Diskuze k článku


  • Béda • 17. října 2014

    ČR má mezi eurokomisaři (agenty nadnárodních korporací) skvělého zástupce paní Adrianu Krnáčovou. Co víc si globální kapitál může přát? Z CV této paní: Wiki“…Později absolvovala Kurz analýzy a implementace strategií na University of Michigan a na americké DePaul University v Chicagu získala titul MBA.

    V letech 1991 až 1995 byla ředitelkou Soros Center for Contemporary Arts v Bratislavě a mezi lety 1995 až 1998 spolumajitelkou a jednatelkou firmy Makum.

    V roce 2000 začala pracovat pro českou pobočku Transparency International. Nejdříve působila na pozici konzultantky a od roku 2001 zastávala funkci výkonné ředitelky. Z Transparency International odešla na konci roku 2007.

    V letech 2007 až 2009 byla zaměstnána jako ředitelka komunikace a členka vedení ve společnosti Johnson & Johnson a v letech 2009 až 2014 byla jednatelkou a majitelkou firmy BlueOceanSolutions…“

  • Béda • 17. října 2014

    BlueOceanSolutions…“ O společnosti
    Zaměření

    Komunikace s veřejnou správou

    Transparentní komunikace s veřejnou správou jsou nezbytnou součástí úspěchu. Společnost BlueOceanSolution, s.r.o., je přesvědčena, že jenom uplatňováním transparentních postupů v procesu komunikace je možné poskytnout klientům východiska pro dlouhodobý úspěch.

    Strategické poradenství

    Společnost navrhuje pro klienty strategie na základě důkladné analýzy problému a prostředí. Úspěšné řešení je založeno na spolehlivých informacích, vstupních datech a jejich interpretaci, syntéze, analýze rizik a proveditelnosti. Na začátku je slovo, pak hypotéza, kritická analýza, test, koncept, následuje návrh možných řešení, syntéza navržených postupů, korekce a konečný návrh.

    Vyjednávání a facilitace

    Hledáním synergií, průniků a alternativních možností, jsme schopni facilitovat protikladné a zdánlivě neslučitelné názory a přinášet uspokojivé řešení pro zainteresované strany.

    Krizová komunikace

    Krizová komunikace je vyšší úrovní komunikačních dovedností. Dobrá příprava je základem úspěchu.
    …“ Takže paní AK před aktivním vstupem do politiky byla asi tak trochu něco jako politická lobbistka.

  • brtník v brlohu • 17. října 2014

    Je tradicí, že záznam jednotlivých vystoupení je na webu – seznam přednášejících je opravdu impozantní:
    x
    Vratimovský odborný seminář na téma „KAM SMĚŘUJE SOUČASNÝ SVĚT?“
    8.11.2014 9:00 – 9:00
    Akce
    PROGRAM:
    ——————————————————————————————————
    INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY
    Prezence začíná v 7:30 hod. * účastnický poplatek 100 Kč * občerstvení zajištěno
    Kulturní dům Frýdek – Hejdukova 2330 , GPS 49 41 27 N, 18 20 30.045 E
    Požadavky na ubytování, Hotelový dům Paskov, tel.: 558 432 491
    1. ZAHÁJENÍ
    RSDr. Karel Klimša, OV KSČM – spoluorganizátor semináře
    2. „UKRAJINA – A CO DÁL?“
    Prof. PhDr. Oskar Krejčí, CSc., politolog a publicista
    3. „PŘEDBĚŽNÁ ZPRÁVA O ARABSKÉM JARU“
    Tereza Spencerová, redaktorka Literárních novin
    4. „AKÁ JE ODPOVEĎ ĹAVICE NA GLOBÁLNÝ KAPITALIZMUS?“
    PhDr. Luboš Blaha, Ph.D., politolog a publicista
    5. „NUTNOST HLUBOKÝCH ZMĚN A LEVICE“
    MUDr. Ivan David, CSc., psychiatr a bývalý ministr zdravotnictví
    6. „VÝVOJ GLOBÁLNÍ EKONOMIKY A PROJEKTY VELMOCÍ“
    Doc. Ing. Ilona Švihlíková, Ph.D., ekonomka a publicistka
    7. „TEKTONICKÉ ZLOMY SÚČASNOSTI A BUDÚCNOSTI“
    Prof. Ing. Peter Staněk, CSc., Ekonomický ústav SAV
    8. „ČESK

  • brtník v brlohu • 17. října 2014

    7. „TEKTONICKÉ ZLOMY SÚČASNOSTI A BUDÚCNOSTI“
    Prof. Ing. Peter Staněk, CSc., Ekonomický ústav SAV
    8. „ČESKO 25 LET POTÉ – SMUTNÁ BILANCE“
    Prof. PhDr. Jan Keller, CSc., sociolog a publicista

    INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY
    Prezence začíná v 7:30 hod. * účastnický poplatek 100 Kč * občerstvení zajištěno
    Kulturní dům Frýdek – Hejdukova 2330 , GPS 49 41 27 N, 18 20 30.045 E
    Požadavky na ubytování, Hotelový dům Paskov, tel.: 558 432 491

    v Kulturním domě Frýdek (dříve DK VP) Hejdukova 2330 Frýdek-Místek

  • Béda • 17. října 2014

    Novinky.cz ve spolupráci s ukrajinským demokratickým fašistickým tiskem konečně našli pravého viníka (koho jiného než Moskvu, že?) z výtržností v Kyjevě, kde nacisti bouřili kvůli tomu, že nedostávají peníze, přesluhují a pod..http://www.novinky.cz/diskuse?id=380301&articleId=/zahranicni/evropa/350803-protesty-vojaku-v-kyjeve-organizovala-lepa-ruska-arciagentka-pisi-na-ukrajine.html&sectionId=742

    Je mpožné, že jim při tom hledání pomáhali američtí hollywoodští reklamní odborníci z oblasti PR (toho času na detašovaném pracovišti MV v Kyjevě)

  • Martin (už bez taky m) • 17. října 2014

    „Ne TTIP: Masové protesty proti dohodě USA-EU ji označují za „korporátní uchvácení moci„. RT má pravdu, o nic jiného nejde. A navíc to má být pro „bohem vyvolený národ na věčné časy a nikdy jinak…“
    Na VS se letos pokusím dostat, medvědovi tímto díky za info.

  • Martin (už bez taky m) • 17. října 2014

    může se zdát, že to sem nepatří…
    ale opak je pravdou…
    http://blisty.cz/art/75126.html
    Ono známé „rozděl a panuj“ bylo zdokonaleno, a nyní platí: „rozděl, IZOLUJ a panuj…“
    sami zmůžeme omezené, málo či skoro nic…
    To už jsme zcela zapomněli, že společně dokážeme téměř vše?!
    Pokud rezignujeme na spolupráci, solidaritu a vzájemnou pomoc a podporu, pak REZIGNUJEME NA VEŘEJNÉ HODNOTY, VEŘEJNÝ PROSTOR, SDÍLENÍ INFORMACÍ, atd… Jen idiot pak výsledný soubor izolovaných jedinců shluklých na konkrétním prostoru ještě nazývá SPOLEČNOSTÍ…
    Dnešní „berlínské zdi či zdi nářků“ se staví přímo v mozcích lidí…hádejte proč… a učme se je bourat. Zbourání zdi někde nebolí, zbourání účelově vytvářených zdí uvnitř nás samotných je nejen bolestivější, ale také obtížnější.
    Bez obnovy důvěry, zodpovědnosti a skutečného práva to nepůjde.
    Jak se asi „jde po krku“ těm, kteří ještě stále podobné výzvy píší, a podobný život se snaží žít…
    Co s tím, milí Outsideři?!
    Opět NIC, „ono to nějak vyhnije, hele tohle je zajímavější téma…“
    Budík dávno dozvonil,
    a na chodbách našich srdcí a duší
    zní ohlušující
    ticho…

  • Béda • 17. října 2014

    http://www.nwoo.org/2014/10/16/brifing-ruskeho-ministerstva-obrany-k-havarii-boeingu-mh17-z-21-7-2014/

    Nabízejí se kupř tyto otázky:
    1) proč se malajsijské letadlo odchylilo od letového kursu? Našli již vyšetřovatelé odpovědi po analýze černých skříněk, letových záznamů a výslechu dispečerů z Dněpropetrovska? Kde jsou výsledky?
    2) proč mělo civilní letadlo malajských aerolinek doprovod vejenské stihačky ukrajinské armády?
    3) co dělaly 3 komplety BUK M1 ukrajinské armády v oblasti Doněcka, když domobrana nedisponovala v té době žádným letectvem? Proč tam vlastně byly rozmístěny? Kam se podělo ukrajinské odpalovací zařízení BUK M1 zachycené ruským satelitem v den sestřelu den poté co byl sestřelen malajský letoun? Proč byly ukrajinské BUKY rozmístěny tak blízko linii střetu s povstalci?
    4) proč USA nepředložily proti ruským důkazům svůj důkazní materiál?

  • Béda • 17. října 2014

    pokračování:
    5) proč najednou v den letu malajského letadla 17.7.2014 extrémně narostl radiolokační provoz ukrajinské armády a proč den „poté“ radiolokační provoz prudce klesl?
    6) proč velení ukrajinské armády lhalo (a ruské monitorovací systémy to jasně prokazují) že v dané oblasti se jejich vojenská letadla vůbec nenacházela?

  • Aleš • 17. října 2014

    Martine velice trefně!!!
    Neoliberálové nás na tu samotu připravovali. V neziskovkách ty různé bobříky samoty, podpora úchylného celibátu katolíků, to nebyla nevinná náhoda. A školství od mateřinky po vysokou?!!! A co na to milí outsideři? Raději budou brečet na rozlitým mlíkem s Havlíkem a ukazovat si prstem na Babiše, jak za všechno může…

  • Béda • 17. října 2014

    http://www.novarepublika.cz/2014/10/polemika-valencik-dolejs-pokracuje-aneb.html

    Názory pana Valenčíka zcela sdílím. Zvláště ty o chvostismu, které sedí jak prdel na hrnec pro dnešní etablované levicové politické strany: „Místo podpory kvalifikovaného chápání doby normálními lidmi argumentuje nechápavostí obyčejných lidí. To je nejen jejich hrubé podcenění (projev povýšenectví, nadřazenosti, zkrátka papaláštví), ale i projev naprosto zcestné politiky. Kdysi se tomu velmi přesně říkalo „chvosticismus“. Byl to tak trochu rusismus. Znamenalo to, že se místo toho, aby strana (její vedení) byla (bylo) na čele složitého procesu chápání (veřejností, lidmi, občany) toho, o co jde, veze se na ocase, na chvostu…“

  • Béda • 17. října 2014

    http://ibezhranic.cz/saudska-arabie-iran-je-pricinou-soucasneho-problemu-v-syrii/ „Saúdskoarabský ministr zahraničí Saud al-Faisal obvinil Írán z vměšování se do záležitostí států Blízkého východu, jako například do války v Sýrii a Iráku…“ Hlavně že SA se nikde nevměšuje. (Bez ní by snad ISIL nikdy ani neexistoval)

    Řekl, že Írán byl v Sýrii součástí problému, ne jeho řešením, a nemůže se v pomoci Damašku už dále angažovat.

    Faisal dále řekl, že Írán má na území Sýrie a Iráku „okupační síly“. Ony „okupační síly“ však bojují na straně vlády proti teroristickým organizacím, z jejichž podpory je Íránem, Irákem a Sýrií obviňována právě Saúdská Arábie spolu s Bahrajnem, Katarem a Tureckem.

    Svoji účast v bojích v Iráku Írán odhalil koncem září, kdy přiznal, že jeho jednotky bránily Erbíl před náporem teroristů z Islámského státu.

  • Dolmen • 17. října 2014

    Béda napsal
    Názory pana Valenčíka zcela sdílím. Zvláště ty o chvostismu, které sedí jak prdel na hrnec pro dnešní etablované levicové politické strany

    Ono je to snad ještě horší, než jak to vidí Valenčík. Speciálně v KSČM, tam už se věrchuška zcela odtrhla od členské základny, co se děje dole ji už vůbec, ale vůbec nezajímá. Jště k J. Dolejšovi. Tohoto „komunistu“ sleduju téměř od počátku jeho působenív KSČM. Cesty a zákruty po nichž tento typický neoliberál doputoval až do domu na ul. Politických vězňů jsou mi opravdovou záhadou. Má snad nějaké vyšší poslání určené jistými zámořskými centrálami, snad rozkložení poslední „levicové a nedemokratické“ strany zevnitř? Pokud ano, tak to má velmi snadné, tu velmi účinně rozkládají její vedoucí činitelé v čele se s. Filipem i bez přispění p. Dolejše. Zatím ještě členská základna těmto snahám klade jakýs takýs odpor, ale ten už také ochabuje…., rozkladná činnost partajní věrchušky bude nakonec korunována úspěchem.

  • Admirál • 17. října 2014

    Dolmen napsal
    Ono je to snad ještě horší, než jak to vidí Valenčík. Speciálně v KSČM, tam už se věrchuška zcela odtrhla od členské základny, co se děje dole ji už vůbec, ale vůbec nezajímá. Jště k J. Dolejšovi. Tohoto „komunistu“ sleduju téměř od počátku jeho působenív KSČM. Cesty a zákruty po nichž tento typický neoliberál doputoval až do domu na ul. Politických vězňů jsou mi opravdovou záhadou. Má snad nějaké vyšší poslání určené jistými zámořskými centrálami, snad rozkložení poslední „levicové a nedemokratické“ strany zevnitř? Pokud ano, tak to má velmi snadné, tu velmi účinně rozkládají její vedoucí činitelé v čele se s. Filipem i bez přispění p. Dolejše. Zatím ještě členská základna těmto snahám klade jakýs takýs odpor, ale ten už také ochabuje…., rozkladná činnost partajní věrchušky bude nakonec korunována úspěchem.

    Jsem k vývoji v KSČM také kritický. Nezachytili trendy, nenabídli alternativu pro mladé, neuchopili se razantně témat, která hýbou společností.

    Důsledky se dostaví.

    Dnes už je mi jasné, že oni nám cestu ze straček neukážou. Těžko ukázat, jak to děláte Vy, kdo za to může.

  • Morybundus • 18. října 2014

    A jéje, „radikální“ levice zase hledá vnitřního nepřítele a pálí do vlastních řad, namísto aby hledala problémy tam, kde jsou…
    Nejlepší je, jak je každý (zpravidla po volbách, v nichž „ostudně“ KSČM nezvítězila s 55%) tak strašně kritický k vývoji v KSČM, ale ve finále stejně nepředstaví jinou rozumnou volební alternativu (zatím?).
    Jinak také postrádám souputníka rozumné kritiky=návrhy na řešení.
    Ale nakonec, všichni to ví, ale zřejmě se to bojí říct, nebo co… Za volebními úspěchy některých a neúspěchy jiných není nic jiného (zdůrazňuji NIC JINÉHO), než finance, které mohou být použity k propagaci. Paní a páni politologové, pokud si stále myslíte, že volby rozhodují ideje… Když se povede kampaň a vrazí nějaký ten stamiliónek, vyhraje klidně i „Leninská strana pracujících“, pokud bude kandidovat. To si skutečně myslíte, že za průměrnými výsledky KSČM stojí jakási „ideová vyprázdněnost“ a „rigidita vedení“? No, tak si to s pánembohem myslete dál, ale nezapomeňte se přitom podívat kolem, na strany, které snad program ani nemají a přitom si vedou ve volbách skvěle. Co za tím asi bude…?
    Hold smůly levice jsou v tom, že za a) Nestojí za ní velký kapitál, aby ji platil kampaně, b) Z „jednoty“ dnešních levičáků (která by svým způsobem mohla tu absenci velkého kapitálu nahradit) by se jejich předchůdci z 19. století váleli smíchy po zemi.
    Tož tak… Pozoruju, že za KSČM se jako nestraník stavím možná víc, než mnohý straník :) Ale není to samoúčelné. Také vidím v jejím konání mnoho věcí, které by potřebovaly vylepšit, nebo rovnou začít nanovo. Na druhou stranu, vědom si reality a postavení politické levice v Evropě, nezbývá mi, než KSČM (ne nekriticky) hájit.

  • Alena • 18. října 2014

    mám stejný názor jako pan Morybundus- co se kritizuje namátkově-KSČM nezachytili trendy- co např. seminář fašismus v současné Evropě pod záštitou JUDr. Filipa? to není aktuální? nenabídli alternativu pro mladé- koukněte se na jejich program, kde odmítají sociální dávky a upřednostňují práci, chtějí sociální bydlení, to není dobrý začátek pro mladé? Jako že práce už smrdí? Neuchopili se razantně témat, které hýbou společností- to je jako co- že se má stát řídit jako firma? podle mne společností hýbe ,co se děje na Ukrajině, s tím související sankce proti Rusku a pořád církevní restituce. Tady je KSČM velmi revoluční, ve svém programu má zrušení NATO, je snad jediná proti církevním restitucím a poslanec Filip na půdě sněmovny četl dopis již zrušených komunistů na Ukrajině. Takže se angažují velmi. Co postrádají. Pan Dolejš by si měl pořídit hodně barevné číro a s tím, za pomoci prodejných a všehoschopných umělců propagovat program. Doba nás poznamenává, pane Dolmen a jiní, TV nám pomalu vymývá mozek.
    Prostě bez americké marketingové agentury na volební kampaně nemá KSČM šanci

  • Alena • 18. října 2014

    Admirál napsal
    Jsem k vývoji v KSČM také kritický. Nezachytili trendy, nenabídli alternativu pro mladé, neuchopili se razantně témat, která hýbou společností.

    Důsledky se dostaví.

    Dnes už je mi jasné, že oni nám cestu ze straček neukážou. Těžko ukázat, jak to děláte Vy, kdo za to může.

    oni nám cestu ze sraček neukážou…. co této společnosti pomůže, když se vzdala svých přírodních zdrojů, prodává či daruje půdu. Sebelepší řízení státu, vymýcení korupce,řízení státu jako firma, to nevyvede tento stát ze sraček. Pořád nám budou diktovat ti, kteří drží v rukou kapitál této země a bankovní systém.

  • peter. • 18. října 2014

    Morybundus napsal

    A jéje, „radikální“ levice zase hledá vnitřního nepřítele a pálí do vlastních řad, namísto aby hledala problémy tam, kde jsou…
    Nejlepší je, jak je každý (zpravidla po volbách, v nichž „ostudně“ KSČM nezvítězila s 55%) tak strašně kritický k vývoji v KSČM, ale ve finále stejně nepředstaví jinou rozumnou volební alternativu (zatím?).
    Jinak také postrádám souputníka rozumné kritiky=návrhy na řešení.
    Ale nakonec, všichni to ví, ale zřejmě se to bojí říct, nebo co… Za volebními úspěchy některých a neúspěchy jiných není nic jiného (zdůrazňuji NIC JINÉHO), než finance, které mohou být použity k propagaci. Paní a páni politologové, pokud si stále myslíte, že volby rozhodují ideje… Když se povede kampaň a vrazí nějaký ten stamiliónek, vyhraje klidně i „Leninská strana pracujících“, pokud bude kandidovat. To si skutečně myslíte, že za průměrnými výsledky KSČM stojí jakási „ideová vyprázdněnost“ a „rigidita vedení“? No, tak si to s pánembohem myslete dál, ale nezapomeňte se přitom podívat kolem, na strany, které snad program ani nemají a přitom si vedou ve volbách skvěle. Co za tím asi bude…?
    Hold smůly levice jsou v tom, že za a) Nestojí za ní velký kapitál, aby ji platil kampaně, b) Z „jednoty“ dnešních levičáků (která by svým způsobem mohla tu absenci velkého kapitálu nahradit) by se jejich předchůdci z 19. století váleli smíchy po zemi.
    Tož tak… Pozoruju, že za KSČM se jako nestraník stavím možná víc, než mnohý straník Ale není to samoúčelné. Také vidím v jejím konání mnoho věcí, které by potřebovaly vylepšit, nebo rovnou začít nanovo. Na druhou stranu, vědom si reality a postavení politické levice v Evropě, nezbývá mi, než KSČM (ne nekriticky) hájit.

    Morybundus
    Ak KSČM nemá prostriedky na propagáciu svojej činnosti,tak pri súčasnom trende poklesu jej preferencií, ich bude mať stále menej a ak má byť propagácia myšlienok a ideí tejto strany priamo úmerná výške konta strany,tak je to cesta do zabudnutia.Prvorepublikoví komunisti tiež neoplývali peniazmi,ale využili každú príležitosť na to aby hovorili s ľuďmi hoci aj na ulici,organizovali zhromaždenia a demonštrácie a poukazovali veľmi nahlas na každú neprávosť.Všimnite si,že Zjuganovovci robia to isté a dokážu vytiahnuť do ulíc desiatky tisíc ľudí.Lepšie podmienky pre svoje zviditelnenie už komunisti mať nebudú ako dnes.Len námatkou..Ukrajina,návrat fašizmu,hospodárska kríza….Koľko demonštrácií KSČM usporiadala?Len to je cesta k zvyšovaniu svojho vplyvu.Píšem o KSČM preto,že tá naša KSS je pred zánikom,lebo sa dopúšťala tých istých chýb.

  • peter. • 18. října 2014

    peter. napsal
    Morybundus
    Ak KSČM nemá prostriedky na propagáciu svojej činnosti,tak pri súčasnom trende poklesu jej preferencií, ich bude mať stále menej a ak má byť propagácia myšlienok a ideí tejto strany priamo úmerná výške konta strany,tak je to cesta do zabudnutia.Prvorepublikoví komunisti tiež neoplývali peniazmi,ale využili každú príležitosť na to aby hovorili s ľuďmi hoci aj na ulici,organizovali zhromaždenia a demonštrácie a poukazovali veľmi nahlas na každú neprávosť.Všimnite si,že Zjuganovovci robia to isté a dokážu vytiahnuť do ulíc desiatky tisíc ľudí.Lepšie podmienky pre svoje zviditelnenie už komunisti mať nebudú ako dnes.Len námatkou..Ukrajina,návrat fašizmu,hospodárska kríza….Koľko demonštrácií KSČM usporiadala?Len to je cesta k zvyšovaniu svojho vplyvu.Píšem o KSČM preto,že tá naša KSS je pred zánikom,lebo sa dopúšťala tých istých chýb.

    pokr.
    Dnešní mladí ľudia milujú akčnosť a revoltu.Keby čelní komunisti keď už nie s tribúny,ale niekde medzi ľudmi hoci zo stoličky nahlas kričali to,čo my len píšeme na tomto fóre,tak vám garantujem,že by zviditeľnili KSČM oveľa viac ako keď v parlamente prednesú reč ozdobenú intelektálnymi kudrlinkami a so stále previnilým výzorom na tvári.Čo sa týka J.Dolejšího,súhlasím s názorom Dolmena.

  • Alena • 18. října 2014

    Peter, souhlasím s Vámi. V tom případě by musela KSČM pracovat více než ostatní strany a mít dostatečný počet mladých členů

  • peter. • 18. října 2014

    Alena napsal

    Peter, souhlasím s Vámi. V tom případě by musela KSČM pracovat více než ostatní strany a mít dostatečný počet mladých členů

    To,že musí pracovať viac ako ostatné strany je neoddiskutovateľný fakt.Keď nebude pracovať viac,nebude mať ani viac mladých ľudí.Dnes existuje veľa techník na ovplyvňovanie verejnej mienky,modré strany ich hojne využívajú,tak nech to robí aj KSČM.

  • Morybundus • 18. října 2014

    peter. napsal
    Morybundus
    Ak KSČM nemá prostriedky na propagáciu svojej činnosti,tak pri súčasnom trende poklesu jej preferencií, ich bude mať stále menej a ak má byť propagácia myšlienok a ideí tejto strany priamo úmerná výške konta strany,tak je to cesta do zabudnutia.Prvorepublikoví komunisti tiež neoplývali peniazmi,ale využili každú príležitosť na to aby hovorili s ľuďmi hoci aj na ulici,organizovali zhromaždenia a demonštrácie a poukazovali veľmi nahlas na každú neprávosť.Všimnite si,že Zjuganovovci robia to isté a dokážu vytiahnuť do ulíc desiatky tisíc ľudí.Lepšie podmienky pre svoje zviditelnenie už komunisti mať nebudú ako dnes.Len námatkou..Ukrajina,návrat fašizmu,hospodárska kríza….Koľko demonštrácií KSČM usporiadala?Len to je cesta k zvyšovaniu svojho vplyvu.Píšem o KSČM preto,že tá naša KSS je pred zánikom,lebo sa dopúšťala tých istých chýb.

    S těmi prvorepublikovými komunisty jste uhodil „klinec“ na hlavičku. Je to přesně tak, jak píšete a i ty moje „výlevy“ k tomu směřují. Absenci velkého kapitálu, který podporuje pravici, nahrazovali předváleční komunisté (dlužno říci, že velmi úspěšně) svou aktivitou, ale také jednotou. Proto zdůrazňuji, že přemíra kritiky do vlastních řad (kolikrát mi přijde, že jen z toho důvodu, aby „řeč nestála“) je kontraproduktivní. Když navíc přichází bez nabídek řešení, je dokonce nesmyslná. Psal jsem, že také spatřuji v činnosti KSČM dost věcí, které by stálo za to zlepšit. Abych nemlátil prázdnou slámu, hned také některé uvedu:
    KSČM by měla zauvažovat nad vznikem nějakého, byť do začátku třeba jen internetového, rádia, či televize. Už jsem tady o tom několikrát psal-Halo Noviny jsou fajn a jsem za ně rád, ale ruku na srdce-čtou je především straníci, či sympatizanti a tady jde o to přitáhnout i jiné lidi. Dnešní doba patří multimédiím, reklamě, zkratce, obrazu, zvuku-proč si křesťané zřídili vlastní rádio a tv a proč lidovci zase táhnou, navzdory círk. restitucím? Projekt Slobodného vysielača je mi sympatický, ale podle mě je apolitický (zdá se mi, že dokonce lehce pro-pravicový) a posluchače spíše od politiky odrazuje (politika je svinstvo, všichni jsou stejní…). Jak jinak ale uskutečnit změnu, než politickou cestou? Metodou „Začněme každý sám u sebe“? Tak to už se rychleji dočkáme toho komunismu…
    Dále by KSČM mohla zintenzivnit svou propagaci na internetu. Její členové a sympatizanti by mohli z „pohodlí svého domova“ začít s rehabilitací myšlenek demokratického socialismu. Jak? Třeba přispívat do různých diskuzí, názorových fór, ti zdatnější třeba i editovat dnes silně antilevicovou českou wikipedii (která je hlavním a často jediným zdrojem informací nejen mladší generace

  • Morybundus • 18. října 2014

    Řeknete si možná, že jsou to hlouposti, ale právě tyto „marginálie“ v součtu spoluutváří názory nemalé části obyvatelstva. Právě v nich se utváří určitý diskurz, který pak rezonuje společností.
    Dále by KSČM mohla aktivizovat okresní stranické buňky a pomocí nich přenést diskuzi a informovanost o centrálních tématech do každého koutu ČR. Takové přednášky by pak mohli s předstihem propagovat v místě třeba jednoduchou pozvánkou formátu A4/černobíle a myslím, že posluchači by se našli. Mnoho lidí, včetně mě, není schopno se neustále dopravovat do Prahy, v níž se konají všechny akce – od seminářů po demonstrace. Okresní (místní?) organizace by mohly pořádáním obdobných seminářů, ale třeba i projekcí přednášek, nebo organizací „podpůrných“ demonstrací tento handicap částečně vyřešit. A když jsem u těch projekcí. Nejsem do té míry techniky znalý, ale podle mě by nemělo být příliš složité zajistit online stream ze seminářů, přednášek, dokonce i demonstrací. Počet sledujících by mohl pozitivně překvapit a sloužit mimo jiné i jako důkaz toho, že tato témata jsou považována veřejností za důležitá.
    No a zdaleka ne naposled. KSČM by se měla naučit trochu sebevědomějšímu vystupování. Distanc od předlistopadové éry byl proveden nesčetněkrát. I kdyby dělala KSČM nevím co, jisté (bohužel vlivné) skupiny ji budou stále srovnávat s KSČ, nasazovat jí psí hlavu a snažit se, když ne o zákaz, tak aspoň o takové očernění, které by vedlo k nevolitelnosti. KSČM by měla proto své síly napřít místo jalových sporů s antikomunisty o minulsti k pozitivnímu představování vizí budocnosti těm, kteří chtějí poslouchat. Měla by dát šanci mladým lidem. Nemám na mysli obecné fráze, ale volitelná místa na kandidátkách. Zatím žádná strana nedává studenty do čela.

  • Morybundus • 18. října 2014

    Myslím, že i tímto by mohla u mladých lidí získat určité sympatie. KSČM by též mohla zauvažovat o zřízení nějaké „školy kádrů“, kde by nejen členové, ale i sympatizanti mohli získávat vědomosti z různých společenskovědních oborů-politologie, sociologie, ekonomie, současného geopolitického dění, ale i politického marketingu, nebo problematiky zdrojů informací. Aby pak následně tito lidé mohli kvalifikovaně odpovídat na dotazy nejen svého okolí. Taková škola by však musela mít své pobočky minimálně v rámci krajů, neb opět-fenomén „vše v Praze“ by nic nevyřešil.
    Zkrátka, je toho hodně, co by se dalo zlepšit, co změnit. Důležité je ale vědět, že pouze existence strany jako KSČM (v budoucnu klidně i jiné, nebráním se tomu, ale realistickým pohledem o tom v krátkodobém horizontu pochybuji) umožňuje podobným nápadům dodat jasné kontury a možná je i uvést v praxi.

  • peter. • 18. října 2014

    Morybundus
    Viete čo je pre úpadok KSČM signifikantné? No to,že sa jej už pravica nebojí.Nebojí sa jej nikto, ani mainstream a v parlamente sú akoby len preto,aby vo svete vzbudzovali dojem,že ČR je demokratický štát.Niečo na spôsob :Aha,akí sme my demokrati!Máme v parlamente aj komunistov.

  • Sio • 18. října 2014

    Co říct ke KSČM? O penězích to není. Na čem je vítězství té které strany založeno, na tom se bude zakládat i její činnost po volbách.
    Kdysi bylo heslo – „Čelem k masám“. Myslím, že to platí i dnes. Jen je ale potřeba si uvědomit, že dnešní pracující by z 90% byli to, co pro dělníky za 1. republiky byla nižší střední třída. Tedy z hlediska tehdejších dělníků bohatí lidé. A ti mají jiné potřeby a priority, než dělníci tenkrát.

  • hudryper • 18. října 2014

    peter. napsal
    Prvorepublikoví komunisti tiež neoplývali peniazmi,ale využili každú príležitosť na to aby hovorili s ľuďmi hoci aj na ulici,organizovali zhromaždenia a demonštrácie a poukazovali veľmi nahlas na každú neprávosť.

    Za 1.republiky měla KSČ za sebou její politiku podporující družstva. Zejména spotřební,jako
    byla na příklad Včela.Manageři takových družstev byli zpravidla také členové KSČ a podporovali
    stranickou pokladnu,pomáhali zejména během stávek ,aby stávkující měli co jíst. Za dnešní KSČM
    žádné organizace produkující cokoliv nestojí.Jsou živi ze státních příspěvků podle výsledku voleb a trochu snad z členských příspěvků. To poslední ovšem nevím,jen se to domnívám. Když je politická strana(bez ohledu na její proponované cíle)závislá svou hospodářskou situací na penězích ze státního rozpočtu a nemá jiné,třeba zahraniční zdroje jako mívala ODS či TOP,nebude
    přece bourat systém,který živí (a nikoliv špatně) její čelné funkcionáře ve volených pozicích !
    Jsem si jistý,že kdyby předvolební situace ukazovala na vítězství KSČM,budou to její čelní funkcionáři,kteří učiní vše,aby nezvítězila.Daný stav,kdy KSČM dobrovolně působí jako panák k fackování kdykoliv to nuly jako Štětina potřebuje,si naši loutkovodiči platí tím,že umožńují
    komfortní existenci spolehlivýcm a hlavně „rozumným“ funkcionářům.A pro jistotu nesmí být také zrušeno „Bohumínské usnesení“. Sichr je sichr pravil starý Manlicher !

  • Alena • 18. října 2014

    Sio, nesouhlas, řekněte mi, jak je vzdálena tehdejší nižší střední třída s dělníky? máte televizní znalosti. např. pracující dělník za 1.rep. ,dvě děti, žena v domácnosti, si postavil za první republiky bez hypotéky nebo jiné výpomoci rodinný domek.( rodinné zkušenosti) Hodně tomu napomohlo, že měl podnikový byt, velmi nízký nájem, jako pracovník koksovny KAROLINA( ostravko). Tehdejší dělnický plat v kvalifikovaných profesích na Ostravsku řadí tyto zaměstnance dle životní úrovně(můj pohled podotýkám)k dnešnímu managmentu zahraničních firem -a to mi dnes schází, reg porovnání životní úrovně nyní a před sto lety, včetně ekologických aspektů).

  • Dolmen • 18. října 2014

    Morybundus napsal
    Ale nakonec, všichni to ví, ale zřejmě se to bojí říct, nebo co… Za volebními úspěchy některých a neúspěchy jiných není nic jiného (zdůrazňuji NIC JINÉHO), než finance, které mohou být použity k propagaci. Paní a páni politologové, pokud si stále myslíte, že volby rozhodují ideje… Když se povede kampaň a vrazí nějaký ten stamiliónek, vyhraje klidně i „Leninská strana pracujících“, pokud bude kandidovat. To si skutečně myslíte, že za průměrnými výsledky KSČM stojí jakási „ideová vyprázdněnost“ a „rigidita vedení“?

    To je sice pravda, ale pouze viděno tržě kapitalistickou optikou. Když nemohu soupeře přeplatit, musím odpovědět asymetricky, vždy existuje cesta, ale musí jí komunisté hledat a potom se po ní také vydat. Tou cestou je aktivita, myslím tím akivitu viditelnou pro veřejnost, a ruku na srdce – je vůbec nějaká vidět? Největší bolestí je málo mladých mezi členy, protože mladí jsou ochotni ještě nějakou aktivitu vyvíjet. Ti staří, kteří se propracovali do vrcholného aparátu už na jakoukoliv aktivitu kašlou a jediným jejich cílem je udržet si svojí politickou živnost. Na řízení a směrování členské základny, na podněcování aktivity kašlou, základní organizace (tam zůstali ti méně úspěšní, leč také staří) ponechali sobě na pospas. Základní organizace se utápějí v administrativních rituálech a v drbech, protože si sami se sebou ani neví rady….a vedení žádné. V řadě ZO ani nikdy neviděli předsedu svého OV (ten nemá čas, snaží se propracovat do ÚV a posléze do parlamentu), znají ho jen podle jména. Občas se stane, že do KSČM opravdu vstoupí mladý člověk hledající radikální odpověď na kapitalistický marasmus, ale střet s realitou současné KSČM ho dokonale připraví o jakékoliv iluze. Lze říct, že zájem o mladé členy je v KSČM pouze formální…, udělá se čárka a nahoru nahlásí úspěch.

  • Alena • 18. října 2014

    pokrač. samozřejmě nemohu porovnávat, co je nyní a před sto lety nebylo(POČÍTAČE, AUTA, APOD.), ale i tak si myslím, že se honíme nesmyslně, aniž by se zvedla oproti předkům naše životní úroveň

  • Dolmen • 18. října 2014

    Pokračování
    Byla tu zmínka i o Haló novinách…., prý zaplať pánbůh za ně. Já bych tak optimistický nebyl. Haló noviny jsou plátkem zkostnatělejším, než bylo blahé paměti „totalitní“ Rudé právo. Parta, která je ovládá nedovolí, aby se na jeich stránkách objevil jakýkoliv polemický článek, byť by byl velmi krotký, o kritice už nemluvě. Na kritiku reaguje tato parta jako smečka rozzuřených pitbullů. Přitom právě otevřená diskuse a polemika na levicová témata a výzvy doby by dokázala přitáhnout čtenáře…., v Blesku totiž nic takového nenajdou. Nosnou ideu, ke které se noviny hlásí, když je jasně vytyčen cíl a směr, takovou ideu nemůže poškodit žádná polemika, která se odehrává ve stejném ideovém řečišti. Kritika může poškodit jenom určité osoby….a o tu tady jde, proto je třeba některé osoby zaštítit štítem ideové čistoty…, třeba ve formě Haló
    novin. Pro situaci v současné KSČM je signifikantní, jak správně poznamenal Peter, že už se jí pravice nebojí, naopak se jí pýší, coby ozdobou na svém podařeném „demokratickém“ dílku.

  • peter. • 18. října 2014

    Morybundus
    Dúfam,že vás diskusia neznechutila.Napadlo ma,že by si ju mali prečítať členovia ÚV KSČM alebo čitatelia Haló novín.Myslím,že diskusia na túto tému je dnes pre KSČM veľmi dôležitá.

  • Morybundus • 18. října 2014

    Tak to jsem až dosud nevěděl, že měřítkem kvality je to, jak se kdo koho bojí :) Samozřejmě, vím jak to myslíte, ale na druhou stranu…
    Doba se změnila, na tom se snad shodneme. V něčem jsou lidé stále stejní, jako před 100 (klidně i 2000 lety), ale co se změnilo je způsob, jakým lze dosáhnout společenských změn. Kapitalismus se významně poučil v tom, že bude-li žrát a mlaskat, přijde revoluce a bude problém. Dnešní kapitalismus sice žere, ale tolik nemlaská, nenechává řádově desítky procent obyvatelstva „svému osudu“, nedopouští plošné hladomory atd. – Zkrátka, vyplatí se mu trochu zmírnit a tedy existovat. To se samozřejmě promítlo také do změny obecných nálad, které prostě nějakým radikálním řezům nakloněny nejsou. Ať si to třeba někdo přeje, nebo v tom spatřuje jediný možný způsob změny, tato cesta je ve skutečnosti slepou uličkou. Jediným správným/možným/morálním způsobem, jak dosáhnout změny je (pro některé zřejmě bohužel) parlamentní cesta obohacená o prvky přímé demokracie. Radikální může být rétorika, nikoliv činy (i když pro někoho je radikální i návrat MDŽ mezi významné dny). O to se +- KSČM pokouší. Předestřel jsem pouze některé z mých výhrad a námětů, jak by mohla tento „boj za změnu“ vést. Neříkám, že jsou kdovíjak dokonalé, ale je to (alespoň doufám) pokus o konstruktivní kritku, jejímž smyslem je straně, lépe řečeno levicovému myšlenkovému proudu, pomoci pohnout se dál, namísto házení bláta ve chvílích, kdy je ideový oponent semknutější a odhodlanější, než kdy předtím.
    K Haló Novinám.
    Nevím, jestli jste dobře četl(i), co jsem napsal. Pro jistotu: „jsou fajn a jsem za ně rád, ale ruku na srdce-čtou je především straníci, či sympatizanti a tady jde o to přitáhnout i jiné lidi.“ Tedy já je nepovažuji za středobod, ale jsem rád, že existují.

  • Morybundus • 18. října 2014

    Pane peter., mě se diskuze v žádném případě neznechutila, pouze nemohu být „online“ po celý den :) Naopak mě podobné diskuze velmi obohacují. Kdybychom si na všechno jen souhlasně kávali hlavami, pak bychom se asi neposunuli nikam. Myslím si, že ať na úrovni ÚV, nebo i v jiných patrech stranického aparátu se podobné diskuze také vedou, bohužel není z nich žádný veřejný výstup a tak nevíme, co se děje a máme prostor ke spekulacím. V tomto by neškodilo trochu více otevřenosti.
    Jinak, v obvodě Zlín zvítězil v druhém kole senátních voleb pan Čuba, což mě velice těší. V Senátu (nejen) je hlas rozumu potřeba jako sůl.

  • mirror • 18. října 2014

    Kolegové, vymysleli jste jen knížecí rady. Není, kdo by je realizoval. Domnívám se, že tady je takových 15% levicových voličů. Uvědomělých jich bude jen část, zbytek volí instinktivně na základě svých špatných zkušeností s novým režimem. Uvědomělost je možná jen s dostatkem inteligence a morálky. Komunisté směřují k tomu, že z nich bude volební strana s možná několika stovkami nebo tisícovkami aktivistů. Díky nim se pohromadě určitá volební síla, která chodí k volbám. Na Slovensku byli zničení Weisem a také vychvalovaným Ficem, takže Slováci mají relevantní jen prokapitalistické strany. Osobně bych vedení našich komunistů za odvedenou práci poděkoval.

    Proč jsou nerealizovatelné nápady některých diskutérů? Až na malé výjimky v centu nebo snad krajských městech z komunistické strany odešla inteligence, která by mohla přednášet ve vašich školách, řečnit na mítincích nebo organizovat demonstrace. To si může dovolit jen malý okruh zajištěných lidí někde z Prahy. Takový Ransdorf fyzicky nebude stačit navštívit ani všechny okresy. Kdo z inteligence by stál o to, aby se o něm vědělo, že je s komunisty? Kdo je ochoten ze sebe udělat mučedníka a přivést rodinu do materiálních obtíží? Normálně myslící člověk chce dělat čestnou profesionální kariéru, byť by šlo jen o to mít příležitost se zabývat odbornou prací. Zatím se všeobecně po určitou řídicí úroveň ani nechce formálně potvrzovaná loajalita a nikdo nenutí režim obhajovat proti svým životním zkušenostem. Mezi učiteli občanské nauky to asi platit nebude. Oskar Krejčí hovoří o popřevratové genocidě inteligence. V našem městě jsou mladší komunisté výhradně od lopaty. Střední technické kádry z komunistické strany jsou v důchodu. Prošel jsem tři zaměstnání. Neznám nikoho ze stovek kolegů, kdo by zůstal v komunistické straně.

  • mirror • 18. října 2014

    pokračování …
    Všichni utekli. Byli mezi nimi i takoví, které ve funkcích SSM připravovali na skvělou kariéru. Každý ví, že když se propouští, pak komunisté jsou první na řadě. Senátní volby ukázaly, kolik lidí je proti komunistům. Proč by se za ně někdo obětoval? To by musel být padlý na hlavu. Přeberte si to jak chcete. Anonymně si svoje přesvědčení může uchovat každý. Najde se i dost takových, kteří přeběhli. Někteří úplně doprava, jiní zase k socanům. Na nich bych uvítal aspoň prohlášení, že za svoje členství v komunistické straně se nestydí, protože každý měl tehdy nějakou práci a mohl prožít důstojný život. Dnes je to neskutečný sen a oni se za svůj podíl viny na současném marasmu nestydí.

  • peter. • 18. října 2014

    mirror napsal

    pokračování …
    Všichni utekli. Byli mezi nimi i takoví, které ve funkcích SSM připravovali na skvělou kariéru. Každý ví, že když se propouští, pak komunisté jsou první na řadě. Senátní volby ukázaly, kolik lidí je proti komunistům. Proč by se za ně někdo obětoval? To by musel být padlý na hlavu. Přeberte si to jak chcete. Anonymně si svoje přesvědčení může uchovat každý. Najde se i dost takových, kteří přeběhli. Někteří úplně doprava, jiní zase k socanům. Na nich bych uvítal aspoň prohlášení, že za svoje členství v komunistické straně se nestydí, protože každý měl tehdy nějakou práci a mohl prožít důstojný život. Dnes je to neskutečný sen a oni se za svůj podíl viny na současném marasmu nestydí.

    Súhlasím.Ale čo ďalej? Lebo to čo ste napísal vyznieva trochu ako rozsudok smrti.Alebo viete o nejakom východisku pre KSČM ?

  • Alena • 18. října 2014

    peter. napsal
    Súhlasím.Ale čo ďalej? Lebo to čo ste napísal vyznieva trochu ako rozsudok smrti.Alebo viete o nejakom východisku pre KSČM ?

    dle diskutujících zde- KSČM musí být prostě superstrana, aby byla brána vážně- to je aktivní, to jest demonstrující a protestující, s kritickými články v halo novinách. Nebezpečím pro KSČM dle diskutujících jsou starší, členové, kteří celkem nic nedělají, pouze zneužívají příspěvky. To je dvojí metr, na jedné straně ANO,ODS,TOP, ČSSD- nevšimla jsem si takové kritiky z řad jejich příznivců, na druhé straně jediná levicová alternativa v této republice KSČM, na které nezůstává niť suchá. Zřejmě čas nazrál pro novou levicovou alternativu

  • Alena • 18. října 2014

    ještě dovětek- není to pouze názor čtenářů zde, ale celkově všech občanů. Stačí se kouknout, jak úspěšná byla KDU-ČSL. Že prosazuje církevní restituce, které nás ještě více posouvají do postavení nevolníků, občanům ČR očividně nevadí, tato strana je přece „demokratická „, na každém kroku volební plakáty na rozdíl od KSČM, no prostě to je ono!!

  • peter. • 18. října 2014

    mirror napsal

    Kolegové, vymysleli jste jen knížecí rady. Není, kdo by je realizoval. Domnívám se, že tady je takových 15% levicových voličů. Uvědomělých jich bude jen část, zbytek volí instinktivně na základě svých špatných zkušeností s novým režimem. Uvědomělost je možná jen s dostatkem inteligence a morálky. Komunisté směřují k tomu, že z nich bude volební strana s možná několika stovkami nebo tisícovkami aktivistů. Díky nim se pohromadě určitá volební síla, která chodí k volbám. Na Slovensku byli zničení Weisem a také vychvalovaným Ficem, takže Slováci mají relevantní jen prokapitalistické strany. Osobně bych vedení našich komunistů za odvedenou práci poděkoval.

    Proč jsou nerealizovatelné nápady některých diskutérů? Až na malé výjimky v centu nebo snad krajských městech z komunistické strany odešla inteligence, která by mohla přednášet ve vašich školách, řečnit na mítincích nebo organizovat demonstrace. To si může dovolit jen malý okruh zajištěných lidí někde z Prahy. Takový Ransdorf fyzicky nebude stačit navštívit ani všechny okresy. Kdo z inteligence by stál o to, aby se o něm vědělo, že je s komunisty? Kdo je ochoten ze sebe udělat mučedníka a přivést rodinu do materiálních obtíží? Normálně myslící člověk chce dělat čestnou profesionální kariéru, byť by šlo jen o to mít příležitost se zabývat odbornou prací. Zatím se všeobecně po určitou řídicí úroveň ani nechce formálně potvrzovaná loajalita a nikdo nenutí režim obhajovat proti svým životním zkušenostem. Mezi učiteli občanské nauky to asi platit nebude. Oskar Krejčí hovoří o popřevratové genocidě inteligence. V našem městě jsou mladší komunisté výhradně od lopaty. Střední technické kádry z komunistické strany jsou v důchodu. Prošel jsem tři zaměstnání. Neznám nikoho ze stovek kolegů, kdo by zůstal v komunistické straně.

    mirror
    S dovolením,trochu upresním ako to bolo s KSS a s Ficom.
    Hneď po novembri 89,zaujali tv divákov dvaja mladí dovtedy úplne neznámi komunisti P.Weis a Pavol Kanis.Získali istú popularitu a komunisti za nimi išli.Aj vtedy 25-ročný R.Fico.Kanis a Weis do roka zmenili názov strany na KSS-SDĽ a o ďalší rok to bola už iba SDĽ-„moderná soc.dem.strana“.Táto strana v r.1998 vytvorila vládnu koalíciu s 3 pravicovými stranami SDK(Dzurinda)SMK(Maďari) a SOP(odpadlíci HZDS + Schuster).Vtedy Fico z SDĽ vystúpil!
    O rok neskôr založil stranu SMER.Weis týmto spojenectvom skompromitoval celú SDĽ aj seba a keď sa z Kanisa vykľul hlavný zástanca vstupu SR do NATO a keď sa prejavil ako korupčník(svoj neznámo odkiaľ nadobudnutý majetok zdôvodňoval v parlamente aj v TV výhrou v stávkových kanceláriách),strana SDĽ pomaly zanikla a až potom sa na scénu dostáva Fico a SMER.Zradili Weis a Kanis.Fico nezradil a aj keď sa to vždy nedarí tak ako by chcel,snaží sa nezradiť svoje presvedčenie dodnes.

  • Morybundus • 18. října 2014

    Alena napsal

    ještě dovětek- není to pouze názor čtenářů zde, ale celkově všech občanů. Stačí se kouknout, jak úspěšná byla KDU-ČSL. Že prosazuje církevní restituce, které nás ještě více posouvají do postavení nevolníků, občanům ČR očividně nevadí, tato strana je přece „demokratická „, na každém kroku volební plakáty na rozdíl od KSČM, no prostě to je ono!!

    Je to tak. KDU má překvapivě společný jmenovatel s „původními“ komunisty/socialisty a sice mimořádou organizovanost a jednotu v klíčových okamžicích. Finanční krytí mají (lidovci), zdá se, stále lepší (viz. rozsáhlá předvolební kampaň). Početní nevýhoda elektorátu je vyvážena jeho disciplinovaností. Lidovcům nahrává také permanentně se snižující volební účast, kdy jejich +- stejný počet voličů tvoří stále větší procento v koláči těch, kdo k volbám přišli a tak překročit 5% klauzuli je stále snazší. Lidovci zdatně budují paralelní struktury, nebo využívají výhod již existujících. Svou zdánlivou nevýhodu-minorita ve značně ateistickém státě-dovedou dobře přetavit ve výhodu „držení pospolu“. Také je tady jedna další věc, která dnes levici pohříchu není příliš vlastní, ale lidovcům velmi pomáhá – víra. Teď nemám na mysli ani tak víru v Boha, ale víru v to, že politické ideály, kterým svěřují své hlasy jsou v zásadě správné a mají budoucnost. Když se pak podíváme nalevo, kde je pomalu každý levičák kritický skeptik, pak je už více než jasné, proč lidovci i přes stigma „restitucí“ v současnosti bodují.

  • Martin (už bez taky m) • 18. října 2014

    Podnětná diskuse.
    KSČM by opravdu měla začít OM číst.
    A ostatně alespoň „nepapalášští“ členové ČSSD také…
    Zaznělo tu mnohé i dost důležité, ale „kdo vezme ten zvýrazňovač“ a udělá stručné, jasné, výstižné resumé?
    Na „starém“ OM jsem kdysi navrhl, že u článků či diskusí kde to opravdu stojí za to, by se tyto měly nějak přehledně archivovat. Jinak povídáme dokola a opakujeme se a nejdeme kupředu- ani my diskutující či nějak aktivní, ani společnost či ta její část co ještě slyší a chce poslouchat.
    Ke KDU: předpokládám, že hnacím motorem bylo „vydržet do restitucí“ a nyní se část obyvatel nejspíše domnívá, že „zavál nový vítr…“ a je třeba reagovat. Jinak oni často pilně pracovali s mládeží i některými NNO, projevovali se jako „neradikální Klidná síla“ (toto heslo některé přežilo a snad již chápeme proč), uměli si počkat a v mezidobí „zachraňoval“ naoko „odrodilec za lepším“ M. Kraďousek. Prostě v jakékoliv podobě a) peníze táhnou, b) pro některé zbyla či stačí i ona víra. Paradkoxně nejspíše byli v organizování akcí, zázemí a „myšlení na kádry“ podstatně aktivnější nežli KSČM…
    Ke komunardům pouze tolik, že název se nejspíš již stal „koulí na noze“. Ale i bez něj lze přece dělat „sociální a solidární politiku pro lidi“. „Staré struktury“ představují jisté ideové a vědomostní „jádro“, ale nesmí blokovat nutné omlazení. „Klub starců a babiček“ přece nemůže vyhrávat s všehoschopnými mladíky…
    Ještě bych se zastavil u místních a okresních organizací levicových tsran obecně: nemají zájem o outsidery žraločího kapitalismu, neumí je zapojit, neoslovují je, nepodporují. Přichází tak o možné ALTERNATIVNÍ vzory – nejen, ale i o IMPULSY KE ZMĚNÁM, ZDROJE NOVÝCH PODNĚTŮ A INFORMACÍ.
    Závěrem zmíním, že dle mého jde o to získat „aktivní (myšlením) menšinu, další se pak přidají…

  • mirror • 18. října 2014

    peter. napsal
    Lebo to čo ste napísal vyznieva trochu ako rozsudok smrti.

    Vážený peter, nepanikařte, doba velkých a malých stran skončila. Žádné schůze a mítinky nejsou zapotřebí. Máme internet a s ním přišly alternativní weby, které snadno převálcují pravičáckou televizi. Lidé komunikují a vyměňují si názory. Na rozdíl od televize, čtenáři mohou přidat svůj vlastní názor k publikovaným materiálům. Převažují levicoví diskutéři. Pravičáci selhávají při obhajobě svých žvástů a sklouzávají k primitivním vulgarismům. Ještě před pár léty nebylo možné kritizovat kapitalismus dokonce na stránkách, které se označovaly za levicové. Před krizí nějaký socan mlel o životaschopnosti kapitalismu. Nyní by byl na OM k smíchu.

    Také si pane kolego všimněte, že až na komunisty, současné strany nemají smysluplnou ideologii pro všechny své voliče. Programem prokapitalistických stran jsou prachy, zlodějna a koryta. Měnit strany lze jako ponožky. Přetažení straníci nedokáží svoje členství obhájit jinak než podle zmíněné ideologie ze tří slov. Drží se zásady, že až si nahrabou, může přijít i potopa.

  • idiotronic • 19. října 2014

    Pokud jste dočetli až sem, může vás zajímat panelová diskuse na
    http://www.novarepublika.cz
    -video z 9.10.2014 ,která probírá podobná témata (Procházková,David,
    Šteg,Dvořák,Řezanka)

  • Morybundus • 19. října 2014

    idiotronic napsal

    Pokud jstedočetli až sem, může vás zajímat panelová diskuse na
    http://www.novarepublika.cz
    -video z 9.10.2014 ,která probírá podobná témata (Procházková,David,
    Šteg,Dvořák,Řezanka)

    Zkoukl jsem-dobrý. Oceňuji myšlenku zaobírat se konkrétními věcmi. Potěšily mě také reakce z publika, které byly víceméně k věci. U těch seminářů byl totiž často problém, že někteří diskutující se evidentně rádi poslouchají a tak místo smysluplných dotazů přednášeli nezáživné koreferáty.

  • mirror • 19. října 2014

    V přednášce Lenka Procházková zmínila, že naše vláda vyjednává s Vatikánem konkordát. Ve škole bude povinné náboženství.

    Při komentování voleb v televizi jeden novinářský idiot řekl, že Gajdůškovou nezvolili, protože si začala s církevními restitucemi. Tak nevím, jestli to bylo z důvodu, že je zapíchla nebo z důvodu, že jejich omezení nedotáhla do konce. Nevím, co si mám o tom myslet. Ten novinářský idiot asi neví, kdo to je František Čuba. Já bych řekl, že ho lidi volili, protože je to někdo, kdo v životě něco dokázal na rozdíl od Gajdůškové a jiných podobných šašků, co je vidíme nyní v politice.

  • Gatta • 20. října 2014

    Dobrá diskuze.

    Za nejpodstatnější myšlenky považuji dvě:
    – „že, „KSČM se dnes už nikdo nebojí“ a
    – „že, že oni nám cestu ze straček neukážou“.

    V tom je obsaženo vše – tedy tedy – „slabost a beznaděj“ – dvě věci, které lidi spolehlivě odpuzují.

    O tom by mělo vedení KSČM velmi usilovně přemýšlet.

  • Aleš • 20. října 2014

    mirror napsal

    V přednášce Lenka Procházková zmínila, že naše vláda vyjednává s Vatikánem konkordát.Ve škole bude povinné náboženství.

    Při komentování voleb v televizi jeden novinářský idiot řekl, že Gajdůškovou nezvolili, protože si začala s církevními restitucemi. Tak nevím, jestli to bylo z důvodu, že je zapíchla nebo z důvodu, že jejich omezení nedotáhla do konce. Nevím, co si mám o tom myslet. Ten novinářský idiot asi neví, kdo to je František Čuba. Já bych řekl, že ho lidi volili, protože je to někdo, kdo v životě něco dokázal na rozdíl od Gajdůškové a jiných podobných šašků, co je vidíme nyní v politice.

    Na prvý raz to tákto naozaj vyzerá. I prohraný boj může mít smysl. Mohli bychom si (nejen) o tom popovídat. V listopadu se chystám k Vám do regionu.