Diskuze k článku


  • cnemo • 2. červnaec 2015

    To je ten Forester je fakt takový křáp? :)

  • LF • 2. červnaec 2015

    Zrovna AMR je relativně dobrý pořad, tady Kverulant úplně ujel.

    Jinak k té spotřebě – existuje web http://www.spiritmonitor.de, kam zaznamenávají uživatelé své statistiky o spotřebě a poskytuje docela objektivní data.
    Subaru 2.0D 148koníků má podle uživatelů průměrnou spotřebu mezi 6,59-7,36 litrů / 100km.
    Humanitní vzdělání nejde s technikou dohromady, kverulanti.

  • zedd • 2. červnaec 2015

    Zaráží mne už jenom užití nijak specifikované jednotky „koňská síla“. Ještě tak v 50. letech bych to pochopil, ale v roce 2015 ????

    @LF: Zjevně Vám uniká podstata problému. Dovolím si analogii: Je to podobné, jako kdyby pořady o bezpečnosti a ekonomické rentabilitě jaderných elektráren vyrábělo konsorcium výrobců reaktorů a těžařů uranu. Nebo pořad o medicíně konsorcium výrobců léčiv a zdravotních pojišťoven.
    Bylo by to sporné i u čistě soukromého média, ale v případě média veřejné služby jde jednoznačně o porušení kodexu.
    Koncesionářský poplatek si mimo jiné platíme právě proto, abychom nemuseli čumět na skrytou reklamu.
    Z Vámi odkázané stránky vyplývá, že průměrná spotřeba bude někde kolem 6.95 l/100 km, což rozhodně není oněch v pořadu deklarovaných „fantastických“ 6,1 l/100 km.

  • ducatista • 2. červnaec 2015

    Tak či tak, hodnocení redaktora nebude nikdy objektivní, vždy půjde pouze o jeho subjektivní názor. Do jaké míry ono subjektivní hodnocení motivuje soukromá firma v pozadí, je vždycky sporné, v tomhle kverulant nepochodí. Redaktor toto vše mohl říct v dobré víře, protože citoval tabulkovou spotřebu udávanou výrobcem. On, recenzent auta, nemá možnost během těch několika hodin ověřit, zda je toto tvrzení pravdivé. Na to by potřeboval najet tisíce km. (samozřejmě, by se na tuto spotřebu nikdy nedostal, ale tohle je nešvar všech automobilek.) A jestli udávaná spotřeba dle zkušeností zákazníků činí jen o necelý litr víc než tabulková, tak to je Subaru ještě poměrně solidní, jsou i horší případy.

  • PPK • 3. červnaec 2015

    Do veřejnoprávního media, placeného občany a jejich státem, reklama nepatří. Producentům zboží musí stačit, když si náklady na reklamu kalkulují do cen. Hodnotit (např.) auto jen podle spotřeby je stejný rozumový primitivismus, jako kdyby se muži a ženy chtěli pro budoucí manželství vzájemně kvalitativně posuzovat jen podle výraznosti svých primárních a sekundárních pohlavních znaků. Dojmy redaktorů nejsou totéž, co výsledky zátěžových zkoušek a fyzikálních měření. Primárně zde nejde o technické parametry nějakých výrobků, ale jde o kvalitu a vynutitelnost dodržování právního řádu státu. Imho Kverulant nijak neujel a má pravdu.

  • Martin (už bez taky m) • 3. červnaec 2015

    Kveulant je pravdě hodně blízko.
    Mj. proto, že poukazuje na „skrytou reklamu“, která při dlouhodobém působení na vědomí i podvědomí je in – FORMAČNÍM podnětem lidské mysli a myšlení vůbec.
    Jak jinak reagovat na neustálé vychvalování např. „sportovně-rekreačních“ areálů v našich horách (ať již v zimním či v letním období) na stránkách nejen regionálních deníků a periodik doslova každý den? Nikdo přitom nePOmyslí, KOLIK se skrývá pod “ kilometry upravených sjezdovek a lanovek“ ničení přírody a trápení lesa či zvířat…
    Nechci být útlocitný, ale „svůj k svému“…
    Těžko například se vyhnout hořkosti z toho, že ač např. přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně je velmi zajímavé technické dílo, tak způsobila ve své době devastací rozsáhlé horské oblasti ochromení snah vyhlášení Národního Parku Jeseníky – a tím i další ničení přírody…
    Například „pokračujícím rozvojem“ střediska v Koutech n. Desnou – které se již zcela vymyká z pod kontroly orgánů ochrany přírody a deformuje rozsáhlou horskou oblast, a nevládní organizace ochránců přírody při své realizaci obešlo jen díky „vládní“ výjimce ze zákona na ochranu přírody – proti níž nic nezmohly…
    Rozumím a chci rozumět technikům, odmítám ALE porozumět tupým technokratům.
    Ordinérní otázky „svítíte?- svítíte!“ či „Jezdíte? – jezdíte!“ totiž předcházejí zcela zásadní otázky typu „DÝCHÁTE? – Dýcháte.“, „PIJETE – Pijete.“ A to každý den…
    Do SLOVA, a do PÍSMENE…