MH17: Šídlo v pytli neutajíš

Reklama


Po delší době se v našem tisku objevila informace o letu MH17. Nebyl by to náš tisk, aby něco nepřekroutil a něco nezatajil. V Novinkách najdeme tyto věty:

„Oznámila to ukrajinská tajná služba SBU, podle níž to ukazuje na sestřelení letounu raketou země-vzduch“.

a

„Podle jedné z hlavních verzí letadlo bylo sestřeleno raketovým komplexem BUK z území, které kontrolují teroristická uskupení,“

Zde je záznam z tiskovky Vasila Vovaka (min. 6:56)

Na tiskovce se dozvíte že:

  • Vyšetřování provádí Ukrajina, Nizozemí, Belgie, Austrálie.
  • Žádná ze stran nemůže dát žádnou informaci bez shody s ostatními stranami.
  • Byly nalezeny elementy z raket.
  • Na místě katastrofy stále leží plno částí letadla jako důkazů. (Pozn. aut.: Asi je nikdo nechce celé měsíce posbírat…)
  • Jsou tam svědkové, o kterých vám nic nemůžeme říci. Zavádíme program ochrany svědků, ale nemůžeme se na místo dostat. (Pozn. aut.: Že by se našli tajní svědci, kteří budou tvrdit „nějaké“ věci?)
  • Práce pokračuje družně, jak po pracovní, tak po lidské linii.
  • Sestřelení raketou systému BUK je jednou z verzí. Jak je na konferenci zdůrazněno –  „jednou z verzí“, není tam slovo „hlavní“.
  • Nizozemí je „prý“ velice spokojeno s prací vyšetřovatelů v Kyjevě, kde kromě jiného, pracují vyšetřovatelé z Velké Británie a USA.

Pokud jste četli správně, tak jste si jistě všimli, že Malajsie, která má 43 mrtvých (druhé smutné pořadí obětí), není připuštěna k vyšetřování, ač o to požádala.

Mezitím se však definitivně rozplynul jeden z důkazů, který vydal 18.7. šéf SBU Avakov. Jedná se o tzv. BUK 312. Tento ruský BUK přicestoval a odcestoval zpět do Ruska. Poslechněte si rozhovor obsluhy BUKu 312, který byl a stále je ukrajinský:

Co se týká ruských žurnalistů, kteří „prý“ podávají tak chatrné důkazy, že je netřeba komentovat, dávám k posouzení výsledek jejich práce.

Jak zahynul Boeing – 1. díl:

Jak zahynul Boeing – 2. díl:

Jak zahynul Boeing – 3. díl:

A co čert nechtěl, 23. prosince promluvil ukrajinský voják, sloužící na letišti, kde vzlétly dne 17.7. 2014 tři stíhačky SU 25:

Přepis rozhovoru v RJ najdete zde. Na Novinkách.cz pod názvem „Rusko zabránilo vývozu raket země vzduch na Ukrajinu“ najdeme nenápadnou zmínku o novém svědkovi. Najdeme několik zajímavostí a nepřesností. První perlou je video pod názvem „Údajné záběry po pádu Boeingu na Ukrajině“. Nejdříve je čtenář bulvárních Novinek poučen, že informace pocházejí z bulváru (Komsomolskaja pravda). Pak následuje několik nepřesností:

…Svědek, jehož jméno list neuvedl, tvrdí, že v den neštěstí pobýval nedaleko letiště u Dněpropetrovsku…

Svědek nepobýval nedaleko letiště, svědek sloužil jako voják Ukrajinské armády na letišti. Pravděpodobně jako obsluhující personál a to 17. 7. 2014.

…Hodinu před katastrofou podle něj odstartovaly hned tři bitevníky Su-25, z nichž jeden byl vyzbrojen raketou vzduch-vzduch. Dotyčné letadlo se po splnění úkolu vrátilo bez rakety….

Každý den se připravovalo osm letadel, z toho dvě měly rakety vzduch-vzduch. Nikde v článku se nepraví, že letadlo mělo jednu raketu, a je to nelogické. Letadla létala bombardovat každý den. Pouze dvě letadla měla rakety vzduch – vzduch, a to pro případnou vlastní ochranu. Ostatní nesla bomby. Hodinu před sestřelením MH17 vzlétly z letiště tři letouny SU-25. Dvě letadla se nevrátila a to, co se vrátilo, neslo původně rakety. Po návratu tam nebyly.  (Pozn. aut.: Domobranou je zaznamenáno jedno sestřelení SU-25. To nevylučuje poškození druhého stroje, který mohl nouzově přistát například v Kramatorsku).

Po návratu byl pilot v šoku a jmenoval se Vološin  (Волошин Владислав Валерьевич, nositel vyznamenání B. Chmelnického třetího stupně, které mu udělil prezident Ukrajiny Porošenko). Svědek dále uvádí, že se rakety podvěšovaly pravidelně, ale nelétalo se s nimi kvůli úsporám. Jen pro krytí. Rakety byly staré. Svědek také uvádí, že rozpozná rozdíly mezi raketami vzduch-vzduch a vzduch-země. Dále svědek říká, že v době, kdy pilot Vološin opouštěl letadlo, pronesl větu „Nebylo to to letadlo“ a večer zaslechl, při dotazu jiného pilota, „Co se stalo s letadlem?“ odpověď Vološina „Letoun byl v nesprávný čas na špatném místě“. Dále svědek popisuje vlastnosti raket a letadel SU-25.

Za zmínku ještě stojí výslech zajatého pilota podplukovníka Ševcova (Шевцов Юрий Сергеевич). Dostal také vyznamenání B. Chmelnického třetího stupně. Sloužil u stejné 299. brigády s pilotem kapitánem Vološinem. Rozhovor je zajímavý, protože pilot létal bombardovat svůj rodný kraj, kde měl rodinu:

Dnes už starší článek popisuje, že toho dne se nad Ukrajinou děly velice zajímavé věci. Zdá se, že tato starší verze by mohla být pravdivá a vypadá, že se popisu událostí toho dne velice přibližuje.

17.července bylo veliteli 156. protiletadlového raketového pluku nařízeno provést školení posádky, poskytnout krytí pozemních vojsk na předměstí Doněcka. Bylo zahájeno divizní cvičení jehož úkolem byla likvidace zařízení BUK. Ke skutečnému vypuštění raket BUK nemělo dojít, ale velitelům baterií byly vydány klíče. Cvičení se účastnila dvě letadla SU-25 z 229. brigády taktických letadel umístěné v Nikolajevu. Měla za úkol provést průzkum a označit místa koncentrace vojsk v oblasti ATO. Při tomto letu byl jeden letoun SU-25 zaměřen baterií umístěnou u obce Zaroščenskoje (Зарощенское). Ve stejné době prolétal touto oblastí letoun B-777.

Zde je kapitán Vološin po ukončení školy:

A na závěr poslední nejnovější svědectví o katastrofě:

O tématu už jsem psal i v tomto článku: Báje, mýty, báchorky a jiné povídky kolem sestřelení MH17

Přejít do diskuze k článku 9 komentářů