Diskuze k článku


  • Miloslav • 9. dubna 2015

    Video „Lež, ve které žijeme“ stručně a výstižně popisuje současnou realitu našeho světa, ale neuvádí jak by se měl svět změnit. Jedna možná cesta změny je uvedena v článku: http://miloslav7.blogspot.cz/2015/01/otevreny-dopis-vsem-lidem-na-planete.html

  • Georgius z Raduně • 9. dubna 2015

    Jéžišku na křížku co jsem Ti udělal! Nebo je to snad dopuštění boží sledovat, čeho všeho jsem se měl dopustit. Vždyť jsem si vědom pouze před chvílí dopuštěné varné konvice, abych mohl ženě uvařit čaj. Jestli to nebude tím, že utajeným spoluautorem této výčitky je Václav Ruzyně. Ten si v takovýchto kydech liboval. Nebo že by se nám zpovídal skutečný původce toho všeho a používal u suverénů obvyklý pluralis maiestaticus – čili královský plurál? Při svém vzdělání vážně nevím – a to jsem měl dvojku z mravů pro svoji nemístnou zvědavost už ve třetí třídě základní školy. Nejspíš by si měl autor podat stížnost ve Vatikánu. Skutečný za ty hrůzy zodpovědný původce tam má údajně svého náměstka. Mne ani mé blízké ani on o radu nikdy nežádal.

  • PPK • 9. dubna 2015

    Pokud by nějaký kriticky myslící divák nechtěl autora scénáře filmu urazit a zároveň by přijal tezi, že mýlit se není možné naschvál, pak by ten divák musel alespoň prohlásit, že se autor pěkně plete a to opravdu velice. Jenže ona je tu také ještě další možnost. Že autor je jakýsi bohatý rentiér, poklidně si žijící na chalupě u lesa a denně si tam v pohodě jen hrající golf. Také že ten autor je zřejmě jen humanitně vzdělán a neví vůbec nic o teorii a praxi organizace procesů a systémů a jejich řízení. Rovněž také, že neví vůbec nic o životě normálních pracujících lidí. Jinak by mu došlo, že řadový občan-zaměstnanec denně do práce chodící, že ten za Systém nemůže a že je tudíž svinstvo, mu za cokoliv, co strukturu Systému tvoří – dávat sebemenší vinu. Ten občánek totiž – ve funkci pouhého kolečka v systémovém soukolí – je tak akorát rád, když ráno nezaspí a včas přijde do práce, když odvede práci v často pěkně tvrdé výkonnostní a kvalitativní normě a potom rychle sbaští to, co sehnal v kantýně koupit k jídlu a když nakonec po směně večer padne do postele a je rád, že je rád. Takže, myšlenky a teze pana autora filmu, směřované na obyčejné lidičky a nikoliv na „programátory“ Systému a „manažéry obsluhy“ toho Systému, tak takové řečičky jsou jen obyčejným intelektuálským politicko kavárenským pokryteckým žvaněním. Jsou pokrytectvím pana autora, který sám žije ve lži (a obávám se, že tentokrát tam žije a vykecává se o tom vědomě a naschvál). Ergo, v podstatě se shoduji s názorem pana G. z Raduně.

  • Georgius z Raduně • 9. dubna 2015

    PPK, jsem opravdu rád, že tuto věc vidíme stejně. Mne navíc dokáže rozzuřit, když se za dobrou věc bojuje opovrženíhodnými způsoby. Konkrétně zde se autor toho videa pokouší v divákovi vyvolat podvědomý pocit viny – pocit přímo dědičného hříchu, vynalezeného katolickou církví jenom proto, aby ovečky bylo snadnější pást duchovními pastýři, kteří se od jiných pasáků liší větší úskočností, neboť jim jde o větší majetky.
    A ta má zuřivost vyplývá z názoru, že tímto způsobem prezentace problémů se znechucují přemýšliví a ostražití lidé, kterých bude zapotřebí. Když se někdo snaží ze mne dělat blbce tímto způsobem, okamžitě u mne vyvolá nedůvěru k jeho osobě. Tihle „globálně spoluodpovědní“ v poslední době přišli do módy.

  • Sio • 9. dubna 2015

    @PPK, Georg: Já bych řekl, že autor se neplete, on kvete.

  • Martin (už bez taky m) • 9. dubna 2015

    Tohle by se mohlo líbit:
    https://www.youtube.com/watch?v=0RVg6mzEfHs

  • Georgius z Raduně • 9. dubna 2015

    Sio napsal

    @PPK, Georg: Já bych řekl, že autor se neplete, on kvete.

    Sio, už to tak bude. Jenže pokaždé, když blbost odkvete, objeví se plody.

  • ray • 9. dubna 2015

    video se mi nelíbí

  • Georgius z Raduně • 9. dubna 2015

    ray napsal

    video se mi nelíbí

    Jsem na to stejně.

  • zamp1 • 10. dubna 2015

    Hezky si notujete chlapci! :-)
    Ten malý človíček z fabriky si za to skutečně může!
    Volí knížete, který má k lidu blíže a nevadí mu, že v „Západním Německu“ je min. mzda cca 240 Kč/den u nás cca 65 Kč. Volí ho i když knížecí strana jednohlasně hlasuje proti zvýšení důchodů. Vždyť je to kníže, ten ví co dělá!Volil ODS aby se vypořádala s flákači.
    Tak holt si dá tu svačinku z kantýny a jde si nechat zdát americký sen o tom, jak jednou zbohatne! :-) Média ho v tom mocně podporují a on je šťastný, že udělal správně, když nahlásil kolegu, který kouřil minutu přes povolenou dobu! :-)
    Jen tak dál, mi ten kapitalismus vybudujem!!!!

  • zamp1 • 10. dubna 2015

    oprava: 240 Kč/ hodina

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    zamp1 napsal

    Hezky si notujete chlapci!
    Ten malý človíček z fabriky si za to skutečně může!
    Volí knížete, který má k lidu blíže a nevadí mu, že v „Západním Německu“ je min. mzda cca 240 Kč/den u nás cca 65 Kč. Volí ho i když knížecí strana jednohlasně hlasuje proti zvýšení důchodů. Vždyť je to kníže, ten ví co dělá!Volil ODS aby se vypořádala s flákači.
    Tak holt si dá tu svačinku z kantýny a jde si nechat zdát americký sen o tom, jak jednou zbohatne! Média ho v tom mocně podporují a on je šťastný, že udělal správně, když nahlásil kolegu, který kouřil minutu přes povolenou dobu!
    Jen tak dál, mi ten kapitalismus vybudujem!!!!

    Vážený kolego, Vaše pravda odpovídá danému okamžiku. Podíváte-li se však na náš dnešní život ve všech a to i jeho historických souvislostech, pak sám sebekriticky uznáte, že je to pohled jepice, která neví nic o včerejšku a zítřek pro ni nemá cenu. Vyčítat obětem dlouhé řady utlačovatelských společenských zřízení a jejich propagandou vymytým mozkům nevědomost nebo i ty morální poklesky z nevědomosti vyplývající lze – ale moudré to není. Proto ani já Vám nic nevyčítám a pouze Vás žádám o ten komplexní a sobeckou ideologií pravičáků nezatížený pohled. Stále doufám, že jste ho schopen.

  • peter. • 10. dubna 2015

    Georgius z Raduně napsal

    Jéžišku na křížku co jsem Ti udělal! Nebo je to snad dopuštění boží sledovat, čeho všeho jsem se měl dopustit. Vždyť jsem si vědom pouze před chvílí dopuštěné varné konvice, abych mohl ženě uvařit čaj. Jestli to nebude tím, že utajeným spoluautorem této výčitky je Václav Ruzyně. Ten si v takovýchto kydech liboval. Nebo že by se nám zpovídal skutečný původce toho všeho a používal u suverénů obvyklý pluralis maiestaticus – čili královský plurál? Při svém vzdělání vážně nevím – a to jsem měl dvojku z mravů pro svoji nemístnou zvědavost už ve třetí třídě základní školy. Nejspíš by si měl autor podat stížnost ve Vatikánu. Skutečný za ty hrůzy zodpovědný původce tam má údajně svého náměstka. Mne ani mé blízké ani on o radu nikdy nežádal.

    +++++

  • zajoch • 10. dubna 2015

    Tak nevím. Asi nejsem ten správně naladěný a inteligentní mozek, ale mě se naopak obsah videa zdá na místě. Ovšem nedívám se na něj z pohledu svého života, ale obecně z pohledu života na planetě. Vůbec vám pánové PPK a Georgie nerozumím. To co se na OM soustavně prezentuje (když nechci použít slovo omílá), tak to je právě obsahem toho co jste tak kategoricky a bez milosti odsoudili a to co v jiných svých komentářích sami píšete.
    Samozřejmě, jednotlivec žije tak jak může, tak, aby přežil on i jeho rodina (pokud ji má). Ovšem neznamená to, že žije ve správném prostředí, že vždy jedná tak jak by bylo vhodné a že vždycky musí jít s většinou a řídít se názory většiny. Ona totiž není pravda, že většina je vždy v právu.
    Jsem překvapena, že vám nekonvenuje poukazování na vedení lidstva na zcestí nemorálnosti například v zbytečném sportovním zabíjení jiných tvorů a nakonec i lidí, hromadění peněz k získání moci na druhými. Nebudu rozebírat video, stačí jen uvedené příklady.
    Jestli si někdo to video vztáhl sám na sebe, tak se divím.

  • PPK • 10. dubna 2015

    Vážená paní zajoško, to (na výsost politické!) video obsahuje dvě roviny myšlenek. Rovinu zdánlivě vznešených sociálních tezí, s nimiž lze souhlasit. Druhou rovinou toho scénáře je však neuvěřitelná manipulace s kontextem, který vyznívá tak, že za špatný svět si mohou všichni lidé už jen tím, že se do něj vůbec narodili. A proč? Protože tam není přiznáno, že lidé v tom dnešním světě žijí jen tak, jak jim to jejich schopnosti a vnější okolnosti dovolují a nemají žádnou možnost cokoliv na tom (politicky!) ovlivnit. Zkrátka, ten film, to je taková vysoká škola zákeřné psychologie v demonstrační praxi, při níž se počítá s tím, že čím je mravně a citově čistější člověk – divák tohoto videa – tak tím víc sám sebe nakonec začne obviňovat. Nedivte se proto, že takovou ideologickou manipulaci cítím jako pokrytecký a zákeřný úder pod pás – a odmítám ji.

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    Paní Zajoch! PPK to vyjádřil i za mne. Budu se o nápravu nedobrých poměrů zasazovat ze všech svých sil, což jsem ponejprv učinil tím, že jsem ve věku devíti let hodil pionýrský šátek řediteli školy pod nohy, neboť mi tvrdil, že pionýři se nikdy nervou – a to ani tehdy, když jsou v právu. Já už od těch dob odmítám být ve spolku s blbci. Podruhé jsme tak výrazně protestoval ve svých dva a dvaceti proti politice KSČ a vrátil jsem jim legitimaci s vědomím, že v odborném školství mám utrum. Stejně vehementně odmítám být označován za spoluviníka tohoto celosvětového bordelu, poněvadž můj matematický podíl je menší, než nepatrný a přesně neznámý zlomek miliardtiny. Má skutečná „vina“ je dána jen tím, že jsem se narodil. To co tu máme řešit vzniklo dlouhým historickým vývojem, podílel se na tom blíže neznámý počet lidí a já jsem neměl prakticky téměř žádnou možnost tomu vývoji zabránit. Pokud chcete pochopit hlouběji důvod mého rozhořčení, pak vězte, že k tomu úplně stačil fakt, že to hnusné video mi připomenulo Vecu Ruzyně s jeho globální spoluodpovědností za osud světa. Tyhle kdydy opravdu nemám rád.

  • zajoch • 10. dubna 2015

    Vážení pánové, co kdo v čem hledá, to v tom obyčejně může najít. Ono se totiž skoro všechno dá vysvětlit ne jedním, ale hned několika způsoby. Je na každém jednom jak si co vysvětlí. Já jsem jen postavila svůj pohled proti vašim kategorickým tvrzením. Zajímavé je, že v jiných případech se svaluje vina za neutěšený stav společnosti na například voliče. Tak mi to nejde dohromady. Ovšem v tomto případě je to pro mé chápání celého videa nepodstatné. Já v něm totiž nečtu nic co by mě nabádalo k sebeobviňování. Zřejmě nejsem mravně a citově čistý člověk. Já v tom videu vidím jen popis stavu, do kterého se svět vyvinul až do současné doby. Neříkám, že jsem v něm nenašla drobnosti, které mi nesedly. To však nemění vyznění celého.
    Jinak vás samozřejmě zdravím a prosím, ponechte mi můj pohled. Je můj a nikoho nenutím, aby jej přijal. A ono ani není podstatné, co si kdo z nás v tomto případě myslí. Je to jen epizoda o kterou se není třeba přít. Nezmění to nic, běh světa už vůbec ne.

  • hudryper • 10. dubna 2015

    zajoch napsal
    Já jsem jen postavila svůj pohled proti vašim kategorickým tvrzením.

    A to jsi ,zajochu, neměla! To nebylo od Tebe hezké. Až zase uvidíš tvrzení,která se Ti nebudou pozdávat,uvědom si kdo je jejich autorem. Když to budou nezpochybnitelné autority,které mají
    vždycky jedině správný názor,neprotestuj. Mohla by ses o sobě dovědět věci,které sama nevíš.

  • Martin (už bez taky m) • 10. dubna 2015

    Ne se vším ve videošotu souhlasím, mám velké výhrady ke způsobu podání. Souhlasím s paní Zajoch, že každý se na věci dívá po svém, prismatem svého vzdělání, zkušeností svého života, znalostí, okolností.
    Ten „podtext své „viny“, či sebeobviňování opravdu mocní v pozadí často pro ovlivňování lidí užívají, je to jeden ze vstupních modů sugesce. Je možné, že jej více z nás v šotu našlo. Je to metoda jak „vtáhnout“ lidi do naznačeného způsobu“ „řešení problémů“… Metoda dost podlá – ale účinná.
    Nicméně za opublikování jsem rád – sděluje to mj. i to že je tam také rovina jiná – podstatná -a zřejmě podstatnější- nežli „rukopis“ toho či onoho který ve skutečnosti může být „v pozadí“…
    Tou rovinou je zaslepenost technikou, „obrazy“ světa podávanými médii, „komunikací“ bez osobního kontaktu (která je takovým ochuzením, že v podstatě komunikací není), problémy skutečné jsou nám zastírány „sugescí“ jiných „problémů“, zkreslování reality,snaha udělat z nás nedůležité oběti, pouhé „bezmocné“ systému.
    Ale rozhodujeme se přece každý den! Znova a znova! Jistě na základě něčeho a nějakých informací, zkušeností, návyků. Ale nedáváme se jimi „spoutat“ příliš? Můžeme tímto „stylem“ najít řešení pro zítřek „včerejškem“?
    Vážení, nelíbí se mi že v krátké době je zde opět „roztržka“ mezi obětavými. COSI TO SOGNALIZUJE, DOBA A VĚCI KTERÉ SE DĚJÍ JSOU VÁŽNÉ, REAGUJEME I PODVĚDOMĚ NA COSI CO PROBÍHÁ, ANIŽ BYCHOM PŘESNĚ VĚDĚLI CO. Doporučuji toho posledního Pjakina. Ledacos vysvětluje těm, co neví. To nepředpokládám u „střetávajících se názory“. Ale, ta „excitace“ by měla nás všechny varovat.
    K videu jen tolik, že KAŽDÝ Z NÁS COSI MŮŽE PODSTATNĚ ZMĚNIT- TÍM JAK ŽIJE A KONÁ. U všech „rozjitřených“ o JEJICH KLADNÉM VLIVU NA SVĚT DNES I V DŘÍVE NEPOCHYBUJI. Nemusíme ani vědět čemu jsme kdy předešli.

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    zajoch napsal

    Vážení pánové, co kdo v čem hledá, to v tom obyčejně může najít. Ono se totiž skoro všechno dá vysvětlit ne jedním, ale hned několika způsoby. Je na každém jednom jak si co vysvětlí. Já jsem jen postavila svůj pohled proti vašim kategorickým tvrzením. Zajímavé je, že v jiných případech se svaluje vina za neutěšený stav společnosti na například voliče. Tak mi to nejde dohromady. Ovšem v tomto případě je to pro mé chápání celého videa nepodstatné. Já v něm totiž nečtu nic co by mě nabádalo k sebeobviňování. Zřejmě nejsem mravně a citově čistý člověk. Já v tom videu vidím jen popis stavu, do kterého se svět vyvinul až do současné doby. Neříkám, že jsem v něm nenašla drobnosti, které mi nesedly. To však nemění vyznění celého.
    Jinak vás samozřejmě zdravím a prosím, ponechte mi můj pohled. Je můj a nikoho nenutím, aby jej přijal. A ono ani není podstatné, co si kdo z nás v tomto případě myslí. Je to jen epizoda o kterou se není třeba přít. Nezmění tonic, běh světa už vůbec ne.

    Vážená paní Zajoch! Váš pohled Vám neberu a vnímám to video velice podobně. Jenže já na rozdíl od Vás jsem plebejec, který bytostně nesnáší ten královský plurál – stejně jako jeho „moderní“ obdobu: Všichni plujeme na jedné lodi. Toto zaslechla od šéfa firmy spoluvlastněné Topolánkem jedna uklizečka a až byl šéf dost daleko, polohlasně dodala: „Jenže někdo si v ředitelně debužíruje v pracovní době, zatím co já žeru prach dole v kotelně.“ Opravdu nevím, jak ještě lépe Vám vysvětlit mé výhrady. Pokud někdo svaluje vinu na voliče a myslí to vážně – nikoliv co obvyklou pravičáckou „argumentaci“ – tak ten je hoden pro svoji vlastní omezenost politování. Ostatně o tuto epizodu v chápání videa se skutečně není třeba přít – nýbrž si své pohledy vysvětlit a pokusit se je pochopit.

  • PPK • 10. dubna 2015

    Mně osobně stačí už jen první dvě a půl minuty textu titulků:

    .. (my! jsme) chytří tak akorát, abychom dokázali pracovat, ale ne tolik, abychom se ptali proč … zvířata .. jsou vražděna pro naše uspokojení … miliarda lidí hladoví i přesto, že (my!) máme dostatek jídla … zvířatům, která jíš … proč pomáhat hladovějícím? Nic na nich nevyděláš … (my!) jsme jako mor, likvidující zemi, trhající na kusy prostředí, které nás živí … všechno rozlišujeme dle prodejnosti … (my?)

    Kontext? Princip výmyslu dědičného hříchu, povinnosti nastavit druhou tvář, příkazu vyzpovídat se duševnímu šéfovi i z pouhé myšlenky, (pakliže je podle šéfa nemravná). Vždyť sebeobvinění a sebeponížení osvobozuje. A jak to končí?

    => Arbeit macht frei …

    Děkuju, nechci.