Michail Veličko: Besedy o životě 3

Další díl besed s ruským politologem. Pro všechny, koho to zajímá, jsou k dispozici přeložené dva díly sociologie podle Koncepce sociální bezpečnosti.

Překlad a titulky: Irena

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
29 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J. Hruška
J. Hruška
2. 9. 2016 9:50

Výborné!!!! Mimochodem: Všimli jste si, že Veličko je muslim?

Alena
Alena
2. 9. 2016 10:57

J. Hruška napsal

Výborné!!!! Mimochodem:Všimli jste si, že Veličko je muslim?

hlavně je Rus

Irena
2. 9. 2016 11:14

J. Hruška napsal

Výborné!!!! Mimochodem:Všimli jste si, že Veličko je muslim?

A to jste jako odvodil z té jedné citace koránu, jo?

Alena
Alena
2. 9. 2016 11:38

Čím více se snažím vzdělávat, tím více chápu smutnou pravdu, že český národ, aspoň v současné době, nemá na to, řídit sám sebe. Pobělohorská doba trvala příliš dlouho, a 20 let první republiky nestačilo vychovat řídící kádry. Pak přišla válka, po ní vláda v rámci SSSR sféry vlivu. Po revoluci tehdejší vládnoucí nomenklatura, po převlečení kabátů, jak vzteklí psi puštění z řetězu, hrabali pod sebe a pro sebe. Budiž čest výjimkám.
V současné době je naše vláda loutková, a úroveň školství, mravů a vztah k přírodě napovídá, že češi vyhynou po přeslici. Vše k tomu směřuje

J. Hruška
J. Hruška
2. 9. 2016 13:33

Irena napsal A to jste jako odvodil z té jedné citace koránu, jo? V první řadě Vás chci ujistit, že to nemělo pana Velička nijak snižovat. Naopak. Chtěl jsem ukázat, že mezi muslimy mohou být naprosto špičkoví lidé. No a k Vaší otázce: S užitkem a požitkem jsem sledoval všechna jeho vystoupení, pokud byla přeložená a dostal jsem se k nim. Pan Veličko cituje Korán vždycky. Hlavní důvod je ale v tom, že opakuje tu blbost o „biblické koncepci“ nebo jak tomu říkají. Nejen že to odporuje celé bibli – srovnejte si třeba z knihy Přísloví „kdo rozmnožuje majetek lichvou,… Číst vice »

Alena
Alena
2. 9. 2016 14:13

J. Hruška napsal V první řadě Vás chci ujistit, že to nemělo pana Velička nijak snižovat. Naopak. Chtěl jsem ukázat, že mezi muslimy mohou být naprosto špičkoví lidé. No a k Vaší otázce: S užitkem a požitkem jsem sledoval všechna jeho vystoupení, pokud byla přeložená a dostal jsem se k nim. Pan Veličko cituje Korán vždycky. Hlavní důvod je ale v tom, že opakuje tu blbost o „biblické koncepci“ nebo jak tomu říkají. Nejen že to odporuje celé bibli – srovnejte si třeba z knihy Přísloví „kdo rozmnožuje majetek lichvou, shromažďuje pro toho, kdo to rozdá chudým“. Odporuje to i… Číst vice »

Hox
Hox
2. 9. 2016 14:43

J.Hruška: co chápete pod pojmem „muslim“?
ps. to že někdo cituje Korán neznamená že je muslim, stejně tak citace z Bible neznamená že je křesťan.

Jinak biblický projekt bohužel není nesmysl, čtěte a vzdělávajte se: http://leva-net.webnode.cz/clanky-katalog/biblicky-projekt/

Irena
3. 9. 2016 6:32

А потом Путин сломал формат интервью и задал лобовой вопрос представителю „Бильдербергского клуба“. Путин поинтересовался, хочет ли он повторения „Карибского кризиса“, на что Джон Миклетвейт быстро ответил, что „никто этого не хочет“.
http://voicesevas.ru/news/25539-putin-vstretilsya-s-predstavitelem-tenevogo-pravitelstva.html

Sio
Sio
3. 9. 2016 12:28

Pravdou je, že zástupci KSB mají Korán v nadstandardní oblibě.

J. Hruška
J. Hruška
3. 9. 2016 12:36

Promiňte, že jsem hned na začátku strhnul diskusi k vedlejším věcem. V první části hodnotí autor pana Pjakina. Co slovo, to perla. Dokonce bych řekl, že i tam, kde Pjakin popustí uzdu fantazii, je to dobré, protože nutí člověka myslet. Věřím, že stejný přístup, jaký má Veličko k Pjakinovi by nám doporučil i k sobě samému a vůbec ke všemu. Myslím, že v souvislosti s člověčenstvím je třeba zmínit svobodu. SVOBODA NENÍ SVÉVOLE – COCHCIZMUS. Do svobody člověk dorůstá tak, že přijíma odpovědnost. Pan Veličko to říká jinak, ale říká to samé. Když člověk dává svoje svědomí do souladu s… Číst vice »

Sio
Sio
3. 9. 2016 13:25

J. Hruška napsal Promiňte, že jsem hned na začátku strhnul diskusi k vedlejším věcem. V první části hodnotí autor pana Pjakina. Co slovo, to perla. Dokonce bych řekl, že i tam, kde Pjakin popustí uzdu fantazii, je to dobré, protože nutí člověka myslet. Věřím, že stejný přístup, jaký má Veličko k Pjakinovi by nám doporučil i k sobě samému a vůbec ke všemu. Myslím, že v souvislosti s člověčenstvím je třeba zmínit svobodu. SVOBODA NENÍ SVÉVOLE – COCHCIZMUS. Do svobody člověk dorůstá tak, že přijíma odpovědnost. Pan Veličko to říká jinak, ale říká to samé. Když člověk dává svoje svědomí… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
3. 9. 2016 14:07

Sio napsal Myslím, že kromě odpovědnosti je tu i soucit. Ostatně obě síly působí ve vzájemném propojení. Odpovědnost předpokládá předvídání věcí příštích, uvědomění si následků svých činů a předcházení negativním důsledkům, a to nejen těch, které dopadnou na mě. Odpovědnost je určitý vztah a to vůči ostatním i vůči sobě. Někdo to má tak, že vůči Bohu, ale stejně se to musí promítnout do vztahu vůči lidem. Soucit je rovněž vztah spojený se schopnosti předvídání. Předvídání je umožněno schopností vciťování, které souvisí se znalostí (nikoli čistě akademickou) lidských potřeb a povah a schopností pochopit, co druhý chce, potřebuje, žádá. Jak… Číst vice »

Sio
Sio
3. 9. 2016 14:37

J. Hruška napsal
Jistě. Náboženství, které nemá etické důsledky je nepochybně falešné. No a etika předpokládá náboženství. I kdyby to byla reverence vůči poznaným přírodním zákonům.

Souhlasím.

Bety
Bety
3. 9. 2016 17:11

J. Hruška napsal Představte si, že v době, kdy bylo otroctví naprostou samozřejmostí – pokud měl člověk moc, stačilo si vzít bič – si někd Otroctví zase takovou samozřejmostí nebylo, nebo lépe řečeno, postižení je snášeli špatně. Otroctví formou úvěrů je měkčí a kromě špiček do něj může upadnout naprosto každý. Navíc je provázeno tezí, že si za to každý může sám a je to bohužel i tak bráno, takže něco jako vzpoury otroků za starověku u úvěrových otroků nehrozí – není třeba platit hlídače a dozorce s bičem, a o potrestání neplatičů se postarají instituce, které jsou dokonce úvěrovými… Číst vice »

Alena
Alena
3. 9. 2016 17:37

Sio napsal Myslím, že kromě odpovědnosti je tu i soucit. Ostatně obě síly působí ve vzájemném propojení. Odpovědnost předpokládá předvídání věcí příštích, uvědomění si následků svých činů a předcházení negativním důsledkům, a to nejen těch, které dopadnou na mě. Odpovědnost je určitý vztah a to vůči ostatním i vůči sobě. Někdo to má tak, že vůči Bohu, ale stejně se to musí promítnout do vztahu vůči lidem. Soucit je rovněž vztah spojený se schopnosti předvídání. Předvídání je umožněno schopností vciťování, které souvisí se znalostí (nikoli čistě akademickou) lidských potřeb a povah a schopností pochopit, co druhý chce, potřebuje, žádá. Jak… Číst vice »

Sio
Sio
3. 9. 2016 17:38

Bety napsal Otroctví zase takovou samozřejmostí nebylo, nebo lépe řečeno, postižení je snášeli špatně. Otroctví formou úvěrů je měkčí a kromě špiček do něj může upadnout naprosto každý. Navíc je provázeno tezí, že si za to každý může sám a je to bohužel i tak bráno, takže něco jako vzpoury otroků za starověku u úvěrových otroků nehrozí – není třeba platit hlídače a dozorce s bičem, a o potrestání neplatičů se postarají instituce, které jsou dokonce úvěrovými otroky placeny. Z pohledu těch, kdo mají finance pod palcem to muselo být nepochybně značné zlepšení. Navíc otroctví nebylo vždy pro stát až… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
3. 9. 2016 18:02

Sio, ještě bych doplnil: Moderní pojetí svobody umožňuje zaměstnavateli zacházet s pracovní silou doslova jako s materiálem. V případě potřeby nabrat před branou fabriky a po použití zase vyhodit. A navíc, když bývalé povinnosti otrokáře převzal stát jako sociální zajištění, zaměstnavatelé na to odmítají přispívat z daní.

J. Hruška
J. Hruška
4. 9. 2016 9:20

Alena napsal to je zcela ateistický pohled na náboženství. Nový zákon upřednostňuje lásku ničím nepodmíněnou, která jedině je cestou Krista Víte, Aleno, slovo láska je tak často zneužívané a tak významově rozostřené, že je lepší ho radši neužívat. No ale přece jen to zkusím. Máte pravdu, že ostatní náboženství nedorostla do trojičního učení, které poznalo, že je tu vztah, který spojuje Otce, Syna i Ducha svatého do jednoty, ve které jsou každý ještě víc sám sebou. Že tento vztah z Boha vyzařuje a vyzývá lidi, aby do něj také vstoupili. No, poznali jsme to, máme to v katechizmu a jaká… Číst vice »

Alena
Alena
4. 9. 2016 9:49

J. Hruška napsal Víte, Aleno, slovo láska je tak často zneužívané a tak významově rozostřené, že je lepší ho radši neužívat. No ale přece jen to zkusím. Máte pravdu, že ostatní náboženství nedorostla do trojičního učení, které poznalo, že je tu vztah, který spojuje Otce, Syna i Ducha svatého do jednoty, ve které jsou každý ještě víc sám sebou. Že tento vztah z Boha vyzařuje a vyzývá lidi, aby do něj také vstoupili. No, poznali jsme to, máme to v katechizmu a jaká je praxe? Vedle toho jsou tu lidé, kteří tento vztah jen nejasně tuší, ale chtějí do něj… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
4. 9. 2016 10:42

Alena napsal
ale to je fuška, a ne selanka, žít podle nepodmíněné lásky. Asi jako v pobělohorské době, kdy nové panstvo požadovalo násilnou rekatolizaci a zabavovalo bibli kralickou. Nic jednoduchého, odpouštět jim ve jménu lásky.
Už se těším na nové příchozí, jak budou číst z koránu, a tímto láskyplným postupem přesvědčovat o své víře

Nechal bych to na Šéfovi nahoře. Nemám tušení, jak konkrétně to bude.

Alena
Alena
4. 9. 2016 11:16

J. Hruška napsal
Nechal bych to na Šéfovi nahoře. Nemám tušení, jak konkrétně to bude.

šéf nahoře nám dal pravidla skrz nový zákon

Sio
Sio
4. 9. 2016 11:43

Alena napsal
to je zcela ateistický pohled na náboženství.
Nový zákon upřednostňuje lásku ničím nepodmíněnou, která jedině je cestou Krista

Je to agnostický přístup. Ano, skutečná láska nemá nic společného se sexem a proto jsem se tomu pojmu vyhnul. NZ skutečně hlásá skutečnou nepodmíněnou lásku, jenže mám pocit, že 99% křesťanů nedochází, o čem se v Bibli píše. Znám i jednoho, který věří v Boha, ale nikdy nečetl Bibli. Čte jen odbornou literaturu. Můj dojem je ten, že vlastně moc neví, v co věří.

Sio
Sio
4. 9. 2016 11:50

Alena napsal ale to je fuška, a ne selanka, žít podle nepodmíněné lásky. Asi jako v pobělohorské době, kdy nové panstvo požadovalo násilnou rekatolizaci a zabavovalo bibli kralickou. Nic jednoduchého, odpouštět jim ve jménu lásky. Už se těším na nové příchozí, jak budou číst z koránu, a tímto láskyplným postupem přesvědčovat o své víře Velkou otázkou je, jak vyspělé je pojetí pojmu „nepodmíněná láska“. Možná stojí za to zapřemýšlet nad tím, jaké činy evokuje, co by mohl znamenat pojem „bezbřehá láska“ nebo „bezbřehý obdiv“. Raději jsem použil slovo soucit, ovšem nikoli ve smyslu soucítění s někým, kdo je něčím dočasně… Číst vice »

Sio
Sio
4. 9. 2016 11:53

Sio napsal Velkou otázkou je, jak vyspělé je pojetí pojmu „nepodmíněná láska“. Možná stojí za to zapřemýšlet nad tím, jaké činy evokuje, co by mohl znamenat pojem „bezbřehá láska“ nebo „bezbřehý obdiv“. Raději jsem použil slovo soucit, ovšem nikoli ve smyslu soucítění s někým, kdo je něčím dočasně nebo trvale postižen, ale ve smyslu soucítění vedoucího ke vcítění a pochopení problémů a motivací druhého, umění ztotožnit se, pochopit a pomoci tam, kde je opravdu třeba. Protože nežádoucí pomoc je jen projevem samoléčení ega a sobectví. Objektu takto poskytované pomoci nepomůže, pomáhá subjektu. Ale za cenu poškození objektu pomoci. Silný člověk… Číst vice »

Sio
Sio
4. 9. 2016 15:05

Alena napsal
šéf nahoře nám dal pravidla skrz nový zákon

A přečetla jste NZ důlůadně? Sama, v klidu, s rozmyslem?

Alena
Alena
4. 9. 2016 17:50

Sio napsal
A přečetla jste NZ důlůadně? Sama, v klidu, s rozmyslem?

to nestačí, je zapotřebí se podle něho chovat, i když je to obtížné

Alena
Alena
4. 9. 2016 18:02

Sio napsal Silný člověk dokáže nastavit druhou tvář, ale pokud je navíc moudrý, má domyšleny i důsledky a nenastaví ji za každých okolností. Co kdyby celá Rudá armáda v roce 1941 nastavila druhou tvář? tak na to, pane Sio nepohlížím. Pokusím se Vám vysvětlit. I Ježíš se dokázal rozlítit a rozmetal stánky penězoměnců v chrámu. Žijeme v hrubé hmotě a ta si žádá hrubé odpovědi. Co je ale chybou, pokud se nedokážeme oprostit od špatného chování či jednání vůči nám a nedokážeme člověku někdy do konce života odpustit. Pak zůstáváme i po smrti s tímto člověkem spoutáni, ( respektive naše… Číst vice »

Sio
Sio
4. 9. 2016 19:58

Alena napsal
to nestačí, je zapotřebí se podle něho chovat, i když je to obtížné

Samozřejmě. Ale ještě dříve, než se podle něčeho začneme chovat, musíme to pochopit.

Sio
Sio
4. 9. 2016 20:04

Alena napsal tak na to, pane Sio nepohlížím. Pokusím se Vám vysvětlit. I Ježíš se dokázal rozlítit a rozmetal stánky penězoměnců v chrámu. Žijeme v hrubé hmotě a ta si žádá hrubé odpovědi. Co je ale chybou, pokud se nedokážeme oprostit od špatného chování či jednání vůči nám a nedokážeme člověku někdy do konce života odpustit. Pak zůstáváme i po smrti s tímto člověkem spoutáni, ( respektive naše myšlenkové formy, které jsou skrz naše city zesílené). Velmi neobratně řečeno, ale dobrý je např. Lazarev- Diagnostika karmy. Lze nalézt na internetu i v čestině, zajímavé čtení). Za své myšlení a cítění… Číst vice »