Diskuze k článku


  • Gatta • 21. dubna 2015

    Kdysi v 90. letech jsme jeli v létě kolem jezera u rakouského Klagenfurtu. A že by nebylo špatné se vykoupat … no, nakonec jsme našli jedno veřejné, samozžejmě placené, koupaliště (znalci říkají, že jich je tam víc – prý snad tři).
    Každopádně 99% břehu „Privat“ nebo „privato“, to podle národnosti majitele.

    Jen by mě v těch Vysočanech zajímalo, kam v těch Vysočanech ti místní chodí venčit pejsky ?

  • Tribun • 21. dubna 2015

    Gatta napsal

    Kdysi v 90. letech jsme jeli v létě kolem jezera u rakouského Klagenfurtu. A že by nebylo špatné se vykoupat … no, nakonec jsme našli jedno veřejné, samozžejmě placené, koupaliště (znalci říkají, že jich je tam víc – prý snad tři).
    Každopádně 99% břehu „Privat“ nebo „privato“, to podle národnosti majitele.

    Jen by mě v těch Vysočanech zajímalo, kam v těch Vysočanech ti místní chodí venčit pejsky ?

    No přeci na veřejné, přece si nebudou srát na vlastní.

  • lomikel • 21. dubna 2015

    „Připadal jsem jako černoch v bělošské čtvrti, jako Žid při procházce spořádaným árijským městem“ – nejsou tohle ty rasove/narodnostni stereotipy ?:).
    tonhle kalibr byl uz vystrilen, ze vsech stran, hezke ze mate par kousku munice jeste doma ….

  • PPK • 21. dubna 2015

    lomikel napsal

    „Připadal jsem jako černoch v bělošské čtvrti, jako Žid při procházce spořádaným árijským městem“ – nejsou tohle ty rasove/narodnostni stereotipy ?:).
    tonhle kalibr byl uz vystrilen, ze vsech stran,hezke ze mate par kousku munice jeste doma ….

    Myslím, že autor to napsal správně a případné popichování tu skutečnost nezmění.

  • lomikel • 21. dubna 2015

    PPK – pro me ta ulitba/zastiteni se politicky korektnimi sentencemi clanku neprida, ba ubere. Takove to tepani nesvaru ( proc ne) s ideologickym skolenim na hranici podprahoveho programovani ( ne).

  • lomikel • 21. dubna 2015

    propomelo mi to tohle:
    http://zpravy.aktualne.cz/domaci/zeman-v-usa-vsichni-jsme-zidi-s-terorismem-musime-bojovat/r~0ecf60a2c0f011e4aff10025900fea04

    jen autor asi nejel nekam pro potvrzeni investitury a ochranu..

  • peter. • 21. dubna 2015

    V 90 – tich rokoch vo väčšine slovenských miest na okraji alebo pri blízkej dedine vznikali celé nové štvrte ktoré si vybudovali novozbohatlíci.Vozili sa v Mazdách,neskôr v Mercedesoch a bavorákoch.Vtedy sa ešte potrebovali nejako odlíšiť od ostatných ľudí,tak nosili farebné,najčastejšie bordové saká.Keď tie nové štvrte boli hotové,tak ich obohnali vysokým plotom a cestu prehradili závorou.Ako v Puzzovom Krstnom otcovi(kmotr)to tam vyzeralo.Dnes už to tak markantné nie je,ale vtedy to naozaj pôsobilo ako päsť na oko.

  • hudryper • 21. dubna 2015

    Tribuna chápu a souhlasím s jeho nadsázkou. Lomikele,tenhle kalibr vůbec nebyl vystřílen,je latentně přítomen ,jen je třeba se dívat okolo sebe. A což takhle reagovat na to hlavní,co autor kritizuje ? Brání Vám v tom Vaše prrraviccccovost ?
    Možná že to někteří čtenáři neví . V Řecku neexistuje (a doufám že ani v budoucnu nebude) ani
    metr pobřeží soukromý ! Takové dary moře a oni ti Řekové jsou líní to ohradit a inkasovat !
    Viďtě Lomikele ?

  • zedd • 21. dubna 2015

    Jojo, já tohle pozoroval na Hanspaulce v 90. letech. Původní jednoduché plaňkové ploty se zděnými sloupky byly postupně nahrazovány mnohem bytelnější, neprůhlednou a vyšší variantou – takovej ten fígl, že se natlučou latě z obou stran – a sloupky samozřejmě lité z betonu. Vyhlášce, která zakazuje (nebo zakazovala?) plné ploty, bylo vyhověno, ale efekt byl stejný: Člověk již neprocházel zahrádkami, ale tísnivým koridorem.
    V 80. letech jsem na základku chodil v zimně v létě pěšky. Měl jsem to 500 metrů, ale mnozí spolužáci tak kilometr a půl. Ti z Baby jezdili 3 stanice autobusem – přeci jen tam zezadu od zříceniny je to už pěkná štreka. Autem nikdo z rodičů své děti nevozil. Po škole jsem sednul na kolo a volně se projížděl ulicemi, případně přilehlým lesem – stejně jako moji vrstevníci. Domů jsem se vracel, až když mi vyhládlo. Měl jsem štěstí, že většinou jeden z rodičů byl tzv. na „volné noze“, takže jsem byl ušetřen „družiny“, kterou jsem nesnášel snad ještě víc, než školu.
    Dnes je ráno před školou pomalu se sunoucí zácpa, ze které přímo před branou vypadávají děti. Odpoledne dítě bez dozoru, případně partičku školáků připravující alotria, nevidět.

  • Bety • 21. dubna 2015

    Inu svoje „soukromé“si přece pořídili z „veřejného“. Tak teď přece nenechají veřejnost, aby jim okolo jejich „těžce vydělaných“ majetků čmuchala.

  • zedd • 21. dubna 2015

    Jde o sociální „experiment“, který nemůže než vést k atomizaci společnosti do značné míry umocněné nástupem digitální komunikace. Já jsem ještě vyrůstal v různých „partičkách“, které ale nebyly nijak striktně definované, byly propustné. Současná děcka v Praze jdou po škole v případě mohovitějších rodičů z výtvarky na klavír, případně z plavání na fotbal – podle toho, co si do nich rodiče promítají. Děti z těch chudších rodin zas tráví většinu odpoledne u počítače nebo televize. V případě rodin ze sociálně vyloučených lokalit, se děti již ve velmi mladém věku setkávají se společností, která nakonec vykrystalizuje v gangy US stylu.
    Tedy již od velmi útlého věku je jasně dáno, kam která ratolest patří. Znovu se nám tu buduje třídní společnost s naprosto neprodyšnými bariérami.
    Na hlubší rovině jde o to, že se děti z těch hmotně šťastnějších rodin nemají jak a kde svobodně – tedy bez dozoru – socializovat. Nenaučí se vytvářet společenství bez nějakého vnějšího nadiktovaného rámce. To samé platí i o ghetech, i když se to jeví jako zcela jiná ves.
    A začíná to u těch plotů!

  • aram • 21. dubna 2015

    hudryper napsal
    V Řecku neexistuje (a doufám že ani v budoucnu nebude) ani
    metr pobřeží soukromý !

    Ve Švédsku je zákon o volném pohybu v přírodě. Takže kdokoli kdykoli může vstoupit a projít pozemkem a dokonce i postavit stan (až na vyjímky) a přespat,
    když nebudete nikoho rušit nebo něco ničit. Sice pouze na jednu noc ne na týden. Pokud jsou ploty (kolem domů na venkově minimálně spíš kolem pastvin) v pohodě se přelézají a nikdo nekřičí.

  • bmw525i • 21. dubna 2015

    Nemohl by autor článku blíže lokalizovat ten prostor? Zajel bych tam a nafotil co by šlo, případně udělaal krátké video. Stačí název alespoň ujedné ulice. Díky.

  • peter. • 21. dubna 2015

    zedd napsal
    A začíná to u těch plotů!

    Ja s vami súhlasím.Hovorí sa,že socializmus ľudí spája a kapitalizmus – rozdeľuje.Kastuje.A ono to naozaj začína pri tých plotoch.Tými plotmi(a nie len reálnymi ale aj tými,ktoré si títo stavitelia plotov postavili vo svojom podvedomí,vo svojej duši) si vyššia kasta vyznačila svoj priestor.Dnes možno ľudí deliť na tých pred plotom a tých,ktorí ostávajú za ním.Práve to v tej našej spoločnej ČSSR nebolo.Škoda.

  • peter. • 21. dubna 2015

    peter. napsal
    Škoda.

    Škoda v tom,že sa tie ploty vôbec objavili.

  • peter. • 21. dubna 2015

    aram napsal
    Takže kdokoli kdykoli může vstoupit a projít pozemkem a dokonce i postavit stan (až na vyjímky) a přespat

    Toto fungovalo aj u nás.V socializme.Ozaj!Fungujú v Čechách ešte trampovia?

  • lomikel • 21. dubna 2015

    hudryper – jako ze nelkam spolecne s tribunem ? vzhledem ke vsem problemum ktere se objevuji mi uzavreni pozemku uvnitr aglomerace prijde problemem mensim. lkat a tepat jsem ostatne nerozporoval, reagoval jsem na IMHO v kazdem ohledu nemistne prirovnani “ jsem jako černoch v bělošské čtvrti, jako Žid při procházce spořádaným árijským městem.“ , klise at uz kontextu zemanova vyroku, nebo z druhe strany co se miry persekuce pana autora tyce. btw. v tech uzavrenych zonach mohou zit jak cernosi tak i zide. selekce je dane vlastnictvim nemovistosti v dane lokalite.

  • lomikel • 21. dubna 2015

    hudryper – jeste poznamecka pokud vam udela dobre napsat ze jsem prrrrrrrrrrrrrrravicak tak si posluste. Jen mi to pripada argumentacne chude.

    Pokud tak reagujete proto ze si myslite ze jsme si na Tribuna zasedl, tak mate pravdu, jeho clanky ctu bedlive aby mi neunikla zadna multikulty novolevicova agitace. Nemyslim ze to dela ze zle vule, je jen uzitecny hmm. aktivista.

  • hudryper • 21. dubna 2015

    lomikel napsal
    Nemyslim ze to dela ze zle vule, je jen uzitecny hmm. aktivista.

    lomikelCitovat

    Tak teď už vážně. Čím a komu je Tribun užitečným..aktivistou ? Jeho články patří už léta k těm,
    pod nimiž bývají nejrozsáhlejší diskuse na OM.Vždy totiž mají myšlenku a jasný postoj. To se o
    Vašich vstupech do diskusí nedá vždy říct. Vaše kritika by mohla být brána vážně pouze v případě,
    že byste na rozdíl od užitečného aktivisty psal hodnotnější,lepší články,které by zajímaly tolik čtenářů,jako ty Tribunovy. Obávám se,že na něco takového nemáte,a proto bych na Vašem místě
    vážil slova,zejména ta,jimiž vyjadřujete svá klišátka. Víte odkud se vzal pojem „užitečný idiot?“

  • Bety • 21. dubna 2015

    peter. napsal
    Toto fungovalo aj u nás.V socializme.Ozaj!Fungujú v Čechách ešte trampovia?

      
    Citovat

    Peter to nevím, ale ti mohovití navštěvují co nejvíc odlehlé cizí kraje, to aby se měli čím chlubit, a u těch nemohovitých je například problém, co si u táboráku opékat, když špekáčky nejsou k jídlu.

  • r.m. • 21. dubna 2015

    klíče má soudružka domovní důvěrnice, čtvrť jako urbanistická plíseň na městským těle, ghetíčko mikrospor)))

  • alien • 22. dubna 2015

    Bety napsal
    Peter to nevím, ale ti mohovití navštěvují co nejvíc odlehlé cizí kraje, to aby se měli čím chlubit,a u těch nemohovitých je například problém, co si u táboráku opékat, když špekáčky nejsou k jídlu.

    peter, bety zijem v Cechach na mieste kde trampovia este su. Pravdupovediac som tu preto ze miestni – aj urady (starosta, lesaci) sa chovaju tak ze trampovia tu mozu existovat. V obchode dostanete aj opekatelne spekacky (vyrobok miestneho bitunku) – poznam ludi ktori ich chodia sem zdaleka kupovat prave preto.
    Samozrejme z hladiska vyvoja Ceskoslovenska za poslednych cca 20 rokov je nas kraj relikt a je odsudeny na zanik. Miestni psychopati uz su pri moci a stale maju malo. A najlepsie sa ziskavaju penize (vystiznejsie – kradne) z toho co je pekne a je pre vsetkych. Nastastie pre mna mam uz dost rokov a sanca ze modernizaciu nasho kraja neuvidim je dost vysoka.
    Autorovi clanku podakovanie. To co napisal plati pre vsetky nase mesta. A tazko najst vyjimku. Mame vladu jedincov (tu pouzit vyraz „ludi“ by bola velka nepresnost) bez citu a bez moralky. Ich mozgy nemaju tuto vybavu a je to dnes neliecitelne. Zakony si spravili podla seba a i tie su v pripade potreby pre nich neplatne.
    Ospravedlnujem sa za tolku neprijemneho v kratkom texte. Precitajte si radsej opat prvy odstavec:)

  • Petrpavel • 22. dubna 2015

    „Jaroslav Růžička, Vojnův Městec
    Středa, 22. dubna 2015, 05:22:24 |
    +34
    Před listopadem bych si nikdy nepomyslel, že řeknu „Měl jsem to štěstí, že jsem měl možnost žít v socialismu“.
    Po druhé světové válce lidé na celém světě chtěli socialismus – nebo něco takového lepšího než kolonialismus velmocí. Jen Spojené státy vedly více než 60 válek proti státům, kde lidé povstaly proti kolonizátorům.
    Buďme rádi, že jsme žili ve správný čas na správném místě. Ten dnešní svět, ač nablýskaný, stojí pěkně za h….. chtěl bych se dožít časů, kdy lidi začnou narovnávat kosy a přestanou odevzdávat flašky, aby bylo dost Molotovových koktailů…. A to je i moje přání.“

    Pro úplnost : příspěvek je k k tomuto článku, ale hodil by se každému … :
    http://www.novinky.cz/finance/367576-nemoc-mozny-vypadek-prijmu-neresi-40-procent-cechu.html

  • Petrpavel • 22. dubna 2015

    http://www.halonoviny.cz/articles/view/37171368
    Zlatá RVHP ….

  • moje jméno • 22. dubna 2015

    přidám sem odkaz na Peroutku
    http://www.pritomnost.cz/archiv/cz/1939/1939_26_4.pdf

    psát takové články můj děda, mlčím a zalezu do kouta

  • Neználek • 22. dubna 2015

    Jestli máte staré noviny z devadesátých let, nevyhazovat, nepálit, ale archivovat!!! To je to nejmenší, co můžete udělat pro vlast.

  • bmw525i • 22. dubna 2015

    hudryper napsal
    Tak teď už vážně. Čím a komu je Tribun užitečným..aktivistou ? Jeho články patří už léta k těm,
    pod nimiž bývají nejrozsáhlejší diskuse na OM.Vždy totiž mají myšlenku a jasný postoj. To se o
    Vašich vstupech do diskusí nedá vždy říct. Vaše kritika by mohla být brána vážně pouze v případě,
    že byste na rozdíl od užitečného aktivisty psal hodnotnější,lepší články,které by zajímaly tolik čtenářů,jako ty Tribunovy. Obávám se,že na něco takového nemáte,a proto bych na Vašem místě
    vážil slova,zejména ta,jimiž vyjadřujete svá klišátka. Víte odkud se vzal pojem „užitečný idiot?“

    Jen technická poznámka:
    ———————————
    Tak teď už vážně. Čím a komu je Tribun užitečným..aktivistou ? Jeho články patří už léta k těm,
    pod nimiž bývají nejrozsáhlejší diskuse na OM.Vždy totiž mají myšlenku a jasný postoj. To se o
    Vašich vstupech do diskusí nedá vždy říct. Vaše kritika by mohla být brána vážně pouze v případě,
    ——————————————————-
    Jak to pro pánaboha píšete? Ve všech Vašich příspěvcích je vždy jeden řádek plný a na dalším jedno-dvě slova. Pak zase plný řádek a zase dvě slova. Nevím jak komu, ale mně to dělá dosti problémy to číst.

  • Admirál • 22. dubna 2015

    peter. napsal
    Toto fungovalo aj u nás.V socializme.Ozaj!Fungujú v Čechách ešte trampovia?

    Na trampingiu jsem vyrostl. Dnes vidím trampu pomálu. Dost často jen „starý kusy“ Mladá patnáct – šestnáctiletá ucha vůbec ne.

    Ale nezoufat. Vývoj se odehrává ve spirále. Čas trampů znovu přijde.

  • Thor • 22. dubna 2015

    Tak selekce je daná vlastnictvím nemovitosti v dané lokalitě, Lomikele? To mi zdvihlo koutky až k uším. Každý plot, ať to byl ten berlínský, dnešní židovský nebo budovaný ukrojevrejský je funkcí stavu mysli a pocitu ohrožení. A většinou má reálné opodstatnění-někde třídní, jinde kriminální, jinde rasové, někdy spočívající v kombinaci všech předcházejících. Někteří sají ghettoismus s mateřským mlékem. Proto milují ploty, zámky, uzamykatelné brány a s nimi život ve „vlastním světě“ podobně mamonem postižených. Až vyvolená oligarchizace, sociální a příjmová diferenciace dospěje tam, kdy nasr.né masy svalí nejen ploty, ale i důvod jejich existence, vyrostou zase jiné ploty, ty jáchymovské. To je zákon přírody, Lomikele, iluze o nekonečnosti zákonitě konečného vývoje mají stejný ošklivý konec po milénia. Bůh je mi svědkem : “I saw the prosperity of the wicked… Their strength is firm… Pride serves as their necklace; Violence covers them like a garment… This is what the wicked are like—always free of concern as they go on amassing wealth… Surely (Lord) You place them on slippery ground… How suddenly they fall and are destroyed, completely swept away by terrors!” – Psalm 73:2,4,6,12,18,19 Od pádu Atelu je nic nepoučilo. Jedna repríza za druhou. – Zajímavé, u nás vládne jedna internacionalistická minorita také, ale ploty žádné. Takže, asi v tom hraje roli více mentalita nových osadníků, náplav. Ty jsou schopny vystavit ploty nevraživosti až do nebe i sami mezi sebou na okraji obyčejné středočeské vesnice. Vylezou-li vůbec ze svého ghetta, pak šíří jen zmar, rozvrat a ničí, co jim přijde pod ruku. A baví se tím, dokud nedostanou po hubě ……. A Prágl, to je magnetický vřed národa. Kultura a morálka tam zase dorazí z venkova a tentokrát budou mít holou, necelebritní řiť

  • lomikel • 22. dubna 2015

    Thor – ok, zamykate doma dvere ? :), treba kdyz tvorite vyse uvedeny postik ktery ktery ma jiste literarni hodnotu. Lec, muzete mi prosim zjednodusene napsat s cim polemizujete a co navrhujete, obych vas spatne nepochopil a nezacal dalsi flame.

  • Neználek • 22. dubna 2015

    Admirál napsal
    Ale nezoufat. Vývoj se odehrává ve spirále. Čas trampů znovu přijde.

    Trampy nepotřebujeme, máme bezdomovce. To je skoro to samé.

  • zedd • 22. dubna 2015

    Thore, podepisuji.

    Co tu ještě ohledně plotů nezaznělo, je historie oplocování občin v Británii. Pro neznalé: To, co bylo z hlediska feudálního práva pozemkem feudála, bylo po staletí užíváno obcí jeho poddaných většinou jako pastvina. V momentě, kdy se rozvinulo manufakturní zpracování vlny, staly se tyto dříve zbytečné pozemky pro feudála hodnotnými. Oplotil je, čímž znemožnil živobytí významnému procentu poddaných. Ti byli nuceni odstěhovat se do měst, kde se z nich stal proletariát – potrava průmyslově-kapitalistické revoluce.

  • Neználek • 22. dubna 2015

    http://www.novinky.cz/krimi/367695-bezdomovce-v-nachode-nechala-zbit-ochranka-supermarketu-umiral-nekolik-hodin.html

    Ostatně tohle také názorně demonstruje rozdíl mezi dnešním a minulým režimem. Dříve StB „pronásledovala“ trampy, kdežto dnes nechává ochranka supermarketu likvidovat nepohodlné bezdomovce.

  • zedd • 22. dubna 2015

    jj, a v komentářích se naši spolubčané hádají o tom, zda je jeho větším proviněním fakt bezdomovectví nebo cizinství … jak ono to bylo s tím inzerátem na hrobku, ve které už nechci bydlet?

  • tatar • 23. dubna 2015

    Neználek napsal

    http://www.novinky.cz/krimi/367695-bezdomovce-v-nachode-nechala-zbit-ochranka-supermarketu-umiral-nekolik-hodin.html

    Ostatně tohle také názorně demonstruje rozdíl mezi dnešním a minulým režimem. Dříve StB „pronásledovala“ trampy, kdežto dnes nechává ochranka supermarketu likvidovat nepohodlné bezdomovce.

    rozdíl je v tom, že dnes se tohle považuje za normální. vybít se na bezbranným, to je dnes svým způsobem relax. on fait du business, on fait pas des sentimets. tenhle kapitalismus nám byl čert dlužen.

  • arid • 23. dubna 2015

    peter. napsal
    Toto fungovalo aj u nás.V socializme.Ozaj!Fungujú v Čechách ešte trampovia?

    Na Moravě fungujó : http://www.michalkupsa.cz/blog/10-vyrocni-potlach-sts-usada-87.html

  • peter. • 23. dubna 2015

    arid napsal
    Na Moravě fungujó :http://www.michalkupsa.cz/blog/10-vyrocni-potlach-sts-usada-87.html

    Na Slovensku,vždy v piatok popoludní,boli žel.stanice plné trampov s gitarami,bavili sa a hrali a spievali.Nikto ich od nikade nevyháňal a neviem ani o tom,že by ich niekto prenasledoval a už vôbec nie ŠTB.
    Minulý rok som v niektorej z českých TV zachytil diskusiu ktorej sa zúčastnili starí(no povedzme,že starší)bývalí trampovia,ktorí hodnotili túto viac českú ako slovenskú tradíciu a prevládla mienka,že český tramping končí.Zaujímavé boli hodnotenia príčin.Niektorí tvrdili,že končí preto,že pominuli dôvody pre jeho existenciu,lebo vraj každý kto sníval o polárnej žiare,lososoch,ktoré táhnou peřejí a o Divokom západe si dnes, keď už máme tú demokraciu a slobodu,môže ísť tie miesta obzrieť do Ameriky a vidieť to na vlastné oči.Nepotrebuje o tom snívať.
    Iní zase hovorili o náročnom životnom tempe o zmenách v ponímaní medziľudských vzťahov a v neposlednom rade o tom,že vzhľadom na zmenu vlastníckych vzťahov(mám na mysli lesy,brehy riek a potokov) a byrokraciu s tým spojenú,je už obtiažne alebo skoro nemožné utáboriť sa na tých miestach,do ktorých trampi radi chodievali a boli tam šťastní.Preto som tú otázku položil,lebo na slovenských staniciach už trampov nevidno a bol som zvedavý ako je to v Čechách a na Morave.

  • karpi • 24. dubna 2015

    Jsem tremp, později občasný, momentálně spíše bývalý. Ale třeba se to ještě změní..

    Musím říct, že trempové, co jsem poznal, byli vždy spíše lidé, jako každý jiný. Několik bylo těch idealistů, kteří to měli jako svoji hlubší životní cestu a ty jste potkali často spíše na samce, byli jiní, kteří to nalezli jako celkem fajn formu odreagování. Neidealizoval bych si je. Byli tam i tací (výjimky, ale přitom hotové legendy), kteří prostě byli deviantní a jiným nebezpeční. (to jsem si vzpomněl na Pasáčka.. ,).

    Dnes, když jsem občas vyrazil, musím konstatovat, že ekonomika, třídní rozvrstvení a všechny další současné sociálně odstředivé síly jsou mnohem mocnější, než nějakej naivní trempink.. To je vidět na tom, že z někoho, kdo dříve vůbec nebyl divnej, se teď stal důležitej pan podnikatel. Jinej kluk, se kterým jsem strávil víkend, do krve hájil kapitalismus a pravicovost – a jinak byl ve všem normální. To prostě není výjimka. Když jsem byl po letech na pár kempech v Brdech vyděsil jsem se těch unisono zápisů… Všude dominovala nenávist vůči bezdomovcům s nejrůznějšími nápady, jak s nimi zatočit…

    Prostě tomu nerozumím. Trempové teď jsou lidé jako každí jiní a nejspíš i vždycky byli, jenom já na to byl příliš mladej,..

    Ještě přidám to, jak jsem loni, předloni chtěl zajít na Provodínský kameny,.. Nejdřív mě prudili nějací nutiči dole v lomu, ať jdu jinudy. A potom jsem právě narazil na tu současnou „prostupnost krajiny“ u nás. Všude soukromý ohradníky, elektrický ploty a cedulky „soukromý“, „zakázaný“, „majetek“ atd.. Málem jsem tam nedolezl.. muselo se to celý dokola obejít.

  • karpi • 24. dubna 2015

    Ještě jeden odkaz k tématu:

    Luxusní ghetto, Alcatraz, zlatá klec… Čím si rezidenční komplex Central Park Praha, navržený architekty z ateliéru A69, vysloužil takové přezdívky? Režie V. Klusák

    http://www.ceskatelevize.cz/porady/10319060206-prostory/311294340030010-hrad-pro-vsechny/