Už ani stín „demokracie“ nám na tom kdys pro mnohé „vysněném“ Západě nezůstal… Jestli takhle budou pokračovat, Baskové, Skotové a mnozí další se přidají… A nejen Španělsko se rozpadne. A dobře jim tak. Fandím rozhodně Kataláncům. A že jim není HANBA toto předvádět v zemi kde i dlouho po II.WW vládl Fašista, a kde už nejedna nejen občanská válka byla?? Věrchuška Západu dávno neví co je to stud. Nepochybně budou merdia brzy psát o potřebě „zastavit nástup nacionalismu a separatismu“. A viník je nesporně jasný už nyní – určitě i toto je dílo „zloducha Putina“! Kde nemůže „zmanipulovat“ volby –… Číst vice »
Republiku si rozvracet nedame!!
Který španělsky debil se tím nechal inspirovat?
A proč ten samy spanelsky debil byl vstřícný ke kurdskemu jevu teze povahy?
Milion metru hodnoceni na týž dej, NATO je západní demoska kadet.
Nejvyšší čas, aby byla vyvrácena korupčním islámem. Toho pak zase nahradí korupční hinduismus.
Toto že je nejaké násilné potlačenie demomonštrácie?!Skutočný „masaker“sa odohral v novembri 1989 v Prahe na Národní tříde! To bol taký masaker,že už ho nič nemôže prekonať.Videl som to v telke a súhlasím s prezidentom ČR. https://www.youtube.com/watch?time_continue=300&v=s01MVtJmb1c
senil
2. 10. 2017 8:47
Katalánsko má právo na secesi. Elity mají plná ústa svobody a demokracie a propagují ji jen tehdy, když jim to přijde vhod. Když jim to vhod nepřijde, tak říkají, že se jedná o nebezpečný populismus musí to být zakázáno. Elitám jde jenom o moc, o nic dalšího, teď vidíme důkaz. Ostuda pro Madrid!
Je více otázek než jednoznačných odpovědí.
Bylo v pořádku naše odtržení od RU?
Bylo v pořádku odtržení Slovensku od nás?
Bylo v pořádku odtržení Ukrajny od SSSR?
Bylo v pořádku odtržení Kosova od Srbska?
Bylo v pořádku odtržení Krymu od Ukrajiny?
Mají Kurdové nárok na samostatnost?
Kam zařadit Katalánské snahy o smostatnost?
Gatta
2. 10. 2017 9:09
Tak nevím, jestli bude stačit uvalit na Španělsko zatím jen nějaké ekonomické a politické sankce, nebo bude potřeba raději hned humanitárně rozbombardovat v Madridu všechny mosty, elektrárnu a pro jistotu i vodárnu ? Aby jsme zůstali tak nějak myšlenkou i činem demokraticky konzistentní … Ale vážně… V přírodě i ve společnosti existuje „zákon setrvačnosti“ – tedy věci děje mají tendenci pokračovat v daném stavu, či pohybu. Tedy ke změně jejich stavu či směru je třeba větší energie, než v jejich prostém pokračování. A i lidé raději sedí doma s přáteli u vína, než by se dobrovolně nechali mlátit od nějakých… Číst vice »
Gatta
2. 10. 2017 9:15
… míra té nespravedlnosti bude všeobecně přijatelná a nebude stát lidem za to, aby riskovali pohodlí, majetek, zdraví či dokonce svůj život. A v takovém prostředí ani různí rozeštvávači a populisté nemají úrodnou půdu.
Tedy zásah španělské policie v Katalánsku je především indikátorem obrovských vnitřních problémů Španělska a v dlouhodobé neschopnosti jeho vlády.
Toto potlačení paradoxně může mnoha Kataláncům dát nový smysl jejich života …
Gatta
2. 10. 2017 9:44
To by blb z huby nevypustil … na to je potřeba být europoslancem.
Asi už su stará škola, ale pod „brutálním zásahem“, jak psali na novinkách, si představuju něco víc, než modrák na zádech od gumovýho projektilu nebo povalení na zem…
Kdo ví, co zatím nakonec bude za čertovinu…
Asi už su stará škola, ale pod „brutálním zásahem“, jak psali na novinkách, si představuju něco víc, než modrák na zádech od gumovýho projektilu nebo povalení na zem…
Kdo ví, co zatím nakonec bude za čertovinu…
Podle toho, jak o tom informuje mainstrém (brutálním zásahem) , můžeme čekat nějakou špinavost.
Stejně, jako ve zde diskutované reportáži Úhlové. Už to z toho leze.
tatar napsal
Asi už su stará škola, ale pod „brutálním zásahem“, jak psali na novinkách, si představuju něco víc, než modrák na zádech od gumovýho projektilu nebo povalení na zem…
Určitě se nejednalo o brutální zásah, byl to masakr, soudě podle „masakru“ na Národní třídě v 89.
Alena
2. 10. 2017 13:01
co takhle místo fandění katalánců si šáhnout do vlastního svědomí?
Jaké by byly Vaše reakce, pokud by místo Katalánců tohle vyváděli Moraváci?
Dovedu si živě představit Vaše nenávistné reakce a proslovy o moravském fašismu
Bety
2. 10. 2017 13:19
Tak prý Katalánci jsou nespokojeni s tím, jak se v jejich neprospěch ve Španělsku rozdělují daně. Načež se dočtu, že Katalánci jsou pro otevřené hranice pro migranty a Španělsko ne. Takže se Španěly se dělit nechtějí a s imigranty ano??
Je to volajaké čudné…
Tak jo, ať žijí referenda postřelovaná gumovými projektily a obložená obušky…
Hlavně až tady zase někdo bude smutnit po projevu vůle lidu…
Je asi fakt „normální“ když se MASY lidí střetnou s takto projevenou „vůlí státu a jeho složek“.
Vlastně: „Pomáhat a chránit“…
:-(
Je zložité vyjadrovať sa k udalostiam v Katalánsku. Viky tu nedávno podrobne rozoberal otázku Krymu z hľadiska medzinárodného práva a z jeho príspevku na túto tému je možné vyvodiť záver,že medzinárodné právo sa vo veci vzniku nového štátu zmieta v dileme.Na jednej strane je tu právo národov na sebaurčenie a na druhej strane stojí právo štátu na uchovanie svojej integrity a neporušiteľnosť svojich hraníc. Katalánsko získalo spolu s Baskickom v r.1979 akúsi formu autonómie.Baskicko dnes pozorne sleduje vývoj udalostí v Katalánsku a pokiaľ viem,tak separatistické nálady tam pretrvávajú a “ ETA“len vyhlásila prímerie.Nevyhlásila svoj zánik. Keď Madrid pripustí osamostatnenie Katalánska… Číst vice »
tatar
2. 10. 2017 13:44
Alena napsal co takhle místo fandění katalánců si šáhnout do vlastního svědomí? Jaké by byly Vaše reakce, pokud by místo Katalánců tohle vyváděli Moraváci? Dovedu si živě představit Vaše nenávistné reakce a proslovy o moravském fašismu Milá Aleno, já su rozený Moravák a vždycky jsem si myslel, že zemský zřízení bylo narozdíl od krajských hokus pokusů funkční a mělo svou oporu přinejmenším v geografii. Budu moc rád, až budou Moraváci takhle vyvádět jako Katalánci. Místo toho se ale spíš cpou do Prahy za posty v tomto nefunknčním státě. Stejně tak jsem se Španělskem spojil část svýho života a musím uznat,… Číst vice »
EU je politický projekt nadnárodních korporátek, bývalé národy ztratily svou potřebnou soudržnost a nadále ztrácejí svou identitu, nastupující generaci singl je vštěpováno, že být bez vazby na minulost a tradice je naprosto v pořádku a prý nutný krok kupředu, těžko říci jak daleko se tyhle tendence posunou a jestli tradiční Evropa má definitivně odzvoněno. ..)
V prvé řadě je třeba říci, že takto se chovající státní moc – to je SELHÁNÍ FUNKČNÍHO STÁTU, a jestli se nepletu tak klidně budu tvrdit že i SELHÁNÍ EU, a selhání i dalších struktur… Jde bezpochyby o SELHÁNÍ ZÁPADEM FINGOVANÉ demokracie. Lidi celé země si přece neplatí Policii na toto… Jak jsem napsal v prvním komentáři – budou li takto pokračovat, tak Španělsko – kde jsou vnitřní poměry složité desetiletí – viz diktatura Franca a „vítězství“ fašistického puče a následné čistky i po občanské válce – se reálně může rozpadnout. A jak uvádí i další diskutéři- nemusí zůstat jen… Číst vice »
fajt napsal EU je politický projekt nadnárodních korporátek, bývalé národy ztratily svou potřebnou soudržnosta nadále ztrácejí svou identitu, nastupující generaci singl je vštěpováno, že být bez vazby na minulost a tradice je naprosto v pořádku a prý nutný krok kupředu, těžko říci jak daleko setyhle tendence posunou a jestli tradiční Evropa má definitivně odzvoněno. ..) V posledných rokoch sme svedkami obrovského tlaku na vymazanie všetkého „národného“z povedomia občanov Európy.Národy nemajú existovať a všetci sa musíme identifikovať s kozmopolitizmom t.j.stať sa ľuďmi vykorenenými zo svojej podstaty – z národa. Preto je prekvapujúce,že v Európe dochádza k opačným procesom.Čoraz viac národov,hlavne tých… Číst vice »
tatar
2. 10. 2017 16:26
fajt napsal EU je politický projekt nadnárodních korporátek, bývalé národy ztratily svou potřebnou soudržnosta nadále ztrácejí svou identitu, nastupující generaci singl je vštěpováno, že být bez vazby na minulost a tradice je naprosto v pořádku a prý nutný krok kupředu, těžko říci jak daleko setyhle tendence posunou a jestli tradiční Evropa má definitivně odzvoněno. ..) Líp bych to neřek, fajte. Za 2-3 generace nějaký zbytky česky mluvících vesničanů, jinak anglicky mluvící směska: https://www.novinky.cz/veda-skoly/448932-cestina-uz-neni-cool.html @peter., tý tendence sem si taky všimnul, ale přišla mi jako okrajová – menšinová. jsou tu identitáři, různí pohané, slované, moravani apod, ale nemá to už takovou… Číst vice »
Katalánci,Baskovia,Škóti,S.Íri,Flámi a Valóni,Benátsko a celé severné Taliansko,Korzika,nebezpečenstvo pre Francúzsko predstavujú aj Alsasko s Lotrinskom a Nemecko môže v blízkej budúcnosti čakať odchod Bavorska,Grónsko a Faerské ostrovy chcú odísť od Dánska….a to je len západná Európa.Nezdá sa mi,že je to málo a ani nemám pocit,že je to niečo okrajové
Je to dané tým,že EU zoslabuje význam národných štátov,zmazáva hranice medzi nimi, väčší dôraz kladie na multikulturalizmus a na vytvorenie európskeho superštátu.To celkom logicky vyvoláva odpor a snahu zaštítiť sa vlastným štátom založeným na národnom princípe.
lidský svět se od nepaměti dělí na dvě základní skupiny ( od toho taky vycházejí všechny interakce a dění světových dějin) – a to na bohaté a chudé ( ne duchem, ale majetkem) a to ostatní ( špatně se maskující ) raději nemluvit a nevzpomínat, tady je to dané nastavením opičáka, kde občas prosvitnou kladné vlastnosti, aby byly co nejrychlejic zapomenuty a potlačeny stupňujícím se přirozeným zlem. ..)
Položme si, prosím, otázku: Co určuje mezinárodní vážnost a respekt k síle politického statusu národa či národů na nějakém společném území, kde se majetkové a tím i mocenské elity vzájemně dohodly a obyvatelé to mlčky (a někdy i rádi a vlastenecky) uznávají? Určuje to velikost toho území, počet obyvatel a sociální situace jejich většiny, čili ekonomická produkční schopnost tam žijících lidí (daňových poplatníků) a bohatost vlastních zdrojů. Určuje to i suverenita(!) správy takového území, zaručená vojensky zabezpečenými hranicemi, soběstačnou ekonomikou, samostatnou měnou a silnými ozbrojenými armádními a policejními složkami. Slova – demokracie, autonomie, federace, konfederace, svoboda a vlastenectví, právo na… Číst vice »
Na téma národ, vlast, vlastenectví, patriotismus mela vynikající proslov Lenka Procházková. Opravdu dobrý. Lenka ma jiskru v oku.
Už ani nevím, kde jsem to četl.
kdyby se chudí uměli organizovat ( naprosto bez skrupulí, bez výčitek svědomí a s vražednou rozhodností) proti bohatým jak to oni dělají proti nim, tak tady máme přirozený stav a možná bychom byli i evolučně někde jinde a ne zase na půl cesty zpět na větev. ..)
fajt napsal kdyby se chudí uměli organizovat ( naprosto bez skrupulí, bez výčitek svědomí a s vražednou rozhodností) proti bohatým jak to oni dělají proti nim, tak tady máme přirozený stav a možná bychom byli i evolučně někde jinde a ne zase na půl cesty zpětna větev. ..) Vážený pane Fajte, máte pravdu. Aby se chudí neorganizovali, o to se vždy stará samotný ideologický systém kapitalismu – elitami dobře placení mediální lháři, z našich daní placení tlučhubové „neziskovkáři“ na svých misích ve školách + místní politikové. Jejich prvořadým úkolem je „vychovávat“ nás občany k podpoře elit a za každou cenu… Číst vice »
Dana
2. 10. 2017 20:22
Nechci popuzovat zdejsi socialisty, ale ja jsem z referenda pro nezavislost Katalanska dost rozpacita, protoze jsou to socialiste. Jelikoz neni nic cernobile, tak predesilam, ze spanelska vlada tuto zalezitost dle meho soudu zbabrala, pac se zrejme obava dalsich volani po samostatnych regionech ve Spanelsku. Proste meli referendum nechat projit a pak by se to dalo vyrizovat legalne. Barcelona je stredem hnuti za nezavislost a Katalansko ma celkem dobre hospodarstvi a zamestnanost, takze by Katalancum mohli upravit-zmensit prispevky do celostatni kasy. Zde je to ‚caveat‘, ze strany bdele anti-islamistky: Katalonci jsou ve velke mire vitaci muslimske populace, u nich prevladaji immigranti… Číst vice »
koloděj
2. 10. 2017 20:25
Tak nevim, co si mám o tom všem myslet. Alena psala o moravácích .. Kdyby si Moraváci udělali referendum, chápal bych to jako těžkou chybu, nu ale jestli y je čeští policajti řezali jako žito, docela bych chápal, že maj toho dost. Hm .. a co Španělé ? Psalo se tu nejednou, že věci které vypadají jako selhání, můžou byt ve skutečnosti záměr, jehož cíl je pro nás momentálně nepochopitelný. Seřezáním Katalánců jim myslím Madrid dal na srozuměnou, že BOJ začal. a dal jim do rukou pádný důvod k odvetě. Vždyť referendum nedělali ( neorganizovali ) popeláři ale katalánští machos.… Číst vice »
absolutní bohatství je daleko zničující než absolutní chudoba – bohatí už velmi dávno na evoluci rezignovali, proto by bylo záhodno je mentálně opustit a ignorovat jejich absolutní chamtivost ( pokud ne, pak bychom si měli zvykat na střelbu do lidí stejně jako na předraženou cenu másla – oboje je totiž systémově stejně presraté). ..)
Dana napsal
Vzpominam na obrovske demonstrace v Barcelone v unoru, kdyz se seslo v ulicich na 160 tisic vitacu.
Ahoj Dana.
Dobrá pripomienka.Pravdou je že celé to s tým Katalánskom smrdí.Stačí sa pozrieť,kto sa nad tým policajným zásahom pohoršuje.Je však možné aj to,že Španieli majú skoro 800.ročné panovanie moslimských berberov v Al Andalus
zapísané vo svojej historickej pamäti len v tom najlepšom svetle. http://www.magistra-historia.sk/vzostup-islamskeho-spanielska/
Pokud se pan „danuška“ domnívá, že Katalánci jsou nějací kovaní marxisté-socialisté a právě proto jsou to i vítači muslimské populace, tak to se bolestně mýlí a jen se snaží odvést pozornost od podstaty věci na jím vymyšlené zástupné téma „socialisté chtějí mít v Evropě co nejvíce muslimů“ – a to je obvláště na katolickém španělském kontinentě totální pitomost. Ostatně, kdyby pan danuška myslel logicky, pak si položí otázku: Kdo by asi nejvíc zbohatl separací Katalánska od Španělska? Obyčejní lidé tam přece budou platit daně stejné dál – a tak ty daně namísto Madridu shrábnou elity místní – zato ale Španělsko… Číst vice »
PPK napsal
Petera dnes nekomentuji, ten je imho názorově zcela „mimo mísu“.
No keď myslíte…Nechcem žiadny konflikt ale privítal by som,keby ste svoje vyjadrenia dokázal aj konkretizovať.Moja nechuť vstupovať s vami do konfliktu mi nedovoľuje napísať nič iné ako iba … mnoho zdravia pán PPK.
peter. napsal
No keď myslíte…Nechcem žiadny konflikt ale privítal by som,keby ste svoje vyjadrenia dokázal aj konkretizovať.Moja nechuť vstupovať s vami do konfliktu mi nedovoľuje napísať nič iné ako iba … mnoho zdravia pán PPK.
Rovněž nic ve zlém, pán peter. Jen mám pocit, že historie 800 let muslimů v Al Andalus (vrchol v 11. století a konec v roce 1492 pádem Granady), a nynější referendum za separaci Katalánska, kdy máme novověk a 21. století – jsou dvě už nesouvisející události. Přeji Vám dobrou noc.
PPK napsal
Jen mám pocit, že historie 800 let muslimů
uviedol som to ako možnosť a nie ako istotu.Ako možnosť preto,aby som zdôvodnil odkaz na článok o Al Andalus,lebo o tom,že to spolunažívanie troch náboženstiev bolo takto nekonfliktné a vzájomne prospešné 7,5 storočia,sa dnes neprezentuje ani v elektronických ani printových médiách.
Ale vy ste to „mimo mísu“vztiahol na všetko čo som k téme napísal.Nie iba k Al Andalus.Však?
Dana
3. 10. 2017 3:18
Pisi jen svuj nazor. Nitky, ktere vedou mezi udalostmi si uz musite najit sami. Faktem ale zustava, ze Barcelona je o trochu vetsi nez Praha, ma asi 1 milion 600 tisic obyvatel. . (Praha pres 1 milion ?) V hrubem pomeru tedy cini Praha dve tretiny Barcelony. Barcelona ma 264 mesit coz beru jak tri tretiny. Dve tretiny z 264 je cislo 176. (264 : 3 = 88)…Opravte me, jestli to tak neni. … Nasledne, v tomto primeru by muselo mit mesto Praha 176 mesit, coz by znamenalo desetitisice muslimskych vericich.. V Barcelone navic zije mnoho islamskych extremistu…. ——– Barcelonskou… Číst vice »
PPK napsal
Katalánsko je historicky jedno ze 17 autonomních území Španělska. Zlepší se oddělením Katalánska ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ tamních občanů? Určitě ne. Imho, občané skočili s tím referendem elitám na špek.
Tady má tatar a Alena tu svou Moravu v kostce. Pořádně si ten příspěvek od PPK přečtěte, i když asi marně doufám, že by to mělo na vás nějaký dopad. Buď si totiž tady někdo trvale plní zadání udržovat nad vodou to téma Morava versus Čechy, až se pro naše elity stane aktuální ho použít pro rozeštvání obyvatelstva, nebo je nepoučitelný. Já se ovšem kloním k první verzi.
Admirál
3. 10. 2017 6:23
tatar napsal Líp bych to neřek, fajte. Za 2-3 generace nějaký zbytky česky mluvících vesničanů, jinakanglicky mluvící směska: https://www.novinky.cz/veda-skoly/448932-cestina-uz-neni-cool.html @peter., tý tendence sem si taky všimnul, ale přišla mi jako okrajová – menšinová. jsou tu identitáři, různí pohané, slované, moravani apod, ale nemá to už takovou politickou silu, jako to mělo třeba počátkem 90. let. Když pominu Albánce, a od nich se podle mě ještě dočkáme dalších překvapení, tak jsou pro mě Katalánci překvapení. Albánci se pro Kosovo museli spojit s ďáblem. Co museli udělat Katalánci, nevím… Nepropadejte neopodstatněné radosti (či skepsi). To, že někdo píše, že „něco není cool“… Číst vice »
Pár poznámek: 1. vyčkat až přejde „vrchol vlny“ a pak „odklonit“ vodu určitým zadaným směrem je taktika stará jako lidstvo samo. Proto je klidně možné že vůle Katalánců jisté skupiny reálně chtějí zneužít, využít pro sebe či se na nich alespoň „svézt“ jako na surfu do „své“ zájmové oblasti, pro své zájmové potřeby. Obdobně lze použít příměr se stádem, kde se „objeví“ několik vůdčích zvířat, které ostatní „odkloní“ „patřičným“ směrem… Toto reálně hrozí a je na místních a jejich organizaci a síle aby se snažili toto minimalizovat. Tendence zde budou vždy, ovšem je otázkou jejich SKUTEČNÝ DOPAD – a tam… Číst vice »
Gatta
3. 10. 2017 7:10
Dobrá diskuze – všichni.
Gatta
3. 10. 2017 7:25
Re Martin – vše je věcí míry a i „nacionalismus“ a „separatismus“ stejně jako „centralismus“ a „internacionalismus“ mají v životě i historii svoje opodstatnění a vedle chyb mají i svoje klady. Je tu ještě jeden „-ismis“, vlastně dva – „idnuvidualistický egoismus“. A ten nastupuje tam, kde se ve společnosti ztratí její společná myšlenka. Myšlenka – IDAEA, která ji drží pohromadě a která dává společnosti její SMYSL. Bez ní časem už nastává jen ošklivý boj o tenčící se prostědky, nebo alespoň o nísta v záchranných člunech. Společná Evropa byla takovou ideou … byla … dokud politici nezradili a korporace si ji… Číst vice »
Už ani stín „demokracie“ nám na tom kdys pro mnohé „vysněném“ Západě nezůstal… Jestli takhle budou pokračovat, Baskové, Skotové a mnozí další se přidají… A nejen Španělsko se rozpadne. A dobře jim tak. Fandím rozhodně Kataláncům. A že jim není HANBA toto předvádět v zemi kde i dlouho po II.WW vládl Fašista, a kde už nejedna nejen občanská válka byla?? Věrchuška Západu dávno neví co je to stud. Nepochybně budou merdia brzy psát o potřebě „zastavit nástup nacionalismu a separatismu“. A viník je nesporně jasný už nyní – určitě i toto je dílo „zloducha Putina“! Kde nemůže „zmanipulovat“ volby –… Číst vice »
Z netu:
Jsem rád, že na Krymu probíhalo referendum před hlavněmi automatů. Demokracie Evropského typu není pro nás řupy z východu.
Republiku si rozvracet nedame!!
Který španělsky debil se tím nechal inspirovat?
A proč ten samy spanelsky debil byl vstřícný ke kurdskemu jevu teze povahy?
Milion metru hodnoceni na týž dej, NATO je západní demoska kadet.
Nejvyšší čas, aby byla vyvrácena korupčním islámem. Toho pak zase nahradí korupční hinduismus.
https://www.youtube.com/watch?v=FiEDIpcoPzY
https://giphy.com/search/donald-trump
Starší, ale ke koukání:
největší „demokrat“ na světě…
Pokud otevře svou „láhev šampaňského“, nasype to -demokraticky- všem…
https://www.youtube.com/watch?v=Xn-mMQaXjrk
Toto že je nejaké násilné potlačenie demomonštrácie?!Skutočný „masaker“sa odohral v novembri 1989 v Prahe na Národní tříde! To bol taký masaker,že už ho nič nemôže prekonať.Videl som to v telke a súhlasím s prezidentom ČR.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=300&v=s01MVtJmb1c
Katalánsko má právo na secesi. Elity mají plná ústa svobody a demokracie a propagují ji jen tehdy, když jim to přijde vhod. Když jim to vhod nepřijde, tak říkají, že se jedná o nebezpečný populismus musí to být zakázáno. Elitám jde jenom o moc, o nic dalšího, teď vidíme důkaz. Ostuda pro Madrid!
http://www.epshark.cz/clanek/139/secesni-pravo-katalanska
Byl bych opatrný s hodnocením
Je více otázek než jednoznačných odpovědí.
Bylo v pořádku naše odtržení od RU?
Bylo v pořádku odtržení Slovensku od nás?
Bylo v pořádku odtržení Ukrajny od SSSR?
Bylo v pořádku odtržení Kosova od Srbska?
Bylo v pořádku odtržení Krymu od Ukrajiny?
Mají Kurdové nárok na samostatnost?
Kam zařadit Katalánské snahy o smostatnost?
Tak nevím, jestli bude stačit uvalit na Španělsko zatím jen nějaké ekonomické a politické sankce, nebo bude potřeba raději hned humanitárně rozbombardovat v Madridu všechny mosty, elektrárnu a pro jistotu i vodárnu ? Aby jsme zůstali tak nějak myšlenkou i činem demokraticky konzistentní … Ale vážně… V přírodě i ve společnosti existuje „zákon setrvačnosti“ – tedy věci děje mají tendenci pokračovat v daném stavu, či pohybu. Tedy ke změně jejich stavu či směru je třeba větší energie, než v jejich prostém pokračování. A i lidé raději sedí doma s přáteli u vína, než by se dobrovolně nechali mlátit od nějakých… Číst vice »
… míra té nespravedlnosti bude všeobecně přijatelná a nebude stát lidem za to, aby riskovali pohodlí, majetek, zdraví či dokonce svůj život. A v takovém prostředí ani různí rozeštvávači a populisté nemají úrodnou půdu.
Tedy zásah španělské policie v Katalánsku je především indikátorem obrovských vnitřních problémů Španělska a v dlouhodobé neschopnosti jeho vlády.
Toto potlačení paradoxně může mnoha Kataláncům dát nový smysl jejich života …
To by blb z huby nevypustil … na to je potřeba být europoslancem.
https://www.novinky.cz/domaci/450624-jako-v-rusku-odsoudili-europoslanci-zasah-ve-spanelsku.html
Ten ze STAN je dobrý chovanec. Volte STAN.
Asi už su stará škola, ale pod „brutálním zásahem“, jak psali na novinkách, si představuju něco víc, než modrák na zádech od gumovýho projektilu nebo povalení na zem…
Kdo ví, co zatím nakonec bude za čertovinu…
Podle toho, jak o tom informuje mainstrém (brutálním zásahem) , můžeme čekat nějakou špinavost.
Stejně, jako ve zde diskutované reportáži Úhlové. Už to z toho leze.
Také k věci: http://www.novarepublika.cz/2017/09/sorosova-stopa-v-katalansku-miliardar.html
Určitě se nejednalo o brutální zásah, byl to masakr, soudě podle „masakru“ na Národní třídě v 89.
co takhle místo fandění katalánců si šáhnout do vlastního svědomí?
Jaké by byly Vaše reakce, pokud by místo Katalánců tohle vyváděli Moraváci?
Dovedu si živě představit Vaše nenávistné reakce a proslovy o moravském fašismu
Tak prý Katalánci jsou nespokojeni s tím, jak se v jejich neprospěch ve Španělsku rozdělují daně. Načež se dočtu, že Katalánci jsou pro otevřené hranice pro migranty a Španělsko ne. Takže se Španěly se dělit nechtějí a s imigranty ano??
Je to volajaké čudné…
Tak jo, ať žijí referenda postřelovaná gumovými projektily a obložená obušky…
Hlavně až tady zase někdo bude smutnit po projevu vůle lidu…
Je asi fakt „normální“ když se MASY lidí střetnou s takto projevenou „vůlí státu a jeho složek“.
Vlastně: „Pomáhat a chránit“…
:-(
Je zložité vyjadrovať sa k udalostiam v Katalánsku. Viky tu nedávno podrobne rozoberal otázku Krymu z hľadiska medzinárodného práva a z jeho príspevku na túto tému je možné vyvodiť záver,že medzinárodné právo sa vo veci vzniku nového štátu zmieta v dileme.Na jednej strane je tu právo národov na sebaurčenie a na druhej strane stojí právo štátu na uchovanie svojej integrity a neporušiteľnosť svojich hraníc. Katalánsko získalo spolu s Baskickom v r.1979 akúsi formu autonómie.Baskicko dnes pozorne sleduje vývoj udalostí v Katalánsku a pokiaľ viem,tak separatistické nálady tam pretrvávajú a “ ETA“len vyhlásila prímerie.Nevyhlásila svoj zánik. Keď Madrid pripustí osamostatnenie Katalánska… Číst vice »
Alena napsal co takhle místo fandění katalánců si šáhnout do vlastního svědomí? Jaké by byly Vaše reakce, pokud by místo Katalánců tohle vyváděli Moraváci? Dovedu si živě představit Vaše nenávistné reakce a proslovy o moravském fašismu Milá Aleno, já su rozený Moravák a vždycky jsem si myslel, že zemský zřízení bylo narozdíl od krajských hokus pokusů funkční a mělo svou oporu přinejmenším v geografii. Budu moc rád, až budou Moraváci takhle vyvádět jako Katalánci. Místo toho se ale spíš cpou do Prahy za posty v tomto nefunknčním státě. Stejně tak jsem se Španělskem spojil část svýho života a musím uznat,… Číst vice »
EU je politický projekt nadnárodních korporátek, bývalé národy ztratily svou potřebnou soudržnost a nadále ztrácejí svou identitu, nastupující generaci singl je vštěpováno, že být bez vazby na minulost a tradice je naprosto v pořádku a prý nutný krok kupředu, těžko říci jak daleko se tyhle tendence posunou a jestli tradiční Evropa má definitivně odzvoněno. ..)
V prvé řadě je třeba říci, že takto se chovající státní moc – to je SELHÁNÍ FUNKČNÍHO STÁTU, a jestli se nepletu tak klidně budu tvrdit že i SELHÁNÍ EU, a selhání i dalších struktur… Jde bezpochyby o SELHÁNÍ ZÁPADEM FINGOVANÉ demokracie. Lidi celé země si přece neplatí Policii na toto… Jak jsem napsal v prvním komentáři – budou li takto pokračovat, tak Španělsko – kde jsou vnitřní poměry složité desetiletí – viz diktatura Franca a „vítězství“ fašistického puče a následné čistky i po občanské válce – se reálně může rozpadnout. A jak uvádí i další diskutéři- nemusí zůstat jen… Číst vice »
fajt napsal EU je politický projekt nadnárodních korporátek, bývalé národy ztratily svou potřebnou soudržnosta nadále ztrácejí svou identitu, nastupující generaci singl je vštěpováno, že být bez vazby na minulost a tradice je naprosto v pořádku a prý nutný krok kupředu, těžko říci jak daleko setyhle tendence posunou a jestli tradiční Evropa má definitivně odzvoněno. ..) V posledných rokoch sme svedkami obrovského tlaku na vymazanie všetkého „národného“z povedomia občanov Európy.Národy nemajú existovať a všetci sa musíme identifikovať s kozmopolitizmom t.j.stať sa ľuďmi vykorenenými zo svojej podstaty – z národa. Preto je prekvapujúce,že v Európe dochádza k opačným procesom.Čoraz viac národov,hlavne tých… Číst vice »
fajt napsal EU je politický projekt nadnárodních korporátek, bývalé národy ztratily svou potřebnou soudržnosta nadále ztrácejí svou identitu, nastupující generaci singl je vštěpováno, že být bez vazby na minulost a tradice je naprosto v pořádku a prý nutný krok kupředu, těžko říci jak daleko setyhle tendence posunou a jestli tradiční Evropa má definitivně odzvoněno. ..) Líp bych to neřek, fajte. Za 2-3 generace nějaký zbytky česky mluvících vesničanů, jinak anglicky mluvící směska: https://www.novinky.cz/veda-skoly/448932-cestina-uz-neni-cool.html @peter., tý tendence sem si taky všimnul, ale přišla mi jako okrajová – menšinová. jsou tu identitáři, různí pohané, slované, moravani apod, ale nemá to už takovou… Číst vice »
Katalánci,Baskovia,Škóti,S.Íri,Flámi a Valóni,Benátsko a celé severné Taliansko,Korzika,nebezpečenstvo pre Francúzsko predstavujú aj Alsasko s Lotrinskom a Nemecko môže v blízkej budúcnosti čakať odchod Bavorska,Grónsko a Faerské ostrovy chcú odísť od Dánska….a to je len západná Európa.Nezdá sa mi,že je to málo a ani nemám pocit,že je to niečo okrajové
Je to dané tým,že EU zoslabuje význam národných štátov,zmazáva hranice medzi nimi, väčší dôraz kladie na multikulturalizmus a na vytvorenie európskeho superštátu.To celkom logicky vyvoláva odpor a snahu zaštítiť sa vlastným štátom založeným na národnom princípe.
lidský svět se od nepaměti dělí na dvě základní skupiny ( od toho taky vycházejí všechny interakce a dění světových dějin) – a to na bohaté a chudé ( ne duchem, ale majetkem) a to ostatní ( špatně se maskující ) raději nemluvit a nevzpomínat, tady je to dané nastavením opičáka, kde občas prosvitnou kladné vlastnosti, aby byly co nejrychlejic zapomenuty a potlačeny stupňujícím se přirozeným zlem. ..)
Položme si, prosím, otázku: Co určuje mezinárodní vážnost a respekt k síle politického statusu národa či národů na nějakém společném území, kde se majetkové a tím i mocenské elity vzájemně dohodly a obyvatelé to mlčky (a někdy i rádi a vlastenecky) uznávají? Určuje to velikost toho území, počet obyvatel a sociální situace jejich většiny, čili ekonomická produkční schopnost tam žijících lidí (daňových poplatníků) a bohatost vlastních zdrojů. Určuje to i suverenita(!) správy takového území, zaručená vojensky zabezpečenými hranicemi, soběstačnou ekonomikou, samostatnou měnou a silnými ozbrojenými armádními a policejními složkami. Slova – demokracie, autonomie, federace, konfederace, svoboda a vlastenectví, právo na… Číst vice »
Na téma národ, vlast, vlastenectví, patriotismus mela vynikající proslov Lenka Procházková. Opravdu dobrý. Lenka ma jiskru v oku.
Už ani nevím, kde jsem to četl.
kdyby se chudí uměli organizovat ( naprosto bez skrupulí, bez výčitek svědomí a s vražednou rozhodností) proti bohatým jak to oni dělají proti nim, tak tady máme přirozený stav a možná bychom byli i evolučně někde jinde a ne zase na půl cesty zpět na větev. ..)
fajt napsal kdyby se chudí uměli organizovat ( naprosto bez skrupulí, bez výčitek svědomí a s vražednou rozhodností) proti bohatým jak to oni dělají proti nim, tak tady máme přirozený stav a možná bychom byli i evolučně někde jinde a ne zase na půl cesty zpětna větev. ..) Vážený pane Fajte, máte pravdu. Aby se chudí neorganizovali, o to se vždy stará samotný ideologický systém kapitalismu – elitami dobře placení mediální lháři, z našich daní placení tlučhubové „neziskovkáři“ na svých misích ve školách + místní politikové. Jejich prvořadým úkolem je „vychovávat“ nás občany k podpoře elit a za každou cenu… Číst vice »
Nechci popuzovat zdejsi socialisty, ale ja jsem z referenda pro nezavislost Katalanska dost rozpacita, protoze jsou to socialiste. Jelikoz neni nic cernobile, tak predesilam, ze spanelska vlada tuto zalezitost dle meho soudu zbabrala, pac se zrejme obava dalsich volani po samostatnych regionech ve Spanelsku. Proste meli referendum nechat projit a pak by se to dalo vyrizovat legalne. Barcelona je stredem hnuti za nezavislost a Katalansko ma celkem dobre hospodarstvi a zamestnanost, takze by Katalancum mohli upravit-zmensit prispevky do celostatni kasy. Zde je to ‚caveat‘, ze strany bdele anti-islamistky: Katalonci jsou ve velke mire vitaci muslimske populace, u nich prevladaji immigranti… Číst vice »
Tak nevim, co si mám o tom všem myslet. Alena psala o moravácích .. Kdyby si Moraváci udělali referendum, chápal bych to jako těžkou chybu, nu ale jestli y je čeští policajti řezali jako žito, docela bych chápal, že maj toho dost. Hm .. a co Španělé ? Psalo se tu nejednou, že věci které vypadají jako selhání, můžou byt ve skutečnosti záměr, jehož cíl je pro nás momentálně nepochopitelný. Seřezáním Katalánců jim myslím Madrid dal na srozuměnou, že BOJ začal. a dal jim do rukou pádný důvod k odvetě. Vždyť referendum nedělali ( neorganizovali ) popeláři ale katalánští machos.… Číst vice »
absolutní bohatství je daleko zničující než absolutní chudoba – bohatí už velmi dávno na evoluci rezignovali, proto by bylo záhodno je mentálně opustit a ignorovat jejich absolutní chamtivost ( pokud ne, pak bychom si měli zvykat na střelbu do lidí stejně jako na předraženou cenu másla – oboje je totiž systémově stejně presraté). ..)
Ahoj Dana.
Dobrá pripomienka.Pravdou je že celé to s tým Katalánskom smrdí.Stačí sa pozrieť,kto sa nad tým policajným zásahom pohoršuje.Je však možné aj to,že Španieli majú skoro 800.ročné panovanie moslimských berberov v Al Andalus
zapísané vo svojej historickej pamäti len v tom najlepšom svetle.
http://www.magistra-historia.sk/vzostup-islamskeho-spanielska/
Pokud se pan „danuška“ domnívá, že Katalánci jsou nějací kovaní marxisté-socialisté a právě proto jsou to i vítači muslimské populace, tak to se bolestně mýlí a jen se snaží odvést pozornost od podstaty věci na jím vymyšlené zástupné téma „socialisté chtějí mít v Evropě co nejvíce muslimů“ – a to je obvláště na katolickém španělském kontinentě totální pitomost. Ostatně, kdyby pan danuška myslel logicky, pak si položí otázku: Kdo by asi nejvíc zbohatl separací Katalánska od Španělska? Obyčejní lidé tam přece budou platit daně stejné dál – a tak ty daně namísto Madridu shrábnou elity místní – zato ale Španělsko… Číst vice »
No keď myslíte…Nechcem žiadny konflikt ale privítal by som,keby ste svoje vyjadrenia dokázal aj konkretizovať.Moja nechuť vstupovať s vami do konfliktu mi nedovoľuje napísať nič iné ako iba … mnoho zdravia pán PPK.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=eTHNJdESQ1A
Rovněž nic ve zlém, pán peter. Jen mám pocit, že historie 800 let muslimů v Al Andalus (vrchol v 11. století a konec v roce 1492 pádem Granady), a nynější referendum za separaci Katalánska, kdy máme novověk a 21. století – jsou dvě už nesouvisející události. Přeji Vám dobrou noc.
uviedol som to ako možnosť a nie ako istotu.Ako možnosť preto,aby som zdôvodnil odkaz na článok o Al Andalus,lebo o tom,že to spolunažívanie troch náboženstiev bolo takto nekonfliktné a vzájomne prospešné 7,5 storočia,sa dnes neprezentuje ani v elektronických ani printových médiách.
Ale vy ste to „mimo mísu“vztiahol na všetko čo som k téme napísal.Nie iba k Al Andalus.Však?
Pisi jen svuj nazor. Nitky, ktere vedou mezi udalostmi si uz musite najit sami. Faktem ale zustava, ze Barcelona je o trochu vetsi nez Praha, ma asi 1 milion 600 tisic obyvatel. . (Praha pres 1 milion ?) V hrubem pomeru tedy cini Praha dve tretiny Barcelony. Barcelona ma 264 mesit coz beru jak tri tretiny. Dve tretiny z 264 je cislo 176. (264 : 3 = 88)…Opravte me, jestli to tak neni. … Nasledne, v tomto primeru by muselo mit mesto Praha 176 mesit, coz by znamenalo desetitisice muslimskych vericich.. V Barcelone navic zije mnoho islamskych extremistu…. ——– Barcelonskou… Číst vice »
Tady má tatar a Alena tu svou Moravu v kostce. Pořádně si ten příspěvek od PPK přečtěte, i když asi marně doufám, že by to mělo na vás nějaký dopad. Buď si totiž tady někdo trvale plní zadání udržovat nad vodou to téma Morava versus Čechy, až se pro naše elity stane aktuální ho použít pro rozeštvání obyvatelstva, nebo je nepoučitelný. Já se ovšem kloním k první verzi.
tatar napsal Líp bych to neřek, fajte. Za 2-3 generace nějaký zbytky česky mluvících vesničanů, jinakanglicky mluvící směska: https://www.novinky.cz/veda-skoly/448932-cestina-uz-neni-cool.html @peter., tý tendence sem si taky všimnul, ale přišla mi jako okrajová – menšinová. jsou tu identitáři, různí pohané, slované, moravani apod, ale nemá to už takovou politickou silu, jako to mělo třeba počátkem 90. let. Když pominu Albánce, a od nich se podle mě ještě dočkáme dalších překvapení, tak jsou pro mě Katalánci překvapení. Albánci se pro Kosovo museli spojit s ďáblem. Co museli udělat Katalánci, nevím… Nepropadejte neopodstatněné radosti (či skepsi). To, že někdo píše, že „něco není cool“… Číst vice »
peter – móžte mi prosím povedať čo to tam mátě za chuja ???
http://www.novarepublika.cz/2017/10/protiruska-hate-paranoia-radi-i-na.html
Dnes dvě věcné poznámky ke Katalánsku na Mackovi:
http://www.macekvbotach.cz/uterni-glosy-3-10-2017/
Velmi zajímavé shrnutí T. Spencerové
Kam Katalánci zavedou Evropu?
http://www.literarky.cz/politika/svet/24943-kam-katalanci-zavedou-evropu
Jinak pane PPK naprostý souhlas.
Pár poznámek: 1. vyčkat až přejde „vrchol vlny“ a pak „odklonit“ vodu určitým zadaným směrem je taktika stará jako lidstvo samo. Proto je klidně možné že vůle Katalánců jisté skupiny reálně chtějí zneužít, využít pro sebe či se na nich alespoň „svézt“ jako na surfu do „své“ zájmové oblasti, pro své zájmové potřeby. Obdobně lze použít příměr se stádem, kde se „objeví“ několik vůdčích zvířat, které ostatní „odkloní“ „patřičným“ směrem… Toto reálně hrozí a je na místních a jejich organizaci a síle aby se snažili toto minimalizovat. Tendence zde budou vždy, ovšem je otázkou jejich SKUTEČNÝ DOPAD – a tam… Číst vice »
Dobrá diskuze – všichni.
Re Martin – vše je věcí míry a i „nacionalismus“ a „separatismus“ stejně jako „centralismus“ a „internacionalismus“ mají v životě i historii svoje opodstatnění a vedle chyb mají i svoje klady. Je tu ještě jeden „-ismis“, vlastně dva – „idnuvidualistický egoismus“. A ten nastupuje tam, kde se ve společnosti ztratí její společná myšlenka. Myšlenka – IDAEA, která ji drží pohromadě a která dává společnosti její SMYSL. Bez ní časem už nastává jen ošklivý boj o tenčící se prostědky, nebo alespoň o nísta v záchranných člunech. Společná Evropa byla takovou ideou … byla … dokud politici nezradili a korporace si ji… Číst vice »