Diskuze k článku


  • fajt • 2. června 2016

    http://tv.hnonline.sk/aktualne-videa/672586-utok-na-lorenza – klobouk dolů před starostou, ten havloidní fašista by zasloužil pořádně po papuli. ..

  • lomikel • 2. června 2016

    veskere umeni podsouva vzory chovani, vychovava jak se drive rikalo.

  • peter. • 2. června 2016

    fajt napsal

    http://tv.hnonline.sk/aktualne-videa/672586-utok-na-lorenza – klobouk dolů před starostou, ten havloidní fašista by zasloužil pořádně po papuli. ..

    fajt:
    Malé upresnenie.Tí dvaja ožrani nie sú nijakí výtvarníci ani umelci.Je to ľudský odpad združujúci sa v tzv.“košickej bohéme“.Dvaja debilovia s prepitými mozgami.Ešte aj tento ľudácky web ich takto posudzuje:
    http://www.nadhlad.com/content/kauza-lorenz-hlupy-recidivista-spadol-zo-svojej-debny

  • fajt • 2. června 2016

    peter. napsal
    peter.

    celá ta vypečená cirkusácká grupa ( jezdící asi za prachy nějaké pro americké nátlakové „neziskovky“) vypadala na ránu, je to kousek od Haligoviec, takže to máme na trase na kolibu, se tam určitě juknu. ..)

  • fajt • 2. června 2016

    http://www.lidovky.cz/telicka-bakalu-mam-za-pritele-byt-to-lidi-irituje-f62-/zpravy-domov.aspx?c=A160601_204925_ln_domov_sij – eurohujer v akci, tohle v kokotlině tvrdí muziku, někdy mi přijde, že i ten nejšílenější vyznavač radikálního islámu bude pro novou Evropu přínosnější než cocoti typu Teličky. ..

  • orinoko • 2. června 2016

    Pokud jsem doma , mam tv obzory zapnuty permanentne. – Dobre se pri nich usina. … Tedy mne urcite.
    Zmineneho problemu jsem si opravdu nevsiml, za to je jasne, ze emericka produkce neustale pochlastava pivo z tretinkovych flasek, pricemz to pivo postavy nepiji, nybrz lizou. – To je presne emericka predstava o svete. – Ani pit pivo ten imperialni dobytek pit neumi.
    Ja osobne nejsem vyznavacem tvrdeho alkoholu, ale pokud je mi nabidnut, tak piju.
    Znam situace, kdy zapijeni soku panakem tvrdeho alkeholu je tim nejmensim sebeobrannym reflexem. Barbituraty jsou naopak snad tim nejhorsim.
    Velky RUM z Jindrichova Hradce je uvolnujici prostredek z ruk LEKARE.
    Mimochodem – dneska je v ruskych vlastnickych souradnicich.

  • peter. • 2. června 2016

    No,tak ja si dávam „panáka“(u nás sa to volá poldeci) dobrej 52%-nej terkelice každý večer,lebo každý Slovák vám povie,že je to zdravé.A nemusím byť ani v duševnej alebo citovej kríze.To máte tak…iný kraj,iný mrav.

  • peter. • 2. června 2016

    peter. napsal

    No,tak ja si dávam „panáka“(u nás sa to volá poldeci) dobrej 52%-nej terkelice každý večer,lebo každý Slovák vám povie,že je to zdravé.A nemusím byť ani v duševnej alebo citovej kríze.To máte tak…iný kraj,iný mrav.

    Terkelica je pálenka z výliskov hrozna.Môj kamarát z Turni nad Bodvou má vinohrad takže materiálu je dosť.Pridáva do toho aj jablká a hrušky,doma to nechá v sudoch vykvasiť a potom to odvezie do Maďarska(je to kúsok,pár km),kde mu to odborne,v certifikovanej pálenici vypália presne na 52%.Finta je v tom,že sa tak vyhne plateniu spotrebnej dane ktorú by musel zaplatiť,keby si to dal vypáliť v slovenskej pálenici.A Maďari sú na „pálinku“machri.

  • Sio • 2. června 2016

    peter. napsal

    No,tak ja si dávam „panáka“(u nás sa to volá poldeci) dobrej 52%-nej terkelice každý večer,lebo každý Slovák vám povie,že je to zdravé.A nemusím byť ani v duševnej alebo citovej kríze.To máte tak…iný kraj,iný mrav.

    No, staré psy novým kouskům nenaučíš. :-) A o staré psy tu zas tak moc nejde. Ti nepotřebují příklad ze seriálů.

  • hudryper • 3. června 2016

    Sio napsal
    staré psy novým kouskům nenaučíš.

    Ahoj Sio, co se týká alkoholu,tak to s Tebou nesouhlasím. Když na to má,tak se naučí pravidelně konsumovat alkohol i starý pes. Ještě chvíli sleduj TV a uvidíš,že to příjde i na Tebe . Dokud jsem
    snášel v domácnosti televizor ,důvodů dát si zejména po TV novinách panáka byl dostatek. Mohu
    Ti doporučit takovou malou nerezovou placatičku s obsahem 1,5 dcl. Ta moje má na sobě vyryto :
    JAMESON, irish whiskey. Vejde se do každé kapsy,nebudí pozornost a máš ji vždycky po ruce.

  • PPK • 3. června 2016

    Vláda suverénního státu, která má vyřešenu jistotu koncepce obrany a vyrovnané ekonomiky a má zejména vyřešenu otázku SOCIÁLNÍ = občan nezná nezaměstnanost, nezná špatné pracovní právo, nevymahatelnost práva a nerovný přístup k právu, státu kde nejsou zprivatizovány suroviny, voda, energetika a liniové stavby, nejsou zprivatizovány veřejné služby a důchody, neexistuje tam hazard coby pračka špinavých peněz a zejména tam neexistuje korupce(!) ve státní exekutivě, tak taková vláda vůbec nepotřebuje řešit zástupné marginality typu pití alkoholu nebo kouření lidí na veřejnosti či ve filmech, což klidně zvládnou ministerstva a místní správa vyhláškami, pokud to bude už opravdu velmi akutní občanský problém. Nota bene, alkohol a tabák již zdaněné v dnes ČR tak, jako nikdy za vlády komunistů. A to tedy problém rozhodně NENÍ, je to jen opičení se po těch, kteří něco už zavedli a přitom jsou neschopní zvládnout zcela kardinální věc – imigraci muslimů.
    Úsměvné navíc je, že marihuana je zakázána totálně a je téměř nedostupná i pro nemocné jen proto, že ji lze vypěstovat kdekoliv doma a tudíž ji v podstatě normálně zdanit nelze. Nu a pokud jde o ty TV filmy? Samozřejmě, že to výchovný a následně i zdravotní vliv má, ale oč větší vliv, než ten chlast v televizi, mají na mládež např. počítačové hry, kde děti aktivně vraždí virtuální lidi, až krev stříká na všechny strany? Kolego Sio, vím, že máte rád logiku a funkčně kvalitativní dělení jevů a událostí podle jejich politicko-sociálních priorit. Zůstaňte u toho, prosím a namísto toho si třeba vzpomeňte na včerejší velký televizní problém – šílený stav zprivatizovaného českého pohřebnictví, kde mrtvoly zemřelých se nepohřbívají až do barvy zelené stokoruny, protože pan majitel funebrácké firmy možná krade, chlastá nebo hraje automaty.

  • peter. • 3. června 2016

    Článok mimo témy,no mohla by tu byť nejaká veľmi hmlistá súvislosť s KOB. Kým som si to neprečítal,ani som netušil,že pred 2000 rokmi na území Slovenska bola vyznávaná staroegyptská bohyňa Isis. Alebo,že na Slovensku bola pri archeologických vykopávkach objavená soška staroegyptského boha Osirisa :
    http://zurnal.pravda.sk/rozhovory/clanok/394816-svetoznamy-egyptolog-barbarov-co-mazu-historiu-zastavi-len-armada/

  • peter. • 3. června 2016

    Konečne!Že by bolo plánované hospodárenie predsa len užitočnejšie pre ľudí?
    http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/394914-neoliberalizmus-je-prezitok-sposobil-vazne-nerovnosti/

  • Gatta • 3. června 2016

    Až na to sledování TV se víceméně shoduji s orinokem a peterem.

    Alkohol je droga – tedy i lék. A jeden nebo dva panáky v pravou chvíli můžou zachránit i život Při srdeční slabosti doslova, při stresu také. Jen se to „musí umět“ a nesmí k tomu být nevhodné genetické predispozice.
    Měl jsem třeba spolužáka z kterého byl notorik už v 16 letech.

    Nejkvalitnější, co se dá u nás za rozumnou cenu pořídit je „domácí – 52“ z dobrého kvasu a od zkušeného páleníka.

    Chlastání v TV nemohu posoudit, ale přepokládám, že je to jen jeden z mnoha projevů lacinýchprimitivních klišé té nejlevnější komerční tvorby.
    S možným negativním dopadem na chování mladé generace – s Vámi plně souhlasím.

  • Sio • 3. června 2016

    Nemohu o sobě říct, že jsem celoživotní abstinent, ba ani dnes se tomu nevyhnu. I té slivovičky si občas dám. Tak jednou za tři měsíce, žít bez toho umím. V českých (o slovenských nemluvě) je ten, kdo něco namítá proti alkoholu „nějaký divný“, nějaký nedochlap nebo co. Neumíme se jinak uvolnit? Chybí nám sebevědomí? Otázky pro psychology a psychiatry.
    Nicméně, dnes se situace mění, nastupují drogy i ty tvrdé, nejen marihuana. Také mají pro děti chuť „zakázaného ovoce“, stejně jako alkohol. Pokud to platí u alkoholu, opravdu si děcko do 20 let bude umět říct „on ten herák není zase taková sranda“? Prý se Češi velmi dobře umísťují na žebříčcích v konzumaci marihuany. Tyhlety otázky si naši rodiče klást nemuseli.
    Jen se ptám. Jsme si tak jisti (neptám se, jak u vás doma), že jako národ dokážeme vysvětlit našim dětem, kde je ta hranice, za kterou by neměli jít?

  • Sio • 3. června 2016

    hudryper napsal
    Ahoj Sio, co se týká alkoholu,tak to s Tebou nesouhlasím. Když na to má,tak se naučí pravidelně konsumovat alkohol i starý pes. Ještě chvíli sleduj TV a uvidíš,že to příjde i na Tebe . Dokud jsem
    snášel v domácnosti televizor ,důvodů dát si zejména po TV novinách panáka byl dostatek. Mohu
    Ti doporučit takovou malou nerezovou placatičku s obsahem 1,5 dcl. Ta moje má na sobě vyryto :
    JAMESON, irish whiskey. Vejde se do každé kapsy,nebudí pozornost a máš ji vždycky po ruce.

    Z Jameson whiskey občas udělám pro návštěvu irské kafe. Pokud to člověk udělá poctivě a správně, má to úspěch. Ale to tak jednou za rok. Nejsem žádný fanatik, ale některá fakta kolem drog ve školách jsou na pováženou.

  • Sio • 3. června 2016

    PPK napsal

    Vláda suverénního státu, která má vyřešenu jistotu koncepce obrany a vyrovnané ekonomiky a má zejména vyřešenu otázku SOCIÁLNÍ = občan nezná nezaměstnanost, nezná špatné pracovní právo, nevymahatelnost práva a nerovný přístup k právu, státu kde nejsou zprivatizovány suroviny, voda, energetika a liniové stavby, nejsou zprivatizovány veřejné služby a důchody, neexistuje tam hazard coby pračka špinavých peněz a zejména tam neexistuje korupce(!) ve státní exekutivě, tak taková vláda vůbec nepotřebuje řešit zástupné marginality typu pití alkoholu nebo kouření lidí na veřejnosti či ve filmech, což klidně zvládnou ministerstva a místní správa vyhláškami, pokud to bude už opravdu velmi akutní občanský problém. Nota bene, alkohol a tabák již zdaněné v dnes ČR tak, jako nikdy za vlády komunistů. A to tedy problém rozhodně NENÍ, je to jen opičení se po těch, kteří něco už zavedli a přitom jsou neschopní zvládnout zcela kardinální věc – imigraci muslimů.
    Úsměvné navíc je, že marihuana je zakázána totálně a je téměř nedostupná i pro nemocné jen proto, že ji lze vypěstovat kdekoliv doma a tudíž ji v podstatě normálně zdanit nelze. Nu a pokud jde o ty TV filmy? Samozřejmě, že to výchovný a následně i zdravotní vliv má, ale oč větší vliv, než ten chlast v televizi, mají na mládež např. počítačové hry, kde děti aktivně vraždí virtuální lidi, až krev stříká na všechny strany? Kolego Sio, vím, že máte rád logiku a funkčně kvalitativní dělení jevů a událostí podle jejich politicko-sociálních priorit. Zůstaňte u toho, prosím a namísto toho si třeba vzpomeňte na včerejší velký televizní problém – šílený stav zprivatizovaného českého pohřebnictví, kde mrtvoly zemřelých se nepohřbívají až do barvy zelené stokoruny, protože pan majitel funebrácké firmy možná krade, chlastá nebo hraje automaty.

    Vážený kolego, víte přece, že problém je komplexní. Jistěže s vámi budu souhlasit, že jsou daleko horší problémy, než užívání drog a pití alkoholu u mládeže. Jistěže také budu souhlasit, že aby se tomu zabránilo systémově, bude to chtít systémové společenské změny.
    Ale vždy jsou tu ještě i individuální možnosti, každý může působit na své okolí nějakým příkladem nebo názorem. Stejně, jako není normální dobrovolně se pravidelně přiotrávit nějakým jedem, není normální brát tvrdé drogy, tak není normální ani pít alkohol a kouřit. Jen je to velmi rozšířené a jsme na to zvyklí.
    Mám takovou zkušenost z Itálie, kde jsem spolupracoval s třemi Nizozemci. Všichni kouřili jak fabriky. Bylo to v Miláně, já na to šel po česku, dával jsem si na oběd nedostižnou pizzu z italských sýrů, popřípadě s lososem a k tomu „birra media“ – tj. 0,4 l pivka. Kolegové z Nizozemí se na mě tak trochu shovívavě dívali skrze prsty, věřili, že jsem alkoholik. Tam zkrátka pití alkoholu zřejmě není obvyklé. Trochu jsem jim povyprávěl, jak je to s pivem v Čechách. Jeden si mě vzal pak stranou a sdělil mi, že mi může doporučit fakt dobrou protialkoholní kliniku. Pobavilo mě to a zeptal jsem se jej, zda tam umí odnaučit i kouření. Tak jsme se tomu zasmáli a šli k automatu na italské pidipresso.

  • fajt • 3. června 2016

    https://www.novinky.cz/krimi/405400-v-kolinske-automobilce-kopal-delnik-kolegu-do-hlavy-botou-s-ocelovou-spickou.html – v montovnách to někdy vře…ale do Práglu nedojdou. ..)

  • orinoko • 3. června 2016

    Tam, kde ted makam, jsou k videni jedinci s velmi poskozenym chrupem. Pry je to nasledek konzumace tvrdych drog. – To jsem slysel poprve v zivote. Plyne z toho, ze konzumace drog byla vcelku za Premysla Totace problemem spise okrajovym. Takovy chrup jsem u mladych lidi nikdy nevidel … mozna snad u tezkych starych kuraku.TIM se ovsem socik tezce provinil, nebot neplatil dan za ten bazmek nazyvany tak vazne SVOBODA.
    Pri blizsim pozorovani je pak mimo diskusi, ze tvrda droga nepostihuje jen zuby.
    Zlate pivo. Doprava mi takovou zakladni zivotni latku , jakou je voda.

  • orinoko • 3. června 2016

    Mel jsem napsat sVOboDA. Tak by to bylo dokonale.

  • orinoko • 3. června 2016

    Jen tak na okraj – dostali jsme pridano dalsich 1500, – kachli vedle novorocniho navyseni. Mozna si na stara kolena poridim znovu auto.
    A ze by i nove zuby a bivoje?

  • Gatta • 3. června 2016

    Re Sio:

    S alkoholem je to vždy riziko. Člověk až kolikrát žasne, že se dožil dospělosti. :-) Nicméně z mého okolí špatně dopadl jen ten jeden spolužák (ještě žije) a v jednom zaměstnání se druhý takový podobný propracoval k notorismu ve 20. Taky mu pak stačilo jedno pivo a byl už pracovně nepoužitelný. Ani jeden se neoženil a nemá potomky – takže vlastně takový „přirozený výběr“. Tedy dá se říci, že až na vyjímky, naše generace alkohol přežila zdárně.

    Problém je, že každý může mít dispozice k jiné droze. A zkoušet nové věci je jako skočit z okna, když nevíte jak jste vysoko a ten skok se nedá zastavit vrátit.
    Znám lidi, co si ve 30 dali první cigaretu a s cigaretou i umřeli.
    Tedy pokud vím že (třeba) zvládám alkohol, tak aby mi jen pomáhal, tak je lépe se toho držet a s ničím dál už neexperimentovat.

    Drogy obecně: Proč alkohol ano a trávu ne? Proč cigrety tolerujeme a jiné věci ne? Káva je taky droga nikdo s ní nemá problémy…

    Měřítko je prosté: „To jestli užívání ohrožuje nebo neohrožuje fungování společnosti.“
    Jestli ohrožuje či neohrožuje schopnost drogu vůbec přežít, schopnost soustavně pracovat, schopnost založit rodinu a vychovat děti, neohrožovat svoje okolí … a to i v několika generacích.

    Tedy, každá kultura (místní populace) i každý jedinec má tu hranici jinde. Je to prostě vždy riziko. Na druhou stranu – v té či oné formě provází drogy lidstvo po celé jeho dějiny. Což také o něčem svědčí.

  • ducatista • 3. června 2016

    Docela by mě zajímalo, které konkrétní seriály má autor na mysli… Zahraniční provenience asi ne, to je z 90 % americká bezpohlavní korektní srágora, kde někoho s cigárem nebo flaškou tvrdého chlastu téměř s jistotou neuvidíte. Zbývá česká tvorba, ostatně tak to naznačuje i autor – ale jaká? Jestli má jít o ty mainstreamové seriály v hlavních vysílacích časech, tak to bych byl v klidu, ty nemají na mladou dospívající generaci velký dopad, protože tohle prostě mládežníci sledují velmi málo, ty seriály jsou určeny střední a starší generaci.
    Co se týká alkoholu – ano, tolerance je u nás asi až příliš velká. Rozhodně si nemyslím, že by něco zmohl zákaz tvrdého chlastu, to je vyzkoušeno a nefunguje. Ale spíš vytváření určitého klimatu, že konzumace alkoholu má svá rizika a že abstinence není nic divného. Abstinent nejsem, rád si dám dobrý koňak a slivku, stejně jako pivo na žízeň a víno na chuť. S mírou. Nicméně pocity abstinenta znám, před lety jsem se po pádu z motorky léčil s poúrazovou epilepsií a pár let jsem se alkoholu nedotkl. Pro mě to problém nebyl, ale někdy se člověk dostával do trapných situací, kdy okolí prostě nechápalo PROČ jako nepiju…

  • Gatta • 3. června 2016

    Re ducatista:
    „Kdo chce s vlky býti, musí s nimi nejen výti, ale i píti.“
    Naštěstí u nás nejsou takoví vlci jako v Rusku, nebo jako byli za Alexandra Makedonského.

    Je to také o tom že „odporný abstinent“ se dostává do podezření, že nechce pít aby se kontroloval, byl 100% při smyslech, a aby si pamatoval vše o ostaních.

  • peter. • 3. června 2016

    ducatista napsal
    Zbývá česká tvorba, ostatně tak to naznačuje i autor – ale jaká? Jestli má jít o ty mainstrea

    „Limonádový Joe aneb Koňská opera“ vám nehovorí nič?

  • ducatista • 3. června 2016

    peter. napsal
    „Limonádový Joe aneb Koňská opera“ vám nehovorí nič?

    Hovorí, ale nechápu smysl Vaší otázky :-) To věru není dílo poslední doby…

  • peter. • 3. června 2016

    Gatta napsal

    Re peter – velmi nekorektní film

    https://www.youtube.com/watch?v=UIpLcj5XAjE
    https://www.youtube.com/watch?v=kDOEm_lGmR0
    https://www.youtube.com/watch?v=gkSc8KZMTb8

    Gatta:
    Odpornééé!Dekadentnééé!Na toto môžem iba zhnusene povedať …ale no fúúúj!!!

  • ducatista • 3. června 2016

    LJ je fajn film, ale skutečný zážitek pro opravdové gurmány (když už je řeč o konzumaci jako takové) je francouzská Velká žranice. Bon apetit!
    http://www.csfd.cz/film/25586-velka-zranice/prehled/
    :-)

  • peter. • 3. června 2016

    peter. napsal
    Gatta:
    Odpornééé!Dekadentnééé!Na toto môžem iba zhnusene povedať …ale no fúúúj!!!

    Mladé baby tam tancujú obscénny tanec, plieskajú sa pri ňom po riti a spievajú že:“whisky to je moje gusto“!!!A hrôza,ženy tam fajčia cigarety a dokonca tam jeden gambler(!) fajčí cigaru(doutník) !V uzavretom priestore ! Taký film treba ihneď zakázať!

  • Gatta • 3. června 2016

    ducatista napsal

    LJ je fajn film, ale skutečný zážitek pro opravdové gurmány (když už je řeč o konzumaci jako takové) je francouzská Velká žranice. Bon apetit!
    http://www.csfd.cz/film/25586-velka-zranice/prehled/

    Znám – takové to Velké umění – absurdní kritika konzumu, dívat se na to moc ale nedá.

    Tohle je lepší: Fellini – Roma:
    https://www.youtube.com/watch?v=MYKBEqaEuXA

  • peter. • 3. června 2016

    Ideálna krčma budúcnosti:
    Unavení chlapi z roboty sa zastavia v čistučkej krčme,pri vchode sa prezujú do prezúviek(predtým si nohy namočia do odsmraďujúceho roztoku) a usadia sa k nežným ružovým stolíkom.V kúte nežne preluduje na klavíri obstarožný ale stále hrdý homosexuál a na pódiu pohostinsky vystupujú „Bambini di Praga“ so svojim dirigentom Bohumilom Kulínskym,ktorý v prestávkach neustále vyhlasuje,že on,Kulínsky má tie deti na rozdiel od niektorých učiteľov naozaj rád.V čistučkom vzduchu poletujú pestrofarebné motýle a unavení robotníci popíjajú so zdvihnutým malíčkom z porcelánových šálok mätový čaj.
    Nájdu sa však aj takí,ktorí sa ešte stále neodnaučili piť pivo.Pre tých je vyhradená zvláštna miestnosť so žľabom,do ktorého im majitel krčmy naleje vedrom pivo a oni pokľačiačky to pivo(samozrejme nealkoholické)chlemscú.

  • Sio • 3. června 2016

    Gatta napsal

    Re Sio:

    S alkoholem je to vždy riziko.Člověk až kolikrát žasne, že se dožil dospělosti. Nicméně z mého okolíšpatně dopadl jen ten jeden spolužák (ještě žije) a v jednom zaměstnání se druhý takový podobný propracoval k notorismu ve 20.Taky mu pakstačilo jedno pivo a byl už pracovně nepoužitelný. Ani jeden se neoženil a nemá potomky – takže vlastně takový „přirozený výběr“. Tedy dá se říci, že až na vyjímky, naše generace alkohol přežila zdárně.

    Problém je, že každý může mít dispozice k jiné droze. A zkoušet nové věci je jako skočit z okna, když nevíte jak jste vysoko a ten skok se nedá zastavit vrátit.
    Znám lidi, co si ve 30 dali první cigaretu a s cigaretou i umřeli.
    Tedy pokud vím že (třeba)zvládám alkohol, tak aby mi jen pomáhal, tak je lépe se toho držet a s ničím dál už neexperimentovat.

    Drogy obecně: Proč alkohol ano a trávu ne? Proč cigrety tolerujeme a jiné věci ne?Káva je taky droga nikdo s ní nemá problémy…

    Měřítko je prosté: „To jestli užívání ohrožuje nebo neohrožuje fungování společnosti.“
    Jestli ohrožuje či neohrožuje schopnost drogu vůbec přežít, schopnost soustavně pracovat, schopnost založit rodinu a vychovat děti, neohrožovat svoje okolí … a to i v několika generacích.

    Tedy, každá kultura (místní populace)i každý jedinec má tu hranici jinde. Je to prostě vždy riziko. Na druhou stranu – v té či oné formě provází drogy lidstvo po celé jeho dějiny. Což také o něčem svědčí.

    S tvým měřítkem naprosto souhlasím. A právě toho se obávám. Že to v dalších generacích povede ohrožení fungování společnosti. My za socíku jsme zdaleka nebyli vystaveni takové masáži, jako mladí dnes. Včetně té pofidérní SVOBODY, jak připomněl Orinoko.
    Už za socíku mě ale napadlo, jak společnost parazituje na těch nejhloupějších. Někdy vydělávali i víc, než já, ale pak šli do hospody (speciálně havíři) a půl výplaty, pokud ne celou, prochlastali, tzn. vrátili státu ve spotřební dani.
    A přesně takové pracovníky systém potřebuje. Půjdou dělat jakoukoli práci, aby měli na ten chlast a pak jeho prostřednictvím zaplatí státu daně. Jsou snadno manipulaatelní a vydíratelní. Ideální pracanti kolonie. Nejlépe, když jsou svobodní. No ale která ženská chce doma ožralu? Takže i v tomto ohledu se daří. Po padesátce už obvykle na odpis, důchodu si moc neužijí.

  • Gatta • 3. června 2016

    Re Sio – řeknu to cynicky:

    Jisté procento předčasně uchlastaných státní pokladně dokonce prospívá, jen to nesmí překročit kritickou mez, kdy by neměl kdo pracovat. Nejdřív totiž musí své nejlepší roky, a relativně střízlivá dopoledne, obětovat tvorbě hodnot – jinak by se systém zhroutil.

  • Sio • 3. června 2016

    ducatista napsal

    Docela by mě zajímalo, které konkrétní seriály má autor na mysli… Zahraniční provenience asi ne, to je z 90 % americká bezpohlavní korektní srágora, kde někoho s cigárem nebo flaškou tvrdého chlastu téměř s jistotou neuvidíte. Zbývá česká tvorba, ostatně tak to naznačuje i autor – ale jaká? Jestli má jít o ty mainstreamové seriály v hlavních vysílacích časech, tak to bych byl v klidu, ty nemají na mladou dospívající generaci velký dopad, protože tohle prostě mládežníci sledují velmi málo, ty seriály jsou určeny střední a starší generaci.
    Co se týká alkoholu – ano, tolerance je u nás asi až příliš velká. Rozhodně si nemyslím, že by něco zmohl zákaz tvrdého chlastu, to je vyzkoušeno a nefunguje.Ale spíš vytváření určitého klimatu, že konzumace alkoholu má svá rizika a že abstinence není nic divného. Abstinent nejsem, rád si dám dobrý koňak a slivku, stejně jako pivo na žízeň a víno na chuť. S mírou. Nicméně pocity abstinenta znám, před lety jsem se po pádu z motorky léčil s poúrazovou epilepsií a pár let jsem se alkoholu nedotkl. Pro mě to problém nebyl, ale někdy se člověk dostával do trapných situací, kdy okolí prostě nechápalo PROČ jako nepiju…

    Pokud obětujete nějaký čas a na pár dílů českých seriálů se podíváte, uvidíte podobnou situaci několikrát za týden. Myslím, že to působí podprahově.

  • Sio • 3. června 2016

    peter. napsal
    „Limonádový Joe aneb Koňská opera“ vám nehovorí nič?

    Když se nad tím zamyslíte, tak to není žádný vedlejší efekt. Je to parodie o dobru a zlu, Goodmen, Badmen, alkohol, cola-loka, vše dovedeno do extrému, dělá si to legraci nejen z Dušínů ale i z banditů a zločinců, ukazuje to mimochodem i na kapitalismus. Padouch nebo hrdina, všichni jedna rodina – whiscola. Prostě kšeft je kšeft.
    Já osobně považuji ten film za lepší, než ty oskarové.

  • Sio • 3. června 2016

    fajt napsal

    https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13332908_1305468736147804_7118393840158013821_n.jpg?oh=dde0b3858693515e47e1f836effc9d65&oe=57D1C660

    Polský humor mi sedí, v tomto jsou opravdu dobří. Třeba „Jak jsem rozpoutal 2. světovou válku“, „Vabank“, „Sexmise“ … pro mě špičkové filmy.

  • Sio • 3. června 2016

    ducatista napsal
    Hovorí, ale nechápu smysl Vaší otázky To věru není dílo poslední doby…

    Všude. Ulice, Ordinace.., detektivní seriály, naše i zahraniční, dr. House … tam všude se chlastá. :-) Bohužel, statistiku jsem neudělal a vracet se k těm dílům se mi nechce.

  • Sio • 3. června 2016

    Gatta napsal

    Re Sio – řeknu to cynicky:

    Jisté procento předčasně uchlastaných státní pokladně dokonce prospívá, jen to nesmí překročit kritickoumez, kdy by neměl kdo pracovat. Nejdřív totiž musí své nejlepší roky, a relativně střízlivá dopoledne, obětovat tvorbě hodnot – jinak by se systém zhroutil.

    Jen jestli tu není opačný trend. A stav státní pokladny mě netrápí, nenaučil jsem se přisávat na státní cecek. :-)

  • Sio • 3. června 2016

    peter. napsal

    Ideálna krčma budúcnosti:
    Unavení chlapi z roboty sa zastavia v čistučkej krčme,pri vchode sa prezujú do prezúviek(predtým si nohy namočia do odsmraďujúceho roztoku) a usadia sa k nežným ružovým stolíkom.V kúte nežne preluduje na klavíri obstarožný ale stále hrdý homosexuál a na pódiu pohostinsky vystupujú „Bambini di Praga“ so svojim dirigentom Bohumilom Kulínskym,ktorý v prestávkach neustále vyhlasuje,že on,Kulínsky má tie deti na rozdiel od niektorých učiteľov naozaj rád.V čistučkom vzduchu poletujú pestrofarebné motýle a unavení robotníci popíjajú so zdvihnutým malíčkom z porcelánových šálok mätový čaj.
    Nájdu sa však aj takí,ktorí sa ešte stále neodnaučili piť pivo.Pre tých je vyhradená zvláštna miestnosť so žľabom,do ktorého im majitel krčmy naleje vedrom pivo a oni pokľačiačky to pivo(samozrejme nealkoholické)chlemscú.

    Koukám si to užíváte, vy notorický ochlasto! 😉

  • Gatta • 3. června 2016

    Re Sio:
    Ono to je s těma drogama jako se vším:
    Nejde o „nějakou pravdu“, o správnost, o 100% řešení problému, nebo dokonce o nějakou morálku či pohled na spojitost vlastních činů s dlouhodobou perspektivou lidstva.
    Jde o výsledek – tedy o uspokojování potřeb (lidí, skupin lidí, funkčních lidských uskupení) a to cestou nejmenšího odporu, a na hraně (v čase a místě) přijetelných negativních externalit a přijatelného, rádoby řízeného rizika.

  • Sio • 3. června 2016

    Gatta napsal

    Re Sio:
    Ono to je s těma drogama jako se vším:
    Nejde o „nějakou pravdu“, o správnost, o 100% řešení problému, nebo dokonce o nějakou morálku či pohled na spojitost vlastních činů s dlouhodobou perspektivoulidstva.
    Jde o výsledek – tedy o uspokojování potřeb (lidí, skupin lidí, funkčních lidských uskupení) a to cestou nejmenšího odporu, ana hraně (v čase a místě) přijetelných negativních externalit a přijatelného, rádoby řízeného rizika.

    Nerozumím. Požívání drog je jako lidská potřeba? Jinak souhlas. Ani mi nejde o moralizování, jen si myslím, že je tu nějaký trend, který by bylo fajn obrátit, ale je spousta faktorů, které jej rozvíjejí. Následky samozřejmě můžeme vidět až za jednu dvě generace. Ale cíl NWO je jaký? Snížit počet obyvatel Země. Tak jen ať chlastají a moc jinak nechtějí. A také ať se nemnoží. Je to skrýtá genocida.

  • peter. • 3. června 2016

    Sio:
    Myslím,že to s tým nebezpečenstvom používanie alkoholu dosť preháňate.Alkohol bol v časoch,keď sme boli mladí my,oveľa prístupnejší ako dnes a aj jeho spotreba na hlavu bola vyššia.Vtedy ste si za 10Kčs mohli kúpiť pivo,poldeci,cigarety „Mars“ a ešte vám ostalo na jedno vajce na tvrdo napichnuté na špáratku.Robotníci zarábali viac ako THP a predsa sa nedá povedať,že by tá naša generácia bola nejako zdegenerovaná.V r.1968 som cez leto brigádničil vo VSŽ a neuveríte,ale robotníci pri vysokých,hlbinných aj narážacích peciach podobne aj oceliari pri konvertoroch vtedy dostávali 7 stupňové pivo zadarmo.Ak si niekto dá 6 – 7 pív „sedmičiek“tak už je to cítiť.Nebolo preto viac úrazov.
    Dnes sú dedinské krčmy prázdne,lebo každý si radšej kúpi pivo v „akcii“v TESCU alebo Kauflande a vypije si ho na dvore so susedom.Keď som vojenčil v Čechách,tak sa mi veľmi páčilo aká družnosť medzi kunčoftami tam v dedinských krčmách vládla.Každý poznal každého,sadli si ku pivku,zahrali si karty,niekto doniesol heligónku a spievalo sa.Aj fajčilo .
    V minulých dňoch som sledoval tv reláciu,kde sa hovorilo o drogách.Spotrebu drog sledovali tak,že analyzovali odpadové vody v Blave,Košiciach a B.Bystrici.Rapídne sa znížila spotreba tvrdých drog(heroín a kokaín),amfetamín stagnuje a kanabinoidy mierne stúpli.
    Ďalej tam konštatovali,že skutočné nebezpečenstvo predstavuje hormonálna antikoncepcia používaná ženami.Tieto hormóny sa z vody pri jej úprave na pitnú nedajú odstrániť a spôsobujú,že chlapom rastú kozy,nadmerne priberajú a stávajú sa neplodnými.

  • peter. • 3. června 2016

    peter. napsal
    nebezpečenstvo predstavuje hormonálna antikoncepcia používaná ženami.Tieto hormóny sa z vody pri jej úprave na p

    http://www.lifenews.sk/content/o-vplyve-antikoncepcie-na-vodn%C3%A9-zdroje
    http://euractiv.sk/clanky/zivotne-prostredie/vody-znecistuje-aj-hormonalna-antikoncepcia-016121/

  • Sio • 3. června 2016

    peter. napsal

    Sio:
    Myslím,že to s tým nebezpečenstvom používanie alkoholu dosť preháňate.Alkohol bol v časoch,keď sme boli mladí my,oveľa prístupnejší ako dnes a aj jeho spotreba na hlavu bola vyššia.Vtedy ste si za 10Kčs mohli kúpiť pivo,poldeci,cigarety „Mars“ a ešte vám ostalo na jedno vajce na tvrdo napichnuté na špáratku.Robotníci zarábali viac ako THP a predsa sa nedá povedať,že by tá naša generácia bola nejako zdegenerovaná.V r.1968 som cez leto brigádničil vo VSŽ a neuveríte,ale robotníci pri vysokých,hlbinných aj narážacích peciach podobne aj oceliari pri konvertoroch vtedy dostávali 7 stupňové pivo zadarmo.Ak si niekto dá 6 – 7 pív „sedmičiek“tak už je to cítiť.Nebolo preto viac úrazov.
    Dnes sú dedinské krčmy prázdne,lebo každý si radšej kúpi pivo v „akcii“v TESCU alebo Kauflande a vypije si ho na dvore so susedom.Keď som vojenčil v Čechách,tak sa mi veľmi páčilo aká družnosť medzi kunčoftami tam v dedinských krčmách vládla.Každý poznal každého,sadli si ku pivku,zahrali si karty,niekto doniesol heligónku a spievalo sa.Aj fajčilo .
    V minulých dňoch som sledoval tv reláciu,kde sa hovorilo o drogách.Spotrebu drog sledovali tak,že analyzovali odpadové vody v Blave,Košiciach a B.Bystrici.Rapídne sa znížila spotreba tvrdých drog(heroín a kokaín),amfetamín stagnuje a kanabinoidy mierne stúpli.
    Ďalej tam konštatovali,že skutočné nebezpečenstvo predstavuje hormonálna antikoncepcia používaná ženami.Tieto hormóny sa z vody pri jej úprave na pitnú nedajú odstrániť a spôsobujú,že chlapom rastú kozy,nadmerne priberajú a stávajú sa neplodnými.

    Peter, vyjádřil jsem určitou starost, třeba se mýlím. Ale vím, že na popsanou situaci při sledování TV narazím ještě mockrát. Pivo sem, pivo tam, u nás na kovárně, kde jsem také brigádničil byla 7-čka také dovolena. Jenže to se vypotí.
    Spíše mě zaráží ten vzorec – mám problém, chce to panáka. Pro mě poněkud slabošské řešení problémů. Asi nejsem úplně normální, vlastně to o sobě vím, určitě ne. Selaví. Ale pokud se dostanu do problému, chci mít naopak hlavu čistou. Na panáka si ani nevzpomenu.
    Co se týče konzumace tvrdých drog, moc bych si přál, abyste měl pravdu.

  • Sio • 3. června 2016

    peter. napsal
    http://www.lifenews.sk/content/o-vplyve-antikoncepcie-na-vodn%C3%A9-zdroje
    http://euractiv.sk/clanky/zivotne-prostredie/vody-znecistuje-aj-hormonalna-antikoncepcia-016121/

    Sice jsem odpůrce hormonální antikoncepce, hlavně u holek, které ještě neměly děti. Ale neumím si představit cestu, jak by se dostala hormonální antikoncepce třeba do nádrže Kružberk. Nepředpokládám, že by tam přitékala upravená odpadní voda. USA je země neomezených možností. Ale docela by mě zajímalo, zda je v Česku nebo na Slovensku nějaká nádrž, která je používána jako zdroj pitné vody a jde do ní jakkoli upravená odpadní voda.
    Samozřejmě o vodních tocích si iluze nedělám, takže na rybách to může být znát …

  • peter. • 3. června 2016

    Sio napsal
    Nepředpokládám, že by tam přitékala upravená odpadní voda.

    Sio:
    Aj slovenský úrad verejného zdravotníctva odmieta,že by sa tieto látky v nepovolenom množstve vyskytovali v pitnej vode a ja som takisto na pochybách.Len som interpretoval,čo odznelo v zmieňovanej TV relácii.
    K vašej otázke: Odpadové vody sa cez ČOV-ky dostávajú do recipientov,ktorými sú hlavne vodné toky a priehradné jazerá.Zoberme ako príklad Dunaj.Preteká cez viacero veľkomiest a odvádza vodu z veľkého územia.Vodné toky majú vplyv aj na podzemné vody.Okrem priesakov sa vodné toky využívajú aj na zavlažovani polí. Toto je podľa mňa hlavná cesta ako môže dôjsť k znečisteniu podzemných vôd.Týka sa to aj ropných produktov a pesticídov.
    Takže voda Dunaja po prechode cez Budapešť už týchto znečisťujúcich hormónov môže obsahovať celkom slušné množstvo.Keď uvážime,že pôvod potravín rastlinného aj živočíšneho pôvodu ktoré denne konzumujeme ani nepoznáme,tak to tiež môže byť problém,lebo ľudia trtkajú a trtkajú po celom svete a farmaceutické firmy zarábajú a zarábajú.Takže ak to dnes ešte nepovažujeme za problém tak v dohľadnej dobe to problém určite bude.
    Tvrdia to nie len rôzne ekologické združenia ale aj seriózni vedci výskumníci.Trtkať treba ďalej s nezníženou intenzitou,no hormonálnu antikoncepciu treba zakázať. V Európe je potreba takéhoto zákazu akútna.

  • Bety • 3. června 2016

    Sio, já s vámi souhlasím. Ožralý občan = dobrý občan. Ožralý občan svůj vztek alkoholem otupí a zaměří ho maximálně na nejbližšího občana, který má z jeho hlediska nevhodnou šálu, případně ksicht, hezčí manželku…. Na parlament rozhodně nepotáhne, tam by ho nohy nedonesly. A daní není nikdy dost. Pokud je ožralý pravidelně, jeho osobní problémy ho pohltí natolik, že je nebezpečný jen své rodině, v žádném případě systému.
    Tím neříkám, že není příjemné občas se napít s přáteli.
    Souhlasím i s PPK, že mládež ohrožují i jiné věci. Ale PPK, ono se to sčítá. Vymývání mozků počítačovými hrami plnými násilí, mediální masáž, výuka přepisující historii, nějaká ta droga, mozek otupený alkoholem a hleďme co tu máme – tupé stádo pěkně začleněné do systému.

  • Sio • 3. června 2016

    peter. napsal
    Sio:
    Aj slovenský úrad verejného zdravotníctva odmieta,že by sa tieto látky v nepovolenom množstve vyskytovali v pitnej vode a ja som takisto na pochybách.Len som interpretoval,čo odznelo v zmieňovanej TV relácii.
    K vašej otázke: Odpadové vody sa cez ČOV-ky dostávajú do recipientov,ktorými sú hlavne vodné toky a priehradné jazerá.Zoberme ako príklad Dunaj.Preteká cez viacero veľkomiest a odvádza vodu z veľkého územia.Vodné toky majú vplyv aj na podzemné vody.Okrem priesakov sa vodné toky využívajú aj na zavlažovani polí. Toto je podľa mňa hlavná cesta ako môže dôjsť k znečisteniu podzemných vôd.Týka sa to aj ropných produktov a pesticídov.
    Takže voda Dunaja po prechode cez Budapešť už týchto znečisťujúcich hormónov môže obsahovať celkom slušné množstvo.Keď uvážime,že pôvod potravín rastlinného aj živočíšneho pôvodu ktoré denne konzumujeme ani nepoznáme,tak to tiež môže byť problém,lebo ľudia trtkajú a trtkajú po celom svete a farmaceutické firmy zarábajú a zarábajú.Takže ak to dnes ešte nepovažujeme za problém tak v dohľadnej dobe to problém určite bude.
    Tvrdia to nie len rôzne ekologické združenia ale aj seriózni vedci výskumníci.Trtkať treba ďalej s nezníženou intenzitou,no hormonálnu antikoncepciu treba zakázať. V Európe je potreba takéhoto zákazu akútna.

    V tom máte pravdu. Zprostředkovaně se to do nás dostat může. Bylo by zajímavé o tomto způsobu vědět více.

  • peter. • 4. června 2016

    Sio napsal
    Pivo sem, pivo tam

    https://www.youtube.com/watch?v=bDaY3WFSlRo

  • Béda • 4. června 2016

    Trochu mimo téma:

    Kapitalismus potřebuje flexibilní pracovní sílu, potřebuje trvalou konkurenceschopnost na pracovním trhu. Kapitalisté potřebovali na určité pozice zaměstnanou a nikoliv doma u plotny, dětí a jehly přikurtovanou ženu -kterou mohli za stejnou práci ohodnotit nižší mzdou než muže. Kapitalist=é potřebovali flexibilní volně migrující (a za prací dojíždějící) pracovní sílu a ne konzervativně uzavřené společenství s pacholky doživotně přikurtovanými ke svým hospodářům a manžely přikurtovanými na jedno místo – ke své rodině. Toto přispělo zásadním způsobem ke zpřetrhání dřívějších kastovnických vztahů a rodinných vazeb. Za prací dojíždějící tátové – delší dobu nepřítomni u rodiny, zaměstnané ženy v prostředí mužské konkurence na pracovišti a pod. lvím způsobem přispělo k rozpadu konzervativní rodiny a dřívější morálky. Kapitalismus si stvořil nové liberální hodnoty, nový model rodiny, které odpovídaly novým ekonomickým potřebám.

  • hudryper • 4. června 2016

    Béda napsal
    zaměstnané ženy v prostředí mužské konkurence na pracovišti a pod. lvím způsobem přispělo k rozpadu konzervativní rodiny a dřívější morálky. Kapitalismus si stvořil nové liberální hodnoty, nový model rodiny, které odpovídaly novým ekonomickým potřebám.

    Vážený Bédo ,
    když řeknete A ,bylo by dobře říct i B . Klasickou rodinu zničil kapitalismus tím,že vyvolal 2 světové války,kdy do fabrik na mužská pracoviště postavil v zájmu přežití vítězné války ženy z domácnosti.
    Pod tlakem zvnějška musel socialistický systém a obrovské ztráty na mužské populaci nasadit do vysloveně mužských profesí chudáky ženské (pokusy s podpovrchovým hornictvím, obsluha vysokých pecí a dalších hutních provozů v tehdejším SSSR),po II.světové válce to bylo zase to bezuzdné zbrojení a příprava na válku formou války studené,které donutily odejít do průmyslu
    ženy i v sovětských satelitech,což je období,které jsme už Vy i já Bédo zažili na vlastní kůži. Takže
    Vaše téze o vině kapitalismu na rozpadu klasické rodiny by bylo nutné rozšířit o socialismus,nebo
    ten socialismus,který jsme poznali klasifikovat jako kapitalismus s jediným vlastníkem – státem ,
    vedeným politickou věrchuškou,co si uzákonila svou vedoucí roli na věčné časy a nikdy jinak.
    Jenže z válečné nutnosti se pro válečné štváče stala šance rozbít vztahy mezi lidmi a v rodině ještě do větší hloubky prostřednictvím kombinovaného působení filmu,televize ,sdělovadel bulvárního typu a posléze preferováním 4%menšin a sexuálních ujetin všeho typu,dnes dokonce i pedofilie !

  • Gatta • 6. června 2016

    Sio napsal
    Nerozumím. Požívání drog je jako lidská potřeba? Jinak souhlas. Ani mi nejde o moralizování, jen si myslím, že je tu nějaký trend, který by bylo fajn obrátit, ale je spousta faktorů, které jej rozvíjejí. Následky samozřejmě můžeme vidět až za jednu dvě generace. Ale cíl NWO je jaký? Snížit počet obyvatel Země. Tak jen ať chlastají a moc jinak nechtějí. A také ať se nemnoží. Je to skrýtá genocida.

    No, nevím jestli to nazvat „lidskou potřebou“ obecně, ale ta tisíciletá historie užívání o něčem svědčí.

    Potřeba zapomenout na svůj bídný život – zcela jistě, uvolnit euforii a cítit se jako orel – zcela jistě, vydržet námahu a nedostatek spánku – zcela jistě, zlepšit si vnímání a zostřit smysly – zcela jistě.
    Ony ty drogy vždy na počátku opravdu něco přinášejí – nějký libý pocit, nebo nějakou dočasnou výhodu. Ten kdo je zvládne užívat jen jako lék, tak tomu můžou přinášet užitek celý život.
    Bohužel, pokud vznikne návyk (což je mnohem častější) – tak přestávají působit a zvyšování dávek postupně organizmus destruuje.

    PS
    Jako nekuřák, jsem dlouho jsem kouření považoval pouze za nic nepřinášející návyk. Nicméně mi bylo jasné, že „něco na tom být musí“.
    Pak jsem se dočetl, že kouření zužuje myšlení formou možnosti se lépe soustředit na jednu věc a že přitom bystří smyslové vnímání – tedy takové ty potřebné vlastnosti třeba pro lovce nebo vojáka. Znám lidi, co by bez cigarety nemohli vůbec duševně pracovat – projektanty i zedníky.