
no ale uvidíme…
Konkurence je rok od roku větší…
Hlavní je účast a aby byla sranda…
:-)

Aleš
Aleš
4. 6. 2017 15:47

Od jisté doby neříkám politik ale poblitik. Náš zásadní problém je poblitika NATO.

Aleš
Aleš
4. 6. 2017 15:51

Martin: Kosy, cepy, sudlice a vozová hradba, tahle úspěšná taktika má tradici, delší než zápasy Sparty a Slávie.

orinoko
4. 6. 2017 16:22

Zajímavý vývoj diskuse. Tak dodám sam život. Jeho reálné tváře. Dva lide, které znám osobne, postihl zdravotní problém v souvislosti s kouřením. Ze dne na den je pud sebezáchovy narazil na odhození cigarety. A po zdravotni mezihre začali podle svých dispozic s rehabilitaci těla. A pak zcistajasna přišel druhy úder … konečný. A šlo to rychle. Vlastně znám tři. Ten třetí byl Mejla Hlavsa. Sveho posledního bycha honil na bicyklu. Ale bylo už příliš pozdě. Jako naprosto ikonickou smrt z HULENI cigaret uvádím odchod autora Odcházeni. Odpaloval jednu od druhé a ještě byl pomalu hystericky , když ho někdo upozornil,… Číst vice »

zajoch
4. 6. 2017 16:32

Pane doktore, myslím, že jsem nikoliv špatně pochopila pojednání Vás kritiků protikuřáckého zákona. Něco jiného je skutečnost a něco jiného zákon. Měla jsem v úmyslu přidat se k mínění Stana o čistém ovzduší a učinila jsem to na příkladu svého postoje k pobytu v zakouřeném prostředí. Ne k zákonu. Přitom jsem se nijak nepouštěla do konfrontace s PPK, s vámi nebo s Peterem. Tím chci říci, že jsem nic neměla proti širšímu pojednání o příčinách a důsledcích tohoto kontroverzního zákona. Všimněte si, že jsem svůj druhý příspěvek napsala se snahou o ironii. Petere, vy máte statistiku, já žádnou nemám. Ale… Číst vice »

zajoch
4. 6. 2017 16:47

Orinoko tady napsal: „Jako naprosto ikonickou smrt z HULENI cigaret uvádím odchod autora Odcházeni. Odpaloval jednu od druhé a ještě byl pomalu hystericky , když ho někdo upozornil, ze je to pres hranu. Ale tady bych nikotinu přisoudil roli prozřetelnosti.“ S předchozí větou zcela souhlasím. Poslouchala jsem vyprávění Petra Hory-Hořejše, myslím to bylo včera večer. Líbilo se mi to, vypadalo to zasvěceně a odborně. Nakonec uvedl, že své rozsáhlé dílo o české historii ukončil prezidentem Masarykem, protože po něm už žádné významné lidi u nás nenašel. Pouze s jedinou výjimkou – Václav Havel. (přesné znění si už nepamatuji, ale význam… Číst vice »

Drak
Drak
4. 6. 2017 16:54

K Stanovu P.S.
Nevím jaký čerstvý vzduch si chcete užívat bez kuřáků a kde. Ono totiž dochází k tomu, že při čekání na přechodu pro chodce lehce nadýcháte tolik dehtu a ostatních svinstev, jako z 20 cigaret. Hlavně, že tam nejsou kuřáci. Ty řeči kolem tohoto zákona a jeho schvalování, je nedůstojné a zadělávající na další násilí ze strany pitomých politiků a jejich hýkalů.

Starý doktor
4. 6. 2017 17:17

Paní zajoch chápu, jen chci dodat, že nejsem zástáncem kouření. Podepisuji, že škodí a nemělo by se. Na druhou stranu není vše o negativech kouření zcela exaktně doloženo. Mne chybí to podstatné, tedy ty hladiny nikotinu a další látek působích negativně na organismus. Ano orinoko uvádí příklady lidí kolem sebe co kouřili a jejich smrt je s tím spojována. Na drouhou stranu já mohu doložit životní příběhy lidí co desetiletí kouřili a zemřeli z jiných příčin. Mrzí mne, že dnes se účelově zvýrazňuje kouření a při hodnocení změn v organismu vedoucích k onemocnění či smrti se pomíjejí další faktrory jako… Číst vice »

zajoch
4. 6. 2017 17:51

Pane doktore, napsal jste to bezvadně.
Ze svého laického pohledu nemohu mít nic proti tomu.
Vzpomněla jsem si na případ Libuše Šafránkové, která se prý léčila z rakoviny plic, přitom sama prý nekouřila a zakouřenému prostředí se vyhýbala. Ale já tyto klepy moc neznám, takže jestli jsou moje informace správné, to nevím.

Starý doktor
4. 6. 2017 18:14

Paní zajoch díky. A jsme-li u čistého vzduchu tak přidám zdroj zajímavých informací. Ač ne se vším souhlasím doporučuji se podívat na článek z aeronetu, již třeba jen pro podrobnosti k Pařížské dohodě o klimatu které mainstrím nezveřejnil.
http://aeronet.cz/news/video-proc-mainstream-taji-argumenty-ktere-vedly-trumpa-k-odstoupeni-od-parizske-klimaticke-dohody-protoze-smlouva-je-hoax-nema-s-ochranou-klimatu-nic-spolecneho-je-to-nastroj-na-likvidaci-usa/
Jen dodávám že prezident Trump ani autor se nezmínili o tom že USA patří k největším znečišťovatelům a k nejvetším spotřebitelům na planěte vytvořené energie všeho druhu.

peter.
4. 6. 2017 18:25

Starý doktor napsal Mrzí mne, že dnes se účelově zvýrazňuje kouření a při hodnocení změn v organismu vedoucích k onemocnění či smrti se pomíjejí další faktrory jako genetika, strava, životní styl a především stresový faktor. Víte k rozvoji kouření došlo i vlivem médií cca od 40. let bylo „in a cool“ kouřit. V jakémkoli filmu byla oblaka dýmu z velkého množtsví cigaret. Hrdina Starý doktor: Možno sa pamätáte na učebnicu biológie pre lekárske fakulty od O.Nečase a kol. Všeobecná biologie.Vyšla niekedy koncom 50-tych,alebo začiatkom 60-tych rokov minulého storočia. Učil som sa z nej aj ja a keby som dobre hľadal,určite… Číst vice »

PPK
PPK
4. 6. 2017 19:30

Platí úsloví: Rozděl a panuj! Politici proto – jakožto sluhové skutečných pánů planety (finančníků a vlastníků ekonomických zdrojů) – rozdělují podle jejich konceptuálních příkazů lidskou společnost tak, aby ji mohli jako nejednotnou a rozhádanou snadno ovládat. Jak to rozdělení realizačně politicky dosáhnou? Postup je jednoduchý: Nejprve účelovou propagandou – na určitá utilitárně vymyšlená témata – vytvoří názorově různé množiny lidí a pak tyto množiny lidí postupně „odtransportují“ do jednoho jediného společného území, kde pak ti lidé musí společně žít (aniž by původně vůbec sami takový život chtěli). Proč? Protože pokud by ti dnes násilně územně sloučení lidé žili dále odděleně… Číst vice »

Starý doktor
4. 6. 2017 19:33

Ano na tu učebnici si vzpomínám a také na tento fakt. Jen si podobně jako Vy nepamatuju přesně číslo, ale vím, že bylo vysoké. Bohužel nedohledám, spolu s ostatními z té doby padla za obět stěhování a tvorbě „místa pro mladší“. Díky za připomenutí.

peter.
4. 6. 2017 20:19

PPK napsal
někomu víc a víc a už docela polopaticky vysvětlovat?

PPK:
Chuťovka pre našich starších pedagógov:
http://www.hlavnespravy.sk/preco-je-zapadom-koniec-nazor-inzieniera/994116

PPK
PPK
4. 6. 2017 21:11

peter. napsal Chuťovka pre našich starších pedagógov: http://www.hlavnespravy.sk/preco-je-zapadom-koniec-nazor-inzieniera/994116 Vážený Peter, díky za link na tento velmi pravdivý článek, pošlu Váš link dál. Ano, proces debilizace nejširších vrstev obyvatelstva ve většině států Západu probíhá již dlouho a není to náhoda, ale záměr, že to politikové EU zanášejí i k nám. Čím hloupější a neuvědomělejší totiž bude dav, tím snadněji s ním propaganda elit může manipulovat. Fakt, že výsledkem potom je, že (jak píše autor) … „… USA sa teraz premenili na opicu s granátom. Dokonca zastrašili aj spojencov. Európa trasúcou sa rukou podáva opici posledné banány, aby granát neletel smerom k… Číst vice »

fajt
5. 6. 2017 4:47

PPK napsal

http://www.skrytapravda.cz/domaci/825-a-je-to-tady-prikaz-dne-z-bruselu-celeeem-vzad-milujeme-cinu-nemilujeme-usa

takové to švejkovské trojčení, česko už v celku nejde zachránit a protože cena života za neomezené vlády demokraturníků neuvěřitelně klesla, tak to bude mít každý další vlastník kotliny o hodně jednodušší, já osobně bych preferoval zónu klidu a monolitního vegetačního celku od Aše až po Jablunkov. ..)

fajt
5. 6. 2017 4:52

https://www.novinky.cz/ekonomika/439819-ekonomove-s-nynejsim-kurzem-koruny-do-eura-nemuzeme.html – Švihlíková v bulváru a v baště českých kapitálových tmářů – to na tom už musí být pracovní lágr opravdu špatně ( a nebo si je zdejší sonderkommando natolik jisté svou nastavenou konečnou otázkou a nulovým odporem svých muklů ), ale v celku irelevantní, samotní velcí hráči římské arény, která se začíná plnit krví a obětmi, na nějaký ten milion nevolníků už dávno nehledí. ..)

Martin (už bez taky m)
5. 6. 2017 6:36

fajte, myslím, že v otázce hodnocení dnes „vládnoucích“ nastrčených figurek tu máme již déle jasno. Jen hledáme možnost jak jejich velikášské přesvědčení o „svobodě a demokracii“ přežít co nejdůstojněji. Pro mne osobně je Milouš Jakeš hodnější zvolení nežli ta polistopadová „svoloč na věčné časy“… Jak hodnotit jinak například Kalouska?? Lidi by například mohli vzít bílý list papíru, napsat na něj že volí Milouše Jakeše a že prosí za odpuštění a hodit ho do urny. Asi by to mělo větší smysl než nejít k volbám demokratůrníků vůbec. Nevím co změní jakýkoliv jedinec, ale chci prostě vidět ty jejich protáhlé xichty až… Číst vice »

Gatta
Gatta
5. 6. 2017 8:29

„Čím zkaženější stát, tím více má zákonů.“ – Publius Cornelius Tacitus A tato vláda jich má údajně do voleb schválit ješte 300 (slovy – tři sta). Předpokládám že včetně vyčíslení všech likvidačních zákonných sankcí za jejich porušení. A to mě o hodně vadí víc než kuřáci. Prostě jsme od osvěty přešli k zákazům a represím. Jistě, „normální je nekouřit“ … stejně tak už tu bylo „normální je pracovat“ … nebo normální je, aby „mladá německá žena měla alespoň 3 děti“ … vše už tu bylo … PS Smadlavé oblečení od kouření a od přepáleného tuku v kuchyni má společného jmenovatele… Číst vice »

fajt
5. 6. 2017 10:13

Martin (už bez taky m) napsal fajte, myslím, že v otázce hodnocení dnes „vládnoucích“ nastrčených figurek tu máme již déle jasno. Jen hledáme možnost jak jejich velikášské přesvědčení o „svobodě a demokracii“ přežít co nejdůstojněji. Pro mne osobně je Milouš Jakeš hodnější zvolení nežli ta polistopadová „svoloč na věčné časy“… Jak hodnotit jinak například Kalouska?? Lidi by například mohli vzít bílý list papíru, napsat na něj že volí Milouše Jakeše a že prosí za odpuštění a hodit ho do urny. Asi by to mělo větší smysl než nejít k volbám demokratůrníků vůbec. Nevím co změní jakýkoliv jedinec, ale chci prostě… Číst vice »

fajt
5. 6. 2017 10:14

… chci tím říci, že hra na civilizaci už dávno skončila a máte tady pouze a jedině osobní potřeby každého z nás, které budou tak moc naplněny, jak moc budeme chtít tento systém, jeho vládce, užitečné idioty ale i armádu nemyslících otroků ignorovat a potrestat v každém okamžiku, kdy si bude neoprávněně nárokovat naší důstojnost, práci, vědomosti a nakonec i naše holé životy. ..)

Martin (už bez taky m)
5. 6. 2017 13:18

Fajte, až skončí „hra na civilizaci“ čerta starého Vám vaše postoje a přesvědčení pomůžou… Dnešní společenství lidí je příliš složité. To že různí z nás volí různé strategie pokusu ovlivňovat dění kolem je jen přirozené. Jakkoliv jsou v podstatě Komanči nyní systémovou stranou uvnitř establishmentu, myslím, že když jsem je v posledních dvou-třech obdobích volil, nijak zvláště jsem „k legitimitě svinstva“ nepřispíval – úplně totéž by šlo říci k těm co volit nechodili… I nyní volit půjdu, veden zásadou že každá šance na úpravu podmínek pro konání těch „nahoře“ má svůj smysl. Nemyslím si že pasivita je řešení. Pokud jde… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
5. 6. 2017 13:25

zasahovat korporacím a lobby do jejich plánů našimi „volenými zastupiteli“ je nyní zase spíše doba pro ilegalitu, partyzánsko-guerilové akce či silné osobnosti. Uvidíme… S lumpy, podvodníky a pokrytci, pitomci v politice svět a Země nekončí. Celosvětově to odhaduji, že doba kdy to občan opět „vezme do svých rukou“ se opět blíží… A zhola je mi lhostejné, kolik bude kolem těch pasivních či jen osobně vypočítavých. Ti se nakonec většinou mnohdy „nedopočítají“ či „přepočítají“, a osobně si na naplněnost života každého dne a jeho poctivou autentičnost rozhodně stěžovat nemohu… Užívejme jara, zde byla včera lokální průtrž a je třeba udržovat poškozenou… Číst vice »