Diskuze k článku


  • idiotronic • 20. června 2017

    Všechny nedostatky pluralitní demokracie vyrůstají z kořenů, pevně zakotvených ve čtyřiceti létech komunistického teroru.
    Složitý a náročný softvér za miliardu , který používá správa sociálního zabezpečení pak přirozeně nemůže odhalit hluboce rafinované nesrovnalosti při vyhodnocování pracovníků se třemi pracovními poměry 3-krát 8,5 hodin , tedy 25,5 hodin denně. Ostatně, svědčí to o solidní úrovni našeho školství, podvod vymyslel absolvent šesti tříd zvláštní školy. Problém se musel řešit využitím jednotky rychlého nasazení URNA.
    http://www.petr-kubac.blog.cz/1205
    (dole, na nejstarším odstavci)

  • Gatta • 22. června 2017

    Zítra snad najdu čas na přečtení článku, zatím jen jednu starší, ale stále aktuální písničku:
    https://www.youtube.com/watch?v=gZFhph97Vmo

  • Aleš • 23. června 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=nbGfLZW5zXs&list=RDnbGfLZW5zXs
    https://www.youtube.com/watch?v=MZRWQG2cIdI
    https://www.youtube.com/watch?v=vqhepXs0-Ts
    Vzhledem k tomu, že našim mafiánům a jejich kumpánům ještě nedochází, že vybírají výpalné nejkomplexnější teroristické organizaci v dějinách, která lusknutím prstu se může postarat o naše hromadné nebytí (zrovna jsem dal odkaz na ruské oči o „nevinných“ hrátkách stíhačky ve službách té organizace), dochází již nějakou dobu k zajímavému úkazu. Parazit si zahrává se samotnou existencí svých hostitelů. Tohle si paraziti miliardy let nemohli dovolit, pokud sami nehodlali vymřít. Mě těch parazitů by líto nebylo, nejsem asi dostatečně velký altruista, jen kdyby nás obyčejné lidi do toho nezatahovali. O to naléhavější je potřeba konce té teroristické organizace. A tím lze odstartovat konec parazitických systémů ekonomických i společenských a politických. Bez té teroristické organizace Bilderbergský klub, Soros či novodobí Brzezinští
    ZTRATÍ SVOJI MOC.
    Pokud kdokoliv, kdo bude chtět u nás v politice něco dokázat a tohle nepřijme jako zásadní dnešní otázku, nám lže.

  • Gatta • 23. června 2017

    Zastupitelská demokracie v dnešní podobě je prakticky nefukční a pro další vývoj vyloženě zhoubná.

    Kolektivní rozhodování – já tomu říkám „kolektivní neodpovědnost“.

    Politici jsou dnes prakticky jen kasta profesionálních správců a úředníků (Babiš je v této věci vyjímka) , kteří jen bojují o svou mzdu. Pohodlně si při tom správcování žijí, sem tam si něco v domě ukradnou, odpovědnost žádná, od majitele maji bianko důvěru a tak je nikdo nekontroluje.
    Nejsou to většinově osoby ničím vyjímečné – ani majetkem, ani vědomostmi, ani osobním příkladem. Tedy není to ta občanská elita společnosti, která právem řídila život každé republiky.

    Jsou vlastně jen takoví zamestnaci státu. Oni nejsou stát.
    Kdo je tedy vlastně ten stát, ta republika – je to množina občanů – alespoň se tak píše, že od nich pochází veškerá moc ve státě. Je to moc nad jejich zaměstnanci.

    A pokud správci vykonávají svou práci špatně, tak nejvyšší moc musí zakročit – třeba formou referenda či odvolatelnosti politiků.
    A způsobí-li správci škodu na majetku – je povinnost nejvyšší moci vymáhat po nich náhradu této škody. Zde by mohla fungovat dostatečně velká kauce složená vládní politickou stranou při ujmutí se vlády a jejíž vrácení (nebo případné kladné „premie“) by bylo závislé na rozhodnití referenda konaném v rámci následných voleb.

    Problém boje s korupcí, nepřehlednou džunglí zákonů … … … „Kdo je ta síla, která prosadí nápravu?“ když je jako nejvyšší autorita dnes staví právě ta vrstva profesionálních správců.

  • Gatta • 23. června 2017

    PS
    Machiavelli píše, že cyklus je tento:
    „Monarchie – demokracie – oligarchie – monarchie – demokracie …“

  • fajt • 23. června 2017

    obdivovat dnes kapitalismus, to je jako mít rád rakovinu a lebedit si v následcích této zhoubné nemoci. ..)

  • Martin (už bez taky m) • 23. června 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=TmjTFCXIYts

  • Aleš • 24. června 2017

    http://www.novarepublika.cz/2017/06/vznik-cinnost-cile-nase-pusobeni-v-nato.html
    Kapitalismus ve své nejbezohlednější a nejvražednější formě je držen v chodu teroristickou organizací NATO. Existence MMF a dalších banksterských institucí je „totálním zlyhaním“/ vlhkým snem bratří Dullesů (záleží na úhloměru v pohledu) vývoje po roce 1945, vede k děsivějšímu konfliktu, než byla 2. světová.
    Inspirace rok stará pocházející z kolébky samotného zla. I tam mají lidé odvahu.
    https://www.youtube.com/watch?v=58DVX1E90Ig

  • PPK • 25. června 2017

    Gatta napsal

    Zastupitelská demokracie v dnešní podobě je prakticky nefukční a pro další vývoj vyloženě zhoubná.

    Kolektivní rozhodování – já tomu říkám „kolektivní neodpovědnost“.

    Politici jsou dnes prakticky jen kasta profesionálních správců a úředníků (Babiš je v této věci vyjímka) , kteří jen bojují o svou mzdu. Pohodlně si při tom správcovánížijí, sem tam si něco v domě ukradnou, odpovědnost žádná, od majitele maji bianko důvěru a tak je nikdo nekontroluje.
    Nejsou to většinově osoby ničím vyjímečné – ani majetkem, ani vědomostmi, ani osobním příkladem. Tedy není to ta občanská elita společnosti, která právem řídila život každé republiky.

    Jsou vlastně jen takoví zamestnaci státu. Oni nejsou stát.
    Kdo je tedy vlastně ten stát, ta republika – je to množina občanů – alespoň se tak píše, že od nich pochází veškerá moc ve státě. Je to moc nad jejich zaměstnanci.

    A pokud správci vykonávají svou práci špatně, tak nejvyšší moc musí zakročit – třeba formou referenda či odvolatelnosti politiků.
    A způsobí-li správci škodu na majetku – je povinnost nejvyšší moci vymáhat po nich náhradu této škody. Zde by mohla fungovat dostatečně velká kauce složená vládní politickou stranou při ujmutí se vlády a jejíž vrácení (nebo případné kladné „premie“)by bylo závislé na rozhodnitíreferenda konaném v rámci následných voleb.

    Problém boje s korupcí, nepřehlednou džunglí zákonů … … … „Kdo je ta síla, která prosadí nápravu?“ když je jako nejvyšší autorita dnes staví právě ta vrstva profesionálních správců.

    Vážený Gatto, NAPROSTO SOUHLASÍM!

    Vaše myšlenka kaucí a odměn se mi zdá velmi spravedlivá a PŘÍMOU demokracii – čili vládu lidu – značně posilující!! Totiž … v případě platnosti zákonného pravidla, že by vrácení nějaké značně citelné kauce po skončení volebního období lid referendem některé dosud vládnoucí straně neschválil, tak to by byla zároveň i pro každu zkorumpovanou, asociální nebo politicky neschopnou stranu silná ekonomická výstraha, že ji voliči v dalších volbách budou už zcela bojkotovat. Pak by se totiž museli politici té partaje rychle napravit, jinak by to byl konec jejich nezasloužených prebend za státní peníze. Stačilo by pravidlo: Chceš přímo vládnout státu magistrátu či úřadu? Dobrá, tak ale slož kauci např. 5-50 mio dle procent např. počtu obyvatel!

    V té souvislosti mne však napadá, že žádný tuzemský politik tu ale nefunguje bez napojení na své osobní a pečlivě skrývané zahraniční řízení. Bylo by proto zajímavé sledovat, KDO by měl odvahu to vůbec navrhnout a KDO a ze které partaje by v českém parlamentu začal proti takovému zákonnému „pozměňovacímu návrhu“ pro zkvalitnění naší demokracie ihned protestovat.

    Ostatně, je tu už jedna zkušenost: Ke zkvalitnění demokracie navrhovaného prezidentem Zemanem na uzákonění povinné účasti lidí u voleb (což je mj. velmi dobrá profylaxe volebních podvodů a manipulací) zatím naši politici zaujímají postoj hluchých, kteří jen ten návrh tiše cenzurují naprostým mediálním mlčením. V každém případě, ty kauce by mohl zkusit navrhnout ve volební kampani kdokoliv a pak by se vidělo … Jistě by tím strana navrhovatelů kauce získala značné preferenční body, pokud by to lidem dokázala srozumitelně vysvětlit!

    Podle mého názoru by to byl velice dobrý test motivace k práci i poctivosti všech českých politických stran!

  • fajt • 25. června 2017

    já jenom na okraj, že až se najde zase nějaký mesiáš ( kterého určitě vyšle nějaká ohrožená kapitálová skupina) a začne mlít něco o novém začátku, obrodě a nalezení morálky a lidskosti, tak nejdříve by měl potrestat skutečné darebáky, sebrat jim všechny systémové a majetkové výhody a pak může začít se svou rétorikou – jinak ať jde každý do zadele a všechno zlé a s láskou a pravdou pěstované svinstvo přejde pevně a trvale do genofondů nejhoršího živočicha na planetě. ..)

  • PPK • 25. června 2017

    fajt napsal

    já jenom na okraj, že až se najde zase nějaký mesiáš ( kterého určitě vyšle nějaká ohrožená kapitálová skupina) a začne mlít něco o novém začátku, obrodě a nalezení morálky a lidskosti, tak nejdříve by měl potrestat skutečné darebáky, sebrat jim všechny systémové a majetkové výhody a pak může začít se svou rétorikou – jinak ať jde každý do zadele a všechno zlé a s láskou a pravdou pěstované svinstvo přejde pevně a trvale do genofondů nejhoršího živočicha na planetě. ..)

    Něco Vám povím, milý pane fajte: Kdysi jsem někde četl, že poraženecká odevzdanost není nikdy generována jenom neznalostí řešení. Je zejména způsobena neschopností o problémech aktivně, odhodlaně a konstruktivně přemýšlet. Ale možná Vám křivdím, protože Vy jen čekáte (jako správný katolický Polák) na druhý příchod Ježíše Krista, který to všeobecné Dobro pro všechny už sám zařídí že …

  • Martin (už bez taky m) • 25. června 2017

    Možná to zrovna ode mne bude znít divně, ale nešť: tady bych se fajta trochu zastal: žádá především tresty pro ty co se svým funkcím, postavení a pozicím získaným z voleb zpronevěřili. A to není až tak zvláštní požadavek. Je obtížné budovat cokoliv „nového“ (rozumějme čistšího) na staré špíně, která nadto disponuje penězi a tedy jimi generovanou mocí.
    Vždyť typickým příkladem jsou buď přímo klasičtí minulorežimní převlékači kabátů či jejich potomci vydávající se za „ideově očištěné“ – právě často skrze papínkem či jeho dětičkami nakradené peníze.
    Typický příklad mám nedaleko, ba nejeden…
    A určitě nejsem sám…
    Takže ano – NE defétismu, ale ano základům spravedlnosti.
    Pro mne dokud nebudou polistopadoví kamarádíčci „co spolu mluví“ také společně robotovat v kamenolomu, nebude „čistoty“, ani v případě okamžitého nastolení přímé demokracie.
    Mimoto měl bych dotaz pro Gattu i PPK: vážení a kde má nově začínající politik (případě) sehnat na tu Vámi uvažovanou kauci? Neznevýhodnilo by to naopak současné „majitele peněz“ a jejich poskoky?? To by se měl hned na počátku „zadlužit“ – a tedy NECHAT KOUPIT JIŽ PŘEDEM??
    90% kamarádů co mi „závidí“ (nemyšleno pejorativně) chudobnou nezávislost má buď ohroženou či ohrozitelnou rodinu či hypotéku. Nedivím se jim, že nejsou tak sebevražedně odvážní…
    Ten hnůj minimálně posledních 28 let bude jednou třeba vyčistit, a jak jsem tu psal již prosím nejednou, potřeba kameniva z kamenolomů je stálá a vysoká… Do té doby dokud si občan bude platit své Kalousky, Svarcnberky či Bělobrádky, do té doby bude mít jen chudé či ožebračené „odvážlivce“ (většina jim říká sebevrahové)… A do té doby bude „mezi lidem“ platit i „zákon omerty“…

  • peter. • 25. června 2017

    fajt napsal

    já jenom na okraj, že až se najde zase nějaký mesiáš ( kterého určitě vyšle nějaká ohrožená kapitálová skupina) a začne mlít něco o novém začátku, obrodě a nalezení morálky a lidskosti, tak nejdříve by měl potrestat skutečné darebáky, sebrat jim všechny systémové a majetkové výhody a pak může začít se svou rétorikou – jinak ať jde každý do zadele a všechno zlé a s láskou a pravdou pěstované svinstvo přejde pevně a trvale do genofondů nejhoršího živočicha na planetě. ..)

    fajt má v podstate pravdu.Neexistuje vrcholový politik ktorý by nebol na niekoho reťazi.A ak sa aj taký nájde,skôr či neskôr ho na reťaz priviažu,alebo ho jednoducho zlikvidujú.
    To nie je o porazeneckých náladách.To je o surovej realite dneška.
    Nádejou boli štáty V4.Že vytvoria pevnú a kompaktnú hrádzu diktátu bruselského establišmentu.Hrozilo,že túto hrádzu by mohli podoprieť balkánske štáty,Rakúsko a po stabilizácii pomerov za našou východnou hranicou aj Ukrajina.Pre Brusel hrozba ako hrom!
    Tak Merkelová,Juncker a Macron začali jednať.Vedeli,že Poľskom ani Maďarskom nepohnú.Vedeli,že jednať so Sobotkom je vzhľadom na blížiace sa voľby zbytočné.Tak sa venovali Ficovi.Len pripomeniem jeho odhodlané sľuby:Kým som premiérom SR ja,nedovolím aby na Slovensko prišlo viac ako sto imigrantov a aj tí musia byť kresťanmi zo Sýrie.Nedovolím,aby sa na Slovensku vytvorila ucelená moslimská komunita.Nikdy nebudem súhlasiť s kvótami.Nikdy nedovolím,aby na Slovensku bola nejaká základňa NATO.
    Základňu NATO už máme vo Vajnoroch a Fico chce posilňovať obranu Európy.Pred kým?pred Rusmi?
    A migranti?Stačil pohovor s Merkelovou,Junckerom a Macronom a Fico urobil takýto kotrmelec :
    http://www.hlavnespravy.sk/robert-fico-chceme-spojit-buducnost-slovenska-s-nemeckom-francuzskom-tak-sa-hodnotovo-geopoliticky-zakotvit-na-zapade/1047318
    Je iluzórne myslieť si,že tzv „Jadro EU“ príjme medzi seba ožobráčené Slovensko,najmä ak neprejaví pokorný súhlas s migračnou a ľudskoprávnou agendou Francúzska a Nemacka.Hnus!

  • peter. • 25. června 2017

    Nevedel som,že vagína sa po taliansky povie :Fica“.len jedno písmenko a sme doma.
    Ak už niekto neodolá vyjadriť svoj názor na homosexuálne pochody vyvesením trnsparentu tak doporučujem,nezmieňovať v nápise slovo vagína(fica).Lepšie urobí,ke´d namiesto tohoto slova použije bežný hovorový výraz—prdel.
    http://www.hlavnespravy.sk/na-balkone-pocas-pochodu-gay-pride-vystavil-svoj-transparent-prisla-policia/1048574

  • PPK • 25. června 2017

    Martin (už bez taky m) napsal
    Mimoto měl bych dotaz pro Gattu i PPK: vážení a kde má nově začínající politik (případě) sehnat na tu Vámi uvažovanou kauci? Neznevýhodnilo by to naopak současné „majitele peněz“ a jejich poskoky?? To by se měl hned na počátku „zadlužit“ – a tedy NECHAT KOUPIT JIŽ PŘEDEM??
    90% kamarádů co mi „závidí“ (nemyšleno pejorativně) chudobnou nezávislost má buď ohroženou či ohrozitelnou rodinu či hypotéku. Nedivím se jim, že nejsou tak sebevražedně odvážní…

    Vážený Martine, zdá se mi, že jste nečetl pozorně, co jsme Gatta a já napsali jak o event. kaucích, tak i o bonusech, které by referendum lidu mohlo vždy na rozhraní volebních období přiznávat. Proto Vám tu ještě jednou ocituji, co přesně

    Gatta napsal: „Zde by mohla fungovat dostatečně velká kauce složená vládní politickou stranou při ujmutí se vlády a jejíž vrácení (nebo případné kladné „premie“) by bylo závislé na rozhodnutí referenda konaném v rámci následných voleb.“

    V prvním kroku by se tedy pochopitelně nejednalo o volbami sice zvolené, ale teprve začínající zastupitele či poslance hnutí či strany, která by přece žádnou kauci neskládala, jelikož by ihned do vlády neaspirovala. Jednalo by se jen o ty již zkušené a zavedené, kteří mají za sebou finančně silnou stranu a ambici IHNED a DOBŘE vládnout na základě vysokého skóre z voleb a zároveň by byli ochotni nést riziko kauce. Co by ale bránilo těm začínajícím, ty kolegy z jiné DOBŘE VLÁDNOUCÍ vládní strany tiše podporovat a pak v příštích volbách být spolu s nimi i sami již výrazně viditelnější a tím i finančně silnější? Vždyť stát přece už dnes všechny politické strany financuje podle výsledků voleb, ne? Dostávají přece po volbách peníze za hlasy a za mandáty, ne?

    Takže ještě jednou zopakuji tu zásadu: „Chceš vládnout hned? Tak slož kauci! Když budeš vládnout dobře, tak až skončí tvé funkční období, dostaneš referendem bonus. Kdo tě v KVALITNÍM VLÁDNUTÍ hlasováním v parlamentu podpoří, taky dostane přiměřený bonus. To přece není ani vydírání ani korupce, to by byl jen spravedlivý postup přímé demokracie. No a ty kamenolomy … na to je třeba prosadit zákon, ale ten nemůže být anarchisticky retroaktivní, i kdyby si trest ti lidé nakrásně desetkrát zasloužili. Trestat lze jen, platí-li na TO v té době zákon.

  • fajt • 25. června 2017

    PPK napsal
    Něco Vám povím, milý pane fajte: Kdysi jsem někde četl, že poraženecká odevzdanost není nikdy generována jenom neznalostí řešení. Je zejména způsobena neschopností o problémech aktivně, odhodlaně a konstruktivně přemýšlet. Ale možná Vám křivdím, protože Vy jen čekáte (jako správný katolický Polák) na druhý příchod Ježíše Krista, který to všeobecné Dobro pro všechny už sám zařídí že …

    Vy jste to milý PPK asi vůbec nečetl, když tu moji glosu považujete za poraženeckou a jaksi rezignující na meritum věci – tedy pro Vás znova, velmi upřímně a expresně, aby nenastala nějaká další mýlka ( snad to tyhle stránky unesou) – takže každý dnešní politik, majetková skupina, či jiná zájmová nadnárodní grupa, mafie, či zločinecká familie (a další vyjebané a nenažrané pijavice),kteří fungují na dnešní civilizaci, nevzešli z ničeho dobrého, přirozeného a následně pro další progres přínosného, tudíž jestli se nezmění systém, řád věci vezdejších a to fundamentálně, radikálně a i na elementární personální úrovni, tak každý rádoby pokus o nápravu je v podstatě podvod s premeditací,každý nositel údajné nápravy v tomhle civilizačním marasmu je malus podvodník a jakákoliv snaha v tomto nastavení je určena k neúspěchu, tedy nikdy neměla a ani nemá skutečnou ambici něco změnit – a tady upřímnost, která nezná mezí – aby skutečně došlo k důvěře mezi novým spasitelem a těžce zkoušenou ovečkou, je potřeba, aby všichni současní darebáci byli utopeni po uši ve své vlastní krvi, aby jejich střeva jim visela z jejich bachor a zbytečná kůra mozková byla ozdobou uličních zdí – pak by se mohlo začít uvažovat, že to někdo myslí s nápravou poctivě, čestně, otevřeně, opravdově a skutečně … sám nejsem dost statečný a odhodlaný k tomu, aby šel a trestal nezměrné darebáky, jak si po právu a bohu zaslouží, sám jsem podstoupil tolik civilizačních kompromisů, že se směle mohu považovat za sráče doby, který už nic nezmění a nic nenapraví – ale jedno přeci jenom můžu udělat, předám své zkušennosti, oproštěné od balastu nadějí, které jsou v podstatě bázlivou otrockou sračkou, své nástupnické krvi a jedincům, kteří chtějí naslouchat – snad jsem Vám nějaké věci konečně vysvětlil jasněji. ..)

  • orinoko • 25. června 2017

    Zajímavá diskuse. Určité se k ni vyjádřím, ale pozdeji. Právě zítra podávám trestní oznámení k aspon částečně nápravě místních poměru. Regionální politik z ODS /sic/ me varoval , abych nepodcenil soudní korupci. Policie nejspíš bude konat, ale konec je v rukách zainteresovaných.
    Toz směle do toho. Havlova sametová presdrzka bude přesně tím pravým lakmusem , jímž se VESkrnuv odkaz zabarvi na věčné časy.

  • orinoko • 25. června 2017

    A jinak? Fajt nepíše právě ted pitomosti.

  • fajt • 25. června 2017

    Kdo chce říci pravdu, ať přenechá eleganci svému krejčímu. – Albert Einstein. ..)

  • PPK • 26. června 2017

    Pro p. Martina (už bez taky m) a pro p. fajta: Musil jsem včera z důležitých důvodů od klávesnice na delší čas odejít a proto s omluvou odpovídám až nyní: Bez ohledu na to, zda právě souhlasím či nesouhlasím, vždy zcela respektuji Vaše právo na názor. Oceňuji Vaši upřímnost a chápu, že k tomu, co oba píšete, Vás plně opravňují životní zážitky a často i trpké zkušenosti. Nicméně, ještě není všem dnům konec! A souhlasím, že když už nic jiného, tak je alespoň nutné, předávat v rámci možností své zkušenosti mladším, aby naše omyly i zbytečné naděje oni už nemusili opakovat a tak neztráceli čas. Orinoko, souhlasím. Ano, pan Fajt právě teď rozhodně žádné pitomosti nepsal, čehož si vážím.