TOPlist

Mediální sterilizace masové zábavy aneb Případ Mennel Ibtissemové

Reklama


Mennel Ibtissem Jednorozměrný konzument musí kolem sebe vidět simulákrum světa, který představuje základní kulisy jeho každodennosti. V oficiálním showbyznysu a sportu se proto provádí důkladná ideová sterilizace, aby konzument dostal to, co mu korporátním právem patří.


Začněme citací ze staršího článku Korporátní miškaři a globální kastráti, který ukazuje důležitý mechanismus sebesterilizace střední třídy.

Korporátní miškaření a banksterské nunvářství jde v dnešní zpitomělé době provozovat celkem snadno. Stačí zrušit ve společnosti všechny klíčové diference, které utvářejí základní sociální vazby. Pak necháte vládnout jen peníze, které vůbec žádné podstatné diference nevytvářejí, protože peníze jsou samy o sobě jen nástrojem směny. Médium má za úkol nikoliv vytvářet diference, ale naopak mezi nimi zprostředkovávat. Marx dobře viděl, že v novém typu společnosti přestal kapitál fungovat jen jako médium směny. Od 19. století změnil kapitál ideologickým miškařením vědomí lidí tak, že přestaly být vidět základní třídní diference. Tímto ideologickým vykleštěním lidské mysli vznikl epochálně nový typ tzv. „kapitalistické“ společnosti. Marx to myslel jako nadávku, tak dávám slovo “kapitalismus” do uvozovek. Ale korporátní nunváři jsou dnes na jeho analytický výtvor náramně hrdí a Marxovu nadávku používají jako posvátné zaklínadlo.

A nyní se podívejme, jak tato sterilizace běží v praxi. Střední třída se úspěšně domohla statutu ideologického vykleštěnce, kterého Marcusova slavná kniha popsala termínem Jednorozměrný člověk (1968). Opět citujme klíčovou část z výše uvedeného článku Wikipedie.

Industriální společnost je dle autora vrcholně represivní. Represivita prý dosahuje takového stupně, že proměňuje svobodu v nástroj ovládání. Tzv. svobodná volba v rozmanitosti zboží a služeb neznamená podle Marcuseho svobodu, jestliže toto zboží a služby udržují kontrolu nad námahou a strachem a udržují tak odcizení. Konzumní rafinovanost se pak projevuje i iluzí vyrovnávání třídních rozdílů. Ve skutečnosti jde jen o kulturní unifikaci nadiktovanou masovými médii. Jde jen o ukazatel účinnosti sociální kontroly, tedy míry, v níž se manipulovaná individua podílejí na uspokojování potřeb, jež slouží uchování statu quo. Sociální kontrola je totiž zakotvena v nových potřebách, které společnost vytvořila. Tato kontrola je tak hlubinnou, že omezila i individuální protest.

A nyní máme k dispozici všechny potřebné pojmové nástroje a popis sterilizačních mechanismů, které běží v západních idelogicky vymiškovaných médiích. Tak se podívejme na jeden případ z Francie.

Mennel Ibtissemová, francouzský popový hit ze Sýrie

Na estrádě francouzského veřejno-právního kanálu TF 1 běží již notoricky známá písničkářská soutěž amatérů, kteří se se představují publiku a známým hvězdám popu. Mennelová předvedla známý hit Hallelujah od Léonarda Cohena ve vlastní úpravě.

Jak je vidět, tak tato dáma zpívat umí a profesionálové to poznali zhruba za 5 vteřin. Mennelová si upravila svůj arabský vzhled do evropské podoby, aby na bělošském a evropském mainstramu neprovokovala. Ale názory si rozhodně nechala syrské. Angažovaná zpěvačka patří k emancipovaným Syřankám-muslimkám, které v této zemi vznikly za vlády Asadova arabsky-liberálního režimu, který ovšem nemá evropský rozměr. Podívejte se na tři starší příklady takových zpěvaček z Afghánistánu a z Blízkého východu.

Mennelová názorově patří k ženám angažovaným v Muslimském bratrstvu, které Asad ničí jako teroristickou organizaci společně se Západem a egyptskými generály v Egyptě. K tomu náš starší článek ze série Fakta o Egyptě. Video o angažovaných feministkách v Muslimském bratrstvu Egypta už YouTube pochopitelně odstranil v rámci nového typu cenzury, o níž jsme nedávno psali (Výzva k mezinárodní alianci proti cenzuře Internetu). Pak je jasné, že tak pestrobarevná zpěvačka musí být patřičně ideologicky sterilizována, aby mohla vystupovat ve Franci, která rozvrátila Libyi a podporuje teroristy v Sýrii. Mennel Ibtissemová se stala mediálním “případem” proto, že se sterilizovat nedala a byla ze soutěže amatérů na TF 1 vyloučena. Natočeno je už 70 % pokračování popové soutěže a bez této zpěvačky je pořad stejně sterilní jako zimní OH bez vyloučených Rusů. Mezitím ale WADA dala jiným sportovcům na doping razítko. Takže cca 30 % severských a německých sportovců má “astma” a bere doping úplně legálně. Tak se upravuje sportovní a mediální realita pro televizní lid.

Názory Mennel Ibtissemové

Ty jsou celkem jasně dané její příslušností v syrské větvi angažovaných feministek v Muslimském bratrstvu. Izrael podporující terorismus je pro ni zločinecký stát, viz poslední extempore sestřeleného izraelského F-16 po napadení výsostného území Sýrie. Ale totéž tvrdili Američané, kteří utekli během Vietnamské války do Kanady, aby se nepodíleli na zločinném vraždění civilistů jako v My-Lai. Dále je pro ni teroristickým státem i Francie za známou podporu terorismu v zemích Blízkého východu a zejména v Sýrii. O tom byla a jsou naše “Fakta o Sýrii” a další články o proxy-válkách Západu a USA na Blízkém východě a jinde ve světě. Mennel Ibtissemová byla vyloučena z mainstramové estrády za tyto dva starší tweety, které uvádím v plném znění.

Tento tweet je z roku 2016 (!) a reaguje na teroristický atentát z Nice. Ibtissemová nemá ráda, když z ní někdo dělá blbce. Prakticky po každém útoku atentátníka za Západě se s ním najde i jeho pas, aby bylo možno určit jeho totožnost. Je zbytečné připomínat, že krvavé atentáty v Sýrii na školy s dětmi jsou úplně anonymní a dokonce se k takovému svinstvu nepřihlásí ani teroristé jinak sponzorovaní Západem. Druhý tweet ze stejné doby je neméně slavný.

Takže “skutečný terorismus dělá francouzská vláda”. Ale to my přece dobře víme a celou dobu o tom píšeme. Macron nyní oficiálně přiznal, že rozvrácení Libye (za pomoci teroristů) prý byla chyba. Bodejť, když Francouzi a Italové nemohou prakticky zadarmo krást ropu a plyn, protože země se ocitla v naprostém chaosu a anarchii. A pašeráci s uprchlíky do EU mají zlaté povolání a představují nejdynamičtější průmysl Libye. Ani podporu Francie pro wahabistické teroristy Saúdů a Katařanů v Sýrii není třeba připomínat. To přece ví každý Syřan.

Mechanismus mediální sterilizace

Ptejme se logicky a nutně. Proč dva tweety z roku 2016 mají mediální dopad až v roce 2018? Představují pokus, jak zastavit pěveckou kariéru této nadané a zcela samostatně myslící Syřanky ve Francii. Do oficiálního show-byznysu patří ideologičtí kastráti, jež se nechali vymiškovat mediálními manipulátory, kteří tlačí káru a zájmy jednoho procenta. Této skupině patří stát a tím i veřejnoprávní média. U nás teď vyletí z TV manipulátorská parta hic kolem Dvořáka a spol. Odcházejí staré peníze nakradené za Klause a spol. a přicházejí nové svěží kapitalistické peníze nakradené za Babiše a spol. Je to stejné jako v Rusku za Jelcina a za Putina. Viz náš článek I boháči občas spláčí nad výdělkem. Tato velká změna se neobejde bez mediálních otřesů ve veřejnoprávní telce a rozhlasu. Tak alespoň v oficiálním show-byznysu a sportu se musí provést důkladná ideová sterilizace. Ve Francii ještě nutněji a přísněji než v Česku, protože Francie patří mezi podporovatele organizací, které jsou syrskou vládou označeny jako teroristické. A také se francouzské zbraně a spojovací zařízení v teroristů skutečně našlo, včetně izraelské a americké speciální výzbroje.

Jednorozměrný konzument musí kolem sebe vidět simulákrum neexistujícího světa, který představuje základní kulisu jeho každodennosti. Politika EU a USA je v troskách a vedou ji naprostí diletanti a pitomci. Tam už dělají kulisu jen presstituti a pisálci prodaní za peníze anebo z nějakých dosti pochybných ideologických důvodů. Většinou jde o staré lidi z naší hloupé a obelhané generace, kteří nemají dost odvahy, aby si na stará kolena přiznali, že jsou hlupáci a že je jedno procento královsky obelhalo a zneužilo. Ale užiteční idioti byli a jsou třeba za každého utlačovatelného režimu. Jenže pestrobarevná a zajímavá Syřanka Mennel Ibtissemová k nim odmítla patřit, alespoň prozatím. Pak je její místo jen na neoficiální muzikální scéně, o níž jsme už také několikrát psali. Viz stručný přehled zajímavých kapel v těchto článcích.

Vždy a všude platí, že všechny najednou nelze ani koupit ani obelhat. Pak je nutná represe, což nyní v měkké formě provádějí globální korporátní média a veřejnoprávní kanály, které si platíme svými koncesionářskými poplatky.

Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 500 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

Přejít do diskuze k článku