Mám vztek na to, že jsme v NATO

Jak je dobře známo, byla na západě nejdříve Američany inspirovaná organizace NATO (1949), a teprve po ní vznikla v roce 1955 jako její protipól Sověty inspirovaná a vedená Varšavská smlouva. Ty organizace zde stály jako vojenská vyjádření boje dvou protikladných polititických i ekonomických systémů – západního kapitalismu a východního socialismu. Když pak na východě na rozmezí 80. a 90. let vydechl socialismus naposledy, následovala brzy poté, a to v r. 1991, logicky i úmrť jeho vojenské součásti – to je Varšavského paktu. Zdánlivě tak NATO ztratilo svého rivala a lidé očekávali, že po jeho odchodu ze scény zratilo NATO společně s ním i smysl své další existence, a že tedy bude rozpuštěno, stejně jako byl předtím rozpuštěn onen jeho varšavský rival. Všichni, kdo tomuto nesmyslu věřili (včetně tehdejšího našeho prezidenta Václava Havla), mu věřili proto, že sedli na lep jedné z prvních severatlantických lží, podle níž bylo NATO ustaveno jako pakt obranný. Kdyby tomu totiž tak bylo, pak by NATO skutečně ztratilo svůj smysl – nebyl zde už přece ani socialismus, ani jeho vojenská složka – tak proti čemu se mělo nyní bránit – a tedy dále existovat?

Jenže samozřejmě, NATO nebylo nikdy zamýšleno jako pakt obranný, ale naopak jako pakt útočný. A útočník si oběť svého útoku vždycky najde, jeho útočný apetit není ani časem a ani prostorem ohraničený, protože po první jeho oběti bude s největší pravděpodobností následovat i oběť druhá – a třetí, skoro by se dalo říct, že pakt útočný má předpoklady k tomu, aby ve svých výbojích a ve svém rozšiřování žil život věčný (dokud ovšem kladivo nedopadne). Což není jen teorie organizace NATO, ale i její praxe, jak jsme ji zvláště v posledních letech, kdy se k vládním úřadům ve Washingtonu probojovali tzv. neokonzervativci, mohli dobře pozorovat. Jen vzpomeňme: Clintonova vláda zadupala do země dohodu, kterou prezident Bush starší uzavřel s Moskvou v roce 1990. Podle této dohody výměnou za moskevský souhlas se znovusjednocením Německa a jeho zapojením do NATO vyslovuje Washington svůj souhlas s tím, že se NATO nebude směrem na východ rozšiřovat. Tehdejší americký ministr zahraničí James Baker spolu s tehdejším americkým velvyslancem v Moskvě Jackem Matlockem i příslušné dokumenty jsou svědky skutečnosti, že Moskvě bylo tehdy na psí uši a sto duší slíbeno, že expanze NATO do východní Evropy se jako eventualita dalšího politického vývoje vylučuje. V roce 1999 však Bill Clinton učinil z vlády Bushe staršího lháře, když NATO přivinulo do své náruče Polsko, Maďarsko a naši republiku, a prezident Bush mladší pak učinil svého otce lhářem dokonce dvojnásobným, když v roce 2004 dovedl do NATO Estonsko, Lotyšsko, Litvu, Slovinsko, Bulharsko, Rumunsko a Slovensko. Což stále ještě nebyl konec, protože v roce 2009 přistrčil prezident Obama do NATO ještě Albánii a Chorvatsko. A dokonce ani tím se ambice Washingtonu zatáhnout do NATO další země nevyčerpaly, protože v plánu je ještě přijetí Černé Hory, Bosny a Hercegoviny, Makedonie, Ázerbájdžánu a dokonce i Gruzie, jež byla po staletí částí Ruska. Kus glóbu, který byl dříve částí Sovětského svazu, se tak má stát částí impéria washingtonského.

A proč celé tohle doslova šílené tažení za nekonečnou velikostí NATO? Odpověď na tuto otázku poskytují dvě omezení, která si NATO do svého rozšiřovacího programu zařadilo: Za prvé: Do organizace NATO nebude nikdy přijato Rusko. Za druhé: všechny do NATO nově přijímané země nechť jsou nejpřednostněji ty, které se nacházejí v blízkosti ruských hranic.

Jasné, že ano? NATO, vedené americkými generály, plánuje obklíčit Rusko ze všech možných světových směrů, navézt do tohoto  prstence své nukleární rakety (už se tak stalo v Polsku a v baltských zemích a mělo se tak stát též na východní Ukrajině), a pak vynést směrem k Rusku svůj diktát: Buď budete tančit, jak my budeme pískat, nebo to na vás spustíme! Protože válka jaderná je ta jediná, kterou s vámi nemusíme nutně prohrát.

Jde tedy o plán zločinného útoku proti zemi, která se ničím neprovinila (a konkrétně nás zbavila hrozby vyhubení, byli jsme na řadě hned po Židech), nemá vůčí západním zemím žádné útočné úmysly, jak přiznala i výroční zpráva Pentagonu z června t.r., ale má prostě tu smůlu, že existuje a není už jen z morálních důvodů ochotna na všechny zločinné plány výbojů, jež si Washington vymyslí, kývnout. A pak, jak prozradila Madlen Albrightová ještě v době, kdy byla ministryní zahraničí USA, Rusko má příliš mnoho surovin, což podle jejího mínění není spravedlivé. To kdyby k němu měly přístup USA…

To je jádro pudla, o tohle s pomocí svého beranidla NATO dnes Washington ve světě hraje a jedná tak ve shodě se slovy svého prezidenta, pronesenými 11. února t.r. pro stanici Vox: „Musíme mít nejsilnější vojenskou sílu na světě a musíme, příležitostně, zkroutit ruce zemí, jež by nedělaly to, co my potřebujeme, aby dělaly.“

Není podle mě vyjádření, dokazující násilnické a kriminální myšlení člověka (a přeneseně i státu, v jehož čele stojí), srozumitelnější než to, které Obama – a to dokonce pro veřejnost – pronesl. Jako v pověstné kapce rosy se v něm obráží celá jen do sebe zahleděná agresivita a bezohlednost nejen amerického prezidenta, ale celé dnes vládnoucí washingtonské kliky i válečnické organizace NATO, v níž má tato klika rozhodující slovo.

Činy NATO jsou veskrze zločinné, prohlásil náš lékař a podplukovník MUDr. Marek Obrtel, a po několika letech zahraniční práce v ní věděl zřejmě velmi dobře, o čem to mluví. K čemuž je možno dodat: Bylo chybou, řekněme z neznalosti či nedoinformovanosti, když jsme do této organizace vstoupili, ale stává se už zradou našich humanitních tradic i odkazu někdejších našich morálních autorit, když v ní i dnes, kdy je už její skutečná tvář dostatečně zřejmá, zůstáváme. A to nejen proto, že ji považujeme za nemorální a kořistnickou, ale i proto, že pokud nás dnes před někým chrání, pak před nikým jiným, než před ní samotnou.

Je tohle ten pravý důvod – a s tou otázkou se obracím na vládu a zvláště pak na naše ministry zahraničí a obrany – proč jsme v NATO?

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
30 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béda
27. 7. 2015 4:48

Já bych to postavil jinak. K čemu je ČR NATO? Žádnou garanci neposkytuje – podle článku 5 záleží každá spoluúčast na akci organizace na libovůli členské země. Spory mezi členskými zeměmi viz Řecko – Turecko o Kypr NATO neřeší. Jde tedy o organizaci s vnějším posláním – s posláním (to dosvědčují taky všechny vojenské „mise“ této organizace – všechny byly prováděny členy NATO vůči nečlenům) zasahovat navenek. ČR ovšem k účasti do této organizace vlákány sliby, že jde o obranu. Skutky prokázaly, že zde o žádnou obranu nejde. Navíc všechny akce této organizace znamenají pouze zvyšování bezpečnostních hrozeb pro ČR.… Číst vice »

Béda
27. 7. 2015 5:26

Kuriozita: občanů ČR se na jejich názor na vstup do NATO nikdo neobtěžoval zeptat. Patrně by se se zlou potázal. Takže jsme „demokraticky“ vstoupili do NATO bez toho aby se někdo obtěžoval zeptat lidu, který je prý „zdrojem veškeré moci ve státě“ a jeho vůle je klíčová na jeho názor a vůli. Protže potentáti tohoto „bohulibého“ spolku vědí jak si stojí veřejné mínění v ČR ve vztahu k této organizaci a jejím „misím“ vybraly USA své loutce do čela generála Petra Pavla (biblické jméno).

Alena
Alena
27. 7. 2015 5:57

velmi zajímavý rozhovor s panem Robejškem. Německo by se mohlo odtrhnout od EU. Z ekonomického hlediska logické, z vojenského by pak bylo logické, kdyby v NATO zůstalo? ,,,,,To je jedna z nejdůležitějších veličin skrývajících se za americkou podporou touhy Ukrajinců integrovat se na Západ. Vedle Washingtonu hrál v ukrajinské krizi podobně nastavenou roli také Brusel. V tomto hlavním městě krizemi zmítané Evropy roste (oprávněně) strach, že Německo podlehne síle geopolitiky, která v jeho případě stoprocentně působí pro spolupráci s Ruskem a oslabí svůj zájem o EU. Nemusí totiž dojít jenom k vystoupení Řecka z eurozóny. Představitelné je i vystoupení Německa… Číst vice »

kchodl
kchodl
27. 7. 2015 6:43

Všechno bylo jasné krátce po 90. roce – Amíci se chovali všude v bývalých socialistických zemích jak na dobytém území – první na řadě bylo zrušení PVOS, PVO, radarového pokrytí republiky, následovala redukce až zrušení těžkých zbraní, vojenského výcviku obyvatelstva a přetvoření zbytku armády na expediční policejní sbory, pro obranu zcela nevhodné. Současně probíhalo zrušení obranného průmyslu, výzkumu a vývoje, a to nejen ve vojenské oblasti. Rozvrácení pečlivě vytipovaných páteřních podniků průmyslu, zrušení normovacích institucí a zkušeben, sítě výzkumných ústavů, podřízení všech ekonomicky zajímavých firem západnímu kapitálu a většinou jejich zrušení – výjimku dostaly jen podniky ovládnuté německým kapitálem. To… Číst vice »

fajt
27. 7. 2015 6:59

žijeme zase v dobách, kdy slova z davu nemaj žádnou váhu a vrchnost nepěkně zparchantěla a hraje si na neomylného boha. ..)

Béda
27. 7. 2015 6:59

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/ukrajinske-sily-pripousti-ze-v-dobe-padu-boeingu-provadely-cviceni/

Podle zdroje ukrajinských silových orgánů se v den havárie Boeingu 777 nedaleko Doněcka konalo cvičení ukrajinských protileteckých sil a byl odblokován systém odpálení rakety…

Béda
27. 7. 2015 7:11

pokračování: „K účasti na tréninku v Dněpropetrovské byly z letecké základny Kulbakino 229 brigády taktického letectva v Nikolajevu zaslány dva letouny Su-25. Jejich úkolem bylo provést letecký průzkum a identifikaci cíle v místech soustředěných sil ATO západně od Doněcka,“ řekl agentuře zdroj. „Po vstupu jednoho letadla do detekční zóny SAM Buk, bylo navedeno podle výpočtu bojové baterie nacházející v blízkosti osady Zaroščenskoje. Zdá se, že tragickou náhodou se ve stejnou dobu a stejné trase s letícím malajským Boeinge ocitl Su-25, a bez ohledu na rozdíly ve výšce se na obrazovce letadla spojila do jediného hlavního bodu, který byl fatální pro… Číst vice »

Dana
Dana
27. 7. 2015 17:05

Vztek na NATO nestaci, soudruzi. Je potreba akce, ktera by ukazala, ze Ceska republika nechce byt dale clenem Severoatlantickeho paktu. Hadala bych, ze stotisicovy dav na Vaclavaku protestujici proti teto imperialisticke organisaci by probehl svetovym tiskem a pristal i na prahu Bileho domu. . Mne je to celkem jedno, NATO je nyni evropska zalezitost, Cesi stejne do aliance moc neprispivaji.. USA zajimaji vice Polsko a Pobaltske staty. Ono by se to asi nekterym politickym hybatelum docela hodilo, kdyby zustal stred Evropy zapadem nechraneny. Tuhle jsem se divala na paseracke- drogove stezky Kosovanu zkrze Rakousko, pouzitelne i pro teroristy. Prida li… Číst vice »

aram
aram
27. 7. 2015 17:30

„Prida li se Bosna k pripadnym islamskym teroristum, pak naporem divochu zkrze Brennersky prusmyk rozvrati Cesko behem tydne..“
Tak tuto myšlénku by chtělo trochu rozvést. :-)

orinoko
27. 7. 2015 17:37

Soudržko, dobré. A teď ještě trochu jiný výčet. Jižnímu Vietnamu, Mubarakovi, Íránskému Šáhovi, Batistovi, a dalším a dalším Emíci pomohli. Takříkajíc do hrobu. Nad tou duševní nahotou nepřestanu nikdy žasnout. A pokud jde o NATO. Tak já osobně jsem byl pro členství. Z důvodu sousedního Německa. Ale dneska už to vidím jinak. Opravdu si myslíš, že by nás ta tvoje zhmotnělá tma nechala jen odejít? Blahoslavení chudí duchem. No a sláva!! Já jsem tady na OM volal po české pomoci Maďarsku s linií „Bar Lévy“. Už to běží. Maďarsko od nás dostalo finanční i technickou výpomoc a počítá se i… Číst vice »

orinoko
27. 7. 2015 17:47

Donald Trump vám tam nějak zaváří pořádný gulage. MccoCaina nepovažuje za hrdinu. Představ si – my také ne. Ovšem máme ho za velmi důkladného blba.

Neználek
Neználek
27. 7. 2015 17:47

Dana napsal
Tuhle jsem se divala na paseracke- drogove stezky Kosovanu zkrze Rakousko, pouzitelne i pro teroristy. Prida li se Bosna k pripadnym islamskym teroristum, pak naporem divochu zkrze Brennersky prusmyk rozvrati Cesko behem tydne.. Jak se rika anglicky : Piece of cake… Navic ta jaderna elektrarna v Temeline nema ani adekvatni ochranku, to ovsem neni zodpovednost NATO.

To jste probírali na šicím kroužku?

peter.
27. 7. 2015 18:04

fajt napsal

žijeme zase v dobách, kdy slova z davu nemaj žádnou váhu a vrchnost nepěkně zparchantěla a hraje si na neomylného boha. ..)

Toto je Monika Flašíková-Beňová,mohla by byť zaradená do kategórie „vrchnosť“,lebo sedí v europarlamente za socialistov a tvrdo presadzuje multikulti,LGBTI,práva cigáňov a najnovšie túži po afrických imigrantoch na Slovensku.Tú túžbu po imigrantoch z Afriky zdôvodňuje takto :
comment image

Martin (už bez taky m)
27. 7. 2015 18:16

Dana napsal Vztek na NATO nestaci, soudruzi. Je potreba akce, ktera by ukazala, ze Ceska republika nechce byt dale clenem Severoatlantickeho paktu. Hadala bych, ze stotisicovy dav na Vaclavaku protestujici proti teto imperialisticke organisaci by probehl svetovym tiskem a pristal i na prahu Bileho domu. . Mne je to celkem jedno, NATO je nyni evropska zalezitost,Cesi stejne do aliance moc neprispivaji..USA zajimaji vicePolsko a Pobaltske staty. Ono by se to asi nekterym politickym hybatelum docela hodilo,kdyby zustalstred Evropy zapadem nechraneny.Tuhle jsem se divala na paseracke- drogovestezky Kosovanu zkrze Rakousko,pouzitelneipro teroristy.Prida li se Bosna k pripadnym islamskym teroristum,pak naporem divochu zkrze… Číst vice »

orinoko
27. 7. 2015 18:32

To jsem nějak přehlédl … kchodl, dobrý. A nové informace. Pro mě tedy určitě.
Jen tak na okraj – emerické F35, nebo 36? se familierně říká „létající prase“. Rusko a Čína pracují intenzivně na tom, aby z omylu vyvedly celou emíkovskou představu o budoucích vzdušných soubojích. Rusko a Čína velmi pozorně sledovaly statistiky nedávných vzdušných soubojů v rámci letadel NATO. A už se podle toho zařizují. Proč cpát peníze do hadrů krále Lávry , když stačí posvítit si na jeho péro.

Dana
Dana
27. 7. 2015 19:03

Report Pentagon, pro Aram, jen tak z pleziru. : Kosovští Albánci Odchod jugoslávské armády z Kosova se stal nejen historií kosovskoalbánského obyvatelstva a jeho touhy po svobodě, ale i slavným, možná důležitějším vítězstvím kosovskoalbánské mafie. Podařilo se jí totiž vypudit odsud srbskou a ruskou konkurenci a ovládnout zdejší důležité teritorium, jež je součástí balkánské drogové, především heroinové, cesty, táhnoucí se od středoasijských producentů do západní Evropy. Z Kosova se stal drogový stat. . Hranice jsou otevřeny pašování všeho druhu a drogy lze získat za dumpingové ceny. ============ S timto stavem Evropska Unie naprosto nic nedelala a nedela , naopak, drogove… Číst vice »

abx
abx
27. 7. 2015 19:25

Dana napsal Z Kosova se stal drogový stat. . Hranice jsou otevřeny pašování všeho druhu a drogy lze získat za dumpingové ceny. najvacsimi producentami drog je Afganistan a Columbia, v oboch je silna vojenska pritomnost USA – aka nahoda. Kosovo malo uz pred rokom 1999 silnu drogovu mafiu a najvacsiu distribucnu siet a potom sa stali dve veci: z vole USA vznikol z provincie samostatny stat a kto by to bol predpokladal, bola tam postavena najvacsia vojenska zakladna USA mimo vlastneho uzemia USA. drogy z Afganistanu putuju bez problemov do Kosova a odtial sa distribuuju do celeho sveta, je to… Číst vice »

Dana
Dana
27. 7. 2015 19:53

abx,
V Aghanistanu uz Amici nejsou, stat Columbie Spojene Staty taly moc nemusi, kosovska vojenska zakladna Camp Bondsteel je prazdna a rozpada se.. To je fakt.
Paseracke stezky existuji v Evrope uz staleti a budou vyuzivany k paserovani lidi.. To je taky fakt.

No a Bosnaci ?
Jiste je mezi nimi dost slusnych a mirumilovnych, tihle ovsem ne :

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/isis-set-up-stronghold-heart-6094785

aram
aram
27. 7. 2015 20:14

„Report Pentagon, pro Aram, jen tak z pleziru. :“
No a? To my přece dávno víme. Možná dřív než Pentagon.
A teď tedy k věci. Jak to souvisí s tím Brennerem?

Dana
Dana
27. 7. 2015 23:30

Aramko, jak to souvisi s Brennerem si musite vydedukovat, to vite, my se o tom Brenerovi v nasem sicim krouzku nebavime.
Mozna by vam pomohla trochu ceska wikipedie, sice ma o Brenner jen zakladni informace, ale pro vas intelekt to jiste bude stacit. .
Anglicka Wiki ma podrobnejsi informace jak se prochazi z jizni do severni Evropy timto prusmykem v Alpach. . Proto asi ty nalezene plany u teroristu projit z Balkanu az na sever vedou Brennerem , obloukem, trochu vic na zapad, vzhledem ke slozitosti terenu..

https://en.wikipedia.org/wiki/Brenner_Pass#History

Uz se tesite na svalnate a smyslne mladiky-imigranty ?
:-)

Martin (už bez taky m)
27. 7. 2015 23:37

Dana napsal

Aramko,jak to souvisi s Brennerem si musite vydedukovat,to vite,my se o tom Brenerovi v nasem sicim krouzku nebavime.
Mozna by vam pomohla trochu ceska wikipedie,sicemao Brennerjen zakladni informace,ale pro vas intelektto jistebude stacit. .
Anglicka Wiki ma podrobnejsi informace jakse prochazi z jizni do severni Evropytimto prusmykem v Alpach. .Proto asi ty nalezeneplany u teroristuprojit z Balkanu az na severvedouBrennerem , obloukem,trochu vic na zapad, vzhledem ke slozitosti terenu..

https://en.wikipedia.org/wiki/Brenner_Pass#History

Uz se tesite na svalnate a smyslne mladiky-imigranty ?

Bullshit. ..

Amenre
Amenre
28. 7. 2015 4:50

abx napsal najvacsimi producentami drog je Afganistan a Columbia, v oboch je silna vojenska pritomnost USA – aka nahoda. Kosovo malo uz pred rokom 1999 silnu drogovu mafiu a najvacsiu distribucnu siet a potom sa stali dve veci: z vole USA vznikol z provincie samostatny stat a kto by to bol predpokladal, bola tam postavena najvacsia vojenska zakladna USA mimo vlastneho uzemia USA. drogy z Afganistanu putuju bez problemov do Kosova a odtial sa distribuuju do celeho sveta, je to velky biznis, 50 miliard USD rocne. takze USA teda maju pod kontrolou jednak produkciu drog, jednak distribuciu… Vzpominam na jeden… Číst vice »

Béda
28. 7. 2015 5:11

Dana, Byl to USA díky kterým vzniknul kosovský narkostát. Dnes je vnucován do EU a Schengenu. Byly to USA, které využily (možná se jejich vedení na tom komplotu samo podílelo) události 11/9/2001 k napadení suverenního státu a jeho ubržení do válečného chaosu. Díky jejich válce (s jejich vojenskou přítomností) vzrostlo ohromným způsobem pěstování opiátů v Afghánistánu. A díky politice USA v Kosovu se stalo Kosovo jedním z největších distribučních uzlů drog na světě. Kdyby USA nezahájily tu válku v Afghánistánu a nevstoupily z geopolitických zištných důvodů do válek v Jugoislávii, patrně by k rozmachu drogového byznysu ve směru Afghánistán- Kosovo… Číst vice »

Alena
Alena
28. 7. 2015 6:03

ekonomická a vojenská nadvláda pomalu končí.
Vynikající článek zde
http://www.zvedavec.org/komentare/2015/07/6532-je-to-o-integraci-eurasie-vs-rise-chaosu.htm

waltari
waltari
28. 7. 2015 7:26

Tak on v počátcích Pepík Stalin žádal o členství v NATO .. jenže ze stran západních mocností nebyl zájem o vstup SSSR do NATO, takže až na popud toho vznikl blok Waršavské smlouvy. K čemu to vedlo je očividné, rozdělení světa, neustálé přetahování mezi mocnostmi, které jako vždy odskáčou ti malí.

fajt
28. 7. 2015 7:48

http://www.lidovky.cz/dalsi-dragounska-jizda-na-podzim-ceskem-projedou-americke-transportery-1aq-/zpravy-domov.aspx?c=A150728_084035_ln_domov_gib – takže dva měsíce v Maďarsku, na podporu čeho, další barevné revoluce?, i když po Řecku si už žádná evropská kolonie nedovolí být nějak vzpurná, protože ví, že jí hrozí totální státní, finanční a majetkový rozval – že tihle žoldáci čezkem projedou bez protestu je snad každému jasné, tady bude celý gestapo bezpečnostní aparát ve střehu a urválková justice bude případné protestující sázet do basy rychleji než to dělal Adolf. ..

Arbed
Arbed
30. 7. 2015 5:45