Mašina na lži

Došel jsem k závěru, že Západ je ohromná mašina na lži pracující v zájmu tajných strategií zájmových skupin. Posuďte například Transatlantickou a Transpacifickou dohodu o obchodu a investicích (TTIP).

Tato takzvaná „partnerství“ jsou ve skutečnosti nástroje, jejichž prostřednictvím získají americké korporace imunitu vůči národnímu právu cizích zemí, v nichž provozují své podnikání. Suverénní země, jež se pokusí vynutit si své zákony proti americkým korporacím, mohou být těmito společnostmi žalovány za „omezování obchodu“. Představte si, že například Monsanto chce prodávat GMO osiva ve Francii, nebo že si americké korporace přejí ve Francii prodávat geneticky upravené potraviny. Francie si však vynucuje plnění svých zákonů proti GMO. TTIP umožní, aby Francie byla zažalována v jurisdikci soudů mimo Francii za „omezování obchodu“. Jinými slovy – zabránění vstupu zakázaných produktů do Francie bude posuzováno jako omezování obchodu a podnikání.

To je ten důvod, proč Spojené státy trvají na tom, aby obě tyto smlouvy byly v úplném utajení a byly vyjednávány s vyloučením demokratických procesů. Dokonce ani americký Kongres nedostal povolení, aby se seznámil s průběhem vyjednávání.

Je zřejmé, že Evropané a Asiaté, kteří souhlasí s podmínkami tohoto „partnerství“, jsou placenými agenty amerických korporací. Pokud by se toto partnerství uskutečnilo, pak by v Evropě a Asii platilo pouze americké právo. Evropští a asijští vládní představitelé, kteří souhlasí s hegemonií amerických korporací nad právem ve svých vlastních zemích, budou tak slušně zaplaceni, aby mohli reálně postoupit do Jednoho procenta nejbohatších.

Je zajímavé porovnat, jak o tom informuje BBC (10. října) a RT (11. října). BBC podává zprávu, že cílem TTIP je odstranit „bariéry obchodu mezi oběma stranami“ a rozvíjet další obchod a investice, ekonomický růst a zaměstnanost. BBC neinformuje o tom, že odstranění bariér obsahuje i bariéry proti geneticky modifikovaným výrobkům.

Všichni vědí, že Evropská komise je zkorumpovaná. Kdo by mohl být překvapen tím, že její členové doufají, že je americké korporace obohatí? Není divu, že Evropská komise vydala prohlášení, že obavy z toho, že transatlantické partnerství by mohlo mít dopad na suverenitu zemí, nejsou na místě.

RT, jež je omezena v pravdivém informování tím, že vysílá přímo ve Spojených státech, přesto dokáže vystihnout podstatu věci svým titulkem: „Ne TTIP: Masové protesty proti dohodě USA-EU ji označují za „korporátní uchvácení moci„.

Po celé Evropě jsou lidé v ulicích a masově protestují proti tajnému souhlasu svých zkorumpovaných vlád s tím, aby Washington ovládl jejich životy a podnikání. RT informuje o tom, že „sociální sítě byly mobilizovány do masové kampaně, aby vyzvali Evropany a Američany k akcím proti ‘největšímu korporátnímu uchvácení moci za posledních deset let’“.

RT zmiňuje lídra demonstrace v Berlíně, který říká, že tajné dohody „dávají korporacím více práv, než jich kdy v dějinách měly“. A všichni víme, že korporace už teď mají příliš mnoho práv.

„Protesty jsou plánovány ve 22 zemích Evropy – pochody, shromáždění a další veřejné akce – na více než 1000 místech ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Řecku, Nizozemsku, Polsku, ČR a skandinávských zemích.“

Slyšeli jste o posledním uchvácení moci ze strany amerických korporací od Fox „News“, CNN, New York Times, London Times, ABC? Samozřejmě, že ne. Slyšeli jste o masivních protestech proti tomu? Samozřejmě, že ne. Uslyšíte jen to, co budete mít povoleno slyšet zájmovými skupinami.

RT ve svém zpravodajství uvádí, že hlavním cílem mezinárodních protestů je „návrat demokracie“ a ukončení tajných dohod, které ničí život všem kromě amerických korporací, organizací, jež jsou teď v celém světě považovány za ztělesnění zla.

Tyto podvodné „obchodní dohody“ jsou obhajovány jako „odstranění překážek volnému obchodu“, ale ve skutečnosti odstraňují suverenitu zemí. Amerika je teď ovládána korporacemi. Pokud tyto falešné „obchodní dohody“ projdou, americké korporace ovládnou i Evropu a Asii.

Zdroj: :http://www.paulcraigroberts.org/2014/10/11/lie-machine-paul-craig-roberts/

Překlad: Stan

P. S. Z dopisu Jana Májíčka z ProAltu:

V Evropě už kampaň běží. My jsme se rozhodli spolu s řadou dalších organizací zahájit kampaň tuto sobotu 18.10. Mediálním zahájením bude předvedení TTIP v podobě Trojského koně (doslova), se kterým se k nám do Evropy dostává spousta nebezpečných věcí. Na něj naváže informační stan, kde budeme informovat kolemjdoucí o možných rizicích spojených s TTIP. Akce začíná v sobotu 18.10. od 10h na Náměstí Republiky v Praze. Pokud se budete chtít zapojit do příprav a pomoci s instalací stanu a distribucí materiálů, přihlaste se prosím zde:

https://docs.google.com/forms/d/1PwRAjbFfz45O2EoVdZ_melKk9Ao2wwiMNo6a5sQ6Ym0/viewform

Dále bych vás rád poprosil o podporu zdola organizované Evropské občanské iniciativy. Podepsat ji můžete na stránkách společné kampaně:

http://www.vttip.cz/

Tuto adresu také prosím sdílejte mezi svými známými. Budou zde do budoucna publikovány informace o vývoji s TTIP a další argumenty a názory. Pokud nejste z Prahy a chtěli byste se zapojit, nebo pokud nemůžete v sobotu, přihlaste se přes formulář na stránkách kampaně:

http://www.vttip.cz/zapojte-se.html

Budeme moc rádi za jakoukoli z výše uvedených forem podpory. Přeji hezký den a budu se těšit na setkání v sobotu nebo někdy příště.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
50 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béda
17. 10. 2014 6:37

ČR má mezi eurokomisaři (agenty nadnárodních korporací) skvělého zástupce paní Adrianu Krnáčovou. Co víc si globální kapitál může přát? Z CV této paní: Wiki“…Později absolvovala Kurz analýzy a implementace strategií na University of Michigan a na americké DePaul University v Chicagu získala titul MBA. V letech 1991 až 1995 byla ředitelkou Soros Center for Contemporary Arts v Bratislavě a mezi lety 1995 až 1998 spolumajitelkou a jednatelkou firmy Makum. V roce 2000 začala pracovat pro českou pobočku Transparency International. Nejdříve působila na pozici konzultantky a od roku 2001 zastávala funkci výkonné ředitelky. Z Transparency International odešla na konci roku 2007.… Číst vice »

Béda
17. 10. 2014 6:48

BlueOceanSolutions…“ O společnosti Zaměření Komunikace s veřejnou správou Transparentní komunikace s veřejnou správou jsou nezbytnou součástí úspěchu. Společnost BlueOceanSolution, s.r.o., je přesvědčena, že jenom uplatňováním transparentních postupů v procesu komunikace je možné poskytnout klientům východiska pro dlouhodobý úspěch. Strategické poradenství Společnost navrhuje pro klienty strategie na základě důkladné analýzy problému a prostředí. Úspěšné řešení je založeno na spolehlivých informacích, vstupních datech a jejich interpretaci, syntéze, analýze rizik a proveditelnosti. Na začátku je slovo, pak hypotéza, kritická analýza, test, koncept, následuje návrh možných řešení, syntéza navržených postupů, korekce a konečný návrh. Vyjednávání a facilitace Hledáním synergií, průniků a alternativních možností, jsme… Číst vice »

brtník v brlohu
brtník v brlohu
17. 10. 2014 7:15

Je tradicí, že záznam jednotlivých vystoupení je na webu – seznam přednášejících je opravdu impozantní: x Vratimovský odborný seminář na téma „KAM SMĚŘUJE SOUČASNÝ SVĚT?“ 8.11.2014 9:00 – 9:00 Akce PROGRAM: —————————————————————————————————— INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY Prezence začíná v 7:30 hod. * účastnický poplatek 100 Kč * občerstvení zajištěno Kulturní dům Frýdek – Hejdukova 2330 , GPS 49 41 27 N, 18 20 30.045 E Požadavky na ubytování, Hotelový dům Paskov, tel.: 558 432 491 1. ZAHÁJENÍ RSDr. Karel Klimša, OV KSČM – spoluorganizátor semináře 2. „UKRAJINA – A CO DÁL?“ Prof. PhDr. Oskar Krejčí, CSc., politolog a publicista 3. „PŘEDBĚŽNÁ… Číst vice »

brtník v brlohu
brtník v brlohu
17. 10. 2014 7:17

7. „TEKTONICKÉ ZLOMY SÚČASNOSTI A BUDÚCNOSTI“
Prof. Ing. Peter Staněk, CSc., Ekonomický ústav SAV
8. „ČESKO 25 LET POTÉ – SMUTNÁ BILANCE“
Prof. PhDr. Jan Keller, CSc., sociolog a publicista

INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY
Prezence začíná v 7:30 hod. * účastnický poplatek 100 Kč * občerstvení zajištěno
Kulturní dům Frýdek – Hejdukova 2330 , GPS 49 41 27 N, 18 20 30.045 E
Požadavky na ubytování, Hotelový dům Paskov, tel.: 558 432 491

v Kulturním domě Frýdek (dříve DK VP) Hejdukova 2330 Frýdek-Místek

Béda
17. 10. 2014 8:11

Novinky.cz ve spolupráci s ukrajinským demokratickým fašistickým tiskem konečně našli pravého viníka (koho jiného než Moskvu, že?) z výtržností v Kyjevě, kde nacisti bouřili kvůli tomu, že nedostávají peníze, přesluhují a pod..http://www.novinky.cz/diskuse?id=380301&articleId=/zahranicni/evropa/350803-protesty-vojaku-v-kyjeve-organizovala-lepa-ruska-arciagentka-pisi-na-ukrajine.html&sectionId=742

Je mpožné, že jim při tom hledání pomáhali američtí hollywoodští reklamní odborníci z oblasti PR (toho času na detašovaném pracovišti MV v Kyjevě)

Martin (už bez taky m)
17. 10. 2014 8:21

„Ne TTIP: Masové protesty proti dohodě USA-EU ji označují za „korporátní uchvácení moci„. RT má pravdu, o nic jiného nejde. A navíc to má být pro „bohem vyvolený národ na věčné časy a nikdy jinak…“
Na VS se letos pokusím dostat, medvědovi tímto díky za info.

Martin (už bez taky m)
17. 10. 2014 8:39

může se zdát, že to sem nepatří… ale opak je pravdou… http://blisty.cz/art/75126.html Ono známé „rozděl a panuj“ bylo zdokonaleno, a nyní platí: „rozděl, IZOLUJ a panuj…“ sami zmůžeme omezené, málo či skoro nic… To už jsme zcela zapomněli, že společně dokážeme téměř vše?! Pokud rezignujeme na spolupráci, solidaritu a vzájemnou pomoc a podporu, pak REZIGNUJEME NA VEŘEJNÉ HODNOTY, VEŘEJNÝ PROSTOR, SDÍLENÍ INFORMACÍ, atd… Jen idiot pak výsledný soubor izolovaných jedinců shluklých na konkrétním prostoru ještě nazývá SPOLEČNOSTÍ… Dnešní „berlínské zdi či zdi nářků“ se staví přímo v mozcích lidí…hádejte proč… a učme se je bourat. Zbourání zdi někde nebolí, zbourání… Číst vice »

Béda
17. 10. 2014 8:43

http://www.nwoo.org/2014/10/16/brifing-ruskeho-ministerstva-obrany-k-havarii-boeingu-mh17-z-21-7-2014/ Nabízejí se kupř tyto otázky: 1) proč se malajsijské letadlo odchylilo od letového kursu? Našli již vyšetřovatelé odpovědi po analýze černých skříněk, letových záznamů a výslechu dispečerů z Dněpropetrovska? Kde jsou výsledky? 2) proč mělo civilní letadlo malajských aerolinek doprovod vejenské stihačky ukrajinské armády? 3) co dělaly 3 komplety BUK M1 ukrajinské armády v oblasti Doněcka, když domobrana nedisponovala v té době žádným letectvem? Proč tam vlastně byly rozmístěny? Kam se podělo ukrajinské odpalovací zařízení BUK M1 zachycené ruským satelitem v den sestřelu den poté co byl sestřelen malajský letoun? Proč byly ukrajinské BUKY rozmístěny tak blízko linii střetu… Číst vice »

Béda
17. 10. 2014 9:07

pokračování:
5) proč najednou v den letu malajského letadla 17.7.2014 extrémně narostl radiolokační provoz ukrajinské armády a proč den „poté“ radiolokační provoz prudce klesl?
6) proč velení ukrajinské armády lhalo (a ruské monitorovací systémy to jasně prokazují) že v dané oblasti se jejich vojenská letadla vůbec nenacházela?

Aleš
Aleš
17. 10. 2014 9:25

Martine velice trefně!!!
Neoliberálové nás na tu samotu připravovali. V neziskovkách ty různé bobříky samoty, podpora úchylného celibátu katolíků, to nebyla nevinná náhoda. A školství od mateřinky po vysokou?!!! A co na to milí outsideři? Raději budou brečet na rozlitým mlíkem s Havlíkem a ukazovat si prstem na Babiše, jak za všechno může…

Béda
17. 10. 2014 9:48

http://www.novarepublika.cz/2014/10/polemika-valencik-dolejs-pokracuje-aneb.html

Názory pana Valenčíka zcela sdílím. Zvláště ty o chvostismu, které sedí jak prdel na hrnec pro dnešní etablované levicové politické strany: „Místo podpory kvalifikovaného chápání doby normálními lidmi argumentuje nechápavostí obyčejných lidí. To je nejen jejich hrubé podcenění (projev povýšenectví, nadřazenosti, zkrátka papaláštví), ale i projev naprosto zcestné politiky. Kdysi se tomu velmi přesně říkalo „chvosticismus“. Byl to tak trochu rusismus. Znamenalo to, že se místo toho, aby strana (její vedení) byla (bylo) na čele složitého procesu chápání (veřejností, lidmi, občany) toho, o co jde, veze se na ocase, na chvostu…“

Béda
17. 10. 2014 11:43

http://ibezhranic.cz/saudska-arabie-iran-je-pricinou-soucasneho-problemu-v-syrii/ „Saúdskoarabský ministr zahraničí Saud al-Faisal obvinil Írán z vměšování se do záležitostí států Blízkého východu, jako například do války v Sýrii a Iráku…“ Hlavně že SA se nikde nevměšuje. (Bez ní by snad ISIL nikdy ani neexistoval) Řekl, že Írán byl v Sýrii součástí problému, ne jeho řešením, a nemůže se v pomoci Damašku už dále angažovat. Faisal dále řekl, že Írán má na území Sýrie a Iráku „okupační síly“. Ony „okupační síly“ však bojují na straně vlády proti teroristickým organizacím, z jejichž podpory je Íránem, Irákem a Sýrií obviňována právě Saúdská Arábie spolu s Bahrajnem, Katarem a Tureckem.… Číst vice »

Dolmen
Dolmen
17. 10. 2014 12:13

Béda napsal Názory pana Valenčíka zcela sdílím. Zvláště ty o chvostismu, které sedí jak prdel na hrnec pro dnešní etablované levicové politické strany Ono je to snad ještě horší, než jak to vidí Valenčík. Speciálně v KSČM, tam už se věrchuška zcela odtrhla od členské základny, co se děje dole ji už vůbec, ale vůbec nezajímá. Jště k J. Dolejšovi. Tohoto „komunistu“ sleduju téměř od počátku jeho působenív KSČM. Cesty a zákruty po nichž tento typický neoliberál doputoval až do domu na ul. Politických vězňů jsou mi opravdovou záhadou. Má snad nějaké vyšší poslání určené jistými zámořskými centrálami, snad rozkložení… Číst vice »

Admirál
Admirál
17. 10. 2014 16:12

Dolmen napsal Ono je to snad ještě horší, než jak to vidí Valenčík. Speciálně v KSČM, tam už se věrchuška zcela odtrhla od členské základny, co se děje dole ji už vůbec, ale vůbec nezajímá. Jště k J. Dolejšovi. Tohoto „komunistu“ sleduju téměř od počátku jeho působenív KSČM. Cesty a zákruty po nichž tento typický neoliberál doputoval až do domu na ul. Politických vězňů jsou mi opravdovou záhadou. Má snad nějaké vyšší poslání určené jistými zámořskými centrálami, snad rozkložení poslední „levicové a nedemokratické“ strany zevnitř? Pokud ano, tak to má velmi snadné, tu velmi účinně rozkládají její vedoucí činitelé v… Číst vice »

Morybundus
Morybundus
18. 10. 2014 9:51

A jéje, „radikální“ levice zase hledá vnitřního nepřítele a pálí do vlastních řad, namísto aby hledala problémy tam, kde jsou… Nejlepší je, jak je každý (zpravidla po volbách, v nichž „ostudně“ KSČM nezvítězila s 55%) tak strašně kritický k vývoji v KSČM, ale ve finále stejně nepředstaví jinou rozumnou volební alternativu (zatím?). Jinak také postrádám souputníka rozumné kritiky=návrhy na řešení. Ale nakonec, všichni to ví, ale zřejmě se to bojí říct, nebo co… Za volebními úspěchy některých a neúspěchy jiných není nic jiného (zdůrazňuji NIC JINÉHO), než finance, které mohou být použity k propagaci. Paní a páni politologové, pokud si… Číst vice »

Alena
Alena
18. 10. 2014 10:08

mám stejný názor jako pan Morybundus- co se kritizuje namátkově-KSČM nezachytili trendy- co např. seminář fašismus v současné Evropě pod záštitou JUDr. Filipa? to není aktuální? nenabídli alternativu pro mladé- koukněte se na jejich program, kde odmítají sociální dávky a upřednostňují práci, chtějí sociální bydlení, to není dobrý začátek pro mladé? Jako že práce už smrdí? Neuchopili se razantně témat, které hýbou společností- to je jako co- že se má stát řídit jako firma? podle mne společností hýbe ,co se děje na Ukrajině, s tím související sankce proti Rusku a pořád církevní restituce. Tady je KSČM velmi revoluční, ve svém… Číst vice »

Alena
Alena
18. 10. 2014 10:24

Admirál napsal
Jsem k vývoji v KSČM také kritický. Nezachytili trendy, nenabídli alternativu pro mladé, neuchopili se razantně témat, která hýbou společností.

Důsledky se dostaví.

Dnes už je mi jasné, že oni nám cestu ze straček neukážou. Těžko ukázat, jak to děláte Vy, kdo za to může.

oni nám cestu ze sraček neukážou…. co této společnosti pomůže, když se vzdala svých přírodních zdrojů, prodává či daruje půdu. Sebelepší řízení státu, vymýcení korupce,řízení státu jako firma, to nevyvede tento stát ze sraček. Pořád nám budou diktovat ti, kteří drží v rukou kapitál této země a bankovní systém.

peter.
18. 10. 2014 10:54

Morybundus napsal A jéje, „radikální“ levice zase hledá vnitřního nepřítele a pálí do vlastních řad, namísto aby hledala problémy tam, kde jsou… Nejlepší je, jak je každý (zpravidla po volbách, v nichž „ostudně“ KSČM nezvítězila s 55%) tak strašně kritický k vývoji v KSČM, ale ve finále stejně nepředstaví jinou rozumnou volební alternativu (zatím?). Jinak také postrádám souputníka rozumné kritiky=návrhy na řešení. Ale nakonec, všichni to ví, ale zřejmě se to bojí říct, nebo co… Za volebními úspěchy některých a neúspěchy jiných není nic jiného (zdůrazňuji NIC JINÉHO), než finance, které mohou být použity k propagaci. Paní a páni politologové,… Číst vice »

peter.
18. 10. 2014 11:16

peter. napsal Morybundus Ak KSČM nemá prostriedky na propagáciu svojej činnosti,tak pri súčasnom trende poklesu jej preferencií, ich bude mať stále menej a ak má byť propagácia myšlienok a ideí tejto strany priamo úmerná výške konta strany,tak je to cesta do zabudnutia.Prvorepublikoví komunisti tiež neoplývali peniazmi,ale využili každú príležitosť na to aby hovorili s ľuďmi hoci aj na ulici,organizovali zhromaždenia a demonštrácie a poukazovali veľmi nahlas na každú neprávosť.Všimnite si,že Zjuganovovci robia to isté a dokážu vytiahnuť do ulíc desiatky tisíc ľudí.Lepšie podmienky pre svoje zviditelnenie už komunisti mať nebudú ako dnes.Len námatkou..Ukrajina,návrat fašizmu,hospodárska kríza….Koľko demonštrácií KSČM usporiadala?Len to je… Číst vice »

Alena
Alena
18. 10. 2014 11:32

Peter, souhlasím s Vámi. V tom případě by musela KSČM pracovat více než ostatní strany a mít dostatečný počet mladých členů

peter.
18. 10. 2014 11:53

Alena napsal

Peter, souhlasím s Vámi. V tom případě by musela KSČM pracovat více než ostatní strany a mít dostatečný počet mladých členů

To,že musí pracovať viac ako ostatné strany je neoddiskutovateľný fakt.Keď nebude pracovať viac,nebude mať ani viac mladých ľudí.Dnes existuje veľa techník na ovplyvňovanie verejnej mienky,modré strany ich hojne využívajú,tak nech to robí aj KSČM.

Morybundus
Morybundus
18. 10. 2014 11:56

peter. napsal Morybundus Ak KSČM nemá prostriedky na propagáciu svojej činnosti,tak pri súčasnom trende poklesu jej preferencií, ich bude mať stále menej a ak má byť propagácia myšlienok a ideí tejto strany priamo úmerná výške konta strany,tak je to cesta do zabudnutia.Prvorepublikoví komunisti tiež neoplývali peniazmi,ale využili každú príležitosť na to aby hovorili s ľuďmi hoci aj na ulici,organizovali zhromaždenia a demonštrácie a poukazovali veľmi nahlas na každú neprávosť.Všimnite si,že Zjuganovovci robia to isté a dokážu vytiahnuť do ulíc desiatky tisíc ľudí.Lepšie podmienky pre svoje zviditelnenie už komunisti mať nebudú ako dnes.Len námatkou..Ukrajina,návrat fašizmu,hospodárska kríza….Koľko demonštrácií KSČM usporiadala?Len to je… Číst vice »

Morybundus
Morybundus
18. 10. 2014 11:58

Řeknete si možná, že jsou to hlouposti, ale právě tyto „marginálie“ v součtu spoluutváří názory nemalé části obyvatelstva. Právě v nich se utváří určitý diskurz, který pak rezonuje společností. Dále by KSČM mohla aktivizovat okresní stranické buňky a pomocí nich přenést diskuzi a informovanost o centrálních tématech do každého koutu ČR. Takové přednášky by pak mohli s předstihem propagovat v místě třeba jednoduchou pozvánkou formátu A4/černobíle a myslím, že posluchači by se našli. Mnoho lidí, včetně mě, není schopno se neustále dopravovat do Prahy, v níž se konají všechny akce – od seminářů po demonstrace. Okresní (místní?) organizace by mohly… Číst vice »

Morybundus
Morybundus
18. 10. 2014 12:01

Myslím, že i tímto by mohla u mladých lidí získat určité sympatie. KSČM by též mohla zauvažovat o zřízení nějaké „školy kádrů“, kde by nejen členové, ale i sympatizanti mohli získávat vědomosti z různých společenskovědních oborů-politologie, sociologie, ekonomie, současného geopolitického dění, ale i politického marketingu, nebo problematiky zdrojů informací. Aby pak následně tito lidé mohli kvalifikovaně odpovídat na dotazy nejen svého okolí. Taková škola by však musela mít své pobočky minimálně v rámci krajů, neb opět-fenomén „vše v Praze“ by nic nevyřešil. Zkrátka, je toho hodně, co by se dalo zlepšit, co změnit. Důležité je ale vědět, že pouze existence… Číst vice »

peter.
18. 10. 2014 12:11

Morybundus
Viete čo je pre úpadok KSČM signifikantné? No to,že sa jej už pravica nebojí.Nebojí sa jej nikto, ani mainstream a v parlamente sú akoby len preto,aby vo svete vzbudzovali dojem,že ČR je demokratický štát.Niečo na spôsob :Aha,akí sme my demokrati!Máme v parlamente aj komunistov.

Sio
Sio
18. 10. 2014 12:15

Co říct ke KSČM? O penězích to není. Na čem je vítězství té které strany založeno, na tom se bude zakládat i její činnost po volbách.
Kdysi bylo heslo – „Čelem k masám“. Myslím, že to platí i dnes. Jen je ale potřeba si uvědomit, že dnešní pracující by z 90% byli to, co pro dělníky za 1. republiky byla nižší střední třída. Tedy z hlediska tehdejších dělníků bohatí lidé. A ti mají jiné potřeby a priority, než dělníci tenkrát.

hudryper
hudryper
18. 10. 2014 12:30

peter. napsal Prvorepublikoví komunisti tiež neoplývali peniazmi,ale využili každú príležitosť na to aby hovorili s ľuďmi hoci aj na ulici,organizovali zhromaždenia a demonštrácie a poukazovali veľmi nahlas na každú neprávosť. Za 1.republiky měla KSČ za sebou její politiku podporující družstva. Zejména spotřební,jako byla na příklad Včela.Manageři takových družstev byli zpravidla také členové KSČ a podporovali stranickou pokladnu,pomáhali zejména během stávek ,aby stávkující měli co jíst. Za dnešní KSČM žádné organizace produkující cokoliv nestojí.Jsou živi ze státních příspěvků podle výsledku voleb a trochu snad z členských příspěvků. To poslední ovšem nevím,jen se to domnívám. Když je politická strana(bez ohledu na její… Číst vice »

Alena
Alena
18. 10. 2014 12:46

Sio, nesouhlas, řekněte mi, jak je vzdálena tehdejší nižší střední třída s dělníky? máte televizní znalosti. např. pracující dělník za 1.rep. ,dvě děti, žena v domácnosti, si postavil za první republiky bez hypotéky nebo jiné výpomoci rodinný domek.( rodinné zkušenosti) Hodně tomu napomohlo, že měl podnikový byt, velmi nízký nájem, jako pracovník koksovny KAROLINA( ostravko). Tehdejší dělnický plat v kvalifikovaných profesích na Ostravsku řadí tyto zaměstnance dle životní úrovně(můj pohled podotýkám)k dnešnímu managmentu zahraničních firem -a to mi dnes schází, reg porovnání životní úrovně nyní a před sto lety, včetně ekologických aspektů).

Dolmen
Dolmen
18. 10. 2014 13:05

Morybundus napsal Ale nakonec, všichni to ví, ale zřejmě se to bojí říct, nebo co… Za volebními úspěchy některých a neúspěchy jiných není nic jiného (zdůrazňuji NIC JINÉHO), než finance, které mohou být použity k propagaci. Paní a páni politologové, pokud si stále myslíte, že volby rozhodují ideje… Když se povede kampaň a vrazí nějaký ten stamiliónek, vyhraje klidně i „Leninská strana pracujících“, pokud bude kandidovat. To si skutečně myslíte, že za průměrnými výsledky KSČM stojí jakási „ideová vyprázdněnost“ a „rigidita vedení“? To je sice pravda, ale pouze viděno tržě kapitalistickou optikou. Když nemohu soupeře přeplatit, musím odpovědět asymetricky, vždy… Číst vice »

Alena
Alena
18. 10. 2014 13:05

pokrač. samozřejmě nemohu porovnávat, co je nyní a před sto lety nebylo(POČÍTAČE, AUTA, APOD.), ale i tak si myslím, že se honíme nesmyslně, aniž by se zvedla oproti předkům naše životní úroveň

Dolmen
Dolmen
18. 10. 2014 13:06

Pokračování Byla tu zmínka i o Haló novinách…., prý zaplať pánbůh za ně. Já bych tak optimistický nebyl. Haló noviny jsou plátkem zkostnatělejším, než bylo blahé paměti „totalitní“ Rudé právo. Parta, která je ovládá nedovolí, aby se na jeich stránkách objevil jakýkoliv polemický článek, byť by byl velmi krotký, o kritice už nemluvě. Na kritiku reaguje tato parta jako smečka rozzuřených pitbullů. Přitom právě otevřená diskuse a polemika na levicová témata a výzvy doby by dokázala přitáhnout čtenáře…., v Blesku totiž nic takového nenajdou. Nosnou ideu, ke které se noviny hlásí, když je jasně vytyčen cíl a směr, takovou ideu… Číst vice »

peter.
18. 10. 2014 13:38

Morybundus
Dúfam,že vás diskusia neznechutila.Napadlo ma,že by si ju mali prečítať členovia ÚV KSČM alebo čitatelia Haló novín.Myslím,že diskusia na túto tému je dnes pre KSČM veľmi dôležitá.

Morybundus
Morybundus
18. 10. 2014 14:16

Tak to jsem až dosud nevěděl, že měřítkem kvality je to, jak se kdo koho bojí :) Samozřejmě, vím jak to myslíte, ale na druhou stranu… Doba se změnila, na tom se snad shodneme. V něčem jsou lidé stále stejní, jako před 100 (klidně i 2000 lety), ale co se změnilo je způsob, jakým lze dosáhnout společenských změn. Kapitalismus se významně poučil v tom, že bude-li žrát a mlaskat, přijde revoluce a bude problém. Dnešní kapitalismus sice žere, ale tolik nemlaská, nenechává řádově desítky procent obyvatelstva „svému osudu“, nedopouští plošné hladomory atd. – Zkrátka, vyplatí se mu trochu zmírnit a… Číst vice »

Morybundus
Morybundus
18. 10. 2014 14:17

Pane peter., mě se diskuze v žádném případě neznechutila, pouze nemohu být „online“ po celý den :) Naopak mě podobné diskuze velmi obohacují. Kdybychom si na všechno jen souhlasně kávali hlavami, pak bychom se asi neposunuli nikam. Myslím si, že ať na úrovni ÚV, nebo i v jiných patrech stranického aparátu se podobné diskuze také vedou, bohužel není z nich žádný veřejný výstup a tak nevíme, co se děje a máme prostor ke spekulacím. V tomto by neškodilo trochu více otevřenosti. Jinak, v obvodě Zlín zvítězil v druhém kole senátních voleb pan Čuba, což mě velice těší. V Senátu (nejen)… Číst vice »

mirror
mirror
18. 10. 2014 16:10

Kolegové, vymysleli jste jen knížecí rady. Není, kdo by je realizoval. Domnívám se, že tady je takových 15% levicových voličů. Uvědomělých jich bude jen část, zbytek volí instinktivně na základě svých špatných zkušeností s novým režimem. Uvědomělost je možná jen s dostatkem inteligence a morálky. Komunisté směřují k tomu, že z nich bude volební strana s možná několika stovkami nebo tisícovkami aktivistů. Díky nim se pohromadě určitá volební síla, která chodí k volbám. Na Slovensku byli zničení Weisem a také vychvalovaným Ficem, takže Slováci mají relevantní jen prokapitalistické strany. Osobně bych vedení našich komunistů za odvedenou práci poděkoval. Proč jsou… Číst vice »

mirror
mirror
18. 10. 2014 16:12

pokračování … Všichni utekli. Byli mezi nimi i takoví, které ve funkcích SSM připravovali na skvělou kariéru. Každý ví, že když se propouští, pak komunisté jsou první na řadě. Senátní volby ukázaly, kolik lidí je proti komunistům. Proč by se za ně někdo obětoval? To by musel být padlý na hlavu. Přeberte si to jak chcete. Anonymně si svoje přesvědčení může uchovat každý. Najde se i dost takových, kteří přeběhli. Někteří úplně doprava, jiní zase k socanům. Na nich bych uvítal aspoň prohlášení, že za svoje členství v komunistické straně se nestydí, protože každý měl tehdy nějakou práci a mohl… Číst vice »

peter.
18. 10. 2014 16:33

mirror napsal pokračování … Všichni utekli. Byli mezi nimi i takoví, které ve funkcích SSM připravovali na skvělou kariéru. Každý ví, že když se propouští, pak komunisté jsou první na řadě. Senátní volby ukázaly, kolik lidí je proti komunistům. Proč by se za ně někdo obětoval? To by musel být padlý na hlavu. Přeberte si to jak chcete. Anonymně si svoje přesvědčení může uchovat každý. Najde se i dost takových, kteří přeběhli. Někteří úplně doprava, jiní zase k socanům. Na nich bych uvítal aspoň prohlášení, že za svoje členství v komunistické straně se nestydí, protože každý měl tehdy nějakou práci… Číst vice »

Alena
Alena
18. 10. 2014 18:01

peter. napsal Súhlasím.Ale čo ďalej? Lebo to čo ste napísal vyznieva trochu ako rozsudok smrti.Alebo viete o nejakom východisku pre KSČM ? dle diskutujících zde- KSČM musí být prostě superstrana, aby byla brána vážně- to je aktivní, to jest demonstrující a protestující, s kritickými články v halo novinách. Nebezpečím pro KSČM dle diskutujících jsou starší, členové, kteří celkem nic nedělají, pouze zneužívají příspěvky. To je dvojí metr, na jedné straně ANO,ODS,TOP, ČSSD- nevšimla jsem si takové kritiky z řad jejich příznivců, na druhé straně jediná levicová alternativa v této republice KSČM, na které nezůstává niť suchá. Zřejmě čas nazrál pro… Číst vice »

Alena
Alena
18. 10. 2014 18:15

ještě dovětek- není to pouze názor čtenářů zde, ale celkově všech občanů. Stačí se kouknout, jak úspěšná byla KDU-ČSL. Že prosazuje církevní restituce, které nás ještě více posouvají do postavení nevolníků, občanům ČR očividně nevadí, tato strana je přece „demokratická „, na každém kroku volební plakáty na rozdíl od KSČM, no prostě to je ono!!

peter.
18. 10. 2014 18:25

mirror napsal Kolegové, vymysleli jste jen knížecí rady. Není, kdo by je realizoval. Domnívám se, že tady je takových 15% levicových voličů. Uvědomělých jich bude jen část, zbytek volí instinktivně na základě svých špatných zkušeností s novým režimem. Uvědomělost je možná jen s dostatkem inteligence a morálky. Komunisté směřují k tomu, že z nich bude volební strana s možná několika stovkami nebo tisícovkami aktivistů. Díky nim se pohromadě určitá volební síla, která chodí k volbám. Na Slovensku byli zničení Weisem a také vychvalovaným Ficem, takže Slováci mají relevantní jen prokapitalistické strany. Osobně bych vedení našich komunistů za odvedenou práci poděkoval.… Číst vice »

Morybundus
Morybundus
18. 10. 2014 18:48

Alena napsal ještě dovětek- není to pouze názor čtenářů zde, ale celkově všech občanů. Stačí se kouknout, jak úspěšná byla KDU-ČSL. Že prosazuje církevní restituce, které nás ještě více posouvají do postavení nevolníků, občanům ČR očividně nevadí, tato strana je přece „demokratická „, na každém kroku volební plakáty na rozdíl od KSČM, no prostě to je ono!! Je to tak. KDU má překvapivě společný jmenovatel s „původními“ komunisty/socialisty a sice mimořádou organizovanost a jednotu v klíčových okamžicích. Finanční krytí mají (lidovci), zdá se, stále lepší (viz. rozsáhlá předvolební kampaň). Početní nevýhoda elektorátu je vyvážena jeho disciplinovaností. Lidovcům nahrává také permanentně… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
18. 10. 2014 20:16

Podnětná diskuse. KSČM by opravdu měla začít OM číst. A ostatně alespoň „nepapalášští“ členové ČSSD také… Zaznělo tu mnohé i dost důležité, ale „kdo vezme ten zvýrazňovač“ a udělá stručné, jasné, výstižné resumé? Na „starém“ OM jsem kdysi navrhl, že u článků či diskusí kde to opravdu stojí za to, by se tyto měly nějak přehledně archivovat. Jinak povídáme dokola a opakujeme se a nejdeme kupředu- ani my diskutující či nějak aktivní, ani společnost či ta její část co ještě slyší a chce poslouchat. Ke KDU: předpokládám, že hnacím motorem bylo „vydržet do restitucí“ a nyní se část obyvatel nejspíše… Číst vice »

mirror
mirror
18. 10. 2014 23:20

peter. napsal Lebo to čo ste napísal vyznieva trochu ako rozsudok smrti. Vážený peter, nepanikařte, doba velkých a malých stran skončila. Žádné schůze a mítinky nejsou zapotřebí. Máme internet a s ním přišly alternativní weby, které snadno převálcují pravičáckou televizi. Lidé komunikují a vyměňují si názory. Na rozdíl od televize, čtenáři mohou přidat svůj vlastní názor k publikovaným materiálům. Převažují levicoví diskutéři. Pravičáci selhávají při obhajobě svých žvástů a sklouzávají k primitivním vulgarismům. Ještě před pár léty nebylo možné kritizovat kapitalismus dokonce na stránkách, které se označovaly za levicové. Před krizí nějaký socan mlel o životaschopnosti kapitalismu. Nyní by byl… Číst vice »

idiotronic
19. 10. 2014 0:11

Pokud jste dočetli až sem, může vás zajímat panelová diskuse na
http://www.novarepublika.cz
-video z 9.10.2014 ,která probírá podobná témata (Procházková,David,
Šteg,Dvořák,Řezanka)

Morybundus
Morybundus
19. 10. 2014 8:25

idiotronic napsal

Pokud jstedočetli až sem, může vás zajímat panelová diskuse na
http://www.novarepublika.cz
-video z 9.10.2014 ,která probírá podobná témata (Procházková,David,
Šteg,Dvořák,Řezanka)

Zkoukl jsem-dobrý. Oceňuji myšlenku zaobírat se konkrétními věcmi. Potěšily mě také reakce z publika, které byly víceméně k věci. U těch seminářů byl totiž často problém, že někteří diskutující se evidentně rádi poslouchají a tak místo smysluplných dotazů přednášeli nezáživné koreferáty.

mirror
mirror
19. 10. 2014 20:01

V přednášce Lenka Procházková zmínila, že naše vláda vyjednává s Vatikánem konkordát. Ve škole bude povinné náboženství. Při komentování voleb v televizi jeden novinářský idiot řekl, že Gajdůškovou nezvolili, protože si začala s církevními restitucemi. Tak nevím, jestli to bylo z důvodu, že je zapíchla nebo z důvodu, že jejich omezení nedotáhla do konce. Nevím, co si mám o tom myslet. Ten novinářský idiot asi neví, kdo to je František Čuba. Já bych řekl, že ho lidi volili, protože je to někdo, kdo v životě něco dokázal na rozdíl od Gajdůškové a jiných podobných šašků, co je vidíme nyní v… Číst vice »

Gatta
Gatta
20. 10. 2014 10:04

Dobrá diskuze.

Za nejpodstatnější myšlenky považuji dvě:
– „že, „KSČM se dnes už nikdo nebojí“ a
– „že, že oni nám cestu ze straček neukážou“.

V tom je obsaženo vše – tedy tedy – „slabost a beznaděj“ – dvě věci, které lidi spolehlivě odpuzují.

O tom by mělo vedení KSČM velmi usilovně přemýšlet.

Aleš
Aleš
20. 10. 2014 11:19

mirror napsal V přednášce Lenka Procházková zmínila, že naše vláda vyjednává s Vatikánem konkordát.Ve škole bude povinné náboženství. Při komentování voleb v televizi jeden novinářský idiot řekl, že Gajdůškovou nezvolili, protože si začala s církevními restitucemi. Tak nevím, jestli to bylo z důvodu, že je zapíchla nebo z důvodu, že jejich omezení nedotáhla do konce. Nevím, co si mám o tom myslet. Ten novinářský idiot asi neví, kdo to je František Čuba. Já bych řekl, že ho lidi volili, protože je to někdo, kdo v životě něco dokázal na rozdíl od Gajdůškové a jiných podobných šašků, co je vidíme nyní… Číst vice »