Krátce o výchově k autogenocidě národa

Poslední dobou sleduji díky souhře okolností více televizi. Všiml jsem si, alespoň z mého hlediska, zvláštní věci. Téměř v každém filmu či seriálu se některý z hlavních hrdinů dostává do nějaké citové či duševní krize, zkrátka padá na dno. To je normální zahájení zápletky, která většinou končí happyendem.

Co mi ale připadne zvláštní, při sebemenším duševním otřesu si „prostě musí“ dát panáka. Zkuste si toho po nějakou dobu všímat, nedá se to přehlédnout. Jakoby neexistovaly jiné způsoby řešení trablů. A tak mě zajímá. Příjde vám to normální? Když jsem to dříve vídával v dílech z americké produkce, bral jsem to jako jejich kovbojské specifikum. Ale teď to vidím i v českých filmech a hlavně v seriálech. Nepřipadá mi to realistické, podle mého názoru většina Čechů takto své problémy neřeší. Spíš si zajdou pokecat na pivko anebo to vyřeší i bez alkoholu.

Napadlo mě. Nepodsouvá nám někdo, že je běžné své trable řešit těmi „panáky“? Nevychovává nás tu někdo, abychom chlastali tvrdý alkohol? Jak to asi působí na děti? A jaké to může mít do budoucna následky?

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
56 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fajt
2. 6. 2016 19:20

http://tv.hnonline.sk/aktualne-videa/672586-utok-na-lorenza – klobouk dolů před starostou, ten havloidní fašista by zasloužil pořádně po papuli. ..

lomikel
lomikel
2. 6. 2016 19:32

veskere umeni podsouva vzory chovani, vychovava jak se drive rikalo.

peter.
2. 6. 2016 19:48

fajt napsal

http://tv.hnonline.sk/aktualne-videa/672586-utok-na-lorenza – klobouk dolů před starostou, ten havloidní fašista by zasloužil pořádně po papuli. ..

fajt:
Malé upresnenie.Tí dvaja ožrani nie sú nijakí výtvarníci ani umelci.Je to ľudský odpad združujúci sa v tzv.“košickej bohéme“.Dvaja debilovia s prepitými mozgami.Ešte aj tento ľudácky web ich takto posudzuje:
http://www.nadhlad.com/content/kauza-lorenz-hlupy-recidivista-spadol-zo-svojej-debny

fajt
2. 6. 2016 20:07

peter. napsal
peter.

celá ta vypečená cirkusácká grupa ( jezdící asi za prachy nějaké pro americké nátlakové „neziskovky“) vypadala na ránu, je to kousek od Haligoviec, takže to máme na trase na kolibu, se tam určitě juknu. ..)

fajt
2. 6. 2016 20:20

http://www.lidovky.cz/telicka-bakalu-mam-za-pritele-byt-to-lidi-irituje-f62-/zpravy-domov.aspx?c=A160601_204925_ln_domov_sij – eurohujer v akci, tohle v kokotlině tvrdí muziku, někdy mi přijde, že i ten nejšílenější vyznavač radikálního islámu bude pro novou Evropu přínosnější než cocoti typu Teličky. ..

orinoko
2. 6. 2016 20:55

Pokud jsem doma , mam tv obzory zapnuty permanentne. – Dobre se pri nich usina. … Tedy mne urcite. Zmineneho problemu jsem si opravdu nevsiml, za to je jasne, ze emericka produkce neustale pochlastava pivo z tretinkovych flasek, pricemz to pivo postavy nepiji, nybrz lizou. – To je presne emericka predstava o svete. – Ani pit pivo ten imperialni dobytek pit neumi. Ja osobne nejsem vyznavacem tvrdeho alkoholu, ale pokud je mi nabidnut, tak piju. Znam situace, kdy zapijeni soku panakem tvrdeho alkeholu je tim nejmensim sebeobrannym reflexem. Barbituraty jsou naopak snad tim nejhorsim. Velky RUM z Jindrichova Hradce je… Číst vice »

peter.
2. 6. 2016 21:22

No,tak ja si dávam „panáka“(u nás sa to volá poldeci) dobrej 52%-nej terkelice každý večer,lebo každý Slovák vám povie,že je to zdravé.A nemusím byť ani v duševnej alebo citovej kríze.To máte tak…iný kraj,iný mrav.

peter.
2. 6. 2016 21:32

peter. napsal No,tak ja si dávam „panáka“(u nás sa to volá poldeci) dobrej 52%-nej terkelice každý večer,lebo každý Slovák vám povie,že je to zdravé.A nemusím byť ani v duševnej alebo citovej kríze.To máte tak…iný kraj,iný mrav. Terkelica je pálenka z výliskov hrozna.Môj kamarát z Turni nad Bodvou má vinohrad takže materiálu je dosť.Pridáva do toho aj jablká a hrušky,doma to nechá v sudoch vykvasiť a potom to odvezie do Maďarska(je to kúsok,pár km),kde mu to odborne,v certifikovanej pálenici vypália presne na 52%.Finta je v tom,že sa tak vyhne plateniu spotrebnej dane ktorú by musel zaplatiť,keby si to dal vypáliť v… Číst vice »

Sio
Sio
2. 6. 2016 22:07

peter. napsal

No,tak ja si dávam „panáka“(u nás sa to volá poldeci) dobrej 52%-nej terkelice každý večer,lebo každý Slovák vám povie,že je to zdravé.A nemusím byť ani v duševnej alebo citovej kríze.To máte tak…iný kraj,iný mrav.

No, staré psy novým kouskům nenaučíš. :-) A o staré psy tu zas tak moc nejde. Ti nepotřebují příklad ze seriálů.

hudryper
hudryper
3. 6. 2016 2:04

Sio napsal
staré psy novým kouskům nenaučíš.

Ahoj Sio, co se týká alkoholu,tak to s Tebou nesouhlasím. Když na to má,tak se naučí pravidelně konsumovat alkohol i starý pes. Ještě chvíli sleduj TV a uvidíš,že to příjde i na Tebe . Dokud jsem
snášel v domácnosti televizor ,důvodů dát si zejména po TV novinách panáka byl dostatek. Mohu
Ti doporučit takovou malou nerezovou placatičku s obsahem 1,5 dcl. Ta moje má na sobě vyryto :
JAMESON, irish whiskey. Vejde se do každé kapsy,nebudí pozornost a máš ji vždycky po ruce.

PPK
PPK
3. 6. 2016 4:13

Vláda suverénního státu, která má vyřešenu jistotu koncepce obrany a vyrovnané ekonomiky a má zejména vyřešenu otázku SOCIÁLNÍ = občan nezná nezaměstnanost, nezná špatné pracovní právo, nevymahatelnost práva a nerovný přístup k právu, státu kde nejsou zprivatizovány suroviny, voda, energetika a liniové stavby, nejsou zprivatizovány veřejné služby a důchody, neexistuje tam hazard coby pračka špinavých peněz a zejména tam neexistuje korupce(!) ve státní exekutivě, tak taková vláda vůbec nepotřebuje řešit zástupné marginality typu pití alkoholu nebo kouření lidí na veřejnosti či ve filmech, což klidně zvládnou ministerstva a místní správa vyhláškami, pokud to bude už opravdu velmi akutní občanský problém.… Číst vice »

peter.
3. 6. 2016 5:32

Článok mimo témy,no mohla by tu byť nejaká veľmi hmlistá súvislosť s KOB. Kým som si to neprečítal,ani som netušil,že pred 2000 rokmi na území Slovenska bola vyznávaná staroegyptská bohyňa Isis. Alebo,že na Slovensku bola pri archeologických vykopávkach objavená soška staroegyptského boha Osirisa :
http://zurnal.pravda.sk/rozhovory/clanok/394816-svetoznamy-egyptolog-barbarov-co-mazu-historiu-zastavi-len-armada/

peter.
3. 6. 2016 5:38

Konečne!Že by bolo plánované hospodárenie predsa len užitočnejšie pre ľudí?
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/394914-neoliberalizmus-je-prezitok-sposobil-vazne-nerovnosti/

Gatta
Gatta
3. 6. 2016 5:39

Až na to sledování TV se víceméně shoduji s orinokem a peterem. Alkohol je droga – tedy i lék. A jeden nebo dva panáky v pravou chvíli můžou zachránit i život Při srdeční slabosti doslova, při stresu také. Jen se to „musí umět“ a nesmí k tomu být nevhodné genetické predispozice. Měl jsem třeba spolužáka z kterého byl notorik už v 16 letech. Nejkvalitnější, co se dá u nás za rozumnou cenu pořídit je „domácí – 52“ z dobrého kvasu a od zkušeného páleníka. Chlastání v TV nemohu posoudit, ale přepokládám, že je to jen jeden z mnoha projevů lacinýchprimitivních… Číst vice »

Sio
Sio
3. 6. 2016 9:04

Nemohu o sobě říct, že jsem celoživotní abstinent, ba ani dnes se tomu nevyhnu. I té slivovičky si občas dám. Tak jednou za tři měsíce, žít bez toho umím. V českých (o slovenských nemluvě) je ten, kdo něco namítá proti alkoholu „nějaký divný“, nějaký nedochlap nebo co. Neumíme se jinak uvolnit? Chybí nám sebevědomí? Otázky pro psychology a psychiatry. Nicméně, dnes se situace mění, nastupují drogy i ty tvrdé, nejen marihuana. Také mají pro děti chuť „zakázaného ovoce“, stejně jako alkohol. Pokud to platí u alkoholu, opravdu si děcko do 20 let bude umět říct „on ten herák není zase… Číst vice »

Sio
Sio
3. 6. 2016 9:08

hudryper napsal Ahoj Sio, co se týká alkoholu,tak to s Tebou nesouhlasím. Když na to má,tak se naučí pravidelně konsumovat alkohol i starý pes. Ještě chvíli sleduj TV a uvidíš,že to příjde i na Tebe . Dokud jsem snášel v domácnosti televizor ,důvodů dát si zejména po TV novinách panáka byl dostatek. Mohu Ti doporučit takovou malou nerezovou placatičku s obsahem 1,5 dcl. Ta moje má na sobě vyryto : JAMESON, irish whiskey. Vejde se do každé kapsy,nebudí pozornost a máš ji vždycky po ruce. Z Jameson whiskey občas udělám pro návštěvu irské kafe. Pokud to člověk udělá poctivě a… Číst vice »

Sio
Sio
3. 6. 2016 9:31

PPK napsal Vláda suverénního státu, která má vyřešenu jistotu koncepce obrany a vyrovnané ekonomiky a má zejména vyřešenu otázku SOCIÁLNÍ = občan nezná nezaměstnanost, nezná špatné pracovní právo, nevymahatelnost práva a nerovný přístup k právu, státu kde nejsou zprivatizovány suroviny, voda, energetika a liniové stavby, nejsou zprivatizovány veřejné služby a důchody, neexistuje tam hazard coby pračka špinavých peněz a zejména tam neexistuje korupce(!) ve státní exekutivě, tak taková vláda vůbec nepotřebuje řešit zástupné marginality typu pití alkoholu nebo kouření lidí na veřejnosti či ve filmech, což klidně zvládnou ministerstva a místní správa vyhláškami, pokud to bude už opravdu velmi akutní… Číst vice »

fajt
3. 6. 2016 10:24
orinoko
3. 6. 2016 10:26

Tam, kde ted makam, jsou k videni jedinci s velmi poskozenym chrupem. Pry je to nasledek konzumace tvrdych drog. – To jsem slysel poprve v zivote. Plyne z toho, ze konzumace drog byla vcelku za Premysla Totace problemem spise okrajovym. Takovy chrup jsem u mladych lidi nikdy nevidel … mozna snad u tezkych starych kuraku.TIM se ovsem socik tezce provinil, nebot neplatil dan za ten bazmek nazyvany tak vazne SVOBODA.
Pri blizsim pozorovani je pak mimo diskusi, ze tvrda droga nepostihuje jen zuby.
Zlate pivo. Doprava mi takovou zakladni zivotni latku , jakou je voda.

orinoko
3. 6. 2016 10:28

Mel jsem napsat sVOboDA. Tak by to bylo dokonale.

orinoko
3. 6. 2016 10:31

Jen tak na okraj – dostali jsme pridano dalsich 1500, – kachli vedle novorocniho navyseni. Mozna si na stara kolena poridim znovu auto.
A ze by i nove zuby a bivoje?

Gatta
Gatta
3. 6. 2016 11:10

Re Sio: S alkoholem je to vždy riziko. Člověk až kolikrát žasne, že se dožil dospělosti. :-) Nicméně z mého okolí špatně dopadl jen ten jeden spolužák (ještě žije) a v jednom zaměstnání se druhý takový podobný propracoval k notorismu ve 20. Taky mu pak stačilo jedno pivo a byl už pracovně nepoužitelný. Ani jeden se neoženil a nemá potomky – takže vlastně takový „přirozený výběr“. Tedy dá se říci, že až na vyjímky, naše generace alkohol přežila zdárně. Problém je, že každý může mít dispozice k jiné droze. A zkoušet nové věci je jako skočit z okna, když nevíte… Číst vice »

ducatista
ducatista
3. 6. 2016 11:17

Docela by mě zajímalo, které konkrétní seriály má autor na mysli… Zahraniční provenience asi ne, to je z 90 % americká bezpohlavní korektní srágora, kde někoho s cigárem nebo flaškou tvrdého chlastu téměř s jistotou neuvidíte. Zbývá česká tvorba, ostatně tak to naznačuje i autor – ale jaká? Jestli má jít o ty mainstreamové seriály v hlavních vysílacích časech, tak to bych byl v klidu, ty nemají na mladou dospívající generaci velký dopad, protože tohle prostě mládežníci sledují velmi málo, ty seriály jsou určeny střední a starší generaci. Co se týká alkoholu – ano, tolerance je u nás asi až… Číst vice »

Gatta
Gatta
3. 6. 2016 11:27

Re ducatista:
„Kdo chce s vlky býti, musí s nimi nejen výti, ale i píti.“
Naštěstí u nás nejsou takoví vlci jako v Rusku, nebo jako byli za Alexandra Makedonského.

Je to také o tom že „odporný abstinent“ se dostává do podezření, že nechce pít aby se kontroloval, byl 100% při smyslech, a aby si pamatoval vše o ostaních.

peter.
3. 6. 2016 11:32

ducatista napsal
Zbývá česká tvorba, ostatně tak to naznačuje i autor – ale jaká? Jestli má jít o ty mainstrea

„Limonádový Joe aneb Koňská opera“ vám nehovorí nič?

fajt
3. 6. 2016 11:45

comment image?oh=dde0b3858693515e47e1f836effc9d65&oe=57D1C660

ducatista
ducatista
3. 6. 2016 12:02

peter. napsal
„Limonádový Joe aneb Koňská opera“ vám nehovorí nič?

Hovorí, ale nechápu smysl Vaší otázky :-) To věru není dílo poslední doby…

peter.
3. 6. 2016 12:05

Gatta napsal

Re peter – velmi nekorektní film

https://www.youtube.com/watch?v=UIpLcj5XAjE
https://www.youtube.com/watch?v=kDOEm_lGmR0
https://www.youtube.com/watch?v=gkSc8KZMTb8

Gatta:
Odpornééé!Dekadentnééé!Na toto môžem iba zhnusene povedať …ale no fúúúj!!!

ducatista
ducatista
3. 6. 2016 12:09

LJ je fajn film, ale skutečný zážitek pro opravdové gurmány (když už je řeč o konzumaci jako takové) je francouzská Velká žranice. Bon apetit!
http://www.csfd.cz/film/25586-velka-zranice/prehled/
:-)

peter.
3. 6. 2016 12:27

peter. napsal
Gatta:
Odpornééé!Dekadentnééé!Na toto môžem iba zhnusene povedať …ale no fúúúj!!!

Mladé baby tam tancujú obscénny tanec, plieskajú sa pri ňom po riti a spievajú že:“whisky to je moje gusto“!!!A hrôza,ženy tam fajčia cigarety a dokonca tam jeden gambler(!) fajčí cigaru(doutník) !V uzavretom priestore ! Taký film treba ihneď zakázať!

Gatta
Gatta
3. 6. 2016 12:43

ducatista napsal

LJ je fajn film, ale skutečný zážitek pro opravdové gurmány (když už je řeč o konzumaci jako takové) je francouzská Velká žranice. Bon apetit!
http://www.csfd.cz/film/25586-velka-zranice/prehled/

Znám – takové to Velké umění – absurdní kritika konzumu, dívat se na to moc ale nedá.

Tohle je lepší: Fellini – Roma:
https://www.youtube.com/watch?v=MYKBEqaEuXA

peter.
3. 6. 2016 13:07

Ideálna krčma budúcnosti: Unavení chlapi z roboty sa zastavia v čistučkej krčme,pri vchode sa prezujú do prezúviek(predtým si nohy namočia do odsmraďujúceho roztoku) a usadia sa k nežným ružovým stolíkom.V kúte nežne preluduje na klavíri obstarožný ale stále hrdý homosexuál a na pódiu pohostinsky vystupujú „Bambini di Praga“ so svojim dirigentom Bohumilom Kulínskym,ktorý v prestávkach neustále vyhlasuje,že on,Kulínsky má tie deti na rozdiel od niektorých učiteľov naozaj rád.V čistučkom vzduchu poletujú pestrofarebné motýle a unavení robotníci popíjajú so zdvihnutým malíčkom z porcelánových šálok mätový čaj. Nájdu sa však aj takí,ktorí sa ešte stále neodnaučili piť pivo.Pre tých je vyhradená zvláštna… Číst vice »

Sio
Sio
3. 6. 2016 13:54

Gatta napsal Re Sio: S alkoholem je to vždy riziko.Člověk až kolikrát žasne, že se dožil dospělosti. Nicméně z mého okolíšpatně dopadl jen ten jeden spolužák (ještě žije) a v jednom zaměstnání se druhý takový podobný propracoval k notorismu ve 20.Taky mu pakstačilo jedno pivo a byl už pracovně nepoužitelný. Ani jeden se neoženil a nemá potomky – takže vlastně takový „přirozený výběr“. Tedy dá se říci, že až na vyjímky, naše generace alkohol přežila zdárně. Problém je, že každý může mít dispozice k jiné droze. A zkoušet nové věci je jako skočit z okna, když nevíte jak jste vysoko… Číst vice »

Gatta
Gatta
3. 6. 2016 14:06

Re Sio – řeknu to cynicky:

Jisté procento předčasně uchlastaných státní pokladně dokonce prospívá, jen to nesmí překročit kritickou mez, kdy by neměl kdo pracovat. Nejdřív totiž musí své nejlepší roky, a relativně střízlivá dopoledne, obětovat tvorbě hodnot – jinak by se systém zhroutil.

Sio
Sio
3. 6. 2016 14:56

ducatista napsal Docela by mě zajímalo, které konkrétní seriály má autor na mysli… Zahraniční provenience asi ne, to je z 90 % americká bezpohlavní korektní srágora, kde někoho s cigárem nebo flaškou tvrdého chlastu téměř s jistotou neuvidíte. Zbývá česká tvorba, ostatně tak to naznačuje i autor – ale jaká? Jestli má jít o ty mainstreamové seriály v hlavních vysílacích časech, tak to bych byl v klidu, ty nemají na mladou dospívající generaci velký dopad, protože tohle prostě mládežníci sledují velmi málo, ty seriály jsou určeny střední a starší generaci. Co se týká alkoholu – ano, tolerance je u nás… Číst vice »

Sio
Sio
3. 6. 2016 15:00

peter. napsal
„Limonádový Joe aneb Koňská opera“ vám nehovorí nič?

Když se nad tím zamyslíte, tak to není žádný vedlejší efekt. Je to parodie o dobru a zlu, Goodmen, Badmen, alkohol, cola-loka, vše dovedeno do extrému, dělá si to legraci nejen z Dušínů ale i z banditů a zločinců, ukazuje to mimochodem i na kapitalismus. Padouch nebo hrdina, všichni jedna rodina – whiscola. Prostě kšeft je kšeft.
Já osobně považuji ten film za lepší, než ty oskarové.

Sio
Sio
3. 6. 2016 15:02

fajt napsal

comment image?oh=dde0b3858693515e47e1f836effc9d65&oe=57D1C660

Polský humor mi sedí, v tomto jsou opravdu dobří. Třeba „Jak jsem rozpoutal 2. světovou válku“, „Vabank“, „Sexmise“ … pro mě špičkové filmy.

Sio
Sio
3. 6. 2016 15:04

ducatista napsal
Hovorí, ale nechápu smysl Vaší otázky To věru není dílo poslední doby…

Všude. Ulice, Ordinace.., detektivní seriály, naše i zahraniční, dr. House … tam všude se chlastá. :-) Bohužel, statistiku jsem neudělal a vracet se k těm dílům se mi nechce.

Sio
Sio
3. 6. 2016 15:06

Gatta napsal

Re Sio – řeknu to cynicky:

Jisté procento předčasně uchlastaných státní pokladně dokonce prospívá, jen to nesmí překročit kritickoumez, kdy by neměl kdo pracovat. Nejdřív totiž musí své nejlepší roky, a relativně střízlivá dopoledne, obětovat tvorbě hodnot – jinak by se systém zhroutil.

Jen jestli tu není opačný trend. A stav státní pokladny mě netrápí, nenaučil jsem se přisávat na státní cecek. :-)

Sio
Sio
3. 6. 2016 15:09

peter. napsal Ideálna krčma budúcnosti: Unavení chlapi z roboty sa zastavia v čistučkej krčme,pri vchode sa prezujú do prezúviek(predtým si nohy namočia do odsmraďujúceho roztoku) a usadia sa k nežným ružovým stolíkom.V kúte nežne preluduje na klavíri obstarožný ale stále hrdý homosexuál a na pódiu pohostinsky vystupujú „Bambini di Praga“ so svojim dirigentom Bohumilom Kulínskym,ktorý v prestávkach neustále vyhlasuje,že on,Kulínsky má tie deti na rozdiel od niektorých učiteľov naozaj rád.V čistučkom vzduchu poletujú pestrofarebné motýle a unavení robotníci popíjajú so zdvihnutým malíčkom z porcelánových šálok mätový čaj. Nájdu sa však aj takí,ktorí sa ešte stále neodnaučili piť pivo.Pre tých je… Číst vice »

Gatta
Gatta
3. 6. 2016 15:29

Re Sio:
Ono to je s těma drogama jako se vším:
Nejde o „nějakou pravdu“, o správnost, o 100% řešení problému, nebo dokonce o nějakou morálku či pohled na spojitost vlastních činů s dlouhodobou perspektivou lidstva.
Jde o výsledek – tedy o uspokojování potřeb (lidí, skupin lidí, funkčních lidských uskupení) a to cestou nejmenšího odporu, a na hraně (v čase a místě) přijetelných negativních externalit a přijatelného, rádoby řízeného rizika.

Sio
Sio
3. 6. 2016 15:45

Gatta napsal Re Sio: Ono to je s těma drogama jako se vším: Nejde o „nějakou pravdu“, o správnost, o 100% řešení problému, nebo dokonce o nějakou morálku či pohled na spojitost vlastních činů s dlouhodobou perspektivoulidstva. Jde o výsledek – tedy o uspokojování potřeb (lidí, skupin lidí, funkčních lidských uskupení) a to cestou nejmenšího odporu, ana hraně (v čase a místě) přijetelných negativních externalit a přijatelného, rádoby řízeného rizika. Nerozumím. Požívání drog je jako lidská potřeba? Jinak souhlas. Ani mi nejde o moralizování, jen si myslím, že je tu nějaký trend, který by bylo fajn obrátit, ale je spousta… Číst vice »

peter.
3. 6. 2016 16:33

Sio: Myslím,že to s tým nebezpečenstvom používanie alkoholu dosť preháňate.Alkohol bol v časoch,keď sme boli mladí my,oveľa prístupnejší ako dnes a aj jeho spotreba na hlavu bola vyššia.Vtedy ste si za 10Kčs mohli kúpiť pivo,poldeci,cigarety „Mars“ a ešte vám ostalo na jedno vajce na tvrdo napichnuté na špáratku.Robotníci zarábali viac ako THP a predsa sa nedá povedať,že by tá naša generácia bola nejako zdegenerovaná.V r.1968 som cez leto brigádničil vo VSŽ a neuveríte,ale robotníci pri vysokých,hlbinných aj narážacích peciach podobne aj oceliari pri konvertoroch vtedy dostávali 7 stupňové pivo zadarmo.Ak si niekto dá 6 – 7 pív „sedmičiek“tak už je… Číst vice »

peter.
3. 6. 2016 16:47

peter. napsal
nebezpečenstvo predstavuje hormonálna antikoncepcia používaná ženami.Tieto hormóny sa z vody pri jej úprave na p

http://www.lifenews.sk/content/o-vplyve-antikoncepcie-na-vodn%C3%A9-zdroje
http://euractiv.sk/clanky/zivotne-prostredie/vody-znecistuje-aj-hormonalna-antikoncepcia-016121/

Sio
Sio
3. 6. 2016 16:53

peter. napsal Sio: Myslím,že to s tým nebezpečenstvom používanie alkoholu dosť preháňate.Alkohol bol v časoch,keď sme boli mladí my,oveľa prístupnejší ako dnes a aj jeho spotreba na hlavu bola vyššia.Vtedy ste si za 10Kčs mohli kúpiť pivo,poldeci,cigarety „Mars“ a ešte vám ostalo na jedno vajce na tvrdo napichnuté na špáratku.Robotníci zarábali viac ako THP a predsa sa nedá povedať,že by tá naša generácia bola nejako zdegenerovaná.V r.1968 som cez leto brigádničil vo VSŽ a neuveríte,ale robotníci pri vysokých,hlbinných aj narážacích peciach podobne aj oceliari pri konvertoroch vtedy dostávali 7 stupňové pivo zadarmo.Ak si niekto dá 6 – 7 pív „sedmičiek“tak… Číst vice »

Sio
Sio
3. 6. 2016 16:59

peter. napsal
http://www.lifenews.sk/content/o-vplyve-antikoncepcie-na-vodn%C3%A9-zdroje
http://euractiv.sk/clanky/zivotne-prostredie/vody-znecistuje-aj-hormonalna-antikoncepcia-016121/

Sice jsem odpůrce hormonální antikoncepce, hlavně u holek, které ještě neměly děti. Ale neumím si představit cestu, jak by se dostala hormonální antikoncepce třeba do nádrže Kružberk. Nepředpokládám, že by tam přitékala upravená odpadní voda. USA je země neomezených možností. Ale docela by mě zajímalo, zda je v Česku nebo na Slovensku nějaká nádrž, která je používána jako zdroj pitné vody a jde do ní jakkoli upravená odpadní voda.
Samozřejmě o vodních tocích si iluze nedělám, takže na rybách to může být znát …

peter.
3. 6. 2016 18:05

Sio napsal Nepředpokládám, že by tam přitékala upravená odpadní voda. Sio: Aj slovenský úrad verejného zdravotníctva odmieta,že by sa tieto látky v nepovolenom množstve vyskytovali v pitnej vode a ja som takisto na pochybách.Len som interpretoval,čo odznelo v zmieňovanej TV relácii. K vašej otázke: Odpadové vody sa cez ČOV-ky dostávajú do recipientov,ktorými sú hlavne vodné toky a priehradné jazerá.Zoberme ako príklad Dunaj.Preteká cez viacero veľkomiest a odvádza vodu z veľkého územia.Vodné toky majú vplyv aj na podzemné vody.Okrem priesakov sa vodné toky využívajú aj na zavlažovani polí. Toto je podľa mňa hlavná cesta ako môže dôjsť k znečisteniu podzemných vôd.Týka… Číst vice »

Bety
Bety
3. 6. 2016 18:05

Sio, já s vámi souhlasím. Ožralý občan = dobrý občan. Ožralý občan svůj vztek alkoholem otupí a zaměří ho maximálně na nejbližšího občana, který má z jeho hlediska nevhodnou šálu, případně ksicht, hezčí manželku…. Na parlament rozhodně nepotáhne, tam by ho nohy nedonesly. A daní není nikdy dost. Pokud je ožralý pravidelně, jeho osobní problémy ho pohltí natolik, že je nebezpečný jen své rodině, v žádném případě systému. Tím neříkám, že není příjemné občas se napít s přáteli. Souhlasím i s PPK, že mládež ohrožují i jiné věci. Ale PPK, ono se to sčítá. Vymývání mozků počítačovými hrami plnými násilí,… Číst vice »