Diskuze k článku


  • Sio • 10. února 2015

    Dnes seriózní psychologická studie. Souhlas.

  • PPK • 10. února 2015

    Naprosto souhlasím s autorem, když píše: „.. Z ničeho totiž nemají větší strach, než z boření tohoto svého obrazu.“ Ano, článek je velmi dobře odpozorovaný ze života. Smutné je, a život sám nám to denně dokazuje, že drtivá většina lidí tohoto „pohodlně jednobarevného“ druhu, lidí v mládí jednou takto myšlenkově „zpracovaných“, už s tou svou soukromou ideologií také i jednou umře, i kdyby se dožili sta let. Kolik takových lidí je, kteří takto umřou? Je jich mnoho a ti, kteří nikdy nechodí bojovat do válek – ideologové, politici a propagandisté – to moc dobře vědí. Jaké poučení si z toho vzít? Jediné možné: Být velmi pozornými při výchově svých dětí a jejich dětí a nevěnovat jim jen mobily a další drahé věci náhradou za svůj rodičovský a prarodičovský čas, neboť jen správnou výchovou v kruhu rodiny můžeme v jejich prospěch něco změnit. Pokud ovšem nechceme, aby naši potomkové prožili prázdný a psychologicky přímo vražedně zmanipulovaný život. Například život budoucího vojáka, jehož velitelé pošlou do předem prohrané bitvy na smrt jen proto, aby obdrželi od „lékařů bez hranic“ svůj bakšiš za vojákovy plíce, játra nebo ledviny na transplantace pro nějaké zdrogované boháče na Západě Evropy či za oceánem. A vězme, aby takových vhodných orgánů bylo co nejvíc, tak ti velitelé se jistě o to postarají. Jak? Inu jednoduše: Aby takový voják ještě než umře, se například pěkně nahlas naučil křičet „Sláva Ukrajině!“ nebo „Sieg heil!“, či jiné tomu podobné a sebevražedně hloupé heslo.

  • hudryper • 10. února 2015

    Bravo Honzo , výborná úvaha. Správně říká PPK : “ Být velmi pozornými při výchově svých dětí a jejich dětí a nevěnovat jim jen mobily a další drahé věci náhradou za svůj rodičovský a prarodičovský čas, neboť jen správnou výchovou v kruhu rodiny můžeme v jejich prospěch něco změnit.“ A tohle samozřejmě ti,kteří pracují na NWO dobře vědí. Proto ten útok na existenci tradiční rodiny,podpora homosexuality a občas se zdá,že i záměrná výchova k zničení zdravé sexuality a její nahrazení předčasnou nabídkou sexuální techniky. Též rapidní pokles schopnosti
    dnešních mladých mužů oplodnit ženu může být způsobeno životním prostředím bombardovaným
    z us.speciálních letadel toxickými mikročásticemi- tzv. Chemtrails,neboli ovlivňování počasí. Je
    symptomatické,že se počasí brání,nejvíce právě nad severoamerickým kontinentem,kde podruhé
    či snad už potřetí dochází k extrémním sněžením,mrazům až k Mexickému zálivu a velmi častým
    tornádům.Kdosi zřejmě velmi mocný se snaží vytvářet umělé počasí a přitom si zahrává s osudem
    nás všech. A my koukáme na nebe a děláme že nevidíme,že snad jde jenom o sražené vodní páry
    a ti piloti si na nebi dělají šachovnici jen tak pro zábavu ! Přitom jde o utajenou masívní operaci,
    která už trvá téměř 15 let a jež musí stát ohromné peníze. Kdo to platí ? A proč jindy neskutečný
    harpagon za velkou louží vynakládá na to tak ohromné prostředky ? Důvod určitě nebude jediný.
    Bude jich víc,ale vsadil bych se,že seznámení s nimi všemi by nikoho z nás nepotěšilo. Jak tyto a další hrozby zvrátit ? Zrušit organizace,které je kryjí a podporují,které si bohužel platíme z daní
    aby nám lhaly a pracovaly proti našim životním zájmům.Zřejmě se příležitost k něčemu takovému blíží,doufejme,že se obejde bez velké války.

  • Aleš • 11. února 2015

    Vynikající!

  • Gatta • 11. února 2015

    Perfektní !

    Že je sledování televize návykové zpracoval už kdysi Svěrák ml. ve filmu Akumulátor. Osobně jsem si to potvrdil, když jsem ji přestal sledovat a zjišťoval jsem její „čím dále menší potřebnost“. Dnes ani na dovolené, kde je v pokoji
    k dispozici i se všemi „159“ kanály, ji už vůbec nezapínám.

    Pan Kristek odhalil ovšem hlubší podstatu. Je to nejem ten „Akumulátor“ s nabídkou náhradních životů, nejen „Matrix“ s jeho záměrnou manipulací, je to ještě horší. Drogová závislost na sebeklamu.

    O výchově dětí (dnes vnuků) také přemýšlím, ten mediální tlak virtuálu je obrovský a všudypítomný.

    Za podstatné vidím – „držet je co nejvíce ve fyzickém kontaktu s reálným světem“.

    Považuji to za zásadní úkol naší generace – vychované na klasické racionální moderně a tedy nezatížené ještě nepřiměřenou korektností a dnešním postmoderním a virtuálním blouzněním.

  • Starý doktor • 11. února 2015

    Průšvih je že to začíná i na školách a postihuje to i ty co mají posléze učit viz odkaz – http://svobodnenoviny.eu/universita-karlova-misto-vzdelani-zdroj-lzi/

  • Dolmen • 11. února 2015

    Velice pěkně a názorně vystižená realita společenského vědomí. Ale co s tím? Vždyť taková malformace racionality jedincem získaná je již téměř nenapravitelná a současná střední a mladá generace je jí postižena téměř plošně…, nejméně z 80%.

  • Gatta • 11. února 2015

    Re Dolmen

    Mám obavu že jen malá část postižených bude schopná prozřít. Někomu možná pomůže až „natlučená huba“, ale velmi mnozí v tomto sebeklamu nakonec i zemřou.

    Nakonec, stačí se podívat na Ukrajinu. Tam je vše takové ještě více kontrastní.

  • Aleš • 11. února 2015

    Starý doktor napsal

    Průšvih je že to začíná i na školách a postihuje to i ty co mají posléze učit viz odkaz – http://svobodnenoviny.eu/universita-karlova-misto-vzdelani-zdroj-lzi/

    Od roku 1998 do 2005 jsem studoval mimo jiné geografii na konkurenční fakultě v jiném městě. Politickou geografii jsme tam měli ještě poměrně slušnou. Vyučoval ji regionální geograf zabývající se Balkánem, už tenkrát rozbořil ty havlistické plky o bezpečnostním vakuu. Ale mnohem horší byly některé jiné předměty, obzvláště jeden z vyučujících byl fanatický cinkač klíčema, obhajovatel Klausovy zlodějny. A čirou náhodou ten dotyčný byl polské národnosti. Zisk zápočtu nešel dělat jako u zkoušky před komisí či děkanem. 3 roky po sobě jsem nedostal 1 pitomý zápočet z Geografie České republiky a bylo po ptákách. Dnes je ten ocas šéfem katedry. Za odměnu v budování korporátního kapitalismu ve vleku USA. Vzhledem k tomu, že na katedře je jinak podobné osazenstvo, nemám jiné vysvětlení. Po vědecké, lidské i pedagogické stránce jsou ostatní lepší… Aby si někdo nemyslel, že ze mne mluví jen uražená ješitnost, můj názor na toho demagoga a plky byl konzistentní už v dobách, kdy jsem u něho absolvoval jiné předměty. Jednou jsem domů donesl ukázku jeho „publikační činnosti“. Vyučení elektrikář, prodavačka a absolventka průmyslovky jen zírali, jaké nesmysly mohou být považovány za vědeckou práci. Lidé s titulem RSDr. proti tomu byli špičkoví vědci. Ale už tenkrát zdi měly uši i na fakultách, nejlepší bonz byl teplý bonz a bakšiše se ode mne nikdo nedočkal. Ty školy to postihuje už dávno.
    Z naší třídy z gymplu učí v současnosti jen dva. Jeden z nich na základce. A čirou náhodou zeměpis. Svého času jsem měl podezření, že jeden z lehovistů je on. Ale podezření se nevyplnilo, oč vyčůranější a agresivnější je ten můj bývalý spolužák, o to hloupější. A druhý na vojenské výšce. Po přeposlání pár emailů se mnou přerušil komunikaci. Oba chlastají extraligu. Takový materiál učí naši naději.

  • Aleš • 11. února 2015

    Ryba smrdí většinou od hlavy. Mezi politiky TOP 09 je několik vlivných lidí té fakulty, u některých mě dokonce ten vstup k nim šokoval, bral jsem je jako slušné. A oni jsou poslušní a slušnost jen proklamují na billboardech… ÍČKO CITY smrdí věčně. A politologii (i historii) v Brně (působení současného šéfa ODS je jistě náhoda) -doktorát má synovec, který učí na základce v témž městě, je synem vlivné političky STAN. Koho pak vychovávají tací učitelé? Učí nebo vymývají mozky?
    Mám kamaráda z východních Čech v regionu, kde není moc velká nezaměstnanost a jsou vyšší platy. Je to jedináček, pravičák a antikomunista, který čítával rád Bondyho. Učí na gymplu a rád cestuje. Jen se s ním nemůžu bavit o politice či mu přeposílat jakékoliv materiály či informace jen mírně se dotýkající politiky. Je mu to nepříjemné. Jinak je moc fajn, dokonce jsem i po něm pojmenoval synka. Ale ruku na srdce. Když takový učitel učí i např. občanskou nauku nebo dějepis, má to také následky. Jak pak tu můžeme mít generaci, jež bude odolná proti lžím?
    Když si uvědomím mnoho i mých bývalých učitelů vlezlo do politiky. Nepamatuju, že by někdo nějak vybočoval z toho marasmu. I učitelé v obci, kde momentálně žiji, nejsou nějakou výjimkou. Hodně z nich se umazalo nebo v podstatě tací jsou. Kde jinde mohou ty děti pak hledat vzory než doma u svých rodičů. Jenže ti žijí v pasti, o které píše pan Kristek.

  • mirror • 11. února 2015

    Starý doktor napsal
    Průšvih je že to začíná i na školách a postihuje to i ty co mají posléze učit viz odkaz

    UK a zvláště její společenskovědní fakulty jsou instituce, které jsou nejvíc ohroženy kariéristy z disentu. Po převratu dostal teplé místečko rektora UK starý Palouš (mladý si našel lepší flek). Palouše pozvali k rozhovoru do televize. Chlubil se, že v životě také studoval vědeckou aspiranturu o nějaké kyselině. Vypadalo to, že už hodně dávno. Mně jeho vystoupení připadalo jako výsměch všem, kteří se vědou zabývali celý život. Stačí se nechat politickými přáteli vykopnout nahoru a netratit čas učením, psaním článků a knih a práci v laboratoři.

  • Jiri Safranek • 11. února 2015

    Opravdu, mimořádně dobrá práce. Za sebe děkuji!

  • henryho • 11. února 2015

    díky za článek, naprosto souhlasím
    „Uzdravte svou Duši, uzdravíte své tělo“

    Více zde: http://www.zdravickoboskovice.cz/co-je-na-co/tradicni-lidove-lecitelstvi/dusevni-priciny-nemoci/

  • NavajaMM • 11. února 2015

    Výborný text, vďaka.

  • mirror • 11. února 2015

    S dovolením bych některým diskutérům vymluvil obavy, že jim děti kazí pobláznění učitelé. Přátelé, učitele, který káže bludy, lze velmi lehce připravit o autoritu tak, že z něho uděláte svým dětem vola. Chování vašich dětí podstatně ovlivní jejich kamarádi nebo parta, na které začnou být závislí. Nejvlivnějšími členy party jsou z rodin, kterým se daří dobře a svého potomka dokáží vybavit věcmi, které si vy nemůžete dovolit. Vystřízlivění vašich dětí dojde v okamžiku, až se začnou starat o sebe, případně svou rodinu.

  • Martin (už bez taky m) • 12. února 2015

    Trefně a výstižně, přesně napsáno.
    Promyšlené, text poukazuje na absenci skutečné zodpovědnosti, nefunkční kontrolní mechanismy a neexistenci pozitivní zpětné vazby.
    O přetvářce a pokrytectví také.
    A samozřejmě o hlubokém úpadku profesionální cti žurnalistiky.
    Zdánlivě „každý chce to nejlepší pro své děti“ – tak jak kolem toho všeho chodit dále se zavřenýma očima..?
    Srážka s realitou, zkoumání a pozorování života v přírodě, či matematika, klasické výuka hry na hudební nástroje, aj. to jsou cesty kde jsou sice varianty a variace, ale lež tam neobstojí „ani na chůdách…“
    Naučit své blízké poznat ty „učitele“ a umět je odlišit od těch skutečných, těch co učí znát…

  • Aleš • 12. února 2015

    Mirror: Pokud má dítě potřebu se stát součástí party se vzorem v nějakém rozmazleném spratkovi a či aspoň rodič není schopen udělat vola z toho rozmazleného spratka a z jeho rodičů, už je něco zásadně špatně. Nechtěl jsem nijak vyvlékat zodpovědnost za děti rodičům a házet to na kantory, o tom jsem ani nepsal. Bylo to o zodpovědnosti za stav společnosti žijící ve lži.

  • Gatta • 12. února 2015

    mirror napsal

    S dovolením bych některým diskutérům vymluvil obavy, že jim děti kazí pobláznění učitelé. Přátelé, učitele, který káže bludy, lze velmi lehce připravit o autoritu tak, že z něho uděláte svým dětem vola. Chování vašich dětí podstatně ovlivní jejich kamarádi nebo parta, na které začnou být závislí. Nejvlivnějšími členy party jsou z rodin, kterým se daří dobře a svého potomka dokáží vybavit věcmi, které si vy nemůžete dovolit. Vystřízlivění vašich dětí dojde v okamžiku, až se začnou starat o sebe, případně svou rodinu.

    Dobře jste to napsal.
    Je to prostě problém. A ti, co by měli vychovávat, tedy i učitelé, v rámci dnešního trendu „dětské sebevýchovy“ a „nelámání dětského charakteru“ tomu dávají volný průchod.

    Zrovna dočítám knihu Jana Kellera – „Posvícení bezdomovců“ –

  • Gatta • 12. února 2015

    Pokračuji (odesláno omylem) …

    Kniha není tlustá, je čtivá – a velmi poučná – moc doporučuji !!!

  • mirror • 12. února 2015

    Aleš napsal
    Pokud má dítě potřebu se stát součástí party se vzorem v nějakém rozmazleném spratkovi a či aspoň rodič není schopen udělat vola z toho rozmazleného spratka a z jeho rodičů, už je něco zásadně špatně.

    Moje poznámka nebyla proti vám. Dítě je pod kontrolou, jestliže se vám svěřuje. Středoškoláka na internátu nebo vysokoškoláka v cizím městě už budete kontrolovat stěží, protože se vám nebude svěřovat. Musíte spoléhat na to, jak jste ho vychovali dříve.

  • mirror • 12. února 2015

    Gatta napsal
    Kniha není tlustá, je čtivá – a velmi poučná – moc doporučuji !!!

    Poslechněte si besedy (videa) na této stránce dole

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Mrtve-krysy-v-parcich-v-USA-velke-utajeni-Profesor-Keller-debatoval-o-americko-evropske-smlouve-TTIP-a-bylo-rusno-361491

    Je zajímavé s kým beseduje, na co se ptají a co odpovídá. Na otázku, jak se staví k TTIP čeští poslanci z frakce GUI, neodpověděl. Česká vláda dala pokyn smlouvu TTIP schválit. Jak se k tomu příkazu/pokynu postaví, jasně nesdělil. Proti smlouvě s Američany z frakce PES je asi 40 poslanců a chce přesvědčovat dále.

  • Aleš • 13. února 2015

    Ok mirrore. Nebyl jsem si jist, tak jsem raději reagoval.
    GATTA: Žena, jež má tendence žít dle těch mediálních lží, mne často peskuje, ať nechám ty děti volně dýchat. Zároveň je schopna je peskovat za kdejakou capinu. Výsledkem jsou okamžiky, kdy vidím, že ve výchově občas děláme chyby a děti nám občas lehce spratkovatí. Ale jelikož je to k nelibosti nás obou, snažíme se to napravovat. A důsledky jsou dvojí. Podle indicií to s tím spratkovatěním nebude tak hrozné. A druhým důsledkem, který by se ještě víc hodil pod ženský článek pana JW, zhrnu odkazem na pěknou píseň:
    https://www.youtube.com/watch?v=lIMWLSWymXM

  • Gatta • 13. února 2015

    Re mirror:
    Díky za odkaz, zkusím mrknout. Bohužel na dlohá, i dobrá videa nemám moc času.

    Re Aleš:
    Jednotný postoj rodičů (tvořený pochopitelně v soukromí) považuji ve výchově dětí za naprosto zásadní ! Jinak děti budou z té nejednotnosti nezdravě (i pro ně) těžit.

    Dobrou zprávou pro všechny rodiče a vychovatele je, že dítě vyroste tak jako tak, na základě svých zděděných genů a spousty dalších vlivů o nichž ani nevíme – tedy že naše výchovné možnosti často přeceňujeme. :-)

    Boj s mediálními bláloly je opravdový problém. Řekl bych, že dnes míra ohlupování společnosti tou virtuální realitou už dosáhla úrovně „náboženství“.
    Je to vážnější, než to vypadá !!!

  • Aleš • 13. února 2015

    JEDNOTNÝ POSTOJ RODIČŮ JE ZCELA ZÁSADNÍ. Ale pokud by sjednocení mého postoje znamenalo (a to by ja sakra znamenalo) ústup ze všech svých světonázorů, činností, přirozeností, zvyků, postojů, změnu činů a absolutně způsobu trávení času a myšlení (v nemyšlení a vykonávání rozkazů a příkazů a pošetilých přání) a taktéž absolutně způsob a směřování výchovy svých ratolestí (vychovával bych své děti mnohem hůře než kdejaký lehovista, přijal bych podobné ptákoviny za normu) a stal by se ze mne lhostejný stroj, rozplývající se nad zvířátky na konec ve zprávách televize Nova a probíral bych vážně doporučení módní policie, nevybočoval bych z řady, držel hubu a krok a před vánocemi bych zaslal jako odpustek pětistovku na člověka v plísni nebo něco podobného, tak takové VĚTŠÍ ZLO DĚTEM ANI SVĚTU, nemůžu a nechci udělat. Možná bych dočasně snížil počet stresových situací, ale stejně bych sebe ani děti před tím neochránil. Byli jsme před rokem v rodinné poradně, závažnost situace sice pan poradce pochopil i jsme začali na tom úspěšně pracovat, ale po druhém sezení odešel do důchodu a poradna byla bohužel zrušena. Žena, která to chtěla řešit i dále, si našla psycholožku. Jenomže, to nebyla doktorka, ale slepice. Po jednom sezení, kam jsem byl také přizván, mi to došlo. Karel Dolejší proti ní morální genius. Začala ji ve všech bludech podporovat. Okamžitě jsem spolupráci s ní ukončil. Rok proběhl relativně v pohodě, měli jsme už před návštěvou poradny nastartováno k lepšímu. Teď se však vrátily problémy. Možná si někdo zaťuká na hlavu, že jsem vyšel ven s něčím tak soukromým, jako klasické nedochůdče fejsbúkové generace. Věta „Je to vážnější, než to vypadá“ je totiž eufemismus pro ještě závažnější realitu. Jak vychováme děti a s kým budou vychovávat děti naše děti a vnoučata je zásadní

  • Aleš • 13. února 2015

    Největším problémem slovenského referenda o rodině nebylo to, jak dopadne, ale to, že tak důležité otázky zajímají tak málo lidí.
    Stejně tak asi málo důležité je uvažovat o tom, jestli to co píšu, je jen můj soukromý problém týkající se nevhodného výběru partnerky. Stálo by to za to udělat sociologickou sondu v generaci 15 – 50 let a jejich světonázorech. Vězte, že s tisíců žen, které jsem znal či potkal, jsem si nevybral nějak zásadně špatně…. Partnerství nemůže být založeno na lži, ať je ta lež jakákoliv. Projeví se, dřív nebo později.

  • Gatta • 13. února 2015

    Re Aleš:
    K tomu eufenismu – účinky mediální a virtuální reality vidím totiž i na lidech s jinak zdravými názory. Nakonec by bylo i divné, kdyby to tak nebylo.
    Podstata světa je sice, stejně jako před tisíci lety, pořád stejná, ale je čím dál méně možností ji přes ty postmoderní kecy zahlédnout.
    Doporučuji to přečíst „Posvícení bezdomovců“.

    Problémy je nejlépe řešit než nastanou – tedy i tu výchovu dětí si vyjasňovat vlastně už před jejich příchodem.
    Ta jednota, v zásadních otázkách, je ale opravdu nutná – alespoň na venek vůči dětem! Co si řeknete před tím, nebo po tom, to není pro jejich uši.
    A přitom je nutné si nechat ve výchově každý svoji osobní specifickou parketu.

    Tím by se měly eliminovat některé až třeba přehnané vlastnosti obou z rodičů.
    A přitom by zůstala dětem možnost výběru mezi vámi nabízenými „modely světa“.

    Poslední věc – děti nevychováme jen svými řečmi, poučováním či příkazy.
    Děti vychováváme především svým vlastním příkladem ! Svým vlastním životem a jeho úspěšností.

    Příkladem dobrým, nebo příkladem špatným.
    A děti jej buď přijmou (příklad dobrý i ten špatný), nebo jej odmítnou.

  • Alex77 • 14. února 2015

    Perfektní úvaha nejen o příčinách a důsledcích současného společenského marasmu, který jde, jak autor sám uvádí, i napříč generacemi i když třeba historické a sociální příčiny těchto jevů mohou být v různých historických epochách různé. Je opravdu potěšující, že se nad těmito otázkami, v dnešní době preferencí laciných neoliberálních postojů dokáže, vedle již známých názorů profesorů Františka Koukolíka a Jana Kellera, někdo seriozně zamýšlet. To konec konců potvrzuje i nebývale kvalitní úroven diskuzních příspěvků. Zajímavý a zcela konkretní příspěvek „Aleše“ mi připoměl, že něco téměř totožného se přihodilo i mně, jen to bylo za tzv. normalizace tj. v sedmdesátých letech min. století. Tím chci jenom říci, že společenské formace mohou být různé, ale mentální a sociální chování jednotlivců se nemusí až tak moc odlišovat. Pokud ovšem jde o daší vývoj společnosti a sociálního chování jednotlivce, nejsem příliš optimistický. Současná úroven výchovy v rodině i napříč výchovně vzdělávací soustavou, o akademické půdě ani nemluvě, tomuto názoru jistě dávají zapravdu.

  • PPK • 14. února 2015

    Gatta napsal
    Děti vychováváme především svým vlastním příkladem ! Svým vlastním životem a jeho úspěšností.

    Gatto, Váš zde citovaný výrok je ve své první větě zajisté hluboká pravda. V té druhé větě se však skrývá čertovo kopýtko, protože názor na lidská kritéria úspěšnosti formuje nejen život rodinný, ale i okolí našich dětí, např. jejich party kamarádů a postavení rodin spolužáků ve škole. Takže, co vlastně my rodiče můžeme pro své děti udělat, krom výchovy a jejich hmotného zabezpečení? Ano, je to jen ten příklad. Příklad činů a „pořadník“ mravních hodnot obou rodičů. Zdůrazňuji-li slovo „obou“, dávám Vám tím za pravdu i v tom ostatním, co jste napsal ohledně jednoty rodičů v zásadních otázkách a v jejich vyjasňování mimo přítomnost dětí.

    Možná se mýlím, ale v Alešovi tuším jisté sklony ke snění (Sio to ví) a povahu cholerika a u jeho partnerky často se vyskytující snahu vytěsňovat z vědomí okolnosti obecné, v mylném přesvědčení, že ty se rodiny netýkají. Jistě, má to svou ženskou logiku a je to i má vlastní manželská zkušenost. Povinnosti žen jsou značné a ony těžce nacházejí čas i na řešení „abstraktních“ věcí, včetně politiky a mužských trampot v práci, protože nejdůležitějšími jsou pro ně vždy především mezilidské vztahy, zejména ty rodinné a manželské.

    Takže, co s tím? Víc trpělivosti v komunikaci se svou rodinou musí mít vždycky muž a naprostou důvěru ve vztahu k němu musí mít žena. A to záleží zase tak trochu i na muži a jeho IQ, co pro to udělá a jak to udělá. Ovšem ale, udělat nemožné ihned, ani zázraky na počkání, to nedokáže nikdo – a o tom on musí přesvědčit svou ženu. Pokud se mu podaří ji přesvědčit, že je to především v zájmu dětí.

    Děti na to mají právo, vyrůstat v domově lásky, důvěry, dobré vůle, i poctivosti, včetně umění přiznávání vlastních chyb. U rodičů se tomu říká přirozená autorita a u dětí hrdost na své rodiče.

  • Honza999 • 15. února 2015

    Gatta
    Není gen jako gen.. On totiž gen může být aktivní, nebo spící. Genovou výbavu máme od narození, ale jsou v ní geny jak pro „dobrotu“ i pro „zlounství“ – a beze změny genové výbavy v průběhu života prokazatelně vlivem vnějšího prostředí může dojít k aktivaci spícího genu. Když má děcko aktivní „zlounský“ gen, je to v pytli. Když zlounský gen spí může být probuzen…
    Takže ono prostředí a výchova může mít hodně hodně velký vliv na charakter člověka. Je pak pravdou, že dojde-li k aktivaci „zlounského“ genu v ranném dětství, převýchova již je téměř nemožná. Problém bývá právě v tom, že se o aktivaci „zlounského“ genu postará nějaký podnět který není rodiči ovlivnitelný, může to být i nějaká náhodná záležitost, třeba že na letním táboře s děckem je i šikanující dareba, který se na děcku „podepíše“. Kdyby tam nebyl, z děcka by vyrostla osobnost s trochu jinými povahovými rysy.

  • Gatta • 16. února 2015

    Re PPK:
    Vidíme to myslím stejně. Jen ve svých komentářích nechávám vědomě a často mnoho nevysloveného – z různých důvodů.

    O té rodině – proč některé vydrží …
    Přenesená myšlenka z knihy „DLUH – historie prvních 4000 roků“. Autor zde popisuje původní komunitní výměnu, takovou kde se u konkrétních výměn věcí a práce nepočítají ani peníze ani čas, ale která je v celkové sumě vždy vyrovnaná.
    Jsou to komunity, které jsou „věčné“, kde lidé nemají možnost z té komunity uniknout.
    U manželství jde tedy také o způsob chápání této instituce – jestli je navždy ,nebo jen dočasné. Z toho se pak odvozuje i to chování jedinců v ní …

    Komunita pochopitelně omezuje, ale to je vždy „něco za něco“. Což dnes nikdo nechce slyšet.

    Re Honza 999:
    Příroda obecně pracuje s nadprodukcí života a tak dříve, ještě relativně nedávno, z těch (třeba) 5 narozených dětí se 3 dožily dospělosti a 2 se povedly.