Diskuze k článku


  • J. W. • 12. září 2016

    No, to je hezké. No to je štěstí. Kvůli tomu stojí za to zničit planetu, vyvraždit všechny zvířata, rostliny a lidi. Kvůli tomu stojí za to absolvovat světové krize, války, holocausty, upalování na hranici, demokratizaci a jiné velice náramné a úžasné věci. Přece nezemřeme jako blbí…aniž bychom poznali kosmos a nepoznali sebe.

  • K. J. • 12. září 2016

    Sio, Sio, aby Vám zítra ten Váš nápad neukradla nějaká komise z Eurosajuzu a nedala si to jako cíl své další pětiletky. S tím, že na tom konečně zaměstná a zintegruje všechny své nade vše milované utečence…
    :-) :-) :-)

  • Sio • 12. září 2016

    J. W. napsal

    No, to je hezké. No to je štěstí. Kvůli tomu stojí za to zničit planetu, vyvraždit všechny zvířata, rostliny a lidi. Kvůli tomu stojí za to absolvovat světové krize, války, holocausty, upalování na hranici, demokratizaci a jiné velice náramné a úžasné věci.Přece nezemřeme jako blbí…aniž bychom poznali kosmos a nepoznali sebe.

    Ale neříkejte, že vám to nepomohlo … poznat sebe. :-) Co jste zjistil? Jste Slunce, Země nebo Deštník? Chce to prostě neotřelý přístup, pane kolego. Slunce svítí, Země parazituje a Deštník zaclání, pomyslel jste na to, pane kolego?

  • Sio • 12. září 2016

    K. J. napsal

    Sio, Sio, aby Vám zítra ten Váš nápad neukradla nějaká komise z Eurosajuzu a nedala si to jako cíl své další pětiletky. S tím, že na tom konečně zaměstná a zintegruje všechny své nade vše milované utečence…

    Pak bych neměl z toho žádné obavy. Vzhledem k impotenci všech (euro)komisí by ten projekt byl v dobrých rukách. Už vidím ty zákony řešící tvar toho Deštníku, maximální povolenou intenzitu svitu Slunce a diskusi o tom, zda se osa Země uklání dostatečně před zmíněnou komisí.

  • K. J. • 12. září 2016

    Sio napsal
    Pak bych neměl z toho žádné obavy. Vzhledem k impotenci všech (euro)komisí by ten projekt byl v dobrých rukách. Už vidím ty zákony řešící tvar toho Deštníku, maximální povolenou intenzitu svitu Slunce a diskusi o tom, zda se osa Země uklání dostatečně před zmíněnou komisí.

    Vlastně jste mi vnukl myšlenku, jestli ten boj proti globálnímu oteplování (čímž nemyslím vzestup popularity homosexuality), není zbytečný. Patřičná komise by prostě vydala nařízení, kde by Slunci jednoduše zakázala svítit a to s důslednou pohrůžkou sankcí od všech mezinárodních útvarů a společenství, včetně hnutí Duha a všech možných odnoží zelených stran. Jako krajní donucovací pohrůžka pro Slunce, by mohlo být varování, že pokud neuposlechne, bude vyměněno za masivní nízkoenergetickou úsporku, či obří led diodu. A je hotovo, vymalováno…

  • Dana • 13. září 2016

    Ten destnik se mi zda neprakticky, Sio.
    Pozoroval jste nekdy zatmeni Slunce ? Hned jak Mesic pokryje plochu Slunce kompletne, tak se vyrazne zatemni a teplota klesne o nekolik stupnu. Coz je O.K. pro nekolik vterin-minut, ale pro delsi dobu neunosne, protoze vsechno organicke na planete potrebuje k existenci stabilni svetlo a teplo.
    Vic nez destnik by me zajinal nejaky filtr nebo sitko ve stratosfere, co by propoustelo jen vykalkulovane mnozstvi slunecniho zareni. Neco jako site, co pouzivaji farmari na Floride a zemich blize rovniku nad rajcaty, ktere by se jinak ve 40 stupnovych vedrech upekly pred uzranim.
    Ruzne napady :
    https://en.wikipedia.org/wiki/Space_sunshade

    Ochladnuti Zeme by ale stejne nepomohlo Africe, kde mizi spodni voda.

  • Admirál • 13. září 2016

    Spíš než snižovat intenzitu/množství slunečního záření dopadajícího na Zemi bych byl pro masivní zalesňování subtropických oblastí, které většinou byly v historických dobách člověkem odlesněny.

    Byl by to projekt rozsahem podobný, jako instalace slunečního deštníku. V případě jeho realizace by se změnilo klima nejvíce trpících oblastí (les přitahuje srážky).

    Bohužel takový projekt vyžaduje politickou stabilitu (alespoň 2-3 generace) a ta zrovna v oblastech připadajících v úvahu není.

    Takže…

  • Sio • 13. září 2016

    Dana napsal

    Ten destnik se mi zda neprakticky, Sio.
    Pozoroval jste nekdy zatmeni Slunce ? Hned jak Mesic pokryje plochu Slunce kompletne, tak se vyraznezatemni a teplota klesne o nekolik stupnu.Coz je O.K. pro nekolik vterin-minut, ale pro delsi dobu neunosne, protoze vsechno organicke na planete potrebuje kexistenci stabilni svetlo a teplo.
    Vic nez destnik by me zajinal nejaky filtr nebo sitko ve stratosfere, co by propoustelo jen vykalkulovane mnozstvi slunecnihozareni.Neco jakosite,co pouzivaji farmari na Floridea zemich blize rovniku nad rajcaty,ktere by se jinak ve 40 stupnovych vedrech upekly pred uzranim.
    Ruzne napady :https://en.wikipedia.org/wiki/Space_sunshade

    Ochladnuti Zeme by ale stejne nepomohlo Africe,kde mizi spodni voda.

    Tady jde jen o jakousi myšlenkovou konstrukci, jak to udělat doopravdy, to je práce pro tým vědců. Nikde ale není psáno, že by ten deštník nemohl mít díry, které by se zavíraly a otevíraly na povel ze Země. Dokonce by se tím mohlo řídit, kde pustit světlo a kde ne. Celé je to jen fantazie podepírající jednoduchou matematickou úlohu na procvičení mozkových závitů, kterou by měl být schopen vyřešit lepší žák absolvující základní vzdělání. Tedy pokud se v geometrii něco naučil.

  • Sio • 13. září 2016

    Admirál napsal

    Spíš než snižovat intenzitu/množství slunečního záření dopadajícího na Zemi bych byl pro masivní zalesňování subtropických oblastí, které většinou byly v historických dobách člověkem odlesněny.

    Byl by to projekt rozsahem podobný, jako instalace slunečního deštníku. V případě jeho realizace by se změnilo klima nejvíce trpících oblastí (les přitahuje srážky).

    Bohužel takový projekt vyžaduje politickou stabilitu (alespoň 2-3 generace) a ta zrovna v oblastech připadajících v úvahu není.

    Takže…

    Jsem rád, že s takovou primitivní úložkou přicházejí zajímavé nápady. Asi ano, více deště, více mračen. Jen to nepřepísknout, protože zalesnění nelze jen tak regulovat z minuty na minutu. Ale on i ten deštník by po nesprávném použití mohl způsobit nevratné změny.

  • Kamil Mudra • 13. září 2016

    Všechno jde když se chce:
    https://www.youtube.com/watch?v=W2oOaA2aqZQ

  • Aleš • 13. září 2016

    Admirál: Politická stabilita diktovaná loutkovodiči severoatlantické aliance? Ty brde, deštník… Deštník tady deštník tam, všude kam se podívám. Přejít Jordán i Orlík suchou nohou. Není nad demonstraci síry. Prý jim to za to stálo. NAPALMě.
    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/414478-lucembursky-ministr-chce-vyloucit-madarsko-z-eu-pry-by-uprchliky-klidne-strilelo.html
    Proč myslíte, že se lucemburský ministr nikdy nepostavil za vyloučení USA z NATO kvůli vyvraždění milionů Iráčanů, Lybijců, Afghánců?
    darius.cz/usa/pokusy_na_lidech.doc

  • fajt • 13. září 2016

    Sio napsal
    Jsem rád, že s takovou primitivní úložkou přicházejí zajímavé nápady. Asi ano, více deště, více mračen. Jen to nepřepísknout, protože zalesnění nelze jen tak regulovat z minuty na minutu. Ale on i ten deštník by po nesprávném použití mohl způsobit nevratné změny.

    a už se rozhodlo, kdo povede deštníkovou komisi ( mega úřad poručíme větru, dešti a tomu zasranému slunku), kdo bude předseda, jaké statutární, revizní a kontrolní orgány komise bude mít a z jakých zemí se valná hromada splácá ( budou zastoupeni i tučňáci císařští, kteří by mohli mít vážné námitky ohledně délky svého vegetačního cyklu, který by v tu chvíli byl odkázán na lidském stroji a jeho pošahaných strojnících ) a kolik formulářů bude potřeba, aby se patřičná žádost o zatažení , uvolnění slunečního lúče začala projednávat a jednou za kvartální století došlo i k praktické stránce věci?? . ..)

  • Admirál • 13. září 2016

    Sio napsal
    Jsem rád, že s takovou primitivní úložkou přicházejí zajímavé nápady. Asi ano, více deště, více mračen. Jen to nepřepísknout, protože zalesnění nelze jen tak regulovat z minuty na minutu. Ale on i ten deštník by po nesprávném použití mohl způsobit nevratné změny.

    Ano, nemělo by se to „přeťáfnout“.

    V každém případě by realizace takového projektu přinesla zaručeně oproti např. obchodu s emisními povolenkami ochlazení a zavodnění velkých oblastí.

  • J. W. • 13. září 2016

    Sio, pane kolego, musím Vás opravit. Co to píšete, s odpuštěním, za kraviny? Tak to, jako Vy, skuteční vědci a géniové nemyslí, jestli myslí vůbec. Poznat sebe přece nelze a Kosmos již vůbec ne. To ví každé malé dítě. Veškeré poznání je přece lživé, i takzvaně pravdivé i nepravdivé. Ale máte pravdu (lež), že Vaše provokace mi opět potvrdila výše uvedené. Zdravím Vás a přeji vše dobré, tak jak to hloupě myslí obecný lid bez negativního dialektického či absolutního pozadí.

  • Sio • 13. září 2016

    fajt napsal
    a už se rozhodlo, kdo povede deštníkovou komisi ( mega úřad poručíme větru, dešti a tomu zasranému slunku), kdo bude předseda, jaké statutární, revizní a kontrolníorgány komise bude mít a z jakých zemí se valná hromada splácá ( budou zastoupeni i tučňáci císařští, kteří by mohli mít vážné námitky ohledně délky svého vegetačního cyklu, který by v tu chvíli byl odkázán na lidském stroji a jeho pošahaných strojnících ) a kolik formulářů bude potřeba, aby se patřičná žádost o zatažení , uvolnění slunečního lúče začala projednávat a jednou za kvartální století došlo i k praktické stránce věci?? . ..)

    Místo Předsedy Všeho ( statutární, revizní a kontrolní orgány, komise) jsou obsazeny mou maličkostí. Ale je tu ještě spousta fleků dobře placených z peněz CU (Celosvětová unie), pokud byste měl zájem. Co třeba výkonný manažer komise pro měření intenzity stínu?

  • Sio • 13. září 2016

    Admirál napsal
    Ano, nemělo by se to „přeťáfnout“.

    V každém případě by realizace takového projektu přinesla zaručeně oproti např. obchodu s emisními povolenkami ochlazení a zavodnění velkých oblastí.

    Máte na mysli vytvoření průplavu z Atlantiku do Tichého oceánu mezi Mexikem a Kanadou?

  • Sio • 13. září 2016

    J. W. napsal

    Sio, pane kolego, musím Vás opravit. Co to píšete, s odpuštěním, za kraviny? Tak to, jako Vy, skuteční vědci a géniové nemyslí, jestli myslí vůbec. Poznat sebe přece nelze a Kosmos již vůbec ne. To ví každé malé dítě. Veškeré poznání je přece lživé, i takzvaně pravdivé i nepravdivé. Ale máte pravdu (lež), že Vaše provokace mi opět potvrdila výše uvedené. Zdravím Vás a přeji vše dobré, tak jak to hloupě myslí obecný lid bez negativního dialektického či absolutního pozadí.

    To nic, JW, život je cesta (k sebepoznání), cíl není důležitý, a tak se nemusím emoc snažit. Géniové nemyslí, géniové ví, léta praxe, spousta dřinu, potu, krve a odříkání. Absolutní pozadí je však věc silně pozitivní a vyvolává ve mě skutečně někdy dilematické myšlenky. A pravdivá lež – to je, oč tu běží.

  • Oldthinker • 13. září 2016

    Malý rozdíl mezi výsledky uváděnými řešiteli kvizu (473.73e3 km) a Siovým řešením (473.74e3 km) je důsledek rozdílné hodnoty pro průměr Slunce. V zadání bylo 1392e3 km, v řešení se používá 1392.02e3 km. Přepočítal jsem :)

  • Sio • 13. září 2016

    Oldthinker napsal

    Malý rozdíl mezi výsledky uváděnými řešiteli kvizu (473.73e3 km) a Siovým řešením (473.74e3 km) je důsledek rozdílné hodnoty pro průměr Slunce. V zadání bylo 1392e3 km, v řešení se používá 1392.02e3 km. Přepočítal jsem

    Tak jako tak, jste jasným vítězem kvízu. Navíc jste přišel na nedostatek celé úlohy, za což vám děkuji. :-)

  • fajt • 13. září 2016

    Sio napsal
    Místo Předsedy Všeho ( statutární, revizní a kontrolní orgány, komise) jsou obsazeny mou maličkostí. Ale je tu ještě spousta fleků dobře placených z peněz CU (Celosvětová unie), pokud byste měl zájem. Co třeba výkonný manažer komise pro měření intenzity stínu?

    neodvolatelný manažer bez zodpovědnosti ( samozřejmě s vesmírným platem)?? , mno, o tom by se dalo pouvažovat – samozřejmě bych potřeboval fešnou play mate sekretářku, která ovládá břišní tance a jiné vele důležité kancelářské techniky ( ta by byla samozřejmě odvolatelná kdykoliv a nesla by i hmotku celého úřadu ), funkci bych samozřejmě ovládal z atraktivních míst a předražených destinací na zemi ( kvalitní až hédonistická prezentace podobného tunelu je nesmírně důležitá a potřebná, tady nelze ani šetřit, či si klást hloupé pracovně právní podmínky ), no a pokud jde o kontrolní měření kvality tmavo tmavé tmy pekelného stínítka , tak tady bych navrhoval, aby byla prováděna pracovníky subdodavatelských firem, kteří loví svůj materiál v kalných vodách sociálních sítí, takový vesmírný kontrolor na veřejně prospěšném pracovním statusu je přeci k nezaplacení ( tedy je krmen daňovým poplatníkem – jenom lehká ukázka mých liberálně-kapounských manažerských schopností, že ) – samozřejmě měřící specialista by byl na místo měření vyslán bez skafandru ( zkracuje se výrazně čas při manipulaci se zbytečně drahým a pro tento druh pracantů nepochopitelným zařízením) a když by se kontrolní vzorek, tedy pardon technik, z měření vrátil na uhlík, bylo by zařízení nefunkční, pokud by vypadal jako mrazík, vše by bylo v pořádku a CU by se mohla při calování nepostradatelných lidí ve firmě ( Vás a mne nevyjímaje) plácnout přes kapsu. ..)

  • J. Hruška • 13. září 2016

    Přátelé, přečetli jste si pohádku o milionáři, který ukradl slunce?

  • Sio • 13. září 2016

    fajt napsal
    neodvolatelný manažer bez zodpovědnosti ( samozřejmě s vesmírným platem)?? , mno,o tom by se dalo pouvažovat – samozřejmě bych potřeboval fešnou play mate sekretářku, která ovládá břišní tance a jiné vele důležité kancelářské techniky ( ta by byla samozřejmě odvolatelná kdykoliv a nesla by i hmotku celého úřadu ), funkci bych samozřejmě ovládal z atraktivních míst a předražených destinací na zemi ( kvalitní až hédonistická prezentace podobného tunelu je nesmírně důležitá a potřebná, tady nelze ani šetřit,či si klásthloupé pracovně právní podmínky ), no a pokud jde o kontrolní měření kvalitytmavo tmavé tmy pekelného stínítka , tak tady bych navrhoval, aby byla prováděna pracovníky subdodavatelských firem, kteří loví svůj materiál v kalných vodách sociálních sítí, takový vesmírný kontrolor na veřejně prospěšném pracovním statusu je přeci k nezaplacení ( tedy je krmen daňovým poplatníkem –jenom lehká ukázka mých liberálně-kapounských manažerských schopností, že ) – samozřejmě měřící specialista by byl na místo měření vyslán bez skafandru ( zkracuje se výrazně čas při manipulaci se zbytečnědrahým a pro tento druh pracantů nepochopitelným zařízením) a když by se kontrolní vzorek, tedy pardon technik, z měření vrátil na uhlík, bylo by zařízení nefunkční, pokud by vypadal jako mrazík, vše by bylo v pořádku a CU by se mohlapři calování nepostradatelných lidí ve firmě ( Vás a mne nevyjímaje) plácnout přes kapsu. ..)

    Beru. Všechny podmínky splněny, kromě vesmírného platu. Ten může být jen jeden a bere ho předseda. Spokojil byste se s platem nesmírným?
    Dnes jsem slyšel toho hajzla MUDr. Němečka jak bez uzardění do TV prohlásil, že praktičtí lékaři berou PRŮMĚRNĚ 200 – 220 tis. Kč/měsíčně. Já náhodou vím, že to je spíše vyjímečné, od pojišťoven dostávají průměrně 100 – 120 tis Kč/měsíčně. Mistr Němeček ovšem zapoměl dodat, že z toho musí takový lékař platit sestru (cca 30000 Kč superhrubé mzdy), nájem (cca 10000 Kč), nástroje a materiál (cca 10000 Kč), účetní a uklízečku, pojistku atd. (cca 5000 Kč). Zbyde mu tedy 45000 – 65000 Kč před zdaněním (30000 – 45000 čistého) a to jsem optimista. Pokud si vezme 20 dní dovolené ročně, což je běžné, dostane zaplacenu jen kapitaci, specialista, který jede na výkon, nic. Všechny náklady však zůstávají. Pokud dlouhodobě onemocní a musí to ukončit, má smůlu, náklady na ukončení (sestra odstupné a výpovědní doba 5 měsíců, nájemné, výpověď 6 měsíců, překročí 200000 Kč. Zlatý zaměstnanecký poměr.
    Halt, od ministra Němečka se máme co učit.

  • fajt • 14. září 2016

    žasnu ( njn, to jsou ty meziplanetární zdroje ) a nastupuju k vám do firmy vesmírného kurvítka, tedy nesmírně složitého zařízení sluneční clony, které nemůže ovládat ( a vlastnit) kdejaký pozemšťan :-)
    jenom Němečka neřešte, pokud tady bude stávající systém, tak po odchodu jednoho hajzla automaticky nastupuje další zmetek, pro českého lékaře, který nemá politické krytí, není součástí vládnoucí mafie, zdravotnictví nemá jenom bokem a nejede jiný byznys, je tohle společensky potřebné odvětví ( tedy ve zdravé společnosti) v podstatě profesní hrob – a pokud chce dělat svůj obor na trochu lidské a odborné úrovni, musí prostě ven do ciziny ( i když tam je to taky hlavně o penězích) a nebo si najde jiný ( i podobný ) obor ( třebas dýlování pro farmaceutické firmy ), či se dá rovnou na nějakou dnes společensky žádoucí lichvu – od Němečka se není co učit, to je individuum, které naprosto jasně vyzařuje, kam může spadnout člověk a jak jeho negativní vlastnosti mohou nad ním převzít plnou a nevratnou kontrolu, ten je maximálně k politování a k dalšímu pozorování jedné nehezké degenerace ( ještě dvě takové generace němečků a jiných užitečných pošuků a planeta je bez lidí). ..)

  • Kvalitni Sio • 17. září 2016

    Tady mám vtipnou odpověď od přítele M.K. , kterou mi poslal mailem:
    Diky za pocetni priklad. Poskytnute udaje nebyly dostatecne, musel jsem si na internetu navic najit bezpodminecne nutna data o hustote obyvatel na Zemi (pocet na km 2), prumernou velikost slunecnich skvrn na slunci (miliony km 2 +- smerodatna odchylka), prumernou delku dne na Zemi a na slunci (hodiny), a teplotu v kelvinech ve vzdalenosti 10,000,000 km od Zeme a od Slunce. Teprve potom jsem vsechny udaje mohl vlozit do pocitace, kde mam program `Destniky a slunecniky na Zemi i ve vesmiru`a odjet do laboratore. Pul hodiny po navratu se na obrazovce objevil vysledek: Prumer destniku, ktery by ve vzdalenosti 10,000,000 km zcela a beze zbytky ale i bez nadbytku zakryl Zemi pred slunecnim zarenim je 473,740 km (stratokumulonimby a vrcholky Himlaleji a Anand by mohly byt difuzne osvetleny, ale jenom vedne, protoze v noci je slunce pod obzorem a nikoliv nad nim). Pocital jsem ten problem jako trychtyr, ve kterem vsechna redundantni data zmizela, protoze ten trychtyr byl skoro 150 km dlouhy. Ostatne destnik ani neni zapotrebi, uvazime-li, ze slunecniho svitu ubyva se ctvercem vzdalenosti. Jene je jsem nepocital ctvercovy ale kulaty destnik a tak jsem prece jen nejake kilometry dostal. Mozna bych dostal trochu nizsi hodnotu,m kdybych byl pouzil trojclenku, ale mne se nejednalo, abych usetril par set km 2 destnikove latky, protoze dokonala ochrana obyvatel Zeme je mi prednejsi. Skoncil jsem odpoved na otazku.

  • Kvalitni Sio • 17. září 2016

    M.K. Pokračování:
    Dodam ale prece, ze zdejsi vyrobkyne destniku udelala rychly odhad:
    Zemsky prumer 12 tisic km je temer nic proti skoro 1.4 milionu km prumeru Slunce. “Trychtyr” od Slunce k Zemi jako obracena sukne se zuzuje z 1.4 milionu km na skoro nic a naopak od Zeme se ze skoro niceho rozsiruje na 1.4 milionu km po vzdalenosti skoro 150 milionu km. Po 50 milionech km, tedy asi po 1/3 te vzdalenosti, se temer z niceho rozsiri na 1/3 slunecniho prumeru 1.4 milionu km, t.j. 1.4/3 = 466,666 km. Potom se zeptala, kdy to ma byt hotove, ze to bude muset outsourcovat do Bangladese, kde maji spoustu tovaren na latky, ale i tak to vezme nekolik mesicu (nikoliv tech, co obihaji kolem planet) a ze proti slunecnimu vetru to bude fuška. Tak jsem ji rekl, ze ji dam vedet, az jak se vyjadri sef toho programu v Ceske republice, kterym smerem vane slunecni vitr. Potom uz mela jenom jeden dotaz: “Will that Czech pay be cheque or by a credit card?”
    ***
    K tomu dodám, že by to mohlo být pouze když si připlatí za největší billboard ve známém vesmíru, který si tam může umístit a postará se o dopravu a instalaci. Také samozřejmě nějaký skromný miliónek v kanadských dolarech na můj účet by nebyl od věci.